
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı nedenler de sunabilirsiniz. İçerik üretimi günümüzde tüketicilerle etkileşime geçme konusunda önemli bir unsur olduğu için blog açmanız size birçok katkı sağlayacaktır. Şimdi de blogun sağladığı katkıları detaylı olarak ele alalım.
İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Tüketicilerin aradıkları yanıtları onlara verebilirsiniz
İnternette alışveriş yaparken aklına bazı sorular takılan ya da herhangi bir konuda bilgi almak isteyen birçok kullanıcı bulunuyor. Blog açmak ve içerikler üretmeniz, kullanıcıların akıllarındaki sorulara yanıtlar verebilmenize yardımcı olacaktır.
Sektörel içeriklerin yanı sıra ürün kullanım rehberleri, hediye rehberleri, ürünlerle ilgili teknik açıklama içerikleri, internetten alışverişlerle ilgili içerikler, sık sorulan sorular gibi bilgi odaklı blog içerikleri oluşturmanız, yanıt arayan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blog açmak SEO için önemlidir
Blog açmak, SEO çalışmaları için de bir hayli önemlidir. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak, markanızla ilgili içerik sayısını artırmak ve Google üzerinden daha fazla organik trafik elde etmek için bu içeriklerin önemi vardır.
İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Doğru anahtar kelime kullanımları yapmak, SEO odaklı içerikler oluşturmak, kullanıcıların sorularına yanıt verecek içerikler oluşturmak bu süreçte web sitenizin sayfa değerini artıracaktır. Aynı zamanda düzenli olarak blog içerikleri girmek, sitenizi de düzenli olarak arama motorlarının gözünde güncellemiş olacağı için de sitenizin değerine ve sıralamasına etki eder.
İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
Web site trafiğinizi artırabilirsiniz
Blog açmak ve düzenli olarak içerik üretmeniz, aynı zamanda Google üzerinden düzenli olarak web sitenize trafik çekmenize de yardımcı olur. Farklı konsept ve konularda içerikler üretmeniz, ilgi çekici konulara değinmeniz ve içeriklerinizde kullanıcılara belli değerler sunarak, onların dikkatini çekmeniz web site trafiğinizi artırmanıza da katkı da bulunur.
İlgili rehber: Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler
Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilerin satın alma kararlarına ve süreçlerine de etki edebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçleri ve aşamaları kaliteli ve doğru içeriklerle etkilenebildiği için blog açmak, bu süreçlere dahil olmanızı sağlar.
Tüketiciler bir ürün satın almadan önce internet üzerinde bu ürünle ilgili içerikleri araştırdığı için, onların farklı dönemlerinde bu içeriklerle onların fikirlerini etkileyebilir, onları bir sonraki aşamaya yönlendirebilir ve son olarak da kendi ürün sayfalarınızı onları yönlendirerek geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.
İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Blog içerikleri hazırlamak güven oluşturur
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin güven sorunları olabilmektedirler. Daha önce alışveriş yapmadıkları e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken özellikle bu duygu daha da baskın olmaktadır. Blog açmak ve düzenli içerik paylaşımı yapmanız hem işinize verdiğiniz değeri gösterir hem de yaptığınız işin uzun soluklu olduğunu gösterir. Bununla beraber sağladığınız içeriklerle tüketicilere değer katmanız güven duygusunu da aşılayacaktır.
Kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz
Blog açmak aynı zamanda kullanıcılarla etkileşime girmenize de yardımcı olacaktır. Farklı konularda içerikler ürettiğinizde, okuyucular bu konular hakkında yorumlar yaparak sizinle etkileşime girebilirler. Bununla beraber blog içeriklerinizi aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinde de takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
Şirketinizle ilgili duyurularınızı yapabilirsiniz
Blog açmak, kendinizle ilgili duyuruları da rahatlıkla yapmanız için size bir ortam sağlar. Şirket kilometre taşlarını, başarılarınızı, ödüllerinizi, yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi, şirketle ilgili gelişmeleri de blog bölümünüzde paylaşarak, hem sitenizi ziyaret edenlere duyurabilirsiniz hem de sosyal ağlarda da bu içerikleri paylaşarak, takipçilerinizle bu gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.
Marka sadakati sağlar
Kullanıcılara bir değer sunmanız, onların sorularını yanıtlayacak içerikler sunmanız, ürünün kullanım alanlarını anlatmanız, kullanıcı deneyimlerini geliştirmeniz ve onlara farklı bilgiler sunmanız marka sadakatini de artırır. Kullanıcılar kendilerine farklı değerler sunan ve onların deneyimlerini artıran firmaları takip ettikleri için marka sadakati için blog açmak oldukça etkildir.
İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya içeriklerinizi desteklersiniz
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da içerik olarak kullanılabilir. Sosyal hesaplarınızda takipçilerinizle etkileşime geçmek, içeriklerinizi farklı kanallar üzerinden dağıtarak daha fazla kişiye ulaşmak için de kullanılabilir. Böylelikle hem yazılarınızın okunma oranlarını artırabilir hem de sosyal ağlar için farklı içerikler üretmiş olursunuz.
İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Uzun vadeli pazarlama çalışmalarıdır
Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için de blog açmak önemlidir. Özellikle SEO ve organik olarak web site trafiği yaratmak için yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırarak, marka imajını tüketici gözünde güçlendirmek için blog içeriklerinin önemi vardır.
İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri
Doğru içerik pazarlama stratejileri ile uzun vadeli bir pazarlama yapmak için bir kanal oluşturmuş olursunuz ve bu çalışmalar genellikle organik sonuç verdiği için de düşük maliyetli bir pazarlama kanalınız da olmuş olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler