Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik

E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir. Doğrudan sizinle ilgili kişilere ulaşma fırsatı sunması nedeniyle e-postalar potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça ideal bir yoldur.

Bu rehberimizde de bir sonraki e-posta kampanyanızda ya da kampanyalarınızda kullanabileceğiniz 5 taktiği sizlerle paylaşıyor olacağız. E-posta pazarlama stratejinizde bu taktikleri farklı kampanyalarda kullanmak hem testler yapmanıza yardımcı olur hem de farklı bir bakış açısıyla abonelerinize ulaşmanızı sağlar.

Sepeti terk edenlere yöneli e-posta serileri

Herhangi bir sebeple sepetinde ürün bırakan kullanıcılara ulaşmak ve bu kişilere e-posta pazarlama çalışmaları yaparak bu kişilere ulaşmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur.

Kullanıcılar kimi zaman ürünü kaydetmek için sepete eklerler ve daha sonra alışveriş yapmayı düşünebilirler; ancak kimi zaman da bunu unuturlar. Bu sebeple de onlara hatırlatma yapmak amacıyla e-posta gönderileri yapmak geri dönüşüm yakalamanız için oldukça faydalıdır. Birçok firma bunu yapmamaktadır ve bu sebeple de sepeti terk edenlere e-posta gönderimleri yapmak sizi rakiplerinizden farklı kılacaktır.

Kendine hatırlatma e-postası gönderilen kullanıcıların siteye tekrar geri dönme ihtimalleri de daha yüksektir. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlk kez alışveriş yapanlar için e-posta serileri

Siteniz üzerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi sadık müşterilere döndürmek ve devamlı olarak alışveriş yapmalarını sağlamak için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. E-posta çalışmalarıyla bu müşterilerinize iletişime geçebilir ve onları sadık müşterilere çevirebilirsiniz. İlk kez alışveriş yapan müşterileriniz için oluşturacağınız seride şu konulara değinebilirsiniz:

  • İlk alışverişlerini yaptıkları için onlara teşekkür edebilirsiniz
  • İndirim kuponu ya da bir hediye sunabilirsiniz
  • Alışverişleri hakkında sorular sorarak, memnuniyetlerini öğrenebilirsiniz
  • Ürün hakkında yorum yapmalarını isteyebilirsiniz
  • Sattığınız ürün hakkında bilgi veren içerikler paylaşabilirsiniz
  • İkinci alışverişlerini yapmak için bir fırsat sunabilirsiniz

Tek bir eyleme çağrı ifadesi içeren kampanyalar oluşturun

Firmalar e-posta çalışmalarında çoğu zaman birden fazla mesaj vermeye ya da birden fazla ürünü öne çıkartmaya çalışıyorlar. Bu seriler haricinde tek bir eyleme çağrı ifadesinin bulunduğu e-posta kampanyaları düzenleyerek, kullanıcıları tek bir aksiyon almaya yönlendirebilirsiniz.

Tek bir link ya da butonun olması, kullanıcıların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlamasının yanı sıra kafa karışıklığı yaratmadan mesajınızın daha iyi bir şekilde iletilmesine de yardımcı olur.

Abone listelerinizi kategorilere ayırın

Abone listelerinizi farklı kategorilere ayırmak, mesajlarınızı ve fırsatlarınızı daha doğru hedef kitlelere ulaştırmanıza olanak tanır. E-posta listelerinizdeki abonelerinizi demografik bilgilerine, ilgi alanlarına ve önceki alışverişlerine göre kategorize ettiğinizde, farklı hedef kitlelere farklı içerikler hazırlayarak, daha kişisel bir e-posta deneyimi sunabilirsiniz.

E-posta listelerinizi kategorilere ayırma hakkında detaylı bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Başlıklarınızda A/B testleri yapın

Abonelerin e-posta kutularında ilk görecekleri gönderilerinizin başlıkları olacaktır. Bu sebeple de dikkat çekici başlıklar kullanmak, e-postalarınızın açılma oranlarını önemli bir şekilde etkileyecektir. Farklı kategorilere ayırdığınız abone listelerinize e-posta gönderimleri yaparken farklı başlıklar denemek ve A/B testleriyle farklı hitap şekilleri kullanarak açılma oranlarınızı test edebilirsiniz.

Açılma oranlarınızı daha sonra analiz ederek, hangi e-posta kampanyasının daha başarılı olduğunu inceleyebilir ve sizin için ideal olan başlık formatını bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin