DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?

27 Ekim 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu saldırıdan etkilenmişti. Saldırı sonrasında sitelere bir süreliğine erişim durmuştu.

DDoS saldırıları internet siteleri için büyük bir problem oluşturmaktadır ve e-ticaret firmaları da bu saldırılara maruz kalabilir. Saldırı sırasında siteye erişim engelleneceği için firmalar bu süreçte ciddi maddi zararlara uğrayabilirler. Tabii ki bir de itibar zedelenme durumu da söz konusu olacaktır. DDoS saldırıları sonrasında tekrar satışa başlarken bazı adımlar atmak, bu süreçteki zararlarınızın bir kısmını telafi etmenizi sağlayacaktır.

Tabii ki herşeyden önce e-ticaret sitenizi bu tür saldırılara karşı korumanız da oldukça önemli. Bunun için gerekli güvenlik önlemlerini almalısınız ve olası bir saldırı durumunda da bir yedek planınızın olmalı. IT bölümünüzün de bu soruna hızlı bir şekilde müdahale etmesi gerekir.

DDoS nedir?

DDoS, İngilizce’deki Distributed Denial of Service kelimelerinin kısaltılmışıdır. Türkçe’ye Dağıtık Hizmet Engelleme olarak çevirebiliriz. Bu durum, çoklu sistemlerde hedef sistemin kaynakları ya da bant genişliği saldırıya uğradığında oluşmaktadır. Bunlar genellikle birden çok web sunucusudur. Bu sistemler, saldırıyı yapan kişiler tarafından farklı yöntemler aracılığı ile bağdaştırılır.

Başka bir deyişle, tek bir kaynaktan hedefe doğru bir saldırı yapılır ve zamanla daha da yoğunlaşarak çok fazla sayıda kaynaktan yapılan bir saldırıya dönüşür. Bu durum da tabii ki sistemin çökmesine ve siteye erişimin engellenmesine sebep olur.

Saldırı sonrasında satışları artırmak içi ne yapmalısınız?

Herhangi bir DDoS saldırısı ile karşılaşmanız yazının başında da belirttiğimiz gibi firmanızı maddi zararlara sokabilir. Ancak saldırı bittikten sonra işleri tekrar rayına oturtmak için bazı adımlar atabilirsiniz.

Alışveriş aktivitelerini takip edin

Bazı yazılımlardan faydalanarak site üzerinde alışveriş yapan ya da gezinen kişilerin aktivitelerini takip edebilirsiniz. Özellikle bu yöntem kullanıcı girişi yapmış kişilerin takibi için oldukça etkilidir. Site saldırıya uğramadan önceki dönemi inceleyebilir ve hangi kullanıcıların neler yaptığını görebilirsiniz. Siteniz tekrar yayına girdiğinde de bu kişilere ulaşarak, sisteminizin artık normale döndüğünü ve alışverişlerine devam edebileceklerini onlara söyleyebilirsiniz.

Sepette terk edilen ürünlerin takibini yapmak

Sepette terk edilen ürünler de sizin için bir fırsat. Saldırı öncesinde sepetine ürün ekleyen kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Özellikle üye girişi yapan kullanıcıların sepetlerini takip edebilirsiniz. Bu sayede bu özellik ile üyelerinizin bilgilerini (e-posta, isim, telefon no vb.) kullanarak onlara geri dönebilir ve onları sitenize davet edebilirsiniz.

Tüm sayfalarda iletişim bilgilerine yer verin

İnternet sitenizin tasarımını yaparken, tüm sayfalarınızda iletişim bilgilerinize yer vermeye özen gösterin. Gerek header bölümünde (sayfanın en üstü) gerekse footer (sayfanın en altı) alanında iletişim bilgilerinizi paylaşın.

Siteniz erişilemiyor olsa dahi internet tarayıcıları cache kullanarak sitenin önceki halini tüketicilerin karşısına çıkartabilir. Kullanıcı ödeme işlemlerini tamamlayamadığında ya da size ulaşmak istediğinde bu sayfalardaki iletişim bilgileriniz ile size ulaşabilirler. Böylelikle sizden bilgi almak isteyen kişilere ulaşabilecekleri bir telefon numarası ya da e-posta adresi verebilirsiniz.

Alternatif ödeme yöntemlerinden yararlanın

Siteniz saldırı anındayken ödeme sayfalarınız da çalışmayabilir. Bu durumda alternatif ödeme sistemlerinden yararlanmanız gerekecektir. Bu tip durumlarda banka havalesi ya da kapıda ödeme gibi alternatif yöntemler işinizi görebilir. Kullanıcıların da ödeme işlemi sırasında sorun yaşamamaları için bu yöntemler daha iyi bir seçenek olacaktır.

E-postalarınızı başka sunucuya taşıyın

Bu çalışmayı da bir önlem olarak saldırıya uğramadan önce yapmalısınız. Hosting firmanız ile görüşerek, e-postalarınızın farklı bir sunucuya taşınmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapma sebebiniz ise, saldırılar sonrasında alan adınızın bulunduğu sunucuya da erişim engellenecektir ve e-postalarınıza da bu nedenle ulaşılamayacaktır.

Ancak sizinle e-posta ile iletişime geçmek isteyen kişilere ulaşabilmek için e-postalarınızın çalışıyor olması gerekiyor. Bunun yanı sıra saldırı sırasında site üzerinde alışveriş yapan kişiler bulunuyorsa, bu kişilere de fatura ve sipariş bilgilerini e-posta ile gönderebilmelisiniz. Aksi takdirde tüketiciler bu durumdan şikayetçi olabilirler ve olumsuz bir durum olduğunu düşünebilirler. Bu tür önlemler almak, kriz zamanlarında size bazı çıkış noktaları sağlar.

E-posta abonelerinize ne olduğunu söyleyin

E-posta abone listeleriniz böyle bir durumda size yardımcı olabilir. Abonelerinize yaşadığınız durumu bildiren bir e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle tüketiciler yaşanan durumun farkında olurlar ve sizden tekrar haber alana kadar siteden alışveriş yapmazlar. Kullandığınız dil burada çok önemli. Çünkü kullanıcıları panikletebilecek ya da onların gözünde marka imajınıza zarar verebilecek bir mesaj vermemeniz gerekiyor.

Sitenizde bir uyarı mesajı yayınlayın

E-posta abonelerinize gönderdiğiniz mesaj gibi internet sitenizin de açılış sayfasına benzer bir mesaj ekleyebilirsiniz. Böylelikle siteye gelen kişiler durumun farkına varmış olurlar. Burada da kullandığınız dil oldukça önemlidir. Durumun kontrol altında olduğunu ve kısa bir süre sonra sitenin normal seyrine döneceğini belirtebilirsiniz.

Sosyal medyadan mesaj yayınlayın

Sosyal medya üzerinden de benzer bir mesaj yayınlayabilirsiniz. Kullanıcıların ve müşterilerinizin mağdur olmamalarını sağlamak için sosyal hesaplarınızdan bu duyuruları yapabilirsiniz.

Burada da bir sorunla karşılaştığınızı ve kısa sürede sitenin yayına döneceğini belirtebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan