Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

9 Şubat 2020
Sinan Oypan

Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak çalıştığınız bir ajans bulunmuyorsa bunları kendiniz de rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Ama öncelikle basın bülteni ve kitinin ne olduğu üzerinde duralım ve sonrasında da bunları nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.

Basın Bülteni nedir?

Basın bülteni, belli bir haberi, konuyu, etkinliği, yeni ürün ya da bir ürünün özelliğini kısa bir şekilde anlatan yazılı iletişim amaçlı rapor veya metindir. Bu bültenlerin amacı, bir organizasyon ya da şirketle ilgili gelişmeleri, haberleri ya da tanıtım amaçlı içeriklerini basın kanallarıyla paylaşmaktır. Bültenler hazırlandıktan sonra, markayla ilgili olabilecek basın kanallarına gönderilir.

Basın bülteni, genellikle PR ajansları tarafından hazırlanır ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi bültenlerinizi de hazırlayabilirsiniz. Bu bültenlerinizi hazırladıktan sonra farklı yayıncılara ulaşarak, onlardan içeriklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.

Basın kiti nedir?

Basın kiti ise marka ile ilgili PR amaçlı olarak kullanılabilecek olan bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasıdır. Burada markanın iletişim kanalları, geçmişte yaptığı PR çalışmalarından örnekler, marka iletişim sorumlusu, markanın görsel ve video içeriklerinden örnekler yer almaktadır.

Basın kiti, firmaların web sitesi üzerinde bulunmalıdır. Böylelikle markanızla ilgili bir haber yapılacağı zaman, basın veya yayıncılar bu sayfa üzerinden markanızla ilgili detaylı bilgilere ve görsel çalışmalara ulaşabilirler. Böylelikle daha kurumsal bir marka imajınız olmuş olur.

Basın bülteni ve basın kiti neden önemli?

Basın bültenleri, markanız hakkında yeni bir bilgi veya haberi basın kanallarında tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra yeni bir ürün tanıtımı ya da lansmanını da basın da duyurmak istediğinizde bu bültenlerden yararlanmanız gerekir.

Basın bülteni ile birçok farklı dijital yayıncıya ve basın kanalına ulaşabilirsiniz. Bu sayede markanızla ilgili haberleri ya da tanıtımları bu basın ve yayıncı kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. Bu kanalların da kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için basın bülteninizle bu kitlelere de ulaşma şansınız olur.

Bunlara ek olarak dijital yayıncıların bazıları, basın bültenlerini ücretsiz olarak yayınlamaktalar. Bu yayıncılara ulaşarak bire bir iletişime geçebilir ve basın bültenlerinizi ücretsiz olarak yayınlatarak, marka tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Basın kitinin de sağladığı bir takım avantajlar vardır. Öncelikle basın kitinizin olması, kurumsal ve profesyonel bir marka iletişimi için ilk adımdır. Basın ve yayıncıların kanallarında sizinle ilgili bir içerik üretildiğinde, editörler markanızla ilgili bilgilere ulaşmak zorundadır. Bu bilgilerin yanı sıra görsel ve video çalışmaların da olması gerekir.

Basın kiti hazırladığınızda, sizinle ilgili haber yapacak kişilere bu içerikleri sağlamış olursunuz ve böylelikle basın tarafında kullanılacak olan bilgileri, görsel ve videoları siz sağlamış olduğunuz için yapılan içeriklerin de bir nevi kontrolünü elinizde tutmuş olursunuz.

Basın kitinin olmaması durumunda içerik yayınlayanlar, internet ortamında sizinle ilgili buldukları herhangi bir bilgiyi, görsel ya da videoyu paylaşabilir; bu durumda da yanlış bilgiler elde edilebileceği gibi kullanılan görsel malzemelerin de kalitesiz olma durumu söz konusu olabilir. Bu da yayıncının hedef kitlesi tarafından hoş karşılanmayacaktır; çünkü söz konusu olan sizin markanızdır ve içeriklerin kalitesiz; bilgilerin hatalı ya da yanlış olması da marka imajınıza zarar verecektir.

Bu sebeple de e-ticaret sitensiz üzerinde bir basın kiti sayfası hazırlamanız ve PR çalışmalarınızda yayıncıları bu sayfaya yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

Basın bülteni ve kiti ile ilgili sık sorulan sorular

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl hazırlanır?

Basın bülteninizin, yayıncıların ve okuyucuların dikkatini çekmesi için dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar vardır. Öncelikle basın bültenin kim hakkında olduğunu ve ne zaman yayınlandığı ile başlamalısınız. Çarpıcı bir başlıkla ilk girişi yaparak, bültenin ilk paragrafında da bülten içeriğinin en önemli konularını ele almalısınız. Yazım hataları ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek, konuyla ilgili görsellerinizi de eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

Basın kiti içerisinde neler bulunmalı?

Basın kiti içerisinde bulunması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Şirket geçmişini ve kim olduğunu anlatan bir metin. (Hakkımızda yazısı)
  • Basın ve PR ile ilgili konularla iletişime geçilecek kişilerin isim ve iletişim bilgileri
  • Önemli basın bültenlerinden birkaçı
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yayıncıların kullanabileceği kaliteli görseller (ürün fotoğrafları, konsept fotoğraflar, videolar, logo vb.)
  • Eğer mevcutsa aldığınız ödüller veya sertifikalar
  • İletişim bilgileriniz

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru PR ajansını seçmeniz, marka iletişiminizin etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu süreçte de doğru ajansı seçerken, bu çalışmalar için ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemeniz; sizinle doğru iletişimi kurabilecek ve taleplerinizi olması gerektiği gibi yerine getirerek marka iletişiminizi verimli bir şekilde sağlayabilecek bir ajans ile çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

PR çalışmalarınızda hangi metrikleri ölçmelisiniz?

PR çalışmaları yaparken bazı metrikleri takip ederek, bu çalışmalarınızın ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Toplam erişim, markayla ilgili basın çıkan haber ve içerik sayısı, bu içeriklere yapılan yorumlar ve yatırım getirisi gibi verileri takip ederek, çalışmalarınızın performans analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan