Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret projesi için bu sektörde varlık göstermek iyi bir fikirdir. İnternetten kıyafet satmak için bir web sitesi açarak markanızı bilinir ve tercih edilir hâle getirebilirsiniz.

Moda sektörünün kendine özgü avantajları olduğu gibi bu alanda tutunabilmek için dikkat edilmesi gereken bazı püf noktalar da vardır. Belli hususlara dikkat ederek online satışlarınızda başarılı olabilirsiniz. Etkin bir strateji oluşturmak müşterilerinizin ihtiyaç durumunda size yönelmesini sağlar. “İnternet üzerinden kıyafet satışı nasıl yapılır?” sorusunun yanıtlarını sizin için hazırladığımız bu içerikte bulabilirsiniz.

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

Başarılı ve ünlü moda firmalarına baktığımızda hepsinin özgün bir çizgisinin olduğunu görebiliriz. E-ticaret sitenizde; kendi tasarımlarınızı, başka yerlerden temin ettiğiniz ürünleri ve hatta ikinci el kıyafetleri satabilirsiniz. Hedef kitlenizin nezdinde iyi bir yer edinmek için markanızın özgün ve benzersiz bir yapıda olması gerekir. Bunun için ise öncelikle bir kimlik inşasına ihtiyacınız olacaktır. 

Moda ürünlerinin satışını yaparken dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da ne yapacağınızı belirlemektir. Markanız rağbet görüp büyüdükçe ürün çeşitliliğini arttırabilirsiniz; fakat ilk etapta spesifik bir çerçeve çizmek mantıklı olur. Bir konsept belirleyip markanızı bu temanın etrafına inşa ettiğinizde başarılı olma ihtimâliniz yüksek olacaktır. Bunun için moda trendlerini takip etmeniz faydalı olur. 

Projenizin sorunsuz bir biçimde ilerlemesi için ise e-ticaret dinamiklerini bilmeniz gerekir. Bu konu hakkında İnternetten satış yapmak başlıklı yazımızdan faydalanabilirsiniz. 

İnternetten Kıyafet Satışı Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinden ürün satışı yapmak için iyi düşünülmüş bir operasyon yürütmek gerekir. Satış faaliyetleri e-ticaret sitesi üzerinden yapılmalıdır. Müşterilerinizin istedikleri ürünleri sepetlerine ekleyip satın alabilmeleri gerekir. Zaman, online alışveriş aktivitesinde önemli bir husustur. Müşterileriniz, istedikleri olanaklara hızlı bir biçimde eriştiklerinde markanızı tercih etmek için motive olur. Bu nedenle satışa başlamadan önce hızlı ve güvenilir bir platform için gereken altyapıyı kurmanız önemlidir.

E-ticaretin avantajlarından biri de marka ile müşteri arasındaki iletişimi kolaylaştırmasıdır. Firmanızı tercih eden kullanıcıların bu avantajdan yararlanabilmeleri gerekir. Web sitenizde, müşterilerin veya ürünlerinizle ilgilenen kişilerin size ulaşabileceği bilgiler ve butonlar olmalıdır. Tüm bunların yanı sıra operasyonlarınızın sorunsuz ilerlemesi için yasal konulara (vergilendirme, şirket açılışı gibi) da dikkat etmeniz gerekir.

Şirketinizi Kurun

Fiziki satışlarda olduğu gibi e-ticarette de vergi ödeme ve faturalandırma zorunluluğu vardır. Dolayısıyla internetten giysi satmak için öncelikle bir şirketinizin olması gerekir. Hâlihazırda bir iş yeriniz varsa faturayı kurulu şirket üzerinden kesebilirsiniz. Eğer bir işletmeniz yoksa e-ticaret faaliyetleri yürütmek için yeni bir şirket kurmanız gerekir.

Fatura keserken bir sorun yaşamamak için şirketinizin kapsamınıiyi belirlemeniz önemlidir. Kıyafet satışı, firmanın resmî iş tanımı içinde olmalıdır. Maliye’ye başvuru yaptığınızda doğru NACE kodunu seçerek işinizi yansıtan resmî bir unvana sahip olabilirsiniz. Yüksek masraflardan kaçınmak için ise şahıs şirketi kurmak iyi bir fikirdir.

KOBİ’ler ve yeni girişimciler için zaman zaman yürürlüğe konan destekleri takip etmek maddi açıdan faydalı olabilir. Bu kapsamda birçok kredi ve hibe sağlanır. Özellikle e-ticaret ve e-ihracat konularında ciddi destekler söz konusudur. Yeni bir girişime başlarken bunlardan yararlanabilirsiniz.

Doğru E-ticaret Altyapısını Seçin

İnternetten kıyafet satmak için site kurulumu yaparken yoğun bir talep olabileceğini hesaba katmanız önemlidir. Sitenizin bu talebi kaldıramaması müşteri kaybetmeniz anlamına gelir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için iyi bir e-ticaret altyapısına ihtiyacınız olacaktır.

Güvenli ödeme, bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarındandır. Müşterilerinizin ürün satın alırken güvenle ödeme yapmalarını sağlamak için SSL sertifikası almanız gerekir. Farklı tahsilat kanallarının açık olması da alışveriş yapmayı kolaylaştırır. Bunun için bankaların sunduğu sanal pos sistemlerinden yararlanabilirsiniz.

Kategorizasyon e-ticaret siteleri için büyük öneme sahip olan başka bir husustur. Müşterilerinizin aradıklarını kolaylıkla bulabilmeleri gerekir. Gelişmiş bir kategorizasyon seçeneğiyle ürünlerinizin bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu opsiyonu kullanıcı dostu bir arayüz tasarımıyla sunabilirsiniz. Online satışlarınızı yapacağınız mecrayı hayata geçirirken ihtiyacınız olan bilgileri edinmek için E-ticaret Rehberi başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

Kargo Yönetimine Önem Verin

Lojistik, e-ticaret operasyonunun önemli bir parçasıdır. Müşterilerinizin yaptıkları alışverişlerden memnun olmaları için ürünlerini zamanında teslim almaları gerekir. Sitenizi faaliyete geçirmeden önce iyi bir kargo firmasıyla anlaşmanız faydalı olacaktır. Diğer yandan, bu konuda müşterilerinize farklı alternatifler sunmayı düşünebilirsiniz. Çünkü kargo firmalarının hizmet ağları bölgelere göre değişiklik gösterebilir.

Ürünlerin taşıma esnasında zarar görmemesi için iyi paketlenmesi gerekir. Siparişlerinizi kargo firmasına teslim etmeden önce kontrol etmeniz ve zarar görmeyecek biçimde paketlemeniz önemlidir. Bu sayede eksik ve hatalı ürün gönderiminin önüne geçebilirsiniz. Titiz bir kargo yönetimi müşterilerinizin markanızdan memnun kalmasını sağlar.

Sosyal Medyada Yer Alın 

Sosyal medya, tüketici davranışlarını belirleyen mecralar arasındadır. Instagram, Twitter, Youtube, Facebook gibi sosyal medya platformlarında varlık göstermek marka bilinirliğinizin artmasını sağlar. Bu mecralarda bir takipçi kitlesi edinmek satışlarınız açısından da büyük avantaj yaratır. İnternetten kıyafet satmak için ihtiyacınız olan kitleye bu platformlardan ulaşabilirsiniz.

Özellikle Instagram gibi görsel odaklı sosyal medya platformlarında modayla ilgili birçok paylaşım yapılır. Modanın bu mecralarda büyük bir trend olduğunu söylemek mümkündür. Markanızı sosyal medyada aktif hâle getirerek bu trendlerde yerinizi alabilirsiniz. Sayfalarınızda ürün tanıtımlarının yanı sıra hedef kitlenizin günlük yaşamına hitap eden lifestyle paylaşımları yapmanız da faydalı olur. Bu stratejiyle Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest gibi mecralarda etkileşiminizi arttırabilirsiniz.

Kampanyalar Düzenleyin

Moda sektörünün hedef kitlesi kampanya ve indirimleri düzenli olarak takip eder. Bu tür uygulamalarla satışlarınızı arttırabilir ve marka bilinirliği yaratabilirsiniz. Yılın belirli dönemlerinde kampanya düzenlemek ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlar. Özellikle sezon geçişleri bu uygulamalar için idealdir. Oluşturduğunuz kampanyaları web sitenizde ve sosyal medya sayfalarınızda paylaşarak müşterilerinizin haberdar olmalarını sağlayabilirsiniz. Markanız ile ilgilenen kişilere ürün hediye edebilir veya indirimli alışveriş yapma olanağı sağlayabilirsiniz.

Mobil Uygulamanızı Yaratın

Günümüzde internetten alışveriş yapan kullanıcıların büyük kısmı akıllı telefon ve tablet kullanır. Markanızın bir mobil uygulamaya sahip olması müşterilerinizin ürünlerinizi satın almasını kolaylaştırır. Ayrıca bir aplikasyon yayınlayarak müşterilerinizin kampanya, indirim ve ürünlerinizden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede hedef kitleniz ile sürekli iletişim hâlinde olabilirsiniz.

İnternetten kıyafet satmak ve markanızı e-ticarette başarılı hâle getirmek için Online Satış Arttırma Teknikleri başlıklı yazımızı okuyarak da detaylı bilgi edinebilirsiniz.

İnternetten Kıyafet Satışı Yapmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

İnternetten kıyafet satmak için gerekli belgeler nelerdir sorusunu yanıtlarken öncelikle şirket kuruluş dokümanlarından bahsetmek gerekir. Faaliyete geçirmesi en kolay ve masrafsız firma türü şahıs şirketidir. Bunun için aşağıdaki belgeler gerekir:

  • Kimlik fotokopisi
  • İkametgâh senedi
  • Noterden alınan imza sirküleri
  • Muhasebeci veya mali müşavir vekâletnamesi
  • Ofis/iş yeri için kira sözleşmesi - mülk sahipleri için tapu fotokopisi
  • Faaliyet gösterilen ilin ticaret odası kaydı
  • Sanal pos belgesi

Yukarıdaki belgelere ek olarak e-ticaret sitesinde ödeme yapılabilmesi ve bankalar ile anlaşma sağlanabilmesi için SSL sertifikası gerekir. Limited, anonim ve komandit şirketlerde yukarıdaki maddelere ek olarak farklı belgeler de istenebilir.

İnternetten Kıyafet Satışı Yapmanın Avantajları Nelerdir?

İnternetten kıyafet satmak marka bilinirliği açısından avantajlıdır. Hedef kitlenize online mecralar üzerinden ulaşarak firmanızın bilinirliğini sağlayabilirsiniz. İyi bir lojistik firmasıyla anlaşarak ürünlerinizi yurt içinde ve yurt dışında her yere gönderebilirsiniz.Online alışveriş aynı zamanda doğrudan dönüşüm getirenreklam ve pazarlama çalışmalarına olanak sağlar. Hedef kitlenizi; sitenize, sayfanıza ve ürün sipariş linkine yönlendiren reklamlar yayınlayarak kısa sürede müşteri kazanabilirsiniz.

E-ticaret fiyat politikalarıaçısından da kolaylık sağlar. Fiziki mağaza masrafları ortadan kalktığında esnek bir fiyatlandırma yapmak mümkündür. Online perakende satış aynı zamanda 7/24 alışveriş imkânı sağladığı için avantajlıdır. Siteniz yayında olduğu sürece müşterileriniz istedikleri zaman ürünlerinizi satın alabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri...
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın