fbpx

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar hem de kullanıcılardan geri dönüşüm alınmasını sağlar. Bu nedenle de blog kurma sürecinde doğru adımların atılması gerekir.

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler

Blog yazı fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Herşeyden önce blog yazılarınızla ilgili fikirlerinizi bir araya getirmeniz önemlidir. Hangi konular üzerine yoğunlaşacağınızı belirlemeniz, bir içerik planı oluşturma sürecinde işinize yarayacaktır. Belli bir plan oturtmadan blog kurmak pek de mümkün değildir. İşi düzenli yapabilmeniz için bir plan dahilinde hareket etmeniz oldukça önemlidir.

Hedeflerinizi belirleyin

Blog konularınızı belirlerken, blog kurma ile ilgili amaçlarınızı da belirlemeniz önemlidir. Blog yazıları ile ne gibi kazanımlar elde etmek istediğinizi belirleyerek, alternatif içerik konuları da belirleyebilirsiniz. Tamamen SEO odaklı gitmek, ürün tanıtımları yapmak, ürün özelliklerini tanıtmak, rehber içerikleri hazırlamak, SSS bölümüyle ilgili içerikler yazmak gibi farklı hedefleriniz olabilir. Bu hedeflerden birkaçını bir arada kullanabileceğiniz gibi ilk başlarda sadece bir ana hedef üzerine de odaklanabilirsiniz.

İçerik planınızı hazırlayın

Blog kurma sürecinde, hedeflerinizi belirleyip içerik fikirlerinizi yazmaya başladığınızda içerik planınızı da yavaş yavaş oluşturmanız önemlidir. İçerik planı hazırlama sürecinde belirlediğiniz alternatif içerik konularını kategorize etmeye başlamanız önemli. Farklı kategoriler oluşturmanız, farklı zaman aralıklarında farklı kategorilerde içerikler oluşturmanızı sağlar. Bununla beraber farklı kategorilerde içerikler oluşturmanız hem farklı SEO çalışmaları yapmanızı sağlar hem de farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu sebeple de başlangıçta içerik planınızı belirlemeniz oldukça faydalı olacaktır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Bog yazılarının vakit aldığını unutmayın

Blog kurmak kolay gibi görünse de belli bir sürekliliği sağlamak ve kaliteli blog içeriklerini oluşturmak vakit alan bir süreçtir ve buna hazırlıklı olmanız gerekir. Konuları araştırmak, belli bir yapı oluşturarak blog yazısını yazmak belli bir süre alacağı için blog yazılarınız için belli bir mesai gerekeceğini unutmamanız gerekir. İş planınızı oluştururken, her blog yazısı için belli bir süre ayırmanız önemlidir.

Haftada kaç içerik yayınlayabileceğinizi planlayın

Yukarıdaki maddede de belirttiğimiz gibi blog yazısı hazırlamak vakit alacağı için haftalık içerik sayınızı belirlerken iş gücünü de hesaba katmanız gerekir. Blog kurma sürecindeki önemli konulardan biri de blog yazılarında sürekliliği ve düzeni sağlamaktır. Hem SEO açısından hem de takipçilerinize düzenli bir içerik sunabilme konusunda bu oldukça önemlidir.

Elinizdeki iş gücüne ve içerik konu sayısına göre haftalık ve aylık olarak bir içerik adedi belirlemeniz başlangıçta önemlidir. Böylelikle belli bir düzen içerisinde uzun vadede devam edebilirsiniz. Birçok firma başlangıçta hergün içerik girmeye çalışmakta; ancak belli bir süre iş gücünün fazlalığı ya da yeni içerik bulamama bu düzeni bozmaktadır. Belli bir süre sonra da hiç içerik girişi yapılmamaktadır. Bu da çalışmalardan beklenen sonuçların alınamamasına neden olur. Düzeni sağlamak ve sürekliliği korumak için ilk başlangıçta içerik sayısını düşük tutmak, sonrasında iş gücü yeterliyse içerik sayısını artırmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

İlk odağınız SEO odaklı içerikler yazmak olmasa dahi her blog yazınızın arama motorlarına uyumlu bir şekilde yazılması, organik olarak trafik çekmeniz için önemlidir. Bu nedenle de blog kurma sürecinde, anahtar kelime araştırmalarınızı yapmanız ve blog içeriklerinizle alakalı olan kelime gruplarını belirlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: Anahtar kelime araştırmanıza ve bulmanıza yardımcı 8 ücretsiz araç

Bunun yanı sıra anahtar kelime araştırmaları yapmanız, yeni blog konuları bulmanıza da yardımcı olacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biridir. Hem SEO odaklı içerikler için hem de blog yazılarınızın Google’daki arama sorgularına yanıt verebilmesi için anahtar kelime araştırması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Hedef kitle araştırmanızı yapın

Her pazarlama çalışmasının bel kemiği hedef kitledir. Yapılan çalışmaların doğru sonuçlar verebilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımanız ve onları iyi tanımanız önemlidir. İçeriklerinizi kimin için yazacağınızı belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Tüketiciler farklı satın alma süreçlerinden geçerler herbir sürece hitap edebilecek içerikler üretmeniz, farklı kitlelere farklı şekillerde ulaşmanızı sağlar. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamanız bu konuda içerik stratejinizi etkileyecektir ve kapsamını genişletecektir. Bu nedenle de ulaşmak istediğiniz kitle ile ilgili iyi araştırmalar yapmalısınız.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan