Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

22 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir. Doğrudan sizinle ilgili kişilere ulaşma fırsatı sunması nedeniyle e-postalar potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça ideal bir yoldur.

Bu rehberimizde de bir sonraki e-posta kampanyanızda ya da kampanyalarınızda kullanabileceğiniz 5 taktiği sizlerle paylaşıyor olacağız. E-posta pazarlama stratejinizde bu taktikleri farklı kampanyalarda kullanmak hem testler yapmanıza yardımcı olur hem de farklı bir bakış açısıyla abonelerinize ulaşmanızı sağlar.

Sepeti terk edenlere yöneli e-posta serileri

Herhangi bir sebeple sepetinde ürün bırakan kullanıcılara ulaşmak ve bu kişilere e-posta pazarlama çalışmaları yaparak bu kişilere ulaşmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar kimi zaman ürünü kaydetmek için sepete eklerler ve daha sonra alışveriş yapmayı düşünebilirler; ancak kimi zaman da bunu unuturlar. Bu sebeple de onlara hatırlatma yapmak amacıyla e-posta gönderileri yapmak geri dönüşüm yakalamanız için oldukça faydalıdır. Birçok firma bunu yapmamaktadır ve bu sebeple de sepeti terk edenlere e-posta gönderimleri yapmak sizi rakiplerinizden farklı kılacaktır.

Kendine hatırlatma e-postası gönderilen kullanıcıların siteye tekrar geri dönme ihtimalleri de daha yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlar için e-posta serileri

Siteniz üzerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi sadık müşterilere döndürmek ve devamlı olarak alışveriş yapmalarını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. E-posta çalışmalarıyla bu müşterilerinize iletişime geçebilir ve onları sadık müşterilere çevirebilirsiniz. İlk kez alışveriş yapan müşterileriniz için oluşturacağınız seride şu konulara değinebilirsiniz:

  • İlk alışverişlerini yaptıkları için onlara teşekkür edebilirsiniz
  • İndirim kuponu ya da bir hediye sunabilirsiniz
  • Alışverişleri hakkında sorular sorarak, memnuniyetlerini öğrenebilirsiniz
  • Ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz
  • Sattığınız ürün hakkında bilgi veren içerikler paylaşabilirsiniz
  • İkinci alışverişlerini yapmak için bir fırsat sunabilirsiniz

Tek bir eyleme çağrı ifadesi içeren kampanyalar oluşturun

Firmalar e-posta çalışmalarında çoğu zaman birden fazla mesaj vermeye ya da birden fazla ürünü öne çıkartmaya çalışıyorlar. Bu seriler haricinde tek bir eyleme çağrı ifadesinin bulunduğu e-posta kampanyaları düzenleyerek, kullanıcıları tek bir aksiyon almaya yönlendirebilirsiniz.

Tek bir link ya da butonun olması, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamasının yanı sıra kafa karışıklığı yaratmadan mesajınızın daha iyi bir şekilde iletilmesine de yardımcı olur.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

Abone listelerinizi farklı kategorilere ayırmak, mesajlarınızı ve fırsatlarınızı daha doğru hedef kitlelere ulaştırmanıza olanak tanır. E-posta listelerinizdeki abonelerinizi demografik bilgilerine, ilgi alanlarına ve önceki alışverişlerine göre kategorize ettiğinizde, farklı hedef kitlelere farklı içerikler hazırlayarak, daha kişisel bir e-posta deneyimi sunabilirsiniz.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırma hakkında detaylı bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Başlıklarınızda A/B testleri yapın

Abonelerin e-posta kutularında ilk görecekleri gönderilerinizin başlıkları olacaktır. Bu sebeple de dikkat çekici başlıklar kullanmak, e-postalarınızın açılma oranlarını önemli bir şekilde etkileyecektir. Farklı kategorilere ayırdığınız abone listelerinize e-posta gönderimleri yaparken farklı başlıklar denemek ve A/B testleriyle farklı hitap şekilleri kullanarak açılma oranlarınızı test edebilirsiniz.

Açılma oranlarınızı daha sonra analiz ederek, hangi e-posta kampanyasının daha başarılı olduğunu inceleyebilir ve sizin için ideal olan başlık formatını bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan