fbpx

Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik planı yapmadan önce de bu konu hakkında nasıl bir yol izleyeceğiniz konusunda bilginiz olması gerekiyor. Bu plan gözünüzü korkutmasın; çünkü bu planın amacı, aylık olarak blog tarafında neler yapıyor olacağınızı gösteren bir tablo şeklinde olacak.

İçerik planını nasıl oluşturmalısınız?

Detaylara girmeden önce bu planı nasıl tutabileceğinizle ilgili birkaç bilgi verelim. Bu planı bir Excel dosyası üzerinde, bir takvim şeklinde hazırlayabilirsiniz. Aylık bir takvim şablonu hazırlayıp, bunu günlere göre ayırdığınızda, içerik planınızı bu takvim üzerinde tutabilirsiniz. Her ay için yeni bir takvim şablonu ekleyerek de sonraki aylar için planınızı devam ettirebilirsiniz.

Ayda kaç içerik oluşturabileceksiniz?

İçerik planınızı oluşturmadan önce, elinizdeki iş gücünü ya da bu işi dışarıya yaptırmak için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza karar vermeniz gerekiyor. Aylık olarak e-ticaret sitenizde kaç içeriğin olacağına bu nedenle karar vermelisiniz.

Bu plana karar vermek için bir günde kaç içerik oluşturabileceğinizi düşünmelisiniz. Her gün içerik üretmekte zorlanacaksanız, buna haftalık olarak karar vermeniz gerekiyor. Haftada kaç içerik üreteceksiniz? Sonrasında bunu aylık planınıza dahil edebilirsiniz.

Örnek olarak, haftada 3 içerik üretimi ve paylaşımı yapacaksanız, bir ayda toplamda 12 ile15 içerik üretimi yapacaksınızdır. Bu da e-ticaret siteniz için oldukça iyi bir içerik sayısı. Hem etkileşim oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olur hem de sitenizin Google’da daha güncel kalmasını sağlar. Aşağıda bir içerik takvim örneğini paylaşıyoruz.

icerik-plan-ornegi

Hangi içerik türlerinden yararlanacaksınız?

Blog içeriği üretirken, farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Bu formatların bir tanesine de yoğunlaşabileceğiniz gibi, her birini de farklı içerikler üretmek için kullanabilirsiniz. Bu içerik formatları:

  • Rehberler (How-To içerikleri)
  • Listeler
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket haberleri
  • Ürün tanıtımları
  • Sıkça sorulan sorulara yanıtlar

Bu formatlardan hangisini ya da hangilerini oluşturabileceğinize karar vermelisiniz. İçeriklerinizin iyi bir dağılımı olması için, bu formatların hepsinden yararlanmanız faydalı olacaktır.

Konularınızı belirleyin

İçerik takviminizi önceden hazırlayabilmek için içerik konularınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu sebeple de şirketinizde bu konu ile ilgili olacak kişilerle beraber oturarak, içerikler üzerine bir çalışma yapın.

Bu toplantılarda aklınıza gelen ve şirketiniz, ürününüz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek tüm konuların bir listesini yapın ve ayrı bir Excel dosyası üzerinde bu içerikleri listeleyin. Bunu bir adım daha öteye götürmek için, içeriklerde kullanılabilecek anahtar kelimeleri de, konu başlıklarının yanına not edin. Bu sayede SEO odaklı çalışmalar yaparken, hangi anahtar kelimeleri öne çıkartacağınız konusunda da çalışma yapmış olursunuz.

Bu toplantılarda çıkartabildiğiniz kadar konu çıkartmaya çalışın, böylelikle bir ay için ya da sonraki aylarda da kullanabileceğiniz konu başlıkları elinizde olmuş olur. Daha sonrasında bu içerikleri kategorize ederek, farklı kategorilere ayırabilirsiniz.

Bu çalışmaları bulut tabanlı bir sistemde tutmanız, konuyla ilgili çalışan herkesin bu dosyalara erişmesini kolaylaştırır. Google Drive’ın Excel tabloları bu iş için oldukça ideal. Böylelikle, dosyayı güncellediğinizde, bu dosyaya erişimi olan herkes bu güncellemeleri görebilir.

İçerikleri takvime yerleştirin

İçerik formatınızı ve konu başlıklarınızı belirledikten sonra, artık içeriklerinizi hazırladığınız takvim şablonuna ekleyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, benzer formattaki içerikleri arka arkaya koymayın. Farklı formatları kullanmak, içerik çeşitliliği sağlayacaktır.

Belli kategoriler oluşturmanız ve bu kategoriler aylık plan içinde iyi bir şekilde dağıtmanız da bir o kadar önemli. Böylelikle aynı konu başlıkları üzerinde arka arkaya yazmamış olursunuz.

Süreklilik bu işte çok önemli.

İçerik takvimi oluşturmak sürekliliğinizi sağlamanızı kolaylaştıracaktır. İçerik çalışmaları sürekli yapılmadığında yararlı olmaz, bu nedenle de belli bir plan dahilinde sürekli olarak bu işi yapmanız gerekiyor.

Birçok kişi ve firma, ilk başta hızlı bir şekilde günde 1-2 tane içerik paylaşmaya başlıyor; ancak bir süre sonra iş güçleri buna yetmiyor ya da yazacak konu oluşturamadıkları için içerik çalışmalarını yarıda bırakıyorlar.

Bu sorunun önüne geçmek için, içerik planı oluşturmalısınız. Konu başlıklarınızı çıkartın ve sonrasında kullanmak için bunları farklı bir dosyaya kaydedin. Böylelikle hem iş gücü dağılımını daha iyi yapmış olursunuz hem de daha uzun vadede içerik üretimi yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan