fbpx

DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

27 Ekim 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu saldırıdan etkilenmişti. Saldırı sonrasında sitelere bir süreliğine erişim durmuştu.

DDoS saldırıları internet siteleri için büyük bir problem oluşturmaktadır ve e-ticaret firmaları da bu saldırılara maruz kalabilir. Saldırı sırasında siteye erişim engelleneceği için firmalar bu süreçte ciddi maddi zararlara uğrayabilirler. Tabii ki bir de itibar zedelenme durumu da söz konusu olacaktır. DDoS saldırıları sonrasında tekrar satışa başlarken bazı adımlar atmak, bu süreçteki zararlarınızın bir kısmını telafi etmenizi sağlayacaktır.

Tabii ki herşeyden önce e-ticaret sitenizi bu tür saldırılara karşı korumanız da oldukça önemli. Bunun için gerekli güvenlik önlemlerini almalısınız ve olası bir saldırı durumunda da bir yedek planınızın olmalı. IT bölümünüzün de bu soruna hızlı bir şekilde müdahale etmesi gerekir.

DDoS nedir?

DDoS, İngilizce’deki Distributed Denial of Service kelimelerinin kısaltılmışıdır. Türkçe’ye Dağıtık Hizmet Engelleme olarak çevirebiliriz. Bu durum, çoklu sistemlerde hedef sistemin kaynakları ya da bant genişliği saldırıya uğradığında oluşmaktadır. Bunlar genellikle birden çok web sunucusudur. Bu sistemler, saldırıyı yapan kişiler tarafından farklı yöntemler aracılığı ile bağdaştırılır.

Başka bir deyişle, tek bir kaynaktan hedefe doğru bir saldırı yapılır ve zamanla daha da yoğunlaşarak çok fazla sayıda kaynaktan yapılan bir saldırıya dönüşür. Bu durum da tabii ki sistemin çökmesine ve siteye erişimin engellenmesine sebep olur.

Saldırı sonrasında satışları artırmak içi ne yapmalısınız?

Herhangi bir DDoS saldırısı ile karşılaşmanız yazının başında da belirttiğimiz gibi firmanızı maddi zararlara sokabilir. Ancak saldırı bittikten sonra işleri tekrar rayına oturtmak için bazı adımlar atabilirsiniz.

Alışveriş aktivitelerini takip edin

Bazı yazılımlardan faydalanarak site üzerinde alışveriş yapan ya da gezinen kişilerin aktivitelerini takip edebilirsiniz. Özellikle bu yöntem kullanıcı girişi yapmış kişilerin takibi için oldukça etkilidir. Site saldırıya uğramadan önceki dönemi inceleyebilir ve hangi kullanıcıların neler yaptığını görebilirsiniz. Siteniz tekrar yayına girdiğinde de bu kişilere ulaşarak, sisteminizin artık normale döndüğünü ve alışverişlerine devam edebileceklerini onlara söyleyebilirsiniz.

Sepette terk edilen ürünlerin takibini yapmak

Sepette terk edilen ürünler de sizin için bir fırsat. Saldırı öncesinde sepetine ürün ekleyen kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Özellikle üye girişi yapan kullanıcıların sepetlerini takip edebilirsiniz. Bu sayede bu özellik ile üyelerinizin bilgilerini (e-posta, isim, telefon no vb.) kullanarak onlara geri dönebilir ve onları sitenize davet edebilirsiniz.

Tüm sayfalarda iletişim bilgilerine yer verin

İnternet sitenizin tasarımını yaparken, tüm sayfalarınızda iletişim bilgilerinize yer vermeye özen gösterin. Gerek header bölümünde (sayfanın en üstü) gerekse footer (sayfanın en altı) alanında iletişim bilgilerinizi paylaşın.

Siteniz erişilemiyor olsa dahi internet tarayıcıları cache kullanarak sitenin önceki halini tüketicilerin karşısına çıkartabilir. Kullanıcı ödeme işlemlerini tamamlayamadığında ya da size ulaşmak istediğinde bu sayfalardaki iletişim bilgileriniz ile size ulaşabilirler. Böylelikle sizden bilgi almak isteyen kişilere ulaşabilecekleri bir telefon numarası ya da e-posta adresi verebilirsiniz.

Alternatif ödeme yöntemlerinden yararlanın

Siteniz saldırı anındayken ödeme sayfalarınız da çalışmayabilir. Bu durumda alternatif ödeme sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Bu tip durumlarda banka havalesi ya da kapıda ödeme gibi alternatif yöntemler işinizi görebilir. Kullanıcıların da ödeme işlemi sırasında sorun yaşamamaları için bu yöntemler daha iyi bir seçenek olacaktır.

E-postalarınızı başka sunucuya taşıyın

Bu çalışmayı da bir önlem olarak saldırıya uğramadan önce yapmalısınız. Hosting firmanız ile görüşerek, e-postalarınızın farklı bir sunucuya taşınmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapma sebebiniz ise, saldırılar sonrasında alan adınızın bulunduğu sunucuya da erişim engellenecektir ve e-postalarınıza da bu nedenle ulaşılamayacaktır.

Ancak sizinle e-posta ile iletişime geçmek isteyen kişilere ulaşabilmek için e-postalarınızın çalışıyor olması gerekiyor. Bunun yanı sıra saldırı sırasında site üzerinde alışveriş yapan kişiler bulunuyorsa, bu kişilere de fatura ve sipariş bilgilerini e-posta ile gönderebilmelisiniz. Aksi takdirde tüketiciler bu durumdan şikayetçi olabilirler ve olumsuz bir durum olduğunu düşünebilirler. Bu tür önlemler almak, kriz zamanlarında size bazı çıkış noktaları sağlar.

E-posta abonelerinize ne olduğunu söyleyin

E-posta abone listeleriniz böyle bir durumda size yardımcı olabilir. Abonelerinize yaşadığınız durumu bildiren bir e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler yaşanan durumun farkında olurlar ve sizden tekrar haber alana kadar siteden alışveriş yapmazlar. Kullandığınız dil burada çok önemli. Çünkü kullanıcıları panikletebilecek ya da onların gözünde marka imajınıza zarar verebilecek bir mesaj vermemeniz gerekiyor.

Sitenizde bir uyarı mesajı yayınlayın

E-posta abonelerinize gönderdiğiniz mesaj gibi internet sitenizin de açılış sayfasına benzer bir mesaj ekleyebilirsiniz. Böylelikle siteye gelen kişiler durumun farkına varmış olurlar. Burada da kullandığınız dil oldukça önemlidir. Durumun kontrol altında olduğunu ve kısa bir süre sonra sitenin normal seyrine döneceğini belirtebilirsiniz.

Sosyal medyadan mesaj yayınlayın

Sosyal medya üzerinden de benzer bir mesaj yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların ve müşterilerinizin mağdur olmamalarını sağlamak için sosyal hesaplarınızdan bu duyuruları yapabilirsiniz.

Burada da bir sorunla karşılaştığınızı ve kısa sürede sitenin yayına döneceğini belirtebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan