Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan son zamanlarda moda girişimleri gittikçe gelişim gösteren bir alan haline geldi.

Moda Girişimi

Moda girişimi, girişimcilik yolculuğunun en zorlu kulvarlarından denilebilir. Başarılardan çok başarısızlıklardan bahsedilir. Moda girişimlerinde başarıya ulaşmak isteniyorsa farklı süreçleri izlemek gerekir.

Ne Yapacağınızı Belirleyin

Moda girişimi için yapacağınız işi belirleyin. Hayallerinize ulaşmak için acele etmeyin. Bir günde başarıya ulaşmak söz konusu olamaz. Ne kadar zaman ayırırsanız o kadar başarıya yakın olursunuz. Zor zamanlar geçirip pes etmek isteyeceksiniz ama belirlediğiniz hedefleri başarıya ulaştırmak hayaliniz olmalı.

Tutkuyla Çalışın

Yapacağınız işin arkasındaki nedeni bulun. Bu neden ve nedenler sizin tutkunuz olmalı. İlgilendiğiniz alanla ilgili kitap okuyup eğitim almanız ve etkinliklere katılmanız sizi geliştirecektir. Önemli olan yapacağınız işi tutkuya çevirmektir.

Esnek Çalışın

Başarısızlık korkunuz olmasın. İşler her zaman yolunda gitmeyebilir. Mağlup olduğunuz her iş öğrenmeniz için bir şanstır aslında. İş modeliniz esnek olursa düşseniz bile çabuk kalkarsınız.

Kendinize Güvenin

Kendinizden emin olun. Potansiyelinizin farkına varıp güven duyun. Doğru ego, doğru yerde işe yarar. Yaptığınız işleri dengede tutmayı bilmelisiniz.

Vizyon Edinin

Bir marka yaratacaksanız net bir vizyona sahip olmanız gerekir. Yol haritanız, vizyonunuz olmalı ve sapmaları engelleyebilmelisiniz. İnsanlar sizi vizyonunuzla tanıyacağı için kendinizi iyi ifade edebilmelisiniz.

Değişime Açık Olun

Moda dünyasının dinamik bir yapısı var. Talepler hızla değişir bu değişime hızlı adapte olan iş esnekliği girişimcinin ruhunda olması gerekir. Yeni fikirlerle karşılaştığınızda hızlı hareket etmelisiniz. Fırsatları iyi değerlendirip, yeni moda trendleri yaratmak değişimle sağlanır.

Efektif İletişim Edinin

İletişim yeteneğinizi geliştirin, işinize yarayacak sözcükleri bulun. Başka insanları etkilemek iletişimle olur. Her yetenek geliştirilebildiği gibi iletişim yeteneği de geliştirilebilir. Etkili iletişimle yatırımcıya, müşteriye satış yapmanız kolaylaşır. CEO olarak fikirlerinizi kabul ettirmek etkili iletişim becerilerine dayanır.

“Moda

Riskten Kaçmayın

Risk, olumlu veya olumsuz sonuçlar doğuran her olay için kullanılsa da toplum tarafından olumsuzluk olarak benimsenir. Büyük risk büyük şeyler de getirebilir, tam tersi de olabilir. Riski yok etmek söz konusu olmadığı için risk minimize edilebilir. Risksiz girişimcilik olmadığı gibi risk çoğu zaman fırsat niteliğindedir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan