Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş yapmaktalar ve bu süreçte de kampanyalardan yararlanmaktadırlar. Bayram kampanyaları e-ticaret şirketlerinin bu dönemlerde satış adetlerini ve ortalama sepet tutarlarını artırmada önemli bir rol üstlendiği için de bunların iyi bir şekilde planlanması gerekmektedir.

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıacak taktikler

Instagram ve Facebook reklamlarına yönelin

Bayram kampanyaları için tanıtım reklamları hazırlarken, sosyal mecralara yönelmenizde fayda var. Günümüzde markaların en sık kullandığı Instagram ve Facebook, reklam kampanyalarınızı öne çıkartmak için etkili olacak mecralar arasında yer almakta. Facebook ve Instagram üzerinde farklı reklam kampanyaları oluşturabilir, farklı hedef kitleler için farklı ürünleri öne çıkartabilir, farklı görsel ve video içeriklerle reklamlarınızın etkileşim ve geri dönüşümlerini artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarlama da günümüzde sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Özellikle de Instagram bu konuda oldukça etkili ve popüler. Markanız, ürünleriniz ve hedef kitlenizle ilgili olan influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Özellikle daha niş ve doğrudan sizinle ilgili olabilecek hedef kitleye ulaşan mikro hesaplarla iş yapmanız, daha düşük bütçeyle daha yüksek geri dönüşümlerle pazarlama çalışmalaraı yapmanıza olanak tanır. Büyük hesaplar, daha fazla takipçiye sahip olsalar da her zaman sizin kitlenize hitap etmeyebilirler. Bu sebeple de çalışacağınız hesapları iyi seçmeniz, hem geri dönüşümlerinizi hem de bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar.

Google Adwords çalışmaları yapın

Google Adwords de bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlar yaparken işinize yarayacaktır. Kullanıcılar bu dönemlerde farklı ürün araştırmaları yaparken Google’dan yararlanacaklardır ve Adwords kampanyalarınızla da onların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklamlar oluşturabilir ve böylelikle Google üzerinden de sitenize belli bir trafik çekebilirsiniz. Adwords kampanyaları da sosyal medya reklamlarınız gibi farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik hazırlanabilir. Farklı anahtar kelimelerle farklı ürünlerinizi öne çıkartarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Sosyal ağlarda içerik paylaşımı ile organik erişimi hedefleyin

Bayram kampanyaları ile ilgili içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşmanız da bu tanıtım sürecinde etkili olacaktır. Kampanyalarınızın tanıtımı için sürekli olarak reklamlara bel bağlamanız gerekememektedir. Bu nedenle de belli bir kitleye ulaşmak, mevcut takipçilerinize kampanyalarınızı duyurmak için organik erişimleri de hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Facebook, Instagram, Twtiter, Snapchat gibi farklı platformlar üzerinde kampanyalı ürünleriniz tek tek tanıtan görsel ya da videolu içerikler hazırlayarak paylaşabilirsiniz. Organik erişimlerinizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanız ve içerik stratejinizi geliştirmeniz, bu tür dönemlerde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hediyelik ürün listeleri hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarda kullanıcılara hediye önerilere de sunabilirsiniz. Sevdiklerine hediye almak isteyen kullanıcılar için farklı ürünleri içeren hediye listeleri hazırlayabilir ve bu listeleri farklı şekillerde kategorize edebilirsiniz.

Listelerde yer alan ürünleri de doğrudan satış sayfalarına yönlendirebileceğiniz gibi ürünlerin altına doğrudan sepete ekleme özelliği de koyarak bu listeler üzerinden kullanıcıların ürünleri satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-posta listelerinize gönderimler yapın

Bayram kampanyaları ile ilgili duyurlarınız e-posta listelerinize de gönderebilirsiniz. Farklı ürünleri farklı hedef kitlelere tanımak için e-posta kampanyalarınızda kategoriler belirleyebilir ve sonrasında da ilgili hedef kitlelere ilgili ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları halen iyi sonuçlar getirdiği gibi tüketicilere kampanya tanıtımları için de bir hayli etkili olmakta. Doğru kategorizasyon ile doğru ürünleri doğru kişilere gösterdiğinizde alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde arıtabilirsiniz.

Web sitenizde kampanyalı ürünler için varış sayfası hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili reklamlarınızı ve içeriklerinizi yönlendirmek için kampanyalı ürünlerinizin yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız da bu süreçte size yardımcı olacaktır. Tüm ürünlerinizin yer aldığı landing page’ler geri dönüşümlerinizi artırma da yardımcı olacağı gibi kullanıcıların da tüm kampanyalı ürünlerinizi görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfaları üzerinde de ürünleri kategoriye ayırarak, farklı kitleler için farklı ürünleri yine tek sayfada göstererek, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin