Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

6 Aralık 2019
Sinan Oypan

E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak güncel tutmuş olursunuz. Bunlara ek olarak blog yazma, arama motorları üzerinde indekslenecek olan sayfa sayısını da artıracağı için, daha fazla ve daha farklı arama sonuçlarında da web sitenizin kullanıcıların karşına çıkma ihtimalini artırarak, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırabilirsiniz. Blog içerikleri hazırlarken de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken unsurlar bulunuyor.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi

Bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

1. Anahtar kelime araştırması yapın

Blog yazma sürecindeki ilk adımınız anahtar kelime araştırmasıyla başlamalı. Markanız, ürünleriniz, sektörünüz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimeleri çıkartarak, blog fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

2. Long Tail anahtar kelimelere de odaklanın

Aranma hacmi daha az olsa da Long Tail anahtar kelimeler, daha ilgili ve özellikle satın alma sürecine girmiş olan tüketicilerin daha çok ilgisini çeker. Bu sebeple de jenerik ve trafik amaçlı yazıların yanı sıra uzun vadede de trafik getirecek Long Tail kelime gruplarına da odaklanın.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

3. Benzer ve alakalı anahtar kelimeleri unutmayın

Asıl seçtiğiniz anahtar kelime gruplarıyla benzer ve alakalı olabilecek kelime gruplarını da araştırmalarınıza dahil etmeyi unutmayın. Bu kelime öbekleri de sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitleler tarafından araştırılacağı için hem yeni içerik fikri çıkartmış olursunuz hem de bu kelime gruplarını kullanarak bu kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Hedef anahtar kelimenizi yazı başlığınızda kullanın

SEO değeri olması ve arama sorgularında içeriklerin ön plana çıkması için yazı konusu için seçtiğiniz hedef anahtar kelime ve/ya kelime grubunu yazınızın ana başlığında da kullanmaya özen göstermelisiniz.

4. İlgi çekici başlıklar yazın

Blog yazma, sadece SEO ve trafik çekme amacıyla yapıldığında kullanıcıların dikkatini çekmek de zorlanmanıza neden olur. Başlıkların ilgi çekici olması ve doğal bir okunuşu olmalı. Bu sebeple de sadece anahtar kelime odaklı değil, kullanıcıların ilgisini çekecek başlıklar oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

5. Ana ve alt başlıkları doğru kullanın

Web siteleri üzerinde farklı başlık etiketleri bulunur. Ana sayfa başlığı “h1” etiketi ile belirtilir. Sayfa içerisinde bir tane h1 etiketi kullanmanız gerekir ki bu da sayfanızın ana başlığıdır. Yazı içerisinde alt başlıklar eklediğinizde ise ”h2, h3, h4, h5 ya da h6” etiketlerini kullanarak, hiyerarşik bir yapı kurabilirsiniz. Yazınızı alt başlıklarla süslemeniz ve okunmasını kolaylaştırmanız da yazılarınızın daha iyi indekslenmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

6. Meta açıklamasını unutmayın

Google, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre, sayfa içeriğinde belli bir bölümü meta açıklaması olarak ön gösterim yapsa da sayfanızın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamak için kendi meta açıklamalarınızı yazmanız oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

7. Anahtar kelimelerinizi meta açıklamasında geçirin

Anahtar kelimelerinizi meta açıklamalarınızda kullanmanız önemlidir. Böylelikle sayfa içeriğinin ne ile ilgili olduğunu arama motorlarına da anlatmış olursunuz.

8. Görsellerde de anahtar kelimelerinizi kullanın

Blog yazma işleminin yanı sıra blog için kullandığınız görsellerin de indekslenmesini sağlamak için görsellerinize rastgele isimler vermek için yazı ile ilgili anahtar kelimelerin isimlerini eklemeniz ve alt etiketlerde bu anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

9. Anahtar kelimelerini yazı içine yığmayın

Google son 4-5 yıldır, sayfa üzerinde anahtar kelime yığını yapmaya izin vermiyor ve bunu Black Hat SEO olarak değerlendiriyor. Bu sebeple de kelime öbeklerinizi yazının içerisine doğal bir şekilde ekleyerek, anlamlı cümleler içerisinde kullanmanız önemli. Bu kelime öbeklerini çok fazla kullandığınızda sayfanızın değeri düşebilir; eğer çok fazla bu tür yazı yazarsanız da sayfanız kara listeye girebilir.

10. Sayfa içi linklemeleri yapın

Sayfa içi yönlendirme linklemeleri ile yazınızı hem zenginleştirir hem de siteniz üzerindeki diğer sayfalara da yönlendirme yaparak, gerekli durumlarda kullanıcıları satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

11. Sayfa dışı linklemeler de önemli

Blog yazma işleminde sayfa içi linklemeler önemli olduğu gibi başka sitelere verilen linkler de önemlidir. Blog içeriklerinizde referans vereceğiniz noktalar olduğunda kaynak göstermeniz yazınızın değerini artırır.

12. Madde ve listelerden yararlanın

Blog yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlamak ve yazı içerisindeki bilgileri daha detaylı bir şekilde verirken, maddeler ve listelerden yararlanabilirsiniz.

13. Blog planı hazırlayın

Blog yazılarınız için bir plan hazırlamanız da uzun vadede yazılarınızı hazırlamanızı ve hangi konular üzerinde içerikler oluşturduğunuzu görmenizi sağlar. Bu plan dahilinde haftalık ve aylık olarak kaç içerik oluşturabileceğinizi de ön görerek, içerik stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

14. Süreklilik önemli

Blog yazma, belli aralıklarla ve rastgele yapılması gereken bir çalışma değildir. Bu sebeple de planınızın olması ve düzenli olarak yazı yazmanız önemlidir. Belli bir rutininizin olması ve içeriklerinizi bu doğrultuda yazmanız, yazılarınızın ve web sitenizin daha iyi indekslenmesini sağlar. Sürekliliği sağlamadığınız zaman içerik pazarlama çalışmalarınızdan dilediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

15. Yazılarınızı kategorilere ayırın

Blog içerisinde kategoriler oluşturmanız okuyucuların aradıklarını daha rahat bulmalarını sağlar. Farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız aynı zamanda farklı hedef kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olur.

16. Rakip araştırması yapın

Rakip firmaların da ne tür blog çalışmalarını yaptığını araştırarak, onların değinmediği konuları bulabilir; iyi yaptıkları çalışmalardan dersler alarak kendi stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

17. Kısa paragraflar yazın

İnternet üzerinde yazım kuralları biraz daha değişmektedir. Bunun sebebi de okuyucular ekran başında yazıları okurken, dikkatleri daha fazla dağılabilir. Uzun paragraflar yazdığınızda, okuyucular için bu yazı çok uzun hissiyatı oluşacağı için kısa paragraflar yazmanız, yazılarınızın okunma oranını da artırır.

18. Hedef kitlenizin anlayabileceği bir dil kullanın

Blog yazma sürecinde kullandığınız dil de bir hayli önemlidir. Karmaşık ve jargon kullanılan bir dil yerine kolay anlaşılabilir bir dil kullanmanız da yazılarınızın daha rahat okunmasını sağlar.

19. Gramer kurallarına dikkat edin

Gramer kurallarına uymanız ve yazılarınızda bunları uygulamanız da önemlidir. Gramer ve yazım hataları yazının akışını bozacağı için okuyucuları da rahatsız edecektir. Aynı zamanda yazının özensiz olduğu hissi de uyandıracağı için gramer kuralları özellikle dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alır.

20. Gereken durumlarda görsel veya video kullanın

Blog yazma, sadece metin yazmak demek değildir. Gereken durumlarda görseller kullanarak yazılarınızı detaylandırmanız da önemlidir. Tek bir fotoğraf, birkaç paragraflık metinde vereceğiniz bilgiyi verebilir. Bununla beraber kullanıcıları sayfada daha fazla tutmak için yazılarınızın içine videolar da ekleyebilirsiniz. Tabii ki bu görsel ve videoların da yazının konusu ile ilgili olması gerektiğini de hatırlatalım.

Blog yazma ile ilgili sık sorulan sorular

Blog yazmaya başlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Blog yazma aşamasına geçmeden önce, anahtar kelimelerinizi bulmanız, yazacak konu başlıklarınızı çıkartmanız ve ne sıklıkta içerik üretebileceğinize karar vermeniz gerekir. Bunun yanı sıra amaçlarınızı belirlemek ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımalamanız da blog yazımı sürecinde önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?

E-ticarette ne tür blog içerikleri yazılır?

E-ticarette kullanılabilecek birçok farklı blog fikri bulunuyor. Ürün tanıtımları, sektörel gelişmeler, röportajlar, ürün kullanım rehberleri, kullanıcı deneyimleri gibi birçok konu üzerine blog yazısı hazırlanabilir. E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları isim rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Blog fotoğrafları nasıl kullanılmalı?

Blog fotoğrafları ve resimleri yazının daha ilgi çekici olmasını sağlarken, yazı içeriğinin kalitesini artırmak için de bir hayli önemlidir. Sayfa başlığının altında görseller kullanmanın yanı sıra yazı içerisinde ara başlıklarla beraber görseller kullanmak, grafiklerle bazı verileri sunmak yazının kalitesini artırmanızı sağlar. Bu konu hakkında bilgi almak için Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz? isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

Blog için içerik takvimi oluştururken nelere dikkat etmek gerek?

Blog yazma aşamasına geçmeden önce bir plan oluşturmanız ve içerik takvimi hazırlamanız, uzun vadede nasıl bir yol haritanızın olacağını görmenizi sağlarken, yazma sıklığınızı ve hangi konulara ağırlık verdiğinizi görmenizi sağlar. İçerik takvimi hazırlarken, ne sıklıkta içerik yazabileceğinize, ne kadar çok farklı konuya değinebileceğinize ve amaçlarınıza odaklanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan