fbpx

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek farklı yaklaşımlarınızın olması, Black Friday kampanyaları ile elde edebileceğiniz geri dönüşümleri ve satışları artırabilirsiniz.

Black Friday kampanyaları düzenlerken, klasik çalışmalar yerine daha yaratıcı ve sıra dışı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Buradaki rehberimizde de indirim dönemlerinizde kullanabileceğiniz farklı kampanya alternatiflerini ele alacağız.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Gizemli bir paket oluşturun

Tüketicilerde merak uyandırmak Black Friday kampanyalarınızı daha etkili hale getirebilir. Birden fazla ürünü tek bir paket haline getirerek Bundle çalışmaları yaparak, bu paketleri indirimli fiyatlardan satabilirsiniz. Bu çalışmayı biraz daha sıra dışı hale getirmek içinse bu paketlere biraz gizem unsuru katabilirsiniz.

Gizemli paketler hazırlayarak, bu paketlerin içinde tüketicilere farklı ürünleri sunabilirsiniz. Bu gizemli paket fırsatlarını daha cazip hale getirmek için diğer paketlerinizden daha fazla indirim sunabilir ve gizemli paketlerin içlerinde hangi ürünlerin bulunduğunu ve bu ürünler arasında rastgele seçimler yapılacağını belirtebilirsiniz.

Gizemli paketler hem daha indirimli olacağı hem de işin içine biraz oyunlaştırma katacağı için geleneksel kampanyalarınızdan daha farklı bir yaklaşımla tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Tekliflerinizi oyunlaştırın

Black Friday kampanyalarınızı ilgi çekici hale getirmek için tüketicileri de işin içine katarak, tekliflerinizi oyunlaştırabilirsiniz. Oyunlaştırma çalışmaları tüketicilerin de sürece dahil olmasını sağlarken, kampanyalarınızın da daha ilgi çekici hale gelemesine yardımcı olur.

Rastgele ürün seçilmesini sağlayan oyunlaştırma çalışmalarının yanı sıra, indirim yapılacak ürünlerin seçimini tüketicilere bırakmak, sosyal medyadaki anket çalışmalarıyla ürünleri belirlemek gibi farklı çalışmalar yaparak, kampanyalarınızı oyunlaştırabilirsiniz.

Kampanyalarınızı günlere bölün

Tüm indirimlerinizi tek bir günde sınırlamak yerine kampanyalarınızı birkaç güne bölebilirsiniz. Böylelikle tek bir günlük kampanya yoğunluğu yerine, tüketicileri belli bir süre zarfında sitenize çekmek için bir fırsat yaratmış olursunuz.

Tek günlük kampanyalarda ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin tümüne ulaşmanız bir hayli zor olabilir. Reklamlarınız istediğiniz gibi sonuç vermeyebilir ya da bütçe limiti nedeniyle istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu da tek günlük kampanyaların beklenen sonuçlara ulaşmasını engelleyebiliyor.

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı farklı günlere bölmeniz, daha uzun vadede sitenize trafik çekmenizi sağlarken, reklamlarınızın da daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar. Aynı zamanda iyi sonuç alamadığınız reklamlarınızı gözden geçirerek, sonraki kampanyalarınız için daha etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?

Alışverişlerde ücretsiz bir hediye sunun

Kampanyalarınızı farklılaştırmak ve tüketicilerin ilgisini çekmek için yaptıkları alışverişler sonrasında onlara hediyeler sunabilirsiniz. Belli bir oranda indirim sunmak yerine tüketicilere ekstra bir ürünü hediye olarak verebilirsiniz.

Sitenizde normalde satmadığınız bir ürünü sadece bu indirim dönemlerinde ekstra bir hizmet olarak hediye vermeniz, tüketicilerin özel bir ürüne de sahip olmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra hediyeler her zaman tüketicilerin ilgisini çektiği için %10- %20 gibi belli bir oranda indirim yerine hediye bir ürün daha fazla ilgi görecektir.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Influencer marketing çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve markalar, popüler hesap ve kişilerle iş birliği yaparak markalarını ve ürünlerini tanıtmaya çalışıyorlar. Black Friday kampanyaları yaparken, bu sosyal medya hesaplarını da dikkate almanız geniş hedef kitlelere ulaşarak kampanyalarınızı daha fazla duyurmanızı sağlar.

Influencer hesaplarla çalışabilir, onlara ürünler gönderebilir ve kendi takipçilerine bu ürünleri vermeleri için yarışma düzenletebilir ya da kampanya reklamlarınızı tanıtmalarını isteyebilirsiniz.

Sosyal mecralar üzerinde geniş hedef kitlelere ulaşmanız Black Friday kampanyalarınızın daha çok kişiye ulaşmasını ve böylece daha fazla geri dönüşüm elde etmenize olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal sorumluluk bağışları yapın

Son dönemlerde markalar, sosyal sorumluluk projelerine daha fazla destekte olmaya başladı. Marka değerini artırmak ve tüketicilerin desteğini de arkasına almanın yanı sıra belli bir amacı desteklemek için yapılan bu çalışmalar indirim ve benzeri kampanyalardan daha çok desteklenebiliyor.

Tüketicilere belli bir oranda indirim sunmak yerine bu kampanya dönemlerinizde tüketicilerin verdikleri sipariş ücretlerinin bir kısmını ya da tamamını seçtiğiniz sosyal sorumluluk projelerine bağışlayabilirsiniz.

Tüketiciler yaptıkları alışveriş sonrasında belli bir amaca yardımcı olacaklarını bildiklerinde daha rahat bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilirler. Black Friday kampanyaları hazırlarken bu tür bağış ve yardım amaçlı çalışmalarını da göz önünde bulundurabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan