fbpx

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma sürecini hızlandırmış olur. Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok etken marka yaratma sürecinde öne çıkar. Marka kimliğinin temel gereksinimlerinden geçtiğimiz günlerde bahsetmiştik aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise marka yaratma sürecinde yapılacak çalaışmalar üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları

Tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istiyorsunuz?

Marka yaratma sürecinde, tüketicilerin sizi nasıl görmelerini istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Markanızla karşılaştıklarında gözlerinde nasıl bir imaj oluşacağını sizin belirlemeniz gerekiyor. Bu nedenle kullanacağınız renkler, marka ismi, logunuz ilk etapta markanızın kimliğini dışarıya yansıtacaktır. Seçtiğiniz ismi, logonuzda kullanılan renkler, sloganınız ilk izlenimleri yaratacaktır.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Tüketicilerin gözündeki imajınız için ilk önemli unsurlarınızı net bir şekilde belirlemeniz önemlidir. Logonuz, marka isminiz, kullandığınız renk ve sloganlarınızı özenle seçerek, uzun vadede kullanabileceğiniz bir kimlik oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Online platformlarınızı hazırlayın

Marka yaratmak ve internet üzerinden satış yapmak için online platformlar üzerinde de varlığınızı sürdürmeniz gerekiyor. Öncelikli olarak e-ticaret sitenizi kurmanız ve sonrasında da sosyal ağlar üzerinde kendi profillerinizi oluşturmalısınız. Tüm platformlar üzerinde aynı temaları, slogan, logo ve görsel konseptlerini kullanmanız markanızı oluşturmanızda yardımcı olacaktır. Sürekliliği sağlayarak, tüm platformlarda aynı imajı sergilemeniz gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Markalaşma sürecinde dijital platformda şunların üzerinde durmanız gerekiyor:

  • Özgün olun
  • Kendinize has bir diliniz olsun
  • Akılda kalıcı ve dikkat çekici tasarım şablonları oluşturun
  • Yaptığınız işi ve kimliğinizi tanımlayan bir slogan oluşturun
  • Müşteri iletişim stratejilerinizi oluşturun

İlgili rehber: Markanıza kişisel bir dokunuş eklemek için yapabilceğiniz çalışmalar

Yaptığınız tüm işlerde markanızı vurgulayın

Marka yaratma sürecinde, yaptığınız tüm işlerde markanızı öne çıkartmanız ilk başlarda oldukça önemli. Kullanıcıların sizi tanıması ve markanızla aşina olması için bu çalışmaları yapmanız önemli. Web siteniz üzerindeki logo ve sloganlarınızı, sosyal ağlarda ve diğer platformlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızda da kullanmalı ve markanızı vurgulamalısınız.

Bununla beraber tüm çalışmalarınızda aynı iletişim dilini kullanmanız ve içeriklerinizde de bir süreklilik sağlamanız markalaşma açısından önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Hedef kitlenizi netleştirin

Markanızın ulaşacağı kitleyi de en başta belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenize göre, kullanacağınız slogan, logo, renkler, tasarımlar ve kullanacağınız dil hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de öncelikli çalışmalarınızdan biri hedef kitleyi analiz etmek ve onlara hitap edebilecek bir marka kimliği oluşturmaktır. Hedef kitlenizi anlamamanız, onlara doğru şekilde ulaşamamanıza neden olur.

Sürekliliği koruyun

Markalaşma sürecinde tüm çalışmalarınızda ve web sitenizde aynı dili kullanmanız, iletişim stratejinizi oluşturmanız, aynı görsel temalarını kullanmanız ve bir bütünlük oluşturmanız oldukça önemlidir. Tüketicilerin gözünde marka değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve hep aynı şablonla ilerlemeniz marka algısı yaratmanız için önemlidir.

Tüketicilere bir değer sunun

Marka yaratmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de tüketicilere bir değer sunmaktır. Rakiplerden farklılaşabilmek ve onların önüne geçebilmek; tüketicilere sizden alışveriş yapmaları ve sizi takip edebilmek için bir sebep vermeniz gerekir. Bu da onlara sunduğunuz değerdir. Ürün ya da hizmetlerinizin tüketicilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığı; pazarlama veya içerik çalışmalarınızda tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak bilgiler sunmak veya müşteri destek kalitesini en yukarıda tutarak, müşteri memnuniyetini artırmak bu süreçte tüketicilere değer katmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan