Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden fazla cihazla meşgul oluyoruz. Doğal olarak da alışveriş sürecinde bu cihazların hepsini bir arada kullanabiliyoruz. E-ticaret firmalarının tüketicilerin bu özelliğini iyi bir şekilde analiz etmeleri gerekiyor. Hangi cihazlar üzerine yoğunlaştıkları ya da hangi saatlerde hangi cihazı kullandıkları, siteniz üzerindeki satışları artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun detaylarını sizinle paylaşacağız.

Alışveriş süreci uzar

Bilinmesi gereken en önemli durumlardan biri de, birden fazla cihaz ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışveriş yapma, başka bir deyişle satın alma süreci uzar. Bunun sebebi ise tüketiciler, bir ürünü akıllı telefonları ya da tablet üzerinden aramaya başlayabilirler. Televizyon izlerken, iş yerinde çalışırken, trafikte, sosyal medyada gezinirken, uyumadan önce ve benzeri durumlarda, akıllı telefonlar üzerinden ürün araması yapılabilir. Tüketiciler öncelikle ürünlerle ilgili bir arama yaparlar; ancak satın alma sürecini akıllı telefonları üzerinde sonlandırmazlar. Bu cihazlar üzerinde ürün fotoğraflarının küçük görünmesi ya da ödeme sürecinin zor olması, tüketicileri bir sonraki aşamaya yani bilgisayarlara taşır. Bilgisayar üzerinde hem ürünü daha iyi bir şekilde inceleyebilirler hem de ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilirler. Sürecin bu şekilde işliyor oluşu, satın alma işleminin tamamlanma süresini de doğal olarak uzatıyor.

En popüler cihazları belirleyin

E-ticaret firması olarak sizin yapmanız gerekenlerden biri de müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin en çok kullandığı cihazları ve işletim sistemlerini belirlemek olacaktır. Bunu yapmanızdaki amaç, ziyaretçilerinizin size nasıl ulaştığı ve alışverişlerini nasıl tamamladıklarını öğrenmek olacaktır. Google Analytics üzerinden, ziyaretçilerinizin hangi cihazlar ve işletim sistemleri ile sitenizi ziyaret ettiklerini görebilirsiniz. İşletim sistemlerine göre bir analiz yapmak, ziyaretçilerin Apple mı yoksa Android tabanlı cihazlar kullandıklarını size sunar. Bu ayrımı yapmanız, internet üzerinde reklam verirken, daha doğru bir şekilde hedefleme yapmanızı sağlar. Sitenizi çoğunlukla iOS işletim sistemi kullanan tüketiciler ziyaret ediyorsa, reklam hedeflemelerinizi yaparken, hedeflemenizi daraltmak için bu işletim sistemini kullanan cihazları seçebilirsiniz. Bunun yanı sıra, ziyaretçilerinizin yüzde kaçının mobilden, yüzde kaçının masaüstü cihazlardan geldiğini görmek, reklamlarınızı şekillendirmenize biraz daha yardımcı olacaktır. Mobil kullanıcı oranının yüksek olması durumunda, masaüstü reklamlar yerine, mobil reklamları tercih edebilirsiniz. Kısacası, sitenizi ziyaret edenlerin hangi cihazları daha çok kullandığını analiz ettiğinizde, satış ve pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlayabilir ve uygulayabilirsiniz.

Cihazlar arası dönüşümü takip edin

Cihazlar arası dönüşümü takip etmeniz, satın alma sürecinin hangi cihazlar üzerinde tamamlandığını görmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılar, ürünleri incelemek için mobil cihazlarında siteye gelebilir ve ürünleri sepetlerine ekleyebilirler; fakat ödeme sayfasına gitmeyebilirler. Ödeme işlemini tamamlamak için masaüstü cihazlarını kullanabilirler. Hangi cihazlarla ödeme sayfalarına gelindiğini ve ödeme işleminin hangi cihazlar üzerinden tamamlandığını incelemek bu sayfalara yatırım yapmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda, mobil üzerinde ödeme yapılmıyorsa, mobil ödeme sürecinizin geliştirilmesi gerekebilir. Tüketiciler mobilde rahat bir şekilde ödeme yapamadıkları için bilgisayarlarını tercih ediyor olabilirler. Mobil site üzerinde ödeme süreçlerinizin ne kadar kolay olduğunu da bu şekilde görebilirsiniz.

Mobil tasarıma önem verin

Birden fazla cihaz kullanan tüketiciler, farklı cihazlardan sitenizi ziyaret edebilecekleri için mobil tasarımınızın da kullanışlı olması gerekmektedir. Mobil üzerindeki kullanıcı deneyiminin düşük olması, müşterilerinizin sitenizi terk etmesine neden olabilir.

Farklı cihazlardaki kullanıcı hesaplarını birbirine entegre edin

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ederek, sepetlerine ürün ekleyebilirler. Ancak ödeme işlemini masaüstü cihazlarından yapmak isteyebilirler ve buradan üye girişi yaparak sepetlerine ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de tüketiciler farklı cihazlardan giriş yapsalar da sepetlerindeki ürünlere ulaşmak isteyeceklerdir. E-ticaret firması olarak sizin de bunu onlara sunmanız gerekiyor. Üye girişi yapıldıktan sonra, farklı cihazlarda yapılan faaliyetler, diğer platformlar üzerinden de görülebilmeli ve ulaşılabilmeli. Aksi takdirde kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceğiniz ve tüketicilere tekrar ürün aratmak zorunda kalabileceğiniz için, onları kaybedebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın