Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır.

Yeni kurulan veya küçük girişimler genellikle bu adımı atlayarak doğrudan çalışmalar yapmaya başlıyor ya da bu planı yapmaktan korkabiliyorlar. Bu nedenle de ilk etapta dijital pazarlama stratejisi hazırlamaktan kaçınıyorlar.

Bu rehberde, dijital pazarlama stratejinizi basit bir şekilde hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu stratejiyi tek bir sayfa üzerinde dahi toplayabilmek için 5N1K (ne,neden,nerede,ne zaman, nasıl ve kim) soruları üzerinden gideceğiz.

Kim?

Pazarlama stratejinizi hazırlarken ilk önceliğini “kim?” sorunun yanıtı vermek olmalı. Pazarlama çalışmalarınız ile kime ulaşmak istiyorsunuz? Başka bir deyişle hedef kitlenizi kimler oluştuyor. Birkaç cümlede hedef kitlenizin tanımını yapmalı ve onların özelliklerini çıkartarak “kim?” sorunun yanıtı not almalısınız.

Kime yönelik bir pazarlama yapacağınız bilmeden, bu stratejiyi oluşturmaya başlayamazsınız. Stratejinizdeki en önemli kategori hedef kitleniz olacaktır; çünkü her hedef kitleye farklı pazarlama çalışmaları yapmak gerekir ve bu hedef kitleyi bilemeden onlara yönelik çalışmalar hazırlayamazsınız.

Neden?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra “neden?” sorusunun yanıtlarını aramaya başlamalısınız. “Neden?” “Ne?” sorusundan önce gelmektedir; çünkü “Ne?” sorusunun yanıtları hedef kitlenize ve neden pazarlama çalışmaları yaptığınız sorularının yanıtlarına bağlıdır.

Bu nedenle de hedef kitle çalışmalarından sonra birkaç cümle ile, neden dijital pazarlama çalışmalarına ihtiyacınız olduğuna karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşmak, ürün tanıtımları yapmak bu nedenler arasında yer alabilir. Sizin için en önemli olan nedenleri belirleyerek, listenize ekleyin.

Ne?

Pazarlama çalışmalarınızı kime yönelik ve neden yapacağınıza karar verdikten sonra artık dijital pazarlama alanında ne gibi faaliyetler göstereceğinize karar verebilirsiniz. Sosyal medyadan mı faydalanacaksınız? Blog ile içerik pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız? Video içerikler mi üreteceksiniz? Adwords reklamları mı yapacaksınız? E-posta pazarlama çalışmaları mı yapacaksınız?

İş gücünüze ve yer alabileceğiniz kanalları gözden geçirerek hangi mecralarda ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecektir.

Nerede?

Dijital pazarlama kanallarını daraltıp size uygun olanları bulduktan sonra hangi mecralarda nerede yer alacağınıza karar vermelisiniz. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapacaksanız, hangi platformu kullanmanız gerektiğini belirlemeli veya hangilerine öncelik vereceğinizi belirlemelisiniz.

Nereye yoğunlaşacağınıza karar vermek, oluşturacağınız içeriklerin kurgularına da etki edecektir. Ne yapacağınız önemli olduğu kadar nerede bu çalışmaları yapacağınız da bir o kadar önemlidir.

Ne zaman?

Yukarıdaki soruların yanıtlarını bulduktan sonra bu çalışmaları ne zaman yapacağınıza da karar vermelisiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızda daha iyi verim alabilmek için paylaşım yapacağınız zaman dilimlerini iyi seçmeniz gerekiyor. Reklam olsun olmasın, dijital platformlarda dikkat çekebilmek için zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ne zaman paylaşım yapacağınız konusunda ilk etapta belli bir strateji oluşturup, planınıza not edebilirsiniz. Ancak burada bir önerimiz olacak. Her firmanın ve sektörün kendine ait dinamikleri bulunmaktadır. Bu nedenle de bu zamanlamalar şirketten şirkete göre değişiklik gösterebilir. Sizin için en ideal zamanları bulabilmek için belli aralıklarla çalışmalarınızı analiz ederek, takipçilerinizin ve hedef kitlenizin en aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemelisiniz.

Nasıl?

Son olarak “Nasıl?” sorusunu ele alabilirsiniz. Buradaki amacınız ise ölçümlemelerinizi ve analizlerinizi nasıl yapacağınız olmalı. Sosyal medyadaki performansınızı ölçümlemek için nasıl çalışmalar yapacaksınız? Sosyal platformların kendi analiz araçlarını mı kullanacaksınız, kendiniz başka yollarla mı bu analizleri yapacaksınız? Adwords ve e-posta kampanyalarını takip etmek için nasıl bir yola başvuracaksınız? Hangi aralıklarla bu kontrol ve analizleri yapacaksınız?

Dijital pazarlamanın en iyi yanlarından biri de ölçümlenebilir olması. Bu nedenle de pazarlama planınızda bu analiz ve ölçümlemelere de yer vermeli ve bunun için de bir planlama yapmalısınız.

Sonuç

Sonuç olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak aslında bu kadar kolay. Tabii ki bu başlıkların altını doldurduktan sonraki süreç daha zorlu. Ancak ilk etapta bir plan oluşturmak, uzun vadede size bir yol haritası çıkartmış olacaktır.

Zaman içinde bu alt başlıklar üzerine yoğunlaşarak ve zaman içerisindeki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama planınızı daha detaylı ve kapsamlı bir hale getirebilir ve belli dönemlerde bu çalışmalarınızı daha iyi sonuçlar almak için güncelleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan