fbpx

Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

30 Eylül 2019
Sinan Oypan

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday için bir kontrol listesi hazırlayarak, çalışmalarınızı, kampanyalarınızı ve stoklarınızı düzenlemeniz gerekiyor.

Firmaların, büyük indirimlerle tüketicilere ulaşmaya çalıştığı bu dönemde geri dönüşümlerinizi ve satışlarınızı artırmak için önceden yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları ve kontrol listesini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Black Friday indirim dönemi için kontrol listesi

Hangi ürünlerde kampanyaya gireceğinizi belirleyin

Black Friday indirim döneminde hangi ürünlerde kampanyalar yapacağınızı önceden belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle bu ürünler için fiyat çalışmaları yapabilir ve stok durumlarını kontrol ederek, bu indirim dönemine daha rahat hazırlanabilirsiniz.

Stok kontrolleri ve güncellemelerini yapın

Kampanyalı ürünlerde, talebin yoğun olacağı ürünlerde stok kontrollerini de yapmanız önemli. Bu ürünlerin stoklarının ne zaman yenileceğini ve adet olarak ne kadarlık bir stok yapılması gerektiğine dair arka plan çalışmalarınızı yapmanız gerekiyor.

Yoğun site trafiğine hazırlanın

Sitenizin altyapısının da bu yoğun döneme hazır olması gerekir. Çıkacağınız reklam kampanyaları sonrasında sitenize yoğun bir trafik gelebilir ve bu da sitenizin altyapısını zorlayabilir. Bu dönem için gerekirse site altyapınızı güncellemeniz ya da geçici süreliğine kapasitesini artırmayı göz önünde bulundurabilirsiniz.

Reklam fotoğraf ve görsellerinizi hazırlamaya başlayın

Black Friday indirim döneminde çıkacağınız reklam kampanyalarında kullanılacak olan fotoğraf ve görselleri de şimdiden hazırlamaya başlamanız önemli. Böylelikle en ideal reklam görsellerini hazırlamak için vaktiniz olmuş olur.

İlgili rehber: Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

Reklam metin ve içeriklerini hazırlamaya başlayın

Kontrol listenizde olması gerekenlerden biri de reklam metinleri ve içerikleridir. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek için dikkat çekici reklam metin ve içerikleri hazırlamanız gerekir. Bunların da çalışmalarına mümkün oldukça erken başlamanız, metinler üzerinde daha fazla düşünme fırsatı sağlayacaktır.

Sepeti terk edenlere özel e-postalarınızı hazırlayın

Black Friday indirim döneminde, sepetine ürün ekledikten sonra siteden ayrılacak ve alışverişini yarıda bırakacak tüketicileri de hesaba katmanız önemli. Bu kişiler için özel e-postalar hazırlayarak, onlara sepetlerinde bıraktıkları ürünleri hatırlatarak, onları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Ziyaretçilerin alışveriş sepetini terk etmemeleri için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Önceliğinizi mobile verin

Black Friday kampanyaları sırasında tüketicilerin büyük bir bölümünün mobil cihazları üzerinden bu kampanyaları inceleyeceğini unutmamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde de tüketicilerin reklamları göreceğini ele alacak olursak, mobil site trafiğiniz daha yüksek olacaktır. Sitenizin mobil tasarımını ve optimizasyonu yapmanın yanı sıra reklam kampanyalarınızı da hazırlarken özellikle mobil görünümü göz önünde bulundurarak, bu tasarımları yapmanız, reklamlarınızın verimini artıracaktır.

Facebook Piksel kurulumunuzu yapın

Facebook üzerinde reklam çıkarken, reklamlarınızın verimini artırmak için Piksel kod kullanımını yapmanız oldukça önemli. Henüz Facebook Piksel kurulumunu yapmadıysanız, şimdiden bu kurulumu yapmanız ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu özellikten yararlanmanız, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Facebook Piksel hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Geçmiş ziyaretçi ve müşterilerinize retargeting reklamları hazırlayın

Daha önceden sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara yönelik reklam çalışmaları yapmak için retargeting reklamlardan yararlanabilirsiniz. Böylelike Black Friday indirim döneminde markanızı daha önceden duymuş kişilere ulaşma şansı yakalayarak, daha yüksek geri dönüşümler elde etme şansı yakalarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday nedir?

Black Friday, (Kara Cuma) Amerika’da Şükran Günü’nden sonraki Cuma gününe verilen isimdir. Şükran Günü’nden sonra Amerikalıların alışveriş yapmak için dışarıya çıkmaları nedeniyle trafiğin kitlenmesi, yaşanan kalabalıklar ve kimi zaman da çıkan olaylar nedeniyle Kara Cuma ifadesi kullanılmaktadır. İlk olarak 1966 yılında ortaya atılan Kara Cuma ifadesi, 1980’lerde Amerikalı işletmelerin bugünü karlı bir güne dönüştürme fikrinden sonra, büyük indirimlerle anılmaya başlandı. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Black Friday indirim dönemi ne kadar sürüyor?

Firmaların bu indirimlere olan yaklaşımı değişik oluyor. Normalde, asıl çıkma hikayesinde firmalar Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü bu indirimleri yapıyor olsa da günümüzde, tüketicilerin katılımını artırmak için ilgili hafta sonunda da firmalar indirimlerine devam edebiliyor. Bu tamamen firmaların yaptıkları kampanya ile ilgili olduğu için değişiklik gösterebiliyor.

Black Friday ne zaman kutlanıyor?

Black Friday, aslen Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü kutlanmaktadır. 2019 yılında 29 Kasım tarihinde kutlanacak. Ancak Çinli e-ticaret devi Alibaba, Black Friday indirimlerin genellikle 11 Kasım’da yapmaktadır. Ancak Türkiye’de bu dönem son birkaç yıldır Amerika ile benzer tarihlerde yapılmakta.

Hangi firmalar Black Friday indirimleri yapıyor?

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de yapılmaya başlandı. İlk yıl bu indirimleri yapan firmaların sayısı sınırlıyken, özellikle 2018’de firmaların büyük kısmı bu indirimleri yapmaya başladı. 2019’da da yine hem online hem de fiziki mağazası bulunan firmaların büyük çoğunluğunun bu indirimleri yapması bekleniyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan