Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

2 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurların eksik olması, banner reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Banner tasarımında dikkat etmeniz gereken hususlara geçmeden önce ücretsiz olarak kendi bannerlarınızı nasıl yapabileceğiniz konusundan bahsedelim. Herhangi bir tasarım programı bilmiyor olsanız bile internet üzerindeki yazılım ve uygulamalardan yararlanarak kendi bannerlarınızı kolayca yapabilirsiniz. Bu konu hakkında hazırladığımız “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakarsanız, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve kendi bannerlarınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Şimdi de banner tasarımı yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu üzerinde durabiliriz.

Standart boyutları kullanın

Daha önce hiç banner tasarımı yapmamış olabilirsiniz; fakat internet üzerinde her gün bu reklamlardan görüyorsunuzdur ve bu banner reklamların farklı boyutlarda olduğuna dikkat etmiş olabilirsiniz. İnternet sitelerinde kullanılan bannerlarda standart boyutlar bulunmaktadır. Kendi bannerlarınızı bu boyutlarda hazırlamanız, herhangi bir site üzerinde reklamlarınızın düzgün görünmesine yardımcı olacaktır. Bu standart boyutlardan bazıları şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

İnternet siteleri üzerinde kullanılan diğer banner boyutlarını görmek için buraya bakabilirsiniz.

Öncelikli öğelerin sırasına dikkat edin

Her tasarımda bazı öğeler, diğerlerinden daha önemlidir. Kısacası her tasarımda öğeler arası bir hiyerarşi vardır diyebiliriz. Kendi tasarımlarınızı yaparken de bu düzeni korumalısınız.

Marka, mesaj ve call to action (eyleme çağrı), banner tasarımlar mutlaka olması gereken üç öğedir. Banner üzerindeki mesajlarınızda maksimum 10 kelime kullanmalısınız. Kelime sayısını az tutarak, reklamı görenleri daha rahat yakalamanızı sağlar. Bu mesaj ile tüketicilere ulaşmalı ve onları reklama tıklatmalısınız.

Bir sonraki öğe markanız olacaktır. Slogan ve logonuzu bannerın dikkat çekici bir bölümüne eklemelisiniz. Tüketiciler reklamın kime ait olduğunu görmeliler.

Son olarak da call to action ifadenizi kullanmanız gerekiyor. Burada da tüketicileri reklama tıklatacak bir ifade seçmelisiniz. Kısacası tüketicilere, reklama tıklamaları için bir sebep vermelisiniz.

Tek bir mesajınız olmalı

Banner tasarımı yaparken, birden fazla konuyu ele almamalısınız. Her banner tek bir mesaj taşır. Farklı bilgiler ve reklamlar sunmayı planlıyorsanız, birden fazla banner hazırlamanız gerekecektir.

Flash banner tasarımlarından kaçının

Eskiden çok kullanılan bir banner türü olsa da flash bannerlar artık pek fazla tercih edilmiyor. Flash bannerlarda hareketli görseller ve animasyonlar kullanılarak, reklamların daha fazla dikkat çekmesi sağlanıyordu; ancak flash yazılımı hem dosya boyutunu artırdığı için artık çok fazla tercih edilmiyor hem de yavaş yavaş flash yazılım artık geçerliliğini kaybetmeye başlıyor.

Flash banner yerine HTML5 bannerlar kullanabilirsiniz. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Dosya boyutunu küçük tutun

Bannerların dosya boyutlarının küçük olması da oldukça önemli. Çünkü büyük dosya boyutları, internet sitelerinin açılma hızlarını ciddi oranda düşürecektir. Yayıncılar da bunu istemezler. Bu nedenle hazırladığınız dosya boyutlarını mümkün olduğunca küçültmeniz gerekiyor. Önerilen maksimum dosya boyutu 150 kb’tır.

Sade tasarımlar yapın

Bannerlarınızın birkaç saniye içinde tüketicinin dikkatini çekmesi ve aynı zamanda görüldüğü anda kolay bir şekilde anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu sebeple de çok fazla öğe kullanmamalısınız. Mesajınız, logonuz, eyleme çağrı ifadeniz ve ilgi çekici bir görsel kullanmanız yeterli olacaktır.

Ürün fotoğraflarını bir kolaj yapabilir ya da tek bir ürün fotoğrafı kullanabilirsiniz. Ancak bannerın her alanını doldurmaya uğraşmamalısınız. Boş alanlar yaratın ve ilk bakışta anlaşılır bir tasarım oluşturmaya çalışın.

Okunaklı fontlar kullanın

Tasarımlarınızda kullandığınız fontların okunaklı olması da bir o kadar önemlidir. Bannerlar küçük alanlar kullanır ve bu nedenle de font büyüklükleriniz de çok fazla olamaz. Bu durumda da okunaklı fontlar seçmenizde yarar var.

Ana sloganınızı yazarken “bold” özelliği ile fontunuzu kalınlaştırabilir ve fontunuzu biraz büyüterek, mesajınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bannerlarınızdan en fazla iki farklı font büyüklüğü kullanmaya dikkat edin. Kullandığınız font sayısını da en fazla iki ile sınırlandırın. Böylelikle fontların kafa karıştırmamasını sağlarsınız.

Linklemelerinizi doğru yapın

Bannerlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için, doğru linkleme yapmanız da oldukça önemli. Bannerınıza tıklayan kişiler doğrudan ilgili sayfaya yönlenmeliler. Hatalı yazılan linkler 404 sayfalarına yönlendirebilir ya da hiç açılmayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm sağlayamazsınız. Bannerınız için kullanacağınız linki iki kere kontrol etmeniz bu nedenle oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan