Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır. Ancak iş kurmak veya bir fikri hayata sokmak için yanlış zaman diye bir şey yoktur.

Ekonominin iyi olduğu dönemlerde genellikle kurulan işlerin daha çok talep göreceği ve başarılı olacağı düşünülür. Çünkü insanların harcayacak isteği ve yeterli parası vardır. Bu kısmen doğru olsa da ekonomik kriz zamanları da kendi içinde fırsatlar barındırır. Eğer dersinize iyi çalışırsanız ekonomik zorlukları da bir fırsata çevirip işinizi parlatmak için kullanabilirsiniz.

1. Bir hobinizi veya sevdiğiniz bir şeyi işe dönüştürün

Elinize bir kağıt kalem alıp neleri sevdiğinizi, hangi konularda gerçekten başarılı olduğunuzu, olumlu yönlerinizi ve tam tersi sevmediğiniz ve olumsuz bulduğunuz yönlerinizi yazın. Bunun yanında iş hayatında neleri sevip sevmediğinizi yazın. Böylece kendinizi daha yakından tanımış ve hangi konularda ilgi alanlarınız ve becerilerinizin yoğunlaşmış olduğunu görebilirsiniz. Aktif olarak uğraştığınız bir hobinizi de işe dönüştürmenin yollarını bulabilirsiniz. Nasıl daha iyi bir ürün yaratabilirim veya hizmet anlayışını nasıl değiştirebilirim gibi sorularla yaklaşarak hobinizi bir iş fikrine dönüştürebilirsiniz.

2. Trendleri takip edin

Trendler tek başına bir girişim için tehlikeli gibi görünse de trendlere ayak uydurmak bize yeni fırsatlar da yaratabilir. Trend aslında gelip geçici akım demektir. Bu anlamıyla sağlam bir iş fikrine uygun gibi görünmese de durum tam olarak böyle değil. Eğer trendleri zamanında yakalayıp pazarda farklılaşma yaratacak fikirlerle donatırsanız bu akımdan doğru şekilde faydalanabilirsiniz.

3. Pazar araştırması yapın

İş fikrinizi pek çok araç kullanarak test edebilirsiniz. Facebook reklam özelliğini kullanarak hedeflediğiniz demografik gruba ürününüzü tanıtabilir ve geri dönüşlere göre hareket edebilirsiniz. Alacağınız geri bildirim ve beğeniler size fikrinizin hedef pazara uygun olup olmadığı hakkında bilgi verecektir. Aynı zamanda ürününüz hakkında bazı sorular sorarak hedef pazar ve rakiplerinizi belirleyebilirsiniz:

  • Kaç tane rakibim var? Onlarla mücadele edebilir miyim?
  • İşimin oturması ne kadar zaman alır?
  • Potansiyel müşterilerim ürünüm için ne kadar öder?

4. Ürünü farklılaştırın

İş fikrinizin rakiplerinizden ayrışması ve başarılı olabilmesi için ürününüzü muadillerinden farklılaştırmalısınız. USP (Unique Selling Proposition) olarak da bilinen bu pazarlama kavramına göre ürününüzü maliyet, kalite veya alanında tek olma özelliklerinden biri ile ön plana çıkarabilirsiniz.

Pazarlama ve reklam stratejileri ile de ürününüzü rakiplerinizden farklı kılabilirsiniz. Örnek verecek olursak Domino's Pizza' nın evlere serviste 30 dakika içerisinde pizzaları teslim etmeyi taahhüt etmesi aksi durumda ise pizzadan ücret almaması pazarda onu diğer pizza şirketlerinden ayıran ve müşteri sadakati sağlayan bir stratejidir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan