Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

30 Eylül 2019
Sinan Oypan

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday için bir kontrol listesi hazırlayarak, çalışmalarınızı, kampanyalarınızı ve stoklarınızı düzenlemeniz gerekiyor.

Firmaların, büyük indirimlerle tüketicilere ulaşmaya çalıştığı bu dönemde geri dönüşümlerinizi ve satışlarınızı artırmak için önceden yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları ve kontrol listesini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Black Friday indirim dönemi için kontrol listesi

Hangi ürünlerde kampanyaya gireceğinizi belirleyin

Black Friday indirim döneminde hangi ürünlerde kampanyalar yapacağınızı önceden belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle bu ürünler için fiyat çalışmaları yapabilir ve stok durumlarını kontrol ederek, bu indirim dönemine daha rahat hazırlanabilirsiniz.

Stok kontrolleri ve güncellemelerini yapın

Kampanyalı ürünlerde, talebin yoğun olacağı ürünlerde stok kontrollerini de yapmanız önemli. Bu ürünlerin stoklarının ne zaman yenileceğini ve adet olarak ne kadarlık bir stok yapılması gerektiğine dair arka plan çalışmalarınızı yapmanız gerekiyor.

Yoğun site trafiğine hazırlanın

Sitenizin altyapısının da bu yoğun döneme hazır olması gerekir. Çıkacağınız reklam kampanyaları sonrasında sitenize yoğun bir trafik gelebilir ve bu da sitenizin altyapısını zorlayabilir. Bu dönem için gerekirse site altyapınızı güncellemeniz ya da geçici süreliğine kapasitesini artırmayı göz önünde bulundurabilirsiniz.

Reklam fotoğraf ve görsellerinizi hazırlamaya başlayın

Black Friday indirim döneminde çıkacağınız reklam kampanyalarında kullanılacak olan fotoğraf ve görselleri de şimdiden hazırlamaya başlamanız önemli. Böylelikle en ideal reklam görsellerini hazırlamak için vaktiniz olmuş olur.

İlgili rehber: Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi

Reklam metin ve içeriklerini hazırlamaya başlayın

Kontrol listenizde olması gerekenlerden biri de reklam metinleri ve içerikleridir. Tüketicilerin ilgisini çekebilmek için dikkat çekici reklam metin ve içerikleri hazırlamanız gerekir. Bunların da çalışmalarına mümkün oldukça erken başlamanız, metinler üzerinde daha fazla düşünme fırsatı sağlayacaktır.

Sepeti terk edenlere özel e-postalarınızı hazırlayın

Black Friday indirim döneminde, sepetine ürün ekledikten sonra siteden ayrılacak ve alışverişini yarıda bırakacak tüketicileri de hesaba katmanız önemli. Bu kişiler için özel e-postalar hazırlayarak, onlara sepetlerinde bıraktıkları ürünleri hatırlatarak, onları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Ziyaretçilerin alışveriş sepetini terk etmemeleri için neler yapmalısınız?

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Önceliğinizi mobile verin

Black Friday kampanyaları sırasında tüketicilerin büyük bir bölümünün mobil cihazları üzerinden bu kampanyaları inceleyeceğini unutmamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarının yanı sıra sosyal ağlar üzerinde de tüketicilerin reklamları göreceğini ele alacak olursak, mobil site trafiğiniz daha yüksek olacaktır. Sitenizin mobil tasarımını ve optimizasyonu yapmanın yanı sıra reklam kampanyalarınızı da hazırlarken özellikle mobil görünümü göz önünde bulundurarak, bu tasarımları yapmanız, reklamlarınızın verimini artıracaktır.

Facebook Piksel kurulumunuzu yapın

Facebook üzerinde reklam çıkarken, reklamlarınızın verimini artırmak için Piksel kod kullanımını yapmanız oldukça önemli. Henüz Facebook Piksel kurulumunu yapmadıysanız, şimdiden bu kurulumu yapmanız ve sonrasında da reklam kampanyalarınızda bu özellikten yararlanmanız, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır. Facebook Piksel hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Geçmiş ziyaretçi ve müşterilerinize retargeting reklamları hazırlayın

Daha önceden sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara yönelik reklam çalışmaları yapmak için retargeting reklamlardan yararlanabilirsiniz. Böylelike Black Friday indirim döneminde markanızı daha önceden duymuş kişilere ulaşma şansı yakalayarak, daha yüksek geri dönüşümler elde etme şansı yakalarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday nedir?

Black Friday, (Kara Cuma) Amerika’da Şükran Günü’nden sonraki Cuma gününe verilen isimdir. Şükran Günü’nden sonra Amerikalıların alışveriş yapmak için dışarıya çıkmaları nedeniyle trafiğin kitlenmesi, yaşanan kalabalıklar ve kimi zaman da çıkan olaylar nedeniyle Kara Cuma ifadesi kullanılmaktadır. İlk olarak 1966 yılında ortaya atılan Kara Cuma ifadesi, 1980’lerde Amerikalı işletmelerin bugünü karlı bir güne dönüştürme fikrinden sonra, büyük indirimlerle anılmaya başlandı. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Black Friday indirim dönemi ne kadar sürüyor?

Firmaların bu indirimlere olan yaklaşımı değişik oluyor. Normalde, asıl çıkma hikayesinde firmalar Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü bu indirimleri yapıyor olsa da günümüzde, tüketicilerin katılımını artırmak için ilgili hafta sonunda da firmalar indirimlerine devam edebiliyor. Bu tamamen firmaların yaptıkları kampanya ile ilgili olduğu için değişiklik gösterebiliyor.

Black Friday ne zaman kutlanıyor?

Black Friday, aslen Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü kutlanmaktadır. 2019 yılında 29 Kasım tarihinde kutlanacak. Ancak Çinli e-ticaret devi Alibaba, Black Friday indirimlerin genellikle 11 Kasım’da yapmaktadır. Ancak Türkiye’de bu dönem son birkaç yıldır Amerika ile benzer tarihlerde yapılmakta.

Hangi firmalar Black Friday indirimleri yapıyor?

Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de yapılmaya başlandı. İlk yıl bu indirimleri yapan firmaların sayısı sınırlıyken, özellikle 2018’de firmaların büyük kısmı bu indirimleri yapmaya başladı. 2019’da da yine hem online hem de fiziki mağazası bulunan firmaların büyük çoğunluğunun bu indirimleri yapması bekleniyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan