Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

22 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu içeriklerin değeri bir hayli artmakta. Tüketiciler çoğunlukla ne hediye alacaklarını bilmedikleri için internet üzerinden eş, dostaları, akrabaları ya da çalışma arkadaşları için farklı hediye önerileri araştırırlar. Bu noktada da sizin blog çalışmalarınız, tüketicilerin farklı ürünlere ulaşmalarını sağlarken, burada yapacağınız yönlendirmelerle bu tüketicilerin sizin ürünlerinizi de almalarını sağlar. Hediye önerileri, hediyelik eşya alternatifleri, özel günler odağında hazırlanmış varış sayfaları ve bu sayfalar üzerinde tüketicilere ürün önerileri sunmak organik arama sorguları üzerinden belli bir trafik yakalamanıza yardımcı olur. Peki, bu hediye önerileri blog yazılarını yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Popüler ve çok satan ürünlerinizi inceleyin

Öncelikle hediye önerileri yapmadan önce e-ticaret siteniz üzerinde öne çıkartabileceğiniz, hediyelik bir ürün olarak sunabileceğiniz alternatiflere bakmanız gerekiyor. Popüler ve çok satan ürünleriniz, tüketiciler tarafından tercih edildiği için hediyelik bir ürün olarak bu hazırlayacağınız blog içeriklerinde öne çıkartılabilir.

Trendlere ve tüketicilerin taleplerine bakın

Belli özel günlerde tüketicilerin almak istedikleri ürünler belli bir çerçeve içerisinde şekillenebilir. Yılbaşları, bayramlar genellikle tüketicilerin sıklıkla benzer ürünleri aldıkları dönemlerdir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını incelemek, farklı hediyelik ürün öneri listelerini araştırmak bu noktada size bir takım fikirler verecektir. Kullanıcı eğilimlerinin yanı sıra trend olan ürünler de hediye önerileri listelerinde yer alabilecek ürünler arasında yer alır. Bu trendleri araştırarak, hediyelik ürünlerinizde özel alternatifler sunabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle görüşün ve onlardan bilgi alın

Tedarikçileriniz ürün önerileri ve en çok satılan ürünler hakkında bilgiye sahiptir. Birçok farklı markaya belli ürünleri sattıkları için tüketicilerin hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini size de belirtebilirler. Hediye önerileri için bir ürün listesi hazırlarken, tedarikçilerinizle görüşmeniz farklı ürün fikirleri edinmenize de yardımcı olur.

Ürünlerinizi nasıl kategorilendireceğinizi belirleyin

Hediye önerileri yaparken, bu ürünlerinizi farklı kategorilere ayırmanız, farklı hedef kitlelere yönelik içerikler hazırlayarak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekebilecek ve onların aradıkları ürünlerle daha ilgili olabilecek alternatifleri onlara sunmanız yardımcı olur. Temel olarak ürünlerinizi demografik yapıya, cinsiyete, yaş aralığına ve ilgi alanlarına göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle farklı talepleri ve ilgi alanları olan tüketicilere özel ürün önerileri yaparak, sitenize genel trafikten daha kaliteli geri dönüşümler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra hazırladığınız blog içeriklerine reklam vermek istediğinizde de bu kategorizasyonu yapmanız, daha ilgili hedef kitlelere yönelik reklam kampanyaları hazırlamanızı da sağlar.

Liste içerik formatından yararlanın

Blog yazılarını hazırlarken, liste içerik formatını kullanabilirsiniz. Liste içerik formatı hediye önerileri yazarken oldukça kullanışlı olacaktır. Sayfa üzerinde alt alta farklı ürün alternatiflerini yazarak, kullanıcıların bir sayfa üzerinde farklı ürünleri incelemelerini sağlayabilirsiniz. İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

Ürünle ilgili bilgiler sunun

Bu listeleri hazırlarken ürünü cazip ve ilgi çekici hale getirmek için farklı içeriklerden yararlanmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri dikkat çekici ve çarpıcı ürün fotoğraflarına yer vermeniz gerektiğidir. Bu fotoğraflar ürüne olan ilgiyi artırmanızı sağlar. Bununla beraber ürünle ilgili bazı detay bilgiler vermek ve bu ürünün neden iyi bir hediye olacağına dair ikna edici metinler hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımını daha iyi etkileyecektir.

Videolardan da yararlanın

Ürün fotoğrafları ilgi çekiciliği sağlasa da videolar bundan daha fazlasını yapabilir. Videolar ürünün daha iyi bir şekilde incelenmesini sağlarken, bu videolarda ürün tanıtımı daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ürünün kullanım alanları ve farklı konseptlerde ürünün nasıl göründüğü daha iyi bir şekilde tüketicilere sunulacağı için bu listelerinizde videolara yer vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.

Ürünü sepete ekleme linklerini koyun

Hediye önerileri yaptığınızda tüketicileri doğrudan satın alma sayfasına da yönlendirmelisiniz. Bu nedenle de ürün bilgilerinin içerisinde ürün fiyatını da eklemeli ve sonrasında da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünün sepete eklenmesini sağlayan bir buton ya da link paylaşmalısınız. Böylelikle tüketici hoşuna giden bir ürünü doğrudan sepetine ekleyebilir. Eğer bu linkleri koymazsanız, tüketici farklı alternatifler aramak için sayfayı terk ettiğinde sizin ürününüz tekrar bulamayabilir ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.

Çapraz satış taktikleri için bu hediye önerilerini kullanın

Çapraz satışla sepet ortalamanızı yükseltmek için, bu hediye ürün önerilerinde birbiriyle beraber kullanılabilecek ürünleri de beraber paylaşabilirsiniz. Böylelikle birden fazla ürünü de tüketicilere satmak için bir fırsat yaratabilirsiniz. İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

Paket ürün önerileri yapın

Çapraz satışı daha ilgi çekici hale getirmek için belli ürün gruplarını tek bir paket yaparak da öneri olarak sunabilirsiniz. Hediye paketi olarak bu alternatifleri sunarak, birden fazla ürünü daha uygun bir fiyata satışa sunmuş olursunuz ve tüketiciler de bu indirimden yararlanmak için paket ürünleri tercih edebilirler. Bu alternatifleri sunmanız ortalama sepet tutarınızı da artırmanızı sağlarken, tüketicilere de ekstra bir fırsat sunmanızda yardımcı olur.

Tatil dönemleri haricinde de bu içerikleri yayınlayın

Hediye önerileri içeriklerinizi yayınlamak için sadece tatil ve özel gün dönemlerini beklemenize gerek yok. Diğer dönemlerde de bu içerikleri yayınlamaya devam edebilirsiniz. Tüketiciler doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günler için de hediyelik ürün alternatifleri arayabildikleri için, bu içeriklerini yılın her zamanı işinize yarayacak alternatiflerden biridir. Bununla beraber bu içeriklerin Google üzerinde indekslenmesi ve belli bir sayfa değerine ulaşması için belli bir zaman gerekir. Sadece tatil dönemlerinde bunları yayınlamanız organik olarak bu sayfalardan trafik çekememenize neden olur. Ancak sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi ve bu sayfalar üzerinden geri dönüşler almanız sayfa değerini yükselteceği için organik olarak daha fazla trafik almanıza da olanak tanır.

Sosyal medya stratejinizi iyi geliştirin

Son olarak bu içerikleri sosyal mecralarda da paylaşmalısınız ve bunun için bir strateji geliştirmelisiniz. Sosyal ağlar tüketicilerin yoğun bir şekilde kullandıkları mecralar arasında yer aldığı için burada bu içeriklerinizi paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği elde etmenizi sağlarken, sosyal medya takipçilerinizden de hediyelik ürün arayanların bu içerikleri görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra organik paylaşımların yanı sıra özel günler için bu içeriklerinize reklam kampanyaları hazırlayarak, reklamlarla trafik çekmeye yönelebilirsiniz. Özel günlerin yanı sıra reklam hedeflemelerinize evlilik yıl dönümleri, doğum günü gibi kriterleri de eklerseniz, özel günler haricinde de bu içeriklere reklam kampanyaları çıkarak daha niş ve ilgili bir hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlayanlar için birçok konunun dikkate alınması gerekmektedir. Bu konulardan biri de vergilendirmedir. E-ticarette vergilendirme, çeşitli biçimlerde uygulanabilir ve genel olarak aşağıdaki gibi...
19 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali