Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de isteklerinizin önemi vardır ve seçeceğiniz ajansın bu talepleri karşıması gerekir.

Türkiye’de birçok dijital ajans bulunuyor ve bu firmalar arasından kendi firmanıza uygun olanı bulmanız gerekiyor. Bunun için de ajans seçimi öncesinde bilmeniz gereken bazı unsurlar ve sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

Ne istediğiniz bilin

Bir dijital ajans seçmeden önce sizin, marka olarak ne istediğinizi bilmeniz gerekiyor. Ne istediğinizi bilmediğinizde hem sizin işinize yaramayacak hizmetler alabilirsiniz hem de ajans görüşmelerinde aynı dili konuşmadığınız için iletişim sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Tabii ki bunlar da doğal olarak size para ve zaman kaybına neden olacaktır.

Ajanslarla görüşmeye başlamadan önce, dijital pazarlama alanında özellikle neler yapılması istediğinizi ve şirketinizin neye ihtiyacı olduğunu belirlemeniz gerekiyor. Bu ön çalışmayı yaptığınızda, görüşmelerinizde daha bilinçli olur ve taleplerinizi açıkça belirtebilirsiniz.

Taleplerinizi karşı tarafa net bir şekilde söyleyin

Yaptığınız ön çalışmalar sonrasında dijital pazarlama konusunda neler istediğinizi belirleyeceksiniz. Çalışacağınız ajanslarla sağlık bir iletişim kurabilmek ve onların doğru çalışmalar yapmalarını sağlamak için, isteklerinizi onlara net bir şekilde belirtmelisiniz.

Yapılan işler üzerinden belli bir ücret ödeyeceğiniz için, sizin talep etmediğiniz işlerin yapılmaması gerekiyor. Bunun yanı sıra özellikle yapılmasını istediğiniz işlerin de, sizin taleplerinize uygun bir şekilde yerine getirilmesi gerekiyor. Bu iletişimi sağlayabilmek için de işin en başında taleplerinizi açıkça belirtmelisiniz.

Uzmanlık alanları hakkında bilgi edinin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi her dijital ajansın uzman olduğu alanlar değişkenlik gösterebilir ve farklı alanlarda daha iyi olabilirler. Görüşmelerinizi yaparken, onların hangi konular üzerinde uzman olduklarını sormalısınız.

Onların uzman oldukları alanlar sizin taleplerinizle örtüşmüyorsa, bu ajanslarla çalışmamanız gerekiyor. Çünkü sizin beklentilerinizi karşılayamayacaklardır. Bu sebeple de ilk etapta yapmanız gerekenlerden biri de onların uzmanlıklarını sormak olacaktır.

Referans ve örnek çalışmalarını sorun

Beraber çalışacağınız ajansın önceki iş tecrübelerini de görmeniz yararlı olacaktır. Onların ne işler yaptığı ve nasıl yaptıkları, çalışma şekilleri hakkında size bazı ipuçları verecektir.

Yaptıkları işler iyi olsa da sizin isteklerinizle örtüşecek çalışmalar olmayabilir ya da çalışma şekilleri firmanıza uygun olmayabilir. Bu nedenle onların çalışmaları ve iş yapma şekilleriyle ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmeye çalışın.

Raporlama sistemlerini öğrenin

Dijital pazarlama çalışmalarında raporlama işlemleri oldukça önemlidir. Online mecralar üzerinden çalışmalar yaptığınız için, işlerinizin çok tamamına yakın bölümünü raporlayabilirsiniz. Çalışacağınız ajansın da size bu raporları sunması gerekiyor.

Bu çalışmaları ölçümlemek için nasıl bir sistem kullandıklarını ve raporlama işlemelerini nasıl yaptıklarını sormalısınız. Çalışacağınız ajansın, kapsamlı bir şekilde size bu raporları sunabilmesi gerekiyor. Bu raporları sunmamaları, sizin harcadığınız pazarlama bütçesinden ne kadar geri dönüşüm aldığınızı görememenize neden olur.

Sorular sorun

İsteklerinizi ve beklentilerinizi belirledikten, onların referans ve örnek çalışmalarını inceledikten sonra, seçeceğiniz ajansa doğru soruları da sormanız gerekiyor. Soracağınız sorular, ajans hakkında birçok fikir edinmenizi sağlar. Aşağıda sorabileceğiniz bazı örnek soruları paylaşıyoruz.

  • İnternet sitenizi nasıl tanıtacaklar?
  • Dijital pazarlama çalışmalarında en güçlü oldukları alanlar hangileri?
  • SEO çalışmalarında ne kadar iyiler, arama sonuçlarında ilk sıraya çıkarmak için neler yapabilirler?
  • Sizin işlerinizi yapacak ekip kaç kişi ve kimlerden oluşuyor?
  • Çalışma şekilleri ve saatleri neler?
  • Ne sıklıkta raporlamalar yapıyorlar?

Bu tür sorularla, ajans hakkında bilgiler edinebilir ve onların bu işte ne kadar başarılı olduklarını anlayabilirsiniz. Firmanıza uygun bir ajans seçmeniz, hem marka bilinirliğinizi hem de gelirlerinizi artıracaktır ve bu nedenle de seçim yaparken özellikle dikkatli olmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan