Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?

30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri… Her krizde avantajlı çıkan sektör ve firmalar olduğu gibi pandeminin yarattığı krizde de e-ticaret tüketiciler için çıkış yolu oldu. Öyle ki Covid-19 sürecinde hiç internetten alışveriş yapmamış kişiler bile temassız alışverişi mümkün kılan e-ticareti keşfetti.

Peki corona virüs sonrası e-ticarete talep bu dönemdeki gibi kalacak mı? E-ticaret firmaları salgın sonrasına nasıl hazırlanmalı? Tedarik zinciri nasıl işleyecek? Yazımızda birkaç başlıkla bu konuları konuşacağız.

Online ve fiziki mağazalardan temassız alışveriş sürecek

Pandemide deneyimlediğimiz pek çok dijital yeniliği işletmeler kullanmaya ve geliştirmeye devam edecek, şüphesiz etmeli de. İşe ticari işletmeler tarafından bakıldığında para ile temasın neredeyse tamamen bittiği temassız alışverişe geçildiği, hatta alıcı ve teslimat aracıları ile bile yüz yüze gelmediğimiz bir süreçteyiz.

Salgın sonrasında da temassız alışverişin kalıcılığını koruyacağı beklenirken sanal paranın yerini sağlamlaştıracağı öngörülüyor. İnsanların para ile temas etmeme isteği devam edeceği gibi tüm e-ticaret ve fiziki firmaların ödeme sistemlerini bu yönde geliştirmeleri gerekiyor.

E-ticaret firmalarının ödeme seçeneklerini alternatifli tutması onlara avantaj sağlarken, kapıda ödemenin salgın sonrasında da daha az tercih edileceği tahmin ediliyor. Gerek fiziki gerekse online mağazalar bu yöndeki yenilikleri şimdiden gerçekleştirip salgın sonrasındaki müşteri kaybının önüne geçebilir.

Pandemi sonrasında alışveriş alışkanlıklarımıza yenileri eklenecek

Uzmanlara göre pandemi sonrası ‘yeni normal’ oluşacak ve pandemi sırasında edindiğimiz pek çok alışveriş alışkanlığımızı sonrasında da gerçekleştireceğiz. Tabi ki bu ihtiyaçlarımızın yanına artık yavaş yavaş normale döndüğümüz zamanların oluşturacağı ihtiyaçlarımız da eklenecek.

Tüketicilerin alışveriş davranışları incelendiğinde 3 kilit noktadan etkilendiği görülüyor. Bunlar; anlık ihtiyaçlar, günden güne değişen ihtiyaçlar ve yeni davranışlar… Salgının başlaması ve evde olduğumuz süre zarfından bu yana her tüketicide farklı/benzer davranışlar oluştu. Bunun akabinde 2 aya yakın sürede ihtiyaçlar düzene girdi.

Google Trends’in nisan verilerine göre; Google’da en çok; yemek pişirme, kişisel bakım, evde vakit geçirme, ev dekorasyon fikirleri, evcil hayvan edinme ve yaza hazırlık konusunda aramalar yapıldı. Bu arama sonucuna bakıldığında da kişiler var olan düzene alışsa da yaz için planlamalar yapmaya başladı. Bu da yeni ihtiyaçların kapıda olduğunu gösteriyor.

Corona virüs sonrası e-ticaret oluşan talebe karşılık verebilecek mi?

Ticaret uzmanlarına göre salgın sonrasında dünya genelinde tüketici talebinde değişiklikler yaşanacak. Pandemi süresince yeni oluşan pek çok talebe e-ticaret firmaları anında karşılık vermek için pek çok esnek çözüm geliştirmişti. Salgın sonrasında oluşabilecek yeni talebe karşı tedarik zincirinin geliştirilmesi, tüketicilere geniş ürün gamının sunulması, yeni iş modelleri geliştirilmesi konusunda e-ticaret firmalarının projeler geliştirmesi ve salgın sonrası süreci de doğru bir şekilde yönetmesi gerekiyor. Ayrıca pandemi döneminde eksiklerini gören birçok büyük market zinciri ve fiziki mağazanın da hızla e-ticarete geçerek, yeni bir yapılanmaya gidecekleri düşünülüyor.

Salgın sonrasında e-ihracatta Türkiye’nin konumu nasıl olacak?

Uzmanlar Türkiye’nin pandemi süresince yönettiği; güvenlik, stratejik ürünler, arz zinciri, lojistik gibi alanlardaki başarısının e-ihracatta Türkiye’yi öne çıkaracağını savunuyor. Küresel ticarette Çin’in yerini alabilecek ülkelerden biri olabilecek Türkiye’deki firmaların üretim, değişim, finans ve tedarik konusunda hızlı aksiyon alan firmaların küresel ticarette yer alacağını söylüyor.

IdeaSoft corona virüs sonrasına güçlü girmek isteyen işletmeleri bekliyor

IdeaSoft geliştirdiği güvenli e-ticaret yazılımları ve eşliğinde sunduğu birçok hizmet ile koronavirüs sürecinde ve sonrasında da işletmelerin yanında oluyor. İşletmelerin ihtiyaç duyduğu, zorlu dönemlerde sektörde yer edinmesini sağlayan e-ticaret çözümleri için Akıllı E-ticaret Paketleri sizleri bekliyor. Dilerseniz öncesinde ücretsiz DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan