Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz sonuçları getirmemesine neden olacaktır. Blog yazısı hazırlarken dikkat edilmesi gereken ögelerin yanı sıra blog stratejilerinde de özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Blog yazısı ve stratejilerinde firmaların sıklıkla yaptığı hataları da bu rehberimiz de ele alarak, kaçınmanız gereken unsurları sizinle paylaşacağız.

Gerekli araştırmaların yapılmaması

Blog yazısı ve stratejileri hazırlamadan önce gerekli araştırmaları yaparak, sektörü, hedef kitlenizi, anahtar kelimelerinizi, tüketicilerin nelere ihtiyaçları olduğunu ve beklentilerini araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar stratejilerinizi nasıl belirleyeceğiniz ve çalışmalarınızı ne doğrultuda yapmanız gerektiği konusunda size yol gösterecektir.

Blog stratejileriniz için bir yol haritası oluşturmak için şu başlıklar üzerinde detaylı araştırmalar yaparak, mümkün olduğunca bilgi toplamanız önemlidir.

  • Sektörel araştırma ve sektörle ilgili üretilen içerikler, içerik türleri
  • Hedef kitle araştırması. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi kitleyi tanımanıza yardımcı olacak bilgiler.
  • Rakip firmaların blog yazısı ve strateji çalışmalarının araştırılması
  • Tüketicilerin markalardan beklentileri ve ilgi alanlarının araştırılması.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Farklı hedef kitleler için içerik üretmemek

İçerik stratejisi üzerinde çalışırken müşteri profillerinizi ve hedef kitlenizi araştırmanız ve oların ilgi alanlarına göre blog yazısı hazırlamanız önemlidir. Ancak her ne kadar sattığınız ürünler benzer hedef kitlelere yönelik olsa da blog yazılarınız farklı hedef kitlelerin ve müşteri profillerinin de ilgisini çekebilir.

Aynı zamanda hedef kitle benzerlik gösterse de bu kullanıcıların farklı beklentileri ve ihtiyaçları olabilir. Bu nedenle de tek tip standart içerik türlerine yönelmektense, daha kapsamlı bir içerik stratejisi oluşturarak farklı kitlelerin de ilgisini çekecek blog yazıları hazırlamaya odaklanmalısınız.

Blog yazısı hazırlama sıklığı ve sayısını planlamamak

Blog çalışmalarında en sık yapılan hatalardan biri içerik üretiminin yoğunluğunu ve ne kadar blog yazısı yayınlanacağının planının yapılmamasıdır.

İlk başlarda içerik fikirleriniz çok olabilir; ancak blog yazısı hazırladıkça fikirlerinizin tükendiğini hissetmeye başlayabilirsiniz. Bu oldukça normal bir durumdur. Ancak bu nokta da yapılan hata şu olmaktadır; firmalar ilk etapta sık aralıklarla bu içerikleri yayınlamaya başlarlar ve birkaç ay sonrasında da yeni içerik üretmekte zorlanmaya başlarlar.

İçerik pazarlama çalışmalarının uzun vadede devam edebilmesi ve başarılı olabilmesi için, sık bir şekilde olmasa dahi düzenli aralıklarla içerik yayının yapılması gerekir. Bir dönem sık bir şekilde içerik yayınladıktan sonra, bu sıklığı azaltmanız ve en sonunda blog yazısı yazmayı bırakmanız doğru bir yaklaşım olmaz.

Bunun yerine üretebileceğiniz içerik fikirlerinin bir planını yapmalı ve ilk başlarda yayın sıklığınızı azaltmalısınız. Öncelikle haftada bir ya da iki haftada bir içerik yayını yapabilirsiniz. Eğer sonrasında da düzenli içerik yayını yapabileceğiniz fikirleriniz bulunuyorsa ve uzun vadede devam edebilecekseniz bu sıklığı artırabilirsiniz. Aksi taktirde kısa sürede elinizdeki kaynağı tüketebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO kurallarını göz ardı etmek

Blog yazısı hazırlarken göz önünde tutmanız gerekenlerden biri de SEO kurallarıdır. SEO çalışmalarını yapmamanız, blog yazılarınızdan organik trafik edinmenizi zorlaştırır. Bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesi ve kullanıcıların arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt vermelidir. Bu nedenle de teknik SEO çalışmalarını blog yazılarınızda da yapmanız oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Jenerik ve kaliteli olmayan içerikler üretmek

Blog yazısı ve stratejilerindeki hatalardan biri de jenerik ve kalitesiz içerikler üretmektir. Google, özellikle orijinal, uzun ve detaylı bir şekilde hazırlanmış; kullanıcılara mümkün olduğunca çok bilgi veren ve kullanıcıları sayfada tutan içeriklere daha fazla değer vermektedir.

Kısa, orijinalliği olmayan ve kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmesine neden olan içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği gibi arama motorları üzerinde de iyi bir şekilde indekslenmeyecektir. Bu da organik olarak trafik elde etmenizi bir hayli zorlaştırır.

İçerik sayısından çok, içeriğin kalitesine ve ne kadar detaylı bir şekilde hazırlandığına dikkat etmeniz ve içeriklerinizin kalitesini artırmak için ekstra çalışmalar yapmaya dikkat etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın