Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

11 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı gibi, son dakikada “ne yayınlamam gerekiyor?” sorularını da sormamanızı sağlar.

Bu sayede de daha profesyonel bir yaklaşımla içeriklerinizi oluşturabilirsiniz. Önceden planlama aynı zamanda uzun vadede de ne gibi çalışmalar yapacağınız konusunda bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Böylelikle ilerleyen dönemlerdeki kampanya, yeni ürün lansmanları gibi detayları da hesaba katarak, daha kapsamlı içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog çalışmalarınız için planlama yaparken kullanabileceğiniz taktikleri de aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Elinizdeki iş gücünü hesaba katın

Blog çalışmalarınızı siz mi hazırlayacaksınız yoksa bir içerik ekibiniz mi bulunuyor? Bu iş için belli bir zaman ve emek harcamanız gerekecektir. Bu sebeple de öncelikle işe elinizdeki iş gücünü hesaba katarak başlamalısınız.

Haftada kaç içerik oluşturabilirsiniz?

Elinizdeki iş gücüne göre haftada kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olur. Haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz bu planlamaları yaparken oldukça önemlidir. Elinizdeki iş gücüne ve bütçeye göre haftada dilediğiniz kadar içerik oluşturabilirsiniz. Tabii ki bu sayıyı belirlerken oluşturabileceğiniz içerikleri çok çabuk tüketmemeye de özen göstermelisiniz. Bu sebeple de ilk etapta yavaş başlamak daha iyi olabilir. Haftada 1 ya da 2 içerikle başlayabilir ve sonrasında da devamını getirebilecekseniz ve elinizde yeterli iş gücü varsa bu sayıyı artırabilirsiniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Bir sonraki aşamada ise artık içerik fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizle ya da sektörle ilgili olabilecek içerik konularını bir Excel dosyası üzerinde tutmaya başlayabilirsiniz. İçerik çeşitliliğini artırmak için şirket içindeki diğer çalışanların da fikirlerini alabilirsiniz.

Bir içerik havuzu oluşturmak için online dokümanlardan yararlanabilir ve Google Drive ya da muadili bir platform üzerinden şirket içi çalışanların ulaşabileceği bir dosya açabilirsiniz. Bu havuzda da içerik fikirlerinizi toplayabilirsiniz.

İçerik havuzunuzda bir süre sonra kullanabileceğiniz içerik fikirleri oluşacaktır. Daha verimli içerik konuları çıkartabilmek için satış, pazarlama ve müşteri destek birimlerinizden ekstra destek alabilirsiniz. Çünkü bu departmanlardaki kişilerin fikirleri, içeriklerinizin daha ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

İçeriklerinizi kategorilendirin

İçerik havuzunuzda biriken içerikleri farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı içerik türleri oluşturabileceğiniz gibi, içeriklerinizi kategorilendirme şansınız da olur. Devamlı olarak aynı tür içerikler yayınlamamak için bu kategorilendirme yöntemine gidebilirsiniz. İçerik planınızı yaparken de bu kategori sisteminden yararlanarak farklı günlerde farklı kategorilerden içerikler yayınlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Hangi içerik türlerinden yararlanacağınızı seçin

Kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Kendi blog yayınlarınızda bu içeriklerinizden faydalanabilirsiniz.

  • Listeler
  • Howto (Rehber) içerikleri
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket ile ilgili haberler
  • Ürün tanıtımları
  • Kampanya haberleri ve güncellemeleri
  • SSS (sıkça sorulan sorular) bölümlerinizle ilgili açıklayıcı yazılar

Yukarıdaki içerik türlerinden faydalanabilirsiniz. Bunların tümünü kullanabileceğiniz gibi aynı zamanda belli başlıklar üzerinde de durabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İlgili rehber: Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Bir Excel dosyasında takvim oluşturun

İçerik havuzunuzu, kategorileriniz ve içerik türlerinizi belirledikten sonra artık bunları bir plan çerçevesine alabilirsiniz. İçerik planınızı bir Excel dosyası üzerinde tutmak oldukça faydalıdır. Burada dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilir, içeriklerinizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Bu sebeple başka bir Excel dosyası üzerinde aylık olarak içerik takvimleri oluşturabilirsiniz.

Somut bir örnek üzerinden gidebilmek için haftada iki yazı ve bu yazıları Salı ile Perşembe günleri yayınlayacağınızı varsayalım. Böylelikle takviminizi 4 haftaya bölebilir ve sadece Salı ile Perşembe günleri buraya dahil edebilirsiniz.

Yazının başlığı, kategorisi ve yayın tarihi için ayrı sütün ya da satırlar oluşturabilir ve sonrasında da bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz. Aşağıda boş bir içerik takvim örneğini sizlerle paylaşıyoruz. Burada haftanın tüm günleri dahil edilmiş olsa da, takvimi sadeleştirmek amacıyla sadece yayın yapacağınız günleri burada tutabilirsiniz.

icerik-plan-ornegi-2

Bu takvimi dilediğiniz gibi genişletebilir, yeni bölümler ekleyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. Bu takvim üzerinde birden fazla kişi çalışacaksa yine online doküman halinde bu dosyayı hazırlamak daha kullanışlı olacaktır. Bu sayede dosya transferi yapmadan, online platformlar üzerinden ilgili kişiler bu dosyaya erişim yapabilirler ve dosyayı düzenleyebilirler.

İçerik pazarlama ile ilgili detaylı bilgiler ve diğer rehberlerimiz

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan