Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

8 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı nedenler de sunabilirsiniz. İçerik üretimi günümüzde tüketicilerle etkileşime geçme konusunda önemli bir unsur olduğu için blog açmanız size birçok katkı sağlayacaktır. Şimdi de blogun sağladığı katkıları detaylı olarak ele alalım.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Tüketicilerin aradıkları yanıtları onlara verebilirsiniz

İnternette alışveriş yaparken aklına bazı sorular takılan ya da herhangi bir konuda bilgi almak isteyen birçok kullanıcı bulunuyor. Blog açmak ve içerikler üretmeniz, kullanıcıların akıllarındaki sorulara yanıtlar verebilmenize yardımcı olacaktır.

Sektörel içeriklerin yanı sıra ürün kullanım rehberleri, hediye rehberleri, ürünlerle ilgili teknik açıklama içerikleri, internetten alışverişlerle ilgili içerikler, sık sorulan sorular gibi bilgi odaklı blog içerikleri oluşturmanız, yanıt arayan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blog açmak SEO için önemlidir

Blog açmak, SEO çalışmaları için de bir hayli önemlidir. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak, markanızla ilgili içerik sayısını artırmak ve Google üzerinden daha fazla organik trafik elde etmek için bu içeriklerin önemi vardır.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Doğru anahtar kelime kullanımları yapmak, SEO odaklı içerikler oluşturmak, kullanıcıların sorularına yanıt verecek içerikler oluşturmak bu süreçte web sitenizin sayfa değerini artıracaktır. Aynı zamanda düzenli olarak blog içerikleri girmek, sitenizi de düzenli olarak arama motorlarının gözünde güncellemiş olacağı için de sitenizin değerine ve sıralamasına etki eder.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiğinizi artırabilirsiniz

Blog açmak ve düzenli olarak içerik üretmeniz, aynı zamanda Google üzerinden düzenli olarak web sitenize trafik çekmenize de yardımcı olur. Farklı konsept ve konularda içerikler üretmeniz, ilgi çekici konulara değinmeniz ve içeriklerinizde kullanıcılara belli değerler sunarak, onların dikkatini çekmeniz web site trafiğinizi artırmanıza da katkı da bulunur.

İlgili rehber: Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler

Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilerin satın alma kararlarına ve süreçlerine de etki edebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçleri ve aşamaları kaliteli ve doğru içeriklerle etkilenebildiği için blog açmak, bu süreçlere dahil olmanızı sağlar.

Tüketiciler bir ürün satın almadan önce internet üzerinde bu ürünle ilgili içerikleri araştırdığı için, onların farklı dönemlerinde bu içeriklerle onların fikirlerini etkileyebilir, onları bir sonraki aşamaya yönlendirebilir ve son olarak da kendi ürün sayfalarınızı onları yönlendirerek geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Blog içerikleri hazırlamak güven oluşturur

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin güven sorunları olabilmektedirler. Daha önce alışveriş yapmadıkları e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken özellikle bu duygu daha da baskın olmaktadır. Blog açmak ve düzenli içerik paylaşımı yapmanız hem işinize verdiğiniz değeri gösterir hem de yaptığınız işin uzun soluklu olduğunu gösterir. Bununla beraber sağladığınız içeriklerle tüketicilere değer katmanız güven duygusunu da aşılayacaktır.

Kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz

Blog açmak aynı zamanda kullanıcılarla etkileşime girmenize de yardımcı olacaktır. Farklı konularda içerikler ürettiğinizde, okuyucular bu konular hakkında yorumlar yaparak sizinle etkileşime girebilirler. Bununla beraber blog içeriklerinizi aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinde de takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Şirketinizle ilgili duyurularınızı yapabilirsiniz

Blog açmak, kendinizle ilgili duyuruları da rahatlıkla yapmanız için size bir ortam sağlar. Şirket kilometre taşlarını, başarılarınızı, ödüllerinizi, yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi, şirketle ilgili gelişmeleri de blog bölümünüzde paylaşarak, hem sitenizi ziyaret edenlere duyurabilirsiniz hem de sosyal ağlarda da bu içerikleri paylaşarak, takipçilerinizle bu gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Marka sadakati sağlar

Kullanıcılara bir değer sunmanız, onların sorularını yanıtlayacak içerikler sunmanız, ürünün kullanım alanlarını anlatmanız, kullanıcı deneyimlerini geliştirmeniz ve onlara farklı bilgiler sunmanız marka sadakatini de artırır. Kullanıcılar kendilerine farklı değerler sunan ve onların deneyimlerini artıran firmaları takip ettikleri için marka sadakati için blog açmak oldukça etkildir.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi desteklersiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da içerik olarak kullanılabilir. Sosyal hesaplarınızda takipçilerinizle etkileşime geçmek, içeriklerinizi farklı kanallar üzerinden dağıtarak daha fazla kişiye ulaşmak için de kullanılabilir. Böylelikle hem yazılarınızın okunma oranlarını artırabilir hem de sosyal ağlar için farklı içerikler üretmiş olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Uzun vadeli pazarlama çalışmalarıdır

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için de blog açmak önemlidir. Özellikle SEO ve organik olarak web site trafiği yaratmak için yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırarak, marka imajını tüketici gözünde güçlendirmek için blog içeriklerinin önemi vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Doğru içerik pazarlama stratejileri ile uzun vadeli bir pazarlama yapmak için bir kanal oluşturmuş olursunuz ve bu çalışmalar genellikle organik sonuç verdiği için de düşük maliyetli bir pazarlama kanalınız da olmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2020
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan