Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

13 Kasım 2020
Sinan Oypan

Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black Friday dönemindeki indirimleri beklemeye başladı ve bu da Ekim ayında biraz durgunluğa neden olabilir. Peki, e-ticaret firmaları yakalaşan bu indirim döneminden en iyi şekilde faydalanmak ve geri dönüşümleri ile satışlarını artırmak için neler yapabilirler?

Black Firday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri

Planlamaya erken başlayın

Black Friday indirimlerinizi erken planlamaya başlamalısınız. Erken planlamaya başladığınızda, indirim kampanyalarınızı daha iyi detaylandırmak için de bolca vaktiniz olmuş olacak. Bunun yanı sıra stok ve depo yönetimi ile ürün tedarik işlemleri için de vaktiniz olur. Bu süreçte üzerinde durmanız gereken konu başlıkları da şöyle:

  • Hangi ürünler özelinde indirimler yapacaksınız?
  • Hangi kanal ve platformlar üzerinde tanıtım yapacaksınız?
  • Pazarlama çalışmalarınızı ne zaman başlatacaksınız?

Ürünlerinizi belirleyin

Kampanya döneminde öne çıkartarak, indirim uygulayacağınız ürünleri listeleyerek işe başlayabilirsiniz. Tüm site genelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız yoksa sadece belli ürünler özelinde mi bu ürünleri uygulayacaksınız? Belli ürünler üzerinde kampanyalar yapacaksanız, bu ürünleri önceden belirlelemelisiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

Bu hem indirim oranlarınızı ve satış fiyatlarınızı belirlemede size zaman kazandıracağı gibi bu ürünlerin stok kontrollerini yaparak, talep görecek ürünlerde stok yenileme için de zaman sağlayacaktır.

İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Stok kontrollerinizi yapın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Black Friday öncesinde, kampanyalı olacak ürünlerinizin stok durumlarını da kontrol etmeniz ve gerekiyorsa yeni ürün temininde bulunmanız gerekir. Tedarikçi firmalar bu süreçte yoğun olacakları için stok yönetiminizi bu süreçte iyi yapmanız bir hayli önemlidir. Birçok firma stoklarını yenileyeceği için sizin de bu yarışta geç kalmamanız ve indirim döneminde gelecek olan talebi karşılayabilmeniz için, yeterli miktarda stoğunuzun olması önemlidir.

İlgili rehber: Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin

Kampanya içeriklerinizi oluşturmaya başlayın

Black Friday indirimleri için ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin tanıtımında kullanacağınız kampanya içeriklerinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Reklam metinleri, reklam modelleri, farklı platformlara göre farklı görsel tasarımlar, video reklamlar gibi kampanyalarınızda kullanacağınız medya içeriklerini hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Görsel ve banner çalışmalarınızı yapın

Kampanya içeriklerinizde özellikle üzerinde durmanız gereken ögeler de görsel çalışmalardır. Bu dönem boyunca birçok marka reklam kampanyası hazırlayacağı için görsel olarak göze hitap etmeniz ve kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz gerekir.

Reklamlarınızda kullancağınız görsel tasarımları şimdiden hazırlamaya başlamalı ve planlamalısınız. Ürün görsellerinin yanı sıra grafik ve tasarım şablonlarını oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Bunlarla beraber Black Friday indirimlerinizin web site üzerindeki duyurları için de bannder çalışmalarınızı yapmanız önemli. Site üzerinde kampanyalarınızı göstererek, kullanıcıları ilgili sayfalara yönlendirecek banner tasarımlarınızı hazırlayarak, web sitenizi de bu döneme hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)

Mevcut müşterilerinize e-posta kampanyaları gönderin

Black Friday indirim dönemleri öncesinde, sizden daha önceden alışveriş yapmış olan müşterilerinize özel e-posta kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İndirime girecek ürünler özelinde genel bir e-posta kampanyası hazırlayabileceğiniz gibi farklı ürün kategorilerine özel ve müşterilerin geçmiş alışverişlerine uygun bir şekilde kişiselleştirilmiş indirimli ürün önerileri de yapabilirsiniz. Kişiselleştirmeden yararlanarak, e-postalarınızı kategorize etmeniz daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Hangi kanallarda tanıtım yapacağınıza karar verin

Kampanya tanıtımlarınızı hangi kanal ve platformlarda yapacağınızı da belirlemenizde yarar var. Instagra, Facebook, Snapchat, TikTok, Twitter, Youtube gibi kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmalarınızı yapabileceğiniz gibi influencer pazarlama ya da Google Adwords reklamlarıyla da kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Bu noktada sizin için en ideal olan platformları bularak, kampanyalarınızı bu mecralara yoğunlaştırmanız daha doğru bir adım olacaktır. Sizin için etkili sonuçlar veren platformlar üzerine yoğunlaşarak fırsatlarınızı daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Reklam bütçelerinizi belirleyin

Black Friday indirimlerinizi duyurmak için çıkacağınız reklamlarınız için ne kadarlık bir bütçe kullanacağınızı da önceden belirlemeniz önemlidir. Farklı reklam modelleri ve reklam içerikleri için farklı bütçelendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı platformlara daha farklı bütçeler ayırabilirsiniz.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

Size geçmişte iyi sonuç getiren platformlara daha fazla bütçe ayırarak, bu kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Bunun için de elinizdeki bütçeyi etkin bir şekilde kullanmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman