Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

11 Mayıs 2017
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler.

Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da kazanılabilir; fakat ne kadar erken bir şekilde bu alışkanlıklar rayına oturursa, o kadar iyi olacaktır. Bu rehberimizde de para yönetiminde başarılı olan küçük işletmelerin 6 finansal alışkanlığını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Düzenli olarak finansal geçmişi kontrol etmek

Şirket içindeki paranın ve bu paranın nasıl yönetildiği düzenli olarak kontrol edildiğinde, finansal durum hakkında bir bilgi sahibi olunur. Şirket harcamalarının kontrol edilmesi, aylık olarak ne kadar kazanç elde edildiği ve bu kazancının ne kadar kar olarak kaldığının raporlanması gerekir. Şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınızı, şirket çalışanları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı, ödediğiniz vergileri düzenli olarak kontrol etmeniz, elinizdeki parayı daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Bütçe yönetimi yapmak

Geçmiş raporları tutmak ve incelemenin yanı sıra bir de aylık olarak bir bütçe planlaması yapmanız gerekir. Her ay başında bu bütçe raporunu hazırladığınızda, ay içerisinde ne gibi harcamalar yapacağınızı, çalışanlarınıza ne kadar maaş ödeyeceğinizi, gereksiz harcamalardan kaçınmak için neler yapabileceğinizi görmenizi sağlar. Ay başında ne kadarlık bir para harcayanızı, önceki aydan ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi ve tahmini olarak bu ay ne kadarlık satış yapacağınızı belirlemek, daha planlı bir şekilde ilerlemenize olanak tanır.

Vergiler için belli bir para ayırmak

Yaptığınız satışlar sonucu, bir sonraki ay bu satışlar için belli bir miktar vergi ödemeniz gerekir. Ortalama olarak aylık ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi tahmin ediyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yoğun dönemlerde veya sezonluk artışlar yaşadığınız dönemlerde ödeyeceğiniz vergi de artacaktır. Bu dönemlerde bu vergileri de göz önünde bulundurarak, kenara bir para ayırmanız gerekir. Aksi takdirde vergilerinizi ödeyememeniz maliye tarafından sıkıntılar yaşamanıza neden olur.

Gereksiz harcamaları belirlemek

Geçmişe dönük bütçe yönetimi yapmak, şirket için ne kadarlık gereksiz harcama yaptığınızı da size gösterecektir. Geçmişte yaptığınız ve devamlı olarak da yapmaya devam ettiğiniz bir takım harcamalar aslında sizin için gerekli olmayabilir. Bu durumda da gereksiz harcamalarınızı azaltmanız gerekir. Bunun için de düzenli olarak bütçe yönetimi yapmanız ve yaptığınız harcamaları kayıt altında tutmalısınız. Böylelikle geçmişe yönelik incelemeler yaptığınızda gereksiz harcamalarınızı görerek, ilerleyen zamanlarda bunları en aza indirgeyebilirsiniz.

Vergi indirimlerinden yararlanın

Kestiğiniz her fatura için KDV ve bunların yanı sıra gelir vergisi ve stopaj gibi farklı vergiler ödemeniz gerekir. Mali müşavirinizle görüşerek bu vergilerden ne kadarlık bir indirim sağlayabileceğinizi görüşmelisiniz. Hizmet firması değilseniz, şirket masraflarınızı vergi indirimlerinde kullanabilirsiniz. Hizmet firmalarının şirket masrafları daha az olduğu için bu indirimlerden daha az yararlanabiliyorlar.

Yine mali müşavirinizin yönlendirmesi ile bu vergi indirimlerinden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda bilgi almanız ve gerekli işlemleri yapmanız elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

Şirket karından kendinize bir maaş ayırın

Şirketinizin karlılığının sağlanabilmesi ve şirkete yatırım yapılabilmesi için şirketin karlı görünmesi ve kasasında belli miktarda bir para olması gerekir. Bu sebeple de şirket karının tamamını harcamaktansa bu kardan kendinize belli bir maaş belirlemeniz daha doğru olacaktır. Bu sayede kendinize ayırdığınız pay haricindeki kar miktarını şirketin kasasına atabilir ve kalan bu parayı şirketinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi şirketinizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden ihtiyacınız uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan