Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler

Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş yapmaktalar ve bu süreçte de kampanyalardan yararlanmaktadırlar. Bayram kampanyaları e-ticaret şirketlerinin bu dönemlerde satış adetlerini ve ortalama sepet tutarlarını artırmada önemli bir rol üstlendiği için de bunların iyi bir şekilde planlanması gerekmektedir.

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıacak taktikler

Instagram ve Facebook reklamlarına yönelin

Bayram kampanyaları için tanıtım reklamları hazırlarken, sosyal mecralara yönelmenizde fayda var. Günümüzde markaların en sık kullandığı Instagram ve Facebook, reklam kampanyalarınızı öne çıkartmak için etkili olacak mecralar arasında yer almakta. Facebook ve Instagram üzerinde farklı reklam kampanyaları oluşturabilir, farklı hedef kitleler için farklı ürünleri öne çıkartabilir, farklı görsel ve video içeriklerle reklamlarınızın etkileşim ve geri dönüşümlerini artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanın

Influencer pazarlama da günümüzde sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Özellikle de Instagram bu konuda oldukça etkili ve popüler. Markanız, ürünleriniz ve hedef kitlenizle ilgili olan influencer hesaplarla iş birlikleri yaparak, bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarınızı bu hesaplar üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Özellikle daha niş ve doğrudan sizinle ilgili olabilecek hedef kitleye ulaşan mikro hesaplarla iş yapmanız, daha düşük bütçeyle daha yüksek geri dönüşümlerle pazarlama çalışmalaraı yapmanıza olanak tanır. Büyük hesaplar, daha fazla takipçiye sahip olsalar da her zaman sizin kitlenize hitap etmeyebilirler. Bu sebeple de çalışacağınız hesapları iyi seçmeniz, hem geri dönüşümlerinizi hem de bütçenizi daha iyi yönetmenizi sağlar.

Google Adwords çalışmaları yapın

Google Adwords de bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlar yaparken işinize yarayacaktır. Kullanıcılar bu dönemlerde farklı ürün araştırmaları yaparken Google’dan yararlanacaklardır ve Adwords kampanyalarınızla da onların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklamlar oluşturabilir ve böylelikle Google üzerinden de sitenize belli bir trafik çekebilirsiniz. Adwords kampanyaları da sosyal medya reklamlarınız gibi farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik hazırlanabilir. Farklı anahtar kelimelerle farklı ürünlerinizi öne çıkartarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları

Sosyal ağlarda içerik paylaşımı ile organik erişimi hedefleyin

Bayram kampanyaları ile ilgili içeriklerinizi sosyal ağlarda paylaşmanız da bu tanıtım sürecinde etkili olacaktır. Kampanyalarınızın tanıtımı için sürekli olarak reklamlara bel bağlamanız gerekememektedir. Bu nedenle de belli bir kitleye ulaşmak, mevcut takipçilerinize kampanyalarınızı duyurmak için organik erişimleri de hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da tanıtım yapma stratejileri

Facebook, Instagram, Twtiter, Snapchat gibi farklı platformlar üzerinde kampanyalı ürünleriniz tek tek tanıtan görsel ya da videolu içerikler hazırlayarak paylaşabilirsiniz. Organik erişimlerinizi artırmak için düzenli paylaşımlar yapmanız ve içerik stratejinizi geliştirmeniz, bu tür dönemlerde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hediyelik ürün listeleri hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili tanıtımlarda kullanıcılara hediye önerilere de sunabilirsiniz. Sevdiklerine hediye almak isteyen kullanıcılar için farklı ürünleri içeren hediye listeleri hazırlayabilir ve bu listeleri farklı şekillerde kategorize edebilirsiniz.

Listelerde yer alan ürünleri de doğrudan satış sayfalarına yönlendirebileceğiniz gibi ürünlerin altına doğrudan sepete ekleme özelliği de koyarak bu listeler üzerinden kullanıcıların ürünleri satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-posta listelerinize gönderimler yapın

Bayram kampanyaları ile ilgili duyurlarınız e-posta listelerinize de gönderebilirsiniz. Farklı ürünleri farklı hedef kitlelere tanımak için e-posta kampanyalarınızda kategoriler belirleyebilir ve sonrasında da ilgili hedef kitlelere ilgili ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları halen iyi sonuçlar getirdiği gibi tüketicilere kampanya tanıtımları için de bir hayli etkili olmakta. Doğru kategorizasyon ile doğru ürünleri doğru kişilere gösterdiğinizde alacağınız geri dönüşümleri de önemli bir şekilde arıtabilirsiniz.

Web sitenizde kampanyalı ürünler için varış sayfası hazırlayın

Bayram kampanyaları ile ilgili reklamlarınızı ve içeriklerinizi yönlendirmek için kampanyalı ürünlerinizin yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız da bu süreçte size yardımcı olacaktır. Tüm ürünlerinizin yer aldığı landing page’ler geri dönüşümlerinizi artırma da yardımcı olacağı gibi kullanıcıların da tüm kampanyalı ürünlerinizi görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Etkili bir varış sayfası yapmanın 3 önemli aşaması

Bu varış sayfaları üzerinde de ürünleri kategoriye ayırarak, farklı kitleler için farklı ürünleri yine tek sayfada göstererek, kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan