E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

27 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu yazımızda da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Nişinizi belirleyin

E-ticaret siteniz üzerinde belli bir niş üzerine içerikler üretmeniz daha doğru olacaktır. Bulunduğunuz sektör ya da ürünleriniz özelinde bir niş belirlemeniz, yazacağınız konuları daha net hale getireceği gibi sizin de belli bir konudaki bilginizi ortaya koymanızı sağlayarak, sektörel otorite olmanızı sağlar. Sektörel açıdan bir otorite olmanız, markanıza güven oluşmasını sağlarken, belli takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

Tek bir niş üzerinde ilerlelemeniz, kendi işinizle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Çok genel ve yaptığınız işle alakasız konulara yönelmeniz blog yönetimi yaparken, rotanızın dışına çıkmanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

Anahtar kelimelerinizi hazırlayın

Blog yönetimi yaparken, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız ve blogunuzu etrafında oluşturacağınız anahtar kelimelerinizi de çıkartmanız ve belirlemeniz gerekir. SEO bu süreçte sizin için bir hayli önemli olacaktır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgularına yanıt verecek içerikler hazırlamanız, Google üzerinden daha fazla trafik edinmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Genel olarak sektörel anahtar kelimelerin yanı sıra, alt ve yan anahtar kelime gruplarını da belirleyerek, blog bölümünüzde SEO odaklı içeriklere de yer vermeniz bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor.

SEO stratejinizi geliştirin

Blog yönetimi sırasında SEO stratejinizi de geliştirmeniz önemli. Anahtar kelime planlamasının yanı sıra blog yazımı sırasında uygulamanız gereken SEO taktiklerini de planlamalısınız. Yazım kuralları, başlık kullanımları, meta açıklamaları, görsel ve video kullanımları, anahtar kelime yoğunluğu gibi SEO odaklı kuralların kullanımı için de bir strateji oluşturmanız, içeriklerinizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

İçerik planınızı oluşturun

Blog yönetimi sırasında içerik planlamanızı da yapmanız önemli. Haftanın hangi günleri, ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı öncelikli olarak belirlemeniz önemli. Blog yazımı belli bir iş gücü, emek ve zaman gerektirdiği için elinizdeki imkanlarla ne sıklıkta içerik yazabileceğinizi belirlemeniz önemli. Sonrasında da blog konularınızı belirlemeye başlamanız gerekiyor. Burada farklı kategoriler oluşturmanız ve farklı zamanlarda farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız, hem okuyuculara farklı içerikler sunmanızı sağlar hem de blogunuzda çeşitlilik sağlar. Aşağıdaki rehberimizde içerik takvimi hazırlama hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik konularınızı belirleyin

İçerik takvimi oluştururken ki en önemli işlerden biri de içerik konularınızı belirlemek olacaktır. E-ticaret sitenizin blog bölümünde kullanabileceğiniz farkl içerik formatları ve konuları bulunuyor. Güncele haberler, sektörel konu, gelişme ve haberler, bir ürün tanıtımı, ürünün kullanım alanları ile ilgili ipuçları, rehber yazıları, kullanıcı deneyimi paylaşımları, liste içerikleri, sık sorulan sorularla ilgili yazılar bu konulardan bazılar.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Blog yönetimi yaparken farklı konular için bir planlama yapmanız, yukarıda da bahsettiğimiz gibi blogunuza çeşitlilik kazandıracaktır. Bununla beraber farklı kategoriler ve içerikler üzerine yönelmeniz, Google üzerinde farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanızı sağlayarak daha fazla trafik edinmenize de olanak tanır.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Düzenli paylaşımlar yapın

Blog yönetimi aynı zamanda blog içeriklerinin nasıl ve ne zaman paylaşılacağının planlanmasını da kapsar. Düzenli paylaşımlar yapmanız birkaç nedenden dolayı önemlidir. Öncelikli olarak arama motorlarında sitenizin düzgün indekslenebilmesini sağlamak için belli bir düzeninizin olması gerekir. Haftada bir içerik yazıyor olsanız dahi, bunu her hafta düzenli olarak yapmanız gerekir. Aksi taktirde indekslenme konusunda iyi sonuçlar alamayacaksınızdır.

İlgili rehber: Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

Bir diğer önemli sebep ise takipçilerinize düzenli olarak içerikler sunduğunuzda markanızın takipçisi olmaya başlarlar. Bir topluluk oluşturabilmek için düzenli paylaşımlara yer vermenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Kalite sayıdan daha önemlidir

Blog yönetimi, içeriklerinizin kalitesini de kontrol etmenizi gerektirir. Çok fazla ancak kalitesiz içerikler yazmanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Hem SEO, hem içerik hem de yazı değeri olarak, kaliteye önem vermeniz sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, yazı adedinden çok yazının kalitesine odaklanmanız ve içerik kalitesini artırmak için neler yapabileceğinize odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını belirleyin

Blog yönetimi yaparken, kendi istediğiniz konulardan ziyade hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içeriklere yönelmenizde fayda var. hedef kitlenizin bilmek isteyeceği ya da araştıracağı konuları ortaya çıkartmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırmaları bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hangi kanallarda paylaşım yapacağınızı belirleyin

Blog yönetimi sırasında, blogunuzdaki içerikleri hangi kanallarda nasıl paylaşacağınızı da planlamanız önemlidir. Sadece blog üzerinde yayınlama yapmanız içeriklerin dağılması için yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinde de içeriklerin dağıtımını yapmanız, farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar. Örneğin sosyal ağlar üzerinde de blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak takipçilerinize içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle de hangi kanallar üzerinden içeriklerinizi dağıtarak, daha fazla kişiye ulaşabileceğinizin planlamalarını da yapmanız bu süreçte önemli bir detaydır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan