fbpx

Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

11 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı gibi, son dakikada “ne yayınlamam gerekiyor?” sorularını da sormamanızı sağlar.

Bu sayede de daha profesyonel bir yaklaşımla içeriklerinizi oluşturabilirsiniz. Önceden planlama aynı zamanda uzun vadede de ne gibi çalışmalar yapacağınız konusunda bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Böylelikle ilerleyen dönemlerdeki kampanya, yeni ürün lansmanları gibi detayları da hesaba katarak, daha kapsamlı içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog çalışmalarınız için planlama yaparken kullanabileceğiniz taktikleri de aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Elinizdeki iş gücünü hesaba katın

Blog çalışmalarınızı siz mi hazırlayacaksınız yoksa bir içerik ekibiniz mi bulunuyor? Bu iş için belli bir zaman ve emek harcamanız gerekecektir. Bu sebeple de öncelikle işe elinizdeki iş gücünü hesaba katarak başlamalısınız.

Haftada kaç içerik oluşturabilirsiniz?

Elinizdeki iş gücüne göre haftada kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olur. Haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz bu planlamaları yaparken oldukça önemlidir. Elinizdeki iş gücüne ve bütçeye göre haftada dilediğiniz kadar içerik oluşturabilirsiniz. Tabii ki bu sayıyı belirlerken oluşturabileceğiniz içerikleri çok çabuk tüketmemeye de özen göstermelisiniz. Bu sebeple de ilk etapta yavaş başlamak daha iyi olabilir. Haftada 1 ya da 2 içerikle başlayabilir ve sonrasında da devamını getirebilecekseniz ve elinizde yeterli iş gücü varsa bu sayıyı artırabilirsiniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Bir sonraki aşamada ise artık içerik fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizle ya da sektörle ilgili olabilecek içerik konularını bir Excel dosyası üzerinde tutmaya başlayabilirsiniz. İçerik çeşitliliğini artırmak için şirket içindeki diğer çalışanların da fikirlerini alabilirsiniz.

Bir içerik havuzu oluşturmak için online dokümanlardan yararlanabilir ve Google Drive ya da muadili bir platform üzerinden şirket içi çalışanların ulaşabileceği bir dosya açabilirsiniz. Bu havuzda da içerik fikirlerinizi toplayabilirsiniz.

İçerik havuzunuzda bir süre sonra kullanabileceğiniz içerik fikirleri oluşacaktır. Daha verimli içerik konuları çıkartabilmek için satış, pazarlama ve müşteri destek birimlerinizden ekstra destek alabilirsiniz. Çünkü bu departmanlardaki kişilerin fikirleri, içeriklerinizin daha ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

İçeriklerinizi kategorilendirin

İçerik havuzunuzda biriken içerikleri farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı içerik türleri oluşturabileceğiniz gibi, içeriklerinizi kategorilendirme şansınız da olur. Devamlı olarak aynı tür içerikler yayınlamamak için bu kategorilendirme yöntemine gidebilirsiniz. İçerik planınızı yaparken de bu kategori sisteminden yararlanarak farklı günlerde farklı kategorilerden içerikler yayınlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Hangi içerik türlerinden yararlanacağınızı seçin

Kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Kendi blog yayınlarınızda bu içeriklerinizden faydalanabilirsiniz.

  • Listeler
  • Howto (Rehber) içerikleri
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket ile ilgili haberler
  • Ürün tanıtımları
  • Kampanya haberleri ve güncellemeleri
  • SSS (sıkça sorulan sorular) bölümlerinizle ilgili açıklayıcı yazılar

Yukarıdaki içerik türlerinden faydalanabilirsiniz. Bunların tümünü kullanabileceğiniz gibi aynı zamanda belli başlıklar üzerinde de durabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İlgili rehber: Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Bir Excel dosyasında takvim oluşturun

İçerik havuzunuzu, kategorileriniz ve içerik türlerinizi belirledikten sonra artık bunları bir plan çerçevesine alabilirsiniz. İçerik planınızı bir Excel dosyası üzerinde tutmak oldukça faydalıdır. Burada dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilir, içeriklerinizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Bu sebeple başka bir Excel dosyası üzerinde aylık olarak içerik takvimleri oluşturabilirsiniz.

Somut bir örnek üzerinden gidebilmek için haftada iki yazı ve bu yazıları Salı ile Perşembe günleri yayınlayacağınızı varsayalım. Böylelikle takviminizi 4 haftaya bölebilir ve sadece Salı ile Perşembe günleri buraya dahil edebilirsiniz.

Yazının başlığı, kategorisi ve yayın tarihi için ayrı sütün ya da satırlar oluşturabilir ve sonrasında da bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz. Aşağıda boş bir içerik takvim örneğini sizlerle paylaşıyoruz. Burada haftanın tüm günleri dahil edilmiş olsa da, takvimi sadeleştirmek amacıyla sadece yayın yapacağınız günleri burada tutabilirsiniz.

icerik-plan-ornegi-2

Bu takvimi dilediğiniz gibi genişletebilir, yeni bölümler ekleyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. Bu takvim üzerinde birden fazla kişi çalışacaksa yine online doküman halinde bu dosyayı hazırlamak daha kullanışlı olacaktır. Bu sayede dosya transferi yapmadan, online platformlar üzerinden ilgili kişiler bu dosyaya erişim yapabilirler ve dosyayı düzenleyebilirler.

İçerik pazarlama ile ilgili detaylı bilgiler ve diğer rehberlerimiz

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan