fbpx

Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar

Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz sonuçları getirmemesine neden olacaktır. Blog yazısı hazırlarken dikkat edilmesi gereken ögelerin yanı sıra blog stratejilerinde de özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Blog yazısı ve stratejilerinde firmaların sıklıkla yaptığı hataları da bu rehberimiz de ele alarak, kaçınmanız gereken unsurları sizinle paylaşacağız.

Gerekli araştırmaların yapılmaması

Blog yazısı ve stratejileri hazırlamadan önce gerekli araştırmaları yaparak, sektörü, hedef kitlenizi, anahtar kelimelerinizi, tüketicilerin nelere ihtiyaçları olduğunu ve beklentilerini araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar stratejilerinizi nasıl belirleyeceğiniz ve çalışmalarınızı ne doğrultuda yapmanız gerektiği konusunda size yol gösterecektir.

Blog stratejileriniz için bir yol haritası oluşturmak için şu başlıklar üzerinde detaylı araştırmalar yaparak, mümkün olduğunca bilgi toplamanız önemlidir.

  • Sektörel araştırma ve sektörle ilgili üretilen içerikler, içerik türleri
  • Hedef kitle araştırması. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi kitleyi tanımanıza yardımcı olacak bilgiler.
  • Rakip firmaların blog yazısı ve strateji çalışmalarının araştırılması
  • Tüketicilerin markalardan beklentileri ve ilgi alanlarının araştırılması.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Farklı hedef kitleler için içerik üretmemek

İçerik stratejisi üzerinde çalışırken müşteri profillerinizi ve hedef kitlenizi araştırmanız ve oların ilgi alanlarına göre blog yazısı hazırlamanız önemlidir. Ancak her ne kadar sattığınız ürünler benzer hedef kitlelere yönelik olsa da blog yazılarınız farklı hedef kitlelerin ve müşteri profillerinin de ilgisini çekebilir.

Aynı zamanda hedef kitle benzerlik gösterse de bu kullanıcıların farklı beklentileri ve ihtiyaçları olabilir. Bu nedenle de tek tip standart içerik türlerine yönelmektense, daha kapsamlı bir içerik stratejisi oluşturarak farklı kitlelerin de ilgisini çekecek blog yazıları hazırlamaya odaklanmalısınız.

Blog yazısı hazırlama sıklığı ve sayısını planlamamak

Blog çalışmalarında en sık yapılan hatalardan biri içerik üretiminin yoğunluğunu ve ne kadar blog yazısı yayınlanacağının planının yapılmamasıdır.

İlk başlarda içerik fikirleriniz çok olabilir; ancak blog yazısı hazırladıkça fikirlerinizin tükendiğini hissetmeye başlayabilirsiniz. Bu oldukça normal bir durumdur. Ancak bu nokta da yapılan hata şu olmaktadır; firmalar ilk etapta sık aralıklarla bu içerikleri yayınlamaya başlarlar ve birkaç ay sonrasında da yeni içerik üretmekte zorlanmaya başlarlar.

İçerik pazarlama çalışmalarının uzun vadede devam edebilmesi ve başarılı olabilmesi için, sık bir şekilde olmasa dahi düzenli aralıklarla içerik yayının yapılması gerekir. Bir dönem sık bir şekilde içerik yayınladıktan sonra, bu sıklığı azaltmanız ve en sonunda blog yazısı yazmayı bırakmanız doğru bir yaklaşım olmaz.

Bunun yerine üretebileceğiniz içerik fikirlerinin bir planını yapmalı ve ilk başlarda yayın sıklığınızı azaltmalısınız. Öncelikle haftada bir ya da iki haftada bir içerik yayını yapabilirsiniz. Eğer sonrasında da düzenli içerik yayını yapabileceğiniz fikirleriniz bulunuyorsa ve uzun vadede devam edebilecekseniz bu sıklığı artırabilirsiniz. Aksi taktirde kısa sürede elinizdeki kaynağı tüketebilirsiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

SEO kurallarını göz ardı etmek

Blog yazısı hazırlarken göz önünde tutmanız gerekenlerden biri de SEO kurallarıdır. SEO çalışmalarını yapmamanız, blog yazılarınızdan organik trafik edinmenizi zorlaştırır. Bu içeriklerin arama motorlarında doğru bir şekilde indekslenmesi ve kullanıcıların arama sorgularına iyi bir şekilde yanıt vermelidir. Bu nedenle de teknik SEO çalışmalarını blog yazılarınızda da yapmanız oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Jenerik ve kaliteli olmayan içerikler üretmek

Blog yazısı ve stratejilerindeki hatalardan biri de jenerik ve kalitesiz içerikler üretmektir. Google, özellikle orijinal, uzun ve detaylı bir şekilde hazırlanmış; kullanıcılara mümkün olduğunca çok bilgi veren ve kullanıcıları sayfada tutan içeriklere daha fazla değer vermektedir.

Kısa, orijinalliği olmayan ve kullanıcıların sayfayı hızlı bir şekilde terk etmesine neden olan içerikler, sayfa değerinizi düşüreceği gibi arama motorları üzerinde de iyi bir şekilde indekslenmeyecektir. Bu da organik olarak trafik elde etmenizi bir hayli zorlaştırır.

İçerik sayısından çok, içeriğin kalitesine ve ne kadar detaylı bir şekilde hazırlandığına dikkat etmeniz ve içeriklerinizin kalitesini artırmak için ekstra çalışmalar yapmaya dikkat etmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan