fbpx

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

19 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim sağlama için de blog çalışmaları bir hayli önemlidir.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken, birçok detayı da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu detaylara yakından bakmak ve onların üstünde durmak içeriklerinizin daha hızlı ve daha çok paylaşılmasını sağlayacağı için özenle üzerinde durulmalıdır.

İçeriklerinizin kim için olduğunu iyi anlamalısınız

Blog içerikleri oluştururken, bu içerikleri kim için neden hazırladığınızı da en iyi şekilde biliyor olmanız gerekir. Kim için bu içerikleri oluşturduğunuzu bilmemeniz hem konu bazında hem de kullanılan dil bazında bir takım sorunların olmasına ve bu sebeple de blog içeriklerinin istenilen sonuçlara ulaşmamasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizi araştırmanız, sosyal mecralarda sizinle etkileşime giren kişilerin ve müşterilerinizin beklentilerini iyi bir şekilde anlamalısınız. Onların isteklerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anladığınızda, oluşturacağınız içerikler de bu doğrultuda şekillenmeye başlayacaktır. Bu da içeriklerinizin daha ilgi çekici bir hale gelmesine yardımcı olacak.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitlenizin farkındalık durumunu analiz edin

Bu konuyu biraz daha açmamız gerekirse, hedef kitlenizin satın alma ya da eyleme geçme sürecinin hangi aşamasında olduğunu analiz etmeniz bir hayli önemlidir. Tabii ki bu durumda tek bir amacınız olamaz, farklı evrelerdeki hedef kitle grupları için de içerikler oluşturabilirsiniz; ancak herbir içeriğinizi bu kategorilerden biriyle ilişkilendirebilirsiniz. Bu grupları üçe ayırabiliriz:

  • Bir sorunu ya da ihtiyacı olduğunun farkında olmayanlar
  • Bir sorunu olduğunun farkında olan; ancak ne yapacağınız bilmiyor olanlar
  • Bir sorunu olduğunu bilen ancak henüz bir çözüm bulamamış olanlar.

Bu üç kategoriyi de ayrı ayrı ele alarak içerik çalışmalarınızı yapmanız mümkün. Sorunu olduğunu bilmeyenler için onlara farkındalık katacak içerikler hazırlayabilir ya da henüz sorunu hakkında bir çözüm üretememiş kişileri bilgilendirecek ve onlara çözüm sunacak içerikler sunabilirsiniz.

Bu durumda ürünlerinizin ve hizmetlerinizi tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü ve onların hayatını nasıl kolaylaştırdığını da iyi bir şekilde bilmeniz önemlidir. Böylelikle içerik fikirlerinizi daha iyi oluşturabilir ve farklı evrelerdeki tüketici gruplarına göre bunları kategorize edebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Hangi duyguları uyandırmanız gerektiğine karar verin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerle bir bağ kurmak ve onları bir eyleme geçirmek için kullanılan taktiklerden biri de duygulara yönelik çalışmalar yapmaktır. Onların duygularına dokunabildiğinizde, içeriklerinizin paylaşım oranları ve ilgi çekiciliği de aynı oranda artacaktır.

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünler ve bu ürünlerin çözdüğü sorunlar, tüketicilerin hangi duygularına daha çok hitap ediyor? Bu duyguları bulduğunuzda ve içeriklerinizde bu duyguların üzerine kurguladığınızda hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Hangi içerik tipi hedef kitleniz için daha uygun olacak?

Duygular ve içerik konusunun yanında hangi içerik formatlarını kullanacağınız da içeriklerinizin paylaşılmasında etkili bir rol oynayacaktır. Farklı içerik türleri, farklı hedef kitlelerin ilgisini çektiği için, kendi hedef kitlenizin daha fazla etkileşime gireceği ve paylaşacağı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanız gerekir. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz birçok içerik formatı bulunuyor. Bu formatları aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Nasıl bir mesajla paylaşacaksınız?

İçerikleri oluşturduktan sonra bir diğer önemli konu ise içeriklerinizi nasıl bir mesajla ve hangi yaklaşımla paylaşacağınızdır. Birçok farklı şekilde bu mesajlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilirsiniz.

  • Konuyu kişiselleştirerek, marka konumundan çıkarak daha şahsi bir şekilde kullanıcılara ulaşabilir;
  • Kendi kişisel tecrübelerinizden yola çıkarak, mesajınızı bu şekilde verebilir;
  • Bir soru yönelterek, kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilir;
  • Kullanıcıların kendi yaşam tarzlarını sizle paylaşmalarını isteyebilir;
  • Sonuç ve istatistik odaklı içerik oluşturabilir;
  • Onların konu hakkındaki düşüncelerini doğrudan sorabilirsiniz.

Farklı mesaj ve yaklaşımlar denemek ve bunları çeşitlendirmek, paylaşımlarınızın da daha organik ve doğal olmasını sağlayacaktır. Tabii ki sizin için en iyi sonuçları veren çalışmalara odaklanmanız doğru olacaktır; fakat bunda aşırıya kaçmak da bir süre sonra gerekli ilgiyi çekememenize neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan