Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

11 Mayıs 2017
Ferad Osman Sali
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler.

Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da kazanılabilir; fakat ne kadar erken bir şekilde bu alışkanlıklar rayına oturursa, o kadar iyi olacaktır. Bu rehberimizde de para yönetiminde başarılı olan küçük işletmelerin 6 finansal alışkanlığını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Düzenli olarak finansal geçmişi kontrol etmek

Şirket içindeki paranın ve bu paranın nasıl yönetildiği düzenli olarak kontrol edildiğinde, finansal durum hakkında bir bilgi sahibi olunur. Şirket harcamalarının kontrol edilmesi, aylık olarak ne kadar kazanç elde edildiği ve bu kazancının ne kadar kar olarak kaldığının raporlanması gerekir. Şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınızı, şirket çalışanları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı, ödediğiniz vergileri düzenli olarak kontrol etmeniz, elinizdeki parayı daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Bütçe yönetimi yapmak

Geçmiş raporları tutmak ve incelemenin yanı sıra bir de aylık olarak bir bütçe planlaması yapmanız gerekir. Her ay başında bu bütçe raporunu hazırladığınızda, ay içerisinde ne gibi harcamalar yapacağınızı, çalışanlarınıza ne kadar maaş ödeyeceğinizi, gereksiz harcamalardan kaçınmak için neler yapabileceğinizi görmenizi sağlar. Ay başında ne kadarlık bir para harcayanızı, önceki aydan ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi ve tahmini olarak bu ay ne kadarlık satış yapacağınızı belirlemek, daha planlı bir şekilde ilerlemenize olanak tanır.

Vergiler için belli bir para ayırmak

Yaptığınız satışlar sonucu, bir sonraki ay bu satışlar için belli bir miktar vergi ödemeniz gerekir. Ortalama olarak aylık ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi tahmin ediyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yoğun dönemlerde veya sezonluk artışlar yaşadığınız dönemlerde ödeyeceğiniz vergi de artacaktır. Bu dönemlerde bu vergileri de göz önünde bulundurarak, kenara bir para ayırmanız gerekir. Aksi takdirde vergilerinizi ödeyememeniz maliye tarafından sıkıntılar yaşamanıza neden olur.

Gereksiz harcamaları belirlemek

Geçmişe dönük bütçe yönetimi yapmak, şirket için ne kadarlık gereksiz harcama yaptığınızı da size gösterecektir. Geçmişte yaptığınız ve devamlı olarak da yapmaya devam ettiğiniz bir takım harcamalar aslında sizin için gerekli olmayabilir. Bu durumda da gereksiz harcamalarınızı azaltmanız gerekir. Bunun için de düzenli olarak bütçe yönetimi yapmanız ve yaptığınız harcamaları kayıt altında tutmalısınız. Böylelikle geçmişe yönelik incelemeler yaptığınızda gereksiz harcamalarınızı görerek, ilerleyen zamanlarda bunları en aza indirgeyebilirsiniz.

Vergi indirimlerinden yararlanın

Kestiğiniz her fatura için KDV ve bunların yanı sıra gelir vergisi ve stopaj gibi farklı vergiler ödemeniz gerekir. Mali müşavirinizle görüşerek bu vergilerden ne kadarlık bir indirim sağlayabileceğinizi görüşmelisiniz. Hizmet firması değilseniz, şirket masraflarınızı vergi indirimlerinde kullanabilirsiniz. Hizmet firmalarının şirket masrafları daha az olduğu için bu indirimlerden daha az yararlanabiliyorlar.

Yine mali müşavirinizin yönlendirmesi ile bu vergi indirimlerinden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda bilgi almanız ve gerekli işlemleri yapmanız elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

Şirket karından kendinize bir maaş ayırın

Şirketinizin karlılığının sağlanabilmesi ve şirkete yatırım yapılabilmesi için şirketin karlı görünmesi ve kasasında belli miktarda bir para olması gerekir. Bu sebeple de şirket karının tamamını harcamaktansa bu kardan kendinize belli bir maaş belirlemeniz daha doğru olacaktır. Bu sayede kendinize ayırdığınız pay haricindeki kar miktarını şirketin kasasına atabilir ve kalan bu parayı şirketinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi şirketinizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden ihtiyacınız uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Logo Entegrasyonu Nedir? Avantajları Nelerdir?
Logo Entegrasyonu Nedir? Avantajları Nelerdir?
Günümüzde ticari faaliyetler, pek çok alt başlığa ayrılarak daha kompleks bir hâle gelmiş durumda. Yoğun rekabet ortamında başarılı olmak; sipariş yönetiminden CRM’e, muhasebe işlemlerinden kargo süreçlerine kadar birçok...
12 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimcilik, serbest piyasa ekonomisinin önemli unsurlarından biridir. İyi planlanmış bir teşebbüs piyasa ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur. Girişimciliğin avantajları ise bireysel, kurumsal ve toplumsal olarak...
29 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır ?
KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır ?
KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir? KOSGEB Girişimcilik Belgesi, KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı) tarafından kişilere verilen belgedir. Yeni bir iş kurmak veya mevcut bir...
3 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Ferad Osman Sali