Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

19 Ekim 2020
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma sürecini hızlandırmış olur. Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok etken marka yaratma sürecinde öne çıkar. Marka kimliğinin temel gereksinimlerinden geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise marka yaratma sürecinde yapılacak çalaışmalar üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istiyorsunuz?

Marka yaratma sürecinde, tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Markanızla karşılaştıklarında gözlerinde nasıl bir imaj oluşacağını sizin belirlemeniz gerekiyor. Bu nedenle kullanacağınız renkler, marka ismi, logunuz ilk etapta markanızın kimliğini dışarıya yansıtacaktır. Seçtiğiniz ismi, logonuzda kullanılan renkler, sloganınız ilk izlenimleri yaratacaktır.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Tüketicilerin gözündeki imajınız için ilk önemli unsurlarınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Logonuz, marka isminiz, kullandığınız renk ve sloganlarınızı özenle seçerek, uzun vadede kullanabileceğiniz bir kimlik oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Online platformlarınızı hazırlayın

Marka yaratmak ve internet üzerinden satış yapmak için online platformlar üzerinde de varlığınızı sürdürmeniz gerekiyor. Öncelikli olarak e-ticaret sitenizi kurmanız ve sonrasında da sosyal ağlar üzerinde kendi profillerinizi oluşturmalısınız. Tüm platformlar üzerinde aynı temaları, slogan, logo ve görsel konseptlerini kullanmanız markanızı oluşturmanızda yardımcı olacaktır. Sürekliliği sağlayarak, tüm platformlarda aynı imajı sergilemeniz gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Markalaşma sürecinde dijital platformda şunların üzerinde durmanız gerekiyor:

  • Özgün olun
  • Kendinize has bir diliniz olsun
  • Akılda kalıcı ve dikkat çekici tasarım şablonları oluşturun
  • Yaptığınız işi ve kimliğinizi tanımlayan bir slogan oluşturun
  • Müşteri iletişim stratejilerinizi oluşturun

İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Yaptığınız tüm işlerde markanızı vurgulayın

Marka yaratma sürecinde, yaptığınız tüm işlerde markanızı öne çıkartmanız ilk başlarda oldukça önemli. Kullanıcıların sizi tanıması ve markanızla aşina olması için bu çalışmaları yapmanız önemli. Web siteniz üzerindeki logo ve sloganlarınızı, sosyal ağlarda ve diğer platformlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızda da kullanmalı ve markanızı vurgulamalısınız.

Bununla beraber tüm çalışmalarınızda aynı iletişim dilini kullanmanız ve içeriklerinizde de bir süreklilik sağlamanız markalaşma açısından önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Hedef kitlenizi netleştirin

Markanızın ulaşacağı kitleyi de en başta belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenize göre, kullanacağınız slogan, logo, renkler, tasarımlar ve kullanacağınız dil hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de öncelikli çalışmalarınızdan biri hedef kitleyi analiz etmek ve onlara hitap edebilecek bir marka kimliği oluşturmaktır. Hedef kitlenizi anlamamanız, onlara doğru şekilde ulaşamamanıza neden olur.

Sürekliliği koruyun

Markalaşma sürecinde tüm çalışmalarınızda ve web sitenizde aynı dili kullanmanız, iletişim stratejinizi oluşturmanız, aynı görsel temalarını kullanmanız ve bir bütünlük oluşturmanız oldukça önemlidir. Tüketicilerin gözünde marka değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve hep aynı şablonla ilerlemeniz marka algısı yaratmanız için önemlidir.

Tüketicilere bir değer sunun

Marka yaratmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de tüketicilere bir değer sunmaktır. Rakiplerden farklılaşabilmek ve onların önüne geçebilmek; tüketicilere sizden alışveriş yapmaları ve sizi takip edebilmek için bir sebep vermeniz gerekir. Bu da onlara sunduğunuz değerdir. Ürün ya da hizmetlerinizin tüketicilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığı; pazarlama veya içerik çalışmalarınızda tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunmak veya müşteri destek kalitesini en yukarıda tutarak, müşteri memnuniyetini artırmak bu süreçte tüketicilere değer katmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan