fbpx

Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler

21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler

E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de isteklerinizin önemi vardır ve seçeceğiniz ajansın bu talepleri karşıması gerekir.

Türkiye’de birçok dijital ajans bulunuyor ve bu firmalar arasından kendi firmanıza uygun olanı bulmanız gerekiyor. Bunun için de ajans seçimi öncesinde bilmeniz gereken bazı unsurlar ve sormanız gereken bazı sorular bulunuyor.

Ne istediğiniz bilin

Bir dijital ajans seçmeden önce sizin, marka olarak ne istediğinizi bilmeniz gerekiyor. Ne istediğinizi bilmediğinizde hem sizin işinize yaramayacak hizmetler alabilirsiniz hem de ajans görüşmelerinde aynı dili konuşmadığınız için iletişim sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Tabii ki bunlar da doğal olarak size para ve zaman kaybına neden olacaktır.

Ajanslarla görüşmeye başlamadan önce, dijital pazarlama alanında özellikle neler yapılması istediğinizi ve şirketinizin neye ihtiyacı olduğunu belirlemeniz gerekiyor. Bu ön çalışmayı yaptığınızda, görüşmelerinizde daha bilinçli olur ve taleplerinizi açıkça belirtebilirsiniz.

Taleplerinizi karşı tarafa net bir şekilde söyleyin

Yaptığınız ön çalışmalar sonrasında dijital pazarlama konusunda neler istediğinizi belirleyeceksiniz. Çalışacağınız ajanslarla sağlık bir iletişim kurabilmek ve onların doğru çalışmalar yapmalarını sağlamak için, isteklerinizi onlara net bir şekilde belirtmelisiniz.

Yapılan işler üzerinden belli bir ücret ödeyeceğiniz için, sizin talep etmediğiniz işlerin yapılmaması gerekiyor. Bunun yanı sıra özellikle yapılmasını istediğiniz işlerin de, sizin taleplerinize uygun bir şekilde yerine getirilmesi gerekiyor. Bu iletişimi sağlayabilmek için de işin en başında taleplerinizi açıkça belirtmelisiniz.

Uzmanlık alanları hakkında bilgi edinin

Yazının başında da belirttiğimiz gibi her dijital ajansın uzman olduğu alanlar değişkenlik gösterebilir ve farklı alanlarda daha iyi olabilirler. Görüşmelerinizi yaparken, onların hangi konular üzerinde uzman olduklarını sormalısınız.

Onların uzman oldukları alanlar sizin taleplerinizle örtüşmüyorsa, bu ajanslarla çalışmamanız gerekiyor. Çünkü sizin beklentilerinizi karşılayamayacaklardır. Bu sebeple de ilk etapta yapmanız gerekenlerden biri de onların uzmanlıklarını sormak olacaktır.

Referans ve örnek çalışmalarını sorun

Beraber çalışacağınız ajansın önceki iş tecrübelerini de görmeniz yararlı olacaktır. Onların ne işler yaptığı ve nasıl yaptıkları, çalışma şekilleri hakkında size bazı ipuçları verecektir.

Yaptıkları işler iyi olsa da sizin isteklerinizle örtüşecek çalışmalar olmayabilir ya da çalışma şekilleri firmanıza uygun olmayabilir. Bu nedenle onların çalışmaları ve iş yapma şekilleriyle ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmeye çalışın.

Raporlama sistemlerini öğrenin

Dijital pazarlama çalışmalarında raporlama işlemleri oldukça önemlidir. Online mecralar üzerinden çalışmalar yaptığınız için, işlerinizin çok tamamına yakın bölümünü raporlayabilirsiniz. Çalışacağınız ajansın da size bu raporları sunması gerekiyor.

Bu çalışmaları ölçümlemek için nasıl bir sistem kullandıklarını ve raporlama işlemelerini nasıl yaptıklarını sormalısınız. Çalışacağınız ajansın, kapsamlı bir şekilde size bu raporları sunabilmesi gerekiyor. Bu raporları sunmamaları, sizin harcadığınız pazarlama bütçesinden ne kadar geri dönüşüm aldığınızı görememenize neden olur.

Sorular sorun

İsteklerinizi ve beklentilerinizi belirledikten, onların referans ve örnek çalışmalarını inceledikten sonra, seçeceğiniz ajansa doğru soruları da sormanız gerekiyor. Soracağınız sorular, ajans hakkında birçok fikir edinmenizi sağlar. Aşağıda sorabileceğiniz bazı örnek soruları paylaşıyoruz.

  • İnternet sitenizi nasıl tanıtacaklar?
  • Dijital pazarlama çalışmalarında en güçlü oldukları alanlar hangileri?
  • SEO çalışmalarında ne kadar iyiler, arama sonuçlarında ilk sıraya çıkarmak için neler yapabilirler?
  • Sizin işlerinizi yapacak ekip kaç kişi ve kimlerden oluşuyor?
  • Çalışma şekilleri ve saatleri neler?
  • Ne sıklıkta raporlamalar yapıyorlar?

Bu tür sorularla, ajans hakkında bilgiler edinebilir ve onların bu işte ne kadar başarılı olduklarını anlayabilirsiniz. Firmanıza uygun bir ajans seçmeniz, hem marka bilinirliğinizi hem de gelirlerinizi artıracaktır ve bu nedenle de seçim yaparken özellikle dikkatli olmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan