Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları

19 Mart 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim sağlama için de blog çalışmaları bir hayli önemlidir.

Tabii ki blog içerikleri oluştururken, birçok detayı da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Bu detaylara yakından bakmak ve onların üstünde durmak içeriklerinizin daha hızlı ve daha çok paylaşılmasını sağlayacağı için özenle üzerinde durulmalıdır.

İçeriklerinizin kim için olduğunu iyi anlamalısınız

Blog içerikleri oluştururken, bu içerikleri kim için neden hazırladığınızı da en iyi şekilde biliyor olmanız gerekir. Kim için bu içerikleri oluşturduğunuzu bilmemeniz hem konu bazında hem de kullanılan dil bazında bir takım sorunların olmasına ve bu sebeple de blog içeriklerinin istenilen sonuçlara ulaşmamasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizi araştırmanız, sosyal mecralarda sizinle etkileşime giren kişilerin ve müşterilerinizin beklentilerini iyi bir şekilde anlamalısınız. Onların isteklerini ve ihtiyaçlarını iyi bir şekilde anladığınızda, oluşturacağınız içerikler de bu doğrultuda şekillenmeye başlayacaktır. Bu da içeriklerinizin daha ilgi çekici bir hale gelmesine yardımcı olacak.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Hedef kitlenizin farkındalık durumunu analiz edin

Bu konuyu biraz daha açmamız gerekirse, hedef kitlenizin satın alma ya da eyleme geçme sürecinin hangi aşamasında olduğunu analiz etmeniz bir hayli önemlidir. Tabii ki bu durumda tek bir amacınız olamaz, farklı evrelerdeki hedef kitle grupları için de içerikler oluşturabilirsiniz; ancak herbir içeriğinizi bu kategorilerden biriyle ilişkilendirebilirsiniz. Bu grupları üçe ayırabiliriz:

  • Bir sorunu ya da ihtiyacı olduğunun farkında olmayanlar
  • Bir sorunu olduğunun farkında olan; ancak ne yapacağınız bilmiyor olanlar
  • Bir sorunu olduğunu bilen ancak henüz bir çözüm bulamamış olanlar.

Bu üç kategoriyi de ayrı ayrı ele alarak içerik çalışmalarınızı yapmanız mümkün. Sorunu olduğunu bilmeyenler için onlara farkındalık katacak içerikler hazırlayabilir ya da henüz sorunu hakkında bir çözüm üretememiş kişileri bilgilendirecek ve onlara çözüm sunacak içerikler sunabilirsiniz.

Bu durumda ürünlerinizin ve hizmetlerinizi tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü ve onların hayatını nasıl kolaylaştırdığını da iyi bir şekilde bilmeniz önemlidir. Böylelikle içerik fikirlerinizi daha iyi oluşturabilir ve farklı evrelerdeki tüketici gruplarına göre bunları kategorize edebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Hangi duyguları uyandırmanız gerektiğine karar verin

Pazarlama çalışmalarında tüketicilerle bir bağ kurmak ve onları bir eyleme geçirmek için kullanılan taktiklerden biri de duygulara yönelik çalışmalar yapmaktır. Onların duygularına dokunabildiğinizde, içeriklerinizin paylaşım oranları ve ilgi çekiciliği de aynı oranda artacaktır.

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünler ve bu ürünlerin çözdüğü sorunlar, tüketicilerin hangi duygularına daha çok hitap ediyor? Bu duyguları bulduğunuzda ve içeriklerinizde bu duyguların üzerine kurguladığınızda hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Hangi içerik tipi hedef kitleniz için daha uygun olacak?

Duygular ve içerik konusunun yanında hangi içerik formatlarını kullanacağınız da içeriklerinizin paylaşılmasında etkili bir rol oynayacaktır. Farklı içerik türleri, farklı hedef kitlelerin ilgisini çektiği için, kendi hedef kitlenizin daha fazla etkileşime gireceği ve paylaşacağı içerik türleri üzerine yoğunlaşmanız gerekir. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz birçok içerik formatı bulunuyor. Bu formatları aşağıdaki rehberimizde okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

Nasıl bir mesajla paylaşacaksınız?

İçerikleri oluşturduktan sonra bir diğer önemli konu ise içeriklerinizi nasıl bir mesajla ve hangi yaklaşımla paylaşacağınızdır. Birçok farklı şekilde bu mesajlarınızı sosyal mecralarda paylaşabilirsiniz.

  • Konuyu kişiselleştirerek, marka konumundan çıkarak daha şahsi bir şekilde kullanıcılara ulaşabilir;
  • Kendi kişisel tecrübelerinizden yola çıkarak, mesajınızı bu şekilde verebilir;
  • Bir soru yönelterek, kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilir;
  • Kullanıcıların kendi yaşam tarzlarını sizle paylaşmalarını isteyebilir;
  • Sonuç ve istatistik odaklı içerik oluşturabilir;
  • Onların konu hakkındaki düşüncelerini doğrudan sorabilirsiniz.

Farklı mesaj ve yaklaşımlar denemek ve bunları çeşitlendirmek, paylaşımlarınızın da daha organik ve doğal olmasını sağlayacaktır. Tabii ki sizin için en iyi sonuçları veren çalışmalara odaklanmanız doğru olacaktır; fakat bunda aşırıya kaçmak da bir süre sonra gerekli ilgiyi çekememenize neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan