fbpx

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

Özellikle Google aramaları ile blog için resim seçimi yapıyorsanız, telif haklarına dikkat etmeniz gerekmekte. Telif hakkı gerektiren bir görseli sitenizde kullandığınızda, görsel sahibi sizden telif hakkı talebinde bulunabilir. Bu sebeple de telif hakkı gerektirmeyen görselleri seçmeye dikkat etmeniz önemli.

Yüksek kaliteli görseller kullanın

Günümüzde hem ürün hem de web site üzerindeki diğer görsel ögelerde yüksek kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Görsellik ön planda olduğu için düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanıcıların dikkatini çekmeyeceği gibi yaptığınız işin de özensiz görünmesine neden olacaktır. Bu sebeplede kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafları seçmeye özen gösterin.

Mobile uyumluluğu sağlayın

Sosyal ağlar üzerinden blog içeriklerinizi paylaştığınızda kullanıcılar sitenizi mobilden ziyaret edecektir. Bu sebeple de blog resmi mobile uyumlu olmalı. Web sitenizin tasarımında tüm sayfalarınızın mobile uyumlu olmasını sağlayarak, blog içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu görünmesini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret ederek, mobile uyumluluk hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Grafiklerden de yararlanın

Bilgi ve veri içeren blog yazılarınızda blog resmi yerine, grafikler de kullanabilirsiniz. Böylelikle önemli bilgileri grafik üzerinde vererek, hem yazınızı detaylandırabilir hem de bu grafikleri blog haricinde sosyal medya paylaşımlarınız için içerik olarak kullanabilirsiniz. Farklı grafikler hazırlayarak, bu blog yazılarınızı birkaç sefer paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırabilirsiniz.

Görsel SEO çalışmalarınızı yapın

Google üzerindeki arama trafiklerinin bir bölümü görsel arama sorgularından gelmekte. Bu sebeple de blog resmi kullanırken, görsel SEO çalışmalarınızı yapmanız da bu blog yazılarınıza trafik çekmenize yardımcı olur. Görsel ismi, görsel boyutu, URL yapısı gibi detaylara dikkat ve optimize etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İnsanları içeren fotoğraflar seçin

Blog resmi kullanırken, kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları yazıya dahil etmek için insanları içeren görselleri de seçmeye özen gösterin. Stok fotoğraf kullanıyor olsanız dahi objeler yerine gerçek insanları içeren görselleri tercih ettiğinizde tüketicilerin dikkatini daha fazla çekeceğiniz gibi, bu fotoğraflarıdaki duyguları da insanlar aracılığı ile daha iyi bir şekilde vereceğiniz için, görsellerinizin etkisi artmaya başlayacaktır.

İnsanları dahil ederken, blog yazınızın konusuna göre belli senaryolarda ve ortamlarda çekilmiş fotoğrafları çekerek, yazının görseli ile de kullanıcılara bir takım mesajlar verebilirsiniz.

Kullanıcıların sayfa üzerinde ilk görecekleri ögeler görseller olduğu için blog yazınızla ilgili olan konsept, ortam ve senaryolar içeren blog resmi ile kullanıcıları yakalayabilirsiniz.

Uzun yazıları bölmek için ara görseller ekleyin

Yazı için öne çıkan blog resmi kullanmanın yanı sıra uzun yazılarınızda, okunmayı kolaylaştırmak ve ilgi çekiciliği artırmak için yazı içerisinde de ek görseller kullanabilirsiniz. Böylelikle yazının çekiciliğini de arıtabilirsiniz.

Konuyla veya ara başlıklarla ilgili blog görselleri kullanarak yazıyı parçalara bölebilirsiniz. Bununla beraber bu ek görselleri de sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak sosyal medya içeriği de çıkartabilirsiniz.

Blog resmi için standart boyut belirleyin

Tüm blog resimlerinizde öne çıkan görselleriniz için standart bir boyut belirleyin. Böylelikle daha kurumsal ve standart bir görünüm elde ederek, daha profesyonel bir görünüme sahip olabilirsiniz.

Aynı zamanda belli bir standardınız olduğu için kullanacağınız şablon da belli olur ve görsel oluşturma süreçlerinizi hızlandırarak, daha kolay bir şekilde bu işlemleri de tamamlayabilirsiniz.

Klişe fotoğrafları seçmeyin

Klişe, çok kullanılan ve jenerik görselleri kullanmak da yanlış bir tutum olacaktır. Kullanıcılar artık daha orijinal ve jenerik olmayan görselleri tercih ediyorlar. Klişe fotoğraf kullanımı aynı zamanda yapılan işin de özensiz olabileceği algısını yarattığı için yanlış bir tutum olmakta. Farklı senaryolar içeren ve konuyla özdeşleşebilecek görselleri tercih etmeniz, içeriklerinizin daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olacaktır.

Blog resmi ile ilgili sık sorulan sorular

Görsel reklam tasarımı yaparken nelere dikkat etmelisiniz

Blog resimlerini aynı zamanda görsel reklamlarınızda da kullanabilirsiniz. Blog yazılarınıza trafik yönlendirmek için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Görsel reklamlarınızda, insan içeren fotoğraflar kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi ön plana çıkartabilirsiniz. Görsellerinizde karşı tarafa net bir mesaj verdiğinizden emin de olmanız oldukça önemli.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel ögeleri e-ticarette hangi amaçlar için kullanabilirsiniz

Görsel ögeler birçok amaçla kullanılabilmekte. Eski blog yazılarınızı tekrar değerlendirmek ve sosyal ağlarda paylaşmak için bu görsel ögelerden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerle kullanıcılar bir mesaj verebilir, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir ve enteresan görsel kullanımlarıyla onların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Görsel optimizasyonu nasıl yapılır?

Görsel optimizasyonu, web site üzerinde kullandığınız görsellerin doğru ve hızlı bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu süreçte, görsellerinizin dosya boyutu, ölçüleri, URL’leri, alt etiketleri ve görsel açıklamalarının doğru bir şekilde yapılması gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan