Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

Özellikle Google aramaları ile blog için resim seçimi yapıyorsanız, telif haklarına dikkat etmeniz gerekmekte. Telif hakkı gerektiren bir görseli sitenizde kullandığınızda, görsel sahibi sizden telif hakkı talebinde bulunabilir. Bu sebeple de telif hakkı gerektirmeyen görselleri seçmeye dikkat etmeniz önemli.

Yüksek kaliteli görseller kullanın

Günümüzde hem ürün hem de web site üzerindeki diğer görsel ögelerde yüksek kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Görsellik ön planda olduğu için düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanıcıların dikkatini çekmeyeceği gibi yaptığınız işin de özensiz görünmesine neden olacaktır. Bu sebeplede kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafları seçmeye özen gösterin.

Mobile uyumluluğu sağlayın

Sosyal ağlar üzerinden blog içeriklerinizi paylaştığınızda kullanıcılar sitenizi mobilden ziyaret edecektir. Bu sebeple de blog resmi mobile uyumlu olmalı. Web sitenizin tasarımında tüm sayfalarınızın mobile uyumlu olmasını sağlayarak, blog içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu görünmesini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret ederek, mobile uyumluluk hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Grafiklerden de yararlanın

Bilgi ve veri içeren blog yazılarınızda blog resmi yerine, grafikler de kullanabilirsiniz. Böylelikle önemli bilgileri grafik üzerinde vererek, hem yazınızı detaylandırabilir hem de bu grafikleri blog haricinde sosyal medya paylaşımlarınız için içerik olarak kullanabilirsiniz. Farklı grafikler hazırlayarak, bu blog yazılarınızı birkaç sefer paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırabilirsiniz.

Görsel SEO çalışmalarınızı yapın

Google üzerindeki arama trafiklerinin bir bölümü görsel arama sorgularından gelmekte. Bu sebeple de blog resmi kullanırken, görsel SEO çalışmalarınızı yapmanız da bu blog yazılarınıza trafik çekmenize yardımcı olur. Görsel ismi, görsel boyutu, URL yapısı gibi detaylara dikkat ve optimize etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İnsanları içeren fotoğraflar seçin

Blog resmi kullanırken, kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları yazıya dahil etmek için insanları içeren görselleri de seçmeye özen gösterin. Stok fotoğraf kullanıyor olsanız dahi objeler yerine gerçek insanları içeren görselleri tercih ettiğinizde tüketicilerin dikkatini daha fazla çekeceğiniz gibi, bu fotoğraflarıdaki duyguları da insanlar aracılığı ile daha iyi bir şekilde vereceğiniz için, görsellerinizin etkisi artmaya başlayacaktır.

İnsanları dahil ederken, blog yazınızın konusuna göre belli senaryolarda ve ortamlarda çekilmiş fotoğrafları çekerek, yazının görseli ile de kullanıcılara bir takım mesajlar verebilirsiniz.

Kullanıcıların sayfa üzerinde ilk görecekleri ögeler görseller olduğu için blog yazınızla ilgili olan konsept, ortam ve senaryolar içeren blog resmi ile kullanıcıları yakalayabilirsiniz.

Uzun yazıları bölmek için ara görseller ekleyin

Yazı için öne çıkan blog resmi kullanmanın yanı sıra uzun yazılarınızda, okunmayı kolaylaştırmak ve ilgi çekiciliği artırmak için yazı içerisinde de ek görseller kullanabilirsiniz. Böylelikle yazının çekiciliğini de arıtabilirsiniz.

Konuyla veya ara başlıklarla ilgili blog görselleri kullanarak yazıyı parçalara bölebilirsiniz. Bununla beraber bu ek görselleri de sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak sosyal medya içeriği de çıkartabilirsiniz.

Blog resmi için standart boyut belirleyin

Tüm blog resimlerinizde öne çıkan görselleriniz için standart bir boyut belirleyin. Böylelikle daha kurumsal ve standart bir görünüm elde ederek, daha profesyonel bir görünüme sahip olabilirsiniz.

Aynı zamanda belli bir standardınız olduğu için kullanacağınız şablon da belli olur ve görsel oluşturma süreçlerinizi hızlandırarak, daha kolay bir şekilde bu işlemleri de tamamlayabilirsiniz.

Klişe fotoğrafları seçmeyin

Klişe, çok kullanılan ve jenerik görselleri kullanmak da yanlış bir tutum olacaktır. Kullanıcılar artık daha orijinal ve jenerik olmayan görselleri tercih ediyorlar. Klişe fotoğraf kullanımı aynı zamanda yapılan işin de özensiz olabileceği algısını yarattığı için yanlış bir tutum olmakta. Farklı senaryolar içeren ve konuyla özdeşleşebilecek görselleri tercih etmeniz, içeriklerinizin daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olacaktır.

Blog resmi ile ilgili sık sorulan sorular

Görsel reklam tasarımı yaparken nelere dikkat etmelisiniz

Blog resimlerini aynı zamanda görsel reklamlarınızda da kullanabilirsiniz. Blog yazılarınıza trafik yönlendirmek için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Görsel reklamlarınızda, insan içeren fotoğraflar kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi ön plana çıkartabilirsiniz. Görsellerinizde karşı tarafa net bir mesaj verdiğinizden emin de olmanız oldukça önemli.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel ögeleri e-ticarette hangi amaçlar için kullanabilirsiniz

Görsel ögeler birçok amaçla kullanılabilmekte. Eski blog yazılarınızı tekrar değerlendirmek ve sosyal ağlarda paylaşmak için bu görsel ögelerden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerle kullanıcılar bir mesaj verebilir, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir ve enteresan görsel kullanımlarıyla onların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Görsel optimizasyonu nasıl yapılır?

Görsel optimizasyonu, web site üzerinde kullandığınız görsellerin doğru ve hızlı bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu süreçte, görsellerinizin dosya boyutu, ölçüleri, URL’leri, alt etiketleri ve görsel açıklamalarının doğru bir şekilde yapılması gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın