Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

24 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Yeni kurulan veya küçük girişimler genellikle bu adımı atlayarak doğrudan çalışmalar yapmaya başlıyor ya da bu planı yapmaktan korkabiliyorlar. Bu nedenle de ilk etapta dijital pazarlama stratejisi hazırlamaktan kaçınıyorlar.

Bu rehberde, dijital pazarlama stratejinizi basit bir şekilde hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu stratejiyi tek bir sayfa üzerinde dahi toplayabilmek için 5N1K (ne,neden,nerede,ne zaman, nasıl ve kim) soruları üzerinden gideceğiz.

Kim?

Pazarlama stratejinizi hazırlarken ilk önceliğini “kim?” sorunun yanıtı vermek olmalı. Pazarlama çalışmalarınız ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Başka bir deyişle hedef kitlenizi kimler oluştuyor. Birkaç cümlede hedef kitlenizin tanımını yapmalı ve onların özelliklerini çıkartarak “kim?” sorunun yanıtı not almalısınız.

Kime yönelik bir pazarlama yapacağınız bilmeden, bu stratejiyi oluşturmaya başlayamazsınız. Stratejinizdeki en önemli kategori hedef kitleniz olacaktır; çünkü her hedef kitleye farklı pazarlama çalışmaları yapmak gerekir ve bu hedef kitleyi bilemeden onlara yönelik çalışmalar hazırlayamazsınız.

Neden?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra “neden?” sorusunun yanıtlarını aramaya başlamalısınız. “Neden?” “Ne?” sorusundan önce gelmektedir; çünkü “Ne?” sorusunun yanıtları hedef kitlenize ve neden pazarlama çalışmaları yaptığınız sorularının yanıtlarına bağlıdır.

Bu nedenle de hedef kitle çalışmalarından sonra birkaç cümle ile, neden dijital pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürün tanıtımları yapmak bu nedenler arasında yer alabilir. Sizin için en önemli olan nedenleri belirleyerek, listenize ekleyin.

Ne?

Pazarlama çalışmalarınızı kime yönelik ve neden yapacağınıza karar verdikten sonra artık dijital pazarlama alanında ne gibi faaliyetler göstereceğinize karar verebilirsiniz. Sosyal medyadan mı faydalanacaksınız? Blog ile içerik pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız? Video içerikler mi üreteceksiniz? Adwords reklamları mı yapacaksınız? E-posta pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız?

İş gücünüze ve yer alabileceğiniz kanalları gözden geçirerek hangi mecralarda ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecektir.

Nerede?

Dijital pazarlama kanallarını daraltıp size uygun olanları bulduktan sonra hangi mecralarda nerede yer alacağınıza karar vermelisiniz. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapacaksanız, hangi platformu kullanmanız gerektiğini belirlemeli veya hangilerine öncelik vereceğinizi belirlemelisiniz.

Nereye yoğunlaşacağınıza karar vermek, oluşturacağınız içeriklerin kurgularına da etki edecektir. Ne yapacağınız önemli olduğu kadar nerede bu çalışmaları yapacağınız da bir o kadar önemlidir.

Ne zaman?

Yukarıdaki soruların yanıtlarını bulduktan sonra bu çalışmaları ne zaman yapacağınıza da karar vermelisiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızda daha iyi verim alabilmek için paylaşım yapacağınız zaman dilimlerini iyi seçmeniz gerekiyor. Reklam olsun olmasın, dijital platformlarda dikkat çekebilmek için zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ne zaman paylaşım yapacağınız konusunda ilk etapta belli bir strateji oluşturup, planınıza not edebilirsiniz. Ancak burada bir önerimiz olacak. Her firmanın ve sektörün kendine ait dinamikleri bulunmaktadır. Bu nedenle de bu zamanlamalar şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Sizin için en ideal zamanları bulabilmek için belli aralıklarla çalışmalarınızı analiz ederek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin en aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemelisiniz.

Nasıl?

Son olarak “Nasıl?” sorusunu ele alabilirsiniz. Buradaki amacınız ise ölçümlemelerinizi ve analizlerinizi nasıl yapacağınız olmalı. Sosyal medyadaki performansınızı ölçümlemek için nasıl çalışmalar yapacaksınız? Sosyal platformların kendi analiz araçlarını mı kullanacaksınız, kendiniz başka yollarla mı bu analizleri yapacaksınız? Adwords ve e-posta kampanyalarını takip etmek için nasıl bir yola başvuracaksınız? Hangi aralıklarla bu kontrol ve analizleri yapacaksınız?

Dijital pazarlamanın en iyi yanlarından biri de ölçümlenebilir olması. Bu nedenle de pazarlama planınızda bu analiz ve ölçümlemelere de yer vermeli ve bunun için de bir planlama yapmalısınız.

Sonuç

Sonuç olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak aslında bu kadar kolay. Tabii ki bu başlıkların altını doldurduktan sonraki süreç daha zorlu. Ancak ilk etapta bir plan oluşturmak, uzun vadede size bir yol haritası çıkartmış olacaktır.

Zaman içinde bu alt başlıklar üzerine yoğunlaşarak ve zaman içerisindeki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama planınızı daha detaylı ve kapsamlı bir hale getirebilir ve belli dönemlerde bu çalışmalarınızı daha iyi sonuçlar almak için güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan