Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?

12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?

Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır. Ancak iş kurmak veya bir fikri hayata sokmak için yanlış zaman diye bir şey yoktur.

Ekonominin iyi olduğu dönemlerde genellikle kurulan işlerin daha çok talep göreceği ve başarılı olacağı düşünülür. Çünkü insanların harcayacak isteği ve yeterli parası vardır. Bu kısmen doğru olsa da ekonomik kriz zamanları da kendi içinde fırsatlar barındırır. Eğer dersinize iyi çalışırsanız ekonomik zorlukları da bir fırsata çevirip işinizi parlatmak için kullanabilirsiniz.

1. Bir hobinizi veya sevdiğiniz bir şeyi işe dönüştürün

Elinize bir kağıt kalem alıp neleri sevdiğinizi, hangi konularda gerçekten başarılı olduğunuzu, olumlu yönlerinizi ve tam tersi sevmediğiniz ve olumsuz bulduğunuz yönlerinizi yazın. Bunun yanında iş hayatında neleri sevip sevmediğinizi yazın. Böylece kendinizi daha yakından tanımış ve hangi konularda ilgi alanlarınız ve becerilerinizin yoğunlaşmış olduğunu görebilirsiniz. Aktif olarak uğraştığınız bir hobinizi de işe dönüştürmenin yollarını bulabilirsiniz. Nasıl daha iyi bir ürün yaratabilirim veya hizmet anlayışını nasıl değiştirebilirim gibi sorularla yaklaşarak hobinizi bir iş fikrine dönüştürebilirsiniz.

2. Trendleri takip edin

Trendler tek başına bir girişim için tehlikeli gibi görünse de trendlere ayak uydurmak bize yeni fırsatlar da yaratabilir. Trend aslında gelip geçici akım demektir. Bu anlamıyla sağlam bir iş fikrine uygun gibi görünmese de durum tam olarak böyle değil. Eğer trendleri zamanında yakalayıp pazarda farklılaşma yaratacak fikirlerle donatırsanız bu akımdan doğru şekilde faydalanabilirsiniz.

3. Pazar araştırması yapın

İş fikrinizi pek çok araç kullanarak test edebilirsiniz. Facebook reklam özelliğini kullanarak hedeflediğiniz demografik gruba ürününüzü tanıtabilir ve geri dönüşlere göre hareket edebilirsiniz. Alacağınız geri bildirim ve beğeniler size fikrinizin hedef pazara uygun olup olmadığı hakkında bilgi verecektir. Aynı zamanda ürününüz hakkında bazı sorular sorarak hedef pazar ve rakiplerinizi belirleyebilirsiniz:

  • Kaç tane rakibim var? Onlarla mücadele edebilir miyim?
  • İşimin oturması ne kadar zaman alır?
  • Potansiyel müşterilerim ürünüm için ne kadar öder?

4. Ürünü farklılaştırın

İş fikrinizin rakiplerinizden ayrışması ve başarılı olabilmesi için ürününüzü muadillerinden farklılaştırmalısınız. USP (Unique Selling Proposition) olarak da bilinen bu pazarlama kavramına göre ürününüzü maliyet, kalite veya alanında tek olma özelliklerinden biri ile ön plana çıkarabilirsiniz.

Pazarlama ve reklam stratejileri ile de ürününüzü rakiplerinizden farklı kılabilirsiniz. Örnek verecek olursak Domino's Pizza' nın evlere serviste 30 dakika içerisinde pizzaları teslim etmeyi taahhüt etmesi aksi durumda ise pizzadan ücret almaması pazarda onu diğer pizza şirketlerinden ayıran ve müşteri sadakati sağlayan bir stratejidir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın