E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar

E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve sonrasında, e-ticaret firmalarının bazı konulara dikkat etmesi ve bloglarını iyi kullanmalarını gerekir. Blog oluşturma, sadece bazı konular üzerinde blog yazmak demek değildir. Blog yazısı hazırlarken de dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur.

Bu unsurları bilmeyen ya da yaptığı hataları fark etmemiş olan e-ticaret firmaları, blog çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamayabilirler. Bu da hem zaman hem de para kaybına neden olur. Bu rehberimizde de blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hataların bazılarını ele alacağız.

Blog oluşturma ve yazma sırasında sık yapılan hatalar

Tasarıma önem vermemek

Blog çalışmaları her ne kadar okuma özeline yoğunlaşsa da tasarım da içeriklerin okunmasına yardımcı olur. Blog tasarımı, göze hitap ederek, ziyaretçilerin blog yazılarını daha rahat okumalarını sağlar. Blog tasarımına önem vermediğinizde, yazılarınızı gözü yorabilir, yazı fontlarınız çok küçük ya da çok büyük olabilir, mobil cihazlarda bu tasarım iyi görünmeyebilir ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebilir. Tasarıma bu sebeple de önem vermeniz önemlidir. Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları isimli rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sadece kendi ilgi duyduğunuz konular üzerine yazmak

Kişisel blog yazarken kendi ilgilendiğiniz konulara odaklanabilirsiniz; ancak e-ticaret sitesi üzerinde blog oluştuma ve yazma çalışamaları yaparken, kendi isteklerinizi bir kenara bırakmanız ve tüketicilerin ilgisini çekecek içeriklere yönelmeniz gerekir. Tüketicilere bir değer katmak, onları eğlendirmek ya da bilgilendirmek için konular bulmanız önemlidir. Sadece kendi ilgi alanınız üzerinde durduğunuzda, sitenizin hedef kitlenize ulaşamaz ve onların beklentilerini karşılayamazsınız. Bu da blog çalışmalarınızın sonuçsuz kalmasına neden olur. İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri isimli rehberimizi okuyarak, e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz blog fikirlerini öğrenebilirsiniz.

Tüketicilerin sorularını yanıtlamamak

Blog oluştma sırasında önceliklerinizden biri de tüketicilerin sorularını yanıtlamak olmalı. Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili bilgileri blog bölümlerinizde detaylı bir şekilde ele alabilir ve tüketicileri bilgilendirebilirsiniz. E-ticaret firmaları genellikle satış odaklı blog çalışmalarına yatırım yaparak, anahtar kelimeler üzerinden bu çalışmaları yaptığı için müşterilerine gereken desteği sağlayamamakta. Bu da doğal olarak blog içeriklerinin değerini ve verimini azaltıyor. Blog kategorilerinizi oluştururken, tüketicilerin sorularına yanıt verdiğiniz içeriklerin de yer aldığı bölümler oluşturmanız önemlidir.

Sadece satış ve kendi markanız odağında içerikler yazmak

Blog oluşturma sürecinde yapılan hatalardan biri de sadece satış ve marka odaklı içerikler oluşturmaktır. Bu içeriklere gerek vardır ve blog stratejisinde yer almalıdır; ancak tüm blog içeriklerinin satış ve marka odağında olması tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Tüketiciler artık satış odaklı olan içerikleri farkediyorlar ve bunlara çok ilgi göstermiyor. Bu sebeple de satış ve marka ile ürün odaklı içeriklerin yanı sıra tüketicileri bilgilendirebilecek ve onlara bir değer katacak içeriklere de yer vermelisiniz.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Çok fazla jargon kullanmak

İçeriklerinizi yazarken kullandığınız dil de bir hayli önemli. Özellikle teknik konularda ya da sektörle ilgili içeriklerde yapılan hatalardan biri sürekli olarak jargon kullanmak oluyor. Konu hakkında bilgisi olan kişiler bu içerikleri anlasa da bu jargona hakim olmayan kişiler, bu terimleri anlamadıkları için sayfadan çıkabiliyor.

Blog oluşturma sırasında yazı dilinizi de belirlemeniz ve herkesi anlayabileceği bir dil seçmelisiniz. Yazılarınızı yazarken, gramer kurallarına uymalı ve bir yanda da karşınızdaki kişi ile konuşuyormuş gibi bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle, içerikleriniz daha fazla kişi tarafından anlaşılabilir.

Çok jenerik içeriler yazmak

Blog oluşturma ve yazma sürecinde, içerik konularınızı da belirlemeniz gerekir. Birçok firma, çok jenerik ve içi dolu olmayan blog konularına yönelebiliyor. Google’daki aranma hacminin yüksek olması nedeniyle bu tür jenerik içerikler oluşturuluyor. Bunun yanı sıra bu tür içerikler yazılırken, orijinal ve kaliteli içerik üretimi de göz ardında bırakılıyor. Bu da hem konuların çok sığ kalmasına hem de konu çeşitliliğinin azalmasına neden oluyor.

Bunun yerine, belli bir konunun derinine inmek ve onun özelliklerini parçalar halinde anlatmak, hem konu çeşitliliği sağlar hem de konunun daha özeline inilerek buradaki önemli detayları daha kapsamlı anlatmayı sağlar.

Jenerik içerikler oluşturmak yerine orijinal ve kapsamlı anlatımların olduğu blog içerikleri oluşturmanız, marka değerinizin de artmasını sağlayacaktır.

Tek tip içerik çeşidi kullanmak

Blog oluşturma sırasında içerik türlerinizi de belirleyerek, farklı konseptler hazırlamanız gerekir. İçerik çeşitliliği sağlamak farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır. Tek tik içerik türü üzerine yoğunlaştığınızda blog içerikleriniz sıradanlaşmaya başlayabilir. İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü isimli rehberimizi okuyarak blog çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini öğrenebilirsiniz.

Blog içeriklerinin yeterli tanıtımını yapmamak

Blog oluşturma ve yazma sonrasında bir de bu içeriklerin tanıtımını yapmanız gerekir. Sitenizin alan adı gücü ve sayfa değeri ne kadar yüksek olursa olsun, sadece organik trafiğe bel bağlamamanız gerekir. Blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal mecralar için de size içerik sağlar. Bu sebeple de blog içeriklerinizi sosyal ağlar üzerindeki hesaplarınız üzerinde de paylaşarak, bu içerikleri tanıtmanız gerekir. Bu içerikleri sosyal ağlarda paylaşmanız, sosyal yönlendirme trafiği de çekmenizi sağlarken, sosyal ağlardaki takipçilerinizin de ilgisini çekerek, bu platformlar üzerinde etkileşim yaratabilirsiniz.

Görsel kullanmamak

Blog oluşturma sırasında yapılan hatalardan biri de blog yazıları içerisinde görsel kullanmamaktır. Görseller, blog yazılarının daha ilgi çekici hale gelmesini sağladığı gibi sosyal ağlarda paylaşım yaparken, bu görsellerle kullanıcıları bloga çekme şansınız da olur.

Tabii ki her konuyla ilgili görsel bulmak her zaman kolay olmuyor. Yazı içerisinde kullanacak görseliniz olmasa dahi her yazınız için bir öne çıkan fotoğraf seçmeye özen gösterin.

Uzun paragraflar kullanma ve ara başlıklar kullanmama

Blog yazma sırasında yapılan hatalar arasında çok uzun paragraflar yazmak ve yazı içerisinde ara başlıklar kullanmamak da bulunuyor. İnternet üzerinde içerik arayan ve okuyan kullanıcılar için kullanıcı deneyimi çok önemli bir konu oluyor. Okuma eyleminin çok sevilmemesi nedeniyle de yazıların göze nasıl göründüğü önemli bir konu halini alıyor.

Blog yazılarında çok uzun paragraflar kullanmak, hem PC hem de mobil cihazlarda okunmayı zorlaştırıyor. Bu sebeple de paragraflarınızı bölmeniz ve birkaç cümlelik paragraflar oluşturmanız, blog yazılarının okunmasını kolaylaştırıyor.

İlgili rehber: Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?

Bununla beraber ara başlık kullanımı da bu yazıların okunmasını kolaylaştırmakta. Blog oluştururken, yazım kuralları belirlemeniz ve bu kurallar arasına ara başlık kullanımını da eklemeniz gerekir.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Ara başlık kullanımlarında, önemli ve öne çıkan konuları tek cümle halinde paylaşabileceğiniz gibi, yazının içerisindeki önemli bir cümle ya da bilgiyi de ara başlık olarak kullanabilirsiniz. Paragraflarınızı bölmeniz ve yazıyı ara başlıklarla süslemeniz, kullanıcıların bu içerikleri daha fazla okumasına da yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette...
17 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın