fbpx

Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

24 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın Webmaster rehberlerine karşı geldiği için aslında tavsiye edilmemektedir. Ancak birçok firma bu çalışmaları yapmaya devam ediyor.

Backlink satın almak, doğru şekilde yapılmadığında SEO’ya yarardan çok zarar verir. Doğru yaklaşımlar sergilendiğinde ve doğru kaynaklardan temin edildiğinde bu backlink’ler size fayda sağlayabilir; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi bu çalışmalar Google tarafından tavsiye edilmediğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Backlink satın alırken dikkat etmeniz gerekenler

Eğer backlink satın almak üzerine çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız, bu çalışmaları yapmadan önce aşağıdaki konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

MOZ alan adı otoritesi

Alan adı otoritesi en önemli faktörlerden biri; çünkü bu sitenin arama motorlarında gücünün göstergelerinden biridir. MOZ OSE aracı üzerinden, backlink satın almayı düşündüğünüz platformların alan adı otoritelerini öğrenebilirsiniz.

Alan adı otoritesi, alan adının yaşı, link sayısı, backlinkler gibi farklı faktörlere göre belirleniyor ve 0 - 100 arasında bir puanla belirleniyor. Puan ne kadar yüksekse, alan adı otoritesi de o kadar yüksek oluyor.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

Dışarıya verilen link sayısı

Bir site üzerinden dışarıya çok fazla link veriliyorsa, bu durumda bu sitenin backlink sattığını düşünebilirsiniz. Özellikle sitenin yaşı ile dışarıya verilen link sayısı arasında bir orantısızlık varsa, bu durum daha gözle görülür durumda olur.

Bir site normalin çok üstünde dışarıya link veriyorsa, bu siteden backlink satın almak, doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Çünkü Google bu durumu fark ederek, bir cezalandırma yapabilir ve bu siteden alacağınız linklerin kalitesi de iyi olmayacaktır.

Do-Follow ve No-Follow linkler

Backlinkler için bir siteyi incelerken, bu sitelerin size verdikleri linklerde Do-Follow mu No-Follow mu kullandıklarını öğrenmeniz gerekir. Her ikisi de backlink olarak sayılsa da No-Follow linklerin sizin için çok fazla değeri yoktur. Bu da SEO’nuza bir katkıda bulunmaz. Bu sebeple de link alırken, Do-Follow linkler aldığınızdan emin olmalısınız.

Backlink almamanız gereken durumlar

Backlink satın almak için çalışmalar yapıyorsanız, bazı durumlarda kesinlikle backlink satın alımları yapmamanız gerekiyor. Bu durumlar ise şöyle;

Otomasyon backlinkler

Backlink satışı yapan birçok servis bulunuyor ve 1 gün içerisinde sizin için 1000 tane link üretebileceklerini belirten firmalar da bulunuyor. Bu durumda da otomasyon backlinkler satın almış oluyorsunuz. Kulağa iyi bir teklifmiş gibi gelse de bu kesinlikle kaçınmanız gereken bir çalışmadır.

Bu konuda çalışırken, link sayısından çok kalitesine bakmanız gerekir. Bu otomasyon link çalışmaları da size sayıyı verse de kaliteyi vermez ve bu da bu çalışmalardan alacağınız verimi düşüreceği gibi sitenize zarar da verebilir.

Navigasyon menülerindeki linkler

Navigasyon ya da sitenin sağ veya sol bölümünde bulunan “Sidebar” menüler üzerinde yer alan yönlendirme linkleri size bir getiri sağlamamaktadır. Bu strateji tavsiye edilmemektedir. Sayfa üzerindeki içerik üzerinde yer almayan linklerin tümü yönlendirme linki olarak kullanıldığında bir değer taşımamaktadır.

Dizin veya forum linkleri

Backlink satın almak için web sitelerin dizinleri ya da forumlarda yer alan linklerden yararlanmamanız gerekir. Kullanıcıların oluşturduğu bu linkler, link dağılımı için iyi bir strateji olsa da, bu linkleri satın almak, link kalitesinin düşük olmasına neden olacağı için, SEO’nuza zarar verir.

Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Yukarıda backlink satın almak üzerine çalışırken nelere dikkat etmeniz gerektiğine değindik. Bu çalışmalar dışında genel olarak backlink satın almak üzerinde durduğumuzda, yazının başında da belirttiğimiz gibi organik olmayan Backlink satın alma işlemleri Google tarafından tavsiye edilmemektedir.

Doğru stratejiler belirlenerek, doğru adımlar atıldığında backlink alma çalışmalarının etkisi artabilir; ancak bu çalışmaların kalitesini kontrol etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bu linklerin kalitesini kontrol etmemeniz, yaptığınız çalışmaların verimini düşürecektir.

Doğru bir şekilde backlink nasıl edinebilirsiniz?

Backlink satın almadan da organik olarak web sitenize yönlendirme trafiği çekebilir ve link sayınızı artırabilirsiniz. Bunun için yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor.

Blog içerikleri üretmek, influencer pazarlama çalışmaları yapmak, sosyal ağlarda yönlendirme trafikleri edinmek gibi farklı alternatifler bulunuyor. Organik olarak backlink edinme yollarını aşağıdaki rehberimizden detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan