Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

22 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir. Doğrudan sizinle ilgili kişilere ulaşma fırsatı sunması nedeniyle e-postalar potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça ideal bir yoldur.

Bu rehberimizde de bir sonraki e-posta kampanyanızda ya da kampanyalarınızda kullanabileceğiniz 5 taktiği sizlerle paylaşıyor olacağız. E-posta pazarlama stratejinizde bu taktikleri farklı kampanyalarda kullanmak hem testler yapmanıza yardımcı olur hem de farklı bir bakış açısıyla abonelerinize ulaşmanızı sağlar.

Sepeti terk edenlere yöneli e-posta serileri

Herhangi bir sebeple sepetinde ürün bırakan kullanıcılara ulaşmak ve bu kişilere e-posta pazarlama çalışmaları yaparak bu kişilere ulaşmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar kimi zaman ürünü kaydetmek için sepete eklerler ve daha sonra alışveriş yapmayı düşünebilirler; ancak kimi zaman da bunu unuturlar. Bu sebeple de onlara hatırlatma yapmak amacıyla e-posta gönderileri yapmak geri dönüşüm yakalamanız için oldukça faydalıdır. Birçok firma bunu yapmamaktadır ve bu sebeple de sepeti terk edenlere e-posta gönderimleri yapmak sizi rakiplerinizden farklı kılacaktır.

Kendine hatırlatma e-postası gönderilen kullanıcıların siteye tekrar geri dönme ihtimalleri de daha yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlar için e-posta serileri

Siteniz üzerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi sadık müşterilere döndürmek ve devamlı olarak alışveriş yapmalarını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. E-posta çalışmalarıyla bu müşterilerinize iletişime geçebilir ve onları sadık müşterilere çevirebilirsiniz. İlk kez alışveriş yapan müşterileriniz için oluşturacağınız seride şu konulara değinebilirsiniz:

  • İlk alışverişlerini yaptıkları için onlara teşekkür edebilirsiniz
  • İndirim kuponu ya da bir hediye sunabilirsiniz
  • Alışverişleri hakkında sorular sorarak, memnuniyetlerini öğrenebilirsiniz
  • Ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz
  • Sattığınız ürün hakkında bilgi veren içerikler paylaşabilirsiniz
  • İkinci alışverişlerini yapmak için bir fırsat sunabilirsiniz

Tek bir eyleme çağrı ifadesi içeren kampanyalar oluşturun

Firmalar e-posta çalışmalarında çoğu zaman birden fazla mesaj vermeye ya da birden fazla ürünü öne çıkartmaya çalışıyorlar. Bu seriler haricinde tek bir eyleme çağrı ifadesinin bulunduğu e-posta kampanyaları düzenleyerek, kullanıcıları tek bir aksiyon almaya yönlendirebilirsiniz.

Tek bir link ya da butonun olması, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamasının yanı sıra kafa karışıklığı yaratmadan mesajınızın daha iyi bir şekilde iletilmesine de yardımcı olur.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

Abone listelerinizi farklı kategorilere ayırmak, mesajlarınızı ve fırsatlarınızı daha doğru hedef kitlelere ulaştırmanıza olanak tanır. E-posta listelerinizdeki abonelerinizi demografik bilgilerine, ilgi alanlarına ve önceki alışverişlerine göre kategorize ettiğinizde, farklı hedef kitlelere farklı içerikler hazırlayarak, daha kişisel bir e-posta deneyimi sunabilirsiniz.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırma hakkında detaylı bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Başlıklarınızda A/B testleri yapın

Abonelerin e-posta kutularında ilk görecekleri gönderilerinizin başlıkları olacaktır. Bu sebeple de dikkat çekici başlıklar kullanmak, e-postalarınızın açılma oranlarını önemli bir şekilde etkileyecektir. Farklı kategorilere ayırdığınız abone listelerinize e-posta gönderimleri yaparken farklı başlıklar denemek ve A/B testleriyle farklı hitap şekilleri kullanarak açılma oranlarınızı test edebilirsiniz.

Açılma oranlarınızı daha sonra analiz ederek, hangi e-posta kampanyasının daha başarılı olduğunu inceleyebilir ve sizin için ideal olan başlık formatını bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
En Çok E-İhracat Yaptığımız Ülkeler
En Çok E-İhracat Yaptığımız Ülkeler
Yurt dışına ürün satmak isteyen birçok işletme ve girişimci, hedef pazarını belirlerken en çok ihracat yaptığımız ülkeler hakkında araştırma yapar. Çünkü buralara yönelerek satış gerçekleştirmek avantajlı olarak...
13 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin hâlihazırda göstermekte olduğu yükseliş, pek çok girişimcinin e-ihracat alanına da ilgi duymaya başlamasına neden olmuştur. Zira bu iş modelinin döviz geliri elde etmek ve buna bağlı olarak şirketlerin büyümesi için...
1 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Provizyon Nedir? Provizyonda Bekleyen Ödeme Nedir?
Günümüzde kredi kartlarıyla yapılan alışverişlerin önemli bir kısmını oluşturan provizyon, hem kullanıcıların hem de satıcıların güvende olmasını sağlar. Peki "Provizyon nedir ve nasıl çalışır? Ödeme işlemlerinde...
27 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya