fbpx

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

19 Mart 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim sağlama için de blog çalışmaları bir hayli önemlidir.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken, birçok detayı da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu detaylara yakından bakmak ve onların üstünde durmak içeriklerinizin daha hızlı ve daha çok paylaşılmasını sağlayacağı için özenle üzerinde durulmalıdır.

İçeriklerinizin kim için olduğunu iyi anlamalısınız

Blog içerikleri oluştururken, bu içerikleri kim için neden hazırladığınızı da en iyi şekilde biliyor olmanız gerekir. Kim için bu içerikleri oluşturduğunuzu bilmemeniz hem konu bazında hem de kullanılan dil bazında bir takım sorunların olmasına ve bu sebeple de blog içeriklerinin istenilen sonuçlara ulaşmamasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizi araştırmanız, sosyal mecralarda sizinle etkileşime giren kişilerin ve müşterilerinizin beklentilerini iyi bir şekilde anlamalısınız. Onların isteklerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anladığınızda, oluşturacağınız içerikler de bu doğrultuda şekillenmeye başlayacaktır. Bu da içeriklerinizin daha ilgi çekici bir hale gelmesine yardımcı olacak.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitlenizin farkındalık durumunu analiz edin

Bu konuyu biraz daha açmamız gerekirse, hedef kitlenizin satın alma ya da eyleme geçme sürecinin hangi aşamasında olduğunu analiz etmeniz bir hayli önemlidir. Tabii ki bu durumda tek bir amacınız olamaz, farklı evrelerdeki hedef kitle grupları için de içerikler oluşturabilirsiniz; ancak herbir içeriğinizi bu kategorilerden biriyle ilişkilendirebilirsiniz. Bu grupları üçe ayırabiliriz:

  • Bir sorunu ya da ihtiyacı olduğunun farkında olmayanlar
  • Bir sorunu olduğunun farkında olan; ancak ne yapacağınız bilmiyor olanlar
  • Bir sorunu olduğunu bilen ancak henüz bir çözüm bulamamış olanlar.

Bu üç kategoriyi de ayrı ayrı ele alarak içerik çalışmalarınızı yapmanız mümkün. Sorunu olduğunu bilmeyenler için onlara farkındalık katacak içerikler hazırlayabilir ya da henüz sorunu hakkında bir çözüm üretememiş kişileri bilgilendirecek ve onlara çözüm sunacak içerikler sunabilirsiniz.

Bu durumda ürünlerinizin ve hizmetlerinizi tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü ve onların hayatını nasıl kolaylaştırdığını da iyi bir şekilde bilmeniz önemlidir. Böylelikle içerik fikirlerinizi daha iyi oluşturabilir ve farklı evrelerdeki tüketici gruplarına göre bunları kategorize edebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Hangi duyguları uyandırmanız gerektiğine karar verin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerle bir bağ kurmak ve onları bir eyleme geçirmek için kullanılan taktiklerden biri de duygulara yönelik çalışmalar yapmaktır. Onların duygularına dokunabildiğinizde, içeriklerinizin paylaşım oranları ve ilgi çekiciliği de aynı oranda artacaktır.

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünler ve bu ürünlerin çözdüğü sorunlar, tüketicilerin hangi duygularına daha çok hitap ediyor? Bu duyguları bulduğunuzda ve içeriklerinizde bu duyguların üzerine kurguladığınızda hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Hangi içerik tipi hedef kitleniz için daha uygun olacak?

Duygular ve içerik konusunun yanında hangi içerik formatlarını kullanacağınız da içeriklerinizin paylaşılmasında etkili bir rol oynayacaktır. Farklı içerik türleri, farklı hedef kitlelerin ilgisini çektiği için, kendi hedef kitlenizin daha fazla etkileşime gireceği ve paylaşacağı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanız gerekir. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz birçok içerik formatı bulunuyor. Bu formatları aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Nasıl bir mesajla paylaşacaksınız?

İçerikleri oluşturduktan sonra bir diğer önemli konu ise içeriklerinizi nasıl bir mesajla ve hangi yaklaşımla paylaşacağınızdır. Birçok farklı şekilde bu mesajlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilirsiniz.

  • Konuyu kişiselleştirerek, marka konumundan çıkarak daha şahsi bir şekilde kullanıcılara ulaşabilir;
  • Kendi kişisel tecrübelerinizden yola çıkarak, mesajınızı bu şekilde verebilir;
  • Bir soru yönelterek, kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilir;
  • Kullanıcıların kendi yaşam tarzlarını sizle paylaşmalarını isteyebilir;
  • Sonuç ve istatistik odaklı içerik oluşturabilir;
  • Onların konu hakkındaki düşüncelerini doğrudan sorabilirsiniz.

Farklı mesaj ve yaklaşımlar denemek ve bunları çeşitlendirmek, paylaşımlarınızın da daha organik ve doğal olmasını sağlayacaktır. Tabii ki sizin için en iyi sonuçları veren çalışmalara odaklanmanız doğru olacaktır; fakat bunda aşırıya kaçmak da bir süre sonra gerekli ilgiyi çekememenize neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan