Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

19 Haziran 2019
Sinan Oypan

Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu için üzerinde durulması gereken konulardır.

Blog sayfası üzerinde çalışırken, kullanılan fontlar, metinlerin nasıl hizalandığı, ara başlık kullanımı, görsel seçimi ve boyutu gibi birçok detay bulunuyor. Bu rehberimizde de blog sayfası tasarlarken dikkat etmeniz gereken önemli konuları ele alacağız.

Blog sayfası tasarımlarında dikkat etmeniz gerekenler

Izgara (Grid) sisteminden yararlanın

Son dönemlerde ızgara (grid) sistemi, web sitelerinde önemli tasarım unsurlarından biri olmaya başladı. Izgara sisteminde, sayfa üzerindeki bölümler eşit parçalara bölünür ve içerikler bu eşit bölümler içerisinde düzenlenebilir.

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, yazılarınızı iki sütuna bölmek, görselleri bu ızgara içerisinde farklı alanlara yerleştirmek mümkündür. Bu sistemde birçok farklı varyasyon yapılabildiği için farklı blog içeriklerinde farklı yöntemler denenebilir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Tabii ki standart ve klasik blog düzeninde, yazılar tek bir sütun üzerinde sayfayı kaplar şekilde yazılmaktadır. Masaüstü görünümlerde durum böyleyken, mobil cihazlarda ekran boyunun küçük olması nedeniyle yazılar tek bir sütun üzerinde gösterilir ve ızgara modelinde görünüm mobilde pek mümkün değildir.

Bu sebeple de mobil ve masaüstü görünümlerinizi değiştirebileceğinizi göz önünde bulundurmanız ve seçtiğiniz alternatifin her iki tasarımda da sayfanın iyi bir şekilde göründüğünden emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret blog’unda asla yapmamanız gereken 5 şey

Büyük öne çıkan görseller kullanın

Görseller, blog sayfası tasarımında önemli bir yere sahiptir. Okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekmek için görsel öğelerden yararlanmanız gerekir. Büyük görseller, bu açıdan oldukça etkilidir.

Görsel boyutunun büyümesi dosya boyutunu da yükseltse de, görsel optimizasyonu ile bu sorunu çözebilirsiniz. Büyük görseller, yazı içeriği ile ilgili de fikir vermesi açısından önemlidir. Görselini okuyucuların ilgisini çekmesi de onların blog yazısını okumak istemelerine neden olabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Yazı içerisinde görsel kullanımı

Öne çıkan görseller haricinde, blog yazısı içerisinde de görseller kullanabilirsiniz. Yazı içerisinde görsel kullanmanız, blog içeriğinizin hem kalitesini artırarak, sayfa değerini yükselteceği gibi okuyucuların da sayfada daha fazla geçirmesini sağlayacaktır. Çünkü yazıyla ilgili ekstra görseller kullanmanız, yazıyı daha ilgi çekici kılacağı gibi yazıyla ilgili daha fazla bilgi de vermenizi sağlayacaktır.

Yazı içindeki ara başlıkların önemi

Blog sayfası üzerinde ara başlıkların da tasarımsal olarak önemi bulunur. Yazının okunurluğu ve SEO dışında görsel olarak da ara başlıklar okuyuculara bazı bilgiler sunar. Ara başlıklar, uzun bir blog yazısını parçalara ayırdığı için okunmayı kolaylaştırır. Bu da kullanıcıların içeriği daha iyi anlamalarını sağlar. Bununla beraber ara başlıklarda verdiğiniz mesaj da yazının genelinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Ara başlıklarınızı iyi seçmeniz ve merak uyandıracak bir şekilde hazırlamanız, okuyucuların yazının devamını da okumaya teşvik edeceği için önemli bir tasarım aracıdır.

İlgili rehber: Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Font seçimlerine önem verin

Blog sayfası tasarımında önemli ögelerden biri de yazı karakteri (font) seçimidir. Ziyaretçilerin bu içeriklerinizi rahat bir şekilde okuyabilmesi gerekir. Marka kimliğinize göre Sans Serif ve Serif (tırnaksız ve tırnaklı) fontlardan birini seçebilirsiniz. Ancak yazı karakteri seçerken, harflerin rahat anlaşılabiliyor olması önemlidir. Bu sebeple de çok karmaşık fontlar, asıl metin karakteriniz yapmamanız gerekiyor. Marka imajınız tırnaklı fontlara daha yakın olsa da blog bölümünüzde tırnaksız, “Sans Serif” fontları seçmeniz, daha yuvarlak hatlı ve okunması kolay fontlarla okuyucuların işini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

Bununla beraber font büyüklüğü de okunmaya etki eden faktörlerden biri. Standart olarak web sitelerindeki asıl metin boyutu 11 ile 14pt arasında kullanılmaktadır. Fontun çok küçük olması okunmayı zorlaştıracağı gibi büyük olması da gözü yoracaktır. Bu sebeple de font büyüklüklerinizde, hem masaüstü hem de mobil cihazları göz önünde bulundurmaya dikkat edin.

Bununla beraber ara başlıklarınızda kullandığınız “H2, H3, H4 vb.” etiketlerinde de font büyüklüklerini kademeli olarak küçültmeniz, ara başlıklardaki hiyerarşik düzenin anlaşılmasını kolaylaştırır.

Mobil görünümü düşünün

Yazının başında da dediğimiz gibi mobil görünümde blog yasarımı biraz değişiklik gösterebilir. Mobil cihazların ekranlarının boyutu nedeniyle sayfa tasarımı tek bir sütun üzerinden gösterilmektedir. Blog sayfası tasarımı yaparken, kullandığınız görsellerin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Web sitenizi mobile uyumlu tasarladığınız blog içeriklerinizin de mobile uyumluluğunun olması gerekir.

Yazı fontlarının seçiminde de mobil görünümü göz önünde bulundurarak, mobilde başlık ve ana metin karakterlerinizin çok küçük ya da büyük olmadığından emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Uzun paragraflardan kaçının

Blog sayfası, bir kitaptan farklı bir yapıya sahiptir. Genel olarak yazım kuralları da bazı konularda değişiklik göstermektedir. Bu esneklik özellikle paragraf kullanımlarında göze çarpmaktadır.

Blog sayfası üzerinde uzun paragraflar yazmanız, yazının okunabilirliğini düşüreceği gibi okuyucunun da gözünü korkutacaktır. Uzun paragrafları parçalara bölmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcı deneyimini geliştirmek ve blog yazılarının okunabilirliğini artırmak için bunu da göz önünde bulundurun.

Link renklerinizi, farklı bir renk yapın

Blog sayfası üzerinde iç sayfalara ya da farklı bir siteye yönlendirme linki paylaşırken, bu linki de dikkat çekici bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu sebeple de linklenen kelimelerin rengini, ana metin ve başlık renklerinden farklı seçmeniz, linklerinizin dikkat çekmesini ve metnin geri kalanından ayrışmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan