Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

7 Mart 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları sizlerle paylaşacağız.

İyi bir basın bülteni hazırlamanız tek başına yeterli değildir. Özellikle bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız, basın bültenlerinizin doğru kişilere ve yayınlara ulaştığından emin olmak için bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra da yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken bir takım konular da bulunuyor.

Yayıncılara gün içinde onlarca basın bülteni gelmektedir

Yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken en önemli detay, bu kurumlara gün içerisinde onlarca basın bülteni gelmektedir. Hem PR ajanslarından hem de diğer basın kanallarından otomatik olarak düşen birçok basın bülteni bulunur. Bunun yanı sıra firmalar kendileri de basın bültenleri göndermektedirler.

Bu sebeple de basın bülteninizin başlığının ve içeriğinin dikkat çekici olması oldukça önemlidir. Bu sayede diğer bültenler arasından sıyrılma şansınız bulunur.

İlgili kişiye doğrudan gönderin

Basın bülteninizin yayınlanma şansını artırmak için, ilgili yayıncıda bu işlerle ilgilenen editörü bulmanız ve bu kişiye doğrudan ulaşmanız oldukça önemlidir. Yukarıda belirttiğimi gibi gün içerisinde bu kişiler çok fazla basın bülteni ile karşılaştıkları için, doğru kişiye direkt olarak ulaşmanızın önemi çok fazla.

Yayıncıların “info” yada “iletişim” uzantılı e-postalarına bülteninizi göndermek, basın bülteninizin dikkat çekmemesine neden olabilir. Bu sebeple de ilgili editörlere doğrudan ulaşarak, bülteninizi bu kişilere e-posta ile göndermek, bülteninizin yayınlanma şansını biraz daha artırır.

Doğru yayıncılara ulaşın

Sektörünüzle ilgisi olan ve sizin içeriklerinizi yayınlayabilecek olan basın kuruluşlarına ulaşmanız da bir o kadar önemli. Sizinle hiç ilgisi olmayan bir yayıncıya basın bülteni göndermeniz, boşuna emek harcamanız anlamına gelecektir; aynı zamanda oradaki editörlerin de vaktini alacağınız için, kötü bir izlenim yaratmış olursunuz.

Basın bülteniniz olduğu gibi yayınlanacakmış gibi düşünün

Basın bülteninizi yayıncılara gönderdiğinizde, kimi yayıncılar bu bültenleri kendilerine gelen haliyle doğrudan yayınlarlar. Üzerinde hiç değişiklik yapmayabilir ve hatta yazım hatalarını ve diğer detayları da kontrol etmeyebilirler. Bu nedenle de gönderdiğiniz basın bülteninin yayına hazır bir şekilde olması gerekmektedir. İçeriğinin eksiksiz hazırlanmış olmalı ve yazım hataları ile anlatım bozuklukları içermemesi gerekir. Düzenleme işini editörlere bırakmayarak, kendiniz bunu tamamlamalısınız.

Anlaşılır bir dil kullanın

Basın bülteninizin anlaşılabilir olması çok önemlidir. Hem editörlerin hem de okuyucuların hazırladığınız bülteni anlamaları gerekir. Bu nedenle de karmaşık cümle kalıplarından ve jargonlardan kaçınmalısınız. Aksi takdirde vermek istediğiniz mesajı doğru bir şekilde iletememiş olursunuz.

Kaliteli görseller gönderin

Haberinizle ilgili olan görselleri mutlaka mailinize eklemelisiniz. Editörlerin sizin adınıza görsel bulmalarına izin vermemeniz oldukça önemli. Bu hem onlara iş yükü olacaktır hem de sizin istemediğiniz görsellerin bülteninizde kullanılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de basın bülteninide yer almasını istediğiniz görselleri siz yayıncılara sunmalısınız. Bu görselleri yüksek çözünürlüklü olarak göndermeniz, bülteninizin daha kaliteli olmasını sağlar.

Başlıklarda mesajınızı net verin

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, gün içinde bu yayıncıların çok fazla bülten almasından dolayı başlıklarınız çok önemli bir hal alıyor. Editörler bu bültenlerin başlıklarını okuyarak, yayınlamaya karar veriyorlar. Bu sebeple de çarpıcı bir başlık kullanarak basın bülteninizin ne ile ilgili olduğunu karşı tarafa net bir şekilde belirtmelisiniz.

İletişim bilgilerinizi mutlaka ekleyin

Basın bülteninizin başına iletişim bilgilerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Yayıncılar bülteniniz ya da şirketinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterlerse size bu iletişim kanallarından rahatlıkla ulaşabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan