
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurların eksik olması, banner reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.
Banner tasarımında dikkat etmeniz gereken hususlara geçmeden önce ücretsiz olarak kendi bannerlarınızı nasıl yapabileceğiniz konusundan bahsedelim. Herhangi bir tasarım programı bilmiyor olsanız bile internet üzerindeki yazılım ve uygulamalardan yararlanarak kendi bannerlarınızı kolayca yapabilirsiniz. Bu konu hakkında hazırladığımız “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakarsanız, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve kendi bannerlarınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.
Şimdi de banner tasarımı yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu üzerinde durabiliriz.
Standart boyutları kullanın
Daha önce hiç banner tasarımı yapmamış olabilirsiniz; fakat internet üzerinde her gün bu reklamlardan görüyorsunuzdur ve bu banner reklamların farklı boyutlarda olduğuna dikkat etmiş olabilirsiniz. İnternet sitelerinde kullanılan bannerlarda standart boyutlar bulunmaktadır. Kendi bannerlarınızı bu boyutlarda hazırlamanız, herhangi bir site üzerinde reklamlarınızın düzgün görünmesine yardımcı olacaktır. Bu standart boyutlardan bazıları şöyle:
- 728x90 piksel
- 300x250 piksel
- 300x600 piksel
- 320x100 piksel
İnternet siteleri üzerinde kullanılan diğer banner boyutlarını görmek için buraya bakabilirsiniz.
Öncelikli öğelerin sırasına dikkat edin
Her tasarımda bazı öğeler, diğerlerinden daha önemlidir. Kısacası her tasarımda öğeler arası bir hiyerarşi vardır diyebiliriz. Kendi tasarımlarınızı yaparken de bu düzeni korumalısınız.
Marka, mesaj ve call to action (eyleme çağrı), banner tasarımlar mutlaka olması gereken üç öğedir. Banner üzerindeki mesajlarınızda maksimum 10 kelime kullanmalısınız. Kelime sayısını az tutarak, reklamı görenleri daha rahat yakalamanızı sağlar. Bu mesaj ile tüketicilere ulaşmalı ve onları reklama tıklatmalısınız.
Bir sonraki öğe markanız olacaktır. Slogan ve logonuzu bannerın dikkat çekici bir bölümüne eklemelisiniz. Tüketiciler reklamın kime ait olduğunu görmeliler.
Son olarak da call to action ifadenizi kullanmanız gerekiyor. Burada da tüketicileri reklama tıklatacak bir ifade seçmelisiniz. Kısacası tüketicilere, reklama tıklamaları için bir sebep vermelisiniz.
Tek bir mesajınız olmalı
Banner tasarımı yaparken, birden fazla konuyu ele almamalısınız. Her banner tek bir mesaj taşır. Farklı bilgiler ve reklamlar sunmayı planlıyorsanız, birden fazla banner hazırlamanız gerekecektir.
Flash banner tasarımlarından kaçının
Eskiden çok kullanılan bir banner türü olsa da flash bannerlar artık pek fazla tercih edilmiyor. Flash bannerlarda hareketli görseller ve animasyonlar kullanılarak, reklamların daha fazla dikkat çekmesi sağlanıyordu; ancak flash yazılımı hem dosya boyutunu artırdığı için artık çok fazla tercih edilmiyor hem de yavaş yavaş flash yazılım artık geçerliliğini kaybetmeye başlıyor.
Flash banner yerine HTML5 bannerlar kullanabilirsiniz. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.
Dosya boyutunu küçük tutun
Bannerların dosya boyutlarının küçük olması da oldukça önemli. Çünkü büyük dosya boyutları, internet sitelerinin açılma hızlarını ciddi oranda düşürecektir. Yayıncılar da bunu istemezler. Bu nedenle hazırladığınız dosya boyutlarını mümkün olduğunca küçültmeniz gerekiyor. Önerilen maksimum dosya boyutu 150 kb’tır.
Sade tasarımlar yapın
Bannerlarınızın birkaç saniye içinde tüketicinin dikkatini çekmesi ve aynı zamanda görüldüğü anda kolay bir şekilde anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu sebeple de çok fazla öğe kullanmamalısınız. Mesajınız, logonuz, eyleme çağrı ifadeniz ve ilgi çekici bir görsel kullanmanız yeterli olacaktır.
Ürün fotoğraflarını bir kolaj yapabilir ya da tek bir ürün fotoğrafı kullanabilirsiniz. Ancak bannerın her alanını doldurmaya uğraşmamalısınız. Boş alanlar yaratın ve ilk bakışta anlaşılır bir tasarım oluşturmaya çalışın.
Okunaklı fontlar kullanın
Tasarımlarınızda kullandığınız fontların okunaklı olması da bir o kadar önemlidir. Bannerlar küçük alanlar kullanır ve bu nedenle de font büyüklükleriniz de çok fazla olamaz. Bu durumda da okunaklı fontlar seçmenizde yarar var.
Ana sloganınızı yazarken “bold” özelliği ile fontunuzu kalınlaştırabilir ve fontunuzu biraz büyüterek, mesajınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bannerlarınızdan en fazla iki farklı font büyüklüğü kullanmaya dikkat edin. Kullandığınız font sayısını da en fazla iki ile sınırlandırın. Böylelikle fontların kafa karıştırmamasını sağlarsınız.
Linklemelerinizi doğru yapın
Bannerlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için, doğru linkleme yapmanız da oldukça önemli. Bannerınıza tıklayan kişiler doğrudan ilgili sayfaya yönlenmeliler. Hatalı yazılan linkler 404 sayfalarına yönlendirebilir ya da hiç açılmayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm sağlayamazsınız. Bannerınız için kullanacağınız linki iki kere kontrol etmeniz bu nedenle oldukça önemli.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler