Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

18 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar hem de kullanıcılardan geri dönüşüm alınmasını sağlar. Bu nedenle de blog kurma sürecinde doğru adımların atılması gerekir.

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog yazı fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Herşeyden önce blog yazılarınızla ilgili fikirlerinizi bir araya getirmeniz önemlidir. Hangi konular üzerine yoğunlaşacağınızı belirlemeniz, bir içerik planı oluşturma sürecinde işinize yarayacaktır. Belli bir plan oturtmadan blog kurmak pek de mümkün değildir. İşi düzenli yapabilmeniz için bir plan dahilinde hareket etmeniz oldukça önemlidir.

Hedeflerinizi belirleyin

Blog konularınızı belirlerken, blog kurma ile ilgili amaçlarınızı da belirlemeniz önemlidir. Blog yazıları ile ne gibi kazanımlar elde etmek istediğinizi belirleyerek, alternatif içerik konuları da belirleyebilirsiniz. Tamamen SEO odaklı gitmek, ürün tanıtımları yapmak, ürün özelliklerini tanıtmak, rehber içerikleri hazırlamak, SSS bölümüyle ilgili içerikler yazmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedeflerden birkaçını bir arada kullanabileceğiniz gibi ilk başlarda sadece bir ana hedef üzerine de odaklanabilirsiniz.

İçerik planınızı hazırlayın

Blog kurma sürecinde, hedeflerinizi belirleyip içerik fikirlerinizi yazmaya başladığınızda içerik planınızı da yavaş yavaş oluşturmanız önemlidir. İçerik planı hazırlama sürecinde belirlediğiniz alternatif içerik konularını kategorize etmeye başlamanız önemli. Farklı kategoriler oluşturmanız, farklı zaman aralıklarında farklı kategorilerde içerikler oluşturmanızı sağlar. Bununla beraber farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız hem farklı SEO çalışmaları yapmanızı sağlar hem de farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu sebeple de başlangıçta içerik planınızı belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Bog yazılarının vakit aldığını unutmayın

Blog kurmak kolay gibi görünse de belli bir sürekliliği sağlamak ve kaliteli blog içeriklerini oluşturmak vakit alan bir süreçtir ve buna hazırlıklı olmanız gerekir. Konuları araştırmak, belli bir yapı oluşturarak blog yazısını yazmak belli bir süre alacağı için blog yazılarınız için belli bir mesai gerekeceğini unutmamanız gerekir. İş planınızı oluştururken, her blog yazısı için belli bir süre ayırmanız önemlidir.

Haftada kaç içerik yayınlayabileceğinizi planlayın

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi blog yazısı hazırlamak vakit alacağı için haftalık içerik sayınızı belirlerken iş gücünü de hesaba katmanız gerekir. Blog kurma sürecindeki önemli konulardan biri de blog yazılarında sürekliliği ve düzeni sağlamaktır. Hem SEO açısından hem de takipçilerinize düzenli bir içerik sunabilme konusunda bu oldukça önemlidir.

Elinizdeki iş gücüne ve içerik konu sayısına göre haftalık ve aylık olarak bir içerik adedi belirlemeniz başlangıçta önemlidir. Böylelikle belli bir düzen içerisinde uzun vadede devam edebilirsiniz. Birçok firma başlangıçta hergün içerik girmeye çalışmakta; ancak belli bir süre iş gücünün fazlalığı ya da yeni içerik bulamama bu düzeni bozmaktadır. Belli bir süre sonra da hiç içerik girişi yapılmamaktadır. Bu da çalışmalardan beklenen sonuçların alınamamasına neden olur. Düzeni sağlamak ve sürekliliği korumak için ilk başlangıçta içerik sayısını düşük tutmak, sonrasında iş gücü yeterliyse içerik sayısını artırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

İlk odağınız SEO odaklı içerikler yazmak olmasa dahi her blog yazınızın arama motorlarına uyumlu bir şekilde yazılması, organik olarak trafik çekmeniz için önemlidir. Bu nedenle de blog kurma sürecinde, anahtar kelime araştırmalarınızı yapmanız ve blog içeriklerinizle alakalı olan kelime gruplarını belirlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Bunun yanı sıra anahtar kelime araştırmaları yapmanız, yeni blog konuları bulmanıza da yardımcı olacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biridir. Hem SEO odaklı içerikler için hem de blog yazılarınızın Google’daki arama sorgularına yanıt verebilmesi için anahtar kelime araştırması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Hedef kitle araştırmanızı yapın

Her pazarlama çalışmasının bel kemiği hedef kitledir. Yapılan çalışmaların doğru sonuçlar verebilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onları iyi tanımanız önemlidir. İçeriklerinizi kimin için yazacağınızı belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Tüketiciler farklı satın alma süreçlerinden geçerler herbir sürece hitap edebilecek içerikler üretmeniz, farklı kitlelere farklı şekillerde ulaşmanızı sağlar. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamanız bu konuda içerik stratejinizi etkileyecektir ve kapsamını genişletecektir. Bu nedenle de ulaşmak istediğiniz kitle ile ilgili iyi araştırmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan