Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler

E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de isteklerinizin önemi vardır ve seçeceğiniz ajansın bu talepleri karşıması gerekir.

Türkiye’de birçok dijital ajans bulunuyor ve bu firmalar arasından kendi firmanıza uygun olanı bulmanız gerekiyor. Bunun için de ajans seçimi öncesinde bilmeniz gereken bazı unsurlar ve sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

Ne istediğiniz bilin

Bir dijital ajans seçmeden önce sizin, marka olarak ne istediğinizi bilmeniz gerekiyor. Ne istediğinizi bilmediğinizde hem sizin işinize yaramayacak hizmetler alabilirsiniz hem de ajans görüşmelerinde aynı dili konuşmadığınız için iletişim sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Tabii ki bunlar da doğal olarak size para ve zaman kaybına neden olacaktır.

Ajanslarla görüşmeye başlamadan önce, dijital pazarlama alanında özellikle neler yapılması istediğinizi ve şirketinizin neye ihtiyacı olduğunu belirlemeniz gerekiyor. Bu ön çalışmayı yaptığınızda, görüşmelerinizde daha bilinçli olur ve taleplerinizi açıkça belirtebilirsiniz.

Taleplerinizi karşı tarafa net bir şekilde söyleyin

Yaptığınız ön çalışmalar sonrasında dijital pazarlama konusunda neler istediğinizi belirleyeceksiniz. Çalışacağınız ajanslarla sağlık bir iletişim kurabilmek ve onların doğru çalışmalar yapmalarını sağlamak için, isteklerinizi onlara net bir şekilde belirtmelisiniz.

Yapılan işler üzerinden belli bir ücret ödeyeceğiniz için, sizin talep etmediğiniz işlerin yapılmaması gerekiyor. Bunun yanı sıra özellikle yapılmasını istediğiniz işlerin de, sizin taleplerinize uygun bir şekilde yerine getirilmesi gerekiyor. Bu iletişimi sağlayabilmek için de işin en başında taleplerinizi açıkça belirtmelisiniz.

Uzmanlık alanları hakkında bilgi edinin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi her dijital ajansın uzman olduğu alanlar değişkenlik gösterebilir ve farklı alanlarda daha iyi olabilirler. Görüşmelerinizi yaparken, onların hangi konular üzerinde uzman olduklarını sormalısınız.

Onların uzman oldukları alanlar sizin taleplerinizle örtüşmüyorsa, bu ajanslarla çalışmamanız gerekiyor. Çünkü sizin beklentilerinizi karşılayamayacaklardır. Bu sebeple de ilk etapta yapmanız gerekenlerden biri de onların uzmanlıklarını sormak olacaktır.

Referans ve örnek çalışmalarını sorun

Beraber çalışacağınız ajansın önceki iş tecrübelerini de görmeniz yararlı olacaktır. Onların ne işler yaptığı ve nasıl yaptıkları, çalışma şekilleri hakkında size bazı ipuçları verecektir.

Yaptıkları işler iyi olsa da sizin isteklerinizle örtüşecek çalışmalar olmayabilir ya da çalışma şekilleri firmanıza uygun olmayabilir. Bu nedenle onların çalışmaları ve iş yapma şekilleriyle ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmeye çalışın.

Raporlama sistemlerini öğrenin

Dijital pazarlama çalışmalarında raporlama işlemleri oldukça önemlidir. Online mecralar üzerinden çalışmalar yaptığınız için, işlerinizin çok tamamına yakın bölümünü raporlayabilirsiniz. Çalışacağınız ajansın da size bu raporları sunması gerekiyor.

Bu çalışmaları ölçümlemek için nasıl bir sistem kullandıklarını ve raporlama işlemelerini nasıl yaptıklarını sormalısınız. Çalışacağınız ajansın, kapsamlı bir şekilde size bu raporları sunabilmesi gerekiyor. Bu raporları sunmamaları, sizin harcadığınız pazarlama bütçesinden ne kadar geri dönüşüm aldığınızı görememenize neden olur.

Sorular sorun

İsteklerinizi ve beklentilerinizi belirledikten, onların referans ve örnek çalışmalarını inceledikten sonra, seçeceğiniz ajansa doğru soruları da sormanız gerekiyor. Soracağınız sorular, ajans hakkında birçok fikir edinmenizi sağlar. Aşağıda sorabileceğiniz bazı örnek soruları paylaşıyoruz.

  • İnternet sitenizi nasıl tanıtacaklar?
  • Dijital pazarlama çalışmalarında en güçlü oldukları alanlar hangileri?
  • SEO çalışmalarında ne kadar iyiler, arama sonuçlarında ilk sıraya çıkarmak için neler yapabilirler?
  • Sizin işlerinizi yapacak ekip kaç kişi ve kimlerden oluşuyor?
  • Çalışma şekilleri ve saatleri neler?
  • Ne sıklıkta raporlamalar yapıyorlar?

Bu tür sorularla, ajans hakkında bilgiler edinebilir ve onların bu işte ne kadar başarılı olduklarını anlayabilirsiniz. Firmanıza uygun bir ajans seçmeniz, hem marka bilinirliğinizi hem de gelirlerinizi artıracaktır ve bu nedenle de seçim yaparken özellikle dikkatli olmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin