Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu içeriklerin değeri bir hayli artmakta. Tüketiciler çoğunlukla ne hediye alacaklarını bilmedikleri için internet üzerinden eş, dostaları, akrabaları ya da çalışma arkadaşları için farklı hediye önerileri araştırırlar. Bu noktada da sizin blog çalışmalarınız, tüketicilerin farklı ürünlere ulaşmalarını sağlarken, burada yapacağınız yönlendirmelerle bu tüketicilerin sizin ürünlerinizi de almalarını sağlar. Hediye önerileri, hediyelik eşya alternatifleri, özel günler odağında hazırlanmış varış sayfaları ve bu sayfalar üzerinde tüketicilere ürün önerileri sunmak organik arama sorguları üzerinden belli bir trafik yakalamanıza yardımcı olur. Peki, bu hediye önerileri blog yazılarını yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Popüler ve çok satan ürünlerinizi inceleyin

Öncelikle hediye önerileri yapmadan önce e-ticaret siteniz üzerinde öne çıkartabileceğiniz, hediyelik bir ürün olarak sunabileceğiniz alternatiflere bakmanız gerekiyor. Popüler ve çok satan ürünleriniz, tüketiciler tarafından tercih edildiği için hediyelik bir ürün olarak bu hazırlayacağınız blog içeriklerinde öne çıkartılabilir.

Trendlere ve tüketicilerin taleplerine bakın

Belli özel günlerde tüketicilerin almak istedikleri ürünler belli bir çerçeve içerisinde şekillenebilir. Yılbaşları, bayramlar genellikle tüketicilerin sıklıkla benzer ürünleri aldıkları dönemlerdir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını incelemek, farklı hediyelik ürün öneri listelerini araştırmak bu noktada size bir takım fikirler verecektir. Kullanıcı eğilimlerinin yanı sıra trend olan ürünler de hediye önerileri listelerinde yer alabilecek ürünler arasında yer alır. Bu trendleri araştırarak, hediyelik ürünlerinizde özel alternatifler sunabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle görüşün ve onlardan bilgi alın

Tedarikçileriniz ürün önerileri ve en çok satılan ürünler hakkında bilgiye sahiptir. Birçok farklı markaya belli ürünleri sattıkları için tüketicilerin hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini size de belirtebilirler. Hediye önerileri için bir ürün listesi hazırlarken, tedarikçilerinizle görüşmeniz farklı ürün fikirleri edinmenize de yardımcı olur.

Ürünlerinizi nasıl kategorilendireceğinizi belirleyin

Hediye önerileri yaparken, bu ürünlerinizi farklı kategorilere ayırmanız, farklı hedef kitlelere yönelik içerikler hazırlayarak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekebilecek ve onların aradıkları ürünlerle daha ilgili olabilecek alternatifleri onlara sunmanız yardımcı olur. Temel olarak ürünlerinizi demografik yapıya, cinsiyete, yaş aralığına ve ilgi alanlarına göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle farklı talepleri ve ilgi alanları olan tüketicilere özel ürün önerileri yaparak, sitenize genel trafikten daha kaliteli geri dönüşümler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra hazırladığınız blog içeriklerine reklam vermek istediğinizde de bu kategorizasyonu yapmanız, daha ilgili hedef kitlelere yönelik reklam kampanyaları hazırlamanızı da sağlar.

Liste içerik formatından yararlanın

Blog yazılarını hazırlarken, liste içerik formatını kullanabilirsiniz. Liste içerik formatı hediye önerileri yazarken oldukça kullanışlı olacaktır. Sayfa üzerinde alt alta farklı ürün alternatiflerini yazarak, kullanıcıların bir sayfa üzerinde farklı ürünleri incelemelerini sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

Ürünle ilgili bilgiler sunun

Bu listeleri hazırlarken ürünü cazip ve ilgi çekici hale getirmek için farklı içeriklerden yararlanmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri dikkat çekici ve çarpıcı ürün fotoğraflarına yer vermeniz gerektiğidir. Bu fotoğraflar ürüne olan ilgiyi artırmanızı sağlar. Bununla beraber ürünle ilgili bazı detay bilgiler vermek ve bu ürünün neden iyi bir hediye olacağına dair ikna edici metinler hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımını daha iyi etkileyecektir.

Videolardan da yararlanın

Ürün fotoğrafları ilgi çekiciliği sağlasa da videolar bundan daha fazlasını yapabilir. Videolar ürünün daha iyi bir şekilde incelenmesini sağlarken, bu videolarda ürün tanıtımı daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ürünün kullanım alanları ve farklı konseptlerde ürünün nasıl göründüğü daha iyi bir şekilde tüketicilere sunulacağı için bu listelerinizde videolara yer vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.

Ürünü sepete ekleme linklerini koyun

Hediye önerileri yaptığınızda tüketicileri doğrudan satın alma sayfasına da yönlendirmelisiniz. Bu nedenle de ürün bilgilerinin içerisinde ürün fiyatını da eklemeli ve sonrasında da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünün sepete eklenmesini sağlayan bir buton ya da link paylaşmalısınız. Böylelikle tüketici hoşuna giden bir ürünü doğrudan sepetine ekleyebilir. Eğer bu linkleri koymazsanız, tüketici farklı alternatifler aramak için sayfayı terk ettiğinde sizin ürününüz tekrar bulamayabilir ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.

Çapraz satış taktikleri için bu hediye önerilerini kullanın

Çapraz satışla sepet ortalamanızı yükseltmek için, bu hediye ürün önerilerinde birbiriyle beraber kullanılabilecek ürünleri de beraber paylaşabilirsiniz. Böylelikle birden fazla ürünü de tüketicilere satmak için bir fırsat yaratabilirsiniz. İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

Paket ürün önerileri yapın

Çapraz satışı daha ilgi çekici hale getirmek için belli ürün gruplarını tek bir paket yaparak da öneri olarak sunabilirsiniz. Hediye paketi olarak bu alternatifleri sunarak, birden fazla ürünü daha uygun bir fiyata satışa sunmuş olursunuz ve tüketiciler de bu indirimden yararlanmak için paket ürünleri tercih edebilirler. Bu alternatifleri sunmanız ortalama sepet tutarınızı da artırmanızı sağlarken, tüketicilere de ekstra bir fırsat sunmanızda yardımcı olur.

Tatil dönemleri haricinde de bu içerikleri yayınlayın

Hediye önerileri içeriklerinizi yayınlamak için sadece tatil ve özel gün dönemlerini beklemenize gerek yok. Diğer dönemlerde de bu içerikleri yayınlamaya devam edebilirsiniz. Tüketiciler doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günler için de hediyelik ürün alternatifleri arayabildikleri için, bu içeriklerini yılın her zamanı işinize yarayacak alternatiflerden biridir. Bununla beraber bu içeriklerin Google üzerinde indekslenmesi ve belli bir sayfa değerine ulaşması için belli bir zaman gerekir. Sadece tatil dönemlerinde bunları yayınlamanız organik olarak bu sayfalardan trafik çekememenize neden olur. Ancak sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi ve bu sayfalar üzerinden geri dönüşler almanız sayfa değerini yükselteceği için organik olarak daha fazla trafik almanıza da olanak tanır.

Sosyal medya stratejinizi iyi geliştirin

Son olarak bu içerikleri sosyal mecralarda da paylaşmalısınız ve bunun için bir strateji geliştirmelisiniz. Sosyal ağlar tüketicilerin yoğun bir şekilde kullandıkları mecralar arasında yer aldığı için burada bu içeriklerinizi paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği elde etmenizi sağlarken, sosyal medya takipçilerinizden de hediyelik ürün arayanların bu içerikleri görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra organik paylaşımların yanı sıra özel günler için bu içeriklerinize reklam kampanyaları hazırlayarak, reklamlarla trafik çekmeye yönelebilirsiniz. Özel günlerin yanı sıra reklam hedeflemelerinize evlilik yıl dönümleri, doğum günü gibi kriterleri de eklerseniz, özel günler haricinde de bu içeriklere reklam kampanyaları çıkarak daha niş ve ilgili bir hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret eden...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın