Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak çalıştığınız bir ajans bulunmuyorsa bunları kendiniz de rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Ama öncelikle basın bülteni ve kitinin ne olduğu üzerinde duralım ve sonrasında da bunları nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.

Basın Bülteni nedir?

Basın bülteni, belli bir haberi, konuyu, etkinliği, yeni ürün ya da bir ürünün özelliğini kısa bir şekilde anlatan yazılı iletişim amaçlı rapor veya metindir. Bu bültenlerin amacı, bir organizasyon ya da şirketle ilgili gelişmeleri, haberleri ya da tanıtım amaçlı içeriklerini basın kanallarıyla paylaşmaktır. Bültenler hazırlandıktan sonra, markayla ilgili olabilecek basın kanallarına gönderilir.

Basın bülteni, genellikle PR ajansları tarafından hazırlanır ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi bültenlerinizi de hazırlayabilirsiniz. Bu bültenlerinizi hazırladıktan sonra farklı yayıncılara ulaşarak, onlardan içeriklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.

Basın kiti nedir?

Basın kiti ise marka ile ilgili PR amaçlı olarak kullanılabilecek olan bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasıdır. Burada markanın iletişim kanalları, geçmişte yaptığı PR çalışmalarından örnekler, marka iletişim sorumlusu, markanın görsel ve video içeriklerinden örnekler yer almaktadır.

Basın kiti, firmaların web sitesi üzerinde bulunmalıdır. Böylelikle markanızla ilgili bir haber yapılacağı zaman, basın veya yayıncılar bu sayfa üzerinden markanızla ilgili detaylı bilgilere ve görsel çalışmalara ulaşabilirler. Böylelikle daha kurumsal bir marka imajınız olmuş olur.

Basın bülteni ve basın kiti neden önemli?

Basın bültenleri, markanız hakkında yeni bir bilgi veya haberi basın kanallarında tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra yeni bir ürün tanıtımı ya da lansmanını da basın da duyurmak istediğinizde bu bültenlerden yararlanmanız gerekir.

Basın bülteni ile birçok farklı dijital yayıncıya ve basın kanalına ulaşabilirsiniz. Bu sayede markanızla ilgili haberleri ya da tanıtımları bu basın ve yayıncı kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. Bu kanalların da kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için basın bülteninizle bu kitlelere de ulaşma şansınız olur.

Bunlara ek olarak dijital yayıncıların bazıları, basın bültenlerini ücretsiz olarak yayınlamaktalar. Bu yayıncılara ulaşarak bire bir iletişime geçebilir ve basın bültenlerinizi ücretsiz olarak yayınlatarak, marka tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Basın kitinin de sağladığı bir takım avantajlar vardır. Öncelikle basın kitinizin olması, kurumsal ve profesyonel bir marka iletişimi için ilk adımdır. Basın ve yayıncıların kanallarında sizinle ilgili bir içerik üretildiğinde, editörler markanızla ilgili bilgilere ulaşmak zorundadır. Bu bilgilerin yanı sıra görsel ve video çalışmaların da olması gerekir.

Basın kiti hazırladığınızda, sizinle ilgili haber yapacak kişilere bu içerikleri sağlamış olursunuz ve böylelikle basın tarafında kullanılacak olan bilgileri, görsel ve videoları siz sağlamış olduğunuz için yapılan içeriklerin de bir nevi kontrolünü elinizde tutmuş olursunuz.

Basın kitinin olmaması durumunda içerik yayınlayanlar, internet ortamında sizinle ilgili buldukları herhangi bir bilgiyi, görsel ya da videoyu paylaşabilir; bu durumda da yanlış bilgiler elde edilebileceği gibi kullanılan görsel malzemelerin de kalitesiz olma durumu söz konusu olabilir. Bu da yayıncının hedef kitlesi tarafından hoş karşılanmayacaktır; çünkü söz konusu olan sizin markanızdır ve içeriklerin kalitesiz; bilgilerin hatalı ya da yanlış olması da marka imajınıza zarar verecektir.

Bu sebeple de e-ticaret sitensiz üzerinde bir basın kiti sayfası hazırlamanız ve PR çalışmalarınızda yayıncıları bu sayfaya yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

Basın bülteni ve kiti ile ilgili sık sorulan sorular

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl hazırlanır?

Basın bülteninizin, yayıncıların ve okuyucuların dikkatini çekmesi için dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar vardır. Öncelikle basın bültenin kim hakkında olduğunu ve ne zaman yayınlandığı ile başlamalısınız. Çarpıcı bir başlıkla ilk girişi yaparak, bültenin ilk paragrafında da bülten içeriğinin en önemli konularını ele almalısınız. Yazım hataları ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek, konuyla ilgili görsellerinizi de eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

Basın kiti içerisinde neler bulunmalı?

Basın kiti içerisinde bulunması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Şirket geçmişini ve kim olduğunu anlatan bir metin. (Hakkımızda yazısı)
  • Basın ve PR ile ilgili konularla iletişime geçilecek kişilerin isim ve iletişim bilgileri
  • Önemli basın bültenlerinden birkaçı
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yayıncıların kullanabileceği kaliteli görseller (ürün fotoğrafları, konsept fotoğraflar, videolar, logo vb.)
  • Eğer mevcutsa aldığınız ödüller veya sertifikalar
  • İletişim bilgileriniz

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru PR ajansını seçmeniz, marka iletişiminizin etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu süreçte de doğru ajansı seçerken, bu çalışmalar için ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemeniz; sizinle doğru iletişimi kurabilecek ve taleplerinizi olması gerektiği gibi yerine getirerek marka iletişiminizi verimli bir şekilde sağlayabilecek bir ajans ile çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

PR çalışmalarınızda hangi metrikleri ölçmelisiniz?

PR çalışmaları yaparken bazı metrikleri takip ederek, bu çalışmalarınızın ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Toplam erişim, markayla ilgili basın çıkan haber ve içerik sayısı, bu içeriklere yapılan yorumlar ve yatırım getirisi gibi verileri takip ederek, çalışmalarınızın performans analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan