Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı nedenler de sunabilirsiniz. İçerik üretimi günümüzde tüketicilerle etkileşime geçme konusunda önemli bir unsur olduğu için blog açmanız size birçok katkı sağlayacaktır. Şimdi de blogun sağladığı katkıları detaylı olarak ele alalım.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler

Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?

Tüketicilerin aradıkları yanıtları onlara verebilirsiniz

İnternette alışveriş yaparken aklına bazı sorular takılan ya da herhangi bir konuda bilgi almak isteyen birçok kullanıcı bulunuyor. Blog açmak ve içerikler üretmeniz, kullanıcıların akıllarındaki sorulara yanıtlar verebilmenize yardımcı olacaktır.

Sektörel içeriklerin yanı sıra ürün kullanım rehberleri, hediye rehberleri, ürünlerle ilgili teknik açıklama içerikleri, internetten alışverişlerle ilgili içerikler, sık sorulan sorular gibi bilgi odaklı blog içerikleri oluşturmanız, yanıt arayan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Blog açmak SEO için önemlidir

Blog açmak, SEO çalışmaları için de bir hayli önemlidir. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak, markanızla ilgili içerik sayısını artırmak ve Google üzerinden daha fazla organik trafik elde etmek için bu içeriklerin önemi vardır.

İlgili rehber: Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu

Doğru anahtar kelime kullanımları yapmak, SEO odaklı içerikler oluşturmak, kullanıcıların sorularına yanıt verecek içerikler oluşturmak bu süreçte web sitenizin sayfa değerini artıracaktır. Aynı zamanda düzenli olarak blog içerikleri girmek, sitenizi de düzenli olarak arama motorlarının gözünde güncellemiş olacağı için de sitenizin değerine ve sıralamasına etki eder.

İlgili rehber: SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?

Web site trafiğinizi artırabilirsiniz

Blog açmak ve düzenli olarak içerik üretmeniz, aynı zamanda Google üzerinden düzenli olarak web sitenize trafik çekmenize de yardımcı olur. Farklı konsept ve konularda içerikler üretmeniz, ilgi çekici konulara değinmeniz ve içeriklerinizde kullanıcılara belli değerler sunarak, onların dikkatini çekmeniz web site trafiğinizi artırmanıza da katkı da bulunur.

İlgili rehber: Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler

Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilerin satın alma kararlarına ve süreçlerine de etki edebilirsiniz. Tüketicilerin satın alma süreçleri ve aşamaları kaliteli ve doğru içeriklerle etkilenebildiği için blog açmak, bu süreçlere dahil olmanızı sağlar.

Tüketiciler bir ürün satın almadan önce internet üzerinde bu ürünle ilgili içerikleri araştırdığı için, onların farklı dönemlerinde bu içeriklerle onların fikirlerini etkileyebilir, onları bir sonraki aşamaya yönlendirebilir ve son olarak da kendi ürün sayfalarınızı onları yönlendirerek geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınıza yönlendirme yapacak blog içerikleri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Blog içerikleri hazırlamak güven oluşturur

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin güven sorunları olabilmektedirler. Daha önce alışveriş yapmadıkları e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken özellikle bu duygu daha da baskın olmaktadır. Blog açmak ve düzenli içerik paylaşımı yapmanız hem işinize verdiğiniz değeri gösterir hem de yaptığınız işin uzun soluklu olduğunu gösterir. Bununla beraber sağladığınız içeriklerle tüketicilere değer katmanız güven duygusunu da aşılayacaktır.

Kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz

Blog açmak aynı zamanda kullanıcılarla etkileşime girmenize de yardımcı olacaktır. Farklı konularda içerikler ürettiğinizde, okuyucular bu konular hakkında yorumlar yaparak sizinle etkileşime girebilirler. Bununla beraber blog içeriklerinizi aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz. Bu sayede sosyal hesaplarınız üzerinde de takipçilerinizle etkileşime geçmek için bu içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları

Şirketinizle ilgili duyurularınızı yapabilirsiniz

Blog açmak, kendinizle ilgili duyuruları da rahatlıkla yapmanız için size bir ortam sağlar. Şirket kilometre taşlarını, başarılarınızı, ödüllerinizi, yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi, şirketle ilgili gelişmeleri de blog bölümünüzde paylaşarak, hem sitenizi ziyaret edenlere duyurabilirsiniz hem de sosyal ağlarda da bu içerikleri paylaşarak, takipçilerinizle bu gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Marka sadakati sağlar

Kullanıcılara bir değer sunmanız, onların sorularını yanıtlayacak içerikler sunmanız, ürünün kullanım alanlarını anlatmanız, kullanıcı deneyimlerini geliştirmeniz ve onlara farklı bilgiler sunmanız marka sadakatini de artırır. Kullanıcılar kendilerine farklı değerler sunan ve onların deneyimlerini artıran firmaları takip ettikleri için marka sadakati için blog açmak oldukça etkildir.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya içeriklerinizi desteklersiniz

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi blog içerikleriniz aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da içerik olarak kullanılabilir. Sosyal hesaplarınızda takipçilerinizle etkileşime geçmek, içeriklerinizi farklı kanallar üzerinden dağıtarak daha fazla kişiye ulaşmak için de kullanılabilir. Böylelikle hem yazılarınızın okunma oranlarını artırabilir hem de sosyal ağlar için farklı içerikler üretmiş olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları

Uzun vadeli pazarlama çalışmalarıdır

Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için de blog açmak önemlidir. Özellikle SEO ve organik olarak web site trafiği yaratmak için yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırarak, marka imajını tüketici gözünde güçlendirmek için blog içeriklerinin önemi vardır.

İlgili rehber: Blog çalışmalarınızda kaçınmanız gereken içerik türleri

Doğru içerik pazarlama stratejileri ile uzun vadeli bir pazarlama yapmak için bir kanal oluşturmuş olursunuz ve bu çalışmalar genellikle organik sonuç verdiği için de düşük maliyetli bir pazarlama kanalınız da olmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin