Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

22 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir. Doğrudan sizinle ilgili kişilere ulaşma fırsatı sunması nedeniyle e-postalar potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça ideal bir yoldur.

Bu rehberimizde de bir sonraki e-posta kampanyanızda ya da kampanyalarınızda kullanabileceğiniz 5 taktiği sizlerle paylaşıyor olacağız. E-posta pazarlama stratejinizde bu taktikleri farklı kampanyalarda kullanmak hem testler yapmanıza yardımcı olur hem de farklı bir bakış açısıyla abonelerinize ulaşmanızı sağlar.

Sepeti terk edenlere yöneli e-posta serileri

Herhangi bir sebeple sepetinde ürün bırakan kullanıcılara ulaşmak ve bu kişilere e-posta pazarlama çalışmaları yaparak bu kişilere ulaşmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar kimi zaman ürünü kaydetmek için sepete eklerler ve daha sonra alışveriş yapmayı düşünebilirler; ancak kimi zaman da bunu unuturlar. Bu sebeple de onlara hatırlatma yapmak amacıyla e-posta gönderileri yapmak geri dönüşüm yakalamanız için oldukça faydalıdır. Birçok firma bunu yapmamaktadır ve bu sebeple de sepeti terk edenlere e-posta gönderimleri yapmak sizi rakiplerinizden farklı kılacaktır.

Kendine hatırlatma e-postası gönderilen kullanıcıların siteye tekrar geri dönme ihtimalleri de daha yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlar için e-posta serileri

Siteniz üzerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi sadık müşterilere döndürmek ve devamlı olarak alışveriş yapmalarını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. E-posta çalışmalarıyla bu müşterilerinize iletişime geçebilir ve onları sadık müşterilere çevirebilirsiniz. İlk kez alışveriş yapan müşterileriniz için oluşturacağınız seride şu konulara değinebilirsiniz:

  • İlk alışverişlerini yaptıkları için onlara teşekkür edebilirsiniz
  • İndirim kuponu ya da bir hediye sunabilirsiniz
  • Alışverişleri hakkında sorular sorarak, memnuniyetlerini öğrenebilirsiniz
  • Ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz
  • Sattığınız ürün hakkında bilgi veren içerikler paylaşabilirsiniz
  • İkinci alışverişlerini yapmak için bir fırsat sunabilirsiniz

Tek bir eyleme çağrı ifadesi içeren kampanyalar oluşturun

Firmalar e-posta çalışmalarında çoğu zaman birden fazla mesaj vermeye ya da birden fazla ürünü öne çıkartmaya çalışıyorlar. Bu seriler haricinde tek bir eyleme çağrı ifadesinin bulunduğu e-posta kampanyaları düzenleyerek, kullanıcıları tek bir aksiyon almaya yönlendirebilirsiniz.

Tek bir link ya da butonun olması, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamasının yanı sıra kafa karışıklığı yaratmadan mesajınızın daha iyi bir şekilde iletilmesine de yardımcı olur.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

Abone listelerinizi farklı kategorilere ayırmak, mesajlarınızı ve fırsatlarınızı daha doğru hedef kitlelere ulaştırmanıza olanak tanır. E-posta listelerinizdeki abonelerinizi demografik bilgilerine, ilgi alanlarına ve önceki alışverişlerine göre kategorize ettiğinizde, farklı hedef kitlelere farklı içerikler hazırlayarak, daha kişisel bir e-posta deneyimi sunabilirsiniz.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırma hakkında detaylı bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Başlıklarınızda A/B testleri yapın

Abonelerin e-posta kutularında ilk görecekleri gönderilerinizin başlıkları olacaktır. Bu sebeple de dikkat çekici başlıklar kullanmak, e-postalarınızın açılma oranlarını önemli bir şekilde etkileyecektir. Farklı kategorilere ayırdığınız abone listelerinize e-posta gönderimleri yaparken farklı başlıklar denemek ve A/B testleriyle farklı hitap şekilleri kullanarak açılma oranlarınızı test edebilirsiniz.

Açılma oranlarınızı daha sonra analiz ederek, hangi e-posta kampanyasının daha başarılı olduğunu inceleyebilir ve sizin için ideal olan başlık formatını bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan