Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu için üzerinde durulması gereken konulardır.

Blog sayfası üzerinde çalışırken, kullanılan fontlar, metinlerin nasıl hizalandığı, ara başlık kullanımı, görsel seçimi ve boyutu gibi birçok detay bulunuyor. Bu rehberimizde de blog sayfası tasarlarken dikkat etmeniz gereken önemli konuları ele alacağız.

Blog sayfası tasarımlarında dikkat etmeniz gerekenler

Izgara (Grid) sisteminden yararlanın

Son dönemlerde ızgara (grid) sistemi, web sitelerinde önemli tasarım unsurlarından biri olmaya başladı. Izgara sisteminde, sayfa üzerindeki bölümler eşit parçalara bölünür ve içerikler bu eşit bölümler içerisinde düzenlenebilir.

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, yazılarınızı iki sütuna bölmek, görselleri bu ızgara içerisinde farklı alanlara yerleştirmek mümkündür. Bu sistemde birçok farklı varyasyon yapılabildiği için farklı blog içeriklerinde farklı yöntemler denenebilir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Tabii ki standart ve klasik blog düzeninde, yazılar tek bir sütun üzerinde sayfayı kaplar şekilde yazılmaktadır. Masaüstü görünümlerde durum böyleyken, mobil cihazlarda ekran boyunun küçük olması nedeniyle yazılar tek bir sütun üzerinde gösterilir ve ızgara modelinde görünüm mobilde pek mümkün değildir.

Bu sebeple de mobil ve masaüstü görünümlerinizi değiştirebileceğinizi göz önünde bulundurmanız ve seçtiğiniz alternatifin her iki tasarımda da sayfanın iyi bir şekilde göründüğünden emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret blog’unda asla yapmamanız gereken 5 şey

Büyük öne çıkan görseller kullanın

Görseller, blog sayfası tasarımında önemli bir yere sahiptir. Okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekmek için görsel öğelerden yararlanmanız gerekir. Büyük görseller, bu açıdan oldukça etkilidir.

Görsel boyutunun büyümesi dosya boyutunu da yükseltse de, görsel optimizasyonu ile bu sorunu çözebilirsiniz. Büyük görseller, yazı içeriği ile ilgili de fikir vermesi açısından önemlidir. Görselini okuyucuların ilgisini çekmesi de onların blog yazısını okumak istemelerine neden olabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Yazı içerisinde görsel kullanımı

Öne çıkan görseller haricinde, blog yazısı içerisinde de görseller kullanabilirsiniz. Yazı içerisinde görsel kullanmanız, blog içeriğinizin hem kalitesini artırarak, sayfa değerini yükselteceği gibi okuyucuların da sayfada daha fazla geçirmesini sağlayacaktır. Çünkü yazıyla ilgili ekstra görseller kullanmanız, yazıyı daha ilgi çekici kılacağı gibi yazıyla ilgili daha fazla bilgi de vermenizi sağlayacaktır.

Yazı içindeki ara başlıkların önemi

Blog sayfası üzerinde ara başlıkların da tasarımsal olarak önemi bulunur. Yazının okunurluğu ve SEO dışında görsel olarak da ara başlıklar okuyuculara bazı bilgiler sunar. Ara başlıklar, uzun bir blog yazısını parçalara ayırdığı için okunmayı kolaylaştırır. Bu da kullanıcıların içeriği daha iyi anlamalarını sağlar. Bununla beraber ara başlıklarda verdiğiniz mesaj da yazının genelinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Ara başlıklarınızı iyi seçmeniz ve merak uyandıracak bir şekilde hazırlamanız, okuyucuların yazının devamını da okumaya teşvik edeceği için önemli bir tasarım aracıdır.

İlgili rehber: Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Font seçimlerine önem verin

Blog sayfası tasarımında önemli ögelerden biri de yazı karakteri (font) seçimidir. Ziyaretçilerin bu içeriklerinizi rahat bir şekilde okuyabilmesi gerekir. Marka kimliğinize göre Sans Serif ve Serif (tırnaksız ve tırnaklı) fontlardan birini seçebilirsiniz. Ancak yazı karakteri seçerken, harflerin rahat anlaşılabiliyor olması önemlidir. Bu sebeple de çok karmaşık fontlar, asıl metin karakteriniz yapmamanız gerekiyor. Marka imajınız tırnaklı fontlara daha yakın olsa da blog bölümünüzde tırnaksız, “Sans Serif” fontları seçmeniz, daha yuvarlak hatlı ve okunması kolay fontlarla okuyucuların işini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

Bununla beraber font büyüklüğü de okunmaya etki eden faktörlerden biri. Standart olarak web sitelerindeki asıl metin boyutu 11 ile 14pt arasında kullanılmaktadır. Fontun çok küçük olması okunmayı zorlaştıracağı gibi büyük olması da gözü yoracaktır. Bu sebeple de font büyüklüklerinizde, hem masaüstü hem de mobil cihazları göz önünde bulundurmaya dikkat edin.

Bununla beraber ara başlıklarınızda kullandığınız “H2, H3, H4 vb.” etiketlerinde de font büyüklüklerini kademeli olarak küçültmeniz, ara başlıklardaki hiyerarşik düzenin anlaşılmasını kolaylaştırır.

Mobil görünümü düşünün

Yazının başında da dediğimiz gibi mobil görünümde blog yasarımı biraz değişiklik gösterebilir. Mobil cihazların ekranlarının boyutu nedeniyle sayfa tasarımı tek bir sütun üzerinden gösterilmektedir. Blog sayfası tasarımı yaparken, kullandığınız görsellerin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Web sitenizi mobile uyumlu tasarladığınız blog içeriklerinizin de mobile uyumluluğunun olması gerekir.

Yazı fontlarının seçiminde de mobil görünümü göz önünde bulundurarak, mobilde başlık ve ana metin karakterlerinizin çok küçük ya da büyük olmadığından emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Uzun paragraflardan kaçının

Blog sayfası, bir kitaptan farklı bir yapıya sahiptir. Genel olarak yazım kuralları da bazı konularda değişiklik göstermektedir. Bu esneklik özellikle paragraf kullanımlarında göze çarpmaktadır.

Blog sayfası üzerinde uzun paragraflar yazmanız, yazının okunabilirliğini düşüreceği gibi okuyucunun da gözünü korkutacaktır. Uzun paragrafları parçalara bölmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcı deneyimini geliştirmek ve blog yazılarının okunabilirliğini artırmak için bunu da göz önünde bulundurun.

Link renklerinizi, farklı bir renk yapın

Blog sayfası üzerinde iç sayfalara ya da farklı bir siteye yönlendirme linki paylaşırken, bu linki de dikkat çekici bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu sebeple de linklenen kelimelerin rengini, ana metin ve başlık renklerinden farklı seçmeniz, linklerinizin dikkat çekmesini ve metnin geri kalanından ayrışmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın