fbpx

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor.

Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden fazla cihazla meşgul oluyoruz. Doğal olarak da alışveriş sürecinde bu cihazların hepsini bir arada kullanabiliyoruz.

E-ticaret firmalarının tüketicilerin bu özelliğini iyi bir şekilde analiz etmeleri gerekiyor. Hangi cihazlar üzerine yoğunlaştıkları ya da hangi saatlerde hangi cihazı kullandıkları, siteniz üzerindeki satışları artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun detaylarını sizinle paylaşacağız.

Alışveriş süreci uzar

Bilinmesi gereken en önemli durumlardan biri de, birden fazla cihaz ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışveriş yapma, başka bir deyişle satın alma süreci uzar.

Bunun sebebi ise tüketiciler, bir ürünü akıllı telefonları ya da tablet üzerinden aramaya başlayabilirler. Televizyon izlerken, iş yerinde çalışırken, trafikte, sosyal medyada gezinirken, uyumadan önce ve benzeri durumlarda, akıllı telefonlar üzerinden ürün araması yapılabilir.

Tüketiciler öncelikle ürünlerle ilgili bir arama yaparlar; ancak satın alma sürecini akıllı telefonları üzerinde sonlandırmazlar. Bu cihazlar üzerinde ürün fotoğraflarının küçük görünmesi ya da ödeme sürecinin zor olması, tüketicileri bir sonraki aşamaya yani bilgisayarlara taşır. Bilgisayar üzerinde hem ürünü daha iyi bir şekilde inceleyebilirler hem de ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilirler. Sürecin bu şekilde işliyor oluşu, satın alma işleminin tamamlanma süresini de doğal olarak uzatıyor.

En popüler cihazları belirleyin

E-ticaret firması olarak sizin yapmanız gerekenlerden biri de müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin en çok kullandığı cihazları ve işletim sistemlerini belirlemek olacaktır. Bunu yapmanızdaki amaç, ziyaretçilerinizin size nasıl ulaştığı ve alışverişlerini nasıl tamamladıklarını öğrenmek olacaktır.

Google Analytics üzerinden, ziyaretçilerinizin hangi cihazlar ve işletim sistemleri ile sitenizi ziyaret ettiklerini görebilirsiniz. İşletim sistemlerine göre bir analiz yapmak, ziyaretçilerin Apple mı yoksa Android tabanlı cihazlar kullandıklarını size sunar. Bu ayrımı yapmanız, internet üzerinde reklam verirken, daha doğru bir şekilde hedefleme yapmanızı sağlar.

Sitenizi çoğunlukla iOS işletim sistemi kullanan tüketiciler ziyaret ediyorsa, reklam hedeflemelerinizi yaparken, hedeflemenizi daraltmak için bu işletim sistemini kullanan cihazları seçebilirsiniz.

Bunun yanı sıra, ziyaretçilerinizin yüzde kaçının mobilden, yüzde kaçının masaüstü cihazlardan geldiğini görmek, reklamlarınızı şekillendirmenize biraz daha yardımcı olacaktır. Mobil kullanıcı oranının yüksek olması durumunda, masaüstü reklamlar yerine, mobil reklamları tercih edebilirsiniz.

Kısacası, sitenizi ziyaret edenlerin hangi cihazları daha çok kullandığını analiz ettiğinizde, satış ve pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlayabilir ve uygulayabilirsiniz.

Cihazlar arası dönüşümü takip edin

Cihazlar arası dönüşümü takip etmeniz, satın alma sürecinin hangi cihazlar üzerinde tamamlandığını görmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılar, ürünleri incelemek için mobil cihazlarında siteye gelebilir ve ürünleri sepetlerine ekleyebilirler; fakat ödeme sayfasına gitmeyebilirler. Ödeme işlemini tamamlamak için masaüstü cihazlarını kullanabilirler.

Hangi cihazlarla ödeme sayfalarına gelindiğini ve ödeme işleminin hangi cihazlar üzerinden tamamlandığını incelemek bu sayfalara yatırım yapmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda, mobil üzerinde ödeme yapılmıyorsa, mobil ödeme sürecinizin geliştirilmesi gerekebilir. Tüketiciler mobilde rahat bir şekilde ödeme yapamadıkları için bilgisayarlarını tercih ediyor olabilirler. Mobil site üzerinde ödeme süreçlerinizin ne kadar kolay olduğunu da bu şekilde görebilirsiniz.

Mobil tasarıma önem verin

Birden fazla cihaz kullanan tüketiciler, farklı cihazlardan sitenizi ziyaret edebilecekleri için mobil tasarımınızın da kullanışlı olması gerekmektedir. Mobil üzerindeki kullanıcı deneyiminin düşük olması, müşterilerinizin sitenizi terk etmesine neden olabilir.

Farklı cihazlardaki kullanıcı hesaplarını birbirine entegre edin

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ederek, sepetlerine ürün ekleyebilirler. Ancak ödeme işlemini masaüstü cihazlarından yapmak isteyebilirler ve buradan üye girişi yaparak sepetlerine ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de tüketiciler farklı cihazlardan giriş yapsalar da sepetlerindeki ürünlere ulaşmak isteyeceklerdir.

E-ticaret firması olarak sizin de bunu onlara sunmanız gerekiyor. Üye girişi yapıldıktan sonra, farklı cihazlarda yapılan faaliyetler, diğer platformlar üzerinden de görülebilmeli ve ulaşılabilmeli. Aksi takdirde kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceğiniz ve tüketicilere tekrar ürün aratmak zorunda kalabileceğiniz için, onları kaybedebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan