Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken de bir takım kurallara uymak, yazılarınızda bazı özellikleri barındırmak gerekiyor. Bu uygulamaları yapmak, hem blog içeriklerinizin değerini artırır, hem de Google tarafından daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de blog yazılarınızda bulunması gereken bu 5 önemli özelliği sizinle paylaşıyoruz.

Eğitici içerikler hazırlayın

Hazırladığınız blog içeriklerinin bir değer sunabilmesi için, içeriklerinizin eğitici olması oldukça önemli. Okuyucularınız bu içerikleri okuduklarında, ilgili konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilmeliler ve günlük hayatlarında bu bilgilerden faydalanabilmeliler.

Eğer bir ürünle ilgili teknik açıklamalar paylaşıyorsanız, bu açıklamalarınızın yeterli ve okuyucu tarafından uygulanabilir olması gerekir. Eğer bir konu ile ilgili ipuçları veriyorsanız veya “nasıl yapılır?” temalı içerikler hazırlıyorsanız, adım adım kullanıcıların neler yapması gerektiğini anlatmalı ve konuyu tüm detaylarıyla ele almalısınız.

İçeriklerinizin eğitici bir özelliğinin olması, blog yazılarınıza bir değer katmanıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra okuyucularınıza değer kattığınız için marka değerinizi de artırabilir ve eğitici içerikler konusunda tüketicilerin takip ettiği bir site olabilirsiniz.

Kendine has bir üslubu olmalı

Başka bir deyişle kendinize has bir diliniz olmalı. İçeriklerinize bir kişilik katmak, blog yazılarınızın markanıza özel olmasını sağlayacaktır. Dilinizi oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmalı ve onların ilgi duyacağı bir dil oluşturmalısınız.

Kendi üslubunuzu oluşturmak, hedef kitlenizin anlayacağı ve ilgi duyacağı bir dil kullanmak, blog yazılarınızın daha çok etkileşim almasını sağlayacaktır.

Dikkat çekici bir başlık kullanmalısınız

Blog yazılarınızın ilk görünen alanı başlıklardır. Başlıklarınızın dikkat çekici olması, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını sağlar. Kullanıcılar blog sayfanızda gezinirken öncelikli olarak başlıklara dikkat edeceklerdir. Bunun yanı sıra sosyal ağlarda bu içerikleri paylaştığınızda yine ilk olarak kullandığınız başlık öne çıkacaktır.

Bu sebeple de yazınızın başlığını hazırlarken özellikle düşünmelisiniz. Konuyu nasıl daha ilgi çekici bir hale getirebilir ve öne çıkartabilirsiniz. Hedef kitlenizin beklentilerini ve ilgi alanlarını bilmek bu nedenle önemlidir. Bu doğrultuda daha ilgi çekici ve dikkat çeken başlıklar üretebilirsiniz.

Arama motorlarına uyumlu olmalı

Blog yazılarınızda olması gereken bir diğer özellik ise arama motorlarına uyumlu olması. Google üzerinden organik trafik sağlamak için, içeriklerinizde SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Konuyla ilgili anahtar kelimeleri hem başlığınızda hem de içeriğinize iyi bir şekilde dağıtarak, ilgili aramlarda blog yazınızın görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Odağınız okuyucular olmalı

Firmalar blog yazılarını hazırlarken, genellikle bu detayı gözden kaçırabiliyorlar. Blog yazılarınızın tüketicilere bir değer katması gerekiyor. Her ne kadar kendi reklamınızı yapsanız ya da ürün/hizmetlerinizle ilgili bir konu hazırlıyor olsanız dahi, okuyucularınızın bu yazıdan bir şeyler kazanması gerekiyor.

Okuyucuları göz önünde tutmanız ve onları odak noktanız almanız blog yazılarınızın değerini artıracaktır. Reklam içerikleri oluştururken dahi, kullanıcıların kafasındaki “neden?” sorularını cevaplamanız ve onlara bir şeyler katmanız gerekiyor.

Bunu sağlamak için de bu ürün ya da hizmetin neden daha iyi olduğunu, neden bu ürünü tercih etmeleri gerektiğini, piyasadaki muadillerinden ne gibi farklılıkları ve avantajları olduğunu onlara anlatarak, mümkün olduğunca tarafsız bir yaklaşım sergilemeye özen göstermelisiniz. Yazılarınızın çok fazla “reklam kokması”, okuyucular tarafından anlaşılacağı için yazıların değerini de düşürecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin