E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

27 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu yazımızda da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Nişinizi belirleyin

E-ticaret siteniz üzerinde belli bir niş üzerine içerikler üretmeniz daha doğru olacaktır. Bulunduğunuz sektör ya da ürünleriniz özelinde bir niş belirlemeniz, yazacağınız konuları daha net hale getireceği gibi sizin de belli bir konudaki bilginizi ortaya koymanızı sağlayarak, sektörel otorite olmanızı sağlar. Sektörel açıdan bir otorite olmanız, markanıza güven oluşmasını sağlarken, belli takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

Tek bir niş üzerinde ilerlelemeniz, kendi işinizle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Çok genel ve yaptığınız işle alakasız konulara yönelmeniz blog yönetimi yaparken, rotanızın dışına çıkmanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

Anahtar kelimelerinizi hazırlayın

Blog yönetimi yaparken, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız ve blogunuzu etrafında oluşturacağınız anahtar kelimelerinizi de çıkartmanız ve belirlemeniz gerekir. SEO bu süreçte sizin için bir hayli önemli olacaktır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgularına yanıt verecek içerikler hazırlamanız, Google üzerinden daha fazla trafik edinmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Genel olarak sektörel anahtar kelimelerin yanı sıra, alt ve yan anahtar kelime gruplarını da belirleyerek, blog bölümünüzde SEO odaklı içeriklere de yer vermeniz bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor.

SEO stratejinizi geliştirin

Blog yönetimi sırasında SEO stratejinizi de geliştirmeniz önemli. Anahtar kelime planlamasının yanı sıra blog yazımı sırasında uygulamanız gereken SEO taktiklerini de planlamalısınız. Yazım kuralları, başlık kullanımları, meta açıklamaları, görsel ve video kullanımları, anahtar kelime yoğunluğu gibi SEO odaklı kuralların kullanımı için de bir strateji oluşturmanız, içeriklerinizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

İçerik planınızı oluşturun

Blog yönetimi sırasında içerik planlamanızı da yapmanız önemli. Haftanın hangi günleri, ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı öncelikli olarak belirlemeniz önemli. Blog yazımı belli bir iş gücü, emek ve zaman gerektirdiği için elinizdeki imkanlarla ne sıklıkta içerik yazabileceğinizi belirlemeniz önemli. Sonrasında da blog konularınızı belirlemeye başlamanız gerekiyor. Burada farklı kategoriler oluşturmanız ve farklı zamanlarda farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız, hem okuyuculara farklı içerikler sunmanızı sağlar hem de blogunuzda çeşitlilik sağlar. Aşağıdaki rehberimizde içerik takvimi hazırlama hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik konularınızı belirleyin

İçerik takvimi oluştururken ki en önemli işlerden biri de içerik konularınızı belirlemek olacaktır. E-ticaret sitenizin blog bölümünde kullanabileceğiniz farkl içerik formatları ve konuları bulunuyor. Güncele haberler, sektörel konu, gelişme ve haberler, bir ürün tanıtımı, ürünün kullanım alanları ile ilgili ipuçları, rehber yazıları, kullanıcı deneyimi paylaşımları, liste içerikleri, sık sorulan sorularla ilgili yazılar bu konulardan bazılar.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Blog yönetimi yaparken farklı konular için bir planlama yapmanız, yukarıda da bahsettiğimiz gibi blogunuza çeşitlilik kazandıracaktır. Bununla beraber farklı kategoriler ve içerikler üzerine yönelmeniz, Google üzerinde farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanızı sağlayarak daha fazla trafik edinmenize de olanak tanır.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Düzenli paylaşımlar yapın

Blog yönetimi aynı zamanda blog içeriklerinin nasıl ve ne zaman paylaşılacağının planlanmasını da kapsar. Düzenli paylaşımlar yapmanız birkaç nedenden dolayı önemlidir. Öncelikli olarak arama motorlarında sitenizin düzgün indekslenebilmesini sağlamak için belli bir düzeninizin olması gerekir. Haftada bir içerik yazıyor olsanız dahi, bunu her hafta düzenli olarak yapmanız gerekir. Aksi taktirde indekslenme konusunda iyi sonuçlar alamayacaksınızdır.

İlgili rehber: Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

Bir diğer önemli sebep ise takipçilerinize düzenli olarak içerikler sunduğunuzda markanızın takipçisi olmaya başlarlar. Bir topluluk oluşturabilmek için düzenli paylaşımlara yer vermenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Kalite sayıdan daha önemlidir

Blog yönetimi, içeriklerinizin kalitesini de kontrol etmenizi gerektirir. Çok fazla ancak kalitesiz içerikler yazmanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Hem SEO, hem içerik hem de yazı değeri olarak, kaliteye önem vermeniz sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, yazı adedinden çok yazının kalitesine odaklanmanız ve içerik kalitesini artırmak için neler yapabileceğinize odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını belirleyin

Blog yönetimi yaparken, kendi istediğiniz konulardan ziyade hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içeriklere yönelmenizde fayda var. hedef kitlenizin bilmek isteyeceği ya da araştıracağı konuları ortaya çıkartmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırmaları bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hangi kanallarda paylaşım yapacağınızı belirleyin

Blog yönetimi sırasında, blogunuzdaki içerikleri hangi kanallarda nasıl paylaşacağınızı da planlamanız önemlidir. Sadece blog üzerinde yayınlama yapmanız içeriklerin dağılması için yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinde de içeriklerin dağıtımını yapmanız, farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar. Örneğin sosyal ağlar üzerinde de blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak takipçilerinize içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle de hangi kanallar üzerinden içeriklerinizi dağıtarak, daha fazla kişiye ulaşabileceğinizin planlamalarını da yapmanız bu süreçte önemli bir detaydır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan