Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

25 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor.

Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden fazla cihazla meşgul oluyoruz. Doğal olarak da alışveriş sürecinde bu cihazların hepsini bir arada kullanabiliyoruz.

E-ticaret firmalarının tüketicilerin bu özelliğini iyi bir şekilde analiz etmeleri gerekiyor. Hangi cihazlar üzerine yoğunlaştıkları ya da hangi saatlerde hangi cihazı kullandıkları, siteniz üzerindeki satışları artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de bu konunun detaylarını sizinle paylaşacağız.

Alışveriş süreci uzar

Bilinmesi gereken en önemli durumlardan biri de, birden fazla cihaz ile internetten alışveriş yapan tüketicilerin alışveriş yapma, başka bir deyişle satın alma süreci uzar.

Bunun sebebi ise tüketiciler, bir ürünü akıllı telefonları ya da tablet üzerinden aramaya başlayabilirler. Televizyon izlerken, iş yerinde çalışırken, trafikte, sosyal medyada gezinirken, uyumadan önce ve benzeri durumlarda, akıllı telefonlar üzerinden ürün araması yapılabilir.

Tüketiciler öncelikle ürünlerle ilgili bir arama yaparlar; ancak satın alma sürecini akıllı telefonları üzerinde sonlandırmazlar. Bu cihazlar üzerinde ürün fotoğraflarının küçük görünmesi ya da ödeme sürecinin zor olması, tüketicileri bir sonraki aşamaya yani bilgisayarlara taşır. Bilgisayar üzerinde hem ürünü daha iyi bir şekilde inceleyebilirler hem de ödeme işlemlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilirler. Sürecin bu şekilde işliyor oluşu, satın alma işleminin tamamlanma süresini de doğal olarak uzatıyor.

En popüler cihazları belirleyin

E-ticaret firması olarak sizin yapmanız gerekenlerden biri de müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin en çok kullandığı cihazları ve işletim sistemlerini belirlemek olacaktır. Bunu yapmanızdaki amaç, ziyaretçilerinizin size nasıl ulaştığı ve alışverişlerini nasıl tamamladıklarını öğrenmek olacaktır.

Google Analytics üzerinden, ziyaretçilerinizin hangi cihazlar ve işletim sistemleri ile sitenizi ziyaret ettiklerini görebilirsiniz. İşletim sistemlerine göre bir analiz yapmak, ziyaretçilerin Apple mı yoksa Android tabanlı cihazlar kullandıklarını size sunar. Bu ayrımı yapmanız, internet üzerinde reklam verirken, daha doğru bir şekilde hedefleme yapmanızı sağlar.

Sitenizi çoğunlukla iOS işletim sistemi kullanan tüketiciler ziyaret ediyorsa, reklam hedeflemelerinizi yaparken, hedeflemenizi daraltmak için bu işletim sistemini kullanan cihazları seçebilirsiniz.

Bunun yanı sıra, ziyaretçilerinizin yüzde kaçının mobilden, yüzde kaçının masaüstü cihazlardan geldiğini görmek, reklamlarınızı şekillendirmenize biraz daha yardımcı olacaktır. Mobil kullanıcı oranının yüksek olması durumunda, masaüstü reklamlar yerine, mobil reklamları tercih edebilirsiniz.

Kısacası, sitenizi ziyaret edenlerin hangi cihazları daha çok kullandığını analiz ettiğinizde, satış ve pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlayabilir ve uygulayabilirsiniz.

Cihazlar arası dönüşümü takip edin

Cihazlar arası dönüşümü takip etmeniz, satın alma sürecinin hangi cihazlar üzerinde tamamlandığını görmenizi sağlayacaktır. Kullanıcılar, ürünleri incelemek için mobil cihazlarında siteye gelebilir ve ürünleri sepetlerine ekleyebilirler; fakat ödeme sayfasına gitmeyebilirler. Ödeme işlemini tamamlamak için masaüstü cihazlarını kullanabilirler.

Hangi cihazlarla ödeme sayfalarına gelindiğini ve ödeme işleminin hangi cihazlar üzerinden tamamlandığını incelemek bu sayfalara yatırım yapmanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda, mobil üzerinde ödeme yapılmıyorsa, mobil ödeme sürecinizin geliştirilmesi gerekebilir. Tüketiciler mobilde rahat bir şekilde ödeme yapamadıkları için bilgisayarlarını tercih ediyor olabilirler. Mobil site üzerinde ödeme süreçlerinizin ne kadar kolay olduğunu da bu şekilde görebilirsiniz.

Mobil tasarıma önem verin

Birden fazla cihaz kullanan tüketiciler, farklı cihazlardan sitenizi ziyaret edebilecekleri için mobil tasarımınızın da kullanışlı olması gerekmektedir. Mobil üzerindeki kullanıcı deneyiminin düşük olması, müşterilerinizin sitenizi terk etmesine neden olabilir.

Farklı cihazlardaki kullanıcı hesaplarını birbirine entegre edin

Tüketiciler akıllı telefonları üzerinden sitenizi ziyaret ederek, sepetlerine ürün ekleyebilirler. Ancak ödeme işlemini masaüstü cihazlarından yapmak isteyebilirler ve buradan üye girişi yaparak sepetlerine ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de tüketiciler farklı cihazlardan giriş yapsalar da sepetlerindeki ürünlere ulaşmak isteyeceklerdir.

E-ticaret firması olarak sizin de bunu onlara sunmanız gerekiyor. Üye girişi yapıldıktan sonra, farklı cihazlarda yapılan faaliyetler, diğer platformlar üzerinden de görülebilmeli ve ulaşılabilmeli. Aksi takdirde kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceğiniz ve tüketicilere tekrar ürün aratmak zorunda kalabileceğiniz için, onları kaybedebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan