Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Aralık 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik planı yapmadan önce de bu konu hakkında nasıl bir yol izleyeceğiniz konusunda bilginiz olması gerekiyor. Bu plan gözünüzü korkutmasın; çünkü bu planın amacı, aylık olarak blog tarafında neler yapıyor olacağınızı gösteren bir tablo şeklinde olacak.

İçerik planını nasıl oluşturmalısınız?

Detaylara girmeden önce bu planı nasıl tutabileceğinizle ilgili birkaç bilgi verelim. Bu planı bir Excel dosyası üzerinde, bir takvim şeklinde hazırlayabilirsiniz. Aylık bir takvim şablonu hazırlayıp, bunu günlere göre ayırdığınızda, içerik planınızı bu takvim üzerinde tutabilirsiniz. Her ay için yeni bir takvim şablonu ekleyerek de sonraki aylar için planınızı devam ettirebilirsiniz.

Ayda kaç içerik oluşturabileceksiniz?

İçerik planınızı oluşturmadan önce, elinizdeki iş gücünü ya da bu işi dışarıya yaptırmak için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza karar vermeniz gerekiyor. Aylık olarak e-ticaret sitenizde kaç içeriğin olacağına bu nedenle karar vermelisiniz.

Bu plana karar vermek için bir günde kaç içerik oluşturabileceğinizi düşünmelisiniz. Her gün içerik üretmekte zorlanacaksanız, buna haftalık olarak karar vermeniz gerekiyor. Haftada kaç içerik üreteceksiniz? Sonrasında bunu aylık planınıza dahil edebilirsiniz.

Örnek olarak, haftada 3 içerik üretimi ve paylaşımı yapacaksanız, bir ayda toplamda 12 ile15 içerik üretimi yapacaksınızdır. Bu da e-ticaret siteniz için oldukça iyi bir içerik sayısı. Hem etkileşim oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olur hem de sitenizin Google’da daha güncel kalmasını sağlar. Aşağıda bir içerik takvim örneğini paylaşıyoruz.

icerik-plan-ornegi

Hangi içerik türlerinden yararlanacaksınız?

Blog içeriği üretirken, farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Bu formatların bir tanesine de yoğunlaşabileceğiniz gibi, her birini de farklı içerikler üretmek için kullanabilirsiniz. Bu içerik formatları:

  • Rehberler (How-To içerikleri)
  • Listeler
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket haberleri
  • Ürün tanıtımları
  • Sıkça sorulan sorulara yanıtlar

Bu formatlardan hangisini ya da hangilerini oluşturabileceğinize karar vermelisiniz. İçeriklerinizin iyi bir dağılımı olması için, bu formatların hepsinden yararlanmanız faydalı olacaktır.

Konularınızı belirleyin

İçerik takviminizi önceden hazırlayabilmek için içerik konularınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu sebeple de şirketinizde bu konu ile ilgili olacak kişilerle beraber oturarak, içerikler üzerine bir çalışma yapın.

Bu toplantılarda aklınıza gelen ve şirketiniz, ürününüz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek tüm konuların bir listesini yapın ve ayrı bir Excel dosyası üzerinde bu içerikleri listeleyin. Bunu bir adım daha öteye götürmek için, içeriklerde kullanılabilecek anahtar kelimeleri de, konu başlıklarının yanına not edin. Bu sayede SEO odaklı çalışmalar yaparken, hangi anahtar kelimeleri öne çıkartacağınız konusunda da çalışma yapmış olursunuz.

Bu toplantılarda çıkartabildiğiniz kadar konu çıkartmaya çalışın, böylelikle bir ay için ya da sonraki aylarda da kullanabileceğiniz konu başlıkları elinizde olmuş olur. Daha sonrasında bu içerikleri kategorize ederek, farklı kategorilere ayırabilirsiniz.

Bu çalışmaları bulut tabanlı bir sistemde tutmanız, konuyla ilgili çalışan herkesin bu dosyalara erişmesini kolaylaştırır. Google Drive’ın Excel tabloları bu iş için oldukça ideal. Böylelikle, dosyayı güncellediğinizde, bu dosyaya erişimi olan herkes bu güncellemeleri görebilir.

İçerikleri takvime yerleştirin

İçerik formatınızı ve konu başlıklarınızı belirledikten sonra, artık içeriklerinizi hazırladığınız takvim şablonuna ekleyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, benzer formattaki içerikleri arka arkaya koymayın. Farklı formatları kullanmak, içerik çeşitliliği sağlayacaktır.

Belli kategoriler oluşturmanız ve bu kategoriler aylık plan içinde iyi bir şekilde dağıtmanız da bir o kadar önemli. Böylelikle aynı konu başlıkları üzerinde arka arkaya yazmamış olursunuz.

Süreklilik bu işte çok önemli.

İçerik takvimi oluşturmak sürekliliğinizi sağlamanızı kolaylaştıracaktır. İçerik çalışmaları sürekli yapılmadığında yararlı olmaz, bu nedenle de belli bir plan dahilinde sürekli olarak bu işi yapmanız gerekiyor.

Birçok kişi ve firma, ilk başta hızlı bir şekilde günde 1-2 tane içerik paylaşmaya başlıyor; ancak bir süre sonra iş güçleri buna yetmiyor ya da yazacak konu oluşturamadıkları için içerik çalışmalarını yarıda bırakıyorlar.

Bu sorunun önüne geçmek için, içerik planı oluşturmalısınız. Konu başlıklarınızı çıkartın ve sonrasında kullanmak için bunları farklı bir dosyaya kaydedin. Böylelikle hem iş gücü dağılımını daha iyi yapmış olursunuz hem de daha uzun vadede içerik üretimi yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan