fbpx

Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok farklı konuda yarar sağladığı için, bu çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirecek çalışmalar yapmanız da alacağınız performansı da artıracaktır.

Blog yazılarınızın performansını artırmak ve onları geliştirmek için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de yapabileceğiniz bu çalışmaları ele alacağız.

Farklı içerik türlerini deneyin

Blog yazıları üzerinde çalışırken, farklı içerik türlerini denemeniz hem içeriklerinizin performansını artıracaktır; hem de okuyucuların ilgisini çekecektir. Sürekli aynı formatta içerik üretiyor olmanız içeriklerinize olan ilginin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de farklı türleri de içerik planlarınıza dahil etmeniz, içeriklerinizi geliştirmenizi sağlar. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizden, kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Bir değer sunun

Blog yazılarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Kullanıcıların bu içeriklere ilgi duymasını ve takip etmesini istiyorsanız, onlara bir değer sunmanız gerekir. Bir değer sumadan tamamen jenerik olarak içerikler hazırlamanız uzun vadede beklediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle de tüketicilere bir değer sunarak, onların içeriklerinizi takip etmelerini sağlamalısınız.

Bu değer, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgilendirici yazılar olabilir; ürün tanıtım veya ürün kullanım rehberleri gibi içerikler olabilir; onları bilgilendirecek ya da eğlendirecek içerik olabilir. Önemli olan tüketicilerin ilgi duyacağı ve okurken bir değer kazanabilecekleri içerikler hazırlamanız.

Testler yapın

Blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, onları geliştirebilmek için testler yapmanız da oldukça önemli. Çünkü ilk başta, tek seferde doğru planı oturtamayabilir ve doğru içerik türlerini bulamazsınız. Bu nedenle de farklı konseptleri test etmeniz, içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri etkileyecektir.

Yazı uzunluğu, başlık seçimi, yazı içeriği, kullandığınız fotoğraflar, içerik türü gibi birçok farklı konuda testler yaparak, sizin için en ideal içerik türlerini bulabilirsiniz.

İçerik yayıncılarını takip edin

Kendi blog içeriklerinizi geliştirmek için, farklı yayıncıları takip etmek de önemli. Onların yaptığı çalışmaları inceleyerek, kendi içerik planlarınızda neler yapmanız ve yapmamanız gerektiğini görebileceğini gibi onlardan ilham da alabilirsiniz. Kendi sektörünüz haricindeki içerik yayıncılarını da takip etmeniz, farklı konseptleri görerek, içerik üretiminizi geliştirerek, farklı yaklaşımlar edinebilirsiniz.

Popüler ve çok takipçisi olan yayıncıları takip etmeniz bu noktada size daha çok fikir vereceği gibi tüketicilerin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini de görmenizi sağlar.

İyi olduğunuz konular üzerine odaklanın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken çok farklı konuya odaklanmak ve dağılmak mümkün. Testler yaparken özellikle iyi olmadığınız veya kendinizi rahat hissetmediğiniz konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Eğer sizin için rahat değilse ve iyi içerikler üretemiyorsanız, bu çalışmalardan uzaklaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. En iyi performansınızı sergilediğiniz içerikler ve çalışmalar üzerine odaklanmanız, içeriklerinizin de kalitesini yükseltecektir. Doğru olduğunu düşündüğünüz için yeterli olmadığınız ya da hoşunuza gitmeyen bir içerik çalışması yapmanız, içeriklerinizin kalitesini önemli derecede düşüreceği için size çok fazla bir fayda sağlamayacaktır.

Verilerinizi analiz edin

Blog yazıları analiz edildiğinde gerçek performansları görülebilir. Bu nedenle de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçümlemeniz gerekir. Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin ne kadar okunduğunu, kullanıcıların bu sayfalar üzerinde ne kadar kaldıklarını, ne kadar geri dönüşüm edindiğinizi, ortalama sayfa ziyaret ve sayfa görüntüleme oranlarını inceleyerek performans ölçümü yapabilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da hangi içeriklerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını görerek, planlarınızı bu veriler doğrultusunda geliştirmeniz gerekir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde performansı yüksek olan içerikler üzerinde çalışmalar yaparak, blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Farklı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlayın

Sürekli olarak aynı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlamanız da sizi belli bir kısır döngüye sokabilir. Mevcut kitlenize ulaşmaya devam edersiniz; ancak içeriklerinizi farklı kişilere gösteremezsiniz. Bu nedenle de farklı kanalları araştırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Sektörünüzle iligili yayıncılara ulaşarak, onların kanalları üzerinden içeriklerinizi dağıtabileceğiniz gibi farklı sosyal ağları araştırarak, bu mecralar üzerinde de içeriklerinizi paylaşarak, yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Eski ve iyi içeriklerinizi yeniden kullanın

Blog yazıları uzun vadede size geri dönüşüm sağlayabilir. Özellikle iyi performans gösteren eski blog yazılarınızı tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken başlığı ve kullanılan görselleri değiştirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle birebir aynı paylaşımı yapmamış olursunuz. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, eski içeriklerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz..

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Video içerikleri planlarınıza dahil edin

Video içerikler günümüzde en çok etkileşim getiren içerik formatı olduğu için blog yazılarınıza videoları dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım ve kullanım videosu gibi içerikler hazırlayabilir ve blog bölümünüzde bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Metin olarak, videoların içeriğini yazabileceğiniz gibi, videonun özet metni olarak da yazılar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan