Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız, içeriklerinizi paylaştığınızda alacağınız geri dönüşümleri de artırmanız gerekecektir.

Blog fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Konu ile alakalı olmalı

Blog fotoğrafları seçiminde önemli konulardan biri de kullanacağınız görselin, blogda paylaştığınız bilgilerle alakalı olmalı. Konu başlığınız ve içeriğinizle ilgili olan bir görsel kullanmanız, görsel olarak da kullanıcılara birçok bilgi sunacağı için de ilgi çekici olacaktır.

Jenerik ve klişe görsellerden kaçının

Blog fotoğrafları ilgi çekici olmadığında kullanıcıların bu içeriklere tıklama ihtimalleri de azalır. Bu noktada da jenerik ve klişe olmuş, başka bir deyişle çok sık kullanılan ve bir anlam içermeyen standart fotoğraflar dikkat çekiciliğin düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de daha orijinal ve dikkat çekici fotoğrafları seçmeniz içeriklerin daha fazla ilgi çekmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

İnternet siteniz üzerinde görsel paylaşımı yaparken, kullandığınız görsellerin de telifli olması gerekmekte. İzinsiz kullanılan görseller nedeniyle telif hakkı ödemeniz gerekebilir. Bu da hem ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir hem de marka imajınıza zarar verir.

Telifli görsel kullanmak için telifli görsel satan web siteleri üzerinden aylık abonelikler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra farklı mecralardaki görselleri kullandığınızda da bu web sitelerine kaynak gösterebilir ve link paylaşabilirsiniz.

Bütçenizi göz önünde tutun

Telifli görsel kullanımlarında abonelik modelleri seçerken özellikle bütçenize dikkat etmeniz de önemli. Aylık olarak kullanacağınız toplam görsel adedine göre bu modelleri seçmeniz bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlayacağı gibi bütçenizi yormayacaktır da.

Görselleriniz için bir format belirleyin

Blog fotoğrafları seçiminde belli bir formatınızın olması da gerekir. Blog bölümünde bir bütünlüğün olması ve görsel olarak göze iyi görünmesi için bit bütünlüğün olması önemli. Bu sebeple de görsel kullanım için bir format belirlemeniz en iyi alternatif olacaktır.

Yazılarınızın öne çıkan görseli için standart bir ölçü belirlemek, blog sayfasının genelinde de tüm görsellerinizin aynı boyda görünmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra renk tercihleri, flat design görseller ya da fotoğraflar gibi farklı alternatifileri de bir format içerisine koyarak, görsel paylaşımlarınız için bir şablon oturtabilirsiniz.

Görsellerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirin

Blog fotoğrafları kullanırken yapmanız gerekenlerden biri de görsel optimizasyonu yapmak. Arama motorları üzerinde görsel aramaları da yapılmakta ve bu arama sorgularından da web sitenize trafik alma şansınız olur. Bu sebeple de görsel SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın

Blog içeriklerinin daha dikkat çekici olmasını sağlamak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız da önemli. Kalitesi bozuk olan görseller hem yazınızın değerini düşürebilir hem de profesyonel bir içerik gibi görünmemesini sağlar. Bu sebeple de görsellerinizi seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Blog fotoğrafları seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullandığınızda dosya boyutları da yüksek olacaktır. Bu sebeple de bu fotoğrafların boyutlarını düşürmeniz ve formatınıza uygun bir hale getirmeniz gerekir. Dosya boyutunun yüksek olması sayfanın yüklenme süresini artıracağı gibi kullanıcıların da siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de görsellerinizi düzenlerken, dosya boyutunu da düşürün.

Blog fotoğrafları için kaynaklar

Blog fotoğrafları için görsel bulmak için kullanabileceğiniz farklı kaynaklar bulunuyor. Aşağıda kullanabileceğiniz bazı ücretli ve ücretsiz görsel kaynaklarını paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan