Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak çalıştığınız bir ajans bulunmuyorsa bunları kendiniz de rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Ama öncelikle basın bülteni ve kitinin ne olduğu üzerinde duralım ve sonrasında da bunları nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.

Basın Bülteni nedir?

Basın bülteni, belli bir haberi, konuyu, etkinliği, yeni ürün ya da bir ürünün özelliğini kısa bir şekilde anlatan yazılı iletişim amaçlı rapor veya metindir. Bu bültenlerin amacı, bir organizasyon ya da şirketle ilgili gelişmeleri, haberleri ya da tanıtım amaçlı içeriklerini basın kanallarıyla paylaşmaktır. Bültenler hazırlandıktan sonra, markayla ilgili olabilecek basın kanallarına gönderilir. Basın bülteni, genellikle PR ajansları tarafından hazırlanır ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi bültenlerinizi de hazırlayabilirsiniz. Bu bültenlerinizi hazırladıktan sonra farklı yayıncılara ulaşarak, onlardan içeriklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.

Basın kiti nedir?

Basın kiti ise marka ile ilgili PR amaçlı olarak kullanılabilecek olan bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasıdır. Burada markanın iletişim kanalları, geçmişte yaptığı PR çalışmalarından örnekler, marka iletişim sorumlusu, markanın görsel ve video içeriklerinden örnekler yer almaktadır. Basın kiti, firmaların web sitesi üzerinde bulunmalıdır. Böylelikle markanızla ilgili bir haber yapılacağı zaman, basın veya yayıncılar bu sayfa üzerinden markanızla ilgili detaylı bilgilere ve görsel çalışmalara ulaşabilirler. Böylelikle daha kurumsal bir marka imajınız olmuş olur.

Basın bülteni ve basın kiti neden önemli?

Basın bültenleri, markanız hakkında yeni bir bilgi veya haberi basın kanallarında tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra yeni bir ürün tanıtımı ya da lansmanını da basın da duyurmak istediğinizde bu bültenlerden yararlanmanız gerekir. Basın bülteni ile birçok farklı dijital yayıncıya ve basın kanalına ulaşabilirsiniz. Bu sayede markanızla ilgili haberleri ya da tanıtımları bu basın ve yayıncı kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. Bu kanalların da kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için basın bülteninizle bu kitlelere de ulaşma şansınız olur. Bunlara ek olarak dijital yayıncıların bazıları, basın bültenlerini ücretsiz olarak yayınlamaktalar. Bu yayıncılara ulaşarak bire bir iletişime geçebilir ve basın bültenlerinizi ücretsiz olarak yayınlatarak, marka tanıtımınızı yapabilirsiniz. Basın kitinin de sağladığı bir takım avantajlar vardır. Öncelikle basın kitinizin olması, kurumsal ve profesyonel bir marka iletişimi için ilk adımdır. Basın ve yayıncıların kanallarında sizinle ilgili bir içerik üretildiğinde, editörler markanızla ilgili bilgilere ulaşmak zorundadır. Bu bilgilerin yanı sıra görsel ve video çalışmaların da olması gerekir. Basın kiti hazırladığınızda, sizinle ilgili haber yapacak kişilere bu içerikleri sağlamış olursunuz ve böylelikle basın tarafında kullanılacak olan bilgileri, görsel ve videoları siz sağlamış olduğunuz için yapılan içeriklerin de bir nevi kontrolünü elinizde tutmuş olursunuz. Basın kitinin olmaması durumunda içerik yayınlayanlar, internet ortamında sizinle ilgili buldukları herhangi bir bilgiyi, görsel ya da videoyu paylaşabilir; bu durumda da yanlış bilgiler elde edilebileceği gibi kullanılan görsel malzemelerin de kalitesiz olma durumu söz konusu olabilir. Bu da yayıncının hedef kitlesi tarafından hoş karşılanmayacaktır; çünkü söz konusu olan sizin markanızdır ve içeriklerin kalitesiz; bilgilerin hatalı ya da yanlış olması da marka imajınıza zarar verecektir. Bu sebeple de e-ticaret sitensiz üzerinde bir basın kiti sayfası hazırlamanız ve PR çalışmalarınızda yayıncıları bu sayfaya yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

Basın bülteni ve kiti ile ilgili sık sorulan sorular

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl hazırlanır?

Basın bülteninizin, yayıncıların ve okuyucuların dikkatini çekmesi için dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar vardır. Öncelikle basın bültenin kim hakkında olduğunu ve ne zaman yayınlandığı ile başlamalısınız. Çarpıcı bir başlıkla ilk girişi yaparak, bültenin ilk paragrafında da bülten içeriğinin en önemli konularını ele almalısınız. Yazım hataları ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek, konuyla ilgili görsellerinizi de eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

Basın kiti içerisinde neler bulunmalı?

Basın kiti içerisinde bulunması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Şirket geçmişini ve kim olduğunu anlatan bir metin. (Hakkımızda yazısı)
  • Basın ve PR ile ilgili konularla iletişime geçilecek kişilerin isim ve iletişim bilgileri
  • Önemli basın bültenlerinden birkaçı
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yayıncıların kullanabileceği kaliteli görseller (ürün fotoğrafları, konsept fotoğraflar, videolar, logo vb.)
  • Eğer mevcutsa aldığınız ödüller veya sertifikalar
  • İletişim bilgileriniz

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru PR ajansını seçmeniz, marka iletişiminizin etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu süreçte de doğru ajansı seçerken, bu çalışmalar için ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemeniz; sizinle doğru iletişimi kurabilecek ve taleplerinizi olması gerektiği gibi yerine getirerek marka iletişiminizi verimli bir şekilde sağlayabilecek bir ajans ile çalışmanız önemlidir. İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

PR çalışmalarınızda hangi metrikleri ölçmelisiniz?

PR çalışmaları yaparken bazı metrikleri takip ederek, bu çalışmalarınızın ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Toplam erişim, markayla ilgili basın çıkan haber ve içerik sayısı, bu içeriklere yapılan yorumlar ve yatırım getirisi gibi verileri takip ederek, çalışmalarınızın performans analizini yapabilirsiniz. İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Markethinkers
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın