fbpx

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

16 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş yapmaktalar ve bu süreçte de kampanyalardan yararlanmaktadırlar. Bayram kampanyaları e-ticaret şirketlerinin bu dönemlerde satış adetlerini ve ortalama sepet tutarlarını artırmada önemli bir rol üstlendiği için de bunların iyi bir şekilde planlanması gerekmektedir.

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıacak taktikler

Instagram ve Facebook reklamlarına yönelin

Bayram kampanyaları için tanıtım reklamları hazırlarken, sosyal mecralara yönelmenizde fayda var. Günümüzde markaların en sık kullandığı Instagram ve Facebook, reklam kampanyalarınızı öne çıkartmak için etkili olacak mecralar arasında yer almakta. Facebook ve Instagram üzerinde farklı reklam kampanyaları oluşturabilir, farklı hedef kitleler için farklı ürünleri öne çıkartabilir, farklı görsel ve video içeriklerle reklamlarınızın etkileşim ve geri dönüşümlerini artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarlama da günümüzde sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Özellikle de Instagram bu konuda oldukça etkili ve popüler. Markanız, ürünleriniz ve hedef kitlenizle ilgili olan influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Özellikle daha niş ve doğrudan sizinle ilgili olabilecek hedef kitleye ulaşan mikro hesaplarla iş yapmanız, daha düşük bütçeyle daha yüksek geri dönüşümlerle pazarlama çalışmalaraı yapmanıza olanak tanır. Büyük hesaplar, daha fazla takipçiye sahip olsalar da her zaman sizin kitlenize hitap etmeyebilirler. Bu sebeple de çalışacağınız hesapları iyi seçmeniz, hem geri dönüşümlerinizi hem de bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar.

Google Adwords çalışmaları yapın

Google Adwords de bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlar yaparken işinize yarayacaktır. Kullanıcılar bu dönemlerde farklı ürün araştırmaları yaparken Google’dan yararlanacaklardır ve Adwords kampanyalarınızla da onların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklamlar oluşturabilir ve böylelikle Google üzerinden de sitenize belli bir trafik çekebilirsiniz. Adwords kampanyaları da sosyal medya reklamlarınız gibi farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik hazırlanabilir. Farklı anahtar kelimelerle farklı ürünlerinizi öne çıkartarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Sosyal ağlarda içerik paylaşımı ile organik erişimi hedefleyin

Bayram kampanyaları ile ilgili içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşmanız da bu tanıtım sürecinde etkili olacaktır. Kampanyalarınızın tanıtımı için sürekli olarak reklamlara bel bağlamanız gerekememektedir. Bu nedenle de belli bir kitleye ulaşmak, mevcut takipçilerinize kampanyalarınızı duyurmak için organik erişimleri de hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Facebook, Instagram, Twtiter, Snapchat gibi farklı platformlar üzerinde kampanyalı ürünleriniz tek tek tanıtan görsel ya da videolu içerikler hazırlayarak paylaşabilirsiniz. Organik erişimlerinizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanız ve içerik stratejinizi geliştirmeniz, bu tür dönemlerde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hediyelik ürün listeleri hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarda kullanıcılara hediye önerilere de sunabilirsiniz. Sevdiklerine hediye almak isteyen kullanıcılar için farklı ürünleri içeren hediye listeleri hazırlayabilir ve bu listeleri farklı şekillerde kategorize edebilirsiniz.

Listelerde yer alan ürünleri de doğrudan satış sayfalarına yönlendirebileceğiniz gibi ürünlerin altına doğrudan sepete ekleme özelliği de koyarak bu listeler üzerinden kullanıcıların ürünleri satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-posta listelerinize gönderimler yapın

Bayram kampanyaları ile ilgili duyurlarınız e-posta listelerinize de gönderebilirsiniz. Farklı ürünleri farklı hedef kitlelere tanımak için e-posta kampanyalarınızda kategoriler belirleyebilir ve sonrasında da ilgili hedef kitlelere ilgili ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları halen iyi sonuçlar getirdiği gibi tüketicilere kampanya tanıtımları için de bir hayli etkili olmakta. Doğru kategorizasyon ile doğru ürünleri doğru kişilere gösterdiğinizde alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde arıtabilirsiniz.

Web sitenizde kampanyalı ürünler için varış sayfası hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili reklamlarınızı ve içeriklerinizi yönlendirmek için kampanyalı ürünlerinizin yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız da bu süreçte size yardımcı olacaktır. Tüm ürünlerinizin yer aldığı landing page’ler geri dönüşümlerinizi artırma da yardımcı olacağı gibi kullanıcıların da tüm kampanyalı ürünlerinizi görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfaları üzerinde de ürünleri kategoriye ayırarak, farklı kitleler için farklı ürünleri yine tek sayfada göstererek, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan