fbpx

Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir. Doğrudan sizinle ilgili kişilere ulaşma fırsatı sunması nedeniyle e-postalar potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça ideal bir yoldur.

Bu rehberimizde de bir sonraki e-posta kampanyanızda ya da kampanyalarınızda kullanabileceğiniz 5 taktiği sizlerle paylaşıyor olacağız. E-posta pazarlama stratejinizde bu taktikleri farklı kampanyalarda kullanmak hem testler yapmanıza yardımcı olur hem de farklı bir bakış açısıyla abonelerinize ulaşmanızı sağlar.

Sepeti terk edenlere yöneli e-posta serileri

Herhangi bir sebeple sepetinde ürün bırakan kullanıcılara ulaşmak ve bu kişilere e-posta pazarlama çalışmaları yaparak bu kişilere ulaşmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar kimi zaman ürünü kaydetmek için sepete eklerler ve daha sonra alışveriş yapmayı düşünebilirler; ancak kimi zaman da bunu unuturlar. Bu sebeple de onlara hatırlatma yapmak amacıyla e-posta gönderileri yapmak geri dönüşüm yakalamanız için oldukça faydalıdır. Birçok firma bunu yapmamaktadır ve bu sebeple de sepeti terk edenlere e-posta gönderimleri yapmak sizi rakiplerinizden farklı kılacaktır.

Kendine hatırlatma e-postası gönderilen kullanıcıların siteye tekrar geri dönme ihtimalleri de daha yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlar için e-posta serileri

Siteniz üzerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi sadık müşterilere döndürmek ve devamlı olarak alışveriş yapmalarını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. E-posta çalışmalarıyla bu müşterilerinize iletişime geçebilir ve onları sadık müşterilere çevirebilirsiniz. İlk kez alışveriş yapan müşterileriniz için oluşturacağınız seride şu konulara değinebilirsiniz:

  • İlk alışverişlerini yaptıkları için onlara teşekkür edebilirsiniz
  • İndirim kuponu ya da bir hediye sunabilirsiniz
  • Alışverişleri hakkında sorular sorarak, memnuniyetlerini öğrenebilirsiniz
  • Ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz
  • Sattığınız ürün hakkında bilgi veren içerikler paylaşabilirsiniz
  • İkinci alışverişlerini yapmak için bir fırsat sunabilirsiniz

Tek bir eyleme çağrı ifadesi içeren kampanyalar oluşturun

Firmalar e-posta çalışmalarında çoğu zaman birden fazla mesaj vermeye ya da birden fazla ürünü öne çıkartmaya çalışıyorlar. Bu seriler haricinde tek bir eyleme çağrı ifadesinin bulunduğu e-posta kampanyaları düzenleyerek, kullanıcıları tek bir aksiyon almaya yönlendirebilirsiniz.

Tek bir link ya da butonun olması, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamasının yanı sıra kafa karışıklığı yaratmadan mesajınızın daha iyi bir şekilde iletilmesine de yardımcı olur.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

Abone listelerinizi farklı kategorilere ayırmak, mesajlarınızı ve fırsatlarınızı daha doğru hedef kitlelere ulaştırmanıza olanak tanır. E-posta listelerinizdeki abonelerinizi demografik bilgilerine, ilgi alanlarına ve önceki alışverişlerine göre kategorize ettiğinizde, farklı hedef kitlelere farklı içerikler hazırlayarak, daha kişisel bir e-posta deneyimi sunabilirsiniz.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırma hakkında detaylı bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Başlıklarınızda A/B testleri yapın

Abonelerin e-posta kutularında ilk görecekleri gönderilerinizin başlıkları olacaktır. Bu sebeple de dikkat çekici başlıklar kullanmak, e-postalarınızın açılma oranlarını önemli bir şekilde etkileyecektir. Farklı kategorilere ayırdığınız abone listelerinize e-posta gönderimleri yaparken farklı başlıklar denemek ve A/B testleriyle farklı hitap şekilleri kullanarak açılma oranlarınızı test edebilirsiniz.

Açılma oranlarınızı daha sonra analiz ederek, hangi e-posta kampanyasının daha başarılı olduğunu inceleyebilir ve sizin için ideal olan başlık formatını bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan