fbpx

Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?

Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır. Ancak iş kurmak veya bir fikri hayata sokmak için yanlış zaman diye bir şey yoktur.

Ekonominin iyi olduğu dönemlerde genellikle kurulan işlerin daha çok talep göreceği ve başarılı olacağı düşünülür. Çünkü insanların harcayacak isteği ve yeterli parası vardır. Bu kısmen doğru olsa da ekonomik kriz zamanları da kendi içinde fırsatlar barındırır. Eğer dersinize iyi çalışırsanız ekonomik zorlukları da bir fırsata çevirip işinizi parlatmak için kullanabilirsiniz.

1. Bir hobinizi veya sevdiğiniz bir şeyi işe dönüştürün

Elinize bir kağıt kalem alıp neleri sevdiğinizi, hangi konularda gerçekten başarılı olduğunuzu, olumlu yönlerinizi ve tam tersi sevmediğiniz ve olumsuz bulduğunuz yönlerinizi yazın. Bunun yanında iş hayatında neleri sevip sevmediğinizi yazın. Böylece kendinizi daha yakından tanımış ve hangi konularda ilgi alanlarınız ve becerilerinizin yoğunlaşmış olduğunu görebilirsiniz. Aktif olarak uğraştığınız bir hobinizi de işe dönüştürmenin yollarını bulabilirsiniz. Nasıl daha iyi bir ürün yaratabilirim veya hizmet anlayışını nasıl değiştirebilirim gibi sorularla yaklaşarak hobinizi bir iş fikrine dönüştürebilirsiniz.

2. Trendleri takip edin

Trendler tek başına bir girişim için tehlikeli gibi görünse de trendlere ayak uydurmak bize yeni fırsatlar da yaratabilir. Trend aslında gelip geçici akım demektir. Bu anlamıyla sağlam bir iş fikrine uygun gibi görünmese de durum tam olarak böyle değil. Eğer trendleri zamanında yakalayıp pazarda farklılaşma yaratacak fikirlerle donatırsanız bu akımdan doğru şekilde faydalanabilirsiniz.

3. Pazar araştırması yapın

İş fikrinizi pek çok araç kullanarak test edebilirsiniz. Facebook reklam özelliğini kullanarak hedeflediğiniz demografik gruba ürününüzü tanıtabilir ve geri dönüşlere göre hareket edebilirsiniz. Alacağınız geri bildirim ve beğeniler size fikrinizin hedef pazara uygun olup olmadığı hakkında bilgi verecektir. Aynı zamanda ürününüz hakkında bazı sorular sorarak hedef pazar ve rakiplerinizi belirleyebilirsiniz:

  • Kaç tane rakibim var? Onlarla mücadele edebilir miyim?
  • İşimin oturması ne kadar zaman alır?
  • Potansiyel müşterilerim ürünüm için ne kadar öder?

4. Ürünü farklılaştırın

İş fikrinizin rakiplerinizden ayrışması ve başarılı olabilmesi için ürününüzü muadillerinden farklılaştırmalısınız. USP (Unique Selling Proposition) olarak da bilinen bu pazarlama kavramına göre ürününüzü maliyet, kalite veya alanında tek olma özelliklerinden biri ile ön plana çıkarabilirsiniz.

Pazarlama ve reklam stratejileri ile de ürününüzü rakiplerinizden farklı kılabilirsiniz. Örnek verecek olursak Domino's Pizza' nın evlere serviste 30 dakika içerisinde pizzaları teslim etmeyi taahhüt etmesi aksi durumda ise pizzadan ücret almaması pazarda onu diğer pizza şirketlerinden ayıran ve müşteri sadakati sağlayan bir stratejidir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan