Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok farklı konuda yarar sağladığı için, bu çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirecek çalışmalar yapmanız da alacağınız performansı da artıracaktır.

Blog yazılarınızın performansını artırmak ve onları geliştirmek için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de yapabileceğiniz bu çalışmaları ele alacağız.

Farklı içerik türlerini deneyin

Blog yazıları üzerinde çalışırken, farklı içerik türlerini denemeniz hem içeriklerinizin performansını artıracaktır; hem de okuyucuların ilgisini çekecektir. Sürekli aynı formatta içerik üretiyor olmanız içeriklerinize olan ilginin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de farklı türleri de içerik planlarınıza dahil etmeniz, içeriklerinizi geliştirmenizi sağlar. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizden, kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Bir değer sunun

Blog yazılarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Kullanıcıların bu içeriklere ilgi duymasını ve takip etmesini istiyorsanız, onlara bir değer sunmanız gerekir. Bir değer sumadan tamamen jenerik olarak içerikler hazırlamanız uzun vadede beklediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle de tüketicilere bir değer sunarak, onların içeriklerinizi takip etmelerini sağlamalısınız.

Bu değer, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgilendirici yazılar olabilir; ürün tanıtım veya ürün kullanım rehberleri gibi içerikler olabilir; onları bilgilendirecek ya da eğlendirecek içerik olabilir. Önemli olan tüketicilerin ilgi duyacağı ve okurken bir değer kazanabilecekleri içerikler hazırlamanız.

Testler yapın

Blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, onları geliştirebilmek için testler yapmanız da oldukça önemli. Çünkü ilk başta, tek seferde doğru planı oturtamayabilir ve doğru içerik türlerini bulamazsınız. Bu nedenle de farklı konseptleri test etmeniz, içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri etkileyecektir.

Yazı uzunluğu, başlık seçimi, yazı içeriği, kullandığınız fotoğraflar, içerik türü gibi birçok farklı konuda testler yaparak, sizin için en ideal içerik türlerini bulabilirsiniz.

İçerik yayıncılarını takip edin

Kendi blog içeriklerinizi geliştirmek için, farklı yayıncıları takip etmek de önemli. Onların yaptığı çalışmaları inceleyerek, kendi içerik planlarınızda neler yapmanız ve yapmamanız gerektiğini görebileceğini gibi onlardan ilham da alabilirsiniz. Kendi sektörünüz haricindeki içerik yayıncılarını da takip etmeniz, farklı konseptleri görerek, içerik üretiminizi geliştirerek, farklı yaklaşımlar edinebilirsiniz.

Popüler ve çok takipçisi olan yayıncıları takip etmeniz bu noktada size daha çok fikir vereceği gibi tüketicilerin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini de görmenizi sağlar.

İyi olduğunuz konular üzerine odaklanın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken çok farklı konuya odaklanmak ve dağılmak mümkün. Testler yaparken özellikle iyi olmadığınız veya kendinizi rahat hissetmediğiniz konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Eğer sizin için rahat değilse ve iyi içerikler üretemiyorsanız, bu çalışmalardan uzaklaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. En iyi performansınızı sergilediğiniz içerikler ve çalışmalar üzerine odaklanmanız, içeriklerinizin de kalitesini yükseltecektir. Doğru olduğunu düşündüğünüz için yeterli olmadığınız ya da hoşunuza gitmeyen bir içerik çalışması yapmanız, içeriklerinizin kalitesini önemli derecede düşüreceği için size çok fazla bir fayda sağlamayacaktır.

Verilerinizi analiz edin

Blog yazıları analiz edildiğinde gerçek performansları görülebilir. Bu nedenle de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçümlemeniz gerekir. Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin ne kadar okunduğunu, kullanıcıların bu sayfalar üzerinde ne kadar kaldıklarını, ne kadar geri dönüşüm edindiğinizi, ortalama sayfa ziyaret ve sayfa görüntüleme oranlarını inceleyerek performans ölçümü yapabilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da hangi içeriklerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını görerek, planlarınızı bu veriler doğrultusunda geliştirmeniz gerekir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde performansı yüksek olan içerikler üzerinde çalışmalar yaparak, blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Farklı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlayın

Sürekli olarak aynı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlamanız da sizi belli bir kısır döngüye sokabilir. Mevcut kitlenize ulaşmaya devam edersiniz; ancak içeriklerinizi farklı kişilere gösteremezsiniz. Bu nedenle de farklı kanalları araştırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Sektörünüzle iligili yayıncılara ulaşarak, onların kanalları üzerinden içeriklerinizi dağıtabileceğiniz gibi farklı sosyal ağları araştırarak, bu mecralar üzerinde de içeriklerinizi paylaşarak, yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Eski ve iyi içeriklerinizi yeniden kullanın

Blog yazıları uzun vadede size geri dönüşüm sağlayabilir. Özellikle iyi performans gösteren eski blog yazılarınızı tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken başlığı ve kullanılan görselleri değiştirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle birebir aynı paylaşımı yapmamış olursunuz. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, eski içeriklerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz..

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Video içerikleri planlarınıza dahil edin

Video içerikler günümüzde en çok etkileşim getiren içerik formatı olduğu için blog yazılarınıza videoları dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım ve kullanım videosu gibi içerikler hazırlayabilir ve blog bölümünüzde bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Metin olarak, videoların içeriğini yazabileceğiniz gibi, videonun özet metni olarak da yazılar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
İlk kez 2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibarı ile tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi bu...
15 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın