Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

10 Kasım 2018
Sinan Oypan

Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek farklı yaklaşımlarınızın olması, Black Friday kampanyaları ile elde edebileceğiniz geri dönüşümleri ve satışları artırabilirsiniz.

Black Friday kampanyaları düzenlerken, klasik çalışmalar yerine daha yaratıcı ve sıra dışı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Buradaki rehberimizde de indirim dönemlerinizde kullanabileceğiniz farklı kampanya alternatiflerini ele alacağız.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Gizemli bir paket oluşturun

Tüketicilerde merak uyandırmak Black Friday kampanyalarınızı daha etkili hale getirebilir. Birden fazla ürünü tek bir paket haline getirerek Bundle çalışmaları yaparak, bu paketleri indirimli fiyatlardan satabilirsiniz. Bu çalışmayı biraz daha sıra dışı hale getirmek içinse bu paketlere biraz gizem unsuru katabilirsiniz.

Gizemli paketler hazırlayarak, bu paketlerin içinde tüketicilere farklı ürünleri sunabilirsiniz. Bu gizemli paket fırsatlarını daha cazip hale getirmek için diğer paketlerinizden daha fazla indirim sunabilir ve gizemli paketlerin içlerinde hangi ürünlerin bulunduğunu ve bu ürünler arasında rastgele seçimler yapılacağını belirtebilirsiniz.

Gizemli paketler hem daha indirimli olacağı hem de işin içine biraz oyunlaştırma katacağı için geleneksel kampanyalarınızdan daha farklı bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Tekliflerinizi oyunlaştırın

Black Friday kampanyalarınızı ilgi çekici hale getirmek için tüketicileri de işin içine katarak, tekliflerinizi oyunlaştırabilirsiniz. Oyunlaştırma çalışmaları tüketicilerin de sürece dahil olmasını sağlarken, kampanyalarınızın da daha ilgi çekici hale gelemesine yardımcı olur.

Rastgele ürün seçilmesini sağlayan oyunlaştırma çalışmalarının yanı sıra, indirim yapılacak ürünlerin seçimini tüketicilere bırakmak, sosyal medyadaki anket çalışmalarıyla ürünleri belirlemek gibi farklı çalışmalar yaparak, kampanyalarınızı oyunlaştırabilirsiniz.

Kampanyalarınızı günlere bölün

Tüm indirimlerinizi tek bir günde sınırlamak yerine kampanyalarınızı birkaç güne bölebilirsiniz. Böylelikle tek bir günlük kampanya yoğunluğu yerine, tüketicileri belli bir süre zarfında sitenize çekmek için bir fırsat yaratmış olursunuz.

Tek günlük kampanyalarda ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin tümüne ulaşmanız bir hayli zor olabilir. Reklamlarınız istediğiniz gibi sonuç vermeyebilir ya da bütçe limiti nedeniyle istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu da tek günlük kampanyaların beklenen sonuçlara ulaşmasını engelleyebiliyor.

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı farklı günlere bölmeniz, daha uzun vadede sitenize trafik çekmenizi sağlarken, reklamlarınızın da daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar. Aynı zamanda iyi sonuç alamadığınız reklamlarınızı gözden geçirerek, sonraki kampanyalarınız için daha etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

Alışverişlerde ücretsiz bir hediye sunun

Kampanyalarınızı farklılaştırmak ve tüketicilerin ilgisini çekmek için yaptıkları alışverişler sonrasında onlara hediyeler sunabilirsiniz. Belli bir oranda indirim sunmak yerine tüketicilere ekstra bir ürünü hediye olarak verebilirsiniz.

Sitenizde normalde satmadığınız bir ürünü sadece bu indirim dönemlerinde ekstra bir hizmet olarak hediye vermeniz, tüketicilerin özel bir ürüne de sahip olmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hediyeler her zaman tüketicilerin ilgisini çektiği için %10- %20 gibi belli bir oranda indirim yerine hediye bir ürün daha fazla ilgi görecektir.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve markalar, popüler hesap ve kişilerle iş birliği yaparak markalarını ve ürünlerini tanıtmaya çalışıyorlar. Black Friday kampanyaları yaparken, bu sosyal medya hesaplarını da dikkate almanız geniş hedef kitlelere ulaşarak kampanyalarınızı daha fazla duyurmanızı sağlar.

Influencer hesaplarla çalışabilir, onlara ürünler gönderebilir ve kendi takipçilerine bu ürünleri vermeleri için yarışma düzenletebilir ya da kampanya reklamlarınızı tanıtmalarını isteyebilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde geniş hedef kitlelere ulaşmanız Black Friday kampanyalarınızın daha çok kişiye ulaşmasını ve böylece daha fazla geri dönüşüm elde etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal sorumluluk bağışları yapın

Son dönemlerde markalar, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla destekte olmaya başladı. Marka değerini artırmak ve tüketicilerin desteğini de arkasına almanın yanı sıra belli bir amacı desteklemek için yapılan bu çalışmalar indirim ve benzeri kampanyalardan daha çok desteklenebiliyor.

Tüketicilere belli bir oranda indirim sunmak yerine bu kampanya dönemlerinizde tüketicilerin verdikleri sipariş ücretlerinin bir kısmını ya da tamamını seçtiğiniz sosyal sorumluluk projelerine bağışlayabilirsiniz.

Tüketiciler yaptıkları alışveriş sonrasında belli bir amaca yardımcı olacaklarını bildiklerinde daha rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilirler. Black Friday kampanyaları hazırlarken bu tür bağış ve yardım amaçlı çalışmalarını da göz önünde bulundurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan