Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse de içeriklerinin kalitesi ve değeri düşük olduğu zamanlarda, bu çalışmalardan istedikleri verimleri alamayarak, blog çalışmalarını durdurma ya da askıya alma kararı alıyorlar. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, blog içerikleri üretmek başlı başına bir iştir ve bu konu üzerine ayrıca odaklanmak gerekir. Blog çalışmalarınızın kalitesini ve değerini artırmak için birçok farklı çalışma yapılabilir ve bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Öncelikle amacınızı belirleyin

Blog çalışmalarınıza değer katabilmek ve bu içeriklerin kalitesini artırabilmek için öncelikle bu çalışmaları neden yaptığınıza karar vermelisiniz. Amacınızı belirlemek, içeriklerinizin nasıl ve ne konular üzerinde olacağını belirler. Amaçlarınız arasında organik aramalardan trafik çekmek olabilir ya da etkileşim yaratarak ürünlerinize veya hizmetlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmak, rehber içerikleri oluşturmak ya da tüketicilerin hizmet kalitesini artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İçerikleriniz özgün olsun

Kalitenizi ve değerinizi artırabilmek için, özgün içerikler üretmeniz oldukça önemli. Diğer markalardan farklı işler ortaya koyabilmek ve arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmek için özgün içeriklere yoğunlaşmanız oldukça önemli. Özgün içerik derken, başka yerde olmayan ve tamamen sizin oluşturduğunuz içeriklerden bahsediyoruz. Burada araştırma yazıları yazabilir ve başka kaynaklardan bilgiler alabilirsiniz; fakat bunları bire bir yazmak yerine kendiniz yorumlayarak, kendinize özgü bir şekilde yazmanız gerekiyor. Bunları bu şekilde yazmanız arama motorlarında da daha iyi bir şekilde indekslenmenizi sağlayacaktır. Orijinal metinler olduğu için Google bu içeriklere daha fazla değer verecektir.

Görsellerinize önem verin

Blog yazılarınızda kullandığınız görselleri de iyi bir şekilde seçmenizde yarar var. Sıradan ve her yerde kullanılan görsellere yer vermek içeriklerinizin görsel açıdan ilgi çekmemesine neden olacaktır. Sosyal mecralarda ya da internet sitenizde görsellere yer verdiğinizde, bu görsellerin ilgi çekici olması ziyaretçilerin yazıyı okumalarını sağlayabilir. Ücretli ve lisanslı görsel satışı yapan internet siteleri üzerinden üyelik alabilir ve buradaki görselleri kullanabilirsiniz. Ücretsiz ve kullanma izin verilen diğer kanallardan da görseller alabilirsiniz. Burada önemli olan konu, okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekebilecek, konuyla ilgili görseller kullanmanız.

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra tekrar onları analiz edin

Bir içeriği yazdıktan sonra, o yazıları unutmamanız da oldukça önemli. Belli periyotlarda bu yazıların okunma ve paylaşılma oranlarını analizini yaparak, yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini incelemelisiniz. Bunun sebebi de kendinizi geliştirecek noktaları bu şekilde görebilirisiniz. Konu seçimi, görsel kullanımı, metin uzunluğu ve yazım dili olarak farklı kriterleri ele alarak, yazılarınızın kıyaslamasını yapabilirsiniz. İyi sonuç alanlarla, istediğinizden az geri dönüş alan yazıları belirleyerek, gelecekteki stratejilerinizi bunlara göre belirleyebilirsiniz.

Yazım kurallarına dikkat edin

İçeriklerinizi oluştururken, dilbilgisi ve yazım kurallarına dikkat etmeniz de oldukça önemli. İçeriklerinizde anlatım bozuklukları olmamalı ve rahat bir şekilde okunarak, yazılan metnin düzgün bir şekilde anlaşılması da oldukça önemli. Devamlı olarak yazım hatalarının ya da anlatım bozukluğunun olması uzun vade de okuyucu kaybetmesine neden olabilir. Bu nedenle yazılarınızın kolay anlaşılır ve rahat bir şekilde okunur olması gerekiyor.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın