Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef kitlenize ulaşmak ve onların yaptıkları alışveriş tutarlarını artırmak için bu paket satışlardan yararlanabilirsiniz.

Bundle nedir?

Öncelikle bundle’ın ne olduğunu ele alalım. Bundle, birbiriyle uyumlu olabilecek ürünlerin bir araya getirilerek bir paket haline getirilmesi; ya da birbiriyle uyumlu olmak zorunda olmayan birden fazla ürünün bir araya getirilmesiyle oluşturulan paketlerdir. Bu paketlerin amacı, birden fazla ürünü bir araya getirerek, belli oranda bir indirim uygulanması ile tüketicileri tek bir ürün yerine birden fazla ürün almaya yönlendirmektir. Burada uygulanan indirim oranı ile tüketiciler, bu ürünleri daha uygun fiyata almış olacakları için, onların satın alma kararlarını doğrudan etkilemiş olursunuz.

Kampanyalı ürünleri de bir araya getirerek bundle’lar ile beraber satışa çıkartmanız, ortalama sepet tutarını ve doğal olarak da karlılığınızı artırmanıza yardımcı olur. Peki, kullanabileceğiniz bundle kullanarak, ürünlerinizi nasıl öne çıkartabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz?

Bundle’larla kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Ürün grubuna göre bundle’lar

Ürün gruplarına göre paket ürünler hazırlayabilirsiniz. Bu e-ticaret siteniz üzerinde en kolay şekilde uygulayabileceğiniz bundle çalışmalarından biri. Belli bir ürün grubu içerisinde, birbiriyle uyumlu olabilecek ana ürün ve aksesuar türü ürünleri bir araya getirerek gruplayabilir ve kampanyalı ürün haline getirebilirsiniz.

Örneğin, bir fotoğraf makinesiyle beraber hafıza kartı, çanta gibi aksesuarları bir araya getirebilir; akıllı telefon ile beraber telefon kılıfı, şarj kablosu gibi kampanyalı ürünleri gruplayarak bir bundle hazırlayabilirsiniz.

Tüketiciler herbir ürünü tek tek satın almak yerine bu tür bir paket ile satın almayı daha çok tercih edeceklerdir. Çünkü bu pakette belli bir oranda indirim sunduğunuzda, ürünlerin adet fiyatları daha uyguna gelmiş olacaktır. Siz ortalama sepet tutarınızı ve satılan ürün adedini artırırken, tüketicilerin de satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemiş olacaksınız.

Kombo / koleksiyon bundle’lar

Kombo ürün grupları ise biraz daha farklı bir seçenektir. Burada 4 farklı ürünü bir araya getirerek bir paket oluşturmanız gerekir. Tek seferde birden fazla ürün satın alma eğilimi olan kullanıcılar için bu paket türü oldukça idealdir.

Aynı ürün grubuna ait ürünleri bir araya getirebileceğiniz gibi, e-ticaret sitenizde tüketicilerin, beraber en çok satın aldığı ürünlerden de bir paket oluşturarak, kampanyalı ürünleri satışa çıkartabilirsiniz.

Bunun yanı sıra belli bir koleksiyon oluşturarak, bu ürünleri de bir paket halinde beraber satabilirsiniz. Özellikle güzellik veya bakım ürünleri ya da kıyafet ve kıyafet aksesuarı gibi birden fazla ürünü aynı anda satın alan tüketiciler için bu tür kombo veya koleksiyon ürünleri bir araya getirerek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir alana bir bedava bundle’lar

Kampanya ürünleri daha çekici bir hale getirmek için yararlanabileceğiniz paket türlerinden biri de bir alana bir bedava seçeneğidir. Bu alternatifte tüketicilere, yaptıkları alışverişlerde bir alana bir bedava seçeneği sunabilirsiniz. Kampanyalı ürünleri çekici kılmak ya da ürüne belli bir talep yaratmak için bu seçenekten yararlanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra bedava ürün yerine, sepete eklenen ikinci ürün için belli bir oradan indirim de sunarak, bundle yapabilirsiniz. Örneğin, sepetteki ikinci ürün için yüzde 50 oranında bir indirim sunarak, tüketicilerin ortalam sepet tutarlarını artırmalarını sağlayabilirsiniz.

Tek seferde birden fazla ürünü satın almalarını sağlamanız ve sonrasında da müşterilerinize iyi bir müşteri desteği sunmanız ile onları sadık müşterilere de dönüştürebileceğinizi unutmamanız gerekiyor.

Seçimi tüketicilerin yaptığı bundle’lar

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise paket içeriklerinin seçimini tüketiciye bırakmak olacaktır. Bu seçenekte tüketiciler kampayalı ürünleri seçerek, kendi bundle’larını oluşturabilirler. Bu modeli uygulayabilmek için kampanyalı ürünlerinizi belirleyerek, sepet toplamına uygulanacak bir indirim yapabilirsiniz. Bu noktada da bundle’ın geçerli olabilmesi için toplam ürün adedini de limitleyebilirsiniz.

Seçimi tüketicilere bıraktığınızda, onlar kendi istedikleri ürünleri alma özgrülüğüne sahip olacakları için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olacaktır. Bunun yanı sıra seçimi onlara bıraktığınızda, onların karar verme sürelerini uzatabileceğinizi ve bu sürecin uzaması nedeniyle tüketicilerin satın almaktan vazgeçebileceklerini de unutmamanız gerekiyor.

Bu sebeple de tüketicilerin seçim yapabileceği ürünleri belli bir limitte tutmanız, onların satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlayacaktır.

Kampanya ürünleri ilgili sık sorulan sorular

Bundle ürünleri satmak için ne tür taktikler kullanmak gerekiyor?

Bundle ürünleri satmak için ve bu paket ürünlerden daha fazla geri dönüşüm almak için öncelikle fiyatlandırmaya dikkat etmeniz, bir araya getirdiğiniz ürün gruplarını seçerken kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını göz önünde bulundurmanız ve kullanıcılara nasıl bir kazanç sağlayacağınızı hesaplamanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticarette kullanılacak indirim kampanyaları nelerdir?

Kampanya ürünleri öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı indirim stratejileri de bulunuyor. Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler, sadık müşterilere özel indirimler, e-posta abonelerine özel kupon kodları ve fırsatlar, sepeti terk edenlere özel fırsatlar, ön sipariş indirimleri gibi birçok stratejiden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim ve kuponlarla ilgili nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanyalı ürünleri öne çıkartmak ve indirimler uygulayarak tüketicilere ulaşırken bazı konulara dikkat etmeniz gerekir. Sürekli indirim yapmak, marka ve ürün değerini düşüreceği gibi tüketicilerin de sadece bu indirim dönemlerini beklemelerine neden olur. Bu sebeple de indirim ve kampanya dönemlerini iyi seçerek, marka değerinizi korumanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan