fbpx

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu yazımızda da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konuların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?

Nişinizi belirleyin

E-ticaret siteniz üzerinde belli bir niş üzerine içerikler üretmeniz daha doğru olacaktır. Bulunduğunuz sektör ya da ürünleriniz özelinde bir niş belirlemeniz, yazacağınız konuları daha net hale getireceği gibi sizin de belli bir konudaki bilginizi ortaya koymanızı sağlayarak, sektörel otorite olmanızı sağlar. Sektörel açıdan bir otorite olmanız, markanıza güven oluşmasını sağlarken, belli takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

Tek bir niş üzerinde ilerlelemeniz, kendi işinizle ilgili hedef kitleye ulaşmanızı da kolaylaştıracaktır. Çok genel ve yaptığınız işle alakasız konulara yönelmeniz blog yönetimi yaparken, rotanızın dışına çıkmanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

Anahtar kelimelerinizi hazırlayın

Blog yönetimi yaparken, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız ve blogunuzu etrafında oluşturacağınız anahtar kelimelerinizi de çıkartmanız ve belirlemeniz gerekir. SEO bu süreçte sizin için bir hayli önemli olacaktır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgularına yanıt verecek içerikler hazırlamanız, Google üzerinden daha fazla trafik edinmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Genel olarak sektörel anahtar kelimelerin yanı sıra, alt ve yan anahtar kelime gruplarını da belirleyerek, blog bölümünüzde SEO odaklı içeriklere de yer vermeniz bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor.

SEO stratejinizi geliştirin

Blog yönetimi sırasında SEO stratejinizi de geliştirmeniz önemli. Anahtar kelime planlamasının yanı sıra blog yazımı sırasında uygulamanız gereken SEO taktiklerini de planlamalısınız. Yazım kuralları, başlık kullanımları, meta açıklamaları, görsel ve video kullanımları, anahtar kelime yoğunluğu gibi SEO odaklı kuralların kullanımı için de bir strateji oluşturmanız, içeriklerinizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

İçerik planınızı oluşturun

Blog yönetimi sırasında içerik planlamanızı da yapmanız önemli. Haftanın hangi günleri, ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı öncelikli olarak belirlemeniz önemli. Blog yazımı belli bir iş gücü, emek ve zaman gerektirdiği için elinizdeki imkanlarla ne sıklıkta içerik yazabileceğinizi belirlemeniz önemli. Sonrasında da blog konularınızı belirlemeye başlamanız gerekiyor. Burada farklı kategoriler oluşturmanız ve farklı zamanlarda farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız, hem okuyuculara farklı içerikler sunmanızı sağlar hem de blogunuzda çeşitlilik sağlar. Aşağıdaki rehberimizde içerik takvimi hazırlama hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

İçerik konularınızı belirleyin

İçerik takvimi oluştururken ki en önemli işlerden biri de içerik konularınızı belirlemek olacaktır. E-ticaret sitenizin blog bölümünde kullanabileceğiniz farkl içerik formatları ve konuları bulunuyor. Güncele haberler, sektörel konu, gelişme ve haberler, bir ürün tanıtımı, ürünün kullanım alanları ile ilgili ipuçları, rehber yazıları, kullanıcı deneyimi paylaşımları, liste içerikleri, sık sorulan sorularla ilgili yazılar bu konulardan bazılar.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Blog yönetimi yaparken farklı konular için bir planlama yapmanız, yukarıda da bahsettiğimiz gibi blogunuza çeşitlilik kazandıracaktır. Bununla beraber farklı kategoriler ve içerikler üzerine yönelmeniz, Google üzerinde farklı arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanızı sağlayarak daha fazla trafik edinmenize de olanak tanır.

İlgili rehber: E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

Düzenli paylaşımlar yapın

Blog yönetimi aynı zamanda blog içeriklerinin nasıl ve ne zaman paylaşılacağının planlanmasını da kapsar. Düzenli paylaşımlar yapmanız birkaç nedenden dolayı önemlidir. Öncelikli olarak arama motorlarında sitenizin düzgün indekslenebilmesini sağlamak için belli bir düzeninizin olması gerekir. Haftada bir içerik yazıyor olsanız dahi, bunu her hafta düzenli olarak yapmanız gerekir. Aksi taktirde indekslenme konusunda iyi sonuçlar alamayacaksınızdır.

İlgili rehber: Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

Bir diğer önemli sebep ise takipçilerinize düzenli olarak içerikler sunduğunuzda markanızın takipçisi olmaya başlarlar. Bir topluluk oluşturabilmek için düzenli paylaşımlara yer vermenizde yarar vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Kalite sayıdan daha önemlidir

Blog yönetimi, içeriklerinizin kalitesini de kontrol etmenizi gerektirir. Çok fazla ancak kalitesiz içerikler yazmanız, beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olacaktır. Hem SEO, hem içerik hem de yazı değeri olarak, kaliteye önem vermeniz sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de içerik takviminizi oluştururken, yazı adedinden çok yazının kalitesine odaklanmanız ve içerik kalitesini artırmak için neler yapabileceğinize odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Hedef kitlenizin ilgi alanlarını belirleyin

Blog yönetimi yaparken, kendi istediğiniz konulardan ziyade hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içeriklere yönelmenizde fayda var. hedef kitlenizin bilmek isteyeceği ya da araştıracağı konuları ortaya çıkartmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırmaları bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hangi kanallarda paylaşım yapacağınızı belirleyin

Blog yönetimi sırasında, blogunuzdaki içerikleri hangi kanallarda nasıl paylaşacağınızı da planlamanız önemlidir. Sadece blog üzerinde yayınlama yapmanız içeriklerin dağılması için yeterli değildir. Farklı kanallar üzerinde de içeriklerin dağıtımını yapmanız, farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar. Örneğin sosyal ağlar üzerinde de blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak takipçilerinize içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz. Bu nedenle de hangi kanallar üzerinden içeriklerinizi dağıtarak, daha fazla kişiye ulaşabileceğinizin planlamalarını da yapmanız bu süreçte önemli bir detaydır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan