Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız, içeriklerinizi paylaştığınızda alacağınız geri dönüşümleri de artırmanız gerekecektir.

Blog fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Konu ile alakalı olmalı

Blog fotoğrafları seçiminde önemli konulardan biri de kullanacağınız görselin, blogda paylaştığınız bilgilerle alakalı olmalı. Konu başlığınız ve içeriğinizle ilgili olan bir görsel kullanmanız, görsel olarak da kullanıcılara birçok bilgi sunacağı için de ilgi çekici olacaktır.

Jenerik ve klişe görsellerden kaçının

Blog fotoğrafları ilgi çekici olmadığında kullanıcıların bu içeriklere tıklama ihtimalleri de azalır. Bu noktada da jenerik ve klişe olmuş, başka bir deyişle çok sık kullanılan ve bir anlam içermeyen standart fotoğraflar dikkat çekiciliğin düşmesine neden olacaktır. Bu sebeple de daha orijinal ve dikkat çekici fotoğrafları seçmeniz içeriklerin daha fazla ilgi çekmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru görsel kullanım stratejileriyle dönüşüm oranını artırma ipuçları

Telif haklarına dikkat edin

İnternet siteniz üzerinde görsel paylaşımı yaparken, kullandığınız görsellerin de telifli olması gerekmekte. İzinsiz kullanılan görseller nedeniyle telif hakkı ödemeniz gerekebilir. Bu da hem ekstra masrafların çıkmasına neden olabilir hem de marka imajınıza zarar verir.

Telifli görsel kullanmak için telifli görsel satan web siteleri üzerinden aylık abonelikler alabilirsiniz. Bunun yanı sıra farklı mecralardaki görselleri kullandığınızda da bu web sitelerine kaynak gösterebilir ve link paylaşabilirsiniz.

Bütçenizi göz önünde tutun

Telifli görsel kullanımlarında abonelik modelleri seçerken özellikle bütçenize dikkat etmeniz de önemli. Aylık olarak kullanacağınız toplam görsel adedine göre bu modelleri seçmeniz bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlayacağı gibi bütçenizi yormayacaktır da.

Görselleriniz için bir format belirleyin

Blog fotoğrafları seçiminde belli bir formatınızın olması da gerekir. Blog bölümünde bir bütünlüğün olması ve görsel olarak göze iyi görünmesi için bit bütünlüğün olması önemli. Bu sebeple de görsel kullanım için bir format belirlemeniz en iyi alternatif olacaktır.

Yazılarınızın öne çıkan görseli için standart bir ölçü belirlemek, blog sayfasının genelinde de tüm görsellerinizin aynı boyda görünmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra renk tercihleri, flat design görseller ya da fotoğraflar gibi farklı alternatifileri de bir format içerisine koyarak, görsel paylaşımlarınız için bir şablon oturtabilirsiniz.

Görsellerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirin

Blog fotoğrafları kullanırken yapmanız gerekenlerden biri de görsel optimizasyonu yapmak. Arama motorları üzerinde görsel aramaları da yapılmakta ve bu arama sorgularından da web sitenize trafik alma şansınız olur. Bu sebeple de görsel SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konu ile ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın

Blog içeriklerinin daha dikkat çekici olmasını sağlamak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız da önemli. Kalitesi bozuk olan görseller hem yazınızın değerini düşürebilir hem de profesyonel bir içerik gibi görünmemesini sağlar. Bu sebeple de görsellerinizi seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen gösterin.

Dosya boyutlarınızı küçük tutun

Blog fotoğrafları seçerken yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullandığınızda dosya boyutları da yüksek olacaktır. Bu sebeple de bu fotoğrafların boyutlarını düşürmeniz ve formatınıza uygun bir hale getirmeniz gerekir. Dosya boyutunun yüksek olması sayfanın yüklenme süresini artıracağı gibi kullanıcıların da siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de görsellerinizi düzenlerken, dosya boyutunu da düşürün.

Blog fotoğrafları için kaynaklar

Blog fotoğrafları için görsel bulmak için kullanabileceğiniz farklı kaynaklar bulunuyor. Aşağıda kullanabileceğiniz bazı ücretli ve ücretsiz görsel kaynaklarını paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak,...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın