fbpx

Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

15 Şubat 2017
Sinan Oypan

Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken de bir takım kurallara uymak, yazılarınızda bazı özellikleri barındırmak gerekiyor. Bu uygulamaları yapmak, hem blog içeriklerinizin değerini artırır, hem de Google tarafından daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de blog yazılarınızda bulunması gereken bu 5 önemli özelliği sizinle paylaşıyoruz.

Eğitici içerikler hazırlayın

Hazırladığınız blog içeriklerinin bir değer sunabilmesi için, içeriklerinizin eğitici olması oldukça önemli. Okuyucularınız bu içerikleri okuduklarında, ilgili konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilmeliler ve günlük hayatlarında bu bilgilerden faydalanabilmeliler.

Eğer bir ürünle ilgili teknik açıklamalar paylaşıyorsanız, bu açıklamalarınızın yeterli ve okuyucu tarafından uygulanabilir olması gerekir. Eğer bir konu ile ilgili ipuçları veriyorsanız veya “nasıl yapılır?” temalı içerikler hazırlıyorsanız, adım adım kullanıcıların neler yapması gerektiğini anlatmalı ve konuyu tüm detaylarıyla ele almalısınız.

İçeriklerinizin eğitici bir özelliğinin olması, blog yazılarınıza bir değer katmanıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra okuyucularınıza değer kattığınız için marka değerinizi de artırabilir ve eğitici içerikler konusunda tüketicilerin takip ettiği bir site olabilirsiniz.

Kendine has bir üslubu olmalı

Başka bir deyişle kendinize has bir diliniz olmalı. İçeriklerinize bir kişilik katmak, blog yazılarınızın markanıza özel olmasını sağlayacaktır. Dilinizi oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmalı ve onların ilgi duyacağı bir dil oluşturmalısınız.

Kendi üslubunuzu oluşturmak, hedef kitlenizin anlayacağı ve ilgi duyacağı bir dil kullanmak, blog yazılarınızın daha çok etkileşim almasını sağlayacaktır.

Dikkat çekici bir başlık kullanmalısınız

Blog yazılarınızın ilk görünen alanı başlıklardır. Başlıklarınızın dikkat çekici olması, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını sağlar. Kullanıcılar blog sayfanızda gezinirken öncelikli olarak başlıklara dikkat edeceklerdir. Bunun yanı sıra sosyal ağlarda bu içerikleri paylaştığınızda yine ilk olarak kullandığınız başlık öne çıkacaktır.

Bu sebeple de yazınızın başlığını hazırlarken özellikle düşünmelisiniz. Konuyu nasıl daha ilgi çekici bir hale getirebilir ve öne çıkartabilirsiniz. Hedef kitlenizin beklentilerini ve ilgi alanlarını bilmek bu nedenle önemlidir. Bu doğrultuda daha ilgi çekici ve dikkat çeken başlıklar üretebilirsiniz.

Arama motorlarına uyumlu olmalı

Blog yazılarınızda olması gereken bir diğer özellik ise arama motorlarına uyumlu olması. Google üzerinden organik trafik sağlamak için, içeriklerinizde SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Konuyla ilgili anahtar kelimeleri hem başlığınızda hem de içeriğinize iyi bir şekilde dağıtarak, ilgili aramlarda blog yazınızın görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Odağınız okuyucular olmalı

Firmalar blog yazılarını hazırlarken, genellikle bu detayı gözden kaçırabiliyorlar. Blog yazılarınızın tüketicilere bir değer katması gerekiyor. Her ne kadar kendi reklamınızı yapsanız ya da ürün/hizmetlerinizle ilgili bir konu hazırlıyor olsanız dahi, okuyucularınızın bu yazıdan bir şeyler kazanması gerekiyor.

Okuyucuları göz önünde tutmanız ve onları odak noktanız almanız blog yazılarınızın değerini artıracaktır. Reklam içerikleri oluştururken dahi, kullanıcıların kafasındaki “neden?” sorularını cevaplamanız ve onlara bir şeyler katmanız gerekiyor.

Bunu sağlamak için de bu ürün ya da hizmetin neden daha iyi olduğunu, neden bu ürünü tercih etmeleri gerektiğini, piyasadaki muadillerinden ne gibi farklılıkları ve avantajları olduğunu onlara anlatarak, mümkün olduğunca tarafsız bir yaklaşım sergilemeye özen göstermelisiniz. Yazılarınızın çok fazla “reklam kokması”, okuyucular tarafından anlaşılacağı için yazıların değerini de düşürecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan