fbpx

Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurların eksik olması, banner reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Banner tasarımında dikkat etmeniz gereken hususlara geçmeden önce ücretsiz olarak kendi bannerlarınızı nasıl yapabileceğiniz konusundan bahsedelim. Herhangi bir tasarım programı bilmiyor olsanız bile internet üzerindeki yazılım ve uygulamalardan yararlanarak kendi bannerlarınızı kolayca yapabilirsiniz. Bu konu hakkında hazırladığımız “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakarsanız, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve kendi bannerlarınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Şimdi de banner tasarımı yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu üzerinde durabiliriz.

Standart boyutları kullanın

Daha önce hiç banner tasarımı yapmamış olabilirsiniz; fakat internet üzerinde her gün bu reklamlardan görüyorsunuzdur ve bu banner reklamların farklı boyutlarda olduğuna dikkat etmiş olabilirsiniz. İnternet sitelerinde kullanılan bannerlarda standart boyutlar bulunmaktadır. Kendi bannerlarınızı bu boyutlarda hazırlamanız, herhangi bir site üzerinde reklamlarınızın düzgün görünmesine yardımcı olacaktır. Bu standart boyutlardan bazıları şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

İnternet siteleri üzerinde kullanılan diğer banner boyutlarını görmek için buraya bakabilirsiniz.

Öncelikli öğelerin sırasına dikkat edin

Her tasarımda bazı öğeler, diğerlerinden daha önemlidir. Kısacası her tasarımda öğeler arası bir hiyerarşi vardır diyebiliriz. Kendi tasarımlarınızı yaparken de bu düzeni korumalısınız.

Marka, mesaj ve call to action (eyleme çağrı), banner tasarımlar mutlaka olması gereken üç öğedir. Banner üzerindeki mesajlarınızda maksimum 10 kelime kullanmalısınız. Kelime sayısını az tutarak, reklamı görenleri daha rahat yakalamanızı sağlar. Bu mesaj ile tüketicilere ulaşmalı ve onları reklama tıklatmalısınız.

Bir sonraki öğe markanız olacaktır. Slogan ve logonuzu bannerın dikkat çekici bir bölümüne eklemelisiniz. Tüketiciler reklamın kime ait olduğunu görmeliler.

Son olarak da call to action ifadenizi kullanmanız gerekiyor. Burada da tüketicileri reklama tıklatacak bir ifade seçmelisiniz. Kısacası tüketicilere, reklama tıklamaları için bir sebep vermelisiniz.

Tek bir mesajınız olmalı

Banner tasarımı yaparken, birden fazla konuyu ele almamalısınız. Her banner tek bir mesaj taşır. Farklı bilgiler ve reklamlar sunmayı planlıyorsanız, birden fazla banner hazırlamanız gerekecektir.

Flash banner tasarımlarından kaçının

Eskiden çok kullanılan bir banner türü olsa da flash bannerlar artık pek fazla tercih edilmiyor. Flash bannerlarda hareketli görseller ve animasyonlar kullanılarak, reklamların daha fazla dikkat çekmesi sağlanıyordu; ancak flash yazılımı hem dosya boyutunu artırdığı için artık çok fazla tercih edilmiyor hem de yavaş yavaş flash yazılım artık geçerliliğini kaybetmeye başlıyor.

Flash banner yerine HTML5 bannerlar kullanabilirsiniz. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Dosya boyutunu küçük tutun

Bannerların dosya boyutlarının küçük olması da oldukça önemli. Çünkü büyük dosya boyutları, internet sitelerinin açılma hızlarını ciddi oranda düşürecektir. Yayıncılar da bunu istemezler. Bu nedenle hazırladığınız dosya boyutlarını mümkün olduğunca küçültmeniz gerekiyor. Önerilen maksimum dosya boyutu 150 kb’tır.

Sade tasarımlar yapın

Bannerlarınızın birkaç saniye içinde tüketicinin dikkatini çekmesi ve aynı zamanda görüldüğü anda kolay bir şekilde anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu sebeple de çok fazla öğe kullanmamalısınız. Mesajınız, logonuz, eyleme çağrı ifadeniz ve ilgi çekici bir görsel kullanmanız yeterli olacaktır.

Ürün fotoğraflarını bir kolaj yapabilir ya da tek bir ürün fotoğrafı kullanabilirsiniz. Ancak bannerın her alanını doldurmaya uğraşmamalısınız. Boş alanlar yaratın ve ilk bakışta anlaşılır bir tasarım oluşturmaya çalışın.

Okunaklı fontlar kullanın

Tasarımlarınızda kullandığınız fontların okunaklı olması da bir o kadar önemlidir. Bannerlar küçük alanlar kullanır ve bu nedenle de font büyüklükleriniz de çok fazla olamaz. Bu durumda da okunaklı fontlar seçmenizde yarar var.

Ana sloganınızı yazarken “bold” özelliği ile fontunuzu kalınlaştırabilir ve fontunuzu biraz büyüterek, mesajınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bannerlarınızdan en fazla iki farklı font büyüklüğü kullanmaya dikkat edin. Kullandığınız font sayısını da en fazla iki ile sınırlandırın. Böylelikle fontların kafa karıştırmamasını sağlarsınız.

Linklemelerinizi doğru yapın

Bannerlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için, doğru linkleme yapmanız da oldukça önemli. Bannerınıza tıklayan kişiler doğrudan ilgili sayfaya yönlenmeliler. Hatalı yazılan linkler 404 sayfalarına yönlendirebilir ya da hiç açılmayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm sağlayamazsınız. Bannerınız için kullanacağınız linki iki kere kontrol etmeniz bu nedenle oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan