Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok farklı konuda yarar sağladığı için, bu çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirecek çalışmalar yapmanız da alacağınız performansı da artıracaktır.

Blog yazılarınızın performansını artırmak ve onları geliştirmek için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de yapabileceğiniz bu çalışmaları ele alacağız.

Farklı içerik türlerini deneyin

Blog yazıları üzerinde çalışırken, farklı içerik türlerini denemeniz hem içeriklerinizin performansını artıracaktır; hem de okuyucuların ilgisini çekecektir. Sürekli aynı formatta içerik üretiyor olmanız içeriklerinize olan ilginin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de farklı türleri de içerik planlarınıza dahil etmeniz, içeriklerinizi geliştirmenizi sağlar. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizden, kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Bir değer sunun

Blog yazılarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Kullanıcıların bu içeriklere ilgi duymasını ve takip etmesini istiyorsanız, onlara bir değer sunmanız gerekir. Bir değer sumadan tamamen jenerik olarak içerikler hazırlamanız uzun vadede beklediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle de tüketicilere bir değer sunarak, onların içeriklerinizi takip etmelerini sağlamalısınız.

Bu değer, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgilendirici yazılar olabilir; ürün tanıtım veya ürün kullanım rehberleri gibi içerikler olabilir; onları bilgilendirecek ya da eğlendirecek içerik olabilir. Önemli olan tüketicilerin ilgi duyacağı ve okurken bir değer kazanabilecekleri içerikler hazırlamanız.

Testler yapın

Blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, onları geliştirebilmek için testler yapmanız da oldukça önemli. Çünkü ilk başta, tek seferde doğru planı oturtamayabilir ve doğru içerik türlerini bulamazsınız. Bu nedenle de farklı konseptleri test etmeniz, içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri etkileyecektir.

Yazı uzunluğu, başlık seçimi, yazı içeriği, kullandığınız fotoğraflar, içerik türü gibi birçok farklı konuda testler yaparak, sizin için en ideal içerik türlerini bulabilirsiniz.

İçerik yayıncılarını takip edin

Kendi blog içeriklerinizi geliştirmek için, farklı yayıncıları takip etmek de önemli. Onların yaptığı çalışmaları inceleyerek, kendi içerik planlarınızda neler yapmanız ve yapmamanız gerektiğini görebileceğini gibi onlardan ilham da alabilirsiniz. Kendi sektörünüz haricindeki içerik yayıncılarını da takip etmeniz, farklı konseptleri görerek, içerik üretiminizi geliştirerek, farklı yaklaşımlar edinebilirsiniz.

Popüler ve çok takipçisi olan yayıncıları takip etmeniz bu noktada size daha çok fikir vereceği gibi tüketicilerin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini de görmenizi sağlar.

İyi olduğunuz konular üzerine odaklanın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken çok farklı konuya odaklanmak ve dağılmak mümkün. Testler yaparken özellikle iyi olmadığınız veya kendinizi rahat hissetmediğiniz konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Eğer sizin için rahat değilse ve iyi içerikler üretemiyorsanız, bu çalışmalardan uzaklaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. En iyi performansınızı sergilediğiniz içerikler ve çalışmalar üzerine odaklanmanız, içeriklerinizin de kalitesini yükseltecektir. Doğru olduğunu düşündüğünüz için yeterli olmadığınız ya da hoşunuza gitmeyen bir içerik çalışması yapmanız, içeriklerinizin kalitesini önemli derecede düşüreceği için size çok fazla bir fayda sağlamayacaktır.

Verilerinizi analiz edin

Blog yazıları analiz edildiğinde gerçek performansları görülebilir. Bu nedenle de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçümlemeniz gerekir. Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin ne kadar okunduğunu, kullanıcıların bu sayfalar üzerinde ne kadar kaldıklarını, ne kadar geri dönüşüm edindiğinizi, ortalama sayfa ziyaret ve sayfa görüntüleme oranlarını inceleyerek performans ölçümü yapabilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da hangi içeriklerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını görerek, planlarınızı bu veriler doğrultusunda geliştirmeniz gerekir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde performansı yüksek olan içerikler üzerinde çalışmalar yaparak, blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Farklı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlayın

Sürekli olarak aynı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlamanız da sizi belli bir kısır döngüye sokabilir. Mevcut kitlenize ulaşmaya devam edersiniz; ancak içeriklerinizi farklı kişilere gösteremezsiniz. Bu nedenle de farklı kanalları araştırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Sektörünüzle iligili yayıncılara ulaşarak, onların kanalları üzerinden içeriklerinizi dağıtabileceğiniz gibi farklı sosyal ağları araştırarak, bu mecralar üzerinde de içeriklerinizi paylaşarak, yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Eski ve iyi içeriklerinizi yeniden kullanın

Blog yazıları uzun vadede size geri dönüşüm sağlayabilir. Özellikle iyi performans gösteren eski blog yazılarınızı tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken başlığı ve kullanılan görselleri değiştirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle birebir aynı paylaşımı yapmamış olursunuz. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, eski içeriklerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz..

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Video içerikleri planlarınıza dahil edin

Video içerikler günümüzde en çok etkileşim getiren içerik formatı olduğu için blog yazılarınıza videoları dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım ve kullanım videosu gibi içerikler hazırlayabilir ve blog bölümünüzde bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Metin olarak, videoların içeriğini yazabileceğiniz gibi, videonun özet metni olarak da yazılar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın