Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler.

Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da kazanılabilir; fakat ne kadar erken bir şekilde bu alışkanlıklar rayına oturursa, o kadar iyi olacaktır. Bu rehberimizde de para yönetiminde başarılı olan küçük işletmelerin 6 finansal alışkanlığını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Düzenli olarak finansal geçmişi kontrol etmek

Şirket içindeki paranın ve bu paranın nasıl yönetildiği düzenli olarak kontrol edildiğinde, finansal durum hakkında bir bilgi sahibi olunur. Şirket harcamalarının kontrol edilmesi, aylık olarak ne kadar kazanç elde edildiği ve bu kazancının ne kadar kar olarak kaldığının raporlanması gerekir. Şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınızı, şirket çalışanları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı, ödediğiniz vergileri düzenli olarak kontrol etmeniz, elinizdeki parayı daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Bütçe yönetimi yapmak

Geçmiş raporları tutmak ve incelemenin yanı sıra bir de aylık olarak bir bütçe planlaması yapmanız gerekir. Her ay başında bu bütçe raporunu hazırladığınızda, ay içerisinde ne gibi harcamalar yapacağınızı, çalışanlarınıza ne kadar maaş ödeyeceğinizi, gereksiz harcamalardan kaçınmak için neler yapabileceğinizi görmenizi sağlar. Ay başında ne kadarlık bir para harcayanızı, önceki aydan ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi ve tahmini olarak bu ay ne kadarlık satış yapacağınızı belirlemek, daha planlı bir şekilde ilerlemenize olanak tanır.

Vergiler için belli bir para ayırmak

Yaptığınız satışlar sonucu, bir sonraki ay bu satışlar için belli bir miktar vergi ödemeniz gerekir. Ortalama olarak aylık ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi tahmin ediyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yoğun dönemlerde veya sezonluk artışlar yaşadığınız dönemlerde ödeyeceğiniz vergi de artacaktır. Bu dönemlerde bu vergileri de göz önünde bulundurarak, kenara bir para ayırmanız gerekir. Aksi takdirde vergilerinizi ödeyememeniz maliye tarafından sıkıntılar yaşamanıza neden olur.

Gereksiz harcamaları belirlemek

Geçmişe dönük bütçe yönetimi yapmak, şirket için ne kadarlık gereksiz harcama yaptığınızı da size gösterecektir. Geçmişte yaptığınız ve devamlı olarak da yapmaya devam ettiğiniz bir takım harcamalar aslında sizin için gerekli olmayabilir. Bu durumda da gereksiz harcamalarınızı azaltmanız gerekir. Bunun için de düzenli olarak bütçe yönetimi yapmanız ve yaptığınız harcamaları kayıt altında tutmalısınız. Böylelikle geçmişe yönelik incelemeler yaptığınızda gereksiz harcamalarınızı görerek, ilerleyen zamanlarda bunları en aza indirgeyebilirsiniz.

Vergi indirimlerinden yararlanın

Kestiğiniz her fatura için KDV ve bunların yanı sıra gelir vergisi ve stopaj gibi farklı vergiler ödemeniz gerekir. Mali müşavirinizle görüşerek bu vergilerden ne kadarlık bir indirim sağlayabileceğinizi görüşmelisiniz. Hizmet firması değilseniz, şirket masraflarınızı vergi indirimlerinde kullanabilirsiniz. Hizmet firmalarının şirket masrafları daha az olduğu için bu indirimlerden daha az yararlanabiliyorlar.

Yine mali müşavirinizin yönlendirmesi ile bu vergi indirimlerinden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda bilgi almanız ve gerekli işlemleri yapmanız elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

Şirket karından kendinize bir maaş ayırın

Şirketinizin karlılığının sağlanabilmesi ve şirkete yatırım yapılabilmesi için şirketin karlı görünmesi ve kasasında belli miktarda bir para olması gerekir. Bu sebeple de şirket karının tamamını harcamaktansa bu kardan kendinize belli bir maaş belirlemeniz daha doğru olacaktır. Bu sayede kendinize ayırdığınız pay haricindeki kar miktarını şirketin kasasına atabilir ve kalan bu parayı şirketinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi şirketinizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden ihtiyacınız uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin