Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

12 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız, içeriklerinizi paylaştığınızda alacağınız geri dönüşümleri de artırmanız gerekecektir.

Blog fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Konu ile alakalı olmalı

Blog fotoğrafları seçiminde önemli konulardan biri de kullanacağınız görselin, blogda paylaştığınız bilgilerle alakalı olmalı. Konu başlığınız ve içeriğinizle ilgili olan bir görsel kullanmanız, görsel olarak da kullanıcılara birçok bilgi sunacağı için de ilgi çekici olacaktır.

Jenerik ve klişe görsellerden kaçının

Blog fotoğrafları ilgi çekici olmadığında kullanıcıların bu içeriklere tıklama ihtimalleri de azalır. Bu noktada da jenerik ve klişe olmuş, başka bir deyişle çok sık kullanılan ve bir anlam içermeyen standart fotoğraflar dikkat çekiciliğin düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de daha orijinal ve dikkat çekici fotoğrafları seçmeniz içeriklerin daha fazla ilgi çekmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

İnternet siteniz üzerinde görsel paylaşımı yaparken, kullandığınız görsellerin de telifli olması gerekmekte. İzinsiz kullanılan görseller nedeniyle telif hakkı ödemeniz gerekebilir. Bu da hem ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir hem de marka imajınıza zarar verir.

Telifli görsel kullanmak için telifli görsel satan web siteleri üzerinden aylık abonelikler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra farklı mecralardaki görselleri kullandığınızda da bu web sitelerine kaynak gösterebilir ve link paylaşabilirsiniz.

Bütçenizi göz önünde tutun

Telifli görsel kullanımlarında abonelik modelleri seçerken özellikle bütçenize dikkat etmeniz de önemli. Aylık olarak kullanacağınız toplam görsel adedine göre bu modelleri seçmeniz bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlayacağı gibi bütçenizi yormayacaktır da.

Görselleriniz için bir format belirleyin

Blog fotoğrafları seçiminde belli bir formatınızın olması da gerekir. Blog bölümünde bir bütünlüğün olması ve görsel olarak göze iyi görünmesi için bit bütünlüğün olması önemli. Bu sebeple de görsel kullanım için bir format belirlemeniz en iyi alternatif olacaktır.

Yazılarınızın öne çıkan görseli için standart bir ölçü belirlemek, blog sayfasının genelinde de tüm görsellerinizin aynı boyda görünmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra renk tercihleri, flat design görseller ya da fotoğraflar gibi farklı alternatifileri de bir format içerisine koyarak, görsel paylaşımlarınız için bir şablon oturtabilirsiniz.

Görsellerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirin

Blog fotoğrafları kullanırken yapmanız gerekenlerden biri de görsel optimizasyonu yapmak. Arama motorları üzerinde görsel aramaları da yapılmakta ve bu arama sorgularından da web sitenize trafik alma şansınız olur. Bu sebeple de görsel SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın

Blog içeriklerinin daha dikkat çekici olmasını sağlamak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız da önemli. Kalitesi bozuk olan görseller hem yazınızın değerini düşürebilir hem de profesyonel bir içerik gibi görünmemesini sağlar. Bu sebeple de görsellerinizi seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Blog fotoğrafları seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullandığınızda dosya boyutları da yüksek olacaktır. Bu sebeple de bu fotoğrafların boyutlarını düşürmeniz ve formatınıza uygun bir hale getirmeniz gerekir. Dosya boyutunun yüksek olması sayfanın yüklenme süresini artıracağı gibi kullanıcıların da siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de görsellerinizi düzenlerken, dosya boyutunu da düşürün.

Blog fotoğrafları için kaynaklar

Blog fotoğrafları için görsel bulmak için kullanabileceğiniz farklı kaynaklar bulunuyor. Aşağıda kullanabileceğiniz bazı ücretli ve ücretsiz görsel kaynaklarını paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya