Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Yeni kurulan veya küçük girişimler genellikle bu adımı atlayarak doğrudan çalışmalar yapmaya başlıyor ya da bu planı yapmaktan korkabiliyorlar. Bu nedenle de ilk etapta dijital pazarlama stratejisi hazırlamaktan kaçınıyorlar.

Bu rehberde, dijital pazarlama stratejinizi basit bir şekilde hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu stratejiyi tek bir sayfa üzerinde dahi toplayabilmek için 5N1K (ne,neden,nerede,ne zaman, nasıl ve kim) soruları üzerinden gideceğiz.

Kim?

Pazarlama stratejinizi hazırlarken ilk önceliğini “kim?” sorunun yanıtı vermek olmalı. Pazarlama çalışmalarınız ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Başka bir deyişle hedef kitlenizi kimler oluştuyor. Birkaç cümlede hedef kitlenizin tanımını yapmalı ve onların özelliklerini çıkartarak “kim?” sorunun yanıtı not almalısınız.

Kime yönelik bir pazarlama yapacağınız bilmeden, bu stratejiyi oluşturmaya başlayamazsınız. Stratejinizdeki en önemli kategori hedef kitleniz olacaktır; çünkü her hedef kitleye farklı pazarlama çalışmaları yapmak gerekir ve bu hedef kitleyi bilemeden onlara yönelik çalışmalar hazırlayamazsınız.

Neden?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra “neden?” sorusunun yanıtlarını aramaya başlamalısınız. “Neden?” “Ne?” sorusundan önce gelmektedir; çünkü “Ne?” sorusunun yanıtları hedef kitlenize ve neden pazarlama çalışmaları yaptığınız sorularının yanıtlarına bağlıdır.

Bu nedenle de hedef kitle çalışmalarından sonra birkaç cümle ile, neden dijital pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürün tanıtımları yapmak bu nedenler arasında yer alabilir. Sizin için en önemli olan nedenleri belirleyerek, listenize ekleyin.

Ne?

Pazarlama çalışmalarınızı kime yönelik ve neden yapacağınıza karar verdikten sonra artık dijital pazarlama alanında ne gibi faaliyetler göstereceğinize karar verebilirsiniz. Sosyal medyadan mı faydalanacaksınız? Blog ile içerik pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız? Video içerikler mi üreteceksiniz? Adwords reklamları mı yapacaksınız? E-posta pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız?

İş gücünüze ve yer alabileceğiniz kanalları gözden geçirerek hangi mecralarda ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecektir.

Nerede?

Dijital pazarlama kanallarını daraltıp size uygun olanları bulduktan sonra hangi mecralarda nerede yer alacağınıza karar vermelisiniz. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapacaksanız, hangi platformu kullanmanız gerektiğini belirlemeli veya hangilerine öncelik vereceğinizi belirlemelisiniz.

Nereye yoğunlaşacağınıza karar vermek, oluşturacağınız içeriklerin kurgularına da etki edecektir. Ne yapacağınız önemli olduğu kadar nerede bu çalışmaları yapacağınız da bir o kadar önemlidir.

Ne zaman?

Yukarıdaki soruların yanıtlarını bulduktan sonra bu çalışmaları ne zaman yapacağınıza da karar vermelisiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızda daha iyi verim alabilmek için paylaşım yapacağınız zaman dilimlerini iyi seçmeniz gerekiyor. Reklam olsun olmasın, dijital platformlarda dikkat çekebilmek için zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ne zaman paylaşım yapacağınız konusunda ilk etapta belli bir strateji oluşturup, planınıza not edebilirsiniz. Ancak burada bir önerimiz olacak. Her firmanın ve sektörün kendine ait dinamikleri bulunmaktadır. Bu nedenle de bu zamanlamalar şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Sizin için en ideal zamanları bulabilmek için belli aralıklarla çalışmalarınızı analiz ederek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin en aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemelisiniz.

Nasıl?

Son olarak “Nasıl?” sorusunu ele alabilirsiniz. Buradaki amacınız ise ölçümlemelerinizi ve analizlerinizi nasıl yapacağınız olmalı. Sosyal medyadaki performansınızı ölçümlemek için nasıl çalışmalar yapacaksınız? Sosyal platformların kendi analiz araçlarını mı kullanacaksınız, kendiniz başka yollarla mı bu analizleri yapacaksınız? Adwords ve e-posta kampanyalarını takip etmek için nasıl bir yola başvuracaksınız? Hangi aralıklarla bu kontrol ve analizleri yapacaksınız?

Dijital pazarlamanın en iyi yanlarından biri de ölçümlenebilir olması. Bu nedenle de pazarlama planınızda bu analiz ve ölçümlemelere de yer vermeli ve bunun için de bir planlama yapmalısınız.

Sonuç

Sonuç olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak aslında bu kadar kolay. Tabii ki bu başlıkların altını doldurduktan sonraki süreç daha zorlu. Ancak ilk etapta bir plan oluşturmak, uzun vadede size bir yol haritası çıkartmış olacaktır.

Zaman içinde bu alt başlıklar üzerine yoğunlaşarak ve zaman içerisindeki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama planınızı daha detaylı ve kapsamlı bir hale getirebilir ve belli dönemlerde bu çalışmalarınızı daha iyi sonuçlar almak için güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin