fbpx

Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler.

Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da kazanılabilir; fakat ne kadar erken bir şekilde bu alışkanlıklar rayına oturursa, o kadar iyi olacaktır. Bu rehberimizde de para yönetiminde başarılı olan küçük işletmelerin 6 finansal alışkanlığını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Düzenli olarak finansal geçmişi kontrol etmek

Şirket içindeki paranın ve bu paranın nasıl yönetildiği düzenli olarak kontrol edildiğinde, finansal durum hakkında bir bilgi sahibi olunur. Şirket harcamalarının kontrol edilmesi, aylık olarak ne kadar kazanç elde edildiği ve bu kazancının ne kadar kar olarak kaldığının raporlanması gerekir. Şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınızı, şirket çalışanları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı, ödediğiniz vergileri düzenli olarak kontrol etmeniz, elinizdeki parayı daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Bütçe yönetimi yapmak

Geçmiş raporları tutmak ve incelemenin yanı sıra bir de aylık olarak bir bütçe planlaması yapmanız gerekir. Her ay başında bu bütçe raporunu hazırladığınızda, ay içerisinde ne gibi harcamalar yapacağınızı, çalışanlarınıza ne kadar maaş ödeyeceğinizi, gereksiz harcamalardan kaçınmak için neler yapabileceğinizi görmenizi sağlar. Ay başında ne kadarlık bir para harcayanızı, önceki aydan ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi ve tahmini olarak bu ay ne kadarlık satış yapacağınızı belirlemek, daha planlı bir şekilde ilerlemenize olanak tanır.

Vergiler için belli bir para ayırmak

Yaptığınız satışlar sonucu, bir sonraki ay bu satışlar için belli bir miktar vergi ödemeniz gerekir. Ortalama olarak aylık ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi tahmin ediyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yoğun dönemlerde veya sezonluk artışlar yaşadığınız dönemlerde ödeyeceğiniz vergi de artacaktır. Bu dönemlerde bu vergileri de göz önünde bulundurarak, kenara bir para ayırmanız gerekir. Aksi takdirde vergilerinizi ödeyememeniz maliye tarafından sıkıntılar yaşamanıza neden olur.

Gereksiz harcamaları belirlemek

Geçmişe dönük bütçe yönetimi yapmak, şirket için ne kadarlık gereksiz harcama yaptığınızı da size gösterecektir. Geçmişte yaptığınız ve devamlı olarak da yapmaya devam ettiğiniz bir takım harcamalar aslında sizin için gerekli olmayabilir. Bu durumda da gereksiz harcamalarınızı azaltmanız gerekir. Bunun için de düzenli olarak bütçe yönetimi yapmanız ve yaptığınız harcamaları kayıt altında tutmalısınız. Böylelikle geçmişe yönelik incelemeler yaptığınızda gereksiz harcamalarınızı görerek, ilerleyen zamanlarda bunları en aza indirgeyebilirsiniz.

Vergi indirimlerinden yararlanın

Kestiğiniz her fatura için KDV ve bunların yanı sıra gelir vergisi ve stopaj gibi farklı vergiler ödemeniz gerekir. Mali müşavirinizle görüşerek bu vergilerden ne kadarlık bir indirim sağlayabileceğinizi görüşmelisiniz. Hizmet firması değilseniz, şirket masraflarınızı vergi indirimlerinde kullanabilirsiniz. Hizmet firmalarının şirket masrafları daha az olduğu için bu indirimlerden daha az yararlanabiliyorlar.

Yine mali müşavirinizin yönlendirmesi ile bu vergi indirimlerinden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda bilgi almanız ve gerekli işlemleri yapmanız elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

Şirket karından kendinize bir maaş ayırın

Şirketinizin karlılığının sağlanabilmesi ve şirkete yatırım yapılabilmesi için şirketin karlı görünmesi ve kasasında belli miktarda bir para olması gerekir. Bu sebeple de şirket karının tamamını harcamaktansa bu kardan kendinize belli bir maaş belirlemeniz daha doğru olacaktır. Bu sayede kendinize ayırdığınız pay haricindeki kar miktarını şirketin kasasına atabilir ve kalan bu parayı şirketinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi şirketinizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden ihtiyacınız uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan