Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

19 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok farklı konuda yarar sağladığı için, bu çalışmalarınızı daha iyi bir hale getirecek çalışmalar yapmanız da alacağınız performansı da artıracaktır.

Blog yazılarınızın performansını artırmak ve onları geliştirmek için yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de yapabileceğiniz bu çalışmaları ele alacağız.

Farklı içerik türlerini deneyin

Blog yazıları üzerinde çalışırken, farklı içerik türlerini denemeniz hem içeriklerinizin performansını artıracaktır; hem de okuyucuların ilgisini çekecektir. Sürekli aynı formatta içerik üretiyor olmanız içeriklerinize olan ilginin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle de farklı türleri de içerik planlarınıza dahil etmeniz, içeriklerinizi geliştirmenizi sağlar. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizden, kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Bir değer sunun

Blog yazılarınızın bir amacının olması oldukça önemli. Kullanıcıların bu içeriklere ilgi duymasını ve takip etmesini istiyorsanız, onlara bir değer sunmanız gerekir. Bir değer sumadan tamamen jenerik olarak içerikler hazırlamanız uzun vadede beklediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle de tüketicilere bir değer sunarak, onların içeriklerinizi takip etmelerini sağlamalısınız.

Bu değer, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgilendirici yazılar olabilir; ürün tanıtım veya ürün kullanım rehberleri gibi içerikler olabilir; onları bilgilendirecek ya da eğlendirecek içerik olabilir. Önemli olan tüketicilerin ilgi duyacağı ve okurken bir değer kazanabilecekleri içerikler hazırlamanız.

Testler yapın

Blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm alarak, onları geliştirebilmek için testler yapmanız da oldukça önemli. Çünkü ilk başta, tek seferde doğru planı oturtamayabilir ve doğru içerik türlerini bulamazsınız. Bu nedenle de farklı konseptleri test etmeniz, içeriklerinizden elde edeceğiniz geri dönüşümleri etkileyecektir.

Yazı uzunluğu, başlık seçimi, yazı içeriği, kullandığınız fotoğraflar, içerik türü gibi birçok farklı konuda testler yaparak, sizin için en ideal içerik türlerini bulabilirsiniz.

İçerik yayıncılarını takip edin

Kendi blog içeriklerinizi geliştirmek için, farklı yayıncıları takip etmek de önemli. Onların yaptığı çalışmaları inceleyerek, kendi içerik planlarınızda neler yapmanız ve yapmamanız gerektiğini görebileceğini gibi onlardan ilham da alabilirsiniz. Kendi sektörünüz haricindeki içerik yayıncılarını da takip etmeniz, farklı konseptleri görerek, içerik üretiminizi geliştirerek, farklı yaklaşımlar edinebilirsiniz.

Popüler ve çok takipçisi olan yayıncıları takip etmeniz bu noktada size daha çok fikir vereceği gibi tüketicilerin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini de görmenizi sağlar.

İyi olduğunuz konular üzerine odaklanın

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken çok farklı konuya odaklanmak ve dağılmak mümkün. Testler yaparken özellikle iyi olmadığınız veya kendinizi rahat hissetmediğiniz konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Eğer sizin için rahat değilse ve iyi içerikler üretemiyorsanız, bu çalışmalardan uzaklaşmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. En iyi performansınızı sergilediğiniz içerikler ve çalışmalar üzerine odaklanmanız, içeriklerinizin de kalitesini yükseltecektir. Doğru olduğunu düşündüğünüz için yeterli olmadığınız ya da hoşunuza gitmeyen bir içerik çalışması yapmanız, içeriklerinizin kalitesini önemli derecede düşüreceği için size çok fazla bir fayda sağlamayacaktır.

Verilerinizi analiz edin

Blog yazıları analiz edildiğinde gerçek performansları görülebilir. Bu nedenle de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçümlemeniz gerekir. Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin ne kadar okunduğunu, kullanıcıların bu sayfalar üzerinde ne kadar kaldıklarını, ne kadar geri dönüşüm edindiğinizi, ortalama sayfa ziyaret ve sayfa görüntüleme oranlarını inceleyerek performans ölçümü yapabilirsiniz.

Bu analizler sonrasında da hangi içeriklerin daha fazla geri dönüşüm sağladığını görerek, planlarınızı bu veriler doğrultusunda geliştirmeniz gerekir. Böylelikle ilerleyen dönemlerde performansı yüksek olan içerikler üzerinde çalışmalar yaparak, blog yazılarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Farklı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlayın

Sürekli olarak aynı kanallar üzerinde içeriklerinizi yayınlamanız da sizi belli bir kısır döngüye sokabilir. Mevcut kitlenize ulaşmaya devam edersiniz; ancak içeriklerinizi farklı kişilere gösteremezsiniz. Bu nedenle de farklı kanalları araştırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmanız önemlidir. Sektörünüzle iligili yayıncılara ulaşarak, onların kanalları üzerinden içeriklerinizi dağıtabileceğiniz gibi farklı sosyal ağları araştırarak, bu mecralar üzerinde de içeriklerinizi paylaşarak, yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Eski ve iyi içeriklerinizi yeniden kullanın

Blog yazıları uzun vadede size geri dönüşüm sağlayabilir. Özellikle iyi performans gösteren eski blog yazılarınızı tekrar paylaşmayı deneyebilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken başlığı ve kullanılan görselleri değiştirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle birebir aynı paylaşımı yapmamış olursunuz. Aşağıdaki rehberimizi okuyarak, eski içeriklerinizi nasıl değerlendirebileceğiniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz..

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Video içerikleri planlarınıza dahil edin

Video içerikler günümüzde en çok etkileşim getiren içerik formatı olduğu için blog yazılarınıza videoları dahil etmeniz, geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım ve kullanım videosu gibi içerikler hazırlayabilir ve blog bölümünüzde bu içerikleri paylaşabilirsiniz. Metin olarak, videoların içeriğini yazabileceğiniz gibi, videonun özet metni olarak da yazılar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın