
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black Friday dönemindeki indirimleri beklemeye başladı ve bu da Ekim ayında biraz durgunluğa neden olabilir. Peki, e-ticaret firmaları yakalaşan bu indirim döneminden en iyi şekilde faydalanmak ve geri dönüşümleri ile satışlarını artırmak için neler yapabilirler?
Black Firday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Planlamaya erken başlayın
Black Friday indirimlerinizi erken planlamaya başlamalısınız. Erken planlamaya başladığınızda, indirim kampanyalarınızı daha iyi detaylandırmak için de bolca vaktiniz olmuş olacak. Bunun yanı sıra stok ve depo yönetimi ile ürün tedarik işlemleri için de vaktiniz olur. Bu süreçte üzerinde durmanız gereken konu başlıkları da şöyle:
- Hangi ürünler özelinde indirimler yapacaksınız?
- Hangi kanal ve platformlar üzerinde tanıtım yapacaksınız?
- Pazarlama çalışmalarınızı ne zaman başlatacaksınız?
Ürünlerinizi belirleyin
Kampanya döneminde öne çıkartarak, indirim uygulayacağınız ürünleri listeleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüm site genelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız yoksa sadece belli ürünler özelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız? Belli ürünler üzerinde kampanyalar yapacaksanız, bu ürünleri önceden belirlelemelisiniz.
İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları
Bu hem indirim oranlarınızı ve satış fiyatlarınızı belirlemede size zaman kazandıracağı gibi bu ürünlerin stok kontrollerini yaparak, talep görecek ürünlerde stok yenileme için de zaman sağlayacaktır.
İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Stok kontrollerinizi yapın
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Black Friday öncesinde, kampanyalı olacak ürünlerinizin stok durumlarını da kontrol etmeniz ve gerekiyorsa yeni ürün temininde bulunmanız gerekir. Tedarikçi firmalar bu süreçte yoğun olacakları için stok yönetiminizi bu süreçte iyi yapmanız bir hayli önemlidir. Birçok firma stoklarını yenileyeceği için sizin de bu yarışta geç kalmamanız ve indirim döneminde gelecek olan talebi karşılayabilmeniz için, yeterli miktarda stoğunuzun olması önemlidir.
İlgili rehber: Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Kampanya içeriklerinizi oluşturmaya başlayın
Black Friday indirimleri için ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin tanıtımında kullanacağınız kampanya içeriklerinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Reklam metinleri, reklam modelleri, farklı platformlara göre farklı görsel tasarımlar, video reklamlar gibi kampanyalarınızda kullanacağınız medya içeriklerini hazırlamalısınız.
İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Görsel ve banner çalışmalarınızı yapın
Kampanya içeriklerinizde özellikle üzerinde durmanız gereken ögeler de görsel çalışmalardır. Bu dönem boyunca birçok marka reklam kampanyası hazırlayacağı için görsel olarak göze hitap etmeniz ve kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz gerekir.
Reklamlarınızda kullancağınız görsel tasarımları şimdiden hazırlamaya başlamalı ve planlamalısınız. Ürün görsellerinin yanı sıra grafik ve tasarım şablonlarını oluşturmalısınız.
İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Bunlarla beraber Black Friday indirimlerinizin web site üzerindeki duyurları için de bannder çalışmalarınızı yapmanız önemli. Site üzerinde kampanyalarınızı göstererek, kullanıcıları ilgili sayfalara yönlendirecek banner tasarımlarınızı hazırlayarak, web sitenizi de bu döneme hazır hale getirmeniz gerekir.
İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
Mevcut müşterilerinize e-posta kampanyaları gönderin
Black Friday indirim dönemleri öncesinde, sizden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinize özel e-posta kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İndirime girecek ürünler özelinde genel bir e-posta kampanyası hazırlayabileceğiniz gibi farklı ürün kategorilerine özel ve müşterilerin geçmiş alışverişlerine uygun bir şekilde kişiselleştirilmiş indirimli ürün önerileri de yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeden yararlanarak, e-postalarınızı kategorize etmeniz daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.
İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme
Hangi kanallarda tanıtım yapacağınıza karar verin
Kampanya tanıtımlarınızı hangi kanal ve platformlarda yapacağınızı da belirlemenizde yarar var. Instagra, Facebook, Snapchat, TikTok, Twitter, Youtube gibi kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi influencer pazarlama ya da Google Adwords reklamlarıyla da kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Bu noktada sizin için en ideal olan platformları bularak, kampanyalarınızı bu mecralara yoğunlaştırmanız daha doğru bir adım olacaktır. Sizin için etkili sonuçlar veren platformlar üzerine yoğunlaşarak fırsatlarınızı daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Reklam bütçelerinizi belirleyin
Black Friday indirimlerinizi duyurmak için çıkacağınız reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe kullanacağınızı da önceden belirlemeniz önemlidir. Farklı reklam modelleri ve reklam içerikleri için farklı bütçelendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı platformlara daha farklı bütçeler ayırabilirsiniz.
İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Size geçmişte iyi sonuç getiren platformlara daha fazla bütçe ayırarak, bu kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için de elinizdeki bütçeyi etkin bir şekilde kullanmanız önemlidir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler