Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok farklı konuda yarar sağladığı için, bu çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirecek çalışmalar yapmanız da alacağınız performansı da artıracaktır.

Blog yazılarınızın performansını artırmak ve onları geliştirmek için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de yapabileceğiniz bu çalışmaları ele alacağız.

Farklı içerik türlerini deneyin

Blog yazıları üzerinde çalışırken, farklı içerik türlerini denemeniz hem içeriklerinizin performansını artıracaktır; hem de okuyucuların ilgisini çekecektir. Sürekli aynı formatta içerik üretiyor olmanız içeriklerinize olan ilginin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de farklı türleri de içerik planlarınıza dahil etmeniz, içeriklerinizi geliştirmenizi sağlar. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizden, kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Bir değer sunun

Blog yazılarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Kullanıcıların bu içeriklere ilgi duymasını ve takip etmesini istiyorsanız, onlara bir değer sunmanız gerekir. Bir değer sumadan tamamen jenerik olarak içerikler hazırlamanız uzun vadede beklediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle de tüketicilere bir değer sunarak, onların içeriklerinizi takip etmelerini sağlamalısınız.

Bu değer, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgilendirici yazılar olabilir; ürün tanıtım veya ürün kullanım rehberleri gibi içerikler olabilir; onları bilgilendirecek ya da eğlendirecek içerik olabilir. Önemli olan tüketicilerin ilgi duyacağı ve okurken bir değer kazanabilecekleri içerikler hazırlamanız.

Testler yapın

Blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, onları geliştirebilmek için testler yapmanız da oldukça önemli. Çünkü ilk başta, tek seferde doğru planı oturtamayabilir ve doğru içerik türlerini bulamazsınız. Bu nedenle de farklı konseptleri test etmeniz, içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri etkileyecektir.

Yazı uzunluğu, başlık seçimi, yazı içeriği, kullandığınız fotoğraflar, içerik türü gibi birçok farklı konuda testler yaparak, sizin için en ideal içerik türlerini bulabilirsiniz.

İçerik yayıncılarını takip edin

Kendi blog içeriklerinizi geliştirmek için, farklı yayıncıları takip etmek de önemli. Onların yaptığı çalışmaları inceleyerek, kendi içerik planlarınızda neler yapmanız ve yapmamanız gerektiğini görebileceğini gibi onlardan ilham da alabilirsiniz. Kendi sektörünüz haricindeki içerik yayıncılarını da takip etmeniz, farklı konseptleri görerek, içerik üretiminizi geliştirerek, farklı yaklaşımlar edinebilirsiniz.

Popüler ve çok takipçisi olan yayıncıları takip etmeniz bu noktada size daha çok fikir vereceği gibi tüketicilerin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini de görmenizi sağlar.

İyi olduğunuz konular üzerine odaklanın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken çok farklı konuya odaklanmak ve dağılmak mümkün. Testler yaparken özellikle iyi olmadığınız veya kendinizi rahat hissetmediğiniz konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Eğer sizin için rahat değilse ve iyi içerikler üretemiyorsanız, bu çalışmalardan uzaklaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. En iyi performansınızı sergilediğiniz içerikler ve çalışmalar üzerine odaklanmanız, içeriklerinizin de kalitesini yükseltecektir. Doğru olduğunu düşündüğünüz için yeterli olmadığınız ya da hoşunuza gitmeyen bir içerik çalışması yapmanız, içeriklerinizin kalitesini önemli derecede düşüreceği için size çok fazla bir fayda sağlamayacaktır.

Verilerinizi analiz edin

Blog yazıları analiz edildiğinde gerçek performansları görülebilir. Bu nedenle de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçümlemeniz gerekir. Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin ne kadar okunduğunu, kullanıcıların bu sayfalar üzerinde ne kadar kaldıklarını, ne kadar geri dönüşüm edindiğinizi, ortalama sayfa ziyaret ve sayfa görüntüleme oranlarını inceleyerek performans ölçümü yapabilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da hangi içeriklerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını görerek, planlarınızı bu veriler doğrultusunda geliştirmeniz gerekir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde performansı yüksek olan içerikler üzerinde çalışmalar yaparak, blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Farklı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlayın

Sürekli olarak aynı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlamanız da sizi belli bir kısır döngüye sokabilir. Mevcut kitlenize ulaşmaya devam edersiniz; ancak içeriklerinizi farklı kişilere gösteremezsiniz. Bu nedenle de farklı kanalları araştırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Sektörünüzle iligili yayıncılara ulaşarak, onların kanalları üzerinden içeriklerinizi dağıtabileceğiniz gibi farklı sosyal ağları araştırarak, bu mecralar üzerinde de içeriklerinizi paylaşarak, yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Eski ve iyi içeriklerinizi yeniden kullanın

Blog yazıları uzun vadede size geri dönüşüm sağlayabilir. Özellikle iyi performans gösteren eski blog yazılarınızı tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken başlığı ve kullanılan görselleri değiştirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle birebir aynı paylaşımı yapmamış olursunuz. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, eski içeriklerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz..

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Video içerikleri planlarınıza dahil edin

Video içerikler günümüzde en çok etkileşim getiren içerik formatı olduğu için blog yazılarınıza videoları dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım ve kullanım videosu gibi içerikler hazırlayabilir ve blog bölümünüzde bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Metin olarak, videoların içeriğini yazabileceğiniz gibi, videonun özet metni olarak da yazılar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha fazla...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin hâlihazırda göstermekte olduğu yükseliş, pek çok girişimcinin e-ihracat alanına da ilgi duymaya başlamasına neden olmuştur. Zira bu iş modelinin döviz geliri elde etmek ve buna bağlı olarak şirketlerin büyümesi için...
1 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın