E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu yazımızda da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Nişinizi belirleyin

E-ticaret siteniz üzerinde belli bir niş üzerine içerikler üretmeniz daha doğru olacaktır. Bulunduğunuz sektör ya da ürünleriniz özelinde bir niş belirlemeniz, yazacağınız konuları daha net hale getireceği gibi sizin de belli bir konudaki bilginizi ortaya koymanızı sağlayarak, sektörel otorite olmanızı sağlar. Sektörel açıdan bir otorite olmanız, markanıza güven oluşmasını sağlarken, belli takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

Tek bir niş üzerinde ilerlelemeniz, kendi işinizle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Çok genel ve yaptığınız işle alakasız konulara yönelmeniz blog yönetimi yaparken, rotanızın dışına çıkmanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

Anahtar kelimelerinizi hazırlayın

Blog yönetimi yaparken, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız ve blogunuzu etrafında oluşturacağınız anahtar kelimelerinizi de çıkartmanız ve belirlemeniz gerekir. SEO bu süreçte sizin için bir hayli önemli olacaktır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgularına yanıt verecek içerikler hazırlamanız, Google üzerinden daha fazla trafik edinmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Genel olarak sektörel anahtar kelimelerin yanı sıra, alt ve yan anahtar kelime gruplarını da belirleyerek, blog bölümünüzde SEO odaklı içeriklere de yer vermeniz bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor.

SEO stratejinizi geliştirin

Blog yönetimi sırasında SEO stratejinizi de geliştirmeniz önemli. Anahtar kelime planlamasının yanı sıra blog yazımı sırasında uygulamanız gereken SEO taktiklerini de planlamalısınız. Yazım kuralları, başlık kullanımları, meta açıklamaları, görsel ve video kullanımları, anahtar kelime yoğunluğu gibi SEO odaklı kuralların kullanımı için de bir strateji oluşturmanız, içeriklerinizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

İçerik planınızı oluşturun

Blog yönetimi sırasında içerik planlamanızı da yapmanız önemli. Haftanın hangi günleri, ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı öncelikli olarak belirlemeniz önemli. Blog yazımı belli bir iş gücü, emek ve zaman gerektirdiği için elinizdeki imkanlarla ne sıklıkta içerik yazabileceğinizi belirlemeniz önemli. Sonrasında da blog konularınızı belirlemeye başlamanız gerekiyor. Burada farklı kategoriler oluşturmanız ve farklı zamanlarda farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız, hem okuyuculara farklı içerikler sunmanızı sağlar hem de blogunuzda çeşitlilik sağlar. Aşağıdaki rehberimizde içerik takvimi hazırlama hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik konularınızı belirleyin

İçerik takvimi oluştururken ki en önemli işlerden biri de içerik konularınızı belirlemek olacaktır. E-ticaret sitenizin blog bölümünde kullanabileceğiniz farkl içerik formatları ve konuları bulunuyor. Güncele haberler, sektörel konu, gelişme ve haberler, bir ürün tanıtımı, ürünün kullanım alanları ile ilgili ipuçları, rehber yazıları, kullanıcı deneyimi paylaşımları, liste içerikleri, sık sorulan sorularla ilgili yazılar bu konulardan bazılar.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Blog yönetimi yaparken farklı konular için bir planlama yapmanız, yukarıda da bahsettiğimiz gibi blogunuza çeşitlilik kazandıracaktır. Bununla beraber farklı kategoriler ve içerikler üzerine yönelmeniz, Google üzerinde farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanızı sağlayarak daha fazla trafik edinmenize de olanak tanır.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Düzenli paylaşımlar yapın

Blog yönetimi aynı zamanda blog içeriklerinin nasıl ve ne zaman paylaşılacağının planlanmasını da kapsar. Düzenli paylaşımlar yapmanız birkaç nedenden dolayı önemlidir. Öncelikli olarak arama motorlarında sitenizin düzgün indekslenebilmesini sağlamak için belli bir düzeninizin olması gerekir. Haftada bir içerik yazıyor olsanız dahi, bunu her hafta düzenli olarak yapmanız gerekir. Aksi taktirde indekslenme konusunda iyi sonuçlar alamayacaksınızdır.

İlgili rehber: Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

Bir diğer önemli sebep ise takipçilerinize düzenli olarak içerikler sunduğunuzda markanızın takipçisi olmaya başlarlar. Bir topluluk oluşturabilmek için düzenli paylaşımlara yer vermenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Kalite sayıdan daha önemlidir

Blog yönetimi, içeriklerinizin kalitesini de kontrol etmenizi gerektirir. Çok fazla ancak kalitesiz içerikler yazmanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Hem SEO, hem içerik hem de yazı değeri olarak, kaliteye önem vermeniz sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, yazı adedinden çok yazının kalitesine odaklanmanız ve içerik kalitesini artırmak için neler yapabileceğinize odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını belirleyin

Blog yönetimi yaparken, kendi istediğiniz konulardan ziyade hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içeriklere yönelmenizde fayda var. hedef kitlenizin bilmek isteyeceği ya da araştıracağı konuları ortaya çıkartmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırmaları bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hangi kanallarda paylaşım yapacağınızı belirleyin

Blog yönetimi sırasında, blogunuzdaki içerikleri hangi kanallarda nasıl paylaşacağınızı da planlamanız önemlidir. Sadece blog üzerinde yayınlama yapmanız içeriklerin dağılması için yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinde de içeriklerin dağıtımını yapmanız, farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar. Örneğin sosyal ağlar üzerinde de blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak takipçilerinize içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle de hangi kanallar üzerinden içeriklerinizi dağıtarak, daha fazla kişiye ulaşabileceğinizin planlamalarını da yapmanız bu süreçte önemli bir detaydır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin