fbpx

E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve sonrasında, e-ticaret firmalarının bazı konulara dikkat etmesi ve bloglarını iyi kullanmalarını gerekir. Blog oluşturma, sadece bazı konular üzerinde blog yazmak demek değildir. Blog yazısı hazırlarken de dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur.

Bu unsurları bilmeyen ya da yaptığı hataları fark etmemiş olan e-ticaret firmaları, blog çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamayabilirler. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olur. Bu rehberimizde de blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hataların bazılarını ele alacağız.

Blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hatalar

Tasarıma önem vermemek

Blog çalışmaları her ne kadar okuma özeline yoğunlaşsa da tasarım da içeriklerin okunmasına yardımcı olur. Blog tasarımı, göze hitap ederek, ziyaretçilerin blog yazılarını daha rahat okumalarını sağlar. Blog tasarımına önem vermediğinizde, yazılarınızı gözü yorabilir, yazı fontlarınız çok küçük ya da çok büyük olabilir, mobil cihazlarda bu tasarım iyi görünmeyebilir ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir. Tasarıma bu sebeple de önem vermeniz önemlidir. Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sadece kendi ilgi duyduğunuz konular üzerine yazmak

Kişisel blog yazarken kendi ilgilendiğiniz konulara odaklanabilirsiniz; ancak e-ticaret sitesi üzerinde blog oluştuma ve yazma çalışamaları yaparken, kendi isteklerinizi bir kenara bırakmanız ve tüketicilerin ilgisini çekecek içeriklere yönelmeniz gerekir. Tüketicilere bir değer katmak, onları eğlendirmek ya da bilgilendirmek için konular bulmanız önemlidir. Sadece kendi ilgi alanınız üzerinde durduğunuzda, sitenizin hedef kitlenize ulaşamaz ve onların beklentilerini karşılayamazsınız. Bu da blog çalışmalarınızın sonuçsuz kalmasına neden olur. İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri isimli rehberimizi okuyarak, e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz blog fikirlerini öğrenebilirsiniz.

Tüketicilerin sorularını yanıtlamamak

Blog oluştma sırasında önceliklerinizden biri de tüketicilerin sorularını yanıtlamak olmalı. Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili bilgileri blog bölümlerinizde detaylı bir şekilde ele alabilir ve tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. E-ticaret firmaları genellikle satış odaklı blog çalışmalarına yatırım yaparak, anahtar kelimeler üzerinden bu çalışmaları yaptığı için müşterilerine gereken desteği sağlayamamakta. Bu da doğal olarak blog içeriklerinin değerini ve verimini azaltıyor. Blog kategorilerinizi oluştururken, tüketicilerin sorularına yanıt verdiğiniz içeriklerin de yer aldığı bölümler oluşturmanız önemlidir.

Sadece satış ve kendi markanız odağında içerikler yazmak

Blog oluşturma sürecinde yapılan hatalardan biri de sadece satış ve marka odaklı içerikler oluşturmaktır. Bu içeriklere gerek vardır ve blog stratejisinde yer almalıdır; ancak tüm blog içeriklerinin satış ve marka odağında olması tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Tüketiciler artık satış odaklı olan içerikleri farkediyorlar ve bunlara çok ilgi göstermiyor. Bu sebeple de satış ve marka ile ürün odaklı içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirebilecek ve onlara bir değer katacak içeriklere de yer vermelisiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Çok fazla jargon kullanmak

İçeriklerinizi yazarken kullandığınız dil de bir hayli önemli. Özellikle teknik konularda ya da sektörle ilgili içeriklerde yapılan hatalardan biri sürekli olarak jargon kullanmak oluyor. Konu hakkında bilgisi olan kişiler bu içerikleri anlasa da bu jargona hakim olmayan kişiler, bu terimleri anlamadıkları için sayfadan çıkabiliyor.

Blog oluşturma sırasında yazı dilinizi de belirlemeniz ve herkesi anlayabileceği bir dil seçmelisiniz. Yazılarınızı yazarken, gramer kurallarına uymalı ve bir yanda da karşınızdaki kişi ile konuşuyormuş gibi bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle, içerikleriniz daha fazla kişi tarafından anlaşılabilir.

Çok jenerik içeriler yazmak

Blog oluşturma ve yazma sürecinde, içerik konularınızı da belirlemeniz gerekir. Birçok firma, çok jenerik ve içi dolu olmayan blog konularına yönelebiliyor. Google’daki aranma hacminin yüksek olması nedeniyle bu tür jenerik içerikler oluşturuluyor. Bunun yanı sıra bu tür içerikler yazılırken, orijinal ve kaliteli içerik üretimi de göz ardında bırakılıyor. Bu da hem konuların çok sığ kalmasına hem de konu çeşitliliğinin azalmasına neden oluyor.

Bunun yerine, belli bir konunun derinine inmek ve onun özelliklerini parçalar halinde anlatmak, hem konu çeşitliliği sağlar hem de konunun daha özeline inilerek buradaki önemli detayları daha kapsamlı anlatmayı sağlar.

Jenerik içerikler oluşturmak yerine orijinal ve kapsamlı anlatımların olduğu blog içerikleri oluşturmanız, marka değerinizin de artmasını sağlayacaktır.

Tek tip içerik çeşidi kullanmak

Blog oluşturma sırasında içerik türlerinizi de belirleyerek, farklı konseptler hazırlamanız gerekir. İçerik çeşitliliği sağlamak farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır. Tek tik içerik türü üzerine yoğunlaştığınızda blog içerikleriniz sıradanlaşmaya başlayabilir. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizi okuyarak blog çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Blog içeriklerinin yeterli tanıtımını yapmamak

Blog oluşturma ve yazma sonrasında bir de bu içeriklerin tanıtımını yapmanız gerekir. Sitenizin alan adı gücü ve sayfa değeri ne kadar yüksek olursa olsun, sadece organik trafiğe bel bağlamamanız gerekir. Blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal mecralar için de size içerik sağlar. Bu sebeple de blog içeriklerinizi sosyal ağlar üzerindeki hesaplarınız üzerinde de paylaşarak, bu içerikleri tanıtmanız gerekir. Bu içerikleri sosyal ağlarda paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği de çekmenizi sağlarken, sosyal ağlardaki takipçilerinizin de ilgisini çekerek, bu platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz.

Görsel kullanmamak

Blog oluşturma sırasında yapılan hatalardan biri de blog yazıları içerisinde görsel kullanmamaktır. Görseller, blog yazılarının daha ilgi çekici hale gelmesini sağladığı gibi sosyal ağlarda paylaşım yaparken, bu görsellerle kullanıcıları bloga çekme şansınız da olur.

Tabii ki her konuyla ilgili görsel bulmak her zaman kolay olmuyor. Yazı içerisinde kullanacak görseliniz olmasa dahi her yazınız için bir öne çıkan fotoğraf seçmeye özen gösterin.

Uzun paragraflar kullanma ve ara başlıklar kullanmama

Blog yazma sırasında yapılan hatalar arasında çok uzun paragraflar yazmak ve yazı içerisinde ara başlıklar kullanmamak da bulunuyor. İnternet üzerinde içerik arayan ve okuyan kullanıcılar için kullanıcı deneyimi çok önemli bir konu oluyor. Okuma eyleminin çok sevilmemesi nedeniyle de yazıların göze nasıl göründüğü önemli bir konu halini alıyor.

Blog yazılarında çok uzun paragraflar kullanmak, hem PC hem de mobil cihazlarda okunmayı zorlaştırıyor. Bu sebeple de paragraflarınızı bölmeniz ve birkaç cümlelik paragraflar oluşturmanız, blog yazılarının okunmasını kolaylaştırıyor.

İlgili rehber: Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Bununla beraber ara başlık kullanımı da bu yazıların okunmasını kolaylaştırmakta. Blog oluştururken, yazım kuralları belirlemeniz ve bu kurallar arasına ara başlık kullanımını da eklemeniz gerekir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Ara başlık kullanımlarında, önemli ve öne çıkan konuları tek cümle halinde paylaşabileceğiniz gibi, yazının içerisindeki önemli bir cümle ya da bilgiyi de ara başlık olarak kullanabilirsiniz. Paragraflarınızı bölmeniz ve yazıyı ara başlıklarla süslemeniz, kullanıcıların bu içerikleri daha fazla okumasına da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan