Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı gibi, son dakikada “ne yayınlamam gerekiyor?” sorularını da sormamanızı sağlar.

Bu sayede de daha profesyonel bir yaklaşımla içeriklerinizi oluşturabilirsiniz. Önceden planlama aynı zamanda uzun vadede de ne gibi çalışmalar yapacağınız konusunda bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Böylelikle ilerleyen dönemlerdeki kampanya, yeni ürün lansmanları gibi detayları da hesaba katarak, daha kapsamlı içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog çalışmalarınız için planlama yaparken kullanabileceğiniz taktikleri de aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Elinizdeki iş gücünü hesaba katın

Blog çalışmalarınızı siz mi hazırlayacaksınız yoksa bir içerik ekibiniz mi bulunuyor? Bu iş için belli bir zaman ve emek harcamanız gerekecektir. Bu sebeple de öncelikle işe elinizdeki iş gücünü hesaba katarak başlamalısınız.

Haftada kaç içerik oluşturabilirsiniz?

Elinizdeki iş gücüne göre haftada kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olur. Haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz bu planlamaları yaparken oldukça önemlidir. Elinizdeki iş gücüne ve bütçeye göre haftada dilediğiniz kadar içerik oluşturabilirsiniz. Tabii ki bu sayıyı belirlerken oluşturabileceğiniz içerikleri çok çabuk tüketmemeye de özen göstermelisiniz. Bu sebeple de ilk etapta yavaş başlamak daha iyi olabilir. Haftada 1 ya da 2 içerikle başlayabilir ve sonrasında da devamını getirebilecekseniz ve elinizde yeterli iş gücü varsa bu sayıyı artırabilirsiniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Bir sonraki aşamada ise artık içerik fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizle ya da sektörle ilgili olabilecek içerik konularını bir Excel dosyası üzerinde tutmaya başlayabilirsiniz. İçerik çeşitliliğini artırmak için şirket içindeki diğer çalışanların da fikirlerini alabilirsiniz.

Bir içerik havuzu oluşturmak için online dokümanlardan yararlanabilir ve Google Drive ya da muadili bir platform üzerinden şirket içi çalışanların ulaşabileceği bir dosya açabilirsiniz. Bu havuzda da içerik fikirlerinizi toplayabilirsiniz.

İçerik havuzunuzda bir süre sonra kullanabileceğiniz içerik fikirleri oluşacaktır. Daha verimli içerik konuları çıkartabilmek için satış, pazarlama ve müşteri destek birimlerinizden ekstra destek alabilirsiniz. Çünkü bu departmanlardaki kişilerin fikirleri, içeriklerinizin daha ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

İçeriklerinizi kategorilendirin

İçerik havuzunuzda biriken içerikleri farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı içerik türleri oluşturabileceğiniz gibi, içeriklerinizi kategorilendirme şansınız da olur. Devamlı olarak aynı tür içerikler yayınlamamak için bu kategorilendirme yöntemine gidebilirsiniz. İçerik planınızı yaparken de bu kategori sisteminden yararlanarak farklı günlerde farklı kategorilerden içerikler yayınlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Hangi içerik türlerinden yararlanacağınızı seçin

Kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Kendi blog yayınlarınızda bu içeriklerinizden faydalanabilirsiniz.

  • Listeler
  • Howto (Rehber) içerikleri
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket ile ilgili haberler
  • Ürün tanıtımları
  • Kampanya haberleri ve güncellemeleri
  • SSS (sıkça sorulan sorular) bölümlerinizle ilgili açıklayıcı yazılar

Yukarıdaki içerik türlerinden faydalanabilirsiniz. Bunların tümünü kullanabileceğiniz gibi aynı zamanda belli başlıklar üzerinde de durabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İlgili rehber: Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Bir Excel dosyasında takvim oluşturun

İçerik havuzunuzu, kategorileriniz ve içerik türlerinizi belirledikten sonra artık bunları bir plan çerçevesine alabilirsiniz. İçerik planınızı bir Excel dosyası üzerinde tutmak oldukça faydalıdır. Burada dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilir, içeriklerinizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Bu sebeple başka bir Excel dosyası üzerinde aylık olarak içerik takvimleri oluşturabilirsiniz.

Somut bir örnek üzerinden gidebilmek için haftada iki yazı ve bu yazıları Salı ile Perşembe günleri yayınlayacağınızı varsayalım. Böylelikle takviminizi 4 haftaya bölebilir ve sadece Salı ile Perşembe günleri buraya dahil edebilirsiniz.

Yazının başlığı, kategorisi ve yayın tarihi için ayrı sütün ya da satırlar oluşturabilir ve sonrasında da bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz. Aşağıda boş bir içerik takvim örneğini sizlerle paylaşıyoruz. Burada haftanın tüm günleri dahil edilmiş olsa da, takvimi sadeleştirmek amacıyla sadece yayın yapacağınız günleri burada tutabilirsiniz.

icerik-plan-ornegi-2

Bu takvimi dilediğiniz gibi genişletebilir, yeni bölümler ekleyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. Bu takvim üzerinde birden fazla kişi çalışacaksa yine online doküman halinde bu dosyayı hazırlamak daha kullanışlı olacaktır. Bu sayede dosya transferi yapmadan, online platformlar üzerinden ilgili kişiler bu dosyaya erişim yapabilirler ve dosyayı düzenleyebilirler.

İçerik pazarlama ile ilgili detaylı bilgiler ve diğer rehberlerimiz

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin