DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

27 Ekim 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu saldırıdan etkilenmişti. Saldırı sonrasında sitelere bir süreliğine erişim durmuştu.

DDoS saldırıları internet siteleri için büyük bir problem oluşturmaktadır ve e-ticaret firmaları da bu saldırılara maruz kalabilir. Saldırı sırasında siteye erişim engelleneceği için firmalar bu süreçte ciddi maddi zararlara uğrayabilirler. Tabii ki bir de itibar zedelenme durumu da söz konusu olacaktır. DDoS saldırıları sonrasında tekrar satışa başlarken bazı adımlar atmak, bu süreçteki zararlarınızın bir kısmını telafi etmenizi sağlayacaktır.

Tabii ki herşeyden önce e-ticaret sitenizi bu tür saldırılara karşı korumanız da oldukça önemli. Bunun için gerekli güvenlik önlemlerini almalısınız ve olası bir saldırı durumunda da bir yedek planınızın olmalı. IT bölümünüzün de bu soruna hızlı bir şekilde müdahale etmesi gerekir.

DDoS nedir?

DDoS, İngilizce’deki Distributed Denial of Service kelimelerinin kısaltılmışıdır. Türkçe’ye Dağıtık Hizmet Engelleme olarak çevirebiliriz. Bu durum, çoklu sistemlerde hedef sistemin kaynakları ya da bant genişliği saldırıya uğradığında oluşmaktadır. Bunlar genellikle birden çok web sunucusudur. Bu sistemler, saldırıyı yapan kişiler tarafından farklı yöntemler aracılığı ile bağdaştırılır.

Başka bir deyişle, tek bir kaynaktan hedefe doğru bir saldırı yapılır ve zamanla daha da yoğunlaşarak çok fazla sayıda kaynaktan yapılan bir saldırıya dönüşür. Bu durum da tabii ki sistemin çökmesine ve siteye erişimin engellenmesine sebep olur.

Saldırı sonrasında satışları artırmak içi ne yapmalısınız?

Herhangi bir DDoS saldırısı ile karşılaşmanız yazının başında da belirttiğimiz gibi firmanızı maddi zararlara sokabilir. Ancak saldırı bittikten sonra işleri tekrar rayına oturtmak için bazı adımlar atabilirsiniz.

Alışveriş aktivitelerini takip edin

Bazı yazılımlardan faydalanarak site üzerinde alışveriş yapan ya da gezinen kişilerin aktivitelerini takip edebilirsiniz. Özellikle bu yöntem kullanıcı girişi yapmış kişilerin takibi için oldukça etkilidir. Site saldırıya uğramadan önceki dönemi inceleyebilir ve hangi kullanıcıların neler yaptığını görebilirsiniz. Siteniz tekrar yayına girdiğinde de bu kişilere ulaşarak, sisteminizin artık normale döndüğünü ve alışverişlerine devam edebileceklerini onlara söyleyebilirsiniz.

Sepette terk edilen ürünlerin takibini yapmak

Sepette terk edilen ürünler de sizin için bir fırsat. Saldırı öncesinde sepetine ürün ekleyen kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Özellikle üye girişi yapan kullanıcıların sepetlerini takip edebilirsiniz. Bu sayede bu özellik ile üyelerinizin bilgilerini (e-posta, isim, telefon no vb.) kullanarak onlara geri dönebilir ve onları sitenize davet edebilirsiniz.

Tüm sayfalarda iletişim bilgilerine yer verin

İnternet sitenizin tasarımını yaparken, tüm sayfalarınızda iletişim bilgilerinize yer vermeye özen gösterin. Gerek header bölümünde (sayfanın en üstü) gerekse footer (sayfanın en altı) alanında iletişim bilgilerinizi paylaşın.

Siteniz erişilemiyor olsa dahi internet tarayıcıları cache kullanarak sitenin önceki halini tüketicilerin karşısına çıkartabilir. Kullanıcı ödeme işlemlerini tamamlayamadığında ya da size ulaşmak istediğinde bu sayfalardaki iletişim bilgileriniz ile size ulaşabilirler. Böylelikle sizden bilgi almak isteyen kişilere ulaşabilecekleri bir telefon numarası ya da e-posta adresi verebilirsiniz.

Alternatif ödeme yöntemlerinden yararlanın

Siteniz saldırı anındayken ödeme sayfalarınız da çalışmayabilir. Bu durumda alternatif ödeme sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Bu tip durumlarda banka havalesi ya da kapıda ödeme gibi alternatif yöntemler işinizi görebilir. Kullanıcıların da ödeme işlemi sırasında sorun yaşamamaları için bu yöntemler daha iyi bir seçenek olacaktır.

E-postalarınızı başka sunucuya taşıyın

Bu çalışmayı da bir önlem olarak saldırıya uğramadan önce yapmalısınız. Hosting firmanız ile görüşerek, e-postalarınızın farklı bir sunucuya taşınmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapma sebebiniz ise, saldırılar sonrasında alan adınızın bulunduğu sunucuya da erişim engellenecektir ve e-postalarınıza da bu nedenle ulaşılamayacaktır.

Ancak sizinle e-posta ile iletişime geçmek isteyen kişilere ulaşabilmek için e-postalarınızın çalışıyor olması gerekiyor. Bunun yanı sıra saldırı sırasında site üzerinde alışveriş yapan kişiler bulunuyorsa, bu kişilere de fatura ve sipariş bilgilerini e-posta ile gönderebilmelisiniz. Aksi takdirde tüketiciler bu durumdan şikayetçi olabilirler ve olumsuz bir durum olduğunu düşünebilirler. Bu tür önlemler almak, kriz zamanlarında size bazı çıkış noktaları sağlar.

E-posta abonelerinize ne olduğunu söyleyin

E-posta abone listeleriniz böyle bir durumda size yardımcı olabilir. Abonelerinize yaşadığınız durumu bildiren bir e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler yaşanan durumun farkında olurlar ve sizden tekrar haber alana kadar siteden alışveriş yapmazlar. Kullandığınız dil burada çok önemli. Çünkü kullanıcıları panikletebilecek ya da onların gözünde marka imajınıza zarar verebilecek bir mesaj vermemeniz gerekiyor.

Sitenizde bir uyarı mesajı yayınlayın

E-posta abonelerinize gönderdiğiniz mesaj gibi internet sitenizin de açılış sayfasına benzer bir mesaj ekleyebilirsiniz. Böylelikle siteye gelen kişiler durumun farkına varmış olurlar. Burada da kullandığınız dil oldukça önemlidir. Durumun kontrol altında olduğunu ve kısa bir süre sonra sitenin normal seyrine döneceğini belirtebilirsiniz.

Sosyal medyadan mesaj yayınlayın

Sosyal medya üzerinden de benzer bir mesaj yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların ve müşterilerinizin mağdur olmamalarını sağlamak için sosyal hesaplarınızdan bu duyuruları yapabilirsiniz.

Burada da bir sorunla karşılaştığınızı ve kısa sürede sitenin yayına döneceğini belirtebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin