Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar hem de kullanıcılardan geri dönüşüm alınmasını sağlar. Bu nedenle de blog kurma sürecinde doğru adımların atılması gerekir.

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog yazı fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Herşeyden önce blog yazılarınızla ilgili fikirlerinizi bir araya getirmeniz önemlidir. Hangi konular üzerine yoğunlaşacağınızı belirlemeniz, bir içerik planı oluşturma sürecinde işinize yarayacaktır. Belli bir plan oturtmadan blog kurmak pek de mümkün değildir. İşi düzenli yapabilmeniz için bir plan dahilinde hareket etmeniz oldukça önemlidir.

Hedeflerinizi belirleyin

Blog konularınızı belirlerken, blog kurma ile ilgili amaçlarınızı da belirlemeniz önemlidir. Blog yazıları ile ne gibi kazanımlar elde etmek istediğinizi belirleyerek, alternatif içerik konuları da belirleyebilirsiniz. Tamamen SEO odaklı gitmek, ürün tanıtımları yapmak, ürün özelliklerini tanıtmak, rehber içerikleri hazırlamak, SSS bölümüyle ilgili içerikler yazmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedeflerden birkaçını bir arada kullanabileceğiniz gibi ilk başlarda sadece bir ana hedef üzerine de odaklanabilirsiniz.

İçerik planınızı hazırlayın

Blog kurma sürecinde, hedeflerinizi belirleyip içerik fikirlerinizi yazmaya başladığınızda içerik planınızı da yavaş yavaş oluşturmanız önemlidir. İçerik planı hazırlama sürecinde belirlediğiniz alternatif içerik konularını kategorize etmeye başlamanız önemli. Farklı kategoriler oluşturmanız, farklı zaman aralıklarında farklı kategorilerde içerikler oluşturmanızı sağlar. Bununla beraber farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız hem farklı SEO çalışmaları yapmanızı sağlar hem de farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu sebeple de başlangıçta içerik planınızı belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Bog yazılarının vakit aldığını unutmayın

Blog kurmak kolay gibi görünse de belli bir sürekliliği sağlamak ve kaliteli blog içeriklerini oluşturmak vakit alan bir süreçtir ve buna hazırlıklı olmanız gerekir. Konuları araştırmak, belli bir yapı oluşturarak blog yazısını yazmak belli bir süre alacağı için blog yazılarınız için belli bir mesai gerekeceğini unutmamanız gerekir. İş planınızı oluştururken, her blog yazısı için belli bir süre ayırmanız önemlidir.

Haftada kaç içerik yayınlayabileceğinizi planlayın

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi blog yazısı hazırlamak vakit alacağı için haftalık içerik sayınızı belirlerken iş gücünü de hesaba katmanız gerekir. Blog kurma sürecindeki önemli konulardan biri de blog yazılarında sürekliliği ve düzeni sağlamaktır. Hem SEO açısından hem de takipçilerinize düzenli bir içerik sunabilme konusunda bu oldukça önemlidir.

Elinizdeki iş gücüne ve içerik konu sayısına göre haftalık ve aylık olarak bir içerik adedi belirlemeniz başlangıçta önemlidir. Böylelikle belli bir düzen içerisinde uzun vadede devam edebilirsiniz. Birçok firma başlangıçta hergün içerik girmeye çalışmakta; ancak belli bir süre iş gücünün fazlalığı ya da yeni içerik bulamama bu düzeni bozmaktadır. Belli bir süre sonra da hiç içerik girişi yapılmamaktadır. Bu da çalışmalardan beklenen sonuçların alınamamasına neden olur. Düzeni sağlamak ve sürekliliği korumak için ilk başlangıçta içerik sayısını düşük tutmak, sonrasında iş gücü yeterliyse içerik sayısını artırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

İlk odağınız SEO odaklı içerikler yazmak olmasa dahi her blog yazınızın arama motorlarına uyumlu bir şekilde yazılması, organik olarak trafik çekmeniz için önemlidir. Bu nedenle de blog kurma sürecinde, anahtar kelime araştırmalarınızı yapmanız ve blog içeriklerinizle alakalı olan kelime gruplarını belirlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Bunun yanı sıra anahtar kelime araştırmaları yapmanız, yeni blog konuları bulmanıza da yardımcı olacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biridir. Hem SEO odaklı içerikler için hem de blog yazılarınızın Google’daki arama sorgularına yanıt verebilmesi için anahtar kelime araştırması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Hedef kitle araştırmanızı yapın

Her pazarlama çalışmasının bel kemiği hedef kitledir. Yapılan çalışmaların doğru sonuçlar verebilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onları iyi tanımanız önemlidir. İçeriklerinizi kimin için yazacağınızı belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Tüketiciler farklı satın alma süreçlerinden geçerler herbir sürece hitap edebilecek içerikler üretmeniz, farklı kitlelere farklı şekillerde ulaşmanızı sağlar. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamanız bu konuda içerik stratejinizi etkileyecektir ve kapsamını genişletecektir. Bu nedenle de ulaşmak istediğiniz kitle ile ilgili iyi araştırmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan