fbpx

Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler

7 Mart 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları sizlerle paylaşacağız.

İyi bir basın bülteni hazırlamanız tek başına yeterli değildir. Özellikle bir PR ajansı ile çalışmıyorsanız, basın bültenlerinizin doğru kişilere ve yayınlara ulaştığından emin olmak için bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra da yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken bir takım konular da bulunuyor.

Yayıncılara gün içinde onlarca basın bülteni gelmektedir

Yayıncılarla ilgili bilmeniz gereken en önemli detay, bu kurumlara gün içerisinde onlarca basın bülteni gelmektedir. Hem PR ajanslarından hem de diğer basın kanallarından otomatik olarak düşen birçok basın bülteni bulunur. Bunun yanı sıra firmalar kendileri de basın bültenleri göndermektedirler.

Bu sebeple de basın bülteninizin başlığının ve içeriğinin dikkat çekici olması oldukça önemlidir. Bu sayede diğer bültenler arasından sıyrılma şansınız bulunur.

İlgili kişiye doğrudan gönderin

Basın bülteninizin yayınlanma şansını artırmak için, ilgili yayıncıda bu işlerle ilgilenen editörü bulmanız ve bu kişiye doğrudan ulaşmanız oldukça önemlidir. Yukarıda belirttiğimi gibi gün içerisinde bu kişiler çok fazla basın bülteni ile karşılaştıkları için, doğru kişiye direkt olarak ulaşmanızın önemi çok fazla.

Yayıncıların “info” yada “iletişim” uzantılı e-postalarına bülteninizi göndermek, basın bülteninizin dikkat çekmemesine neden olabilir. Bu sebeple de ilgili editörlere doğrudan ulaşarak, bülteninizi bu kişilere e-posta ile göndermek, bülteninizin yayınlanma şansını biraz daha artırır.

Doğru yayıncılara ulaşın

Sektörünüzle ilgisi olan ve sizin içeriklerinizi yayınlayabilecek olan basın kuruluşlarına ulaşmanız da bir o kadar önemli. Sizinle hiç ilgisi olmayan bir yayıncıya basın bülteni göndermeniz, boşuna emek harcamanız anlamına gelecektir; aynı zamanda oradaki editörlerin de vaktini alacağınız için, kötü bir izlenim yaratmış olursunuz.

Basın bülteniniz olduğu gibi yayınlanacakmış gibi düşünün

Basın bülteninizi yayıncılara gönderdiğinizde, kimi yayıncılar bu bültenleri kendilerine gelen haliyle doğrudan yayınlarlar. Üzerinde hiç değişiklik yapmayabilir ve hatta yazım hatalarını ve diğer detayları da kontrol etmeyebilirler. Bu nedenle de gönderdiğiniz basın bülteninin yayına hazır bir şekilde olması gerekmektedir. İçeriğinin eksiksiz hazırlanmış olmalı ve yazım hataları ile anlatım bozuklukları içermemesi gerekir. Düzenleme işini editörlere bırakmayarak, kendiniz bunu tamamlamalısınız.

Anlaşılır bir dil kullanın

Basın bülteninizin anlaşılabilir olması çok önemlidir. Hem editörlerin hem de okuyucuların hazırladığınız bülteni anlamaları gerekir. Bu nedenle de karmaşık cümle kalıplarından ve jargonlardan kaçınmalısınız. Aksi takdirde vermek istediğiniz mesajı doğru bir şekilde iletememiş olursunuz.

Kaliteli görseller gönderin

Haberinizle ilgili olan görselleri mutlaka mailinize eklemelisiniz. Editörlerin sizin adınıza görsel bulmalarına izin vermemeniz oldukça önemli. Bu hem onlara iş yükü olacaktır hem de sizin istemediğiniz görsellerin bülteninizde kullanılmasına neden olacaktır. Bu sebeple de basın bülteninide yer almasını istediğiniz görselleri siz yayıncılara sunmalısınız. Bu görselleri yüksek çözünürlüklü olarak göndermeniz, bülteninizin daha kaliteli olmasını sağlar.

Başlıklarda mesajınızı net verin

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, gün içinde bu yayıncıların çok fazla bülten almasından dolayı başlıklarınız çok önemli bir hal alıyor. Editörler bu bültenlerin başlıklarını okuyarak, yayınlamaya karar veriyorlar. Bu sebeple de çarpıcı bir başlık kullanarak basın bülteninizin ne ile ilgili olduğunu karşı tarafa net bir şekilde belirtmelisiniz.

İletişim bilgilerinizi mutlaka ekleyin

Basın bülteninizin başına iletişim bilgilerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Yayıncılar bülteniniz ya da şirketinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterlerse size bu iletişim kanallarından rahatlıkla ulaşabilmeliler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan