Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur.

E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse de içeriklerinin kalitesi ve değeri düşük olduğu zamanlarda, bu çalışmalardan istedikleri verimleri alamayarak, blog çalışmalarını durdurma ya da askıya alma kararı alıyorlar. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, blog içerikleri üretmek başlı başına bir iştir ve bu konu üzerine ayrıca odaklanmak gerekir.

Blog çalışmalarınızın kalitesini ve değerini artırmak için birçok farklı çalışma yapılabilir ve bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Öncelikle amacınızı belirleyin

Blog çalışmalarınıza değer katabilmek ve bu içeriklerin kalitesini artırabilmek için öncelikle bu çalışmaları neden yaptığınıza karar vermelisiniz. Amacınızı belirlemek, içeriklerinizin nasıl ve ne konular üzerinde olacağını belirler.

Amaçlarınız arasında organik aramalardan trafik çekmek olabilir ya da etkileşim yaratarak ürünlerinize veya hizmetlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmak, rehber içerikleri oluşturmak ya da tüketicilerin hizmet kalitesini artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İçerikleriniz özgün olsun

Kalitenizi ve değerinizi artırabilmek için, özgün içerikler üretmeniz oldukça önemli. Diğer markalardan farklı işler ortaya koyabilmek ve arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmek için özgün içeriklere yoğunlaşmanız oldukça önemli.

Özgün içerik derken, başka yerde olmayan ve tamamen sizin oluşturduğunuz içeriklerden bahsediyoruz. Burada araştırma yazıları yazabilir ve başka kaynaklardan bilgiler alabilirsiniz; fakat bunları bire bir yazmak yerine kendiniz yorumlayarak, kendinize özgü bir şekilde yazmanız gerekiyor.

Bunları bu şekilde yazmanız arama motorlarında da daha iyi bir şekilde indekslenmenizi sağlayacaktır. Orijinal metinler olduğu için Google bu içeriklere daha fazla değer verecektir.

Görsellerinize önem verin

Blog yazılarınızda kullandığınız görselleri de iyi bir şekilde seçmenizde yarar var. Sıradan ve her yerde kullanılan görsellere yer vermek içeriklerinizin görsel açıdan ilgi çekmemesine neden olacaktır. Sosyal mecralarda ya da internet sitenizde görsellere yer verdiğinizde, bu görsellerin ilgi çekici olması ziyaretçilerin yazıyı okumalarını sağlayabilir.

Ücretli ve lisanslı görsel satışı yapan internet siteleri üzerinden üyelik alabilir ve buradaki görselleri kullanabilirsiniz. Ücretsiz ve kullanma izin verilen diğer kanallardan da görseller alabilirsiniz. Burada önemli olan konu, okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekebilecek, konuyla ilgili görseller kullanmanız.

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra tekrar onları analiz edin

Bir içeriği yazdıktan sonra, o yazıları unutmamanız da oldukça önemli. Belli periyotlarda bu yazıların okunma ve paylaşılma oranlarını analizini yaparak, yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini incelemelisiniz.

Bunun sebebi de kendinizi geliştirecek noktaları bu şekilde görebilirisiniz. Konu seçimi, görsel kullanımı, metin uzunluğu ve yazım dili olarak farklı kriterleri ele alarak, yazılarınızın kıyaslamasını yapabilirsiniz.

İyi sonuç alanlarla, istediğinizden az geri dönüş alan yazıları belirleyerek, gelecekteki stratejilerinizi bunlara göre belirleyebilirsiniz.

Yazım kurallarına dikkat edin

İçeriklerinizi oluştururken, dilbilgisi ve yazım kurallarına dikkat etmeniz de oldukça önemli. İçeriklerinizde anlatım bozuklukları olmamalı ve rahat bir şekilde okunarak, yazılan metnin düzgün bir şekilde anlaşılması da oldukça önemli.

Devamlı olarak yazım hatalarının ya da anlatım bozukluğunun olması uzun vade de okuyucu kaybetmesine neden olabilir. Bu nedenle yazılarınızın kolay anlaşılır ve rahat bir şekilde okunur olması gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin