Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

26 Nisan 2019
Sinan Oypan

Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz sonuçları getirmemesine neden olacaktır. Blog yazısı hazırlarken dikkat edilmesi gereken ögelerin yanı sıra blog stratejilerinde de özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Blog yazısı ve stratejilerinde firmaların sıklıkla yaptığı hataları da bu rehberimiz de ele alarak, kaçınmanız gereken unsurları sizinle paylaşacağız.

Gerekli araştırmaların yapılmaması

Blog yazısı ve stratejileri hazırlamadan önce gerekli araştırmaları yaparak, sektörü, hedef kitlenizi, anahtar kelimelerinizi, tüketicilerin nelere ihtiyaçları olduğunu ve beklentilerini araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar stratejilerinizi nasıl belirleyeceğiniz ve çalışmalarınızı ne doğrultuda yapmanız gerektiği konusunda size yol gösterecektir.

Blog stratejileriniz için bir yol haritası oluşturmak için şu başlıklar üzerinde detaylı araştırmalar yaparak, mümkün olduğunca bilgi toplamanız önemlidir.

  • Sektörel araştırma ve sektörle ilgili üretilen içerikler, içerik türleri
  • Hedef kitle araştırması. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi kitleyi tanımanıza yardımcı olacak bilgiler.
  • Rakip firmaların blog yazısı ve strateji çalışmalarının araştırılması
  • Tüketicilerin markalardan beklentileri ve ilgi alanlarının araştırılması.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Farklı hedef kitleler için içerik üretmemek

İçerik stratejisi üzerinde çalışırken müşteri profillerinizi ve hedef kitlenizi araştırmanız ve oların ilgi alanlarına göre blog yazısı hazırlamanız önemlidir. Ancak her ne kadar sattığınız ürünler benzer hedef kitlelere yönelik olsa da blog yazılarınız farklı hedef kitlelerin ve müşteri profillerinin de ilgisini çekebilir.

Aynı zamanda hedef kitle benzerlik gösterse de bu kullanıcıların farklı beklentileri ve ihtiyaçları olabilir. Bu nedenle de tek tip standart içerik türlerine yönelmektense, daha kapsamlı bir içerik stratejisi oluşturarak farklı kitlelerin de ilgisini çekecek blog yazıları hazırlamaya odaklanmalısınız.

Blog yazısı hazırlama sıklığı ve sayısını planlamamak

Blog çalışmalarında en sık yapılan hatalardan biri içerik üretiminin yoğunluğunu ve ne kadar blog yazısı yayınlanacağının planının yapılmamasıdır.

İlk başlarda içerik fikirleriniz çok olabilir; ancak blog yazısı hazırladıkça fikirlerinizin tükendiğini hissetmeye başlayabilirsiniz. Bu oldukça normal bir durumdur. Ancak bu nokta da yapılan hata şu olmaktadır; firmalar ilk etapta sık aralıklarla bu içerikleri yayınlamaya başlarlar ve birkaç ay sonrasında da yeni içerik üretmekte zorlanmaya başlarlar.

İçerik pazarlama çalışmalarının uzun vadede devam edebilmesi ve başarılı olabilmesi için, sık bir şekilde olmasa dahi düzenli aralıklarla içerik yayının yapılması gerekir. Bir dönem sık bir şekilde içerik yayınladıktan sonra, bu sıklığı azaltmanız ve en sonunda blog yazısı yazmayı bırakmanız doğru bir yaklaşım olmaz.

Bunun yerine üretebileceğiniz içerik fikirlerinin bir planını yapmalı ve ilk başlarda yayın sıklığınızı azaltmalısınız. Öncelikle haftada bir ya da iki haftada bir içerik yayını yapabilirsiniz. Eğer sonrasında da düzenli içerik yayını yapabileceğiniz fikirleriniz bulunuyorsa ve uzun vadede devam edebilecekseniz bu sıklığı artırabilirsiniz. Aksi taktirde kısa sürede elinizdeki kaynağı tüketebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO kurallarını göz ardı etmek

Blog yazısı hazırlarken göz önünde tutmanız gerekenlerden biri de SEO kurallarıdır. SEO çalışmalarını yapmamanız, blog yazılarınızdan organik trafik edinmenizi zorlaştırır. Bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesi ve kullanıcıların arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt vermelidir. Bu nedenle de teknik SEO çalışmalarını blog yazılarınızda da yapmanız oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Jenerik ve kaliteli olmayan içerikler üretmek

Blog yazısı ve stratejilerindeki hatalardan biri de jenerik ve kalitesiz içerikler üretmektir. Google, özellikle orijinal, uzun ve detaylı bir şekilde hazırlanmış; kullanıcılara mümkün olduğunca çok bilgi veren ve kullanıcıları sayfada tutan içeriklere daha fazla değer vermektedir.

Kısa, orijinalliği olmayan ve kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmesine neden olan içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği gibi arama motorları üzerinde de iyi bir şekilde indekslenmeyecektir. Bu da organik olarak trafik elde etmenizi bir hayli zorlaştırır.

İçerik sayısından çok, içeriğin kalitesine ve ne kadar detaylı bir şekilde hazırlandığına dikkat etmeniz ve içeriklerinizin kalitesini artırmak için ekstra çalışmalar yapmaya dikkat etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan