E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

22 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş maliyeti artar hem de düzensiz bir depo nedeniyle yapılan işler aksayabilir. Bu sebeple de depo yönetimi sürecinde bazı konulara dikkat ederek, depo alanınızı en verimli şekilde kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depolama alanı etkili bir şekilde nasıl yönetilir?

Depolama anınızı temiz tutarak, gereksiz herşeyi çıkartın

Öncelikli işlerinizden biri depolama alanınızı temiz tutarak, gereksiz yük olabilecek ve alanı karıştırabilecek ögeleri ortadan kaldırmanız önemlidir.

  • Kabloların, ekipmanların ve diğer araç gereçlerin düzenli bir şekilde belli alanlara yerleştirilmesi, yürüme alanlarının boşaltılması önemlidir.
  • Boş duvar alanlarını değerlendirerek, raf ya da başka depo araçlarıyla bu alanlarının kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yerden geçen kabloları, yere sabitlemek için çözümler üretebilir ya da bu kabloların üzerini kapatabilirsiniz.

Bu ve bunlar gibi çözümler üretmeniz, deponuzun daha temiz ve işlevsel olmasını sağlayacaktır.

Alanın aydınlatmasını iyi yapın

Depolama alanı iyi aydınlatılmış olmalı. İşlevselliği ve iş güvenliğini artırarak, deponun daha iyi kullanılmasını sağlamak için aydınlatmaya da önem vermeniz gerekir. Karanlık bir depoda ürünleri bularak, paketlemek de zor olacağı için iş verimi ciddi şekilde düşecektir.

Deponuzdaki alanları iyi şekilde değerlendirin

Depo maliyetini düşürmek için depolama alanı en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Boş duvarlar, raf aralıkları, ürünlerin hacimlerine göre, raf düzeninin yapılması gibi birçok konuyu göz önünde bulundurarak, elinizdeki alanı en verimli nasıl kullanabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Depolama alanını verimli kullanmadığınızda, yetersiz alan nedeniyle ek depolama alanları kiralamanız gerekebilir. Bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artıracaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Ürünleri kategorize ederek, düzenleyin

Depo alanını en iyi şekilde kullanmak için ürünlerinizi kategorize etmeniz, en, boy, ağırlık gibi değerler üzerinden ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra ilgili olan ve e-ticaret sitenizde beraber satılacak ürünleri de gruplamanız, kargo ve ürün paketleme sürecinde iş verimliliğini artıracaktır.

Bu ürünleri deponuzda yakın konulara yerleştirdiğinizde, depo görevlileriniz ürünleri daha hızlı bir şekilde paketleyerek, kargoya hazırlayabilir.

Ürün isimlerine ve barkodlarına dikkat edin

Depolama alanı üzerinde ürünlerin kolay bir şekilde bulunması ve başka ürünlerle karıştırılmaması için de ürün isimlendirmelerinize ve barkodlara dikkat etmeniz de gerekir. Depo çalışanlarınızın barkodları rahatça okutabilmeleri ve (eğer varsa) otomasyon sistemlerinizle entegre bir şekilde çalışmalarını sağlamanız gerekir. Bunun yanı sıra daha küçük depo alanlarında barkod sistemi kullanmayan firmalar da ürün isimlerinin karışmamasına dikkat etmeliler. İsimlerin karışması, müşterilere yanlış siparişlerin gönderilmesine neden olacaktır. Bu da gereksiz masrafların çıkmasına ve aynı zamanda da müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır.

Uzun vadeli planlamalar yapın

Depolama alanı yönetiminde uzun vadeli planlar yapmanız ve ileriye yönelik olarak depo alanınızı şekillendirmeniz de önemlidir. Zaman içerisinde, ürün yelpazenizi genişletebilir ya da stok adetlerinizi artırabilirsiniz. Bu durumda da depo alanınızı genişletmeniz ve ekstra yer açmanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu sebepten dolayı da uzun vadeli planlar yaparak, depo alanınızı bu şekilde yönetmeniz ve şekillendirmeniz gerekir.

Belli bir hacmin üstüne çıktığınızda da elinizdeki depo alanından mümkün oldukça yararlanarak, depo maliyetlerinizi minimumda tutmaya özen göstermeniz gerekir.

Personelinizi eğitin

Depolama alanı yönetiminde özellikle personel eğitimine de önem vermeniz gerekir. Personelinizi, depoyu nasıl kullanacakları, depo kuralları, güvenlikle ilgili bilgiler, raf düzeni, stok yenileme, paketleme ve siparişi kargoya hazır hale getirme, otomasyon cihaz ve yazılımlar gibi konularda eğitmeniz gerekir. Bu eğitimleri vermediğinizde personelinizin iş verimi düşerken, depoda bazı olumsuz durumlar da yaşanmanabilir. Bu sorunlar hem maddi hem de sağlık ve iş güvenliği ile ilgili olabileceği için eğitime özellikle önem vermeniz gerekir.

LIFO ve FIFO sistemlerinden hangisini kullanacağınız belirleyin

Depo stok yönetim sürecinde LIFO (son giren ürün ilk çıkar) ve FIFO (ilk giren ürün ilk çıkar) şirketlerin sık kullandığı yöntemler arasında. Bu iki prensipte, stoğa alınan ürünlerin hangi sıralama ile satılacağı belirlenir. Her iki sisteminde kendine öz avantaj ve dezavantajları bulunur. Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünlere göre bu iki yöntemden birini kullanmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Stok değerlemede LIFO ve FIFO ayrımını nasıl yapmalıyız?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan