fbpx

Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu gösterebilir ve doğrudan bu mesaj kutusu üzerinden canlı olarak kullanıcılara destek verebilirsiniz. Küçük ya da büyük fark etmeksizin bu özellik herbir e-ticaret firması için oldukça önemli.

Yapılan araştırmalar tüketicilerin yüzde 51’lik bir bölümünün canlı destek sunan e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı tercih ettiklerini gösteriyor. Canlı destek sistemi tüketicilerle doğrudan ve hızlı bir şekilde iletişime geçmeyi kolaylaştırdığı için firmaların onların sorularına da daha hızlı bir şekilde cevap vermesine olanak tanıyor.

Tabii ki canlı destek hizmeti veriyorken bir yandan da gelen talebi karşılayabilmek gerekiyor. Bu sebeple de küçük ve orta ölçekli ya da yeterli müşteri destek personeli bulunmayan firmaların bu konuda bazı stratejik adımlar atması gerekiyor. Bu stratejik adımlar da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Trafiğinizin en yüksek olduğu zamanları belirleyin

Öncelikle canlı destek sistemi ile kaliteli bir hizmet sunmak için ziyaretçilerinizin hangi zaman aralıklarında yoğun bir şekilde sitenize geldiğini tespit etmeniz gerekiyor. Bununla birlikte en çok canlı destek mesajı aldığınız zaman dilimlerinizi de belirlemelisiniz. Böylelikle özellikle aktif olmanız gereken zaman aralıklarını belirlersiniz.

Canlı destek hizmetlerinde bekleme sürelerini kısa tutmanız, kullanıcılara daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlayacağı için en sık mesaj aldığınız aralıkları belirlemeniz bir hayli önemli.

Bu zaman aralıklarını belirledikten sonra müşteri destek personeliniz ya da siz mesainizin bir bölümünü canlı destek sorularına yanıt vermek için ayırmanız gerekir.

Mesaj kutunuzu kimlerin göreceğini optimize edin

Özellikle zaman ve iş gücü yetersizliğinde canlı destek firmalara yarardan çok zarar verebilir. Bekleme sürelerinin artması ve talebin karşılanmaması müşteri memnuniyetini düşürecektir. Bu sebeple de canlı destek mesaj kutunuzun hangi sayfalarda ya da hangi eylemler sonrasında gösterileceğini ayarlamanız gerekir. Böylelikle doğrudan belli bir eyleme geçmiş ve geri dönüşüme yakın olan kişilerin sorularını yanıtlamış olursunuz.

Mesaj kutusunu bu şekilde kullanmak hem müşterilerinize daha kaliteli hizmet vermenize yardımcı olur hem de site üzerinde belli bir eyleme geçmeye hazır olan kişilere yardımcı olmanızı sağlar.

Canlı destek hizmetinizi optimize ederken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Mesaj kutusunu belli eylemler gerçekleştiğinde gösterin (Örneğin, ziyaretçi sepete eklediği ürünleri incelerken).
  • Çok satılan ya da yeni ürün sayfalarında bu özelliği gösterin (Ziyaretçilerin bu ürünlerle ilgili sormak istediği detaylar olabilir).
  • Yeni bir ziyaretçi siteye geldikten 20-30 saniye sonra mesaj kutunuzu gösterin (İlk etapta onlara siteyi incelemeleri için biraz zaman tanımanız gerekir).
  • Belli reklam çalışmaları üzerinden sitenize gelen kişilere bu mesaj kutularını gösterin.

Buradaki önemli nokta mesaj kutularınızı geri dönüşüm alma ihtimaliniz olan kişilere göstermektir. Böylelikle doğrudan ürün ve hizmetlerinizle ilgili olan kişilere destek vermiş olursunuz.

Sayıdan çok kaliteye önem verin

Kalite her zaman sayıdan daha önemlidir. Özellike müşteri hizmetlerinde kaliteden ödün vermeye başladığınızda müşteri memnuniyetinizi düşürmeye başlarsınız. Bu sebeple kaç kişiye yanıt verdiğinizden çok bu kişilere ne kadar kaliteli hizmet verdiğiniz daha önemlidir. Soru soran tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak, onları satışa yönlendirecek bir hizmet sunarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Kimi zaman aynı anda birçok müşteriye destek veriyor olabilirsiniz ve bu da yorucu olmaya başlayacaktır. Bu sebeple aynı anda hizmet sunacağınız kişi limitini belirlemeli ve bunu limite ulaştığınızda geçici olarak mesaj kutunuzu gizlemelisiniz. Böylelikle sadece bu kişilere hizmet vererek kalitenizi koruyabilirsiniz.

Kimi tüketiciler daha fazla ilgi gerektirir ve ürünler ya da hizmetlerle ilgili detaylı bilgi almak isterler. Bu kişilere daha fazla zaman ve emek harcamanız gerekir. Bu tür zamanlarda ek olarak başkalarına da destek vermeniz kafa karışıklığı yaşamanıza ve hizmet kalitenizin düşmesine neden olabilir.

Verilerinizin ölçünü yapın

Hizmet kalitenizi artırmak ve müşterileri satışa daha fazla yönlendirebilmek için canlı destek verilerinizi inceleyin. Bu verilerin analizi ile müşteri hizmet kalitenizi ölçümleyebileceğiniz gibi yeni stratejiler geliştirerek işinizi de daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Ölçümleme yapmak için şu verileri dikkate alabilirsiniz.

  • Kullandığınız iletişim dili: Müşterilerinizle iletişim kurarken onların anlayabileceği bir dil mi kullanıyorsunuz? Bu iletişim dili firmanızla uyumlu mu ve doğru iletişimi kurmanıza yardımcı oluyor mu?
  • Hizmet ve ürünlerle ilgili sık sorulan sorular: Belli ürün veya hizmetlerle ilgili sık olarak sorulan sorular bulunuyorsa bu soruları öncelikli hale getirebilir ve site üzerinde bir takım düzenlemeler yaparak, kullanıcıların kafa karışıklığını giderecek adımlar atabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu sorularla ilgili rehberler hazırlayarak, bu konular hakkında destek isteyen kişileri doğrudan bu sayfalara yönlendirebilirsiniz.
  • Satışa yönlendirme oranı:Canlı destek üzerinden tüketicilerin yüzde kaçını satışa yönlendirdiğinizi de takip etmelisiniz. Böylelikle verdiğiniz hizmetin kalitesini de takip edebilirsiniz.

Canlı destek sitemi doğru kullanıldığında müşterilerinize kolaylık sağlarken, sizin de iletişiminizi güçlendirerek site ziyaretçilerini müşterilere dönüştürmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan