Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef kitlenize ulaşmak ve onların yaptıkları alışveriş tutarlarını artırmak için bu paket satışlardan yararlanabilirsiniz.

Bundle nedir?

Öncelikle bundle’ın ne olduğunu ele alalım. Bundle, birbiriyle uyumlu olabilecek ürünlerin bir araya getirilerek bir paket haline getirilmesi; ya da birbiriyle uyumlu olmak zorunda olmayan birden fazla ürünün bir araya getirilmesiyle oluşturulan paketlerdir. Bu paketlerin amacı, birden fazla ürünü bir araya getirerek, belli oranda bir indirim uygulanması ile tüketicileri tek bir ürün yerine birden fazla ürün almaya yönlendirmektir. Burada uygulanan indirim oranı ile tüketiciler, bu ürünleri daha uygun fiyata almış olacakları için, onların satın alma kararlarını doğrudan etkilemiş olursunuz.

Kampanyalı ürünleri de bir araya getirerek bundle’lar ile beraber satışa çıkartmanız, ortalama sepet tutarını ve doğal olarak da karlılığınızı artırmanıza yardımcı olur. Peki, kullanabileceğiniz bundle kullanarak, ürünlerinizi nasıl öne çıkartabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz?

Bundle’larla kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Ürün grubuna göre bundle’lar

Ürün gruplarına göre paket ürünler hazırlayabilirsiniz. Bu e-ticaret siteniz üzerinde en kolay şekilde uygulayabileceğiniz bundle çalışmalarından biri. Belli bir ürün grubu içerisinde, birbiriyle uyumlu olabilecek ana ürün ve aksesuar türü ürünleri bir araya getirerek gruplayabilir ve kampanyalı ürün haline getirebilirsiniz.

Örneğin, bir fotoğraf makinesiyle beraber hafıza kartı, çanta gibi aksesuarları bir araya getirebilir; akıllı telefon ile beraber telefon kılıfı, şarj kablosu gibi kampanyalı ürünleri gruplayarak bir bundle hazırlayabilirsiniz.

Tüketiciler herbir ürünü tek tek satın almak yerine bu tür bir paket ile satın almayı daha çok tercih edeceklerdir. Çünkü bu pakette belli bir oranda indirim sunduğunuzda, ürünlerin adet fiyatları daha uyguna gelmiş olacaktır. Siz ortalama sepet tutarınızı ve satılan ürün adedini artırırken, tüketicilerin de satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemiş olacaksınız.

Kombo / koleksiyon bundle’lar

Kombo ürün grupları ise biraz daha farklı bir seçenektir. Burada 4 farklı ürünü bir araya getirerek bir paket oluşturmanız gerekir. Tek seferde birden fazla ürün satın alma eğilimi olan kullanıcılar için bu paket türü oldukça idealdir.

Aynı ürün grubuna ait ürünleri bir araya getirebileceğiniz gibi, e-ticaret sitenizde tüketicilerin, beraber en çok satın aldığı ürünlerden de bir paket oluşturarak, kampanyalı ürünleri satışa çıkartabilirsiniz.

Bunun yanı sıra belli bir koleksiyon oluşturarak, bu ürünleri de bir paket halinde beraber satabilirsiniz. Özellikle güzellik veya bakım ürünleri ya da kıyafet ve kıyafet aksesuarı gibi birden fazla ürünü aynı anda satın alan tüketiciler için bu tür kombo veya koleksiyon ürünleri bir araya getirerek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir alana bir bedava bundle’lar

Kampanya ürünleri daha çekici bir hale getirmek için yararlanabileceğiniz paket türlerinden biri de bir alana bir bedava seçeneğidir. Bu alternatifte tüketicilere, yaptıkları alışverişlerde bir alana bir bedava seçeneği sunabilirsiniz. Kampanyalı ürünleri çekici kılmak ya da ürüne belli bir talep yaratmak için bu seçenekten yararlanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra bedava ürün yerine, sepete eklenen ikinci ürün için belli bir oradan indirim de sunarak, bundle yapabilirsiniz. Örneğin, sepetteki ikinci ürün için yüzde 50 oranında bir indirim sunarak, tüketicilerin ortalam sepet tutarlarını artırmalarını sağlayabilirsiniz.

Tek seferde birden fazla ürünü satın almalarını sağlamanız ve sonrasında da müşterilerinize iyi bir müşteri desteği sunmanız ile onları sadık müşterilere de dönüştürebileceğinizi unutmamanız gerekiyor.

Seçimi tüketicilerin yaptığı bundle’lar

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise paket içeriklerinin seçimini tüketiciye bırakmak olacaktır. Bu seçenekte tüketiciler kampayalı ürünleri seçerek, kendi bundle’larını oluşturabilirler. Bu modeli uygulayabilmek için kampanyalı ürünlerinizi belirleyerek, sepet toplamına uygulanacak bir indirim yapabilirsiniz. Bu noktada da bundle’ın geçerli olabilmesi için toplam ürün adedini de limitleyebilirsiniz.

Seçimi tüketicilere bıraktığınızda, onlar kendi istedikleri ürünleri alma özgrülüğüne sahip olacakları için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olacaktır. Bunun yanı sıra seçimi onlara bıraktığınızda, onların karar verme sürelerini uzatabileceğinizi ve bu sürecin uzaması nedeniyle tüketicilerin satın almaktan vazgeçebileceklerini de unutmamanız gerekiyor.

Bu sebeple de tüketicilerin seçim yapabileceği ürünleri belli bir limitte tutmanız, onların satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlayacaktır.

Kampanya ürünleri ilgili sık sorulan sorular

Bundle ürünleri satmak için ne tür taktikler kullanmak gerekiyor?

Bundle ürünleri satmak için ve bu paket ürünlerden daha fazla geri dönüşüm almak için öncelikle fiyatlandırmaya dikkat etmeniz, bir araya getirdiğiniz ürün gruplarını seçerken kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını göz önünde bulundurmanız ve kullanıcılara nasıl bir kazanç sağlayacağınızı hesaplamanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticarette kullanılacak indirim kampanyaları nelerdir?

Kampanya ürünleri öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı indirim stratejileri de bulunuyor. Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler, sadık müşterilere özel indirimler, e-posta abonelerine özel kupon kodları ve fırsatlar, sepeti terk edenlere özel fırsatlar, ön sipariş indirimleri gibi birçok stratejiden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim ve kuponlarla ilgili nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanyalı ürünleri öne çıkartmak ve indirimler uygulayarak tüketicilere ulaşırken bazı konulara dikkat etmeniz gerekir. Sürekli indirim yapmak, marka ve ürün değerini düşüreceği gibi tüketicilerin de sadece bu indirim dönemlerini beklemelerine neden olur. Bu sebeple de indirim ve kampanya dönemlerini iyi seçerek, marka değerinizi korumanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin