Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar hem de kullanıcılardan geri dönüşüm alınmasını sağlar. Bu nedenle de blog kurma sürecinde doğru adımların atılması gerekir.

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog yazı fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Herşeyden önce blog yazılarınızla ilgili fikirlerinizi bir araya getirmeniz önemlidir. Hangi konular üzerine yoğunlaşacağınızı belirlemeniz, bir içerik planı oluşturma sürecinde işinize yarayacaktır. Belli bir plan oturtmadan blog kurmak pek de mümkün değildir. İşi düzenli yapabilmeniz için bir plan dahilinde hareket etmeniz oldukça önemlidir.

Hedeflerinizi belirleyin

Blog konularınızı belirlerken, blog kurma ile ilgili amaçlarınızı da belirlemeniz önemlidir. Blog yazıları ile ne gibi kazanımlar elde etmek istediğinizi belirleyerek, alternatif içerik konuları da belirleyebilirsiniz. Tamamen SEO odaklı gitmek, ürün tanıtımları yapmak, ürün özelliklerini tanıtmak, rehber içerikleri hazırlamak, SSS bölümüyle ilgili içerikler yazmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedeflerden birkaçını bir arada kullanabileceğiniz gibi ilk başlarda sadece bir ana hedef üzerine de odaklanabilirsiniz.

İçerik planınızı hazırlayın

Blog kurma sürecinde, hedeflerinizi belirleyip içerik fikirlerinizi yazmaya başladığınızda içerik planınızı da yavaş yavaş oluşturmanız önemlidir. İçerik planı hazırlama sürecinde belirlediğiniz alternatif içerik konularını kategorize etmeye başlamanız önemli. Farklı kategoriler oluşturmanız, farklı zaman aralıklarında farklı kategorilerde içerikler oluşturmanızı sağlar. Bununla beraber farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız hem farklı SEO çalışmaları yapmanızı sağlar hem de farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu sebeple de başlangıçta içerik planınızı belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Bog yazılarının vakit aldığını unutmayın

Blog kurmak kolay gibi görünse de belli bir sürekliliği sağlamak ve kaliteli blog içeriklerini oluşturmak vakit alan bir süreçtir ve buna hazırlıklı olmanız gerekir. Konuları araştırmak, belli bir yapı oluşturarak blog yazısını yazmak belli bir süre alacağı için blog yazılarınız için belli bir mesai gerekeceğini unutmamanız gerekir. İş planınızı oluştururken, her blog yazısı için belli bir süre ayırmanız önemlidir.

Haftada kaç içerik yayınlayabileceğinizi planlayın

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi blog yazısı hazırlamak vakit alacağı için haftalık içerik sayınızı belirlerken iş gücünü de hesaba katmanız gerekir. Blog kurma sürecindeki önemli konulardan biri de blog yazılarında sürekliliği ve düzeni sağlamaktır. Hem SEO açısından hem de takipçilerinize düzenli bir içerik sunabilme konusunda bu oldukça önemlidir.

Elinizdeki iş gücüne ve içerik konu sayısına göre haftalık ve aylık olarak bir içerik adedi belirlemeniz başlangıçta önemlidir. Böylelikle belli bir düzen içerisinde uzun vadede devam edebilirsiniz. Birçok firma başlangıçta hergün içerik girmeye çalışmakta; ancak belli bir süre iş gücünün fazlalığı ya da yeni içerik bulamama bu düzeni bozmaktadır. Belli bir süre sonra da hiç içerik girişi yapılmamaktadır. Bu da çalışmalardan beklenen sonuçların alınamamasına neden olur. Düzeni sağlamak ve sürekliliği korumak için ilk başlangıçta içerik sayısını düşük tutmak, sonrasında iş gücü yeterliyse içerik sayısını artırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

İlk odağınız SEO odaklı içerikler yazmak olmasa dahi her blog yazınızın arama motorlarına uyumlu bir şekilde yazılması, organik olarak trafik çekmeniz için önemlidir. Bu nedenle de blog kurma sürecinde, anahtar kelime araştırmalarınızı yapmanız ve blog içeriklerinizle alakalı olan kelime gruplarını belirlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Bunun yanı sıra anahtar kelime araştırmaları yapmanız, yeni blog konuları bulmanıza da yardımcı olacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biridir. Hem SEO odaklı içerikler için hem de blog yazılarınızın Google’daki arama sorgularına yanıt verebilmesi için anahtar kelime araştırması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Hedef kitle araştırmanızı yapın

Her pazarlama çalışmasının bel kemiği hedef kitledir. Yapılan çalışmaların doğru sonuçlar verebilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onları iyi tanımanız önemlidir. İçeriklerinizi kimin için yazacağınızı belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Tüketiciler farklı satın alma süreçlerinden geçerler herbir sürece hitap edebilecek içerikler üretmeniz, farklı kitlelere farklı şekillerde ulaşmanızı sağlar. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamanız bu konuda içerik stratejinizi etkileyecektir ve kapsamını genişletecektir. Bu nedenle de ulaşmak istediğiniz kitle ile ilgili iyi araştırmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin