Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Aralık 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik planı yapmadan önce de bu konu hakkında nasıl bir yol izleyeceğiniz konusunda bilginiz olması gerekiyor. Bu plan gözünüzü korkutmasın; çünkü bu planın amacı, aylık olarak blog tarafında neler yapıyor olacağınızı gösteren bir tablo şeklinde olacak.

İçerik planını nasıl oluşturmalısınız?

Detaylara girmeden önce bu planı nasıl tutabileceğinizle ilgili birkaç bilgi verelim. Bu planı bir Excel dosyası üzerinde, bir takvim şeklinde hazırlayabilirsiniz. Aylık bir takvim şablonu hazırlayıp, bunu günlere göre ayırdığınızda, içerik planınızı bu takvim üzerinde tutabilirsiniz. Her ay için yeni bir takvim şablonu ekleyerek de sonraki aylar için planınızı devam ettirebilirsiniz.

Ayda kaç içerik oluşturabileceksiniz?

İçerik planınızı oluşturmadan önce, elinizdeki iş gücünü ya da bu işi dışarıya yaptırmak için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza karar vermeniz gerekiyor. Aylık olarak e-ticaret sitenizde kaç içeriğin olacağına bu nedenle karar vermelisiniz.

Bu plana karar vermek için bir günde kaç içerik oluşturabileceğinizi düşünmelisiniz. Her gün içerik üretmekte zorlanacaksanız, buna haftalık olarak karar vermeniz gerekiyor. Haftada kaç içerik üreteceksiniz? Sonrasında bunu aylık planınıza dahil edebilirsiniz.

Örnek olarak, haftada 3 içerik üretimi ve paylaşımı yapacaksanız, bir ayda toplamda 12 ile15 içerik üretimi yapacaksınızdır. Bu da e-ticaret siteniz için oldukça iyi bir içerik sayısı. Hem etkileşim oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olur hem de sitenizin Google’da daha güncel kalmasını sağlar. Aşağıda bir içerik takvim örneğini paylaşıyoruz.

icerik-plan-ornegi

Hangi içerik türlerinden yararlanacaksınız?

Blog içeriği üretirken, farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Bu formatların bir tanesine de yoğunlaşabileceğiniz gibi, her birini de farklı içerikler üretmek için kullanabilirsiniz. Bu içerik formatları:

  • Rehberler (How-To içerikleri)
  • Listeler
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket haberleri
  • Ürün tanıtımları
  • Sıkça sorulan sorulara yanıtlar

Bu formatlardan hangisini ya da hangilerini oluşturabileceğinize karar vermelisiniz. İçeriklerinizin iyi bir dağılımı olması için, bu formatların hepsinden yararlanmanız faydalı olacaktır.

Konularınızı belirleyin

İçerik takviminizi önceden hazırlayabilmek için içerik konularınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu sebeple de şirketinizde bu konu ile ilgili olacak kişilerle beraber oturarak, içerikler üzerine bir çalışma yapın.

Bu toplantılarda aklınıza gelen ve şirketiniz, ürününüz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek tüm konuların bir listesini yapın ve ayrı bir Excel dosyası üzerinde bu içerikleri listeleyin. Bunu bir adım daha öteye götürmek için, içeriklerde kullanılabilecek anahtar kelimeleri de, konu başlıklarının yanına not edin. Bu sayede SEO odaklı çalışmalar yaparken, hangi anahtar kelimeleri öne çıkartacağınız konusunda da çalışma yapmış olursunuz.

Bu toplantılarda çıkartabildiğiniz kadar konu çıkartmaya çalışın, böylelikle bir ay için ya da sonraki aylarda da kullanabileceğiniz konu başlıkları elinizde olmuş olur. Daha sonrasında bu içerikleri kategorize ederek, farklı kategorilere ayırabilirsiniz.

Bu çalışmaları bulut tabanlı bir sistemde tutmanız, konuyla ilgili çalışan herkesin bu dosyalara erişmesini kolaylaştırır. Google Drive’ın Excel tabloları bu iş için oldukça ideal. Böylelikle, dosyayı güncellediğinizde, bu dosyaya erişimi olan herkes bu güncellemeleri görebilir.

İçerikleri takvime yerleştirin

İçerik formatınızı ve konu başlıklarınızı belirledikten sonra, artık içeriklerinizi hazırladığınız takvim şablonuna ekleyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, benzer formattaki içerikleri arka arkaya koymayın. Farklı formatları kullanmak, içerik çeşitliliği sağlayacaktır.

Belli kategoriler oluşturmanız ve bu kategoriler aylık plan içinde iyi bir şekilde dağıtmanız da bir o kadar önemli. Böylelikle aynı konu başlıkları üzerinde arka arkaya yazmamış olursunuz.

Süreklilik bu işte çok önemli.

İçerik takvimi oluşturmak sürekliliğinizi sağlamanızı kolaylaştıracaktır. İçerik çalışmaları sürekli yapılmadığında yararlı olmaz, bu nedenle de belli bir plan dahilinde sürekli olarak bu işi yapmanız gerekiyor.

Birçok kişi ve firma, ilk başta hızlı bir şekilde günde 1-2 tane içerik paylaşmaya başlıyor; ancak bir süre sonra iş güçleri buna yetmiyor ya da yazacak konu oluşturamadıkları için içerik çalışmalarını yarıda bırakıyorlar.

Bu sorunun önüne geçmek için, içerik planı oluşturmalısınız. Konu başlıklarınızı çıkartın ve sonrasında kullanmak için bunları farklı bir dosyaya kaydedin. Böylelikle hem iş gücü dağılımını daha iyi yapmış olursunuz hem de daha uzun vadede içerik üretimi yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan