Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar

2 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bazı unsurlar bulunuyor. Bu unsurların eksik olması, banner reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

Banner tasarımında dikkat etmeniz gereken hususlara geçmeden önce ücretsiz olarak kendi bannerlarınızı nasıl yapabileceğiniz konusundan bahsedelim. Herhangi bir tasarım programı bilmiyor olsanız bile internet üzerindeki yazılım ve uygulamalardan yararlanarak kendi bannerlarınızı kolayca yapabilirsiniz. Bu konu hakkında hazırladığımız “Ücretsiz banner tasarımı nasıl yapılır?” isimli yazımıza bakarsanız, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve kendi bannerlarınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

Şimdi de banner tasarımı yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu üzerinde durabiliriz.

Standart boyutları kullanın

Daha önce hiç banner tasarımı yapmamış olabilirsiniz; fakat internet üzerinde her gün bu reklamlardan görüyorsunuzdur ve bu banner reklamların farklı boyutlarda olduğuna dikkat etmiş olabilirsiniz. İnternet sitelerinde kullanılan bannerlarda standart boyutlar bulunmaktadır. Kendi bannerlarınızı bu boyutlarda hazırlamanız, herhangi bir site üzerinde reklamlarınızın düzgün görünmesine yardımcı olacaktır. Bu standart boyutlardan bazıları şöyle:

  • 728x90 piksel
  • 300x250 piksel
  • 300x600 piksel
  • 320x100 piksel

İnternet siteleri üzerinde kullanılan diğer banner boyutlarını görmek için buraya bakabilirsiniz.

Öncelikli öğelerin sırasına dikkat edin

Her tasarımda bazı öğeler, diğerlerinden daha önemlidir. Kısacası her tasarımda öğeler arası bir hiyerarşi vardır diyebiliriz. Kendi tasarımlarınızı yaparken de bu düzeni korumalısınız.

Marka, mesaj ve call to action (eyleme çağrı), banner tasarımlar mutlaka olması gereken üç öğedir. Banner üzerindeki mesajlarınızda maksimum 10 kelime kullanmalısınız. Kelime sayısını az tutarak, reklamı görenleri daha rahat yakalamanızı sağlar. Bu mesaj ile tüketicilere ulaşmalı ve onları reklama tıklatmalısınız.

Bir sonraki öğe markanız olacaktır. Slogan ve logonuzu bannerın dikkat çekici bir bölümüne eklemelisiniz. Tüketiciler reklamın kime ait olduğunu görmeliler.

Son olarak da call to action ifadenizi kullanmanız gerekiyor. Burada da tüketicileri reklama tıklatacak bir ifade seçmelisiniz. Kısacası tüketicilere, reklama tıklamaları için bir sebep vermelisiniz.

Tek bir mesajınız olmalı

Banner tasarımı yaparken, birden fazla konuyu ele almamalısınız. Her banner tek bir mesaj taşır. Farklı bilgiler ve reklamlar sunmayı planlıyorsanız, birden fazla banner hazırlamanız gerekecektir.

Flash banner tasarımlarından kaçının

Eskiden çok kullanılan bir banner türü olsa da flash bannerlar artık pek fazla tercih edilmiyor. Flash bannerlarda hareketli görseller ve animasyonlar kullanılarak, reklamların daha fazla dikkat çekmesi sağlanıyordu; ancak flash yazılımı hem dosya boyutunu artırdığı için artık çok fazla tercih edilmiyor hem de yavaş yavaş flash yazılım artık geçerliliğini kaybetmeye başlıyor.

Flash banner yerine HTML5 bannerlar kullanabilirsiniz. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Dosya boyutunu küçük tutun

Bannerların dosya boyutlarının küçük olması da oldukça önemli. Çünkü büyük dosya boyutları, internet sitelerinin açılma hızlarını ciddi oranda düşürecektir. Yayıncılar da bunu istemezler. Bu nedenle hazırladığınız dosya boyutlarını mümkün olduğunca küçültmeniz gerekiyor. Önerilen maksimum dosya boyutu 150 kb’tır.

Sade tasarımlar yapın

Bannerlarınızın birkaç saniye içinde tüketicinin dikkatini çekmesi ve aynı zamanda görüldüğü anda kolay bir şekilde anlaşılabilir olması gerekiyor. Bu sebeple de çok fazla öğe kullanmamalısınız. Mesajınız, logonuz, eyleme çağrı ifadeniz ve ilgi çekici bir görsel kullanmanız yeterli olacaktır.

Ürün fotoğraflarını bir kolaj yapabilir ya da tek bir ürün fotoğrafı kullanabilirsiniz. Ancak bannerın her alanını doldurmaya uğraşmamalısınız. Boş alanlar yaratın ve ilk bakışta anlaşılır bir tasarım oluşturmaya çalışın.

Okunaklı fontlar kullanın

Tasarımlarınızda kullandığınız fontların okunaklı olması da bir o kadar önemlidir. Bannerlar küçük alanlar kullanır ve bu nedenle de font büyüklükleriniz de çok fazla olamaz. Bu durumda da okunaklı fontlar seçmenizde yarar var.

Ana sloganınızı yazarken “bold” özelliği ile fontunuzu kalınlaştırabilir ve fontunuzu biraz büyüterek, mesajınızı daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bannerlarınızdan en fazla iki farklı font büyüklüğü kullanmaya dikkat edin. Kullandığınız font sayısını da en fazla iki ile sınırlandırın. Böylelikle fontların kafa karıştırmamasını sağlarsınız.

Linklemelerinizi doğru yapın

Bannerlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için, doğru linkleme yapmanız da oldukça önemli. Bannerınıza tıklayan kişiler doğrudan ilgili sayfaya yönlenmeliler. Hatalı yazılan linkler 404 sayfalarına yönlendirebilir ya da hiç açılmayabilir. Bu durumda da geri dönüşüm sağlayamazsınız. Bannerınız için kullanacağınız linki iki kere kontrol etmeniz bu nedenle oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan