Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

12 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız, içeriklerinizi paylaştığınızda alacağınız geri dönüşümleri de artırmanız gerekecektir.

Blog fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Konu ile alakalı olmalı

Blog fotoğrafları seçiminde önemli konulardan biri de kullanacağınız görselin, blogda paylaştığınız bilgilerle alakalı olmalı. Konu başlığınız ve içeriğinizle ilgili olan bir görsel kullanmanız, görsel olarak da kullanıcılara birçok bilgi sunacağı için de ilgi çekici olacaktır.

Jenerik ve klişe görsellerden kaçının

Blog fotoğrafları ilgi çekici olmadığında kullanıcıların bu içeriklere tıklama ihtimalleri de azalır. Bu noktada da jenerik ve klişe olmuş, başka bir deyişle çok sık kullanılan ve bir anlam içermeyen standart fotoğraflar dikkat çekiciliğin düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de daha orijinal ve dikkat çekici fotoğrafları seçmeniz içeriklerin daha fazla ilgi çekmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

İnternet siteniz üzerinde görsel paylaşımı yaparken, kullandığınız görsellerin de telifli olması gerekmekte. İzinsiz kullanılan görseller nedeniyle telif hakkı ödemeniz gerekebilir. Bu da hem ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir hem de marka imajınıza zarar verir.

Telifli görsel kullanmak için telifli görsel satan web siteleri üzerinden aylık abonelikler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra farklı mecralardaki görselleri kullandığınızda da bu web sitelerine kaynak gösterebilir ve link paylaşabilirsiniz.

Bütçenizi göz önünde tutun

Telifli görsel kullanımlarında abonelik modelleri seçerken özellikle bütçenize dikkat etmeniz de önemli. Aylık olarak kullanacağınız toplam görsel adedine göre bu modelleri seçmeniz bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlayacağı gibi bütçenizi yormayacaktır da.

Görselleriniz için bir format belirleyin

Blog fotoğrafları seçiminde belli bir formatınızın olması da gerekir. Blog bölümünde bir bütünlüğün olması ve görsel olarak göze iyi görünmesi için bit bütünlüğün olması önemli. Bu sebeple de görsel kullanım için bir format belirlemeniz en iyi alternatif olacaktır.

Yazılarınızın öne çıkan görseli için standart bir ölçü belirlemek, blog sayfasının genelinde de tüm görsellerinizin aynı boyda görünmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra renk tercihleri, flat design görseller ya da fotoğraflar gibi farklı alternatifileri de bir format içerisine koyarak, görsel paylaşımlarınız için bir şablon oturtabilirsiniz.

Görsellerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirin

Blog fotoğrafları kullanırken yapmanız gerekenlerden biri de görsel optimizasyonu yapmak. Arama motorları üzerinde görsel aramaları da yapılmakta ve bu arama sorgularından da web sitenize trafik alma şansınız olur. Bu sebeple de görsel SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın

Blog içeriklerinin daha dikkat çekici olmasını sağlamak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız da önemli. Kalitesi bozuk olan görseller hem yazınızın değerini düşürebilir hem de profesyonel bir içerik gibi görünmemesini sağlar. Bu sebeple de görsellerinizi seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Blog fotoğrafları seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullandığınızda dosya boyutları da yüksek olacaktır. Bu sebeple de bu fotoğrafların boyutlarını düşürmeniz ve formatınıza uygun bir hale getirmeniz gerekir. Dosya boyutunun yüksek olması sayfanın yüklenme süresini artıracağı gibi kullanıcıların da siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de görsellerinizi düzenlerken, dosya boyutunu da düşürün.

Blog fotoğrafları için kaynaklar

Blog fotoğrafları için görsel bulmak için kullanabileceğiniz farklı kaynaklar bulunuyor. Aşağıda kullanabileceğiniz bazı ücretli ve ücretsiz görsel kaynaklarını paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan