Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu içeriklerin değeri bir hayli artmakta. Tüketiciler çoğunlukla ne hediye alacaklarını bilmedikleri için internet üzerinden eş, dostaları, akrabaları ya da çalışma arkadaşları için farklı hediye önerileri araştırırlar. Bu noktada da sizin blog çalışmalarınız, tüketicilerin farklı ürünlere ulaşmalarını sağlarken, burada yapacağınız yönlendirmelerle bu tüketicilerin sizin ürünlerinizi de almalarını sağlar.

Hediye önerileri, hediyelik eşya alternatifleri, özel günler odağında hazırlanmış varış sayfaları ve bu sayfalar üzerinde tüketicilere ürün önerileri sunmak organik arama sorguları üzerinden belli bir trafik yakalamanıza yardımcı olur. Peki, bu hediye önerileri blog yazılarını yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Popüler ve çok satan ürünlerinizi inceleyin

Öncelikle hediye önerileri yapmadan önce e-ticaret siteniz üzerinde öne çıkartabileceğiniz, hediyelik bir ürün olarak sunabileceğiniz alternatiflere bakmanız gerekiyor. Popüler ve çok satan ürünleriniz, tüketiciler tarafından tercih edildiği için hediyelik bir ürün olarak bu hazırlayacağınız blog içeriklerinde öne çıkartılabilir.

Trendlere ve tüketicilerin taleplerine bakın

Belli özel günlerde tüketicilerin almak istedikleri ürünler belli bir çerçeve içerisinde şekillenebilir. Yılbaşları, bayramlar genellikle tüketicilerin sıklıkla benzer ürünleri aldıkları dönemlerdir. Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını incelemek, farklı hediyelik ürün öneri listelerini araştırmak bu noktada size bir takım fikirler verecektir.

Kullanıcı eğilimlerinin yanı sıra trend olan ürünler de hediye önerileri listelerinde yer alabilecek ürünler arasında yer alır. Bu trendleri araştırarak, hediyelik ürünlerinizde özel alternatifler sunabilirsiniz.

Tedarikçilerinizle görüşün ve onlardan bilgi alın

Tedarikçileriniz ürün önerileri ve en çok satılan ürünler hakkında bilgiye sahiptir. Birçok farklı markaya belli ürünleri sattıkları için tüketicilerin hangi ürünlere daha fazla ilgi gösterdiklerini size de belirtebilirler. Hediye önerileri için bir ürün listesi hazırlarken, tedarikçilerinizle görüşmeniz farklı ürün fikirleri edinmenize de yardımcı olur.

Ürünlerinizi nasıl kategorilendireceğinizi belirleyin

Hediye önerileri yaparken, bu ürünlerinizi farklı kategorilere ayırmanız, farklı hedef kitlelere yönelik içerikler hazırlayarak, tüketicilerin daha çok ilgisini çekebilecek ve onların aradıkları ürünlerle daha ilgili olabilecek alternatifleri onlara sunmanız yardımcı olur.

Temel olarak ürünlerinizi demografik yapıya, cinsiyete, yaş aralığına ve ilgi alanlarına göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle farklı talepleri ve ilgi alanları olan tüketicilere özel ürün önerileri yaparak, sitenize genel trafikten daha kaliteli geri dönüşümler alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hazırladığınız blog içeriklerine reklam vermek istediğinizde de bu kategorizasyonu yapmanız, daha ilgili hedef kitlelere yönelik reklam kampanyaları hazırlamanızı da sağlar.

Liste içerik formatından yararlanın

Blog yazılarını hazırlarken, liste içerik formatını kullanabilirsiniz. Liste içerik formatı hediye önerileri yazarken oldukça kullanışlı olacaktır. Sayfa üzerinde alt alta farklı ürün alternatiflerini yazarak, kullanıcıların bir sayfa üzerinde farklı ürünleri incelemelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü

Ürünle ilgili bilgiler sunun

Bu listeleri hazırlarken ürünü cazip ve ilgi çekici hale getirmek için farklı içeriklerden yararlanmanız gerekir. Burada dikkat etmeniz gerekenlerden biri dikkat çekici ve çarpıcı ürün fotoğraflarına yer vermeniz gerektiğidir. Bu fotoğraflar ürüne olan ilgiyi artırmanızı sağlar. Bununla beraber ürünle ilgili bazı detay bilgiler vermek ve bu ürünün neden iyi bir hediye olacağına dair ikna edici metinler hazırlamanız da tüketicilerin ürüne olan yaklaşımını daha iyi etkileyecektir.

Videolardan da yararlanın

Ürün fotoğrafları ilgi çekiciliği sağlasa da videolar bundan daha fazlasını yapabilir. Videolar ürünün daha iyi bir şekilde incelenmesini sağlarken, bu videolarda ürün tanıtımı daha iyi bir şekilde yapılabilir. Ürünün kullanım alanları ve farklı konseptlerde ürünün nasıl göründüğü daha iyi bir şekilde tüketicilere sunulacağı için bu listelerinizde videolara yer vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar.

Ürünü sepete ekleme linklerini koyun

Hediye önerileri yaptığınızda tüketicileri doğrudan satın alma sayfasına da yönlendirmelisiniz. Bu nedenle de ürün bilgilerinin içerisinde ürün fiyatını da eklemeli ve sonrasında da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünün sepete eklenmesini sağlayan bir buton ya da link paylaşmalısınız. Böylelikle tüketici hoşuna giden bir ürünü doğrudan sepetine ekleyebilir. Eğer bu linkleri koymazsanız, tüketici farklı alternatifler aramak için sayfayı terk ettiğinde sizin ürününüz tekrar bulamayabilir ve bu da satış kaçırmanıza neden olur.

Çapraz satış taktikleri için bu hediye önerilerini kullanın

Çapraz satışla sepet ortalamanızı yükseltmek için, bu hediye ürün önerilerinde birbiriyle beraber kullanılabilecek ürünleri de beraber paylaşabilirsiniz. Böylelikle birden fazla ürünü de tüketicilere satmak için bir fırsat yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: Çapraz satış nedir? E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz 8 çapraz satış taktiği

Paket ürün önerileri yapın

Çapraz satışı daha ilgi çekici hale getirmek için belli ürün gruplarını tek bir paket yaparak da öneri olarak sunabilirsiniz. Hediye paketi olarak bu alternatifleri sunarak, birden fazla ürünü daha uygun bir fiyata satışa sunmuş olursunuz ve tüketiciler de bu indirimden yararlanmak için paket ürünleri tercih edebilirler.

Bu alternatifleri sunmanız ortalama sepet tutarınızı da artırmanızı sağlarken, tüketicilere de ekstra bir fırsat sunmanızda yardımcı olur.

Tatil dönemleri haricinde de bu içerikleri yayınlayın

Hediye önerileri içeriklerinizi yayınlamak için sadece tatil ve özel gün dönemlerini beklemenize gerek yok. Diğer dönemlerde de bu içerikleri yayınlamaya devam edebilirsiniz. Tüketiciler doğum günü, evlilik yıl dönümü gibi özel günler için de hediyelik ürün alternatifleri arayabildikleri için, bu içeriklerini yılın her zamanı işinize yarayacak alternatiflerden biridir.

Bununla beraber bu içeriklerin Google üzerinde indekslenmesi ve belli bir sayfa değerine ulaşması için belli bir zaman gerekir. Sadece tatil dönemlerinde bunları yayınlamanız organik olarak bu sayfalardan trafik çekememenize neden olur. Ancak sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi ve bu sayfalar üzerinden geri dönüşler almanız sayfa değerini yükselteceği için organik olarak daha fazla trafik almanıza da olanak tanır.

Sosyal medya stratejinizi iyi geliştirin

Son olarak bu içerikleri sosyal mecralarda da paylaşmalısınız ve bunun için bir strateji geliştirmelisiniz. Sosyal ağlar tüketicilerin yoğun bir şekilde kullandıkları mecralar arasında yer aldığı için burada bu içeriklerinizi paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği elde etmenizi sağlarken, sosyal medya takipçilerinizden de hediyelik ürün arayanların bu içerikleri görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra organik paylaşımların yanı sıra özel günler için bu içeriklerinize reklam kampanyaları hazırlayarak, reklamlarla trafik çekmeye yönelebilirsiniz.

Özel günlerin yanı sıra reklam hedeflemelerinize evlilik yıl dönümleri, doğum günü gibi kriterleri de eklerseniz, özel günler haricinde de bu içeriklere reklam kampanyaları çıkarak daha niş ve ilgili bir hedef kitleye yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan