fbpx

Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

24 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Yeni kurulan veya küçük girişimler genellikle bu adımı atlayarak doğrudan çalışmalar yapmaya başlıyor ya da bu planı yapmaktan korkabiliyorlar. Bu nedenle de ilk etapta dijital pazarlama stratejisi hazırlamaktan kaçınıyorlar.

Bu rehberde, dijital pazarlama stratejinizi basit bir şekilde hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu stratejiyi tek bir sayfa üzerinde dahi toplayabilmek için 5N1K (ne,neden,nerede,ne zaman, nasıl ve kim) soruları üzerinden gideceğiz.

Kim?

Pazarlama stratejinizi hazırlarken ilk önceliğini “kim?” sorunun yanıtı vermek olmalı. Pazarlama çalışmalarınız ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Başka bir deyişle hedef kitlenizi kimler oluştuyor. Birkaç cümlede hedef kitlenizin tanımını yapmalı ve onların özelliklerini çıkartarak “kim?” sorunun yanıtı not almalısınız.

Kime yönelik bir pazarlama yapacağınız bilmeden, bu stratejiyi oluşturmaya başlayamazsınız. Stratejinizdeki en önemli kategori hedef kitleniz olacaktır; çünkü her hedef kitleye farklı pazarlama çalışmaları yapmak gerekir ve bu hedef kitleyi bilemeden onlara yönelik çalışmalar hazırlayamazsınız.

Neden?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra “neden?” sorusunun yanıtlarını aramaya başlamalısınız. “Neden?” “Ne?” sorusundan önce gelmektedir; çünkü “Ne?” sorusunun yanıtları hedef kitlenize ve neden pazarlama çalışmaları yaptığınız sorularının yanıtlarına bağlıdır.

Bu nedenle de hedef kitle çalışmalarından sonra birkaç cümle ile, neden dijital pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürün tanıtımları yapmak bu nedenler arasında yer alabilir. Sizin için en önemli olan nedenleri belirleyerek, listenize ekleyin.

Ne?

Pazarlama çalışmalarınızı kime yönelik ve neden yapacağınıza karar verdikten sonra artık dijital pazarlama alanında ne gibi faaliyetler göstereceğinize karar verebilirsiniz. Sosyal medyadan mı faydalanacaksınız? Blog ile içerik pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız? Video içerikler mi üreteceksiniz? Adwords reklamları mı yapacaksınız? E-posta pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız?

İş gücünüze ve yer alabileceğiniz kanalları gözden geçirerek hangi mecralarda ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecektir.

Nerede?

Dijital pazarlama kanallarını daraltıp size uygun olanları bulduktan sonra hangi mecralarda nerede yer alacağınıza karar vermelisiniz. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapacaksanız, hangi platformu kullanmanız gerektiğini belirlemeli veya hangilerine öncelik vereceğinizi belirlemelisiniz.

Nereye yoğunlaşacağınıza karar vermek, oluşturacağınız içeriklerin kurgularına da etki edecektir. Ne yapacağınız önemli olduğu kadar nerede bu çalışmaları yapacağınız da bir o kadar önemlidir.

Ne zaman?

Yukarıdaki soruların yanıtlarını bulduktan sonra bu çalışmaları ne zaman yapacağınıza da karar vermelisiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızda daha iyi verim alabilmek için paylaşım yapacağınız zaman dilimlerini iyi seçmeniz gerekiyor. Reklam olsun olmasın, dijital platformlarda dikkat çekebilmek için zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ne zaman paylaşım yapacağınız konusunda ilk etapta belli bir strateji oluşturup, planınıza not edebilirsiniz. Ancak burada bir önerimiz olacak. Her firmanın ve sektörün kendine ait dinamikleri bulunmaktadır. Bu nedenle de bu zamanlamalar şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Sizin için en ideal zamanları bulabilmek için belli aralıklarla çalışmalarınızı analiz ederek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin en aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemelisiniz.

Nasıl?

Son olarak “Nasıl?” sorusunu ele alabilirsiniz. Buradaki amacınız ise ölçümlemelerinizi ve analizlerinizi nasıl yapacağınız olmalı. Sosyal medyadaki performansınızı ölçümlemek için nasıl çalışmalar yapacaksınız? Sosyal platformların kendi analiz araçlarını mı kullanacaksınız, kendiniz başka yollarla mı bu analizleri yapacaksınız? Adwords ve e-posta kampanyalarını takip etmek için nasıl bir yola başvuracaksınız? Hangi aralıklarla bu kontrol ve analizleri yapacaksınız?

Dijital pazarlamanın en iyi yanlarından biri de ölçümlenebilir olması. Bu nedenle de pazarlama planınızda bu analiz ve ölçümlemelere de yer vermeli ve bunun için de bir planlama yapmalısınız.

Sonuç

Sonuç olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak aslında bu kadar kolay. Tabii ki bu başlıkların altını doldurduktan sonraki süreç daha zorlu. Ancak ilk etapta bir plan oluşturmak, uzun vadede size bir yol haritası çıkartmış olacaktır.

Zaman içinde bu alt başlıklar üzerine yoğunlaşarak ve zaman içerisindeki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama planınızı daha detaylı ve kapsamlı bir hale getirebilir ve belli dönemlerde bu çalışmalarınızı daha iyi sonuçlar almak için güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan