E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?

22 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş maliyeti artar hem de düzensiz bir depo nedeniyle yapılan işler aksayabilir. Bu sebeple de depo yönetimi sürecinde bazı konulara dikkat ederek, depo alanınızı en verimli şekilde kullanmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depolama alanı etkili bir şekilde nasıl yönetilir?

Depolama anınızı temiz tutarak, gereksiz herşeyi çıkartın

Öncelikli işlerinizden biri depolama alanınızı temiz tutarak, gereksiz yük olabilecek ve alanı karıştırabilecek ögeleri ortadan kaldırmanız önemlidir.

  • Kabloların, ekipmanların ve diğer araç gereçlerin düzenli bir şekilde belli alanlara yerleştirilmesi, yürüme alanlarının boşaltılması önemlidir.
  • Boş duvar alanlarını değerlendirerek, raf ya da başka depo araçlarıyla bu alanlarının kullanılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yerden geçen kabloları, yere sabitlemek için çözümler üretebilir ya da bu kabloların üzerini kapatabilirsiniz.

Bu ve bunlar gibi çözümler üretmeniz, deponuzun daha temiz ve işlevsel olmasını sağlayacaktır.

Alanın aydınlatmasını iyi yapın

Depolama alanı iyi aydınlatılmış olmalı. İşlevselliği ve iş güvenliğini artırarak, deponun daha iyi kullanılmasını sağlamak için aydınlatmaya da önem vermeniz gerekir. Karanlık bir depoda ürünleri bularak, paketlemek de zor olacağı için iş verimi ciddi şekilde düşecektir.

Deponuzdaki alanları iyi şekilde değerlendirin

Depo maliyetini düşürmek için depolama alanı en iyi şekilde değerlendirilmelidir. Boş duvarlar, raf aralıkları, ürünlerin hacimlerine göre, raf düzeninin yapılması gibi birçok konuyu göz önünde bulundurarak, elinizdeki alanı en verimli nasıl kullanabileceğinizi belirlemeniz gerekir. Depolama alanını verimli kullanmadığınızda, yetersiz alan nedeniyle ek depolama alanları kiralamanız gerekebilir. Bu da maliyetlerinizi ciddi şekilde artıracaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Ürünleri kategorize ederek, düzenleyin

Depo alanını en iyi şekilde kullanmak için ürünlerinizi kategorize etmeniz, en, boy, ağırlık gibi değerler üzerinden ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra ilgili olan ve e-ticaret sitenizde beraber satılacak ürünleri de gruplamanız, kargo ve ürün paketleme sürecinde iş verimliliğini artıracaktır.

Bu ürünleri deponuzda yakın konulara yerleştirdiğinizde, depo görevlileriniz ürünleri daha hızlı bir şekilde paketleyerek, kargoya hazırlayabilir.

Ürün isimlerine ve barkodlarına dikkat edin

Depolama alanı üzerinde ürünlerin kolay bir şekilde bulunması ve başka ürünlerle karıştırılmaması için de ürün isimlendirmelerinize ve barkodlara dikkat etmeniz de gerekir. Depo çalışanlarınızın barkodları rahatça okutabilmeleri ve (eğer varsa) otomasyon sistemlerinizle entegre bir şekilde çalışmalarını sağlamanız gerekir. Bunun yanı sıra daha küçük depo alanlarında barkod sistemi kullanmayan firmalar da ürün isimlerinin karışmamasına dikkat etmeliler. İsimlerin karışması, müşterilere yanlış siparişlerin gönderilmesine neden olacaktır. Bu da gereksiz masrafların çıkmasına ve aynı zamanda da müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır.

Uzun vadeli planlamalar yapın

Depolama alanı yönetiminde uzun vadeli planlar yapmanız ve ileriye yönelik olarak depo alanınızı şekillendirmeniz de önemlidir. Zaman içerisinde, ürün yelpazenizi genişletebilir ya da stok adetlerinizi artırabilirsiniz. Bu durumda da depo alanınızı genişletmeniz ve ekstra yer açmanız gerektiği anlamına gelecektir. Bu sebepten dolayı da uzun vadeli planlar yaparak, depo alanınızı bu şekilde yönetmeniz ve şekillendirmeniz gerekir.

Belli bir hacmin üstüne çıktığınızda da elinizdeki depo alanından mümkün oldukça yararlanarak, depo maliyetlerinizi minimumda tutmaya özen göstermeniz gerekir.

Personelinizi eğitin

Depolama alanı yönetiminde özellikle personel eğitimine de önem vermeniz gerekir. Personelinizi, depoyu nasıl kullanacakları, depo kuralları, güvenlikle ilgili bilgiler, raf düzeni, stok yenileme, paketleme ve siparişi kargoya hazır hale getirme, otomasyon cihaz ve yazılımlar gibi konularda eğitmeniz gerekir. Bu eğitimleri vermediğinizde personelinizin iş verimi düşerken, depoda bazı olumsuz durumlar da yaşanmanabilir. Bu sorunlar hem maddi hem de sağlık ve iş güvenliği ile ilgili olabileceği için eğitime özellikle önem vermeniz gerekir.

LIFO ve FIFO sistemlerinden hangisini kullanacağınız belirleyin

Depo stok yönetim sürecinde LIFO (son giren ürün ilk çıkar) ve FIFO (ilk giren ürün ilk çıkar) şirketlerin sık kullandığı yöntemler arasında. Bu iki prensipte, stoğa alınan ürünlerin hangi sıralama ile satılacağı belirlenir. Her iki sisteminde kendine öz avantaj ve dezavantajları bulunur. Bulunduğunuz sektör ve sattığınız ürünlere göre bu iki yöntemden birini kullanmanız gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Stok değerlemede LIFO ve FIFO ayrımını nasıl yapmalıyız?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan