Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

17 Ocak 2020
Sinan Oypan

Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

Özellikle Google aramaları ile blog için resim seçimi yapıyorsanız, telif haklarına dikkat etmeniz gerekmekte. Telif hakkı gerektiren bir görseli sitenizde kullandığınızda, görsel sahibi sizden telif hakkı talebinde bulunabilir. Bu sebeple de telif hakkı gerektirmeyen görselleri seçmeye dikkat etmeniz önemli.

Yüksek kaliteli görseller kullanın

Günümüzde hem ürün hem de web site üzerindeki diğer görsel ögelerde yüksek kaliteli görseller kullanmanız oldukça önemli. Görsellik ön planda olduğu için düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanıcıların dikkatini çekmeyeceği gibi yaptığınız işin de özensiz görünmesine neden olacaktır. Bu sebeplede kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafları seçmeye özen gösterin.

Mobile uyumluluğu sağlayın

Sosyal ağlar üzerinden blog içeriklerinizi paylaştığınızda kullanıcılar sitenizi mobilden ziyaret edecektir. Bu sebeple de blog resmi mobile uyumlu olmalı. Web sitenizin tasarımında tüm sayfalarınızın mobile uyumlu olmasını sağlayarak, blog içeriklerinizin de mobil cihazlara uyumlu görünmesini sağlayabilirsiniz.

İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını ziyaret ederek, mobile uyumluluk hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Grafiklerden de yararlanın

Bilgi ve veri içeren blog yazılarınızda blog resmi yerine, grafikler de kullanabilirsiniz. Böylelikle önemli bilgileri grafik üzerinde vererek, hem yazınızı detaylandırabilir hem de bu grafikleri blog haricinde sosyal medya paylaşımlarınız için içerik olarak kullanabilirsiniz. Farklı grafikler hazırlayarak, bu blog yazılarınızı birkaç sefer paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırabilirsiniz.

Görsel SEO çalışmalarınızı yapın

Google üzerindeki arama trafiklerinin bir bölümü görsel arama sorgularından gelmekte. Bu sebeple de blog resmi kullanırken, görsel SEO çalışmalarınızı yapmanız da bu blog yazılarınıza trafik çekmenize yardımcı olur. Görsel ismi, görsel boyutu, URL yapısı gibi detaylara dikkat ve optimize etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

İnsanları içeren fotoğraflar seçin

Blog resmi kullanırken, kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları yazıya dahil etmek için insanları içeren görselleri de seçmeye özen gösterin. Stok fotoğraf kullanıyor olsanız dahi objeler yerine gerçek insanları içeren görselleri tercih ettiğinizde tüketicilerin dikkatini daha fazla çekeceğiniz gibi, bu fotoğraflarıdaki duyguları da insanlar aracılığı ile daha iyi bir şekilde vereceğiniz için, görsellerinizin etkisi artmaya başlayacaktır.

İnsanları dahil ederken, blog yazınızın konusuna göre belli senaryolarda ve ortamlarda çekilmiş fotoğrafları çekerek, yazının görseli ile de kullanıcılara bir takım mesajlar verebilirsiniz.

Kullanıcıların sayfa üzerinde ilk görecekleri ögeler görseller olduğu için blog yazınızla ilgili olan konsept, ortam ve senaryolar içeren blog resmi ile kullanıcıları yakalayabilirsiniz.

Uzun yazıları bölmek için ara görseller ekleyin

Yazı için öne çıkan blog resmi kullanmanın yanı sıra uzun yazılarınızda, okunmayı kolaylaştırmak ve ilgi çekiciliği artırmak için yazı içerisinde de ek görseller kullanabilirsiniz. Böylelikle yazının çekiciliğini de arıtabilirsiniz.

Konuyla veya ara başlıklarla ilgili blog görselleri kullanarak yazıyı parçalara bölebilirsiniz. Bununla beraber bu ek görselleri de sosyal ağlar üzerinde paylaşarak, blog yazılarınızı farklı şekillerde paylaşarak sosyal medya içeriği de çıkartabilirsiniz.

Blog resmi için standart boyut belirleyin

Tüm blog resimlerinizde öne çıkan görselleriniz için standart bir boyut belirleyin. Böylelikle daha kurumsal ve standart bir görünüm elde ederek, daha profesyonel bir görünüme sahip olabilirsiniz.

Aynı zamanda belli bir standardınız olduğu için kullanacağınız şablon da belli olur ve görsel oluşturma süreçlerinizi hızlandırarak, daha kolay bir şekilde bu işlemleri de tamamlayabilirsiniz.

Klişe fotoğrafları seçmeyin

Klişe, çok kullanılan ve jenerik görselleri kullanmak da yanlış bir tutum olacaktır. Kullanıcılar artık daha orijinal ve jenerik olmayan görselleri tercih ediyorlar. Klişe fotoğraf kullanımı aynı zamanda yapılan işin de özensiz olabileceği algısını yarattığı için yanlış bir tutum olmakta. Farklı senaryolar içeren ve konuyla özdeşleşebilecek görselleri tercih etmeniz, içeriklerinizin daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olacaktır.

Blog resmi ile ilgili sık sorulan sorular

Görsel reklam tasarımı yaparken nelere dikkat etmelisiniz

Blog resimlerini aynı zamanda görsel reklamlarınızda da kullanabilirsiniz. Blog yazılarınıza trafik yönlendirmek için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Görsel reklamlarınızda, insan içeren fotoğraflar kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi ön plana çıkartabilirsiniz. Görsellerinizde karşı tarafa net bir mesaj verdiğinizden emin de olmanız oldukça önemli.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Görsel ögeleri e-ticarette hangi amaçlar için kullanabilirsiniz

Görsel ögeler birçok amaçla kullanılabilmekte. Eski blog yazılarınızı tekrar değerlendirmek ve sosyal ağlarda paylaşmak için bu görsel ögelerden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra görsellerle kullanıcılar bir mesaj verebilir, onların kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir ve enteresan görsel kullanımlarıyla onların site üzerinde geçirdikleri süreyi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?

Görsel optimizasyonu nasıl yapılır?

Görsel optimizasyonu, web site üzerinde kullandığınız görsellerin doğru ve hızlı bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu süreçte, görsellerinizin dosya boyutu, ölçüleri, URL’leri, alt etiketleri ve görsel açıklamalarının doğru bir şekilde yapılması gerekir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan