Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken de bir takım kurallara uymak, yazılarınızda bazı özellikleri barındırmak gerekiyor. Bu uygulamaları yapmak, hem blog içeriklerinizin değerini artırır, hem de Google tarafından daha fazla trafik sağlamanıza yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de blog yazılarınızda bulunması gereken bu 5 önemli özelliği sizinle paylaşıyoruz.

Eğitici içerikler hazırlayın

Hazırladığınız blog içeriklerinin bir değer sunabilmesi için, içeriklerinizin eğitici olması oldukça önemli. Okuyucularınız bu içerikleri okuduklarında, ilgili konu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilmeliler ve günlük hayatlarında bu bilgilerden faydalanabilmeliler.

Eğer bir ürünle ilgili teknik açıklamalar paylaşıyorsanız, bu açıklamalarınızın yeterli ve okuyucu tarafından uygulanabilir olması gerekir. Eğer bir konu ile ilgili ipuçları veriyorsanız veya “nasıl yapılır?” temalı içerikler hazırlıyorsanız, adım adım kullanıcıların neler yapması gerektiğini anlatmalı ve konuyu tüm detaylarıyla ele almalısınız.

İçeriklerinizin eğitici bir özelliğinin olması, blog yazılarınıza bir değer katmanıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra okuyucularınıza değer kattığınız için marka değerinizi de artırabilir ve eğitici içerikler konusunda tüketicilerin takip ettiği bir site olabilirsiniz.

Kendine has bir üslubu olmalı

Başka bir deyişle kendinize has bir diliniz olmalı. İçeriklerinize bir kişilik katmak, blog yazılarınızın markanıza özel olmasını sağlayacaktır. Dilinizi oluştururken, hedef kitlenizi göz önünde bulundurmalı ve onların ilgi duyacağı bir dil oluşturmalısınız.

Kendi üslubunuzu oluşturmak, hedef kitlenizin anlayacağı ve ilgi duyacağı bir dil kullanmak, blog yazılarınızın daha çok etkileşim almasını sağlayacaktır.

Dikkat çekici bir başlık kullanmalısınız

Blog yazılarınızın ilk görünen alanı başlıklardır. Başlıklarınızın dikkat çekici olması, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını sağlar. Kullanıcılar blog sayfanızda gezinirken öncelikli olarak başlıklara dikkat edeceklerdir. Bunun yanı sıra sosyal ağlarda bu içerikleri paylaştığınızda yine ilk olarak kullandığınız başlık öne çıkacaktır.

Bu sebeple de yazınızın başlığını hazırlarken özellikle düşünmelisiniz. Konuyu nasıl daha ilgi çekici bir hale getirebilir ve öne çıkartabilirsiniz. Hedef kitlenizin beklentilerini ve ilgi alanlarını bilmek bu nedenle önemlidir. Bu doğrultuda daha ilgi çekici ve dikkat çeken başlıklar üretebilirsiniz.

Arama motorlarına uyumlu olmalı

Blog yazılarınızda olması gereken bir diğer özellik ise arama motorlarına uyumlu olması. Google üzerinden organik trafik sağlamak için, içeriklerinizde SEO çalışmaları yapmanız gerekiyor.

Konuyla ilgili anahtar kelimeleri hem başlığınızda hem de içeriğinize iyi bir şekilde dağıtarak, ilgili aramlarda blog yazınızın görünmesini sağlayarak, organik olarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

Odağınız okuyucular olmalı

Firmalar blog yazılarını hazırlarken, genellikle bu detayı gözden kaçırabiliyorlar. Blog yazılarınızın tüketicilere bir değer katması gerekiyor. Her ne kadar kendi reklamınızı yapsanız ya da ürün/hizmetlerinizle ilgili bir konu hazırlıyor olsanız dahi, okuyucularınızın bu yazıdan bir şeyler kazanması gerekiyor.

Okuyucuları göz önünde tutmanız ve onları odak noktanız almanız blog yazılarınızın değerini artıracaktır. Reklam içerikleri oluştururken dahi, kullanıcıların kafasındaki “neden?” sorularını cevaplamanız ve onlara bir şeyler katmanız gerekiyor.

Bunu sağlamak için de bu ürün ya da hizmetin neden daha iyi olduğunu, neden bu ürünü tercih etmeleri gerektiğini, piyasadaki muadillerinden ne gibi farklılıkları ve avantajları olduğunu onlara anlatarak, mümkün olduğunca tarafsız bir yaklaşım sergilemeye özen göstermelisiniz. Yazılarınızın çok fazla “reklam kokması”, okuyucular tarafından anlaşılacağı için yazıların değerini de düşürecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın