Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır.

Tabii ki içerik planı yapmadan önce de bu konu hakkında nasıl bir yol izleyeceğiniz konusunda bilginiz olması gerekiyor. Bu plan gözünüzü korkutmasın; çünkü bu planın amacı, aylık olarak blog tarafında neler yapıyor olacağınızı gösteren bir tablo şeklinde olacak.

İçerik planını nasıl oluşturmalısınız?

Detaylara girmeden önce bu planı nasıl tutabileceğinizle ilgili birkaç bilgi verelim. Bu planı bir Excel dosyası üzerinde, bir takvim şeklinde hazırlayabilirsiniz. Aylık bir takvim şablonu hazırlayıp, bunu günlere göre ayırdığınızda, içerik planınızı bu takvim üzerinde tutabilirsiniz. Her ay için yeni bir takvim şablonu ekleyerek de sonraki aylar için planınızı devam ettirebilirsiniz.

Ayda kaç içerik oluşturabileceksiniz?

İçerik planınızı oluşturmadan önce, elinizdeki iş gücünü ya da bu işi dışarıya yaptırmak için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza karar vermeniz gerekiyor. Aylık olarak e-ticaret sitenizde kaç içeriğin olacağına bu nedenle karar vermelisiniz.

Bu plana karar vermek için bir günde kaç içerik oluşturabileceğinizi düşünmelisiniz. Her gün içerik üretmekte zorlanacaksanız, buna haftalık olarak karar vermeniz gerekiyor. Haftada kaç içerik üreteceksiniz? Sonrasında bunu aylık planınıza dahil edebilirsiniz.

Örnek olarak, haftada 3 içerik üretimi ve paylaşımı yapacaksanız, bir ayda toplamda 12 ile15 içerik üretimi yapacaksınızdır. Bu da e-ticaret siteniz için oldukça iyi bir içerik sayısı. Hem etkileşim oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olur hem de sitenizin Google’da daha güncel kalmasını sağlar. Aşağıda bir içerik takvim örneğini paylaşıyoruz.

icerik-plan-ornegi

Hangi içerik türlerinden yararlanacaksınız?

Blog içeriği üretirken, farklı formatlardan yararlanabilirsiniz. Bu formatların bir tanesine de yoğunlaşabileceğiniz gibi, her birini de farklı içerikler üretmek için kullanabilirsiniz. Bu içerik formatları:

  • Rehberler (How-To içerikleri)
  • Listeler
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket haberleri
  • Ürün tanıtımları
  • Sıkça sorulan sorulara yanıtlar

Bu formatlardan hangisini ya da hangilerini oluşturabileceğinize karar vermelisiniz. İçeriklerinizin iyi bir dağılımı olması için, bu formatların hepsinden yararlanmanız faydalı olacaktır.

Konularınızı belirleyin

İçerik takviminizi önceden hazırlayabilmek için içerik konularınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu sebeple de şirketinizde bu konu ile ilgili olacak kişilerle beraber oturarak, içerikler üzerine bir çalışma yapın.

Bu toplantılarda aklınıza gelen ve şirketiniz, ürününüz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek tüm konuların bir listesini yapın ve ayrı bir Excel dosyası üzerinde bu içerikleri listeleyin. Bunu bir adım daha öteye götürmek için, içeriklerde kullanılabilecek anahtar kelimeleri de, konu başlıklarının yanına not edin. Bu sayede SEO odaklı çalışmalar yaparken, hangi anahtar kelimeleri öne çıkartacağınız konusunda da çalışma yapmış olursunuz.

Bu toplantılarda çıkartabildiğiniz kadar konu çıkartmaya çalışın, böylelikle bir ay için ya da sonraki aylarda da kullanabileceğiniz konu başlıkları elinizde olmuş olur. Daha sonrasında bu içerikleri kategorize ederek, farklı kategorilere ayırabilirsiniz.

Bu çalışmaları bulut tabanlı bir sistemde tutmanız, konuyla ilgili çalışan herkesin bu dosyalara erişmesini kolaylaştırır. Google Drive’ın Excel tabloları bu iş için oldukça ideal. Böylelikle, dosyayı güncellediğinizde, bu dosyaya erişimi olan herkes bu güncellemeleri görebilir.

İçerikleri takvime yerleştirin

İçerik formatınızı ve konu başlıklarınızı belirledikten sonra, artık içeriklerinizi hazırladığınız takvim şablonuna ekleyebilirsiniz. Buradaki önemli nokta, benzer formattaki içerikleri arka arkaya koymayın. Farklı formatları kullanmak, içerik çeşitliliği sağlayacaktır.

Belli kategoriler oluşturmanız ve bu kategoriler aylık plan içinde iyi bir şekilde dağıtmanız da bir o kadar önemli. Böylelikle aynı konu başlıkları üzerinde arka arkaya yazmamış olursunuz.

Süreklilik bu işte çok önemli.

İçerik takvimi oluşturmak sürekliliğinizi sağlamanızı kolaylaştıracaktır. İçerik çalışmaları sürekli yapılmadığında yararlı olmaz, bu nedenle de belli bir plan dahilinde sürekli olarak bu işi yapmanız gerekiyor.

Birçok kişi ve firma, ilk başta hızlı bir şekilde günde 1-2 tane içerik paylaşmaya başlıyor; ancak bir süre sonra iş güçleri buna yetmiyor ya da yazacak konu oluşturamadıkları için içerik çalışmalarını yarıda bırakıyorlar.

Bu sorunun önüne geçmek için, içerik planı oluşturmalısınız. Konu başlıklarınızı çıkartın ve sonrasında kullanmak için bunları farklı bir dosyaya kaydedin. Böylelikle hem iş gücü dağılımını daha iyi yapmış olursunuz hem de daha uzun vadede içerik üretimi yapmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin'e E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Çin, gelişmiş endüstri üretimi sayesinde dünyanın büyük ekonomileri arasında yer alır. Sanayinin gelişmişliği ve üretimin sürekliliği ihracat konusunda ihtiyaç yaratır. Bu sebepten ötürü, dışarıdan ithal edilen ürünler...
31 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya