E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

4 Temmuz 2019
Sinan Oypan

E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve sonrasında, e-ticaret firmalarının bazı konulara dikkat etmesi ve bloglarını iyi kullanmalarını gerekir. Blog oluşturma, sadece bazı konular üzerinde blog yazmak demek değildir. Blog yazısı hazırlarken de dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur.

Bu unsurları bilmeyen ya da yaptığı hataları fark etmemiş olan e-ticaret firmaları, blog çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamayabilirler. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olur. Bu rehberimizde de blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hataların bazılarını ele alacağız.

Blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hatalar

Tasarıma önem vermemek

Blog çalışmaları her ne kadar okuma özeline yoğunlaşsa da tasarım da içeriklerin okunmasına yardımcı olur. Blog tasarımı, göze hitap ederek, ziyaretçilerin blog yazılarını daha rahat okumalarını sağlar. Blog tasarımına önem vermediğinizde, yazılarınızı gözü yorabilir, yazı fontlarınız çok küçük ya da çok büyük olabilir, mobil cihazlarda bu tasarım iyi görünmeyebilir ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir. Tasarıma bu sebeple de önem vermeniz önemlidir. Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sadece kendi ilgi duyduğunuz konular üzerine yazmak

Kişisel blog yazarken kendi ilgilendiğiniz konulara odaklanabilirsiniz; ancak e-ticaret sitesi üzerinde blog oluştuma ve yazma çalışamaları yaparken, kendi isteklerinizi bir kenara bırakmanız ve tüketicilerin ilgisini çekecek içeriklere yönelmeniz gerekir. Tüketicilere bir değer katmak, onları eğlendirmek ya da bilgilendirmek için konular bulmanız önemlidir. Sadece kendi ilgi alanınız üzerinde durduğunuzda, sitenizin hedef kitlenize ulaşamaz ve onların beklentilerini karşılayamazsınız. Bu da blog çalışmalarınızın sonuçsuz kalmasına neden olur. İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri isimli rehberimizi okuyarak, e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz blog fikirlerini öğrenebilirsiniz.

Tüketicilerin sorularını yanıtlamamak

Blog oluştma sırasında önceliklerinizden biri de tüketicilerin sorularını yanıtlamak olmalı. Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili bilgileri blog bölümlerinizde detaylı bir şekilde ele alabilir ve tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. E-ticaret firmaları genellikle satış odaklı blog çalışmalarına yatırım yaparak, anahtar kelimeler üzerinden bu çalışmaları yaptığı için müşterilerine gereken desteği sağlayamamakta. Bu da doğal olarak blog içeriklerinin değerini ve verimini azaltıyor. Blog kategorilerinizi oluştururken, tüketicilerin sorularına yanıt verdiğiniz içeriklerin de yer aldığı bölümler oluşturmanız önemlidir.

Sadece satış ve kendi markanız odağında içerikler yazmak

Blog oluşturma sürecinde yapılan hatalardan biri de sadece satış ve marka odaklı içerikler oluşturmaktır. Bu içeriklere gerek vardır ve blog stratejisinde yer almalıdır; ancak tüm blog içeriklerinin satış ve marka odağında olması tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Tüketiciler artık satış odaklı olan içerikleri farkediyorlar ve bunlara çok ilgi göstermiyor. Bu sebeple de satış ve marka ile ürün odaklı içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirebilecek ve onlara bir değer katacak içeriklere de yer vermelisiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Çok fazla jargon kullanmak

İçeriklerinizi yazarken kullandığınız dil de bir hayli önemli. Özellikle teknik konularda ya da sektörle ilgili içeriklerde yapılan hatalardan biri sürekli olarak jargon kullanmak oluyor. Konu hakkında bilgisi olan kişiler bu içerikleri anlasa da bu jargona hakim olmayan kişiler, bu terimleri anlamadıkları için sayfadan çıkabiliyor.

Blog oluşturma sırasında yazı dilinizi de belirlemeniz ve herkesi anlayabileceği bir dil seçmelisiniz. Yazılarınızı yazarken, gramer kurallarına uymalı ve bir yanda da karşınızdaki kişi ile konuşuyormuş gibi bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle, içerikleriniz daha fazla kişi tarafından anlaşılabilir.

Çok jenerik içeriler yazmak

Blog oluşturma ve yazma sürecinde, içerik konularınızı da belirlemeniz gerekir. Birçok firma, çok jenerik ve içi dolu olmayan blog konularına yönelebiliyor. Google’daki aranma hacminin yüksek olması nedeniyle bu tür jenerik içerikler oluşturuluyor. Bunun yanı sıra bu tür içerikler yazılırken, orijinal ve kaliteli içerik üretimi de göz ardında bırakılıyor. Bu da hem konuların çok sığ kalmasına hem de konu çeşitliliğinin azalmasına neden oluyor.

Bunun yerine, belli bir konunun derinine inmek ve onun özelliklerini parçalar halinde anlatmak, hem konu çeşitliliği sağlar hem de konunun daha özeline inilerek buradaki önemli detayları daha kapsamlı anlatmayı sağlar.

Jenerik içerikler oluşturmak yerine orijinal ve kapsamlı anlatımların olduğu blog içerikleri oluşturmanız, marka değerinizin de artmasını sağlayacaktır.

Tek tip içerik çeşidi kullanmak

Blog oluşturma sırasında içerik türlerinizi de belirleyerek, farklı konseptler hazırlamanız gerekir. İçerik çeşitliliği sağlamak farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır. Tek tik içerik türü üzerine yoğunlaştığınızda blog içerikleriniz sıradanlaşmaya başlayabilir. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizi okuyarak blog çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Blog içeriklerinin yeterli tanıtımını yapmamak

Blog oluşturma ve yazma sonrasında bir de bu içeriklerin tanıtımını yapmanız gerekir. Sitenizin alan adı gücü ve sayfa değeri ne kadar yüksek olursa olsun, sadece organik trafiğe bel bağlamamanız gerekir. Blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal mecralar için de size içerik sağlar. Bu sebeple de blog içeriklerinizi sosyal ağlar üzerindeki hesaplarınız üzerinde de paylaşarak, bu içerikleri tanıtmanız gerekir. Bu içerikleri sosyal ağlarda paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği de çekmenizi sağlarken, sosyal ağlardaki takipçilerinizin de ilgisini çekerek, bu platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz.

Görsel kullanmamak

Blog oluşturma sırasında yapılan hatalardan biri de blog yazıları içerisinde görsel kullanmamaktır. Görseller, blog yazılarının daha ilgi çekici hale gelmesini sağladığı gibi sosyal ağlarda paylaşım yaparken, bu görsellerle kullanıcıları bloga çekme şansınız da olur.

Tabii ki her konuyla ilgili görsel bulmak her zaman kolay olmuyor. Yazı içerisinde kullanacak görseliniz olmasa dahi her yazınız için bir öne çıkan fotoğraf seçmeye özen gösterin.

Uzun paragraflar kullanma ve ara başlıklar kullanmama

Blog yazma sırasında yapılan hatalar arasında çok uzun paragraflar yazmak ve yazı içerisinde ara başlıklar kullanmamak da bulunuyor. İnternet üzerinde içerik arayan ve okuyan kullanıcılar için kullanıcı deneyimi çok önemli bir konu oluyor. Okuma eyleminin çok sevilmemesi nedeniyle de yazıların göze nasıl göründüğü önemli bir konu halini alıyor.

Blog yazılarında çok uzun paragraflar kullanmak, hem PC hem de mobil cihazlarda okunmayı zorlaştırıyor. Bu sebeple de paragraflarınızı bölmeniz ve birkaç cümlelik paragraflar oluşturmanız, blog yazılarının okunmasını kolaylaştırıyor.

İlgili rehber: Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Bununla beraber ara başlık kullanımı da bu yazıların okunmasını kolaylaştırmakta. Blog oluştururken, yazım kuralları belirlemeniz ve bu kurallar arasına ara başlık kullanımını da eklemeniz gerekir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Ara başlık kullanımlarında, önemli ve öne çıkan konuları tek cümle halinde paylaşabileceğiniz gibi, yazının içerisindeki önemli bir cümle ya da bilgiyi de ara başlık olarak kullanabilirsiniz. Paragraflarınızı bölmeniz ve yazıyı ara başlıklarla süslemeniz, kullanıcıların bu içerikleri daha fazla okumasına da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan