Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

7 Mart 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları sizlerle paylaşacağız.

İyi bir basın bülteni hazırlamanız tek başına yeterli değildir. Özellikle bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız, basın bültenlerinizin doğru kişilere ve yayınlara ulaştığından emin olmak için bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra da yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken bir takım konular da bulunuyor.

Yayıncılara gün içinde onlarca basın bülteni gelmektedir

Yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken en önemli detay, bu kurumlara gün içerisinde onlarca basın bülteni gelmektedir. Hem PR ajanslarından hem de diğer basın kanallarından otomatik olarak düşen birçok basın bülteni bulunur. Bunun yanı sıra firmalar kendileri de basın bültenleri göndermektedirler.

Bu sebeple de basın bülteninizin başlığının ve içeriğinin dikkat çekici olması oldukça önemlidir. Bu sayede diğer bültenler arasından sıyrılma şansınız bulunur.

İlgili kişiye doğrudan gönderin

Basın bülteninizin yayınlanma şansını artırmak için, ilgili yayıncıda bu işlerle ilgilenen editörü bulmanız ve bu kişiye doğrudan ulaşmanız oldukça önemlidir. Yukarıda belirttiğimi gibi gün içerisinde bu kişiler çok fazla basın bülteni ile karşılaştıkları için, doğru kişiye direkt olarak ulaşmanızın önemi çok fazla.

Yayıncıların “info” yada “iletişim” uzantılı e-postalarına bülteninizi göndermek, basın bülteninizin dikkat çekmemesine neden olabilir. Bu sebeple de ilgili editörlere doğrudan ulaşarak, bülteninizi bu kişilere e-posta ile göndermek, bülteninizin yayınlanma şansını biraz daha artırır.

Doğru yayıncılara ulaşın

Sektörünüzle ilgisi olan ve sizin içeriklerinizi yayınlayabilecek olan basın kuruluşlarına ulaşmanız da bir o kadar önemli. Sizinle hiç ilgisi olmayan bir yayıncıya basın bülteni göndermeniz, boşuna emek harcamanız anlamına gelecektir; aynı zamanda oradaki editörlerin de vaktini alacağınız için, kötü bir izlenim yaratmış olursunuz.

Basın bülteniniz olduğu gibi yayınlanacakmış gibi düşünün

Basın bülteninizi yayıncılara gönderdiğinizde, kimi yayıncılar bu bültenleri kendilerine gelen haliyle doğrudan yayınlarlar. Üzerinde hiç değişiklik yapmayabilir ve hatta yazım hatalarını ve diğer detayları da kontrol etmeyebilirler. Bu nedenle de gönderdiğiniz basın bülteninin yayına hazır bir şekilde olması gerekmektedir. İçeriğinin eksiksiz hazırlanmış olmalı ve yazım hataları ile anlatım bozuklukları içermemesi gerekir. Düzenleme işini editörlere bırakmayarak, kendiniz bunu tamamlamalısınız.

Anlaşılır bir dil kullanın

Basın bülteninizin anlaşılabilir olması çok önemlidir. Hem editörlerin hem de okuyucuların hazırladığınız bülteni anlamaları gerekir. Bu nedenle de karmaşık cümle kalıplarından ve jargonlardan kaçınmalısınız. Aksi takdirde vermek istediğiniz mesajı doğru bir şekilde iletememiş olursunuz.

Kaliteli görseller gönderin

Haberinizle ilgili olan görselleri mutlaka mailinize eklemelisiniz. Editörlerin sizin adınıza görsel bulmalarına izin vermemeniz oldukça önemli. Bu hem onlara iş yükü olacaktır hem de sizin istemediğiniz görsellerin bülteninizde kullanılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de basın bülteninide yer almasını istediğiniz görselleri siz yayıncılara sunmalısınız. Bu görselleri yüksek çözünürlüklü olarak göndermeniz, bülteninizin daha kaliteli olmasını sağlar.

Başlıklarda mesajınızı net verin

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, gün içinde bu yayıncıların çok fazla bülten almasından dolayı başlıklarınız çok önemli bir hal alıyor. Editörler bu bültenlerin başlıklarını okuyarak, yayınlamaya karar veriyorlar. Bu sebeple de çarpıcı bir başlık kullanarak basın bülteninizin ne ile ilgili olduğunu karşı tarafa net bir şekilde belirtmelisiniz.

İletişim bilgilerinizi mutlaka ekleyin

Basın bülteninizin başına iletişim bilgilerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Yayıncılar bülteniniz ya da şirketinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterlerse size bu iletişim kanallarından rahatlıkla ulaşabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin