Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma sürecini hızlandırmış olur. Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok etken marka yaratma sürecinde öne çıkar. Marka kimliğinin temel gereksinimlerinden geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise marka yaratma sürecinde yapılacak çalaışmalar üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istiyorsunuz?

Marka yaratma sürecinde, tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Markanızla karşılaştıklarında gözlerinde nasıl bir imaj oluşacağını sizin belirlemeniz gerekiyor. Bu nedenle kullanacağınız renkler, marka ismi, logunuz ilk etapta markanızın kimliğini dışarıya yansıtacaktır. Seçtiğiniz ismi, logonuzda kullanılan renkler, sloganınız ilk izlenimleri yaratacaktır.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Tüketicilerin gözündeki imajınız için ilk önemli unsurlarınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Logonuz, marka isminiz, kullandığınız renk ve sloganlarınızı özenle seçerek, uzun vadede kullanabileceğiniz bir kimlik oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Online platformlarınızı hazırlayın

Marka yaratmak ve internet üzerinden satış yapmak için online platformlar üzerinde de varlığınızı sürdürmeniz gerekiyor. Öncelikli olarak e-ticaret sitenizi kurmanız ve sonrasında da sosyal ağlar üzerinde kendi profillerinizi oluşturmalısınız. Tüm platformlar üzerinde aynı temaları, slogan, logo ve görsel konseptlerini kullanmanız markanızı oluşturmanızda yardımcı olacaktır. Sürekliliği sağlayarak, tüm platformlarda aynı imajı sergilemeniz gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Markalaşma sürecinde dijital platformda şunların üzerinde durmanız gerekiyor:

  • Özgün olun
  • Kendinize has bir diliniz olsun
  • Akılda kalıcı ve dikkat çekici tasarım şablonları oluşturun
  • Yaptığınız işi ve kimliğinizi tanımlayan bir slogan oluşturun
  • Müşteri iletişim stratejilerinizi oluşturun

İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Yaptığınız tüm işlerde markanızı vurgulayın

Marka yaratma sürecinde, yaptığınız tüm işlerde markanızı öne çıkartmanız ilk başlarda oldukça önemli. Kullanıcıların sizi tanıması ve markanızla aşina olması için bu çalışmaları yapmanız önemli. Web siteniz üzerindeki logo ve sloganlarınızı, sosyal ağlarda ve diğer platformlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızda da kullanmalı ve markanızı vurgulamalısınız.

Bununla beraber tüm çalışmalarınızda aynı iletişim dilini kullanmanız ve içeriklerinizde de bir süreklilik sağlamanız markalaşma açısından önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Hedef kitlenizi netleştirin

Markanızın ulaşacağı kitleyi de en başta belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenize göre, kullanacağınız slogan, logo, renkler, tasarımlar ve kullanacağınız dil hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de öncelikli çalışmalarınızdan biri hedef kitleyi analiz etmek ve onlara hitap edebilecek bir marka kimliği oluşturmaktır. Hedef kitlenizi anlamamanız, onlara doğru şekilde ulaşamamanıza neden olur.

Sürekliliği koruyun

Markalaşma sürecinde tüm çalışmalarınızda ve web sitenizde aynı dili kullanmanız, iletişim stratejinizi oluşturmanız, aynı görsel temalarını kullanmanız ve bir bütünlük oluşturmanız oldukça önemlidir. Tüketicilerin gözünde marka değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve hep aynı şablonla ilerlemeniz marka algısı yaratmanız için önemlidir.

Tüketicilere bir değer sunun

Marka yaratmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de tüketicilere bir değer sunmaktır. Rakiplerden farklılaşabilmek ve onların önüne geçebilmek; tüketicilere sizden alışveriş yapmaları ve sizi takip edebilmek için bir sebep vermeniz gerekir. Bu da onlara sunduğunuz değerdir. Ürün ya da hizmetlerinizin tüketicilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığı; pazarlama veya içerik çalışmalarınızda tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunmak veya müşteri destek kalitesini en yukarıda tutarak, müşteri memnuniyetini artırmak bu süreçte tüketicilere değer katmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın