DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

27 Ekim 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu saldırıdan etkilenmişti. Saldırı sonrasında sitelere bir süreliğine erişim durmuştu.

DDoS saldırıları internet siteleri için büyük bir problem oluşturmaktadır ve e-ticaret firmaları da bu saldırılara maruz kalabilir. Saldırı sırasında siteye erişim engelleneceği için firmalar bu süreçte ciddi maddi zararlara uğrayabilirler. Tabii ki bir de itibar zedelenme durumu da söz konusu olacaktır. DDoS saldırıları sonrasında tekrar satışa başlarken bazı adımlar atmak, bu süreçteki zararlarınızın bir kısmını telafi etmenizi sağlayacaktır.

Tabii ki herşeyden önce e-ticaret sitenizi bu tür saldırılara karşı korumanız da oldukça önemli. Bunun için gerekli güvenlik önlemlerini almalısınız ve olası bir saldırı durumunda da bir yedek planınızın olmalı. IT bölümünüzün de bu soruna hızlı bir şekilde müdahale etmesi gerekir.

DDoS nedir?

DDoS, İngilizce’deki Distributed Denial of Service kelimelerinin kısaltılmışıdır. Türkçe’ye Dağıtık Hizmet Engelleme olarak çevirebiliriz. Bu durum, çoklu sistemlerde hedef sistemin kaynakları ya da bant genişliği saldırıya uğradığında oluşmaktadır. Bunlar genellikle birden çok web sunucusudur. Bu sistemler, saldırıyı yapan kişiler tarafından farklı yöntemler aracılığı ile bağdaştırılır.

Başka bir deyişle, tek bir kaynaktan hedefe doğru bir saldırı yapılır ve zamanla daha da yoğunlaşarak çok fazla sayıda kaynaktan yapılan bir saldırıya dönüşür. Bu durum da tabii ki sistemin çökmesine ve siteye erişimin engellenmesine sebep olur.

Saldırı sonrasında satışları artırmak içi ne yapmalısınız?

Herhangi bir DDoS saldırısı ile karşılaşmanız yazının başında da belirttiğimiz gibi firmanızı maddi zararlara sokabilir. Ancak saldırı bittikten sonra işleri tekrar rayına oturtmak için bazı adımlar atabilirsiniz.

Alışveriş aktivitelerini takip edin

Bazı yazılımlardan faydalanarak site üzerinde alışveriş yapan ya da gezinen kişilerin aktivitelerini takip edebilirsiniz. Özellikle bu yöntem kullanıcı girişi yapmış kişilerin takibi için oldukça etkilidir. Site saldırıya uğramadan önceki dönemi inceleyebilir ve hangi kullanıcıların neler yaptığını görebilirsiniz. Siteniz tekrar yayına girdiğinde de bu kişilere ulaşarak, sisteminizin artık normale döndüğünü ve alışverişlerine devam edebileceklerini onlara söyleyebilirsiniz.

Sepette terk edilen ürünlerin takibini yapmak

Sepette terk edilen ürünler de sizin için bir fırsat. Saldırı öncesinde sepetine ürün ekleyen kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Özellikle üye girişi yapan kullanıcıların sepetlerini takip edebilirsiniz. Bu sayede bu özellik ile üyelerinizin bilgilerini (e-posta, isim, telefon no vb.) kullanarak onlara geri dönebilir ve onları sitenize davet edebilirsiniz.

Tüm sayfalarda iletişim bilgilerine yer verin

İnternet sitenizin tasarımını yaparken, tüm sayfalarınızda iletişim bilgilerinize yer vermeye özen gösterin. Gerek header bölümünde (sayfanın en üstü) gerekse footer (sayfanın en altı) alanında iletişim bilgilerinizi paylaşın.

Siteniz erişilemiyor olsa dahi internet tarayıcıları cache kullanarak sitenin önceki halini tüketicilerin karşısına çıkartabilir. Kullanıcı ödeme işlemlerini tamamlayamadığında ya da size ulaşmak istediğinde bu sayfalardaki iletişim bilgileriniz ile size ulaşabilirler. Böylelikle sizden bilgi almak isteyen kişilere ulaşabilecekleri bir telefon numarası ya da e-posta adresi verebilirsiniz.

Alternatif ödeme yöntemlerinden yararlanın

Siteniz saldırı anındayken ödeme sayfalarınız da çalışmayabilir. Bu durumda alternatif ödeme sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Bu tip durumlarda banka havalesi ya da kapıda ödeme gibi alternatif yöntemler işinizi görebilir. Kullanıcıların da ödeme işlemi sırasında sorun yaşamamaları için bu yöntemler daha iyi bir seçenek olacaktır.

E-postalarınızı başka sunucuya taşıyın

Bu çalışmayı da bir önlem olarak saldırıya uğramadan önce yapmalısınız. Hosting firmanız ile görüşerek, e-postalarınızın farklı bir sunucuya taşınmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapma sebebiniz ise, saldırılar sonrasında alan adınızın bulunduğu sunucuya da erişim engellenecektir ve e-postalarınıza da bu nedenle ulaşılamayacaktır.

Ancak sizinle e-posta ile iletişime geçmek isteyen kişilere ulaşabilmek için e-postalarınızın çalışıyor olması gerekiyor. Bunun yanı sıra saldırı sırasında site üzerinde alışveriş yapan kişiler bulunuyorsa, bu kişilere de fatura ve sipariş bilgilerini e-posta ile gönderebilmelisiniz. Aksi takdirde tüketiciler bu durumdan şikayetçi olabilirler ve olumsuz bir durum olduğunu düşünebilirler. Bu tür önlemler almak, kriz zamanlarında size bazı çıkış noktaları sağlar.

E-posta abonelerinize ne olduğunu söyleyin

E-posta abone listeleriniz böyle bir durumda size yardımcı olabilir. Abonelerinize yaşadığınız durumu bildiren bir e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler yaşanan durumun farkında olurlar ve sizden tekrar haber alana kadar siteden alışveriş yapmazlar. Kullandığınız dil burada çok önemli. Çünkü kullanıcıları panikletebilecek ya da onların gözünde marka imajınıza zarar verebilecek bir mesaj vermemeniz gerekiyor.

Sitenizde bir uyarı mesajı yayınlayın

E-posta abonelerinize gönderdiğiniz mesaj gibi internet sitenizin de açılış sayfasına benzer bir mesaj ekleyebilirsiniz. Böylelikle siteye gelen kişiler durumun farkına varmış olurlar. Burada da kullandığınız dil oldukça önemlidir. Durumun kontrol altında olduğunu ve kısa bir süre sonra sitenin normal seyrine döneceğini belirtebilirsiniz.

Sosyal medyadan mesaj yayınlayın

Sosyal medya üzerinden de benzer bir mesaj yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların ve müşterilerinizin mağdur olmamalarını sağlamak için sosyal hesaplarınızdan bu duyuruları yapabilirsiniz.

Burada da bir sorunla karşılaştığınızı ve kısa sürede sitenin yayına döneceğini belirtebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara