fbpx

Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

22 Kasım 2018
Sinan Oypan

Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu içeriklerin değeri bir hayli artmakta. Tüketiciler çoğunlukla ne hediye alacaklarını bilmedikleri için internet üzerinden eş, dostaları, akrabaları ya da çalışma arkadaşları için farklı hediye önerileri araştırırlar. Bu noktada da sizin blog çalışmalarınız, tüketicilerin farklı ürünlere ulaşmalarını sağlarken, burada yapacağınız yönlendirmelerle bu tüketicilerin sizin ürünlerinizi de almalarını sağlar.

Hediye önerileri, hediyelik eşya alternatifleri, özel günler odağında hazırlanmış varış sayfaları ve bu sayfalar üzerinde tüketicilere ürün önerileri sunmak organik arama sorguları üzerinden belli bir trafik yakalamanıza yardımcı olur. Peki, bu hediye önerileri blog yazılarını yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Popüler ve çok satan ürünlerinizi inceleyin

Öncelikle hediye önerileri yapmadan önce e-ticaret siteniz üzerinde öne çıkartabileceğiniz, hediyelik bir ürün olarak sunabileceğiniz alternatiflere bakmanız gerekiyor. Popüler ve çok satan ürünleriniz, tüketiciler tarafından tercih edildiği için hediyelik bir ürün olarak bu hazırlayacağınız blog içeriklerinde öne çıkartılabilir.

Trendlere ve tüketicilerin taleplerine bakın

Belli özel günlerde tüketicilerin almak istedikleri ürünler belli bir çerçeve içerisinde şekillenebilir. Yılbaşları, bayramlar genellikle tüketicilerin sıklıkla benzer ürünleri aldıkları dönemlerdir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını incelemek, farklı hediyelik ürün öneri listelerini araştırmak bu noktada size bir takım fikirler verecektir.

Kullanıcı eğilimlerinin yanı sıra trend olan ürünler de hediye önerileri listelerinde yer alabilecek ürünler arasında yer alır. Bu trendleri araştırarak, hediyelik ürünlerinizde özel alternatifler sunabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle görüşün ve onlardan bilgi alın

Tedarikçileriniz ürün önerileri ve en çok satılan ürünler hakkında bilgiye sahiptir. Birçok farklı markaya belli ürünleri sattıkları için tüketicilerin hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini size de belirtebilirler. Hediye önerileri için bir ürün listesi hazırlarken, tedarikçilerinizle görüşmeniz farklı ürün fikirleri edinmenize de yardımcı olur.

Ürünlerinizi nasıl kategorilendireceğinizi belirleyin

Hediye önerileri yaparken, bu ürünlerinizi farklı kategorilere ayırmanız, farklı hedef kitlelere yönelik içerikler hazırlayarak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekebilecek ve onların aradıkları ürünlerle daha ilgili olabilecek alternatifleri onlara sunmanız yardımcı olur.

Temel olarak ürünlerinizi demografik yapıya, cinsiyete, yaş aralığına ve ilgi alanlarına göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle farklı talepleri ve ilgi alanları olan tüketicilere özel ürün önerileri yaparak, sitenize genel trafikten daha kaliteli geri dönüşümler alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hazırladığınız blog içeriklerine reklam vermek istediğinizde de bu kategorizasyonu yapmanız, daha ilgili hedef kitlelere yönelik reklam kampanyaları hazırlamanızı da sağlar.

Liste içerik formatından yararlanın

Blog yazılarını hazırlarken, liste içerik formatını kullanabilirsiniz. Liste içerik formatı hediye önerileri yazarken oldukça kullanışlı olacaktır. Sayfa üzerinde alt alta farklı ürün alternatiflerini yazarak, kullanıcıların bir sayfa üzerinde farklı ürünleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

Ürünle ilgili bilgiler sunun

Bu listeleri hazırlarken ürünü cazip ve ilgi çekici hale getirmek için farklı içeriklerden yararlanmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri dikkat çekici ve çarpıcı ürün fotoğraflarına yer vermeniz gerektiğidir. Bu fotoğraflar ürüne olan ilgiyi artırmanızı sağlar. Bununla beraber ürünle ilgili bazı detay bilgiler vermek ve bu ürünün neden iyi bir hediye olacağına dair ikna edici metinler hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımını daha iyi etkileyecektir.

Videolardan da yararlanın

Ürün fotoğrafları ilgi çekiciliği sağlasa da videolar bundan daha fazlasını yapabilir. Videolar ürünün daha iyi bir şekilde incelenmesini sağlarken, bu videolarda ürün tanıtımı daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ürünün kullanım alanları ve farklı konseptlerde ürünün nasıl göründüğü daha iyi bir şekilde tüketicilere sunulacağı için bu listelerinizde videolara yer vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.

Ürünü sepete ekleme linklerini koyun

Hediye önerileri yaptığınızda tüketicileri doğrudan satın alma sayfasına da yönlendirmelisiniz. Bu nedenle de ürün bilgilerinin içerisinde ürün fiyatını da eklemeli ve sonrasında da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünün sepete eklenmesini sağlayan bir buton ya da link paylaşmalısınız. Böylelikle tüketici hoşuna giden bir ürünü doğrudan sepetine ekleyebilir. Eğer bu linkleri koymazsanız, tüketici farklı alternatifler aramak için sayfayı terk ettiğinde sizin ürününüz tekrar bulamayabilir ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.

Çapraz satış taktikleri için bu hediye önerilerini kullanın

Çapraz satışla sepet ortalamanızı yükseltmek için, bu hediye ürün önerilerinde birbiriyle beraber kullanılabilecek ürünleri de beraber paylaşabilirsiniz. Böylelikle birden fazla ürünü de tüketicilere satmak için bir fırsat yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

Paket ürün önerileri yapın

Çapraz satışı daha ilgi çekici hale getirmek için belli ürün gruplarını tek bir paket yaparak da öneri olarak sunabilirsiniz. Hediye paketi olarak bu alternatifleri sunarak, birden fazla ürünü daha uygun bir fiyata satışa sunmuş olursunuz ve tüketiciler de bu indirimden yararlanmak için paket ürünleri tercih edebilirler.

Bu alternatifleri sunmanız ortalama sepet tutarınızı da artırmanızı sağlarken, tüketicilere de ekstra bir fırsat sunmanızda yardımcı olur.

Tatil dönemleri haricinde de bu içerikleri yayınlayın

Hediye önerileri içeriklerinizi yayınlamak için sadece tatil ve özel gün dönemlerini beklemenize gerek yok. Diğer dönemlerde de bu içerikleri yayınlamaya devam edebilirsiniz. Tüketiciler doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günler için de hediyelik ürün alternatifleri arayabildikleri için, bu içeriklerini yılın her zamanı işinize yarayacak alternatiflerden biridir.

Bununla beraber bu içeriklerin Google üzerinde indekslenmesi ve belli bir sayfa değerine ulaşması için belli bir zaman gerekir. Sadece tatil dönemlerinde bunları yayınlamanız organik olarak bu sayfalardan trafik çekememenize neden olur. Ancak sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi ve bu sayfalar üzerinden geri dönüşler almanız sayfa değerini yükselteceği için organik olarak daha fazla trafik almanıza da olanak tanır.

Sosyal medya stratejinizi iyi geliştirin

Son olarak bu içerikleri sosyal mecralarda da paylaşmalısınız ve bunun için bir strateji geliştirmelisiniz. Sosyal ağlar tüketicilerin yoğun bir şekilde kullandıkları mecralar arasında yer aldığı için burada bu içeriklerinizi paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği elde etmenizi sağlarken, sosyal medya takipçilerinizden de hediyelik ürün arayanların bu içerikleri görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra organik paylaşımların yanı sıra özel günler için bu içeriklerinize reklam kampanyaları hazırlayarak, reklamlarla trafik çekmeye yönelebilirsiniz.

Özel günlerin yanı sıra reklam hedeflemelerinize evlilik yıl dönümleri, doğum günü gibi kriterleri de eklerseniz, özel günler haricinde de bu içeriklere reklam kampanyaları çıkarak daha niş ve ilgili bir hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan