E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

22 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş maliyeti artar hem de düzensiz bir depo nedeniyle yapılan işler aksayabilir. Bu sebeple de depo yönetimi sürecinde bazı konulara dikkat ederek, depo alanınızı en verimli şekilde kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depolama alanı etkili bir şekilde nasıl yönetilir?

Depolama anınızı temiz tutarak, gereksiz herşeyi çıkartın

Öncelikli işlerinizden biri depolama alanınızı temiz tutarak, gereksiz yük olabilecek ve alanı karıştırabilecek ögeleri ortadan kaldırmanız önemlidir.

  • Kabloların, ekipmanların ve diğer araç gereçlerin düzenli bir şekilde belli alanlara yerleştirilmesi, yürüme alanlarının boşaltılması önemlidir.
  • Boş duvar alanlarını değerlendirerek, raf ya da başka depo araçlarıyla bu alanlarının kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yerden geçen kabloları, yere sabitlemek için çözümler üretebilir ya da bu kabloların üzerini kapatabilirsiniz.

Bu ve bunlar gibi çözümler üretmeniz, deponuzun daha temiz ve işlevsel olmasını sağlayacaktır.

Alanın aydınlatmasını iyi yapın

Depolama alanı iyi aydınlatılmış olmalı. İşlevselliği ve iş güvenliğini artırarak, deponun daha iyi kullanılmasını sağlamak için aydınlatmaya da önem vermeniz gerekir. Karanlık bir depoda ürünleri bularak, paketlemek de zor olacağı için iş verimi ciddi şekilde düşecektir.

Deponuzdaki alanları iyi şekilde değerlendirin

Depo maliyetini düşürmek için depolama alanı en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Boş duvarlar, raf aralıkları, ürünlerin hacimlerine göre, raf düzeninin yapılması gibi birçok konuyu göz önünde bulundurarak, elinizdeki alanı en verimli nasıl kullanabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Depolama alanını verimli kullanmadığınızda, yetersiz alan nedeniyle ek depolama alanları kiralamanız gerekebilir. Bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artıracaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Ürünleri kategorize ederek, düzenleyin

Depo alanını en iyi şekilde kullanmak için ürünlerinizi kategorize etmeniz, en, boy, ağırlık gibi değerler üzerinden ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra ilgili olan ve e-ticaret sitenizde beraber satılacak ürünleri de gruplamanız, kargo ve ürün paketleme sürecinde iş verimliliğini artıracaktır.

Bu ürünleri deponuzda yakın konulara yerleştirdiğinizde, depo görevlileriniz ürünleri daha hızlı bir şekilde paketleyerek, kargoya hazırlayabilir.

Ürün isimlerine ve barkodlarına dikkat edin

Depolama alanı üzerinde ürünlerin kolay bir şekilde bulunması ve başka ürünlerle karıştırılmaması için de ürün isimlendirmelerinize ve barkodlara dikkat etmeniz de gerekir. Depo çalışanlarınızın barkodları rahatça okutabilmeleri ve (eğer varsa) otomasyon sistemlerinizle entegre bir şekilde çalışmalarını sağlamanız gerekir. Bunun yanı sıra daha küçük depo alanlarında barkod sistemi kullanmayan firmalar da ürün isimlerinin karışmamasına dikkat etmeliler. İsimlerin karışması, müşterilere yanlış siparişlerin gönderilmesine neden olacaktır. Bu da gereksiz masrafların çıkmasına ve aynı zamanda da müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır.

Uzun vadeli planlamalar yapın

Depolama alanı yönetiminde uzun vadeli planlar yapmanız ve ileriye yönelik olarak depo alanınızı şekillendirmeniz de önemlidir. Zaman içerisinde, ürün yelpazenizi genişletebilir ya da stok adetlerinizi artırabilirsiniz. Bu durumda da depo alanınızı genişletmeniz ve ekstra yer açmanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu sebepten dolayı da uzun vadeli planlar yaparak, depo alanınızı bu şekilde yönetmeniz ve şekillendirmeniz gerekir.

Belli bir hacmin üstüne çıktığınızda da elinizdeki depo alanından mümkün oldukça yararlanarak, depo maliyetlerinizi minimumda tutmaya özen göstermeniz gerekir.

Personelinizi eğitin

Depolama alanı yönetiminde özellikle personel eğitimine de önem vermeniz gerekir. Personelinizi, depoyu nasıl kullanacakları, depo kuralları, güvenlikle ilgili bilgiler, raf düzeni, stok yenileme, paketleme ve siparişi kargoya hazır hale getirme, otomasyon cihaz ve yazılımlar gibi konularda eğitmeniz gerekir. Bu eğitimleri vermediğinizde personelinizin iş verimi düşerken, depoda bazı olumsuz durumlar da yaşanmanabilir. Bu sorunlar hem maddi hem de sağlık ve iş güvenliği ile ilgili olabileceği için eğitime özellikle önem vermeniz gerekir.

LIFO ve FIFO sistemlerinden hangisini kullanacağınız belirleyin

Depo stok yönetim sürecinde LIFO (son giren ürün ilk çıkar) ve FIFO (ilk giren ürün ilk çıkar) şirketlerin sık kullandığı yöntemler arasında. Bu iki prensipte, stoğa alınan ürünlerin hangi sıralama ile satılacağı belirlenir. Her iki sisteminde kendine öz avantaj ve dezavantajları bulunur. Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünlere göre bu iki yöntemden birini kullanmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Stok değerlemede LIFO ve FIFO ayrımını nasıl yapmalıyız?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan