fbpx

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı nedenler de sunabilirsiniz. İçerik üretimi günümüzde tüketicilerle etkileşime geçme konusunda önemli bir unsur olduğu için blog açmanız size birçok katkı sağlayacaktır. Şimdi de blogun sağladığı katkıları detaylı olarak ele alalım.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Tüketicilerin aradıkları yanıtları onlara verebilirsiniz

İnternette alışveriş yaparken aklına bazı sorular takılan ya da herhangi bir konuda bilgi almak isteyen birçok kullanıcı bulunuyor. Blog açmak ve içerikler üretmeniz, kullanıcıların akıllarındaki sorulara yanıtlar verebilmenize yardımcı olacaktır.

Sektörel içeriklerin yanı sıra ürün kullanım rehberleri, hediye rehberleri, ürünlerle ilgili teknik açıklama içerikleri, internetten alışverişlerle ilgili içerikler, sık sorulan sorular gibi bilgi odaklı blog içerikleri oluşturmanız, yanıt arayan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blog açmak SEO için önemlidir

Blog açmak, SEO çalışmaları için de bir hayli önemlidir. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak, markanızla ilgili içerik sayısını artırmak ve Google üzerinden daha fazla organik trafik elde etmek için bu içeriklerin önemi vardır.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Doğru anahtar kelime kullanımları yapmak, SEO odaklı içerikler oluşturmak, kullanıcıların sorularına yanıt verecek içerikler oluşturmak bu süreçte web sitenizin sayfa değerini artıracaktır. Aynı zamanda düzenli olarak blog içerikleri girmek, sitenizi de düzenli olarak arama motorlarının gözünde güncellemiş olacağı için de sitenizin değerine ve sıralamasına etki eder.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiğinizi artırabilirsiniz

Blog açmak ve düzenli olarak içerik üretmeniz, aynı zamanda Google üzerinden düzenli olarak web sitenize trafik çekmenize de yardımcı olur. Farklı konsept ve konularda içerikler üretmeniz, ilgi çekici konulara değinmeniz ve içeriklerinizde kullanıcılara belli değerler sunarak, onların dikkatini çekmeniz web site trafiğinizi artırmanıza da katkı da bulunur.

İlgili rehber: Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler

Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilerin satın alma kararlarına ve süreçlerine de etki edebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçleri ve aşamaları kaliteli ve doğru içeriklerle etkilenebildiği için blog açmak, bu süreçlere dahil olmanızı sağlar.

Tüketiciler bir ürün satın almadan önce internet üzerinde bu ürünle ilgili içerikleri araştırdığı için, onların farklı dönemlerinde bu içeriklerle onların fikirlerini etkileyebilir, onları bir sonraki aşamaya yönlendirebilir ve son olarak da kendi ürün sayfalarınızı onları yönlendirerek geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Blog içerikleri hazırlamak güven oluşturur

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin güven sorunları olabilmektedirler. Daha önce alışveriş yapmadıkları e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken özellikle bu duygu daha da baskın olmaktadır. Blog açmak ve düzenli içerik paylaşımı yapmanız hem işinize verdiğiniz değeri gösterir hem de yaptığınız işin uzun soluklu olduğunu gösterir. Bununla beraber sağladığınız içeriklerle tüketicilere değer katmanız güven duygusunu da aşılayacaktır.

Kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz

Blog açmak aynı zamanda kullanıcılarla etkileşime girmenize de yardımcı olacaktır. Farklı konularda içerikler ürettiğinizde, okuyucular bu konular hakkında yorumlar yaparak sizinle etkileşime girebilirler. Bununla beraber blog içeriklerinizi aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinde de takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Şirketinizle ilgili duyurularınızı yapabilirsiniz

Blog açmak, kendinizle ilgili duyuruları da rahatlıkla yapmanız için size bir ortam sağlar. Şirket kilometre taşlarını, başarılarınızı, ödüllerinizi, yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi, şirketle ilgili gelişmeleri de blog bölümünüzde paylaşarak, hem sitenizi ziyaret edenlere duyurabilirsiniz hem de sosyal ağlarda da bu içerikleri paylaşarak, takipçilerinizle bu gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Marka sadakati sağlar

Kullanıcılara bir değer sunmanız, onların sorularını yanıtlayacak içerikler sunmanız, ürünün kullanım alanlarını anlatmanız, kullanıcı deneyimlerini geliştirmeniz ve onlara farklı bilgiler sunmanız marka sadakatini de artırır. Kullanıcılar kendilerine farklı değerler sunan ve onların deneyimlerini artıran firmaları takip ettikleri için marka sadakati için blog açmak oldukça etkildir.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi desteklersiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da içerik olarak kullanılabilir. Sosyal hesaplarınızda takipçilerinizle etkileşime geçmek, içeriklerinizi farklı kanallar üzerinden dağıtarak daha fazla kişiye ulaşmak için de kullanılabilir. Böylelikle hem yazılarınızın okunma oranlarını artırabilir hem de sosyal ağlar için farklı içerikler üretmiş olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Uzun vadeli pazarlama çalışmalarıdır

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için de blog açmak önemlidir. Özellikle SEO ve organik olarak web site trafiği yaratmak için yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırarak, marka imajını tüketici gözünde güçlendirmek için blog içeriklerinin önemi vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Doğru içerik pazarlama stratejileri ile uzun vadeli bir pazarlama yapmak için bir kanal oluşturmuş olursunuz ve bu çalışmalar genellikle organik sonuç verdiği için de düşük maliyetli bir pazarlama kanalınız da olmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan