Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

30 Eylül 2019
Sinan Oypan

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday için bir kontrol listesi hazırlayarak, çalışmalarınızı, kampanyalarınızı ve stoklarınızı düzenlemeniz gerekiyor.

Firmaların, büyük indirimlerle tüketicilere ulaşmaya çalıştığı bu dönemde geri dönüşümlerinizi ve satışlarınızı artırmak için önceden yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları ve kontrol listesini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Black Friday indirim dönemi için kontrol listesi

Hangi ürünlerde kampanyaya gireceğinizi belirleyin

Black Friday indirim döneminde hangi ürünlerde kampanyalar yapacağınızı önceden belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle bu ürünler için fiyat çalışmaları yapabilir ve stok durumlarını kontrol ederek, bu indirim dönemine daha rahat hazırlanabilirsiniz.

Stok kontrolleri ve güncellemelerini yapın

Kampanyalı ürünlerde, talebin yoğun olacağı ürünlerde stok kontrollerini de yapmanız önemli. Bu ürünlerin stoklarının ne zaman yenileceğini ve adet olarak ne kadarlık bir stok yapılması gerektiğine dair arka plan çalışmalarınızı yapmanız gerekiyor.

Yoğun site trafiğine hazırlanın

Sitenizin altyapısının da bu yoğun döneme hazır olması gerekir. Çıkacağınız reklam kampanyaları sonrasında sitenize yoğun bir trafik gelebilir ve bu da sitenizin altyapısını zorlayabilir. Bu dönem için gerekirse site altyapınızı güncellemeniz ya da geçici süreliğine kapasitesini artırmayı göz önünde bulundurabilirsiniz.

Reklam fotoğraf ve görsellerinizi hazırlamaya başlayın

Black Friday indirim döneminde çıkacağınız reklam kampanyalarında kullanılacak olan fotoğraf ve görselleri de şimdiden hazırlamaya başlamanız önemli. Böylelikle en ideal reklam görsellerini hazırlamak için vaktiniz olmuş olur.

İlgili rehber: Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

Reklam metin ve içeriklerini hazırlamaya başlayın

Kontrol listenizde olması gerekenlerden biri de reklam metinleri ve içerikleridir. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek için dikkat çekici reklam metin ve içerikleri hazırlamanız gerekir. Bunların da çalışmalarına mümkün oldukça erken başlamanız, metinler üzerinde daha fazla düşünme fırsatı sağlayacaktır.

Sepeti terk edenlere özel e-postalarınızı hazırlayın

Black Friday indirim döneminde, sepetine ürün ekledikten sonra siteden ayrılacak ve alışverişini yarıda bırakacak tüketicileri de hesaba katmanız önemli. Bu kişiler için özel e-postalar hazırlayarak, onlara sepetlerinde bıraktıkları ürünleri hatırlatarak, onları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Ziyaretçilerin alışveriş sepetini terk etmemeleri için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Önceliğinizi mobile verin

Black Friday kampanyaları sırasında tüketicilerin büyük bir bölümünün mobil cihazları üzerinden bu kampanyaları inceleyeceğini unutmamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde de tüketicilerin reklamları göreceğini ele alacak olursak, mobil site trafiğiniz daha yüksek olacaktır. Sitenizin mobil tasarımını ve optimizasyonu yapmanın yanı sıra reklam kampanyalarınızı da hazırlarken özellikle mobil görünümü göz önünde bulundurarak, bu tasarımları yapmanız, reklamlarınızın verimini artıracaktır.

Facebook Piksel kurulumunuzu yapın

Facebook üzerinde reklam çıkarken, reklamlarınızın verimini artırmak için Piksel kod kullanımını yapmanız oldukça önemli. Henüz Facebook Piksel kurulumunu yapmadıysanız, şimdiden bu kurulumu yapmanız ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu özellikten yararlanmanız, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Facebook Piksel hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Geçmiş ziyaretçi ve müşterilerinize retargeting reklamları hazırlayın

Daha önceden sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara yönelik reklam çalışmaları yapmak için retargeting reklamlardan yararlanabilirsiniz. Böylelike Black Friday indirim döneminde markanızı daha önceden duymuş kişilere ulaşma şansı yakalayarak, daha yüksek geri dönüşümler elde etme şansı yakalarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday nedir?

Black Friday, (Kara Cuma) Amerika’da Şükran Günü’nden sonraki Cuma gününe verilen isimdir. Şükran Günü’nden sonra Amerikalıların alışveriş yapmak için dışarıya çıkmaları nedeniyle trafiğin kitlenmesi, yaşanan kalabalıklar ve kimi zaman da çıkan olaylar nedeniyle Kara Cuma ifadesi kullanılmaktadır. İlk olarak 1966 yılında ortaya atılan Kara Cuma ifadesi, 1980’lerde Amerikalı işletmelerin bugünü karlı bir güne dönüştürme fikrinden sonra, büyük indirimlerle anılmaya başlandı. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Black Friday indirim dönemi ne kadar sürüyor?

Firmaların bu indirimlere olan yaklaşımı değişik oluyor. Normalde, asıl çıkma hikayesinde firmalar Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü bu indirimleri yapıyor olsa da günümüzde, tüketicilerin katılımını artırmak için ilgili hafta sonunda da firmalar indirimlerine devam edebiliyor. Bu tamamen firmaların yaptıkları kampanya ile ilgili olduğu için değişiklik gösterebiliyor.

Black Friday ne zaman kutlanıyor?

Black Friday, aslen Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü kutlanmaktadır. 2019 yılında 29 Kasım tarihinde kutlanacak. Ancak Çinli e-ticaret devi Alibaba, Black Friday indirimlerin genellikle 11 Kasım’da yapmaktadır. Ancak Türkiye’de bu dönem son birkaç yıldır Amerika ile benzer tarihlerde yapılmakta.

Hangi firmalar Black Friday indirimleri yapıyor?

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de yapılmaya başlandı. İlk yıl bu indirimleri yapan firmaların sayısı sınırlıyken, özellikle 2018’de firmaların büyük kısmı bu indirimleri yapmaya başladı. 2019’da da yine hem online hem de fiziki mağazası bulunan firmaların büyük çoğunluğunun bu indirimleri yapması bekleniyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan