Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak

23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve internetten bebek ürünleri satan mağazalar arasında siz de yer almak istiyorsanız bu yazı tam size göre.

Dijital ticaretin geleneksel ticaretin önüne geçmeye başladığı günümüzde, internet üzerinden ürün satışı tercih edilen bir alışveriş şekli haline geldi. Özellikle belli bir kitleye hitap eden dikey ürünlerin, dijitaldeki payı gün geçtikçe büyüyor.

İnternette bebek mağazası açmak, son zamanlarda ilgi gören bir başlık oldu. Bebek sahibi ebeveynlerin alışverişe ayıracak yeterince zaman bulamadıklarını düşünürsek; online bebek mağazası açmak, doğru bir kitleye ulaşmak anlamına geliyor.

İnternet üzerinden satış yapmak için hem kendi e-ticaret sitenizi kurabilir hem de sosyal medya hesaplarınızla satışlarınızı destekleyebilirsiniz. Genel itibariyle baktığımızda hedef kitlenin en çok önemsediği konu ‘’güvenlik’’ olarak karşımıza çıkıyor. İnternetten güvenli alışveriş sağlamak isteyen her satıcının belli başlı noktalara dikkat etmesi gerekiyor. Bunun için birincil adım kendi e-ticaret sitenizi yani online satış mağazanızı kurmak.

İnternette, çeşitli sosyal medya mecralarından satış yapan ve iletişimin whatsapp üzerinden sağlandığı pek çok butik görebilirsiniz. Ancak bu durum, alışveriş yapan her kullanıcı için güven hissiyatı bırakmamaktadır. Örneğin bebek giyim mağazası açmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken bazı hususlar devreye girecektir. Kendinize ait bir sitenizin olması, aynı zamanda instagramdan, facebooktan ve diğer sosyal mecralardan yapacağınız satışlara da olumlu olarak yansıyacaktır. Çünkü müşteriniz size ulaşmak sitenizi ziyaret ederek kolaylıkla iletişim bilgilerinize erişebilir olacak.

1. Bebek mağazası sitenizin genel tasarımı ilk izlenim için çok önemli

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra; bebek arabası, bebek beşikleri, mama sandalyesi, bebek bakım ürünleri gibi pek çok kategoride ürün satışı yapabilirsiniz. Kullanıcı sitenizi ziyaret ettiğinde, bebeği için hangi başlıktan hangi ürüne ulaşması gerektiğini açıkça anlıyor olmalıdır. Ayrıca bebek mağazası isimleri arasından size en uygun olan, aramalarda kolay bulunabilecek bir ad seçmelisiniz. Sitenizin görsel tasarımı da hedef kitleyi çeken, uygun bir tasarım olmalı. Sattığınız ürünün görsellerini net, sade ve farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarla yayınlamalısınız.

Fotoğraflar mutlaka yakınlaştırma özelliği taşıyor olmalı. İnternetten alışveriş yapan kullanıcıların sonradan iade sıkıntısı yaşamaması için ürünlerin detaylarını görüyor olmaları çok çok önemli bir nokta. Ayrıca ürünlerin kaç aylık bebekler için uygun olduğu, eğer bebek kıyafeti satılıyorsa kumaşının özelliği, bebek ayakkabısı için numarası, bebek maması satılıyorsa ay bilgisi, bebek bakım ürünlerinin de içerdiği maddeler mutlaka belirtiliyor olmalı.

2. Ödeme aşamaları ve kargo seçenekleri anlaşılır olmalı

Satın alma esnasında kullanıcı karşısına çıkan ödeme bilgilerini açıkça anlıyor olmalı. Görseldeki örnekte olduğu gibi ürünün ödeme detayları kullanıcıya sunulmalı. Yine satın alım gerçekleştikten sonra ürünün hangi kargoyla yaklaşık kaç gün içerisinde teslim edileceği ve kargo takip numarası bilgisi müşteriye iletilmelidir.

“Bebek

Ödeme konusunda müşteri adaylarınızın sıkıntı yaşamaması için web sitenize ssl sertifikası almak da, sitenize artı bir kazanç sağlayacaktır. https ile başlayan bir internet sitesinin güvenli olması, kullanıcıda şüphe duygusunu ortadan kaldıracaktır. Konuyla ilgili bilgi alabileceğiniz SSL sertifikası ile ilgili yazımıza ulaşabilirsiniz.

3. Bebek mağazası sitenizin tanıtımını yapın

E-ticaret sektörüne giriş yaptıktan sonra hem rakiplerinizden bir adım öne geçmek hem de e-ticaret sitenizi tanıtmak için olarak SEO ve dijital reklama ağırlık vermelisiniz. SEO çalışması ile web sitenizin internet üzerindeki organik aramalarda ilk sıralara taşınmasını destekleyebilirsiniz.

Google remarketing reklam çalışmanız ile sitenizi ziyaret etmiş ancak ürünlerinizden satın almamış olan kullanıcıyı takip etmek belli bir kitleyi sitenize geri çekeceğiniz ve akılda kalıcılığı da artıracağınız anlamına gelmektedir. Örneğin; sitenizde mama sandalyesi incelemiş ancak satın almamış olan ziyaretçileriniz, internetin farklı ortamlarındayken Google reklam alanlarında sitenizde inceledikleri ürünü görecek ve bu görsel, satın alma dürtüsüne yol açacaktır.

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan