Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

8 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı nedenler de sunabilirsiniz. İçerik üretimi günümüzde tüketicilerle etkileşime geçme konusunda önemli bir unsur olduğu için blog açmanız size birçok katkı sağlayacaktır. Şimdi de blogun sağladığı katkıları detaylı olarak ele alalım.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Tüketicilerin aradıkları yanıtları onlara verebilirsiniz

İnternette alışveriş yaparken aklına bazı sorular takılan ya da herhangi bir konuda bilgi almak isteyen birçok kullanıcı bulunuyor. Blog açmak ve içerikler üretmeniz, kullanıcıların akıllarındaki sorulara yanıtlar verebilmenize yardımcı olacaktır.

Sektörel içeriklerin yanı sıra ürün kullanım rehberleri, hediye rehberleri, ürünlerle ilgili teknik açıklama içerikleri, internetten alışverişlerle ilgili içerikler, sık sorulan sorular gibi bilgi odaklı blog içerikleri oluşturmanız, yanıt arayan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blog açmak SEO için önemlidir

Blog açmak, SEO çalışmaları için de bir hayli önemlidir. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak, markanızla ilgili içerik sayısını artırmak ve Google üzerinden daha fazla organik trafik elde etmek için bu içeriklerin önemi vardır.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Doğru anahtar kelime kullanımları yapmak, SEO odaklı içerikler oluşturmak, kullanıcıların sorularına yanıt verecek içerikler oluşturmak bu süreçte web sitenizin sayfa değerini artıracaktır. Aynı zamanda düzenli olarak blog içerikleri girmek, sitenizi de düzenli olarak arama motorlarının gözünde güncellemiş olacağı için de sitenizin değerine ve sıralamasına etki eder.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiğinizi artırabilirsiniz

Blog açmak ve düzenli olarak içerik üretmeniz, aynı zamanda Google üzerinden düzenli olarak web sitenize trafik çekmenize de yardımcı olur. Farklı konsept ve konularda içerikler üretmeniz, ilgi çekici konulara değinmeniz ve içeriklerinizde kullanıcılara belli değerler sunarak, onların dikkatini çekmeniz web site trafiğinizi artırmanıza da katkı da bulunur.

İlgili rehber: Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler

Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilerin satın alma kararlarına ve süreçlerine de etki edebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçleri ve aşamaları kaliteli ve doğru içeriklerle etkilenebildiği için blog açmak, bu süreçlere dahil olmanızı sağlar.

Tüketiciler bir ürün satın almadan önce internet üzerinde bu ürünle ilgili içerikleri araştırdığı için, onların farklı dönemlerinde bu içeriklerle onların fikirlerini etkileyebilir, onları bir sonraki aşamaya yönlendirebilir ve son olarak da kendi ürün sayfalarınızı onları yönlendirerek geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Blog içerikleri hazırlamak güven oluşturur

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin güven sorunları olabilmektedirler. Daha önce alışveriş yapmadıkları e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken özellikle bu duygu daha da baskın olmaktadır. Blog açmak ve düzenli içerik paylaşımı yapmanız hem işinize verdiğiniz değeri gösterir hem de yaptığınız işin uzun soluklu olduğunu gösterir. Bununla beraber sağladığınız içeriklerle tüketicilere değer katmanız güven duygusunu da aşılayacaktır.

Kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz

Blog açmak aynı zamanda kullanıcılarla etkileşime girmenize de yardımcı olacaktır. Farklı konularda içerikler ürettiğinizde, okuyucular bu konular hakkında yorumlar yaparak sizinle etkileşime girebilirler. Bununla beraber blog içeriklerinizi aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinde de takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Şirketinizle ilgili duyurularınızı yapabilirsiniz

Blog açmak, kendinizle ilgili duyuruları da rahatlıkla yapmanız için size bir ortam sağlar. Şirket kilometre taşlarını, başarılarınızı, ödüllerinizi, yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi, şirketle ilgili gelişmeleri de blog bölümünüzde paylaşarak, hem sitenizi ziyaret edenlere duyurabilirsiniz hem de sosyal ağlarda da bu içerikleri paylaşarak, takipçilerinizle bu gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Marka sadakati sağlar

Kullanıcılara bir değer sunmanız, onların sorularını yanıtlayacak içerikler sunmanız, ürünün kullanım alanlarını anlatmanız, kullanıcı deneyimlerini geliştirmeniz ve onlara farklı bilgiler sunmanız marka sadakatini de artırır. Kullanıcılar kendilerine farklı değerler sunan ve onların deneyimlerini artıran firmaları takip ettikleri için marka sadakati için blog açmak oldukça etkildir.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi desteklersiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da içerik olarak kullanılabilir. Sosyal hesaplarınızda takipçilerinizle etkileşime geçmek, içeriklerinizi farklı kanallar üzerinden dağıtarak daha fazla kişiye ulaşmak için de kullanılabilir. Böylelikle hem yazılarınızın okunma oranlarını artırabilir hem de sosyal ağlar için farklı içerikler üretmiş olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Uzun vadeli pazarlama çalışmalarıdır

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için de blog açmak önemlidir. Özellikle SEO ve organik olarak web site trafiği yaratmak için yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırarak, marka imajını tüketici gözünde güçlendirmek için blog içeriklerinin önemi vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Doğru içerik pazarlama stratejileri ile uzun vadeli bir pazarlama yapmak için bir kanal oluşturmuş olursunuz ve bu çalışmalar genellikle organik sonuç verdiği için de düşük maliyetli bir pazarlama kanalınız da olmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan