Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden fazla cihazla meşgul oluyoruz. Doğal olarak da alışveriş sürecinde bu cihazların hepsini bir arada kullanabiliyoruz. E-ticaret firmalarının tüketicilerin bu özelliğini iyi bir şekilde analiz etmeleri gerekiyor. Hangi cihazlar üzerine yoğunlaştıkları ya da hangi saatlerde hangi cihazı kullandıkları, siteniz üzerindeki satışları artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun detaylarını sizinle paylaşacağız.
Alışveriş süreci uzar
Bilinmesi gereken en önemli durumlardan biri de, birden fazla cihaz ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışveriş yapma, başka bir deyişle satın alma süreci uzar. Bunun sebebi ise tüketiciler, bir ürünü akıllı telefonları ya da tablet üzerinden aramaya başlayabilirler. Televizyon izlerken, iş yerinde çalışırken, trafikte, sosyal medyada gezinirken, uyumadan önce ve benzeri durumlarda, akıllı telefonlar üzerinden ürün araması yapılabilir. Tüketiciler öncelikle ürünlerle ilgili bir arama yaparlar; ancak satın alma sürecini akıllı telefonları üzerinde sonlandırmazlar. Bu cihazlar üzerinde ürün fotoğraflarının küçük görünmesi ya da ödeme sürecinin zor olması, tüketicileri bir sonraki aşamaya yani bilgisayarlara taşır. Bilgisayar üzerinde hem ürünü daha iyi bir şekilde inceleyebilirler hem de ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilirler. Sürecin bu şekilde işliyor oluşu, satın alma işleminin tamamlanma süresini de doğal olarak uzatıyor.En popüler cihazları belirleyin
E-ticaret firması olarak sizin yapmanız gerekenlerden biri de müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin en çok kullandığı cihazları ve işletim sistemlerini belirlemek olacaktır. Bunu yapmanızdaki amaç, ziyaretçilerinizin size nasıl ulaştığı ve alışverişlerini nasıl tamamladıklarını öğrenmek olacaktır. Google Analytics üzerinden, ziyaretçilerinizin hangi cihazlar ve işletim sistemleri ile sitenizi ziyaret ettiklerini görebilirsiniz. İşletim sistemlerine göre bir analiz yapmak, ziyaretçilerin Apple mı yoksa Android tabanlı cihazlar kullandıklarını size sunar. Bu ayrımı yapmanız, internet üzerinde reklam verirken, daha doğru bir şekilde hedefleme yapmanızı sağlar. Sitenizi çoğunlukla iOS işletim sistemi kullanan tüketiciler ziyaret ediyorsa, reklam hedeflemelerinizi yaparken, hedeflemenizi daraltmak için bu işletim sistemini kullanan cihazları seçebilirsiniz. Bunun yanı sıra, ziyaretçilerinizin yüzde kaçının mobilden, yüzde kaçının masaüstü cihazlardan geldiğini görmek, reklamlarınızı şekillendirmenize biraz daha yardımcı olacaktır. Mobil kullanıcı oranının yüksek olması durumunda, masaüstü reklamlar yerine, mobil reklamları tercih edebilirsiniz. Kısacası, sitenizi ziyaret edenlerin hangi cihazları daha çok kullandığını analiz ettiğinizde, satış ve pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlayabilir ve uygulayabilirsiniz.Cihazlar arası dönüşümü takip edin
Cihazlar arası dönüşümü takip etmeniz, satın alma sürecinin hangi cihazlar üzerinde tamamlandığını görmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılar, ürünleri incelemek için mobil cihazlarında siteye gelebilir ve ürünleri sepetlerine ekleyebilirler; fakat ödeme sayfasına gitmeyebilirler. Ödeme işlemini tamamlamak için masaüstü cihazlarını kullanabilirler. Hangi cihazlarla ödeme sayfalarına gelindiğini ve ödeme işleminin hangi cihazlar üzerinden tamamlandığını incelemek bu sayfalara yatırım yapmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda, mobil üzerinde ödeme yapılmıyorsa, mobil ödeme sürecinizin geliştirilmesi gerekebilir. Tüketiciler mobilde rahat bir şekilde ödeme yapamadıkları için bilgisayarlarını tercih ediyor olabilirler. Mobil site üzerinde ödeme süreçlerinizin ne kadar kolay olduğunu da bu şekilde görebilirsiniz.Mobil tasarıma önem verin
Birden fazla cihaz kullanan tüketiciler, farklı cihazlardan sitenizi ziyaret edebilecekleri için mobil tasarımınızın da kullanışlı olması gerekmektedir. Mobil üzerindeki kullanıcı deneyiminin düşük olması, müşterilerinizin sitenizi terk etmesine neden olabilir.Farklı cihazlardaki kullanıcı hesaplarını birbirine entegre edin
Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ederek, sepetlerine ürün ekleyebilirler. Ancak ödeme işlemini masaüstü cihazlarından yapmak isteyebilirler ve buradan üye girişi yaparak sepetlerine ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de tüketiciler farklı cihazlardan giriş yapsalar da sepetlerindeki ürünlere ulaşmak isteyeceklerdir. E-ticaret firması olarak sizin de bunu onlara sunmanız gerekiyor. Üye girişi yapıldıktan sonra, farklı cihazlarda yapılan faaliyetler, diğer platformlar üzerinden de görülebilmeli ve ulaşılabilmeli. Aksi takdirde kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceğiniz ve tüketicilere tekrar ürün aratmak zorunda kalabileceğiniz için, onları kaybedebilirsiniz. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar