Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

11 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı gibi, son dakikada “ne yayınlamam gerekiyor?” sorularını da sormamanızı sağlar.

Bu sayede de daha profesyonel bir yaklaşımla içeriklerinizi oluşturabilirsiniz. Önceden planlama aynı zamanda uzun vadede de ne gibi çalışmalar yapacağınız konusunda bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Böylelikle ilerleyen dönemlerdeki kampanya, yeni ürün lansmanları gibi detayları da hesaba katarak, daha kapsamlı içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog çalışmalarınız için planlama yaparken kullanabileceğiniz taktikleri de aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Elinizdeki iş gücünü hesaba katın

Blog çalışmalarınızı siz mi hazırlayacaksınız yoksa bir içerik ekibiniz mi bulunuyor? Bu iş için belli bir zaman ve emek harcamanız gerekecektir. Bu sebeple de öncelikle işe elinizdeki iş gücünü hesaba katarak başlamalısınız.

Haftada kaç içerik oluşturabilirsiniz?

Elinizdeki iş gücüne göre haftada kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olur. Haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz bu planlamaları yaparken oldukça önemlidir. Elinizdeki iş gücüne ve bütçeye göre haftada dilediğiniz kadar içerik oluşturabilirsiniz. Tabii ki bu sayıyı belirlerken oluşturabileceğiniz içerikleri çok çabuk tüketmemeye de özen göstermelisiniz. Bu sebeple de ilk etapta yavaş başlamak daha iyi olabilir. Haftada 1 ya da 2 içerikle başlayabilir ve sonrasında da devamını getirebilecekseniz ve elinizde yeterli iş gücü varsa bu sayıyı artırabilirsiniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Bir sonraki aşamada ise artık içerik fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizle ya da sektörle ilgili olabilecek içerik konularını bir Excel dosyası üzerinde tutmaya başlayabilirsiniz. İçerik çeşitliliğini artırmak için şirket içindeki diğer çalışanların da fikirlerini alabilirsiniz.

Bir içerik havuzu oluşturmak için online dokümanlardan yararlanabilir ve Google Drive ya da muadili bir platform üzerinden şirket içi çalışanların ulaşabileceği bir dosya açabilirsiniz. Bu havuzda da içerik fikirlerinizi toplayabilirsiniz.

İçerik havuzunuzda bir süre sonra kullanabileceğiniz içerik fikirleri oluşacaktır. Daha verimli içerik konuları çıkartabilmek için satış, pazarlama ve müşteri destek birimlerinizden ekstra destek alabilirsiniz. Çünkü bu departmanlardaki kişilerin fikirleri, içeriklerinizin daha ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

İçeriklerinizi kategorilendirin

İçerik havuzunuzda biriken içerikleri farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı içerik türleri oluşturabileceğiniz gibi, içeriklerinizi kategorilendirme şansınız da olur. Devamlı olarak aynı tür içerikler yayınlamamak için bu kategorilendirme yöntemine gidebilirsiniz. İçerik planınızı yaparken de bu kategori sisteminden yararlanarak farklı günlerde farklı kategorilerden içerikler yayınlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Hangi içerik türlerinden yararlanacağınızı seçin

Kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Kendi blog yayınlarınızda bu içeriklerinizden faydalanabilirsiniz.

  • Listeler
  • Howto (Rehber) içerikleri
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket ile ilgili haberler
  • Ürün tanıtımları
  • Kampanya haberleri ve güncellemeleri
  • SSS (sıkça sorulan sorular) bölümlerinizle ilgili açıklayıcı yazılar

Yukarıdaki içerik türlerinden faydalanabilirsiniz. Bunların tümünü kullanabileceğiniz gibi aynı zamanda belli başlıklar üzerinde de durabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İlgili rehber: Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Bir Excel dosyasında takvim oluşturun

İçerik havuzunuzu, kategorileriniz ve içerik türlerinizi belirledikten sonra artık bunları bir plan çerçevesine alabilirsiniz. İçerik planınızı bir Excel dosyası üzerinde tutmak oldukça faydalıdır. Burada dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilir, içeriklerinizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Bu sebeple başka bir Excel dosyası üzerinde aylık olarak içerik takvimleri oluşturabilirsiniz.

Somut bir örnek üzerinden gidebilmek için haftada iki yazı ve bu yazıları Salı ile Perşembe günleri yayınlayacağınızı varsayalım. Böylelikle takviminizi 4 haftaya bölebilir ve sadece Salı ile Perşembe günleri buraya dahil edebilirsiniz.

Yazının başlığı, kategorisi ve yayın tarihi için ayrı sütün ya da satırlar oluşturabilir ve sonrasında da bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz. Aşağıda boş bir içerik takvim örneğini sizlerle paylaşıyoruz. Burada haftanın tüm günleri dahil edilmiş olsa da, takvimi sadeleştirmek amacıyla sadece yayın yapacağınız günleri burada tutabilirsiniz.

icerik-plan-ornegi-2

Bu takvimi dilediğiniz gibi genişletebilir, yeni bölümler ekleyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. Bu takvim üzerinde birden fazla kişi çalışacaksa yine online doküman halinde bu dosyayı hazırlamak daha kullanışlı olacaktır. Bu sayede dosya transferi yapmadan, online platformlar üzerinden ilgili kişiler bu dosyaya erişim yapabilirler ve dosyayı düzenleyebilirler.

İçerik pazarlama ile ilgili detaylı bilgiler ve diğer rehberlerimiz

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan