fbpx

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız, içeriklerinizi paylaştığınızda alacağınız geri dönüşümleri de artırmanız gerekecektir.

Blog fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Konu ile alakalı olmalı

Blog fotoğrafları seçiminde önemli konulardan biri de kullanacağınız görselin, blogda paylaştığınız bilgilerle alakalı olmalı. Konu başlığınız ve içeriğinizle ilgili olan bir görsel kullanmanız, görsel olarak da kullanıcılara birçok bilgi sunacağı için de ilgi çekici olacaktır.

Jenerik ve klişe görsellerden kaçının

Blog fotoğrafları ilgi çekici olmadığında kullanıcıların bu içeriklere tıklama ihtimalleri de azalır. Bu noktada da jenerik ve klişe olmuş, başka bir deyişle çok sık kullanılan ve bir anlam içermeyen standart fotoğraflar dikkat çekiciliğin düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de daha orijinal ve dikkat çekici fotoğrafları seçmeniz içeriklerin daha fazla ilgi çekmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

İnternet siteniz üzerinde görsel paylaşımı yaparken, kullandığınız görsellerin de telifli olması gerekmekte. İzinsiz kullanılan görseller nedeniyle telif hakkı ödemeniz gerekebilir. Bu da hem ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir hem de marka imajınıza zarar verir.

Telifli görsel kullanmak için telifli görsel satan web siteleri üzerinden aylık abonelikler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra farklı mecralardaki görselleri kullandığınızda da bu web sitelerine kaynak gösterebilir ve link paylaşabilirsiniz.

Bütçenizi göz önünde tutun

Telifli görsel kullanımlarında abonelik modelleri seçerken özellikle bütçenize dikkat etmeniz de önemli. Aylık olarak kullanacağınız toplam görsel adedine göre bu modelleri seçmeniz bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlayacağı gibi bütçenizi yormayacaktır da.

Görselleriniz için bir format belirleyin

Blog fotoğrafları seçiminde belli bir formatınızın olması da gerekir. Blog bölümünde bir bütünlüğün olması ve görsel olarak göze iyi görünmesi için bit bütünlüğün olması önemli. Bu sebeple de görsel kullanım için bir format belirlemeniz en iyi alternatif olacaktır.

Yazılarınızın öne çıkan görseli için standart bir ölçü belirlemek, blog sayfasının genelinde de tüm görsellerinizin aynı boyda görünmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra renk tercihleri, flat design görseller ya da fotoğraflar gibi farklı alternatifileri de bir format içerisine koyarak, görsel paylaşımlarınız için bir şablon oturtabilirsiniz.

Görsellerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirin

Blog fotoğrafları kullanırken yapmanız gerekenlerden biri de görsel optimizasyonu yapmak. Arama motorları üzerinde görsel aramaları da yapılmakta ve bu arama sorgularından da web sitenize trafik alma şansınız olur. Bu sebeple de görsel SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın

Blog içeriklerinin daha dikkat çekici olmasını sağlamak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız da önemli. Kalitesi bozuk olan görseller hem yazınızın değerini düşürebilir hem de profesyonel bir içerik gibi görünmemesini sağlar. Bu sebeple de görsellerinizi seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Blog fotoğrafları seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullandığınızda dosya boyutları da yüksek olacaktır. Bu sebeple de bu fotoğrafların boyutlarını düşürmeniz ve formatınıza uygun bir hale getirmeniz gerekir. Dosya boyutunun yüksek olması sayfanın yüklenme süresini artıracağı gibi kullanıcıların da siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de görsellerinizi düzenlerken, dosya boyutunu da düşürün.

Blog fotoğrafları için kaynaklar

Blog fotoğrafları için görsel bulmak için kullanabileceğiniz farklı kaynaklar bulunuyor. Aşağıda kullanabileceğiniz bazı ücretli ve ücretsiz görsel kaynaklarını paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan