E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

20 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik çekebilirsiniz. Blog yazmak zorlu bir iş olarak görülse de doğru bir şekilde planlandığında ve doğru adımlar atıldığında blog yazma sürecini e-ticaret sitenize iyi bir şekilde entegre edebilirsiniz.

Blog yazmak ve bu blogu yönetmek için bir takım işlemler yapmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de adım adım blog yazmak ile ilgili bilmeniz gerekenleri ele alacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

1. Blog bölümünüzü ve tasarımınızı hazırlayın

Blog sayfanızın tasarım sürecinden önce blog bölümünü ayrı bir subdomain olarak mı yoksa doğrudan site üzerine mi kurmak istediğiniz karar vermelisiniz.

Subdomain’ler yeni bir alan adı gibi işlev gördüğü için, bu sayfaların sıfırdan indekslenmesi gerekir; eğer e-ticaret sitenizi yeni açtıysanız bu iyi bir yaklaşım olabilir; ancak belli bir sürede yayında olan bir siteniz bulunuyorsa, blog bölümünüzü doğruda ana alan adınız üzerinde açmanız daha faydalı olacaktır. Çünkü böylelikle ana sitenizin alan adı otoritesi sayesinde sayfalarınız daha iyi bir şekilde indekslenir ve subdomain ile sıfırdan bir alan adı otoritesi yaratmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekmez.

Bu seçimi yaptıktan sonra blog sayfanızın tasarımına başlayabilirsiniz. Tasarımınızı yaparken, sade, rahat okunabilir ve anlaşılır bir tasarım seçmeli; aynı zamanda da mobil cihazları da göz önünde bulundurmalısınız.

Öne çıkan fotoğraf seçiminde tam sayfa fotoğraf kullanmak görselliği artırsa da her zaman Full HD (1920x1080 piksel) görsel bulmak zor olduğu için, daha optimize ve küçük boyutları tercih edebilirsiniz. Buradaki fotoğrafları sosyal platformlarda paylaşacağınızı göz önünde bulundurarak ölçülerinizi bu şekilde seçmelisiniz.

Facebook’taki paylaşımlarda 1200x628 piksellik bir boyut gerekirken, Instagram’da maksimum genişlik 1080 pikseldir. Bu noktada maksimum genişliğinizi 1200 pikselde tuttuğunuzda, Instagram paylaşımları için bu fotoğrafları gerektiğinde 1080 piksele küçültebilirsiniz.

2. Hedef kitlenizi tanıyın ve tanımlayın

Blog yazılarınızın kim için olduğuna karar vermeniz gerekiyor. Böylelikle hangi tür konuları ele alacağınızı da belirleyebilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek ve içeriklerinizin okunma oranlarını artırabilmek için, bir hedef kitle profili oluşturmalısınız ve sonrasında da bu hedef kitleye ulaşabileceğiniz içerik fikirleri oluşturmalısınız.

3. İçerik fikirlerinizi ve kategorilerinizi belirleyin

Hedef kitlenizi araştırdıktan sonra ne tür içerikler paylaşmanız gerektiğine karar vermeniz gerekiyor. Bu noktada öncelikle blog kategorilerinizi belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Böylelikle bu kategorilerin altında ilgili olabilecek içerik fikirlerini bulmaya başlayabilirsiniz.

SSS, ürün kullanımları, eğlenceli ve sektörel içeriklerin yer aldığı farklı kategori başlıklarından yararlanabilirsiniz. Kategorilerinizi belirledikten sonra bir Excel dosyası açarak kategorilerinizi belirleyebilir ve sonrasında da bu kategorilerin altına ilgili olabilecek konu başlıklarını çıkartabilirsiniz. Bir içerik havuzu oluşturmak ve blog konuları için şirketinizdeki kişilerden bu havuza fikirler bırakmalarını istemek, farklı konuların çıkmasına yardımcı olur.

4. Anahtar kelime araştırmaları yapın

Konu başlıklarınızı çıkartırken aynı zamanda işiniz, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek anahtar kelimeleri de çıkartmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle bu anahtar kelimelerin odağında da konu başlıkları belirleyerek, içeriklerinizin arama motorlarında daha iyi indekslenerek, organik trafik çekmeye çalışabilirsiniz.

5. İçerik formatlarınızı belirleyin

Blog yazmak söz konusu olduğunda üzerinde durmanız gereken bir diğer konu da içerik formatlarıdır. Farklı formatlardan yararlanmanız, içeriklerinizde iyi bir dağılım yapmanızı sağlarken, çeşitliliği artırarak, farklı kitlelerin ilgisini de çekmenize yardımcı olur.

İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz 16 içerik türü isimli rehberimizde içerik formatları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz ve kendi blogunuz için kullanabileceğiniz formatları seçebilirsiniz.

6. İçerik yayın takviminizi oluşturun

Kategori, blog konuları ve anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra blog yazılarınızı ne sıklıkta yazacağınızı da belirlemelisiniz. Burada önemli bir nokta bulunuyor. Blog yazmak süreç gerektiren bir iş olduğu için bu çalışma üzerinde harcanacak vakti ve emeği göz önünde bulundurarak, içerik yayın takviminizi belirlemeniz oldukça önemli.

Bir diğer önemli konu ise; blog konularınızı iyi bir şekilde dağıtarak, uzun vadede bu içerikleri yayınlayabilecek şekilde planlamalısınız. Başlangıçta yapılan hata bir anda içerikleri arka arkaya yayınlamaktır. Eğer geniş bir konu dağılımınız bulunmuyorsa, kısa sürede bu blog yazılarını bitirebilirsiniz. Bu nedenle de elinizdeki konu dağacığına göre bir plan yaparak içeriklerinizi bölmelisiniz.

Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha geniş bilgilere ulaşabilir ve içerik yayın takviminizi en ideal şekilde hazırlayabilirsiniz.

7. Blog yazarken uygulamanız gerekenler

Yukarıdaki çalışmaları yaptıktan sonra blog yazmak işin ikinci kısmı olacak. Blog yazarken bir takım kurallara dikkat etmeniz hem içeriklerinizin daha fazla ilgi görmesini sağlarken, okunmayı kolaylaştırdığı gibi yazılarınızın da daha iyi indekslenmesini sağlar.

  • Dikkat çekici bir başlık hazırlayın
  • Yazının ilk paragrafında yazıyla ilgili olan anahtar kelimelerinizi geçirin
  • Dikkat ve ilgi çeken görseller kullanın
  • Ara başlıklar kullanarak, yazınızı bölümlere ayırın
  • Yazının içerisinde ilgili olabilecek ve ilgi çekecek görseller ya da videolar kullanmaya çalışın
  • Hedef kitlenize hitap edecek bir dil kullanın
  • Anahtar kelimelerinizi yazının içerisinde anlamlı cümleler içinde kullanarak, belli sorgulara yanıt veren cümleler kurun
  • Yazının sonunda eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyerek, okuyucuları belli eylemlere geçmeye yönlendirin

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

8. Yazılarınızı yayınlamadan önce gözden geçirin

Blog yazmak aynı zamanda dikkat da gerektiren bir iştir. Olası yazım hatalarının önüne geçmek ve yazılarınızın hatasız bir şekilde yayınlanması için yazılarınızı yayınlamadan önce tekrar baştan geçirmeniz ve yazım hatalarının olmamasına dikkat etmelisiniz. Yazıların tekrar gözden geçirilmesi işlemini farklı bir kişinin yapması daha ideal bir yaklaşımdır. Yazıyı yazan kişi bazı hataları gözünden kaçırabileceği için, ikinci bir kişi bu çalışmada daha etkilidir. Eğer bu iş için ikinci bir kişi bulunmuyorsa, 5-10 dakikalık bir ara verdikten sonra, yazının başına tekrar oturmak, olası hataları görmenizi kolaylaştırır.

9. Sosyal medya için paylaşım şablonları hazırlayın

Blog yazılarınızı sosyal mecralarda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinden yönlendirme trafiği de elde edebilirsiniz. Sosyal mecralarda blog yazılarınızın ilgi çekici olabilmesi için bir şablon hazırlayabilirsiniz. Yazı başlığını ekleyebileceğiniz ya da internet sitenizin bağlantı adresini paylaşabileceğiniz bir görsel şablonu hazırlayarak, paylaşımlarınızı belli bir standartta yapabilirsiniz.

10. Sonuçları ölçümleyin

Blog yazılarınızdan aldığınız geri dönüşümleri de ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Böylelikle ileriye yönelik stratejilerinizde hangi içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü takip edebilir ve içerik stratejinizi bu yönde geliştirebilirsiniz.

İçeriklerinizi farklı şekillerde ölçümleyebilirsiniz. Google Analytics üzerinden, organik olarak edindiğiniz trafikleri inceleyebileceğiniz gibi, sosyal mecralardan gelen yönlendirme trafiklerini de analiz edebilirsiniz. Bununla beraber herbir sosyal mecra üzerinde hangi içeriğin daha fazla etkileşim aldığını da takip ederek, blog çalışmalarınızın başarısını gözden geçirerek, stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan