Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?

7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?

E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için yönetirler. Sosyal medya reklamları, Adwords, içerik çalışmaları, video, SEO ve e-posta gibi birçok farklı konuda dijital ajanslardan destek alabilirsiniz.

Tabii ki bu noktada hangi dijital ajansla çalışacağınız ve bu ajansları nasıl seçeceğiniz de bir hayli önemli. Bu ajansların sizin talep ve isteklerinizi yerine getirip getirmeyeceğinin yanı sıra sizin sektörünüzle ilgil dinamiklere hakim olup olmadıkları da önemli. Bunun yanı sıra sizin bu iş için ayıracağınız bütçe ve aylık olarak beklentileriniz de bu süreçte dikkat edilmesi gereken konulardan biri. Bu rehberimizde de bir dijital ajans ile çalışmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Kendi amaçlarınızı ve hedeflerinizi belirleyin

Bir dijital ajans ile çalışmaya başlamadan öne kendi ihtiyaçlarınızı, hedeflerinizi ve amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Böylelikle ne tür hizmetler beklediğinizi ve dijital pazarlama çalışmaları ile neye ulaşmak istediğinizi anlayabilirsiniz. Bu hedefleri ve amaçları belirlediğinizde, dijital ajanslardan neleri talep edeceğinizi de belirlemiş olursunuz ve onlara bu beklentilerinizi daha rahat bir şekilde iletmiş olursunuz.

Bütçenizi belirleyin

Dijital ajanslarla çalışmak için aylık olarak belli bütçeler ayırmanız gerekmektedir. Onların yaptıkları hizmetler karşılığında bir ücret ödeyeceğiniz gibi aynı zamanda reklam kampanyaları için de harcayacağınız reklam bütçesini de bu harcamalara katmanız gerekir. Reklam ve pazarlama işlerinizi başka firmalara verdiğinizde hem bu hizmet için bir bütçe hem de reklamlarınız için ayrıca bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu nedenle de bir dijital ajansla çalışmadan önce bu bütçelerinizi belirlemeniz ve planlamanız oldukça önemlidir.

Dijital ajansın ne kadar güvenilir olduğunu araştırın

Reklam ve pazarlama işleri oldukça önemli konular olduğu için çalışacağınız dijital ajansın güvenilirliği de bir hayli önemlidir. Marka imajına zarar gelmemesi ya da reklam çalışmalarınızın verimsiz olmaması için, markanın güvenilirliğini araştırmanız, firmanın referanslarını incelemeli ve yaptıkları önceki işleri araştırmalısınız. Örnek işleri görmeniz ve referansları incelemeniz marka hakkında size genel bir fikir verecektir.

Yüzde yüz transparanlık beklentiniz olsun

Dijital ajanslarla çalışırken, yapılan çalışmalar ve harcanan bütçeler konusunda yüzde yüzlük bir transparanlık beklentisi içinde olmanız da önemli. Çalışacağınız firmanın size, yapılan işlemler ve harcamalarla ilgili detaylı ve net raporlar sunduğundan emin olmalısınız. Böyle bir hizmetleri bulunmuyorsa, onlarla çalışmamanız gerekir. Çünkü dijital mecralarda yapılan tüm çalışmaların ölçümlenebilir olması nedeniyle, çalıştığınız ajansın size sağladığı hizmetlerin raporlarını vermesi gerekir. Bu raporların analizi sayesinde sizde harcamış olduğunuz bütçenin nasıl kullanıldığını görebilir ve ne tür sonuçlar alındığını görebilirsiniz.

Sizin sektörünüzle ilgili tecrübeleri var mı?

Her sektörün kendine has dinamikleri ve gereksinimleri vardır. Bu nedenle de tüm dijital ajanslar bu dinamiklere hakim olmayabilir. Bu da tecrübe eksikliğinden kaynaklı olarak, yapılan çalışmaların verimsiz olmasına neden olabilir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmadan önce, sizin sektörünüzle ilgili tecrübeleri olup olmadığını sormanız ve araştırmanız gerekir.

Ekiple ilgili bilgi alın

Genellikle dijital ajansların bünyelerinde farklı bölümlerde çalışan ve farklı uzmanlık alanları olan çalışanlar bulunur ve buradaki işler, bu ekip arasında paylaşılır. Bu noktada da pazarlama ve reklam çalışmaları için bir ekip çalışması yapıldığı için çalışmanın bütünlüğü ve çalışanların tecrübesi de önemli bir kriter olur. Marka olarak sizin de çalışacağınız dijital ajansın ekibi hakkında bilgi almanız ve onların tecrübe ve uzmanlık alanlarını öğrenmeniz gerekir. Ekipte kaç kişinin olduğu ve çalışmaların nasıl yürüdüğünü öğrenmeniz önemlidir.

İletişim kanallarını ve süreçlerini öğrenin

Dijital pazarlama çalışmalarında bazen hızlı reaksiyonlar alınması gerektiği için, iletişimin de hızlı bir şekilde gerçekleşmesi oldukça önemlidir. Çalışma süresinde hangi iletişim kanallarının, proje bazlı paylaşım programlarının kullanılacağını sormanız ve öğrenmeniz gerekir. Çalışma süresince sizin projenizle ilgili olan kişi ve kişilerin iletişim bilgilerini almanız ve doğrudan onlarla iletişim içinde olmanız da gerekir.

İletişimin hızlı bir şekilde sağlanmasından emin olmak için ajansınızla bunları da açık ve net bir şekilde konuşmanız bir hayli önemlidir. İletişim sıkıntılarının yaşanması, çalışmaların aksamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın