Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black Friday dönemindeki indirimleri beklemeye başladı ve bu da Ekim ayında biraz durgunluğa neden olabilir. Peki, e-ticaret firmaları yakalaşan bu indirim döneminden en iyi şekilde faydalanmak ve geri dönüşümleri ile satışlarını artırmak için neler yapabilirler?

Black Firday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Planlamaya erken başlayın

Black Friday indirimlerinizi erken planlamaya başlamalısınız. Erken planlamaya başladığınızda, indirim kampanyalarınızı daha iyi detaylandırmak için de bolca vaktiniz olmuş olacak. Bunun yanı sıra stok ve depo yönetimi ile ürün tedarik işlemleri için de vaktiniz olur. Bu süreçte üzerinde durmanız gereken konu başlıkları da şöyle:

  • Hangi ürünler özelinde indirimler yapacaksınız?
  • Hangi kanal ve platformlar üzerinde tanıtım yapacaksınız?
  • Pazarlama çalışmalarınızı ne zaman başlatacaksınız?

Ürünlerinizi belirleyin

Kampanya döneminde öne çıkartarak, indirim uygulayacağınız ürünleri listeleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüm site genelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız yoksa sadece belli ürünler özelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız? Belli ürünler üzerinde kampanyalar yapacaksanız, bu ürünleri önceden belirlelemelisiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

Bu hem indirim oranlarınızı ve satış fiyatlarınızı belirlemede size zaman kazandıracağı gibi bu ürünlerin stok kontrollerini yaparak, talep görecek ürünlerde stok yenileme için de zaman sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Black Friday öncesinde, kampanyalı olacak ürünlerinizin stok durumlarını da kontrol etmeniz ve gerekiyorsa yeni ürün temininde bulunmanız gerekir. Tedarikçi firmalar bu süreçte yoğun olacakları için stok yönetiminizi bu süreçte iyi yapmanız bir hayli önemlidir. Birçok firma stoklarını yenileyeceği için sizin de bu yarışta geç kalmamanız ve indirim döneminde gelecek olan talebi karşılayabilmeniz için, yeterli miktarda stoğunuzun olması önemlidir.

İlgili rehber: Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Kampanya içeriklerinizi oluşturmaya başlayın

Black Friday indirimleri için ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin tanıtımında kullanacağınız kampanya içeriklerinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Reklam metinleri, reklam modelleri, farklı platformlara göre farklı görsel tasarımlar, video reklamlar gibi kampanyalarınızda kullanacağınız medya içeriklerini hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Görsel ve banner çalışmalarınızı yapın

Kampanya içeriklerinizde özellikle üzerinde durmanız gereken ögeler de görsel çalışmalardır. Bu dönem boyunca birçok marka reklam kampanyası hazırlayacağı için görsel olarak göze hitap etmeniz ve kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz gerekir.

Reklamlarınızda kullancağınız görsel tasarımları şimdiden hazırlamaya başlamalı ve planlamalısınız. Ürün görsellerinin yanı sıra grafik ve tasarım şablonlarını oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Bunlarla beraber Black Friday indirimlerinizin web site üzerindeki duyurları için de bannder çalışmalarınızı yapmanız önemli. Site üzerinde kampanyalarınızı göstererek, kullanıcıları ilgili sayfalara yönlendirecek banner tasarımlarınızı hazırlayarak, web sitenizi de bu döneme hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Mevcut müşterilerinize e-posta kampanyaları gönderin

Black Friday indirim dönemleri öncesinde, sizden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinize özel e-posta kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İndirime girecek ürünler özelinde genel bir e-posta kampanyası hazırlayabileceğiniz gibi farklı ürün kategorilerine özel ve müşterilerin geçmiş alışverişlerine uygun bir şekilde kişiselleştirilmiş indirimli ürün önerileri de yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeden yararlanarak, e-postalarınızı kategorize etmeniz daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Hangi kanallarda tanıtım yapacağınıza karar verin

Kampanya tanıtımlarınızı hangi kanal ve platformlarda yapacağınızı da belirlemenizde yarar var. Instagra, Facebook, Snapchat, TikTok, Twitter, Youtube gibi kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi influencer pazarlama ya da Google Adwords reklamlarıyla da kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Bu noktada sizin için en ideal olan platformları bularak, kampanyalarınızı bu mecralara yoğunlaştırmanız daha doğru bir adım olacaktır. Sizin için etkili sonuçlar veren platformlar üzerine yoğunlaşarak fırsatlarınızı daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Reklam bütçelerinizi belirleyin

Black Friday indirimlerinizi duyurmak için çıkacağınız reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe kullanacağınızı da önceden belirlemeniz önemlidir. Farklı reklam modelleri ve reklam içerikleri için farklı bütçelendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı platformlara daha farklı bütçeler ayırabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Size geçmişte iyi sonuç getiren platformlara daha fazla bütçe ayırarak, bu kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için de elinizdeki bütçeyi etkin bir şekilde kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan