Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

26 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur.

E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse de içeriklerinin kalitesi ve değeri düşük olduğu zamanlarda, bu çalışmalardan istedikleri verimleri alamayarak, blog çalışmalarını durdurma ya da askıya alma kararı alıyorlar. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, blog içerikleri üretmek başlı başına bir iştir ve bu konu üzerine ayrıca odaklanmak gerekir.

Blog çalışmalarınızın kalitesini ve değerini artırmak için birçok farklı çalışma yapılabilir ve bu rehberimizde de bunların üzerinde duracağız.

Öncelikle amacınızı belirleyin

Blog çalışmalarınıza değer katabilmek ve bu içeriklerin kalitesini artırabilmek için öncelikle bu çalışmaları neden yaptığınıza karar vermelisiniz. Amacınızı belirlemek, içeriklerinizin nasıl ve ne konular üzerinde olacağını belirler.

Amaçlarınız arasında organik aramalardan trafik çekmek olabilir ya da etkileşim yaratarak ürünlerinize veya hizmetlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz. Ürün tanıtımı yapmak, rehber içerikleri oluşturmak ya da tüketicilerin hizmet kalitesini artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

İçerikleriniz özgün olsun

Kalitenizi ve değerinizi artırabilmek için, özgün içerikler üretmeniz oldukça önemli. Diğer markalardan farklı işler ortaya koyabilmek ve arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmek için özgün içeriklere yoğunlaşmanız oldukça önemli.

Özgün içerik derken, başka yerde olmayan ve tamamen sizin oluşturduğunuz içeriklerden bahsediyoruz. Burada araştırma yazıları yazabilir ve başka kaynaklardan bilgiler alabilirsiniz; fakat bunları bire bir yazmak yerine kendiniz yorumlayarak, kendinize özgü bir şekilde yazmanız gerekiyor.

Bunları bu şekilde yazmanız arama motorlarında da daha iyi bir şekilde indekslenmenizi sağlayacaktır. Orijinal metinler olduğu için Google bu içeriklere daha fazla değer verecektir.

Görsellerinize önem verin

Blog yazılarınızda kullandığınız görselleri de iyi bir şekilde seçmenizde yarar var. Sıradan ve her yerde kullanılan görsellere yer vermek içeriklerinizin görsel açıdan ilgi çekmemesine neden olacaktır. Sosyal mecralarda ya da internet sitenizde görsellere yer verdiğinizde, bu görsellerin ilgi çekici olması ziyaretçilerin yazıyı okumalarını sağlayabilir.

Ücretli ve lisanslı görsel satışı yapan internet siteleri üzerinden üyelik alabilir ve buradaki görselleri kullanabilirsiniz. Ücretsiz ve kullanma izin verilen diğer kanallardan da görseller alabilirsiniz. Burada önemli olan konu, okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekebilecek, konuyla ilgili görseller kullanmanız.

İçeriklerinizi yayınladıktan sonra tekrar onları analiz edin

Bir içeriği yazdıktan sonra, o yazıları unutmamanız da oldukça önemli. Belli periyotlarda bu yazıların okunma ve paylaşılma oranlarını analizini yaparak, yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini incelemelisiniz.

Bunun sebebi de kendinizi geliştirecek noktaları bu şekilde görebilirisiniz. Konu seçimi, görsel kullanımı, metin uzunluğu ve yazım dili olarak farklı kriterleri ele alarak, yazılarınızın kıyaslamasını yapabilirsiniz.

İyi sonuç alanlarla, istediğinizden az geri dönüş alan yazıları belirleyerek, gelecekteki stratejilerinizi bunlara göre belirleyebilirsiniz.

Yazım kurallarına dikkat edin

İçeriklerinizi oluştururken, dilbilgisi ve yazım kurallarına dikkat etmeniz de oldukça önemli. İçeriklerinizde anlatım bozuklukları olmamalı ve rahat bir şekilde okunarak, yazılan metnin düzgün bir şekilde anlaşılması da oldukça önemli.

Devamlı olarak yazım hatalarının ya da anlatım bozukluğunun olması uzun vade de okuyucu kaybetmesine neden olabilir. Bu nedenle yazılarınızın kolay anlaşılır ve rahat bir şekilde okunur olması gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan