Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın Webmaster rehberlerine karşı geldiği için aslında tavsiye edilmemektedir. Ancak birçok firma bu çalışmaları yapmaya devam ediyor.

Backlink satın almak, doğru şekilde yapılmadığında SEO’ya yarardan çok zarar verir. Doğru yaklaşımlar sergilendiğinde ve doğru kaynaklardan temin edildiğinde bu backlink’ler size fayda sağlayabilir; ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi bu çalışmalar Google tarafından tavsiye edilmediğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Backlink satın alırken dikkat etmeniz gerekenler

Eğer backlink satın almak üzerine çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız, bu çalışmaları yapmadan önce aşağıdaki konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

MOZ alan adı otoritesi

Alan adı otoritesi en önemli faktörlerden biri; çünkü bu sitenin arama motorlarında gücünün göstergelerinden biridir. MOZ OSE aracı üzerinden, backlink satın almayı düşündüğünüz platformların alan adı otoritelerini öğrenebilirsiniz.

Alan adı otoritesi, alan adının yaşı, link sayısı, backlinkler gibi farklı faktörlere göre belirleniyor ve 0 - 100 arasında bir puanla belirleniyor. Puan ne kadar yüksekse, alan adı otoritesi de o kadar yüksek oluyor.

İlgili rehber: E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?

Dışarıya verilen link sayısı

Bir site üzerinden dışarıya çok fazla link veriliyorsa, bu durumda bu sitenin backlink sattığını düşünebilirsiniz. Özellikle sitenin yaşı ile dışarıya verilen link sayısı arasında bir orantısızlık varsa, bu durum daha gözle görülür durumda olur.

Bir site normalin çok üstünde dışarıya link veriyorsa, bu siteden backlink satın almak, doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Çünkü Google bu durumu fark ederek, bir cezalandırma yapabilir ve bu siteden alacağınız linklerin kalitesi de iyi olmayacaktır.

Do-Follow ve No-Follow linkler

Backlinkler için bir siteyi incelerken, bu sitelerin size verdikleri linklerde Do-Follow mu No-Follow mu kullandıklarını öğrenmeniz gerekir. Her ikisi de backlink olarak sayılsa da No-Follow linklerin sizin için çok fazla değeri yoktur. Bu da SEO’nuza bir katkıda bulunmaz. Bu sebeple de link alırken, Do-Follow linkler aldığınızdan emin olmalısınız.

Backlink almamanız gereken durumlar

Backlink satın almak için çalışmalar yapıyorsanız, bazı durumlarda kesinlikle backlink satın alımları yapmamanız gerekiyor. Bu durumlar ise şöyle;

Otomasyon backlinkler

Backlink satışı yapan birçok servis bulunuyor ve 1 gün içerisinde sizin için 1000 tane link üretebileceklerini belirten firmalar da bulunuyor. Bu durumda da otomasyon backlinkler satın almış oluyorsunuz. Kulağa iyi bir teklifmiş gibi gelse de bu kesinlikle kaçınmanız gereken bir çalışmadır.

Bu konuda çalışırken, link sayısından çok kalitesine bakmanız gerekir. Bu otomasyon link çalışmaları da size sayıyı verse de kaliteyi vermez ve bu da bu çalışmalardan alacağınız verimi düşüreceği gibi sitenize zarar da verebilir.

Navigasyon menülerindeki linkler

Navigasyon ya da sitenin sağ veya sol bölümünde bulunan “Sidebar” menüler üzerinde yer alan yönlendirme linkleri size bir getiri sağlamamaktadır. Bu strateji tavsiye edilmemektedir. Sayfa üzerindeki içerik üzerinde yer almayan linklerin tümü yönlendirme linki olarak kullanıldığında bir değer taşımamaktadır.

Dizin veya forum linkleri

Backlink satın almak için web sitelerin dizinleri ya da forumlarda yer alan linklerden yararlanmamanız gerekir. Kullanıcıların oluşturduğu bu linkler, link dağılımı için iyi bir strateji olsa da, bu linkleri satın almak, link kalitesinin düşük olmasına neden olacağı için, SEO’nuza zarar verir.

Backlink satın almak zararlı mı değil mi?

Yukarıda backlink satın almak üzerine çalışırken nelere dikkat etmeniz gerektiğine değindik. Bu çalışmalar dışında genel olarak backlink satın almak üzerinde durduğumuzda, yazının başında da belirttiğimiz gibi organik olmayan Backlink satın alma işlemleri Google tarafından tavsiye edilmemektedir.

Doğru stratejiler belirlenerek, doğru adımlar atıldığında backlink alma çalışmalarının etkisi artabilir; ancak bu çalışmaların kalitesini kontrol etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bu linklerin kalitesini kontrol etmemeniz, yaptığınız çalışmaların verimini düşürecektir.

Doğru bir şekilde backlink nasıl edinebilirsiniz?

Backlink satın almadan da organik olarak web sitenize yönlendirme trafiği çekebilir ve link sayınızı artırabilirsiniz. Bunun için yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor.

Blog içerikleri üretmek, influencer pazarlama çalışmaları yapmak, sosyal ağlarda yönlendirme trafikleri edinmek gibi farklı alternatifler bulunuyor. Organik olarak backlink edinme yollarını aşağıdaki rehberimizden detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın