Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor.

Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden fazla cihazla meşgul oluyoruz. Doğal olarak da alışveriş sürecinde bu cihazların hepsini bir arada kullanabiliyoruz.

E-ticaret firmalarının tüketicilerin bu özelliğini iyi bir şekilde analiz etmeleri gerekiyor. Hangi cihazlar üzerine yoğunlaştıkları ya da hangi saatlerde hangi cihazı kullandıkları, siteniz üzerindeki satışları artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun detaylarını sizinle paylaşacağız.

Alışveriş süreci uzar

Bilinmesi gereken en önemli durumlardan biri de, birden fazla cihaz ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışveriş yapma, başka bir deyişle satın alma süreci uzar.

Bunun sebebi ise tüketiciler, bir ürünü akıllı telefonları ya da tablet üzerinden aramaya başlayabilirler. Televizyon izlerken, iş yerinde çalışırken, trafikte, sosyal medyada gezinirken, uyumadan önce ve benzeri durumlarda, akıllı telefonlar üzerinden ürün araması yapılabilir.

Tüketiciler öncelikle ürünlerle ilgili bir arama yaparlar; ancak satın alma sürecini akıllı telefonları üzerinde sonlandırmazlar. Bu cihazlar üzerinde ürün fotoğraflarının küçük görünmesi ya da ödeme sürecinin zor olması, tüketicileri bir sonraki aşamaya yani bilgisayarlara taşır. Bilgisayar üzerinde hem ürünü daha iyi bir şekilde inceleyebilirler hem de ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilirler. Sürecin bu şekilde işliyor oluşu, satın alma işleminin tamamlanma süresini de doğal olarak uzatıyor.

En popüler cihazları belirleyin

E-ticaret firması olarak sizin yapmanız gerekenlerden biri de müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin en çok kullandığı cihazları ve işletim sistemlerini belirlemek olacaktır. Bunu yapmanızdaki amaç, ziyaretçilerinizin size nasıl ulaştığı ve alışverişlerini nasıl tamamladıklarını öğrenmek olacaktır.

Google Analytics üzerinden, ziyaretçilerinizin hangi cihazlar ve işletim sistemleri ile sitenizi ziyaret ettiklerini görebilirsiniz. İşletim sistemlerine göre bir analiz yapmak, ziyaretçilerin Apple mı yoksa Android tabanlı cihazlar kullandıklarını size sunar. Bu ayrımı yapmanız, internet üzerinde reklam verirken, daha doğru bir şekilde hedefleme yapmanızı sağlar.

Sitenizi çoğunlukla iOS işletim sistemi kullanan tüketiciler ziyaret ediyorsa, reklam hedeflemelerinizi yaparken, hedeflemenizi daraltmak için bu işletim sistemini kullanan cihazları seçebilirsiniz.

Bunun yanı sıra, ziyaretçilerinizin yüzde kaçının mobilden, yüzde kaçının masaüstü cihazlardan geldiğini görmek, reklamlarınızı şekillendirmenize biraz daha yardımcı olacaktır. Mobil kullanıcı oranının yüksek olması durumunda, masaüstü reklamlar yerine, mobil reklamları tercih edebilirsiniz.

Kısacası, sitenizi ziyaret edenlerin hangi cihazları daha çok kullandığını analiz ettiğinizde, satış ve pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlayabilir ve uygulayabilirsiniz.

Cihazlar arası dönüşümü takip edin

Cihazlar arası dönüşümü takip etmeniz, satın alma sürecinin hangi cihazlar üzerinde tamamlandığını görmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılar, ürünleri incelemek için mobil cihazlarında siteye gelebilir ve ürünleri sepetlerine ekleyebilirler; fakat ödeme sayfasına gitmeyebilirler. Ödeme işlemini tamamlamak için masaüstü cihazlarını kullanabilirler.

Hangi cihazlarla ödeme sayfalarına gelindiğini ve ödeme işleminin hangi cihazlar üzerinden tamamlandığını incelemek bu sayfalara yatırım yapmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda, mobil üzerinde ödeme yapılmıyorsa, mobil ödeme sürecinizin geliştirilmesi gerekebilir. Tüketiciler mobilde rahat bir şekilde ödeme yapamadıkları için bilgisayarlarını tercih ediyor olabilirler. Mobil site üzerinde ödeme süreçlerinizin ne kadar kolay olduğunu da bu şekilde görebilirsiniz.

Mobil tasarıma önem verin

Birden fazla cihaz kullanan tüketiciler, farklı cihazlardan sitenizi ziyaret edebilecekleri için mobil tasarımınızın da kullanışlı olması gerekmektedir. Mobil üzerindeki kullanıcı deneyiminin düşük olması, müşterilerinizin sitenizi terk etmesine neden olabilir.

Farklı cihazlardaki kullanıcı hesaplarını birbirine entegre edin

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ederek, sepetlerine ürün ekleyebilirler. Ancak ödeme işlemini masaüstü cihazlarından yapmak isteyebilirler ve buradan üye girişi yaparak sepetlerine ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de tüketiciler farklı cihazlardan giriş yapsalar da sepetlerindeki ürünlere ulaşmak isteyeceklerdir.

E-ticaret firması olarak sizin de bunu onlara sunmanız gerekiyor. Üye girişi yapıldıktan sonra, farklı cihazlarda yapılan faaliyetler, diğer platformlar üzerinden de görülebilmeli ve ulaşılabilmeli. Aksi takdirde kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceğiniz ve tüketicilere tekrar ürün aratmak zorunda kalabileceğiniz için, onları kaybedebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin