Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

7 Mart 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları sizlerle paylaşacağız.

İyi bir basın bülteni hazırlamanız tek başına yeterli değildir. Özellikle bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız, basın bültenlerinizin doğru kişilere ve yayınlara ulaştığından emin olmak için bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra da yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken bir takım konular da bulunuyor.

Yayıncılara gün içinde onlarca basın bülteni gelmektedir

Yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken en önemli detay, bu kurumlara gün içerisinde onlarca basın bülteni gelmektedir. Hem PR ajanslarından hem de diğer basın kanallarından otomatik olarak düşen birçok basın bülteni bulunur. Bunun yanı sıra firmalar kendileri de basın bültenleri göndermektedirler.

Bu sebeple de basın bülteninizin başlığının ve içeriğinin dikkat çekici olması oldukça önemlidir. Bu sayede diğer bültenler arasından sıyrılma şansınız bulunur.

İlgili kişiye doğrudan gönderin

Basın bülteninizin yayınlanma şansını artırmak için, ilgili yayıncıda bu işlerle ilgilenen editörü bulmanız ve bu kişiye doğrudan ulaşmanız oldukça önemlidir. Yukarıda belirttiğimi gibi gün içerisinde bu kişiler çok fazla basın bülteni ile karşılaştıkları için, doğru kişiye direkt olarak ulaşmanızın önemi çok fazla.

Yayıncıların “info” yada “iletişim” uzantılı e-postalarına bülteninizi göndermek, basın bülteninizin dikkat çekmemesine neden olabilir. Bu sebeple de ilgili editörlere doğrudan ulaşarak, bülteninizi bu kişilere e-posta ile göndermek, bülteninizin yayınlanma şansını biraz daha artırır.

Doğru yayıncılara ulaşın

Sektörünüzle ilgisi olan ve sizin içeriklerinizi yayınlayabilecek olan basın kuruluşlarına ulaşmanız da bir o kadar önemli. Sizinle hiç ilgisi olmayan bir yayıncıya basın bülteni göndermeniz, boşuna emek harcamanız anlamına gelecektir; aynı zamanda oradaki editörlerin de vaktini alacağınız için, kötü bir izlenim yaratmış olursunuz.

Basın bülteniniz olduğu gibi yayınlanacakmış gibi düşünün

Basın bülteninizi yayıncılara gönderdiğinizde, kimi yayıncılar bu bültenleri kendilerine gelen haliyle doğrudan yayınlarlar. Üzerinde hiç değişiklik yapmayabilir ve hatta yazım hatalarını ve diğer detayları da kontrol etmeyebilirler. Bu nedenle de gönderdiğiniz basın bülteninin yayına hazır bir şekilde olması gerekmektedir. İçeriğinin eksiksiz hazırlanmış olmalı ve yazım hataları ile anlatım bozuklukları içermemesi gerekir. Düzenleme işini editörlere bırakmayarak, kendiniz bunu tamamlamalısınız.

Anlaşılır bir dil kullanın

Basın bülteninizin anlaşılabilir olması çok önemlidir. Hem editörlerin hem de okuyucuların hazırladığınız bülteni anlamaları gerekir. Bu nedenle de karmaşık cümle kalıplarından ve jargonlardan kaçınmalısınız. Aksi takdirde vermek istediğiniz mesajı doğru bir şekilde iletememiş olursunuz.

Kaliteli görseller gönderin

Haberinizle ilgili olan görselleri mutlaka mailinize eklemelisiniz. Editörlerin sizin adınıza görsel bulmalarına izin vermemeniz oldukça önemli. Bu hem onlara iş yükü olacaktır hem de sizin istemediğiniz görsellerin bülteninizde kullanılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de basın bülteninide yer almasını istediğiniz görselleri siz yayıncılara sunmalısınız. Bu görselleri yüksek çözünürlüklü olarak göndermeniz, bülteninizin daha kaliteli olmasını sağlar.

Başlıklarda mesajınızı net verin

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, gün içinde bu yayıncıların çok fazla bülten almasından dolayı başlıklarınız çok önemli bir hal alıyor. Editörler bu bültenlerin başlıklarını okuyarak, yayınlamaya karar veriyorlar. Bu sebeple de çarpıcı bir başlık kullanarak basın bülteninizin ne ile ilgili olduğunu karşı tarafa net bir şekilde belirtmelisiniz.

İletişim bilgilerinizi mutlaka ekleyin

Basın bülteninizin başına iletişim bilgilerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Yayıncılar bülteniniz ya da şirketinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterlerse size bu iletişim kanallarından rahatlıkla ulaşabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin