Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

10 Kasım 2018
Sinan Oypan

Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek farklı yaklaşımlarınızın olması, Black Friday kampanyaları ile elde edebileceğiniz geri dönüşümleri ve satışları artırabilirsiniz.

Black Friday kampanyaları düzenlerken, klasik çalışmalar yerine daha yaratıcı ve sıra dışı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Buradaki rehberimizde de indirim dönemlerinizde kullanabileceğiniz farklı kampanya alternatiflerini ele alacağız.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Gizemli bir paket oluşturun

Tüketicilerde merak uyandırmak Black Friday kampanyalarınızı daha etkili hale getirebilir. Birden fazla ürünü tek bir paket haline getirerek Bundle çalışmaları yaparak, bu paketleri indirimli fiyatlardan satabilirsiniz. Bu çalışmayı biraz daha sıra dışı hale getirmek içinse bu paketlere biraz gizem unsuru katabilirsiniz.

Gizemli paketler hazırlayarak, bu paketlerin içinde tüketicilere farklı ürünleri sunabilirsiniz. Bu gizemli paket fırsatlarını daha cazip hale getirmek için diğer paketlerinizden daha fazla indirim sunabilir ve gizemli paketlerin içlerinde hangi ürünlerin bulunduğunu ve bu ürünler arasında rastgele seçimler yapılacağını belirtebilirsiniz.

Gizemli paketler hem daha indirimli olacağı hem de işin içine biraz oyunlaştırma katacağı için geleneksel kampanyalarınızdan daha farklı bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Tekliflerinizi oyunlaştırın

Black Friday kampanyalarınızı ilgi çekici hale getirmek için tüketicileri de işin içine katarak, tekliflerinizi oyunlaştırabilirsiniz. Oyunlaştırma çalışmaları tüketicilerin de sürece dahil olmasını sağlarken, kampanyalarınızın da daha ilgi çekici hale gelemesine yardımcı olur.

Rastgele ürün seçilmesini sağlayan oyunlaştırma çalışmalarının yanı sıra, indirim yapılacak ürünlerin seçimini tüketicilere bırakmak, sosyal medyadaki anket çalışmalarıyla ürünleri belirlemek gibi farklı çalışmalar yaparak, kampanyalarınızı oyunlaştırabilirsiniz.

Kampanyalarınızı günlere bölün

Tüm indirimlerinizi tek bir günde sınırlamak yerine kampanyalarınızı birkaç güne bölebilirsiniz. Böylelikle tek bir günlük kampanya yoğunluğu yerine, tüketicileri belli bir süre zarfında sitenize çekmek için bir fırsat yaratmış olursunuz.

Tek günlük kampanyalarda ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin tümüne ulaşmanız bir hayli zor olabilir. Reklamlarınız istediğiniz gibi sonuç vermeyebilir ya da bütçe limiti nedeniyle istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu da tek günlük kampanyaların beklenen sonuçlara ulaşmasını engelleyebiliyor.

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı farklı günlere bölmeniz, daha uzun vadede sitenize trafik çekmenizi sağlarken, reklamlarınızın da daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar. Aynı zamanda iyi sonuç alamadığınız reklamlarınızı gözden geçirerek, sonraki kampanyalarınız için daha etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

Alışverişlerde ücretsiz bir hediye sunun

Kampanyalarınızı farklılaştırmak ve tüketicilerin ilgisini çekmek için yaptıkları alışverişler sonrasında onlara hediyeler sunabilirsiniz. Belli bir oranda indirim sunmak yerine tüketicilere ekstra bir ürünü hediye olarak verebilirsiniz.

Sitenizde normalde satmadığınız bir ürünü sadece bu indirim dönemlerinde ekstra bir hizmet olarak hediye vermeniz, tüketicilerin özel bir ürüne de sahip olmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hediyeler her zaman tüketicilerin ilgisini çektiği için %10- %20 gibi belli bir oranda indirim yerine hediye bir ürün daha fazla ilgi görecektir.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve markalar, popüler hesap ve kişilerle iş birliği yaparak markalarını ve ürünlerini tanıtmaya çalışıyorlar. Black Friday kampanyaları yaparken, bu sosyal medya hesaplarını da dikkate almanız geniş hedef kitlelere ulaşarak kampanyalarınızı daha fazla duyurmanızı sağlar.

Influencer hesaplarla çalışabilir, onlara ürünler gönderebilir ve kendi takipçilerine bu ürünleri vermeleri için yarışma düzenletebilir ya da kampanya reklamlarınızı tanıtmalarını isteyebilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde geniş hedef kitlelere ulaşmanız Black Friday kampanyalarınızın daha çok kişiye ulaşmasını ve böylece daha fazla geri dönüşüm elde etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal sorumluluk bağışları yapın

Son dönemlerde markalar, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla destekte olmaya başladı. Marka değerini artırmak ve tüketicilerin desteğini de arkasına almanın yanı sıra belli bir amacı desteklemek için yapılan bu çalışmalar indirim ve benzeri kampanyalardan daha çok desteklenebiliyor.

Tüketicilere belli bir oranda indirim sunmak yerine bu kampanya dönemlerinizde tüketicilerin verdikleri sipariş ücretlerinin bir kısmını ya da tamamını seçtiğiniz sosyal sorumluluk projelerine bağışlayabilirsiniz.

Tüketiciler yaptıkları alışveriş sonrasında belli bir amaca yardımcı olacaklarını bildiklerinde daha rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilirler. Black Friday kampanyaları hazırlarken bu tür bağış ve yardım amaçlı çalışmalarını da göz önünde bulundurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan