fbpx

Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black Friday dönemindeki indirimleri beklemeye başladı ve bu da Ekim ayında biraz durgunluğa neden olabilir. Peki, e-ticaret firmaları yakalaşan bu indirim döneminden en iyi şekilde faydalanmak ve geri dönüşümleri ile satışlarını artırmak için neler yapabilirler?

Black Firday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Planlamaya erken başlayın

Black Friday indirimlerinizi erken planlamaya başlamalısınız. Erken planlamaya başladığınızda, indirim kampanyalarınızı daha iyi detaylandırmak için de bolca vaktiniz olmuş olacak. Bunun yanı sıra stok ve depo yönetimi ile ürün tedarik işlemleri için de vaktiniz olur. Bu süreçte üzerinde durmanız gereken konu başlıkları da şöyle:

  • Hangi ürünler özelinde indirimler yapacaksınız?
  • Hangi kanal ve platformlar üzerinde tanıtım yapacaksınız?
  • Pazarlama çalışmalarınızı ne zaman başlatacaksınız?

Ürünlerinizi belirleyin

Kampanya döneminde öne çıkartarak, indirim uygulayacağınız ürünleri listeleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüm site genelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız yoksa sadece belli ürünler özelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız? Belli ürünler üzerinde kampanyalar yapacaksanız, bu ürünleri önceden belirlelemelisiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

Bu hem indirim oranlarınızı ve satış fiyatlarınızı belirlemede size zaman kazandıracağı gibi bu ürünlerin stok kontrollerini yaparak, talep görecek ürünlerde stok yenileme için de zaman sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Black Friday öncesinde, kampanyalı olacak ürünlerinizin stok durumlarını da kontrol etmeniz ve gerekiyorsa yeni ürün temininde bulunmanız gerekir. Tedarikçi firmalar bu süreçte yoğun olacakları için stok yönetiminizi bu süreçte iyi yapmanız bir hayli önemlidir. Birçok firma stoklarını yenileyeceği için sizin de bu yarışta geç kalmamanız ve indirim döneminde gelecek olan talebi karşılayabilmeniz için, yeterli miktarda stoğunuzun olması önemlidir.

İlgili rehber: Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Kampanya içeriklerinizi oluşturmaya başlayın

Black Friday indirimleri için ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin tanıtımında kullanacağınız kampanya içeriklerinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Reklam metinleri, reklam modelleri, farklı platformlara göre farklı görsel tasarımlar, video reklamlar gibi kampanyalarınızda kullanacağınız medya içeriklerini hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Görsel ve banner çalışmalarınızı yapın

Kampanya içeriklerinizde özellikle üzerinde durmanız gereken ögeler de görsel çalışmalardır. Bu dönem boyunca birçok marka reklam kampanyası hazırlayacağı için görsel olarak göze hitap etmeniz ve kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz gerekir.

Reklamlarınızda kullancağınız görsel tasarımları şimdiden hazırlamaya başlamalı ve planlamalısınız. Ürün görsellerinin yanı sıra grafik ve tasarım şablonlarını oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Bunlarla beraber Black Friday indirimlerinizin web site üzerindeki duyurları için de bannder çalışmalarınızı yapmanız önemli. Site üzerinde kampanyalarınızı göstererek, kullanıcıları ilgili sayfalara yönlendirecek banner tasarımlarınızı hazırlayarak, web sitenizi de bu döneme hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Mevcut müşterilerinize e-posta kampanyaları gönderin

Black Friday indirim dönemleri öncesinde, sizden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinize özel e-posta kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İndirime girecek ürünler özelinde genel bir e-posta kampanyası hazırlayabileceğiniz gibi farklı ürün kategorilerine özel ve müşterilerin geçmiş alışverişlerine uygun bir şekilde kişiselleştirilmiş indirimli ürün önerileri de yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeden yararlanarak, e-postalarınızı kategorize etmeniz daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Hangi kanallarda tanıtım yapacağınıza karar verin

Kampanya tanıtımlarınızı hangi kanal ve platformlarda yapacağınızı da belirlemenizde yarar var. Instagra, Facebook, Snapchat, TikTok, Twitter, Youtube gibi kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi influencer pazarlama ya da Google Adwords reklamlarıyla da kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Bu noktada sizin için en ideal olan platformları bularak, kampanyalarınızı bu mecralara yoğunlaştırmanız daha doğru bir adım olacaktır. Sizin için etkili sonuçlar veren platformlar üzerine yoğunlaşarak fırsatlarınızı daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Reklam bütçelerinizi belirleyin

Black Friday indirimlerinizi duyurmak için çıkacağınız reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe kullanacağınızı da önceden belirlemeniz önemlidir. Farklı reklam modelleri ve reklam içerikleri için farklı bütçelendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı platformlara daha farklı bütçeler ayırabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Size geçmişte iyi sonuç getiren platformlara daha fazla bütçe ayırarak, bu kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için de elinizdeki bütçeyi etkin bir şekilde kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers