Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?

30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri… Her krizde avantajlı çıkan sektör ve firmalar olduğu gibi pandeminin yarattığı krizde de e-ticaret tüketiciler için çıkış yolu oldu. Öyle ki Covid-19 sürecinde hiç internetten alışveriş yapmamış kişiler bile temassız alışverişi mümkün kılan e-ticareti keşfetti.

Peki corona virüs sonrası e-ticarete talep bu dönemdeki gibi kalacak mı? E-ticaret firmaları salgın sonrasına nasıl hazırlanmalı? Tedarik zinciri nasıl işleyecek? Yazımızda birkaç başlıkla bu konuları konuşacağız.

Online ve fiziki mağazalardan temassız alışveriş sürecek

Pandemide deneyimlediğimiz pek çok dijital yeniliği işletmeler kullanmaya ve geliştirmeye devam edecek, şüphesiz etmeli de. İşe ticari işletmeler tarafından bakıldığında para ile temasın neredeyse tamamen bittiği temassız alışverişe geçildiği, hatta alıcı ve teslimat aracıları ile bile yüz yüze gelmediğimiz bir süreçteyiz.

Salgın sonrasında da temassız alışverişin kalıcılığını koruyacağı beklenirken sanal paranın yerini sağlamlaştıracağı öngörülüyor. İnsanların para ile temas etmeme isteği devam edeceği gibi tüm e-ticaret ve fiziki firmaların ödeme sistemlerini bu yönde geliştirmeleri gerekiyor.

E-ticaret firmalarının ödeme seçeneklerini alternatifli tutması onlara avantaj sağlarken, kapıda ödemenin salgın sonrasında da daha az tercih edileceği tahmin ediliyor. Gerek fiziki gerekse online mağazalar bu yöndeki yenilikleri şimdiden gerçekleştirip salgın sonrasındaki müşteri kaybının önüne geçebilir.

Pandemi sonrasında alışveriş alışkanlıklarımıza yenileri eklenecek

Uzmanlara göre pandemi sonrası ‘yeni normal’ oluşacak ve pandemi sırasında edindiğimiz pek çok alışveriş alışkanlığımızı sonrasında da gerçekleştireceğiz. Tabi ki bu ihtiyaçlarımızın yanına artık yavaş yavaş normale döndüğümüz zamanların oluşturacağı ihtiyaçlarımız da eklenecek.

Tüketicilerin alışveriş davranışları incelendiğinde 3 kilit noktadan etkilendiği görülüyor. Bunlar; anlık ihtiyaçlar, günden güne değişen ihtiyaçlar ve yeni davranışlar… Salgının başlaması ve evde olduğumuz süre zarfından bu yana her tüketicide farklı/benzer davranışlar oluştu. Bunun akabinde 2 aya yakın sürede ihtiyaçlar düzene girdi.

Google Trends’in nisan verilerine göre; Google’da en çok; yemek pişirme, kişisel bakım, evde vakit geçirme, ev dekorasyon fikirleri, evcil hayvan edinme ve yaza hazırlık konusunda aramalar yapıldı. Bu arama sonucuna bakıldığında da kişiler var olan düzene alışsa da yaz için planlamalar yapmaya başladı. Bu da yeni ihtiyaçların kapıda olduğunu gösteriyor.

Corona virüs sonrası e-ticaret oluşan talebe karşılık verebilecek mi?

Ticaret uzmanlarına göre salgın sonrasında dünya genelinde tüketici talebinde değişiklikler yaşanacak. Pandemi süresince yeni oluşan pek çok talebe e-ticaret firmaları anında karşılık vermek için pek çok esnek çözüm geliştirmişti. Salgın sonrasında oluşabilecek yeni talebe karşı tedarik zincirinin geliştirilmesi, tüketicilere geniş ürün gamının sunulması, yeni iş modelleri geliştirilmesi konusunda e-ticaret firmalarının projeler geliştirmesi ve salgın sonrası süreci de doğru bir şekilde yönetmesi gerekiyor. Ayrıca pandemi döneminde eksiklerini gören birçok büyük market zinciri ve fiziki mağazanın da hızla e-ticarete geçerek, yeni bir yapılanmaya gidecekleri düşünülüyor.

Salgın sonrasında e-ihracatta Türkiye’nin konumu nasıl olacak?

Uzmanlar Türkiye’nin pandemi süresince yönettiği; güvenlik, stratejik ürünler, arz zinciri, lojistik gibi alanlardaki başarısının e-ihracatta Türkiye’yi öne çıkaracağını savunuyor. Küresel ticarette Çin’in yerini alabilecek ülkelerden biri olabilecek Türkiye’deki firmaların üretim, değişim, finans ve tedarik konusunda hızlı aksiyon alan firmaların küresel ticarette yer alacağını söylüyor.

IdeaSoft corona virüs sonrasına güçlü girmek isteyen işletmeleri bekliyor

IdeaSoft geliştirdiği güvenli e-ticaret yazılımları ve eşliğinde sunduğu birçok hizmet ile koronavirüs sürecinde ve sonrasında da işletmelerin yanında oluyor. İşletmelerin ihtiyaç duyduğu, zorlu dönemlerde sektörde yer edinmesini sağlayan e-ticaret çözümleri için Akıllı E-ticaret Paketleri sizleri bekliyor. Dilerseniz öncesinde ücretsiz DEMO talebi ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan