Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Yeni kurulan veya küçük girişimler genellikle bu adımı atlayarak doğrudan çalışmalar yapmaya başlıyor ya da bu planı yapmaktan korkabiliyorlar. Bu nedenle de ilk etapta dijital pazarlama stratejisi hazırlamaktan kaçınıyorlar.

Bu rehberde, dijital pazarlama stratejinizi basit bir şekilde hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu stratejiyi tek bir sayfa üzerinde dahi toplayabilmek için 5N1K (ne,neden,nerede,ne zaman, nasıl ve kim) soruları üzerinden gideceğiz.

Kim?

Pazarlama stratejinizi hazırlarken ilk önceliğini “kim?” sorunun yanıtı vermek olmalı. Pazarlama çalışmalarınız ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Başka bir deyişle hedef kitlenizi kimler oluştuyor. Birkaç cümlede hedef kitlenizin tanımını yapmalı ve onların özelliklerini çıkartarak “kim?” sorunun yanıtı not almalısınız.

Kime yönelik bir pazarlama yapacağınız bilmeden, bu stratejiyi oluşturmaya başlayamazsınız. Stratejinizdeki en önemli kategori hedef kitleniz olacaktır; çünkü her hedef kitleye farklı pazarlama çalışmaları yapmak gerekir ve bu hedef kitleyi bilemeden onlara yönelik çalışmalar hazırlayamazsınız.

Neden?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra “neden?” sorusunun yanıtlarını aramaya başlamalısınız. “Neden?” “Ne?” sorusundan önce gelmektedir; çünkü “Ne?” sorusunun yanıtları hedef kitlenize ve neden pazarlama çalışmaları yaptığınız sorularının yanıtlarına bağlıdır.

Bu nedenle de hedef kitle çalışmalarından sonra birkaç cümle ile, neden dijital pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürün tanıtımları yapmak bu nedenler arasında yer alabilir. Sizin için en önemli olan nedenleri belirleyerek, listenize ekleyin.

Ne?

Pazarlama çalışmalarınızı kime yönelik ve neden yapacağınıza karar verdikten sonra artık dijital pazarlama alanında ne gibi faaliyetler göstereceğinize karar verebilirsiniz. Sosyal medyadan mı faydalanacaksınız? Blog ile içerik pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız? Video içerikler mi üreteceksiniz? Adwords reklamları mı yapacaksınız? E-posta pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız?

İş gücünüze ve yer alabileceğiniz kanalları gözden geçirerek hangi mecralarda ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecektir.

Nerede?

Dijital pazarlama kanallarını daraltıp size uygun olanları bulduktan sonra hangi mecralarda nerede yer alacağınıza karar vermelisiniz. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapacaksanız, hangi platformu kullanmanız gerektiğini belirlemeli veya hangilerine öncelik vereceğinizi belirlemelisiniz.

Nereye yoğunlaşacağınıza karar vermek, oluşturacağınız içeriklerin kurgularına da etki edecektir. Ne yapacağınız önemli olduğu kadar nerede bu çalışmaları yapacağınız da bir o kadar önemlidir.

Ne zaman?

Yukarıdaki soruların yanıtlarını bulduktan sonra bu çalışmaları ne zaman yapacağınıza da karar vermelisiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızda daha iyi verim alabilmek için paylaşım yapacağınız zaman dilimlerini iyi seçmeniz gerekiyor. Reklam olsun olmasın, dijital platformlarda dikkat çekebilmek için zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ne zaman paylaşım yapacağınız konusunda ilk etapta belli bir strateji oluşturup, planınıza not edebilirsiniz. Ancak burada bir önerimiz olacak. Her firmanın ve sektörün kendine ait dinamikleri bulunmaktadır. Bu nedenle de bu zamanlamalar şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Sizin için en ideal zamanları bulabilmek için belli aralıklarla çalışmalarınızı analiz ederek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin en aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemelisiniz.

Nasıl?

Son olarak “Nasıl?” sorusunu ele alabilirsiniz. Buradaki amacınız ise ölçümlemelerinizi ve analizlerinizi nasıl yapacağınız olmalı. Sosyal medyadaki performansınızı ölçümlemek için nasıl çalışmalar yapacaksınız? Sosyal platformların kendi analiz araçlarını mı kullanacaksınız, kendiniz başka yollarla mı bu analizleri yapacaksınız? Adwords ve e-posta kampanyalarını takip etmek için nasıl bir yola başvuracaksınız? Hangi aralıklarla bu kontrol ve analizleri yapacaksınız?

Dijital pazarlamanın en iyi yanlarından biri de ölçümlenebilir olması. Bu nedenle de pazarlama planınızda bu analiz ve ölçümlemelere de yer vermeli ve bunun için de bir planlama yapmalısınız.

Sonuç

Sonuç olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak aslında bu kadar kolay. Tabii ki bu başlıkların altını doldurduktan sonraki süreç daha zorlu. Ancak ilk etapta bir plan oluşturmak, uzun vadede size bir yol haritası çıkartmış olacaktır.

Zaman içinde bu alt başlıklar üzerine yoğunlaşarak ve zaman içerisindeki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama planınızı daha detaylı ve kapsamlı bir hale getirebilir ve belli dönemlerde bu çalışmalarınızı daha iyi sonuçlar almak için güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan