Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş yapmaktalar ve bu süreçte de kampanyalardan yararlanmaktadırlar. Bayram kampanyaları e-ticaret şirketlerinin bu dönemlerde satış adetlerini ve ortalama sepet tutarlarını artırmada önemli bir rol üstlendiği için de bunların iyi bir şekilde planlanması gerekmektedir.

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıacak taktikler

Instagram ve Facebook reklamlarına yönelin

Bayram kampanyaları için tanıtım reklamları hazırlarken, sosyal mecralara yönelmenizde fayda var. Günümüzde markaların en sık kullandığı Instagram ve Facebook, reklam kampanyalarınızı öne çıkartmak için etkili olacak mecralar arasında yer almakta. Facebook ve Instagram üzerinde farklı reklam kampanyaları oluşturabilir, farklı hedef kitleler için farklı ürünleri öne çıkartabilir, farklı görsel ve video içeriklerle reklamlarınızın etkileşim ve geri dönüşümlerini artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarlama da günümüzde sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Özellikle de Instagram bu konuda oldukça etkili ve popüler. Markanız, ürünleriniz ve hedef kitlenizle ilgili olan influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Özellikle daha niş ve doğrudan sizinle ilgili olabilecek hedef kitleye ulaşan mikro hesaplarla iş yapmanız, daha düşük bütçeyle daha yüksek geri dönüşümlerle pazarlama çalışmalaraı yapmanıza olanak tanır. Büyük hesaplar, daha fazla takipçiye sahip olsalar da her zaman sizin kitlenize hitap etmeyebilirler. Bu sebeple de çalışacağınız hesapları iyi seçmeniz, hem geri dönüşümlerinizi hem de bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar.

Google Adwords çalışmaları yapın

Google Adwords de bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlar yaparken işinize yarayacaktır. Kullanıcılar bu dönemlerde farklı ürün araştırmaları yaparken Google’dan yararlanacaklardır ve Adwords kampanyalarınızla da onların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklamlar oluşturabilir ve böylelikle Google üzerinden de sitenize belli bir trafik çekebilirsiniz. Adwords kampanyaları da sosyal medya reklamlarınız gibi farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik hazırlanabilir. Farklı anahtar kelimelerle farklı ürünlerinizi öne çıkartarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Sosyal ağlarda içerik paylaşımı ile organik erişimi hedefleyin

Bayram kampanyaları ile ilgili içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşmanız da bu tanıtım sürecinde etkili olacaktır. Kampanyalarınızın tanıtımı için sürekli olarak reklamlara bel bağlamanız gerekememektedir. Bu nedenle de belli bir kitleye ulaşmak, mevcut takipçilerinize kampanyalarınızı duyurmak için organik erişimleri de hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Facebook, Instagram, Twtiter, Snapchat gibi farklı platformlar üzerinde kampanyalı ürünleriniz tek tek tanıtan görsel ya da videolu içerikler hazırlayarak paylaşabilirsiniz. Organik erişimlerinizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanız ve içerik stratejinizi geliştirmeniz, bu tür dönemlerde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hediyelik ürün listeleri hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarda kullanıcılara hediye önerilere de sunabilirsiniz. Sevdiklerine hediye almak isteyen kullanıcılar için farklı ürünleri içeren hediye listeleri hazırlayabilir ve bu listeleri farklı şekillerde kategorize edebilirsiniz.

Listelerde yer alan ürünleri de doğrudan satış sayfalarına yönlendirebileceğiniz gibi ürünlerin altına doğrudan sepete ekleme özelliği de koyarak bu listeler üzerinden kullanıcıların ürünleri satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-posta listelerinize gönderimler yapın

Bayram kampanyaları ile ilgili duyurlarınız e-posta listelerinize de gönderebilirsiniz. Farklı ürünleri farklı hedef kitlelere tanımak için e-posta kampanyalarınızda kategoriler belirleyebilir ve sonrasında da ilgili hedef kitlelere ilgili ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları halen iyi sonuçlar getirdiği gibi tüketicilere kampanya tanıtımları için de bir hayli etkili olmakta. Doğru kategorizasyon ile doğru ürünleri doğru kişilere gösterdiğinizde alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde arıtabilirsiniz.

Web sitenizde kampanyalı ürünler için varış sayfası hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili reklamlarınızı ve içeriklerinizi yönlendirmek için kampanyalı ürünlerinizin yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız da bu süreçte size yardımcı olacaktır. Tüm ürünlerinizin yer aldığı landing page’ler geri dönüşümlerinizi artırma da yardımcı olacağı gibi kullanıcıların da tüm kampanyalı ürünlerinizi görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfaları üzerinde de ürünleri kategoriye ayırarak, farklı kitleler için farklı ürünleri yine tek sayfada göstererek, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan