Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma sürecini hızlandırmış olur. Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok etken marka yaratma sürecinde öne çıkar. Marka kimliğinin temel gereksinimlerinden geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise marka yaratma sürecinde yapılacak çalaışmalar üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istiyorsunuz?

Marka yaratma sürecinde, tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Markanızla karşılaştıklarında gözlerinde nasıl bir imaj oluşacağını sizin belirlemeniz gerekiyor. Bu nedenle kullanacağınız renkler, marka ismi, logunuz ilk etapta markanızın kimliğini dışarıya yansıtacaktır. Seçtiğiniz ismi, logonuzda kullanılan renkler, sloganınız ilk izlenimleri yaratacaktır.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Tüketicilerin gözündeki imajınız için ilk önemli unsurlarınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Logonuz, marka isminiz, kullandığınız renk ve sloganlarınızı özenle seçerek, uzun vadede kullanabileceğiniz bir kimlik oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Online platformlarınızı hazırlayın

Marka yaratmak ve internet üzerinden satış yapmak için online platformlar üzerinde de varlığınızı sürdürmeniz gerekiyor. Öncelikli olarak e-ticaret sitenizi kurmanız ve sonrasında da sosyal ağlar üzerinde kendi profillerinizi oluşturmalısınız. Tüm platformlar üzerinde aynı temaları, slogan, logo ve görsel konseptlerini kullanmanız markanızı oluşturmanızda yardımcı olacaktır. Sürekliliği sağlayarak, tüm platformlarda aynı imajı sergilemeniz gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Markalaşma sürecinde dijital platformda şunların üzerinde durmanız gerekiyor:

  • Özgün olun
  • Kendinize has bir diliniz olsun
  • Akılda kalıcı ve dikkat çekici tasarım şablonları oluşturun
  • Yaptığınız işi ve kimliğinizi tanımlayan bir slogan oluşturun
  • Müşteri iletişim stratejilerinizi oluşturun

İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Yaptığınız tüm işlerde markanızı vurgulayın

Marka yaratma sürecinde, yaptığınız tüm işlerde markanızı öne çıkartmanız ilk başlarda oldukça önemli. Kullanıcıların sizi tanıması ve markanızla aşina olması için bu çalışmaları yapmanız önemli. Web siteniz üzerindeki logo ve sloganlarınızı, sosyal ağlarda ve diğer platformlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızda da kullanmalı ve markanızı vurgulamalısınız.

Bununla beraber tüm çalışmalarınızda aynı iletişim dilini kullanmanız ve içeriklerinizde de bir süreklilik sağlamanız markalaşma açısından önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Hedef kitlenizi netleştirin

Markanızın ulaşacağı kitleyi de en başta belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenize göre, kullanacağınız slogan, logo, renkler, tasarımlar ve kullanacağınız dil hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de öncelikli çalışmalarınızdan biri hedef kitleyi analiz etmek ve onlara hitap edebilecek bir marka kimliği oluşturmaktır. Hedef kitlenizi anlamamanız, onlara doğru şekilde ulaşamamanıza neden olur.

Sürekliliği koruyun

Markalaşma sürecinde tüm çalışmalarınızda ve web sitenizde aynı dili kullanmanız, iletişim stratejinizi oluşturmanız, aynı görsel temalarını kullanmanız ve bir bütünlük oluşturmanız oldukça önemlidir. Tüketicilerin gözünde marka değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve hep aynı şablonla ilerlemeniz marka algısı yaratmanız için önemlidir.

Tüketicilere bir değer sunun

Marka yaratmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de tüketicilere bir değer sunmaktır. Rakiplerden farklılaşabilmek ve onların önüne geçebilmek; tüketicilere sizden alışveriş yapmaları ve sizi takip edebilmek için bir sebep vermeniz gerekir. Bu da onlara sunduğunuz değerdir. Ürün ya da hizmetlerinizin tüketicilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığı; pazarlama veya içerik çalışmalarınızda tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunmak veya müşteri destek kalitesini en yukarıda tutarak, müşteri memnuniyetini artırmak bu süreçte tüketicilere değer katmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan