Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?

11 Nisan 2017
Sinan Oypan

Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı gibi, son dakikada “ne yayınlamam gerekiyor?” sorularını da sormamanızı sağlar.

Bu sayede de daha profesyonel bir yaklaşımla içeriklerinizi oluşturabilirsiniz. Önceden planlama aynı zamanda uzun vadede de ne gibi çalışmalar yapacağınız konusunda bazı fikirler edinmenize yardımcı olur. Böylelikle ilerleyen dönemlerdeki kampanya, yeni ürün lansmanları gibi detayları da hesaba katarak, daha kapsamlı içerikler hazırlayabilirsiniz. Blog çalışmalarınız için planlama yaparken kullanabileceğiniz taktikleri de aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?

Elinizdeki iş gücünü hesaba katın

Blog çalışmalarınızı siz mi hazırlayacaksınız yoksa bir içerik ekibiniz mi bulunuyor? Bu iş için belli bir zaman ve emek harcamanız gerekecektir. Bu sebeple de öncelikle işe elinizdeki iş gücünü hesaba katarak başlamalısınız.

Haftada kaç içerik oluşturabilirsiniz?

Elinizdeki iş gücüne göre haftada kaç içerik oluşturabileceğiniz belli olur. Haftada kaç içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz bu planlamaları yaparken oldukça önemlidir. Elinizdeki iş gücüne ve bütçeye göre haftada dilediğiniz kadar içerik oluşturabilirsiniz. Tabii ki bu sayıyı belirlerken oluşturabileceğiniz içerikleri çok çabuk tüketmemeye de özen göstermelisiniz. Bu sebeple de ilk etapta yavaş başlamak daha iyi olabilir. Haftada 1 ya da 2 içerikle başlayabilir ve sonrasında da devamını getirebilecekseniz ve elinizde yeterli iş gücü varsa bu sayıyı artırabilirsiniz.

İçerik fikirleri oluşturmaya başlayın

Bir sonraki aşamada ise artık içerik fikirleri oluşturmaya başlayabilirsiniz. E-ticaret sitenizle ya da sektörle ilgili olabilecek içerik konularını bir Excel dosyası üzerinde tutmaya başlayabilirsiniz. İçerik çeşitliliğini artırmak için şirket içindeki diğer çalışanların da fikirlerini alabilirsiniz.

Bir içerik havuzu oluşturmak için online dokümanlardan yararlanabilir ve Google Drive ya da muadili bir platform üzerinden şirket içi çalışanların ulaşabileceği bir dosya açabilirsiniz. Bu havuzda da içerik fikirlerinizi toplayabilirsiniz.

İçerik havuzunuzda bir süre sonra kullanabileceğiniz içerik fikirleri oluşacaktır. Daha verimli içerik konuları çıkartabilmek için satış, pazarlama ve müşteri destek birimlerinizden ekstra destek alabilirsiniz. Çünkü bu departmanlardaki kişilerin fikirleri, içeriklerinizin daha ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?

İçeriklerinizi kategorilendirin

İçerik havuzunuzda biriken içerikleri farklı kategorilere ayırabilirsiniz. Böylelikle farklı içerik türleri oluşturabileceğiniz gibi, içeriklerinizi kategorilendirme şansınız da olur. Devamlı olarak aynı tür içerikler yayınlamamak için bu kategorilendirme yöntemine gidebilirsiniz. İçerik planınızı yaparken de bu kategori sisteminden yararlanarak farklı günlerde farklı kategorilerden içerikler yayınlayabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

Hangi içerik türlerinden yararlanacağınızı seçin

Kullanabileceğiniz birçok farklı içerik türü bulunuyor. Kendi blog yayınlarınızda bu içeriklerinizden faydalanabilirsiniz.

  • Listeler
  • Howto (Rehber) içerikleri
  • Ürün karşılaştırma içerikleri
  • Şirket ile ilgili haberler
  • Ürün tanıtımları
  • Kampanya haberleri ve güncellemeleri
  • SSS (sıkça sorulan sorular) bölümlerinizle ilgili açıklayıcı yazılar

Yukarıdaki içerik türlerinden faydalanabilirsiniz. Bunların tümünü kullanabileceğiniz gibi aynı zamanda belli başlıklar üzerinde de durabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü

İlgili rehber: Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik

Bir Excel dosyasında takvim oluşturun

İçerik havuzunuzu, kategorileriniz ve içerik türlerinizi belirledikten sonra artık bunları bir plan çerçevesine alabilirsiniz. İçerik planınızı bir Excel dosyası üzerinde tutmak oldukça faydalıdır. Burada dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilir, içeriklerinizi dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Bu sebeple başka bir Excel dosyası üzerinde aylık olarak içerik takvimleri oluşturabilirsiniz.

Somut bir örnek üzerinden gidebilmek için haftada iki yazı ve bu yazıları Salı ile Perşembe günleri yayınlayacağınızı varsayalım. Böylelikle takviminizi 4 haftaya bölebilir ve sadece Salı ile Perşembe günleri buraya dahil edebilirsiniz.

Yazının başlığı, kategorisi ve yayın tarihi için ayrı sütün ya da satırlar oluşturabilir ve sonrasında da bu takvimi doldurmaya başlayabilirsiniz. Aşağıda boş bir içerik takvim örneğini sizlerle paylaşıyoruz. Burada haftanın tüm günleri dahil edilmiş olsa da, takvimi sadeleştirmek amacıyla sadece yayın yapacağınız günleri burada tutabilirsiniz.

icerik-plan-ornegi-2

Bu takvimi dilediğiniz gibi genişletebilir, yeni bölümler ekleyebilir ve kişiselleştirebilirsiniz. Bu takvim üzerinde birden fazla kişi çalışacaksa yine online doküman halinde bu dosyayı hazırlamak daha kullanışlı olacaktır. Bu sayede dosya transferi yapmadan, online platformlar üzerinden ilgili kişiler bu dosyaya erişim yapabilirler ve dosyayı düzenleyebilirler.

İçerik pazarlama ile ilgili detaylı bilgiler ve diğer rehberlerimiz

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan