Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak çalıştığınız bir ajans bulunmuyorsa bunları kendiniz de rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Ama öncelikle basın bülteni ve kitinin ne olduğu üzerinde duralım ve sonrasında da bunları nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.

Basın Bülteni nedir?

Basın bülteni, belli bir haberi, konuyu, etkinliği, yeni ürün ya da bir ürünün özelliğini kısa bir şekilde anlatan yazılı iletişim amaçlı rapor veya metindir. Bu bültenlerin amacı, bir organizasyon ya da şirketle ilgili gelişmeleri, haberleri ya da tanıtım amaçlı içeriklerini basın kanallarıyla paylaşmaktır. Bültenler hazırlandıktan sonra, markayla ilgili olabilecek basın kanallarına gönderilir.

Basın bülteni, genellikle PR ajansları tarafından hazırlanır ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi bültenlerinizi de hazırlayabilirsiniz. Bu bültenlerinizi hazırladıktan sonra farklı yayıncılara ulaşarak, onlardan içeriklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.

Basın kiti nedir?

Basın kiti ise marka ile ilgili PR amaçlı olarak kullanılabilecek olan bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasıdır. Burada markanın iletişim kanalları, geçmişte yaptığı PR çalışmalarından örnekler, marka iletişim sorumlusu, markanın görsel ve video içeriklerinden örnekler yer almaktadır.

Basın kiti, firmaların web sitesi üzerinde bulunmalıdır. Böylelikle markanızla ilgili bir haber yapılacağı zaman, basın veya yayıncılar bu sayfa üzerinden markanızla ilgili detaylı bilgilere ve görsel çalışmalara ulaşabilirler. Böylelikle daha kurumsal bir marka imajınız olmuş olur.

Basın bülteni ve basın kiti neden önemli?

Basın bültenleri, markanız hakkında yeni bir bilgi veya haberi basın kanallarında tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra yeni bir ürün tanıtımı ya da lansmanını da basın da duyurmak istediğinizde bu bültenlerden yararlanmanız gerekir.

Basın bülteni ile birçok farklı dijital yayıncıya ve basın kanalına ulaşabilirsiniz. Bu sayede markanızla ilgili haberleri ya da tanıtımları bu basın ve yayıncı kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. Bu kanalların da kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için basın bülteninizle bu kitlelere de ulaşma şansınız olur.

Bunlara ek olarak dijital yayıncıların bazıları, basın bültenlerini ücretsiz olarak yayınlamaktalar. Bu yayıncılara ulaşarak bire bir iletişime geçebilir ve basın bültenlerinizi ücretsiz olarak yayınlatarak, marka tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Basın kitinin de sağladığı bir takım avantajlar vardır. Öncelikle basın kitinizin olması, kurumsal ve profesyonel bir marka iletişimi için ilk adımdır. Basın ve yayıncıların kanallarında sizinle ilgili bir içerik üretildiğinde, editörler markanızla ilgili bilgilere ulaşmak zorundadır. Bu bilgilerin yanı sıra görsel ve video çalışmaların da olması gerekir.

Basın kiti hazırladığınızda, sizinle ilgili haber yapacak kişilere bu içerikleri sağlamış olursunuz ve böylelikle basın tarafında kullanılacak olan bilgileri, görsel ve videoları siz sağlamış olduğunuz için yapılan içeriklerin de bir nevi kontrolünü elinizde tutmuş olursunuz.

Basın kitinin olmaması durumunda içerik yayınlayanlar, internet ortamında sizinle ilgili buldukları herhangi bir bilgiyi, görsel ya da videoyu paylaşabilir; bu durumda da yanlış bilgiler elde edilebileceği gibi kullanılan görsel malzemelerin de kalitesiz olma durumu söz konusu olabilir. Bu da yayıncının hedef kitlesi tarafından hoş karşılanmayacaktır; çünkü söz konusu olan sizin markanızdır ve içeriklerin kalitesiz; bilgilerin hatalı ya da yanlış olması da marka imajınıza zarar verecektir.

Bu sebeple de e-ticaret sitensiz üzerinde bir basın kiti sayfası hazırlamanız ve PR çalışmalarınızda yayıncıları bu sayfaya yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

Basın bülteni ve kiti ile ilgili sık sorulan sorular

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl hazırlanır?

Basın bülteninizin, yayıncıların ve okuyucuların dikkatini çekmesi için dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar vardır. Öncelikle basın bültenin kim hakkında olduğunu ve ne zaman yayınlandığı ile başlamalısınız. Çarpıcı bir başlıkla ilk girişi yaparak, bültenin ilk paragrafında da bülten içeriğinin en önemli konularını ele almalısınız. Yazım hataları ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek, konuyla ilgili görsellerinizi de eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

Basın kiti içerisinde neler bulunmalı?

Basın kiti içerisinde bulunması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Şirket geçmişini ve kim olduğunu anlatan bir metin. (Hakkımızda yazısı)
  • Basın ve PR ile ilgili konularla iletişime geçilecek kişilerin isim ve iletişim bilgileri
  • Önemli basın bültenlerinden birkaçı
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yayıncıların kullanabileceği kaliteli görseller (ürün fotoğrafları, konsept fotoğraflar, videolar, logo vb.)
  • Eğer mevcutsa aldığınız ödüller veya sertifikalar
  • İletişim bilgileriniz

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru PR ajansını seçmeniz, marka iletişiminizin etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu süreçte de doğru ajansı seçerken, bu çalışmalar için ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemeniz; sizinle doğru iletişimi kurabilecek ve taleplerinizi olması gerektiği gibi yerine getirerek marka iletişiminizi verimli bir şekilde sağlayabilecek bir ajans ile çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

PR çalışmalarınızda hangi metrikleri ölçmelisiniz?

PR çalışmaları yaparken bazı metrikleri takip ederek, bu çalışmalarınızın ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Toplam erişim, markayla ilgili basın çıkan haber ve içerik sayısı, bu içeriklere yapılan yorumlar ve yatırım getirisi gibi verileri takip ederek, çalışmalarınızın performans analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin