Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

26 Nisan 2019
Sinan Oypan

Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz sonuçları getirmemesine neden olacaktır. Blog yazısı hazırlarken dikkat edilmesi gereken ögelerin yanı sıra blog stratejilerinde de özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Blog yazısı ve stratejilerinde firmaların sıklıkla yaptığı hataları da bu rehberimiz de ele alarak, kaçınmanız gereken unsurları sizinle paylaşacağız.

Gerekli araştırmaların yapılmaması

Blog yazısı ve stratejileri hazırlamadan önce gerekli araştırmaları yaparak, sektörü, hedef kitlenizi, anahtar kelimelerinizi, tüketicilerin nelere ihtiyaçları olduğunu ve beklentilerini araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar stratejilerinizi nasıl belirleyeceğiniz ve çalışmalarınızı ne doğrultuda yapmanız gerektiği konusunda size yol gösterecektir.

Blog stratejileriniz için bir yol haritası oluşturmak için şu başlıklar üzerinde detaylı araştırmalar yaparak, mümkün olduğunca bilgi toplamanız önemlidir.

  • Sektörel araştırma ve sektörle ilgili üretilen içerikler, içerik türleri
  • Hedef kitle araştırması. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi kitleyi tanımanıza yardımcı olacak bilgiler.
  • Rakip firmaların blog yazısı ve strateji çalışmalarının araştırılması
  • Tüketicilerin markalardan beklentileri ve ilgi alanlarının araştırılması.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Farklı hedef kitleler için içerik üretmemek

İçerik stratejisi üzerinde çalışırken müşteri profillerinizi ve hedef kitlenizi araştırmanız ve oların ilgi alanlarına göre blog yazısı hazırlamanız önemlidir. Ancak her ne kadar sattığınız ürünler benzer hedef kitlelere yönelik olsa da blog yazılarınız farklı hedef kitlelerin ve müşteri profillerinin de ilgisini çekebilir.

Aynı zamanda hedef kitle benzerlik gösterse de bu kullanıcıların farklı beklentileri ve ihtiyaçları olabilir. Bu nedenle de tek tip standart içerik türlerine yönelmektense, daha kapsamlı bir içerik stratejisi oluşturarak farklı kitlelerin de ilgisini çekecek blog yazıları hazırlamaya odaklanmalısınız.

Blog yazısı hazırlama sıklığı ve sayısını planlamamak

Blog çalışmalarında en sık yapılan hatalardan biri içerik üretiminin yoğunluğunu ve ne kadar blog yazısı yayınlanacağının planının yapılmamasıdır.

İlk başlarda içerik fikirleriniz çok olabilir; ancak blog yazısı hazırladıkça fikirlerinizin tükendiğini hissetmeye başlayabilirsiniz. Bu oldukça normal bir durumdur. Ancak bu nokta da yapılan hata şu olmaktadır; firmalar ilk etapta sık aralıklarla bu içerikleri yayınlamaya başlarlar ve birkaç ay sonrasında da yeni içerik üretmekte zorlanmaya başlarlar.

İçerik pazarlama çalışmalarının uzun vadede devam edebilmesi ve başarılı olabilmesi için, sık bir şekilde olmasa dahi düzenli aralıklarla içerik yayının yapılması gerekir. Bir dönem sık bir şekilde içerik yayınladıktan sonra, bu sıklığı azaltmanız ve en sonunda blog yazısı yazmayı bırakmanız doğru bir yaklaşım olmaz.

Bunun yerine üretebileceğiniz içerik fikirlerinin bir planını yapmalı ve ilk başlarda yayın sıklığınızı azaltmalısınız. Öncelikle haftada bir ya da iki haftada bir içerik yayını yapabilirsiniz. Eğer sonrasında da düzenli içerik yayını yapabileceğiniz fikirleriniz bulunuyorsa ve uzun vadede devam edebilecekseniz bu sıklığı artırabilirsiniz. Aksi taktirde kısa sürede elinizdeki kaynağı tüketebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO kurallarını göz ardı etmek

Blog yazısı hazırlarken göz önünde tutmanız gerekenlerden biri de SEO kurallarıdır. SEO çalışmalarını yapmamanız, blog yazılarınızdan organik trafik edinmenizi zorlaştırır. Bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesi ve kullanıcıların arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt vermelidir. Bu nedenle de teknik SEO çalışmalarını blog yazılarınızda da yapmanız oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Jenerik ve kaliteli olmayan içerikler üretmek

Blog yazısı ve stratejilerindeki hatalardan biri de jenerik ve kalitesiz içerikler üretmektir. Google, özellikle orijinal, uzun ve detaylı bir şekilde hazırlanmış; kullanıcılara mümkün olduğunca çok bilgi veren ve kullanıcıları sayfada tutan içeriklere daha fazla değer vermektedir.

Kısa, orijinalliği olmayan ve kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmesine neden olan içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği gibi arama motorları üzerinde de iyi bir şekilde indekslenmeyecektir. Bu da organik olarak trafik elde etmenizi bir hayli zorlaştırır.

İçerik sayısından çok, içeriğin kalitesine ve ne kadar detaylı bir şekilde hazırlandığına dikkat etmeniz ve içeriklerinizin kalitesini artırmak için ekstra çalışmalar yapmaya dikkat etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan