Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan son zamanlarda moda girişimleri gittikçe gelişim gösteren bir alan haline geldi.

Moda Girişimi

Moda girişimi, girişimcilik yolculuğunun en zorlu kulvarlarından denilebilir. Başarılardan çok başarısızlıklardan bahsedilir. Moda girişimlerinde başarıya ulaşmak isteniyorsa farklı süreçleri izlemek gerekir.

Ne Yapacağınızı Belirleyin

Moda girişimi için yapacağınız işi belirleyin. Hayallerinize ulaşmak için acele etmeyin. Bir günde başarıya ulaşmak söz konusu olamaz. Ne kadar zaman ayırırsanız o kadar başarıya yakın olursunuz. Zor zamanlar geçirip pes etmek isteyeceksiniz ama belirlediğiniz hedefleri başarıya ulaştırmak hayaliniz olmalı.

Tutkuyla Çalışın

Yapacağınız işin arkasındaki nedeni bulun. Bu neden ve nedenler sizin tutkunuz olmalı. İlgilendiğiniz alanla ilgili kitap okuyup eğitim almanız ve etkinliklere katılmanız sizi geliştirecektir. Önemli olan yapacağınız işi tutkuya çevirmektir.

Esnek Çalışın

Başarısızlık korkunuz olmasın. İşler her zaman yolunda gitmeyebilir. Mağlup olduğunuz her iş öğrenmeniz için bir şanstır aslında. İş modeliniz esnek olursa düşseniz bile çabuk kalkarsınız.

Kendinize Güvenin

Kendinizden emin olun. Potansiyelinizin farkına varıp güven duyun. Doğru ego, doğru yerde işe yarar. Yaptığınız işleri dengede tutmayı bilmelisiniz.

Vizyon Edinin

Bir marka yaratacaksanız net bir vizyona sahip olmanız gerekir. Yol haritanız, vizyonunuz olmalı ve sapmaları engelleyebilmelisiniz. İnsanlar sizi vizyonunuzla tanıyacağı için kendinizi iyi ifade edebilmelisiniz.

Değişime Açık Olun

Moda dünyasının dinamik bir yapısı var. Talepler hızla değişir bu değişime hızlı adapte olan iş esnekliği girişimcinin ruhunda olması gerekir. Yeni fikirlerle karşılaştığınızda hızlı hareket etmelisiniz. Fırsatları iyi değerlendirip, yeni moda trendleri yaratmak değişimle sağlanır.

Efektif İletişim Edinin

İletişim yeteneğinizi geliştirin, işinize yarayacak sözcükleri bulun. Başka insanları etkilemek iletişimle olur. Her yetenek geliştirilebildiği gibi iletişim yeteneği de geliştirilebilir. Etkili iletişimle yatırımcıya, müşteriye satış yapmanız kolaylaşır. CEO olarak fikirlerinizi kabul ettirmek etkili iletişim becerilerine dayanır.

“Moda

Riskten Kaçmayın

Risk, olumlu veya olumsuz sonuçlar doğuran her olay için kullanılsa da toplum tarafından olumsuzluk olarak benimsenir. Büyük risk büyük şeyler de getirebilir, tam tersi de olabilir. Riski yok etmek söz konusu olmadığı için risk minimize edilebilir. Risksiz girişimcilik olmadığı gibi risk çoğu zaman fırsat niteliğindedir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan