fbpx

Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur.

E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse de içeriklerinin kalitesi ve değeri düşük olduğu zamanlarda, bu çalışmalardan istedikleri verimleri alamayarak, blog çalışmalarını durdurma ya da askıya alma kararı alıyorlar. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, blog içerikleri üretmek başlı başına bir iştir ve bu konu üzerine ayrıca odaklanmak gerekir.

Blog çalışmalarınızın kalitesini ve değerini artırmak için birçok farklı çalışma yapılabilir ve bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Öncelikle amacınızı belirleyin

Blog çalışmalarınıza değer katabilmek ve bu içeriklerin kalitesini artırabilmek için öncelikle bu çalışmaları neden yaptığınıza karar vermelisiniz. Amacınızı belirlemek, içeriklerinizin nasıl ve ne konular üzerinde olacağını belirler.

Amaçlarınız arasında organik aramalardan trafik çekmek olabilir ya da etkileşim yaratarak ürünlerinize veya hizmetlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmak, rehber içerikleri oluşturmak ya da tüketicilerin hizmet kalitesini artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İçerikleriniz özgün olsun

Kalitenizi ve değerinizi artırabilmek için, özgün içerikler üretmeniz oldukça önemli. Diğer markalardan farklı işler ortaya koyabilmek ve arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmek için özgün içeriklere yoğunlaşmanız oldukça önemli.

Özgün içerik derken, başka yerde olmayan ve tamamen sizin oluşturduğunuz içeriklerden bahsediyoruz. Burada araştırma yazıları yazabilir ve başka kaynaklardan bilgiler alabilirsiniz; fakat bunları bire bir yazmak yerine kendiniz yorumlayarak, kendinize özgü bir şekilde yazmanız gerekiyor.

Bunları bu şekilde yazmanız arama motorlarında da daha iyi bir şekilde indekslenmenizi sağlayacaktır. Orijinal metinler olduğu için Google bu içeriklere daha fazla değer verecektir.

Görsellerinize önem verin

Blog yazılarınızda kullandığınız görselleri de iyi bir şekilde seçmenizde yarar var. Sıradan ve her yerde kullanılan görsellere yer vermek içeriklerinizin görsel açıdan ilgi çekmemesine neden olacaktır. Sosyal mecralarda ya da internet sitenizde görsellere yer verdiğinizde, bu görsellerin ilgi çekici olması ziyaretçilerin yazıyı okumalarını sağlayabilir.

Ücretli ve lisanslı görsel satışı yapan internet siteleri üzerinden üyelik alabilir ve buradaki görselleri kullanabilirsiniz. Ücretsiz ve kullanma izin verilen diğer kanallardan da görseller alabilirsiniz. Burada önemli olan konu, okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekebilecek, konuyla ilgili görseller kullanmanız.

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra tekrar onları analiz edin

Bir içeriği yazdıktan sonra, o yazıları unutmamanız da oldukça önemli. Belli periyotlarda bu yazıların okunma ve paylaşılma oranlarını analizini yaparak, yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini incelemelisiniz.

Bunun sebebi de kendinizi geliştirecek noktaları bu şekilde görebilirisiniz. Konu seçimi, görsel kullanımı, metin uzunluğu ve yazım dili olarak farklı kriterleri ele alarak, yazılarınızın kıyaslamasını yapabilirsiniz.

İyi sonuç alanlarla, istediğinizden az geri dönüş alan yazıları belirleyerek, gelecekteki stratejilerinizi bunlara göre belirleyebilirsiniz.

Yazım kurallarına dikkat edin

İçeriklerinizi oluştururken, dilbilgisi ve yazım kurallarına dikkat etmeniz de oldukça önemli. İçeriklerinizde anlatım bozuklukları olmamalı ve rahat bir şekilde okunarak, yazılan metnin düzgün bir şekilde anlaşılması da oldukça önemli.

Devamlı olarak yazım hatalarının ya da anlatım bozukluğunun olması uzun vade de okuyucu kaybetmesine neden olabilir. Bu nedenle yazılarınızın kolay anlaşılır ve rahat bir şekilde okunur olması gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan