Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek farklı yaklaşımlarınızın olması, Black Friday kampanyaları ile elde edebileceğiniz geri dönüşümleri ve satışları artırabilirsiniz. Black Friday kampanyaları düzenlerken, klasik çalışmalar yerine daha yaratıcı ve sıra dışı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Buradaki rehberimizde de indirim dönemlerinizde kullanabileceğiniz farklı kampanya alternatiflerini ele alacağız. İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Gizemli bir paket oluşturun

Tüketicilerde merak uyandırmak Black Friday kampanyalarınızı daha etkili hale getirebilir. Birden fazla ürünü tek bir paket haline getirerek Bundle çalışmaları yaparak, bu paketleri indirimli fiyatlardan satabilirsiniz. Bu çalışmayı biraz daha sıra dışı hale getirmek içinse bu paketlere biraz gizem unsuru katabilirsiniz. Gizemli paketler hazırlayarak, bu paketlerin içinde tüketicilere farklı ürünleri sunabilirsiniz. Bu gizemli paket fırsatlarını daha cazip hale getirmek için diğer paketlerinizden daha fazla indirim sunabilir ve gizemli paketlerin içlerinde hangi ürünlerin bulunduğunu ve bu ürünler arasında rastgele seçimler yapılacağını belirtebilirsiniz. Gizemli paketler hem daha indirimli olacağı hem de işin içine biraz oyunlaştırma katacağı için geleneksel kampanyalarınızdan daha farklı bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Tekliflerinizi oyunlaştırın

Black Friday kampanyalarınızı ilgi çekici hale getirmek için tüketicileri de işin içine katarak, tekliflerinizi oyunlaştırabilirsiniz. Oyunlaştırma çalışmaları tüketicilerin de sürece dahil olmasını sağlarken, kampanyalarınızın da daha ilgi çekici hale gelemesine yardımcı olur. Rastgele ürün seçilmesini sağlayan oyunlaştırma çalışmalarının yanı sıra, indirim yapılacak ürünlerin seçimini tüketicilere bırakmak, sosyal medyadaki anket çalışmalarıyla ürünleri belirlemek gibi farklı çalışmalar yaparak, kampanyalarınızı oyunlaştırabilirsiniz.

Kampanyalarınızı günlere bölün

Tüm indirimlerinizi tek bir günde sınırlamak yerine kampanyalarınızı birkaç güne bölebilirsiniz. Böylelikle tek bir günlük kampanya yoğunluğu yerine, tüketicileri belli bir süre zarfında sitenize çekmek için bir fırsat yaratmış olursunuz. Tek günlük kampanyalarda ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin tümüne ulaşmanız bir hayli zor olabilir. Reklamlarınız istediğiniz gibi sonuç vermeyebilir ya da bütçe limiti nedeniyle istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu da tek günlük kampanyaların beklenen sonuçlara ulaşmasını engelleyebiliyor. İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı farklı günlere bölmeniz, daha uzun vadede sitenize trafik çekmenizi sağlarken, reklamlarınızın da daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar. Aynı zamanda iyi sonuç alamadığınız reklamlarınızı gözden geçirerek, sonraki kampanyalarınız için daha etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

Alışverişlerde ücretsiz bir hediye sunun

Kampanyalarınızı farklılaştırmak ve tüketicilerin ilgisini çekmek için yaptıkları alışverişler sonrasında onlara hediyeler sunabilirsiniz. Belli bir oranda indirim sunmak yerine tüketicilere ekstra bir ürünü hediye olarak verebilirsiniz. Sitenizde normalde satmadığınız bir ürünü sadece bu indirim dönemlerinde ekstra bir hizmet olarak hediye vermeniz, tüketicilerin özel bir ürüne de sahip olmalarını sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra hediyeler her zaman tüketicilerin ilgisini çektiği için %10- %20 gibi belli bir oranda indirim yerine hediye bir ürün daha fazla ilgi görecektir.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve markalar, popüler hesap ve kişilerle iş birliği yaparak markalarını ve ürünlerini tanıtmaya çalışıyorlar. Black Friday kampanyaları yaparken, bu sosyal medya hesaplarını da dikkate almanız geniş hedef kitlelere ulaşarak kampanyalarınızı daha fazla duyurmanızı sağlar. Influencer hesaplarla çalışabilir, onlara ürünler gönderebilir ve kendi takipçilerine bu ürünleri vermeleri için yarışma düzenletebilir ya da kampanya reklamlarınızı tanıtmalarını isteyebilirsiniz. Sosyal mecralar üzerinde geniş hedef kitlelere ulaşmanız Black Friday kampanyalarınızın daha çok kişiye ulaşmasını ve böylece daha fazla geri dönüşüm elde etmenize olanak tanır. İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler? İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal sorumluluk bağışları yapın

Son dönemlerde markalar, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla destekte olmaya başladı. Marka değerini artırmak ve tüketicilerin desteğini de arkasına almanın yanı sıra belli bir amacı desteklemek için yapılan bu çalışmalar indirim ve benzeri kampanyalardan daha çok desteklenebiliyor. Tüketicilere belli bir oranda indirim sunmak yerine bu kampanya dönemlerinizde tüketicilerin verdikleri sipariş ücretlerinin bir kısmını ya da tamamını seçtiğiniz sosyal sorumluluk projelerine bağışlayabilirsiniz. Tüketiciler yaptıkları alışveriş sonrasında belli bir amaca yardımcı olacaklarını bildiklerinde daha rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilirler. Black Friday kampanyaları hazırlarken bu tür bağış ve yardım amaçlı çalışmalarını da göz önünde bulundurabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-ticaret, günümüzde tüm dünyada geniş bir pazara hitap eder. Fiziki ortamda satın alınabilen hemen her ürünü online mecralardan edinmek mümkündür. E-ticaretin yaygınlaşması aynı zamanda lojistik sektörünün ve ödeme...
13 Mayıs 2022
Markethinkers
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir?
Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
3 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın