fbpx

Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?

7 Ocak 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için yönetirler. Sosyal medya reklamları, Adwords, içerik çalışmaları, video, SEO ve e-posta gibi birçok farklı konuda dijital ajanslardan destek alabilirsiniz.

Tabii ki bu noktada hangi dijital ajansla çalışacağınız ve bu ajansları nasıl seçeceğiniz de bir hayli önemli. Bu ajansların sizin talep ve isteklerinizi yerine getirip getirmeyeceğinin yanı sıra sizin sektörünüzle ilgil dinamiklere hakim olup olmadıkları da önemli. Bunun yanı sıra sizin bu iş için ayıracağınız bütçe ve aylık olarak beklentileriniz de bu süreçte dikkat edilmesi gereken konulardan biri. Bu rehberimizde de bir dijital ajans ile çalışmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

Kendi amaçlarınızı ve hedeflerinizi belirleyin

Bir dijital ajans ile çalışmaya başlamadan öne kendi ihtiyaçlarınızı, hedeflerinizi ve amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Böylelikle ne tür hizmetler beklediğinizi ve dijital pazarlama çalışmaları ile neye ulaşmak istediğinizi anlayabilirsiniz. Bu hedefleri ve amaçları belirlediğinizde, dijital ajanslardan neleri talep edeceğinizi de belirlemiş olursunuz ve onlara bu beklentilerinizi daha rahat bir şekilde iletmiş olursunuz.

Bütçenizi belirleyin

Dijital ajanslarla çalışmak için aylık olarak belli bütçeler ayırmanız gerekmektedir. Onların yaptıkları hizmetler karşılığında bir ücret ödeyeceğiniz gibi aynı zamanda reklam kampanyaları için de harcayacağınız reklam bütçesini de bu harcamalara katmanız gerekir. Reklam ve pazarlama işlerinizi başka firmalara verdiğinizde hem bu hizmet için bir bütçe hem de reklamlarınız için ayrıca bir bütçe ayırmanız gerekir. Bu nedenle de bir dijital ajansla çalışmadan önce bu bütçelerinizi belirlemeniz ve planlamanız oldukça önemlidir.

Dijital ajansın ne kadar güvenilir olduğunu araştırın

Reklam ve pazarlama işleri oldukça önemli konular olduğu için çalışacağınız dijital ajansın güvenilirliği de bir hayli önemlidir. Marka imajına zarar gelmemesi ya da reklam çalışmalarınızın verimsiz olmaması için, markanın güvenilirliğini araştırmanız, firmanın referanslarını incelemeli ve yaptıkları önceki işleri araştırmalısınız. Örnek işleri görmeniz ve referansları incelemeniz marka hakkında size genel bir fikir verecektir.

Yüzde yüz transparanlık beklentiniz olsun

Dijital ajanslarla çalışırken, yapılan çalışmalar ve harcanan bütçeler konusunda yüzde yüzlük bir transparanlık beklentisi içinde olmanız da önemli. Çalışacağınız firmanın size, yapılan işlemler ve harcamalarla ilgili detaylı ve net raporlar sunduğundan emin olmalısınız. Böyle bir hizmetleri bulunmuyorsa, onlarla çalışmamanız gerekir. Çünkü dijital mecralarda yapılan tüm çalışmaların ölçümlenebilir olması nedeniyle, çalıştığınız ajansın size sağladığı hizmetlerin raporlarını vermesi gerekir. Bu raporların analizi sayesinde sizde harcamış olduğunuz bütçenin nasıl kullanıldığını görebilir ve ne tür sonuçlar alındığını görebilirsiniz.

Sizin sektörünüzle ilgili tecrübeleri var mı?

Her sektörün kendine has dinamikleri ve gereksinimleri vardır. Bu nedenle de tüm dijital ajanslar bu dinamiklere hakim olmayabilir. Bu da tecrübe eksikliğinden kaynaklı olarak, yapılan çalışmaların verimsiz olmasına neden olabilir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmadan önce, sizin sektörünüzle ilgili tecrübeleri olup olmadığını sormanız ve araştırmanız gerekir.

Ekiple ilgili bilgi alın

Genellikle dijital ajansların bünyelerinde farklı bölümlerde çalışan ve farklı uzmanlık alanları olan çalışanlar bulunur ve buradaki işler, bu ekip arasında paylaşılır. Bu noktada da pazarlama ve reklam çalışmaları için bir ekip çalışması yapıldığı için çalışmanın bütünlüğü ve çalışanların tecrübesi de önemli bir kriter olur. Marka olarak sizin de çalışacağınız dijital ajansın ekibi hakkında bilgi almanız ve onların tecrübe ve uzmanlık alanlarını öğrenmeniz gerekir. Ekipte kaç kişinin olduğu ve çalışmaların nasıl yürüdüğünü öğrenmeniz önemlidir.

İletişim kanallarını ve süreçlerini öğrenin

Dijital pazarlama çalışmalarında bazen hızlı reaksiyonlar alınması gerektiği için, iletişimin de hızlı bir şekilde gerçekleşmesi oldukça önemlidir. Çalışma süresinde hangi iletişim kanallarının, proje bazlı paylaşım programlarının kullanılacağını sormanız ve öğrenmeniz gerekir. Çalışma süresince sizin projenizle ilgili olan kişi ve kişilerin iletişim bilgilerini almanız ve doğrudan onlarla iletişim içinde olmanız da gerekir.

İletişimin hızlı bir şekilde sağlanmasından emin olmak için ajansınızla bunları da açık ve net bir şekilde konuşmanız bir hayli önemlidir. İletişim sıkıntılarının yaşanması, çalışmaların aksamasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan