fbpx

E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş maliyeti artar hem de düzensiz bir depo nedeniyle yapılan işler aksayabilir. Bu sebeple de depo yönetimi sürecinde bazı konulara dikkat ederek, depo alanınızı en verimli şekilde kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depolama alanı etkili bir şekilde nasıl yönetilir?

Depolama anınızı temiz tutarak, gereksiz herşeyi çıkartın

Öncelikli işlerinizden biri depolama alanınızı temiz tutarak, gereksiz yük olabilecek ve alanı karıştırabilecek ögeleri ortadan kaldırmanız önemlidir.

  • Kabloların, ekipmanların ve diğer araç gereçlerin düzenli bir şekilde belli alanlara yerleştirilmesi, yürüme alanlarının boşaltılması önemlidir.
  • Boş duvar alanlarını değerlendirerek, raf ya da başka depo araçlarıyla bu alanlarının kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yerden geçen kabloları, yere sabitlemek için çözümler üretebilir ya da bu kabloların üzerini kapatabilirsiniz.

Bu ve bunlar gibi çözümler üretmeniz, deponuzun daha temiz ve işlevsel olmasını sağlayacaktır.

Alanın aydınlatmasını iyi yapın

Depolama alanı iyi aydınlatılmış olmalı. İşlevselliği ve iş güvenliğini artırarak, deponun daha iyi kullanılmasını sağlamak için aydınlatmaya da önem vermeniz gerekir. Karanlık bir depoda ürünleri bularak, paketlemek de zor olacağı için iş verimi ciddi şekilde düşecektir.

Deponuzdaki alanları iyi şekilde değerlendirin

Depo maliyetini düşürmek için depolama alanı en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Boş duvarlar, raf aralıkları, ürünlerin hacimlerine göre, raf düzeninin yapılması gibi birçok konuyu göz önünde bulundurarak, elinizdeki alanı en verimli nasıl kullanabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Depolama alanını verimli kullanmadığınızda, yetersiz alan nedeniyle ek depolama alanları kiralamanız gerekebilir. Bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artıracaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Ürünleri kategorize ederek, düzenleyin

Depo alanını en iyi şekilde kullanmak için ürünlerinizi kategorize etmeniz, en, boy, ağırlık gibi değerler üzerinden ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra ilgili olan ve e-ticaret sitenizde beraber satılacak ürünleri de gruplamanız, kargo ve ürün paketleme sürecinde iş verimliliğini artıracaktır.

Bu ürünleri deponuzda yakın konulara yerleştirdiğinizde, depo görevlileriniz ürünleri daha hızlı bir şekilde paketleyerek, kargoya hazırlayabilir.

Ürün isimlerine ve barkodlarına dikkat edin

Depolama alanı üzerinde ürünlerin kolay bir şekilde bulunması ve başka ürünlerle karıştırılmaması için de ürün isimlendirmelerinize ve barkodlara dikkat etmeniz de gerekir. Depo çalışanlarınızın barkodları rahatça okutabilmeleri ve (eğer varsa) otomasyon sistemlerinizle entegre bir şekilde çalışmalarını sağlamanız gerekir. Bunun yanı sıra daha küçük depo alanlarında barkod sistemi kullanmayan firmalar da ürün isimlerinin karışmamasına dikkat etmeliler. İsimlerin karışması, müşterilere yanlış siparişlerin gönderilmesine neden olacaktır. Bu da gereksiz masrafların çıkmasına ve aynı zamanda da müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır.

Uzun vadeli planlamalar yapın

Depolama alanı yönetiminde uzun vadeli planlar yapmanız ve ileriye yönelik olarak depo alanınızı şekillendirmeniz de önemlidir. Zaman içerisinde, ürün yelpazenizi genişletebilir ya da stok adetlerinizi artırabilirsiniz. Bu durumda da depo alanınızı genişletmeniz ve ekstra yer açmanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu sebepten dolayı da uzun vadeli planlar yaparak, depo alanınızı bu şekilde yönetmeniz ve şekillendirmeniz gerekir.

Belli bir hacmin üstüne çıktığınızda da elinizdeki depo alanından mümkün oldukça yararlanarak, depo maliyetlerinizi minimumda tutmaya özen göstermeniz gerekir.

Personelinizi eğitin

Depolama alanı yönetiminde özellikle personel eğitimine de önem vermeniz gerekir. Personelinizi, depoyu nasıl kullanacakları, depo kuralları, güvenlikle ilgili bilgiler, raf düzeni, stok yenileme, paketleme ve siparişi kargoya hazır hale getirme, otomasyon cihaz ve yazılımlar gibi konularda eğitmeniz gerekir. Bu eğitimleri vermediğinizde personelinizin iş verimi düşerken, depoda bazı olumsuz durumlar da yaşanmanabilir. Bu sorunlar hem maddi hem de sağlık ve iş güvenliği ile ilgili olabileceği için eğitime özellikle önem vermeniz gerekir.

LIFO ve FIFO sistemlerinden hangisini kullanacağınız belirleyin

Depo stok yönetim sürecinde LIFO (son giren ürün ilk çıkar) ve FIFO (ilk giren ürün ilk çıkar) şirketlerin sık kullandığı yöntemler arasında. Bu iki prensipte, stoğa alınan ürünlerin hangi sıralama ile satılacağı belirlenir. Her iki sisteminde kendine öz avantaj ve dezavantajları bulunur. Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünlere göre bu iki yöntemden birini kullanmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Stok değerlemede LIFO ve FIFO ayrımını nasıl yapmalıyız?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan