Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurların eksik olması, banner reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Banner tasarımında dikkat etmeniz gereken hususlara geçmeden önce ücretsiz olarak kendi bannerlarınızı nasıl yapabileceğiniz konusundan bahsedelim. Herhangi bir tasarım programı bilmiyor olsanız bile internet üzerindeki yazılım ve uygulamalardan yararlanarak kendi bannerlarınızı kolayca yapabilirsiniz. Bu konu hakkında hazırladığımız “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakarsanız, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve kendi bannerlarınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Şimdi de banner tasarımı yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu üzerinde durabiliriz.

Standart boyutları kullanın

Daha önce hiç banner tasarımı yapmamış olabilirsiniz; fakat internet üzerinde her gün bu reklamlardan görüyorsunuzdur ve bu banner reklamların farklı boyutlarda olduğuna dikkat etmiş olabilirsiniz. İnternet sitelerinde kullanılan bannerlarda standart boyutlar bulunmaktadır. Kendi bannerlarınızı bu boyutlarda hazırlamanız, herhangi bir site üzerinde reklamlarınızın düzgün görünmesine yardımcı olacaktır. Bu standart boyutlardan bazıları şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

İnternet siteleri üzerinde kullanılan diğer banner boyutlarını görmek için buraya bakabilirsiniz.

Öncelikli öğelerin sırasına dikkat edin

Her tasarımda bazı öğeler, diğerlerinden daha önemlidir. Kısacası her tasarımda öğeler arası bir hiyerarşi vardır diyebiliriz. Kendi tasarımlarınızı yaparken de bu düzeni korumalısınız.

Marka, mesaj ve call to action (eyleme çağrı), banner tasarımlar mutlaka olması gereken üç öğedir. Banner üzerindeki mesajlarınızda maksimum 10 kelime kullanmalısınız. Kelime sayısını az tutarak, reklamı görenleri daha rahat yakalamanızı sağlar. Bu mesaj ile tüketicilere ulaşmalı ve onları reklama tıklatmalısınız.

Bir sonraki öğe markanız olacaktır. Slogan ve logonuzu bannerın dikkat çekici bir bölümüne eklemelisiniz. Tüketiciler reklamın kime ait olduğunu görmeliler.

Son olarak da call to action ifadenizi kullanmanız gerekiyor. Burada da tüketicileri reklama tıklatacak bir ifade seçmelisiniz. Kısacası tüketicilere, reklama tıklamaları için bir sebep vermelisiniz.

Tek bir mesajınız olmalı

Banner tasarımı yaparken, birden fazla konuyu ele almamalısınız. Her banner tek bir mesaj taşır. Farklı bilgiler ve reklamlar sunmayı planlıyorsanız, birden fazla banner hazırlamanız gerekecektir.

Flash banner tasarımlarından kaçının

Eskiden çok kullanılan bir banner türü olsa da flash bannerlar artık pek fazla tercih edilmiyor. Flash bannerlarda hareketli görseller ve animasyonlar kullanılarak, reklamların daha fazla dikkat çekmesi sağlanıyordu; ancak flash yazılımı hem dosya boyutunu artırdığı için artık çok fazla tercih edilmiyor hem de yavaş yavaş flash yazılım artık geçerliliğini kaybetmeye başlıyor.

Flash banner yerine HTML5 bannerlar kullanabilirsiniz. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Dosya boyutunu küçük tutun

Bannerların dosya boyutlarının küçük olması da oldukça önemli. Çünkü büyük dosya boyutları, internet sitelerinin açılma hızlarını ciddi oranda düşürecektir. Yayıncılar da bunu istemezler. Bu nedenle hazırladığınız dosya boyutlarını mümkün olduğunca küçültmeniz gerekiyor. Önerilen maksimum dosya boyutu 150 kb’tır.

Sade tasarımlar yapın

Bannerlarınızın birkaç saniye içinde tüketicinin dikkatini çekmesi ve aynı zamanda görüldüğü anda kolay bir şekilde anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu sebeple de çok fazla öğe kullanmamalısınız. Mesajınız, logonuz, eyleme çağrı ifadeniz ve ilgi çekici bir görsel kullanmanız yeterli olacaktır.

Ürün fotoğraflarını bir kolaj yapabilir ya da tek bir ürün fotoğrafı kullanabilirsiniz. Ancak bannerın her alanını doldurmaya uğraşmamalısınız. Boş alanlar yaratın ve ilk bakışta anlaşılır bir tasarım oluşturmaya çalışın.

Okunaklı fontlar kullanın

Tasarımlarınızda kullandığınız fontların okunaklı olması da bir o kadar önemlidir. Bannerlar küçük alanlar kullanır ve bu nedenle de font büyüklükleriniz de çok fazla olamaz. Bu durumda da okunaklı fontlar seçmenizde yarar var.

Ana sloganınızı yazarken “bold” özelliği ile fontunuzu kalınlaştırabilir ve fontunuzu biraz büyüterek, mesajınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bannerlarınızdan en fazla iki farklı font büyüklüğü kullanmaya dikkat edin. Kullandığınız font sayısını da en fazla iki ile sınırlandırın. Böylelikle fontların kafa karıştırmamasını sağlarsınız.

Linklemelerinizi doğru yapın

Bannerlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için, doğru linkleme yapmanız da oldukça önemli. Bannerınıza tıklayan kişiler doğrudan ilgili sayfaya yönlenmeliler. Hatalı yazılan linkler 404 sayfalarına yönlendirebilir ya da hiç açılmayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm sağlayamazsınız. Bannerınız için kullanacağınız linki iki kere kontrol etmeniz bu nedenle oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin