Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

11 Mayıs 2017
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler.

Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da kazanılabilir; fakat ne kadar erken bir şekilde bu alışkanlıklar rayına oturursa, o kadar iyi olacaktır. Bu rehberimizde de para yönetiminde başarılı olan küçük işletmelerin 6 finansal alışkanlığını sizlerle paylaşıyor olacağız.

Düzenli olarak finansal geçmişi kontrol etmek

Şirket içindeki paranın ve bu paranın nasıl yönetildiği düzenli olarak kontrol edildiğinde, finansal durum hakkında bir bilgi sahibi olunur. Şirket harcamalarının kontrol edilmesi, aylık olarak ne kadar kazanç elde edildiği ve bu kazancının ne kadar kar olarak kaldığının raporlanması gerekir. Şirket olarak ne gibi harcamalar yaptığınızı, şirket çalışanları için ne kadarlık bir bütçe ayırdığınızı, ödediğiniz vergileri düzenli olarak kontrol etmeniz, elinizdeki parayı daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Bütçe yönetimi yapmak

Geçmiş raporları tutmak ve incelemenin yanı sıra bir de aylık olarak bir bütçe planlaması yapmanız gerekir. Her ay başında bu bütçe raporunu hazırladığınızda, ay içerisinde ne gibi harcamalar yapacağınızı, çalışanlarınıza ne kadar maaş ödeyeceğinizi, gereksiz harcamalardan kaçınmak için neler yapabileceğinizi görmenizi sağlar. Ay başında ne kadarlık bir para harcayanızı, önceki aydan ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi ve tahmini olarak bu ay ne kadarlık satış yapacağınızı belirlemek, daha planlı bir şekilde ilerlemenize olanak tanır.

Vergiler için belli bir para ayırmak

Yaptığınız satışlar sonucu, bir sonraki ay bu satışlar için belli bir miktar vergi ödemeniz gerekir. Ortalama olarak aylık ne kadarlık bir vergi ödeyeceğinizi tahmin ediyor olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yoğun dönemlerde veya sezonluk artışlar yaşadığınız dönemlerde ödeyeceğiniz vergi de artacaktır. Bu dönemlerde bu vergileri de göz önünde bulundurarak, kenara bir para ayırmanız gerekir. Aksi takdirde vergilerinizi ödeyememeniz maliye tarafından sıkıntılar yaşamanıza neden olur.

Gereksiz harcamaları belirlemek

Geçmişe dönük bütçe yönetimi yapmak, şirket için ne kadarlık gereksiz harcama yaptığınızı da size gösterecektir. Geçmişte yaptığınız ve devamlı olarak da yapmaya devam ettiğiniz bir takım harcamalar aslında sizin için gerekli olmayabilir. Bu durumda da gereksiz harcamalarınızı azaltmanız gerekir. Bunun için de düzenli olarak bütçe yönetimi yapmanız ve yaptığınız harcamaları kayıt altında tutmalısınız. Böylelikle geçmişe yönelik incelemeler yaptığınızda gereksiz harcamalarınızı görerek, ilerleyen zamanlarda bunları en aza indirgeyebilirsiniz.

Vergi indirimlerinden yararlanın

Kestiğiniz her fatura için KDV ve bunların yanı sıra gelir vergisi ve stopaj gibi farklı vergiler ödemeniz gerekir. Mali müşavirinizle görüşerek bu vergilerden ne kadarlık bir indirim sağlayabileceğinizi görüşmelisiniz. Hizmet firması değilseniz, şirket masraflarınızı vergi indirimlerinde kullanabilirsiniz. Hizmet firmalarının şirket masrafları daha az olduğu için bu indirimlerden daha az yararlanabiliyorlar.

Yine mali müşavirinizin yönlendirmesi ile bu vergi indirimlerinden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda bilgi almanız ve gerekli işlemleri yapmanız elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

Şirket karından kendinize bir maaş ayırın

Şirketinizin karlılığının sağlanabilmesi ve şirkete yatırım yapılabilmesi için şirketin karlı görünmesi ve kasasında belli miktarda bir para olması gerekir. Bu sebeple de şirket karının tamamını harcamaktansa bu kardan kendinize belli bir maaş belirlemeniz daha doğru olacaktır. Bu sayede kendinize ayırdığınız pay haricindeki kar miktarını şirketin kasasına atabilir ve kalan bu parayı şirketinizi geliştirmek için kullanabilirsiniz.

Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yoksa ve kendi şirketinizi açmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden ihtiyacınız uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak hizmetlerimizi deneme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan