fbpx

Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu için üzerinde durulması gereken konulardır.

Blog sayfası üzerinde çalışırken, kullanılan fontlar, metinlerin nasıl hizalandığı, ara başlık kullanımı, görsel seçimi ve boyutu gibi birçok detay bulunuyor. Bu rehberimizde de blog sayfası tasarlarken dikkat etmeniz gereken önemli konuları ele alacağız.

Blog sayfası tasarımlarında dikkat etmeniz gerekenler

Izgara (Grid) sisteminden yararlanın

Son dönemlerde ızgara (grid) sistemi, web sitelerinde önemli tasarım unsurlarından biri olmaya başladı. Izgara sisteminde, sayfa üzerindeki bölümler eşit parçalara bölünür ve içerikler bu eşit bölümler içerisinde düzenlenebilir.

Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, yazılarınızı iki sütuna bölmek, görselleri bu ızgara içerisinde farklı alanlara yerleştirmek mümkündür. Bu sistemde birçok farklı varyasyon yapılabildiği için farklı blog içeriklerinde farklı yöntemler denenebilir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Tabii ki standart ve klasik blog düzeninde, yazılar tek bir sütun üzerinde sayfayı kaplar şekilde yazılmaktadır. Masaüstü görünümlerde durum böyleyken, mobil cihazlarda ekran boyunun küçük olması nedeniyle yazılar tek bir sütun üzerinde gösterilir ve ızgara modelinde görünüm mobilde pek mümkün değildir.

Bu sebeple de mobil ve masaüstü görünümlerinizi değiştirebileceğinizi göz önünde bulundurmanız ve seçtiğiniz alternatifin her iki tasarımda da sayfanın iyi bir şekilde göründüğünden emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret blog’unda asla yapmamanız gereken 5 şey

Büyük öne çıkan görseller kullanın

Görseller, blog sayfası tasarımında önemli bir yere sahiptir. Okuyucuların ilgisini ve dikkatini çekmek için görsel öğelerden yararlanmanız gerekir. Büyük görseller, bu açıdan oldukça etkilidir.

Görsel boyutunun büyümesi dosya boyutunu da yükseltse de, görsel optimizasyonu ile bu sorunu çözebilirsiniz. Büyük görseller, yazı içeriği ile ilgili de fikir vermesi açısından önemlidir. Görselini okuyucuların ilgisini çekmesi de onların blog yazısını okumak istemelerine neden olabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Yazı içerisinde görsel kullanımı

Öne çıkan görseller haricinde, blog yazısı içerisinde de görseller kullanabilirsiniz. Yazı içerisinde görsel kullanmanız, blog içeriğinizin hem kalitesini artırarak, sayfa değerini yükselteceği gibi okuyucuların da sayfada daha fazla geçirmesini sağlayacaktır. Çünkü yazıyla ilgili ekstra görseller kullanmanız, yazıyı daha ilgi çekici kılacağı gibi yazıyla ilgili daha fazla bilgi de vermenizi sağlayacaktır.

Yazı içindeki ara başlıkların önemi

Blog sayfası üzerinde ara başlıkların da tasarımsal olarak önemi bulunur. Yazının okunurluğu ve SEO dışında görsel olarak da ara başlıklar okuyuculara bazı bilgiler sunar. Ara başlıklar, uzun bir blog yazısını parçalara ayırdığı için okunmayı kolaylaştırır. Bu da kullanıcıların içeriği daha iyi anlamalarını sağlar. Bununla beraber ara başlıklarda verdiğiniz mesaj da yazının genelinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Ara başlıklarınızı iyi seçmeniz ve merak uyandıracak bir şekilde hazırlamanız, okuyucuların yazının devamını da okumaya teşvik edeceği için önemli bir tasarım aracıdır.

İlgili rehber: Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler

Font seçimlerine önem verin

Blog sayfası tasarımında önemli ögelerden biri de yazı karakteri (font) seçimidir. Ziyaretçilerin bu içeriklerinizi rahat bir şekilde okuyabilmesi gerekir. Marka kimliğinize göre Sans Serif ve Serif (tırnaksız ve tırnaklı) fontlardan birini seçebilirsiniz. Ancak yazı karakteri seçerken, harflerin rahat anlaşılabiliyor olması önemlidir. Bu sebeple de çok karmaşık fontlar, asıl metin karakteriniz yapmamanız gerekiyor. Marka imajınız tırnaklı fontlara daha yakın olsa da blog bölümünüzde tırnaksız, “Sans Serif” fontları seçmeniz, daha yuvarlak hatlı ve okunması kolay fontlarla okuyucuların işini kolaylaştırmanızı sağlayacaktır.

Bununla beraber font büyüklüğü de okunmaya etki eden faktörlerden biri. Standart olarak web sitelerindeki asıl metin boyutu 11 ile 14pt arasında kullanılmaktadır. Fontun çok küçük olması okunmayı zorlaştıracağı gibi büyük olması da gözü yoracaktır. Bu sebeple de font büyüklüklerinizde, hem masaüstü hem de mobil cihazları göz önünde bulundurmaya dikkat edin.

Bununla beraber ara başlıklarınızda kullandığınız “H2, H3, H4 vb.” etiketlerinde de font büyüklüklerini kademeli olarak küçültmeniz, ara başlıklardaki hiyerarşik düzenin anlaşılmasını kolaylaştırır.

Mobil görünümü düşünün

Yazının başında da dediğimiz gibi mobil görünümde blog yasarımı biraz değişiklik gösterebilir. Mobil cihazların ekranlarının boyutu nedeniyle sayfa tasarımı tek bir sütun üzerinden gösterilmektedir. Blog sayfası tasarımı yaparken, kullandığınız görsellerin mobile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Web sitenizi mobile uyumlu tasarladığınız blog içeriklerinizin de mobile uyumluluğunun olması gerekir.

Yazı fontlarının seçiminde de mobil görünümü göz önünde bulundurarak, mobilde başlık ve ana metin karakterlerinizin çok küçük ya da büyük olmadığından emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Uzun paragraflardan kaçının

Blog sayfası, bir kitaptan farklı bir yapıya sahiptir. Genel olarak yazım kuralları da bazı konularda değişiklik göstermektedir. Bu esneklik özellikle paragraf kullanımlarında göze çarpmaktadır.

Blog sayfası üzerinde uzun paragraflar yazmanız, yazının okunabilirliğini düşüreceği gibi okuyucunun da gözünü korkutacaktır. Uzun paragrafları parçalara bölmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kullanıcı deneyimini geliştirmek ve blog yazılarının okunabilirliğini artırmak için bunu da göz önünde bulundurun.

Link renklerinizi, farklı bir renk yapın

Blog sayfası üzerinde iç sayfalara ya da farklı bir siteye yönlendirme linki paylaşırken, bu linki de dikkat çekici bir şekilde göstermeniz gerekir. Bu sebeple de linklenen kelimelerin rengini, ana metin ve başlık renklerinden farklı seçmeniz, linklerinizin dikkat çekmesini ve metnin geri kalanından ayrışmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya