Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

Özellikle Google aramaları ile blog için resim seçimi yapıyorsanız, telif haklarına dikkat etmeniz gerekmekte. Telif hakkı gerektiren bir görseli sitenizde kullandığınızda, görsel sahibi sizden telif hakkı talebinde bulunabilir. Bu sebeple de telif hakkı gerektirmeyen görselleri seçmeye dikkat etmeniz önemli.

Yüksek kaliteli görseller kullanın

Günümüzde hem ürün hem de web site üzerindeki diğer görsel ögelerde yüksek kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Görsellik ön planda olduğu için düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanıcıların dikkatini çekmeyeceği gibi yaptığınız işin de özensiz görünmesine neden olacaktır. Bu sebeplede kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafları seçmeye özen gösterin.

Mobile uyumluluğu sağlayın

Sosyal ağlar üzerinden blog içeriklerinizi paylaştığınızda kullanıcılar sitenizi mobilden ziyaret edecektir. Bu sebeple de blog resmi mobile uyumlu olmalı. Web sitenizin tasarımında tüm sayfalarınızın mobile uyumlu olmasını sağlayarak, blog içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu görünmesini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret ederek, mobile uyumluluk hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Grafiklerden de yararlanın

Bilgi ve veri içeren blog yazılarınızda blog resmi yerine, grafikler de kullanabilirsiniz. Böylelikle önemli bilgileri grafik üzerinde vererek, hem yazınızı detaylandırabilir hem de bu grafikleri blog haricinde sosyal medya paylaşımlarınız için içerik olarak kullanabilirsiniz. Farklı grafikler hazırlayarak, bu blog yazılarınızı birkaç sefer paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırabilirsiniz.

Görsel SEO çalışmalarınızı yapın

Google üzerindeki arama trafiklerinin bir bölümü görsel arama sorgularından gelmekte. Bu sebeple de blog resmi kullanırken, görsel SEO çalışmalarınızı yapmanız da bu blog yazılarınıza trafik çekmenize yardımcı olur. Görsel ismi, görsel boyutu, URL yapısı gibi detaylara dikkat ve optimize etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İnsanları içeren fotoğraflar seçin

Blog resmi kullanırken, kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları yazıya dahil etmek için insanları içeren görselleri de seçmeye özen gösterin. Stok fotoğraf kullanıyor olsanız dahi objeler yerine gerçek insanları içeren görselleri tercih ettiğinizde tüketicilerin dikkatini daha fazla çekeceğiniz gibi, bu fotoğraflarıdaki duyguları da insanlar aracılığı ile daha iyi bir şekilde vereceğiniz için, görsellerinizin etkisi artmaya başlayacaktır.

İnsanları dahil ederken, blog yazınızın konusuna göre belli senaryolarda ve ortamlarda çekilmiş fotoğrafları çekerek, yazının görseli ile de kullanıcılara bir takım mesajlar verebilirsiniz.

Kullanıcıların sayfa üzerinde ilk görecekleri ögeler görseller olduğu için blog yazınızla ilgili olan konsept, ortam ve senaryolar içeren blog resmi ile kullanıcıları yakalayabilirsiniz.

Uzun yazıları bölmek için ara görseller ekleyin

Yazı için öne çıkan blog resmi kullanmanın yanı sıra uzun yazılarınızda, okunmayı kolaylaştırmak ve ilgi çekiciliği artırmak için yazı içerisinde de ek görseller kullanabilirsiniz. Böylelikle yazının çekiciliğini de arıtabilirsiniz.

Konuyla veya ara başlıklarla ilgili blog görselleri kullanarak yazıyı parçalara bölebilirsiniz. Bununla beraber bu ek görselleri de sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak sosyal medya içeriği de çıkartabilirsiniz.

Blog resmi için standart boyut belirleyin

Tüm blog resimlerinizde öne çıkan görselleriniz için standart bir boyut belirleyin. Böylelikle daha kurumsal ve standart bir görünüm elde ederek, daha profesyonel bir görünüme sahip olabilirsiniz.

Aynı zamanda belli bir standardınız olduğu için kullanacağınız şablon da belli olur ve görsel oluşturma süreçlerinizi hızlandırarak, daha kolay bir şekilde bu işlemleri de tamamlayabilirsiniz.

Klişe fotoğrafları seçmeyin

Klişe, çok kullanılan ve jenerik görselleri kullanmak da yanlış bir tutum olacaktır. Kullanıcılar artık daha orijinal ve jenerik olmayan görselleri tercih ediyorlar. Klişe fotoğraf kullanımı aynı zamanda yapılan işin de özensiz olabileceği algısını yarattığı için yanlış bir tutum olmakta. Farklı senaryolar içeren ve konuyla özdeşleşebilecek görselleri tercih etmeniz, içeriklerinizin daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olacaktır.

Blog resmi ile ilgili sık sorulan sorular

Görsel reklam tasarımı yaparken nelere dikkat etmelisiniz

Blog resimlerini aynı zamanda görsel reklamlarınızda da kullanabilirsiniz. Blog yazılarınıza trafik yönlendirmek için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Görsel reklamlarınızda, insan içeren fotoğraflar kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi ön plana çıkartabilirsiniz. Görsellerinizde karşı tarafa net bir mesaj verdiğinizden emin de olmanız oldukça önemli.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel ögeleri e-ticarette hangi amaçlar için kullanabilirsiniz

Görsel ögeler birçok amaçla kullanılabilmekte. Eski blog yazılarınızı tekrar değerlendirmek ve sosyal ağlarda paylaşmak için bu görsel ögelerden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerle kullanıcılar bir mesaj verebilir, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir ve enteresan görsel kullanımlarıyla onların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Görsel optimizasyonu nasıl yapılır?

Görsel optimizasyonu, web site üzerinde kullandığınız görsellerin doğru ve hızlı bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu süreçte, görsellerinizin dosya boyutu, ölçüleri, URL’leri, alt etiketleri ve görsel açıklamalarının doğru bir şekilde yapılması gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan