E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş maliyeti artar hem de düzensiz bir depo nedeniyle yapılan işler aksayabilir. Bu sebeple de depo yönetimi sürecinde bazı konulara dikkat ederek, depo alanınızı en verimli şekilde kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depolama alanı etkili bir şekilde nasıl yönetilir?

Depolama anınızı temiz tutarak, gereksiz herşeyi çıkartın

Öncelikli işlerinizden biri depolama alanınızı temiz tutarak, gereksiz yük olabilecek ve alanı karıştırabilecek ögeleri ortadan kaldırmanız önemlidir.

  • Kabloların, ekipmanların ve diğer araç gereçlerin düzenli bir şekilde belli alanlara yerleştirilmesi, yürüme alanlarının boşaltılması önemlidir.
  • Boş duvar alanlarını değerlendirerek, raf ya da başka depo araçlarıyla bu alanlarının kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yerden geçen kabloları, yere sabitlemek için çözümler üretebilir ya da bu kabloların üzerini kapatabilirsiniz.

Bu ve bunlar gibi çözümler üretmeniz, deponuzun daha temiz ve işlevsel olmasını sağlayacaktır.

Alanın aydınlatmasını iyi yapın

Depolama alanı iyi aydınlatılmış olmalı. İşlevselliği ve iş güvenliğini artırarak, deponun daha iyi kullanılmasını sağlamak için aydınlatmaya da önem vermeniz gerekir. Karanlık bir depoda ürünleri bularak, paketlemek de zor olacağı için iş verimi ciddi şekilde düşecektir.

Deponuzdaki alanları iyi şekilde değerlendirin

Depo maliyetini düşürmek için depolama alanı en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Boş duvarlar, raf aralıkları, ürünlerin hacimlerine göre, raf düzeninin yapılması gibi birçok konuyu göz önünde bulundurarak, elinizdeki alanı en verimli nasıl kullanabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Depolama alanını verimli kullanmadığınızda, yetersiz alan nedeniyle ek depolama alanları kiralamanız gerekebilir. Bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artıracaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Ürünleri kategorize ederek, düzenleyin

Depo alanını en iyi şekilde kullanmak için ürünlerinizi kategorize etmeniz, en, boy, ağırlık gibi değerler üzerinden ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra ilgili olan ve e-ticaret sitenizde beraber satılacak ürünleri de gruplamanız, kargo ve ürün paketleme sürecinde iş verimliliğini artıracaktır.

Bu ürünleri deponuzda yakın konulara yerleştirdiğinizde, depo görevlileriniz ürünleri daha hızlı bir şekilde paketleyerek, kargoya hazırlayabilir.

Ürün isimlerine ve barkodlarına dikkat edin

Depolama alanı üzerinde ürünlerin kolay bir şekilde bulunması ve başka ürünlerle karıştırılmaması için de ürün isimlendirmelerinize ve barkodlara dikkat etmeniz de gerekir. Depo çalışanlarınızın barkodları rahatça okutabilmeleri ve (eğer varsa) otomasyon sistemlerinizle entegre bir şekilde çalışmalarını sağlamanız gerekir. Bunun yanı sıra daha küçük depo alanlarında barkod sistemi kullanmayan firmalar da ürün isimlerinin karışmamasına dikkat etmeliler. İsimlerin karışması, müşterilere yanlış siparişlerin gönderilmesine neden olacaktır. Bu da gereksiz masrafların çıkmasına ve aynı zamanda da müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır.

Uzun vadeli planlamalar yapın

Depolama alanı yönetiminde uzun vadeli planlar yapmanız ve ileriye yönelik olarak depo alanınızı şekillendirmeniz de önemlidir. Zaman içerisinde, ürün yelpazenizi genişletebilir ya da stok adetlerinizi artırabilirsiniz. Bu durumda da depo alanınızı genişletmeniz ve ekstra yer açmanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu sebepten dolayı da uzun vadeli planlar yaparak, depo alanınızı bu şekilde yönetmeniz ve şekillendirmeniz gerekir.

Belli bir hacmin üstüne çıktığınızda da elinizdeki depo alanından mümkün oldukça yararlanarak, depo maliyetlerinizi minimumda tutmaya özen göstermeniz gerekir.

Personelinizi eğitin

Depolama alanı yönetiminde özellikle personel eğitimine de önem vermeniz gerekir. Personelinizi, depoyu nasıl kullanacakları, depo kuralları, güvenlikle ilgili bilgiler, raf düzeni, stok yenileme, paketleme ve siparişi kargoya hazır hale getirme, otomasyon cihaz ve yazılımlar gibi konularda eğitmeniz gerekir. Bu eğitimleri vermediğinizde personelinizin iş verimi düşerken, depoda bazı olumsuz durumlar da yaşanmanabilir. Bu sorunlar hem maddi hem de sağlık ve iş güvenliği ile ilgili olabileceği için eğitime özellikle önem vermeniz gerekir.

LIFO ve FIFO sistemlerinden hangisini kullanacağınız belirleyin

Depo stok yönetim sürecinde LIFO (son giren ürün ilk çıkar) ve FIFO (ilk giren ürün ilk çıkar) şirketlerin sık kullandığı yöntemler arasında. Bu iki prensipte, stoğa alınan ürünlerin hangi sıralama ile satılacağı belirlenir. Her iki sisteminde kendine öz avantaj ve dezavantajları bulunur. Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünlere göre bu iki yöntemden birini kullanmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Stok değerlemede LIFO ve FIFO ayrımını nasıl yapmalıyız?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın bülteni, e-ticaret işletmeniz ile ilgili kamuoyu grubu arasında ilişki kurabilmenizi sağlar. İşletmenizin bilinirliğini ve marka değerini artırmak için, kurumsallaşma adımlarını doğru atmanız gerekir. Bu doğrultuda...
3 Şubat 2022
Markethinkers
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın