Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

10 Şubat 2020
Sinan Oypan

Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef kitlenize ulaşmak ve onların yaptıkları alışveriş tutarlarını artırmak için bu paket satışlardan yararlanabilirsiniz.

Bundle nedir?

Öncelikle bundle’ın ne olduğunu ele alalım. Bundle, birbiriyle uyumlu olabilecek ürünlerin bir araya getirilerek bir paket haline getirilmesi; ya da birbiriyle uyumlu olmak zorunda olmayan birden fazla ürünün bir araya getirilmesiyle oluşturulan paketlerdir. Bu paketlerin amacı, birden fazla ürünü bir araya getirerek, belli oranda bir indirim uygulanması ile tüketicileri tek bir ürün yerine birden fazla ürün almaya yönlendirmektir. Burada uygulanan indirim oranı ile tüketiciler, bu ürünleri daha uygun fiyata almış olacakları için, onların satın alma kararlarını doğrudan etkilemiş olursunuz.

Kampanyalı ürünleri de bir araya getirerek bundle’lar ile beraber satışa çıkartmanız, ortalama sepet tutarını ve doğal olarak da karlılığınızı artırmanıza yardımcı olur. Peki, kullanabileceğiniz bundle kullanarak, ürünlerinizi nasıl öne çıkartabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz?

Bundle’larla kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Ürün grubuna göre bundle’lar

Ürün gruplarına göre paket ürünler hazırlayabilirsiniz. Bu e-ticaret siteniz üzerinde en kolay şekilde uygulayabileceğiniz bundle çalışmalarından biri. Belli bir ürün grubu içerisinde, birbiriyle uyumlu olabilecek ana ürün ve aksesuar türü ürünleri bir araya getirerek gruplayabilir ve kampanyalı ürün haline getirebilirsiniz.

Örneğin, bir fotoğraf makinesiyle beraber hafıza kartı, çanta gibi aksesuarları bir araya getirebilir; akıllı telefon ile beraber telefon kılıfı, şarj kablosu gibi kampanyalı ürünleri gruplayarak bir bundle hazırlayabilirsiniz.

Tüketiciler herbir ürünü tek tek satın almak yerine bu tür bir paket ile satın almayı daha çok tercih edeceklerdir. Çünkü bu pakette belli bir oranda indirim sunduğunuzda, ürünlerin adet fiyatları daha uyguna gelmiş olacaktır. Siz ortalama sepet tutarınızı ve satılan ürün adedini artırırken, tüketicilerin de satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemiş olacaksınız.

Kombo / koleksiyon bundle’lar

Kombo ürün grupları ise biraz daha farklı bir seçenektir. Burada 4 farklı ürünü bir araya getirerek bir paket oluşturmanız gerekir. Tek seferde birden fazla ürün satın alma eğilimi olan kullanıcılar için bu paket türü oldukça idealdir.

Aynı ürün grubuna ait ürünleri bir araya getirebileceğiniz gibi, e-ticaret sitenizde tüketicilerin, beraber en çok satın aldığı ürünlerden de bir paket oluşturarak, kampanyalı ürünleri satışa çıkartabilirsiniz.

Bunun yanı sıra belli bir koleksiyon oluşturarak, bu ürünleri de bir paket halinde beraber satabilirsiniz. Özellikle güzellik veya bakım ürünleri ya da kıyafet ve kıyafet aksesuarı gibi birden fazla ürünü aynı anda satın alan tüketiciler için bu tür kombo veya koleksiyon ürünleri bir araya getirerek, kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Bir alana bir bedava bundle’lar

Kampanya ürünleri daha çekici bir hale getirmek için yararlanabileceğiniz paket türlerinden biri de bir alana bir bedava seçeneğidir. Bu alternatifte tüketicilere, yaptıkları alışverişlerde bir alana bir bedava seçeneği sunabilirsiniz. Kampanyalı ürünleri çekici kılmak ya da ürüne belli bir talep yaratmak için bu seçenekten yararlanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra bedava ürün yerine, sepete eklenen ikinci ürün için belli bir oradan indirim de sunarak, bundle yapabilirsiniz. Örneğin, sepetteki ikinci ürün için yüzde 50 oranında bir indirim sunarak, tüketicilerin ortalam sepet tutarlarını artırmalarını sağlayabilirsiniz.

Tek seferde birden fazla ürünü satın almalarını sağlamanız ve sonrasında da müşterilerinize iyi bir müşteri desteği sunmanız ile onları sadık müşterilere de dönüştürebileceğinizi unutmamanız gerekiyor.

Seçimi tüketicilerin yaptığı bundle’lar

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise paket içeriklerinin seçimini tüketiciye bırakmak olacaktır. Bu seçenekte tüketiciler kampayalı ürünleri seçerek, kendi bundle’larını oluşturabilirler. Bu modeli uygulayabilmek için kampanyalı ürünlerinizi belirleyerek, sepet toplamına uygulanacak bir indirim yapabilirsiniz. Bu noktada da bundle’ın geçerli olabilmesi için toplam ürün adedini de limitleyebilirsiniz.

Seçimi tüketicilere bıraktığınızda, onlar kendi istedikleri ürünleri alma özgrülüğüne sahip olacakları için geri dönüşümlerinizi de artırma şansınız olacaktır. Bunun yanı sıra seçimi onlara bıraktığınızda, onların karar verme sürelerini uzatabileceğinizi ve bu sürecin uzaması nedeniyle tüketicilerin satın almaktan vazgeçebileceklerini de unutmamanız gerekiyor.

Bu sebeple de tüketicilerin seçim yapabileceği ürünleri belli bir limitte tutmanız, onların satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlayacaktır.

Kampanya ürünleri ilgili sık sorulan sorular

Bundle ürünleri satmak için ne tür taktikler kullanmak gerekiyor?

Bundle ürünleri satmak için ve bu paket ürünlerden daha fazla geri dönüşüm almak için öncelikle fiyatlandırmaya dikkat etmeniz, bir araya getirdiğiniz ürün gruplarını seçerken kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını göz önünde bulundurmanız ve kullanıcılara nasıl bir kazanç sağlayacağınızı hesaplamanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticarette kullanılacak indirim kampanyaları nelerdir?

Kampanya ürünleri öne çıkartmak için kullanabileceğiniz farklı indirim stratejileri de bulunuyor. Yeni ziyaretçilere özel tek seferlik indirimler, sadık müşterilere özel indirimler, e-posta abonelerine özel kupon kodları ve fırsatlar, sepeti terk edenlere özel fırsatlar, ön sipariş indirimleri gibi birçok stratejiden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim ve kuponlarla ilgili nelere dikkat etmelisiniz?

Kampanyalı ürünleri öne çıkartmak ve indirimler uygulayarak tüketicilere ulaşırken bazı konulara dikkat etmeniz gerekir. Sürekli indirim yapmak, marka ve ürün değerini düşüreceği gibi tüketicilerin de sadece bu indirim dönemlerini beklemelerine neden olur. Bu sebeple de indirim ve kampanya dönemlerini iyi seçerek, marka değerinizi korumanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan