Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

13 Kasım 2020
Sinan Oypan

Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black Friday dönemindeki indirimleri beklemeye başladı ve bu da Ekim ayında biraz durgunluğa neden olabilir. Peki, e-ticaret firmaları yakalaşan bu indirim döneminden en iyi şekilde faydalanmak ve geri dönüşümleri ile satışlarını artırmak için neler yapabilirler?

Black Firday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Planlamaya erken başlayın

Black Friday indirimlerinizi erken planlamaya başlamalısınız. Erken planlamaya başladığınızda, indirim kampanyalarınızı daha iyi detaylandırmak için de bolca vaktiniz olmuş olacak. Bunun yanı sıra stok ve depo yönetimi ile ürün tedarik işlemleri için de vaktiniz olur. Bu süreçte üzerinde durmanız gereken konu başlıkları da şöyle:

  • Hangi ürünler özelinde indirimler yapacaksınız?
  • Hangi kanal ve platformlar üzerinde tanıtım yapacaksınız?
  • Pazarlama çalışmalarınızı ne zaman başlatacaksınız?

Ürünlerinizi belirleyin

Kampanya döneminde öne çıkartarak, indirim uygulayacağınız ürünleri listeleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüm site genelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız yoksa sadece belli ürünler özelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız? Belli ürünler üzerinde kampanyalar yapacaksanız, bu ürünleri önceden belirlelemelisiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

Bu hem indirim oranlarınızı ve satış fiyatlarınızı belirlemede size zaman kazandıracağı gibi bu ürünlerin stok kontrollerini yaparak, talep görecek ürünlerde stok yenileme için de zaman sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Black Friday öncesinde, kampanyalı olacak ürünlerinizin stok durumlarını da kontrol etmeniz ve gerekiyorsa yeni ürün temininde bulunmanız gerekir. Tedarikçi firmalar bu süreçte yoğun olacakları için stok yönetiminizi bu süreçte iyi yapmanız bir hayli önemlidir. Birçok firma stoklarını yenileyeceği için sizin de bu yarışta geç kalmamanız ve indirim döneminde gelecek olan talebi karşılayabilmeniz için, yeterli miktarda stoğunuzun olması önemlidir.

İlgili rehber: Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Kampanya içeriklerinizi oluşturmaya başlayın

Black Friday indirimleri için ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin tanıtımında kullanacağınız kampanya içeriklerinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Reklam metinleri, reklam modelleri, farklı platformlara göre farklı görsel tasarımlar, video reklamlar gibi kampanyalarınızda kullanacağınız medya içeriklerini hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Görsel ve banner çalışmalarınızı yapın

Kampanya içeriklerinizde özellikle üzerinde durmanız gereken ögeler de görsel çalışmalardır. Bu dönem boyunca birçok marka reklam kampanyası hazırlayacağı için görsel olarak göze hitap etmeniz ve kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz gerekir.

Reklamlarınızda kullancağınız görsel tasarımları şimdiden hazırlamaya başlamalı ve planlamalısınız. Ürün görsellerinin yanı sıra grafik ve tasarım şablonlarını oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Bunlarla beraber Black Friday indirimlerinizin web site üzerindeki duyurları için de bannder çalışmalarınızı yapmanız önemli. Site üzerinde kampanyalarınızı göstererek, kullanıcıları ilgili sayfalara yönlendirecek banner tasarımlarınızı hazırlayarak, web sitenizi de bu döneme hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Mevcut müşterilerinize e-posta kampanyaları gönderin

Black Friday indirim dönemleri öncesinde, sizden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinize özel e-posta kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İndirime girecek ürünler özelinde genel bir e-posta kampanyası hazırlayabileceğiniz gibi farklı ürün kategorilerine özel ve müşterilerin geçmiş alışverişlerine uygun bir şekilde kişiselleştirilmiş indirimli ürün önerileri de yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeden yararlanarak, e-postalarınızı kategorize etmeniz daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Hangi kanallarda tanıtım yapacağınıza karar verin

Kampanya tanıtımlarınızı hangi kanal ve platformlarda yapacağınızı da belirlemenizde yarar var. Instagra, Facebook, Snapchat, TikTok, Twitter, Youtube gibi kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi influencer pazarlama ya da Google Adwords reklamlarıyla da kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Bu noktada sizin için en ideal olan platformları bularak, kampanyalarınızı bu mecralara yoğunlaştırmanız daha doğru bir adım olacaktır. Sizin için etkili sonuçlar veren platformlar üzerine yoğunlaşarak fırsatlarınızı daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Reklam bütçelerinizi belirleyin

Black Friday indirimlerinizi duyurmak için çıkacağınız reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe kullanacağınızı da önceden belirlemeniz önemlidir. Farklı reklam modelleri ve reklam içerikleri için farklı bütçelendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı platformlara daha farklı bütçeler ayırabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Size geçmişte iyi sonuç getiren platformlara daha fazla bütçe ayırarak, bu kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için de elinizdeki bütçeyi etkin bir şekilde kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan