Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

19 Mart 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim sağlama için de blog çalışmaları bir hayli önemlidir.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken, birçok detayı da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu detaylara yakından bakmak ve onların üstünde durmak içeriklerinizin daha hızlı ve daha çok paylaşılmasını sağlayacağı için özenle üzerinde durulmalıdır.

İçeriklerinizin kim için olduğunu iyi anlamalısınız

Blog içerikleri oluştururken, bu içerikleri kim için neden hazırladığınızı da en iyi şekilde biliyor olmanız gerekir. Kim için bu içerikleri oluşturduğunuzu bilmemeniz hem konu bazında hem de kullanılan dil bazında bir takım sorunların olmasına ve bu sebeple de blog içeriklerinin istenilen sonuçlara ulaşmamasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizi araştırmanız, sosyal mecralarda sizinle etkileşime giren kişilerin ve müşterilerinizin beklentilerini iyi bir şekilde anlamalısınız. Onların isteklerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anladığınızda, oluşturacağınız içerikler de bu doğrultuda şekillenmeye başlayacaktır. Bu da içeriklerinizin daha ilgi çekici bir hale gelmesine yardımcı olacak.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitlenizin farkındalık durumunu analiz edin

Bu konuyu biraz daha açmamız gerekirse, hedef kitlenizin satın alma ya da eyleme geçme sürecinin hangi aşamasında olduğunu analiz etmeniz bir hayli önemlidir. Tabii ki bu durumda tek bir amacınız olamaz, farklı evrelerdeki hedef kitle grupları için de içerikler oluşturabilirsiniz; ancak herbir içeriğinizi bu kategorilerden biriyle ilişkilendirebilirsiniz. Bu grupları üçe ayırabiliriz:

  • Bir sorunu ya da ihtiyacı olduğunun farkında olmayanlar
  • Bir sorunu olduğunun farkında olan; ancak ne yapacağınız bilmiyor olanlar
  • Bir sorunu olduğunu bilen ancak henüz bir çözüm bulamamış olanlar.

Bu üç kategoriyi de ayrı ayrı ele alarak içerik çalışmalarınızı yapmanız mümkün. Sorunu olduğunu bilmeyenler için onlara farkındalık katacak içerikler hazırlayabilir ya da henüz sorunu hakkında bir çözüm üretememiş kişileri bilgilendirecek ve onlara çözüm sunacak içerikler sunabilirsiniz.

Bu durumda ürünlerinizin ve hizmetlerinizi tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü ve onların hayatını nasıl kolaylaştırdığını da iyi bir şekilde bilmeniz önemlidir. Böylelikle içerik fikirlerinizi daha iyi oluşturabilir ve farklı evrelerdeki tüketici gruplarına göre bunları kategorize edebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Hangi duyguları uyandırmanız gerektiğine karar verin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerle bir bağ kurmak ve onları bir eyleme geçirmek için kullanılan taktiklerden biri de duygulara yönelik çalışmalar yapmaktır. Onların duygularına dokunabildiğinizde, içeriklerinizin paylaşım oranları ve ilgi çekiciliği de aynı oranda artacaktır.

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünler ve bu ürünlerin çözdüğü sorunlar, tüketicilerin hangi duygularına daha çok hitap ediyor? Bu duyguları bulduğunuzda ve içeriklerinizde bu duyguların üzerine kurguladığınızda hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Hangi içerik tipi hedef kitleniz için daha uygun olacak?

Duygular ve içerik konusunun yanında hangi içerik formatlarını kullanacağınız da içeriklerinizin paylaşılmasında etkili bir rol oynayacaktır. Farklı içerik türleri, farklı hedef kitlelerin ilgisini çektiği için, kendi hedef kitlenizin daha fazla etkileşime gireceği ve paylaşacağı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanız gerekir. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz birçok içerik formatı bulunuyor. Bu formatları aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Nasıl bir mesajla paylaşacaksınız?

İçerikleri oluşturduktan sonra bir diğer önemli konu ise içeriklerinizi nasıl bir mesajla ve hangi yaklaşımla paylaşacağınızdır. Birçok farklı şekilde bu mesajlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilirsiniz.

  • Konuyu kişiselleştirerek, marka konumundan çıkarak daha şahsi bir şekilde kullanıcılara ulaşabilir;
  • Kendi kişisel tecrübelerinizden yola çıkarak, mesajınızı bu şekilde verebilir;
  • Bir soru yönelterek, kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilir;
  • Kullanıcıların kendi yaşam tarzlarını sizle paylaşmalarını isteyebilir;
  • Sonuç ve istatistik odaklı içerik oluşturabilir;
  • Onların konu hakkındaki düşüncelerini doğrudan sorabilirsiniz.

Farklı mesaj ve yaklaşımlar denemek ve bunları çeşitlendirmek, paylaşımlarınızın da daha organik ve doğal olmasını sağlayacaktır. Tabii ki sizin için en iyi sonuçları veren çalışmalara odaklanmanız doğru olacaktır; fakat bunda aşırıya kaçmak da bir süre sonra gerekli ilgiyi çekememenize neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan