Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu içeriklerin değeri bir hayli artmakta. Tüketiciler çoğunlukla ne hediye alacaklarını bilmedikleri için internet üzerinden eş, dostaları, akrabaları ya da çalışma arkadaşları için farklı hediye önerileri araştırırlar. Bu noktada da sizin blog çalışmalarınız, tüketicilerin farklı ürünlere ulaşmalarını sağlarken, burada yapacağınız yönlendirmelerle bu tüketicilerin sizin ürünlerinizi de almalarını sağlar.

Hediye önerileri, hediyelik eşya alternatifleri, özel günler odağında hazırlanmış varış sayfaları ve bu sayfalar üzerinde tüketicilere ürün önerileri sunmak organik arama sorguları üzerinden belli bir trafik yakalamanıza yardımcı olur. Peki, bu hediye önerileri blog yazılarını yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Popüler ve çok satan ürünlerinizi inceleyin

Öncelikle hediye önerileri yapmadan önce e-ticaret siteniz üzerinde öne çıkartabileceğiniz, hediyelik bir ürün olarak sunabileceğiniz alternatiflere bakmanız gerekiyor. Popüler ve çok satan ürünleriniz, tüketiciler tarafından tercih edildiği için hediyelik bir ürün olarak bu hazırlayacağınız blog içeriklerinde öne çıkartılabilir.

Trendlere ve tüketicilerin taleplerine bakın

Belli özel günlerde tüketicilerin almak istedikleri ürünler belli bir çerçeve içerisinde şekillenebilir. Yılbaşları, bayramlar genellikle tüketicilerin sıklıkla benzer ürünleri aldıkları dönemlerdir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını incelemek, farklı hediyelik ürün öneri listelerini araştırmak bu noktada size bir takım fikirler verecektir.

Kullanıcı eğilimlerinin yanı sıra trend olan ürünler de hediye önerileri listelerinde yer alabilecek ürünler arasında yer alır. Bu trendleri araştırarak, hediyelik ürünlerinizde özel alternatifler sunabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle görüşün ve onlardan bilgi alın

Tedarikçileriniz ürün önerileri ve en çok satılan ürünler hakkında bilgiye sahiptir. Birçok farklı markaya belli ürünleri sattıkları için tüketicilerin hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini size de belirtebilirler. Hediye önerileri için bir ürün listesi hazırlarken, tedarikçilerinizle görüşmeniz farklı ürün fikirleri edinmenize de yardımcı olur.

Ürünlerinizi nasıl kategorilendireceğinizi belirleyin

Hediye önerileri yaparken, bu ürünlerinizi farklı kategorilere ayırmanız, farklı hedef kitlelere yönelik içerikler hazırlayarak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekebilecek ve onların aradıkları ürünlerle daha ilgili olabilecek alternatifleri onlara sunmanız yardımcı olur.

Temel olarak ürünlerinizi demografik yapıya, cinsiyete, yaş aralığına ve ilgi alanlarına göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle farklı talepleri ve ilgi alanları olan tüketicilere özel ürün önerileri yaparak, sitenize genel trafikten daha kaliteli geri dönüşümler alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hazırladığınız blog içeriklerine reklam vermek istediğinizde de bu kategorizasyonu yapmanız, daha ilgili hedef kitlelere yönelik reklam kampanyaları hazırlamanızı da sağlar.

Liste içerik formatından yararlanın

Blog yazılarını hazırlarken, liste içerik formatını kullanabilirsiniz. Liste içerik formatı hediye önerileri yazarken oldukça kullanışlı olacaktır. Sayfa üzerinde alt alta farklı ürün alternatiflerini yazarak, kullanıcıların bir sayfa üzerinde farklı ürünleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

Ürünle ilgili bilgiler sunun

Bu listeleri hazırlarken ürünü cazip ve ilgi çekici hale getirmek için farklı içeriklerden yararlanmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri dikkat çekici ve çarpıcı ürün fotoğraflarına yer vermeniz gerektiğidir. Bu fotoğraflar ürüne olan ilgiyi artırmanızı sağlar. Bununla beraber ürünle ilgili bazı detay bilgiler vermek ve bu ürünün neden iyi bir hediye olacağına dair ikna edici metinler hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımını daha iyi etkileyecektir.

Videolardan da yararlanın

Ürün fotoğrafları ilgi çekiciliği sağlasa da videolar bundan daha fazlasını yapabilir. Videolar ürünün daha iyi bir şekilde incelenmesini sağlarken, bu videolarda ürün tanıtımı daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ürünün kullanım alanları ve farklı konseptlerde ürünün nasıl göründüğü daha iyi bir şekilde tüketicilere sunulacağı için bu listelerinizde videolara yer vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.

Ürünü sepete ekleme linklerini koyun

Hediye önerileri yaptığınızda tüketicileri doğrudan satın alma sayfasına da yönlendirmelisiniz. Bu nedenle de ürün bilgilerinin içerisinde ürün fiyatını da eklemeli ve sonrasında da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünün sepete eklenmesini sağlayan bir buton ya da link paylaşmalısınız. Böylelikle tüketici hoşuna giden bir ürünü doğrudan sepetine ekleyebilir. Eğer bu linkleri koymazsanız, tüketici farklı alternatifler aramak için sayfayı terk ettiğinde sizin ürününüz tekrar bulamayabilir ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.

Çapraz satış taktikleri için bu hediye önerilerini kullanın

Çapraz satışla sepet ortalamanızı yükseltmek için, bu hediye ürün önerilerinde birbiriyle beraber kullanılabilecek ürünleri de beraber paylaşabilirsiniz. Böylelikle birden fazla ürünü de tüketicilere satmak için bir fırsat yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

Paket ürün önerileri yapın

Çapraz satışı daha ilgi çekici hale getirmek için belli ürün gruplarını tek bir paket yaparak da öneri olarak sunabilirsiniz. Hediye paketi olarak bu alternatifleri sunarak, birden fazla ürünü daha uygun bir fiyata satışa sunmuş olursunuz ve tüketiciler de bu indirimden yararlanmak için paket ürünleri tercih edebilirler.

Bu alternatifleri sunmanız ortalama sepet tutarınızı da artırmanızı sağlarken, tüketicilere de ekstra bir fırsat sunmanızda yardımcı olur.

Tatil dönemleri haricinde de bu içerikleri yayınlayın

Hediye önerileri içeriklerinizi yayınlamak için sadece tatil ve özel gün dönemlerini beklemenize gerek yok. Diğer dönemlerde de bu içerikleri yayınlamaya devam edebilirsiniz. Tüketiciler doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günler için de hediyelik ürün alternatifleri arayabildikleri için, bu içeriklerini yılın her zamanı işinize yarayacak alternatiflerden biridir.

Bununla beraber bu içeriklerin Google üzerinde indekslenmesi ve belli bir sayfa değerine ulaşması için belli bir zaman gerekir. Sadece tatil dönemlerinde bunları yayınlamanız organik olarak bu sayfalardan trafik çekememenize neden olur. Ancak sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi ve bu sayfalar üzerinden geri dönüşler almanız sayfa değerini yükselteceği için organik olarak daha fazla trafik almanıza da olanak tanır.

Sosyal medya stratejinizi iyi geliştirin

Son olarak bu içerikleri sosyal mecralarda da paylaşmalısınız ve bunun için bir strateji geliştirmelisiniz. Sosyal ağlar tüketicilerin yoğun bir şekilde kullandıkları mecralar arasında yer aldığı için burada bu içeriklerinizi paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği elde etmenizi sağlarken, sosyal medya takipçilerinizden de hediyelik ürün arayanların bu içerikleri görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra organik paylaşımların yanı sıra özel günler için bu içeriklerinize reklam kampanyaları hazırlayarak, reklamlarla trafik çekmeye yönelebilirsiniz.

Özel günlerin yanı sıra reklam hedeflemelerinize evlilik yıl dönümleri, doğum günü gibi kriterleri de eklerseniz, özel günler haricinde de bu içeriklere reklam kampanyaları çıkarak daha niş ve ilgili bir hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin