fbpx

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan son zamanlarda moda girişimleri gittikçe gelişim gösteren bir alan haline geldi.

Moda Girişimi

Moda girişimi, girişimcilik yolculuğunun en zorlu kulvarlarından denilebilir. Başarılardan çok başarısızlıklardan bahsedilir. Moda girişimlerinde başarıya ulaşmak isteniyorsa farklı süreçleri izlemek gerekir.

Ne Yapacağınızı Belirleyin

Moda girişimi için yapacağınız işi belirleyin. Hayallerinize ulaşmak için acele etmeyin. Bir günde başarıya ulaşmak söz konusu olamaz. Ne kadar zaman ayırırsanız o kadar başarıya yakın olursunuz. Zor zamanlar geçirip pes etmek isteyeceksiniz ama belirlediğiniz hedefleri başarıya ulaştırmak hayaliniz olmalı.

Tutkuyla Çalışın

Yapacağınız işin arkasındaki nedeni bulun. Bu neden ve nedenler sizin tutkunuz olmalı. İlgilendiğiniz alanla ilgili kitap okuyup eğitim almanız ve etkinliklere katılmanız sizi geliştirecektir. Önemli olan yapacağınız işi tutkuya çevirmektir.

Esnek Çalışın

Başarısızlık korkunuz olmasın. İşler her zaman yolunda gitmeyebilir. Mağlup olduğunuz her iş öğrenmeniz için bir şanstır aslında. İş modeliniz esnek olursa düşseniz bile çabuk kalkarsınız.

Kendinize Güvenin

Kendinizden emin olun. Potansiyelinizin farkına varıp güven duyun. Doğru ego, doğru yerde işe yarar. Yaptığınız işleri dengede tutmayı bilmelisiniz.

Vizyon Edinin

Bir marka yaratacaksanız net bir vizyona sahip olmanız gerekir. Yol haritanız, vizyonunuz olmalı ve sapmaları engelleyebilmelisiniz. İnsanlar sizi vizyonunuzla tanıyacağı için kendinizi iyi ifade edebilmelisiniz.

Değişime Açık Olun

Moda dünyasının dinamik bir yapısı var. Talepler hızla değişir bu değişime hızlı adapte olan iş esnekliği girişimcinin ruhunda olması gerekir. Yeni fikirlerle karşılaştığınızda hızlı hareket etmelisiniz. Fırsatları iyi değerlendirip, yeni moda trendleri yaratmak değişimle sağlanır.

Efektif İletişim Edinin

İletişim yeteneğinizi geliştirin, işinize yarayacak sözcükleri bulun. Başka insanları etkilemek iletişimle olur. Her yetenek geliştirilebildiği gibi iletişim yeteneği de geliştirilebilir. Etkili iletişimle yatırımcıya, müşteriye satış yapmanız kolaylaşır. CEO olarak fikirlerinizi kabul ettirmek etkili iletişim becerilerine dayanır.

“Moda

Riskten Kaçmayın

Risk, olumlu veya olumsuz sonuçlar doğuran her olay için kullanılsa da toplum tarafından olumsuzluk olarak benimsenir. Büyük risk büyük şeyler de getirebilir, tam tersi de olabilir. Riski yok etmek söz konusu olmadığı için risk minimize edilebilir. Risksiz girişimcilik olmadığı gibi risk çoğu zaman fırsat niteliğindedir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan