Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

9 Şubat 2020
Sinan Oypan

Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak çalıştığınız bir ajans bulunmuyorsa bunları kendiniz de rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Ama öncelikle basın bülteni ve kitinin ne olduğu üzerinde duralım ve sonrasında da bunları nasıl kullanabileceğinizi ele alalım.

Basın Bülteni nedir?

Basın bülteni, belli bir haberi, konuyu, etkinliği, yeni ürün ya da bir ürünün özelliğini kısa bir şekilde anlatan yazılı iletişim amaçlı rapor veya metindir. Bu bültenlerin amacı, bir organizasyon ya da şirketle ilgili gelişmeleri, haberleri ya da tanıtım amaçlı içeriklerini basın kanallarıyla paylaşmaktır. Bültenler hazırlandıktan sonra, markayla ilgili olabilecek basın kanallarına gönderilir.

Basın bülteni, genellikle PR ajansları tarafından hazırlanır ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi bültenlerinizi de hazırlayabilirsiniz. Bu bültenlerinizi hazırladıktan sonra farklı yayıncılara ulaşarak, onlardan içeriklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.

Basın kiti nedir?

Basın kiti ise marka ile ilgili PR amaçlı olarak kullanılabilecek olan bilgilerin tek bir çatı altında toplanmasıdır. Burada markanın iletişim kanalları, geçmişte yaptığı PR çalışmalarından örnekler, marka iletişim sorumlusu, markanın görsel ve video içeriklerinden örnekler yer almaktadır.

Basın kiti, firmaların web sitesi üzerinde bulunmalıdır. Böylelikle markanızla ilgili bir haber yapılacağı zaman, basın veya yayıncılar bu sayfa üzerinden markanızla ilgili detaylı bilgilere ve görsel çalışmalara ulaşabilirler. Böylelikle daha kurumsal bir marka imajınız olmuş olur.

Basın bülteni ve basın kiti neden önemli?

Basın bültenleri, markanız hakkında yeni bir bilgi veya haberi basın kanallarında tanıtmanıza yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra yeni bir ürün tanıtımı ya da lansmanını da basın da duyurmak istediğinizde bu bültenlerden yararlanmanız gerekir.

Basın bülteni ile birçok farklı dijital yayıncıya ve basın kanalına ulaşabilirsiniz. Bu sayede markanızla ilgili haberleri ya da tanıtımları bu basın ve yayıncı kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaştırma şansınız olur. Bu kanalların da kendilerine ait bir hedef kitleleri olduğu için basın bülteninizle bu kitlelere de ulaşma şansınız olur.

Bunlara ek olarak dijital yayıncıların bazıları, basın bültenlerini ücretsiz olarak yayınlamaktalar. Bu yayıncılara ulaşarak bire bir iletişime geçebilir ve basın bültenlerinizi ücretsiz olarak yayınlatarak, marka tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Basın kitinin de sağladığı bir takım avantajlar vardır. Öncelikle basın kitinizin olması, kurumsal ve profesyonel bir marka iletişimi için ilk adımdır. Basın ve yayıncıların kanallarında sizinle ilgili bir içerik üretildiğinde, editörler markanızla ilgili bilgilere ulaşmak zorundadır. Bu bilgilerin yanı sıra görsel ve video çalışmaların da olması gerekir.

Basın kiti hazırladığınızda, sizinle ilgili haber yapacak kişilere bu içerikleri sağlamış olursunuz ve böylelikle basın tarafında kullanılacak olan bilgileri, görsel ve videoları siz sağlamış olduğunuz için yapılan içeriklerin de bir nevi kontrolünü elinizde tutmuş olursunuz.

Basın kitinin olmaması durumunda içerik yayınlayanlar, internet ortamında sizinle ilgili buldukları herhangi bir bilgiyi, görsel ya da videoyu paylaşabilir; bu durumda da yanlış bilgiler elde edilebileceği gibi kullanılan görsel malzemelerin de kalitesiz olma durumu söz konusu olabilir. Bu da yayıncının hedef kitlesi tarafından hoş karşılanmayacaktır; çünkü söz konusu olan sizin markanızdır ve içeriklerin kalitesiz; bilgilerin hatalı ya da yanlış olması da marka imajınıza zarar verecektir.

Bu sebeple de e-ticaret sitensiz üzerinde bir basın kiti sayfası hazırlamanız ve PR çalışmalarınızda yayıncıları bu sayfaya yönlendirmeniz oldukça önemlidir.

Basın bülteni ve kiti ile ilgili sık sorulan sorular

Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl hazırlanır?

Basın bülteninizin, yayıncıların ve okuyucuların dikkatini çekmesi için dikkat etmeniz gereken bir takım detaylar vardır. Öncelikle basın bültenin kim hakkında olduğunu ve ne zaman yayınlandığı ile başlamalısınız. Çarpıcı bir başlıkla ilk girişi yaparak, bültenin ilk paragrafında da bülten içeriğinin en önemli konularını ele almalısınız. Yazım hataları ve anlatım bozukluklarına dikkat ederek, konuyla ilgili görsellerinizi de eklemelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?

Basın kiti içerisinde neler bulunmalı?

Basın kiti içerisinde bulunması gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Şirket geçmişini ve kim olduğunu anlatan bir metin. (Hakkımızda yazısı)
  • Basın ve PR ile ilgili konularla iletişime geçilecek kişilerin isim ve iletişim bilgileri
  • Önemli basın bültenlerinden birkaçı
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili özet bilgiler
  • Markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili yayıncıların kullanabileceği kaliteli görseller (ürün fotoğrafları, konsept fotoğraflar, videolar, logo vb.)
  • Eğer mevcutsa aldığınız ödüller veya sertifikalar
  • İletişim bilgileriniz

PR ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Doğru PR ajansını seçmeniz, marka iletişiminizin etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Bu süreçte de doğru ajansı seçerken, bu çalışmalar için ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemeniz; sizinle doğru iletişimi kurabilecek ve taleplerinizi olması gerektiği gibi yerine getirerek marka iletişiminizi verimli bir şekilde sağlayabilecek bir ajans ile çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

PR çalışmalarınızda hangi metrikleri ölçmelisiniz?

PR çalışmaları yaparken bazı metrikleri takip ederek, bu çalışmalarınızın ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Toplam erişim, markayla ilgili basın çıkan haber ve içerik sayısı, bu içeriklere yapılan yorumlar ve yatırım getirisi gibi verileri takip ederek, çalışmalarınızın performans analizini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan