Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi

13 Mart 2021
Markethinkers
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi

E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da aynı oranda artar. İnsanları sitenize çekmenin birden fazla yolu vardır. Sitenize girilebilen birkaç farklı kapı açarsanız, daha fazla kullanıcının sitenize girmesini sağlayabilirsiniz. Backlink alarak sitenize yeni kapılar açabilirsiniz. Peki backlink nedir, neden önemlidir?

Backlink Nedir?

İş ortaklığı, dijital dünyada da varlığını sürdüren bir olgudur. Backlink, web siteleri arasında yürütülen bir iş ortaklığı sayılabilir. Temel tanımı ile backlink; bir siteden başka bir siteye verilmiş olan bağlantıdır. Diğer bir deyişle bir internet sitesinde başka bir internet sitesinin linkinin yayınlanmasıdır. Bu yöntem ile siteler birbirlerine referans olur, kullanıcılara bağlantıya konu olan site önerilir, bağlantı almış olan site ise hem verilen linke tıklayanlar üzerinden yeni ziyaretçiler kazanır hem de arama motoru algoritmalarının gözünde artı puan kazanır.

Bir sitede yayınlanan bir içeriğin bazı bölümlerinde, kullanıcıların tıklayabileceği bağlantılar olur. Bu bağlantılar, kullanıcıyı farklı bir siteye yönlendirir. Örneğin bilgisayar satan bir e-ticaret sitesi, bir teknoloji blogundan backlink alabilir ve bu teknoloji blogu, bilgisayarlarla ilgili bir içeriğinde, backlink alan sitenin bağlantısına yer verir. Kullanıcılar, güvendikleri sitelerde gördükleri bağlantılara da güvenirler ve tıklarlar. Dolayısıyla bu yöntem, bir çeşit referral trafik kaynağı da sayılacaktır. Backlink ücretli ya da ücretsiz bir şekilde alınabilir. Ancak ücretli alımlarla ilgili farklı görüşler mevcuttur ve bu yöntem Google tarafından önerilmemektedir.

Backlink Edinmenin Faydaları Nelerdir?

Backlink edinmenin farklı yolları ve bu yolların farklı etkileri vardır. Doğru yollarla edinilen bağlantılar ise web sitenizi daha başarılı bir hale getirir. Öncelikle Google botları yeni siteleri ve içerikleri keşfetmek için bu linkleri tarar. Bağlantı alan siteler ise botlar tarafından daha sık ziyaret edilir ve daha kısa sürede indekslenir.

Bu linkler belirli bir anahtar kelime özelinde siteye eklenir ve söz konusu site, ilgili anahtar kelimenin arama sonuçlarında daha kolay yükselir. Site daha fazla ziyaretçi alır ve daha geniş kitlelere ulaşır. Yönlendirme bağlantısı alan markanın dijital ortamdaki bilinirliği artar. Bağlantıyı kaliteli bir siteden almak ise kullanıcıların güvenini kazanma konusunda oldukça etkilidir. Aynı zamanda, domain otoritesinin artırılmasına da yardımcı olmaktadır.

NoFollow ve DoFollow Nedir?

Backlink, hem link çıkışının olduğu hem de linkin ulaştığı domain için önemlidir. Bir siteye link yönlendirmesi ile gitmek, o sitenin değerini artırabilir. Aynı zamanda gidilen sitenin, link veren domain adresinin değerini düşürme ihtimali de vardır. Dolayısıyla bir siteye backlink verirken, yani o siteye kefil olurken dikkatli olmalısınız.

Sitenizden verdiğiniz backlinklere “nofollow” ya da “dofollow” etiketleri ekleyebilirsiniz. Bu etiketler Google’a bağlantıyı “takip etme” ya da “takip et” komutu verir. Takip et (dofollow) etiketi, link verdiğiniz sitenin güvenilir olduğuna dair kefil olduğunuz anlamına gelir. Google botları site içeriğinizi tararken “dofollow” etiketini görürse, söz konusu backlink üzerinden o adrese gider ve o sayfayı da tarar. “Nofollow” gördüğünde ise sitenizde kalır ve sizin içeriğinizi taramaya devam eder.

Dolayısıyla “dofollow” etiketin etkisi daha fazladır. Google botlarını da “dofollow” ile otoritesinden ve güvenilirliğinden emin olduğunuz backlink’leri takip etmesi için yönlendirdiğinizi belirtirsiniz.

“Nofollow” özelliğini ise Google botlarına, verilen backlink üzerinden sıralama kredisi ve otorite değeri aktarımı da dahil olmak üzere herhangi bir öneri vermek istemediğiniz durumlarda kullanabilirsiniz. Böylece kullanıcı için faydalı olduğunu düşündüğünüz bir sayfayı, Google botlarının takip etmeyeceği bir backlink olarak kullanıcıya sunabilirsiniz.

E-ticaret Siteleri İçin Backlink Neden Daha Önemlidir?

Bir e-ticaret siteniz varsa doğal olarak satışlarınızın artmasını istersiniz. Ama satışlardan önce artırmanız gereken başka detaylar vardır. Dijitalin gerektirdiği bazı kalemler özelinde artış sağlamanız, totalde satışlarınızın artmasına da katkı sağlar. Backlink, bu artışların bir kısmına destek olur. O nedenle e-ticaret siteleri için backlink ciddi bir önem taşır.

Organik Trafik Artışı

E-ticaret sitenizin trafiğini pek çok yöntemle artırabilirsiniz. Ama sitenizin asıl değerini, organik trafik değeriniz belirler. Organik trafik; sitenizin reklamlardan kaynaklanmayan, doğrudan arama motorlarından gelen trafiktir. Bu trafik SEO çalışmaları sonucu elde edilir ve backlink, SEO’nun bir parçasıdır. Faydalı ve otoriter sitelerden gelecek backlink’ler belirli anahtar kelimeler özelinde site sıralamanızı üst sıralara çıkarabileceği için arama motorundan gelen organik trafik de bu şekilde artırılabilir. Dolayısıyla bu trafik satışa dönebilir ve marka bilinirliğiniz artabilir.

Referral Trafik Kaynağı

Referral trafik, sitenize arama motorları dışında farklı bir domain adresinden gelen trafiktir. En az organik trafik kadar önemli olan bu trafik kaynağı, backlink’ler ile desteklenmektedir. Sitenize organik trafik dışında gelecek olan ek referral trafikler, backlink’lerin sağladığı bir diğer avantaj olarak değerlendirilir. Bu sayede sitenizin referral trafiğini artırmak için backlink’lerden faydalanabilirsiniz.

Otorite Artışı

E-ticaret siteniz için doğru sitelerden backlink alırsanız, sizin sitenizin de “otoriter” olma ihtimali oldukça yükselir. Bir sitenin otoritesi Google tarafından açıkça belirtilmese de bazı araçlar yardımı ile domain otoriteleri tahmini olarak öğrenilebilir. Bunun gibi otoriter sitelerden link almanız sizin de otoritenizi artırmaya yardımcı olacaktır. Otorite artışı demek, kullanıcının güvenini kazanmanın yanı sıra, arama motorlarının size daha çok güvenmesi anlamına gelmektedir.

Bir e-ticaret sitesi için otoritenin en önemli kriterlerden biri olmasının sebebi; yapılan işin doğrudan güven ile alakalı olmasından kaynaklıdır. Bu güven arama motorları tarafından da benimsenmiş bir durumdur. Kullanıcının sitenizi backlink üzerinden ziyaret etmesi referans olarak kabul edilebilirken, Google tarafından “bu site güvenilirdir” olarak nitelendirilmektedir.

Marka Bilinirliği

Backlink alarak e-ticaret siteniz için basit bir PR çalışması da yürütebilirsiniz. Klasik reklam çalışmalarından ziyade bağlantı almak, kullanıcı deneyimi algısı oluşturacağı için daha tutarlı sonuçlar verir. Popüler sitelerden alınacak linkler, sitenizin popülaritesini de artırır. Doğal olarak markanız daha bilinir bir hale gelir. Marka bilinirliğinizi ve değerinizi bu şekilde artırabilirsiniz.

E-ticaret Siteleri Doğal Yollarla Nasıl Backlink Kazanabilir?

Doğal yollardan backlink kazanabilmek son derece zordur. Burada marka bilinirliğinin ve müşteri memnuniyetinin yüksek olması bu sürece yardımcı olan kriterler arasındadır. Bilinirliğiniz yüksek olduğunda kullanıcıların sitenizden bahsetme ihtimali çok daha yüksek olacaktır.

Doğal yollardan backlink edinmek için izleyebileceğiniz birkaç basit yöntem mevcuttur.

E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin üretici firmalarından backlink isteyebilirsiniz. Elbette aynı markanın ürünlerini satan pek çok site olduğu için rakibiniz de çok olacaktır. Ama gerçekten değerli bir siteniz varsa, markalar sizin bağlantınızı vermeyi tercih edebilir. Bunun daha garanti yolu, bir markanın ya da ürünün bayisi olmaktır. Böylece asıl satıcı siz olursunuz ve kullanıcılar üretici firmanın web sitesi üzerinden doğrudan sizin sitenize yönlendirilir.

Doğal yollarla yönlendirme almak, iş ortaklıkları ile de mümkündür. Bir proje dahilinde çalıştığınız iş ortaklarınız, söz konusu proje ile ilgili sayfalardan sizin sitenize bağlantı verebilir. Bir projede iş ortağı olabileceğiniz gibi o projenin sponsoru da olabilirsiniz. Sponsor olduğunuzda da hem güçlü hem de doğal bir yönlendirme bağlantınız olur.

Sosyal sorumluluk projelerine ve bağış kampanyalarına katılmak da bir çeşit sponsorluk sayılabilir. Bu gibi girişimler marka bilinirliğinizi ve güvenilirliğinizi artırırken doğal bir bağlantıya sahip olmanızı da sağlar.

Sitenizin dijital pazarlama kampanyaları arasında bulunması gereken içerik pazarlaması da doğal bir şekilde yönlendirme almanızı sağlayabilir. İçerik pazarlaması çalışmalarınız dahilinde verimli ve kaynak niteliği taşıyan içerikler üretirseniz, haberiniz yokken bile bir site, içeriğinizi paylaşarak sizin sitenize yönlendirme yapabilir.

Backlink Satın Almak Zararlı Mıdır?

Öncelikle Google’ın backlink satın almayı kesinlikle önermediğini belirtmekte fayda var. Ama bu satın alamazsınız anlamına gelmez. Satın alabilirsiniz fakat son derece hassas davranmalısınız. Örneğin backlink alışverişi ile bir iş ortaklığı yürütebilir ya da iş ortağınızdan destek görebilmek adına onun sitesinden backlink alabilirsiniz ve ona satabilirsiniz. Burada önemli olan konu, para ödeyerek aldığınız bir backlink’in nerede olduğudur. Satın alım sırasında ilgili sitenin otoritesinin yüksek ve güvenilir olmasına dikkat ederek Google’ın canını sıkmadan backlink alabilirsiniz.

Titiz davranarak fayda görebileceğiniz nadir satın alma durumlarının dışında, bir de bilinçsiz satın alımlar vardır. Rastgele bir şekilde satın alacağınız backlinkler Google’daki varlığınızı riske atar. Örneğin yüzlerce backlinki tek seferde satın alıp çok sayıda bağlantı ile sıralamanızı yükseltebileceğinizi düşünebilirsiniz. Fakat bu yönlendirmeler güvenilir olmayan sitelerden, bir anda gelir. Dolayısıyla kısa sürede Google’ın radarına takılır ve backlink satın aldığınız anlaşılır.

Herhangi bir satın alım yapmamış olsanız bile zaman zaman sitenizin backlink olarak bir yerlere eklendiğini görebilirsiniz. Bu durum domain otoritesine zarar veren bir unsura dönüşebilir. Bunu engellemek adına Google Disavow Tool aracını kullanabilirsiniz. Google Disavow Tool aracılığıyla kontrolünüz dışında sitenize verilen backlink’leri engelleyebilirsiniz.

Zararlı Backlink’ler E-ticaret Siteleri İçin Neden Daha Tehlikelidir?

E-ticaret sitelerinin hassasiyeti hemen her uygulamada ön plana çıkar. E-ticaret sitesine sahipseniz, attığınız adımlara diğer site sahiplerinden daha fazla dikkat etmeniz gerekir. Dolayısıyla zararlı backlinkler, e-ticaret sitelerine iki kat daha fazla zarar verir. Öncelikle “Zararlı backlink nedir?” ondan biraz bahsedelim. Zararlı backlink olarak adlandırdığımız öğeler otoritesi düşük, kumar, bahis, spam ve +18 gibi sitelerden gelen backlink’lerdir.

Zararlı linkler, web sitelerine çok ciddi zararlar verir ve bağlantıyı alan siteyi hem sıralamada hem de otorite anlamında aşağıya doğru çeker. E-ticaret sitelerinin halihazırda çetin bir rekabet ortamı varken bir de alt sıralarda yer almak, doğal olarak satışları da düşürür. E-ticaret siteniz maddi yatırımlar yaptığınız bir iştir ve bu yatırımınızın karşılığını maddi olarak alamadığınız takdirde ciddi zararlara uğrarsınız.

Otoritenizin düşmesi halinde Google’ın sitenize olan güveni azalır. Bağlantı aldığınız site spama düşerse, bu işe ortak olduğunuz için e-ticaret siteniz de spama düşer. Ardından arama motoru sonuçlarında aşağılara, hatta arka sayfalara kadar düşebilirsiniz. Kullanıcılar alışveriş yapmak için üst sıralardaki e-ticaret sitelerini tercih edeceği için maddi kayıplar yaşamanız da muhtemeldir. Bu durumdan göreceğiniz zararı telafi etmeniz çok zordur ve bazen imkânsız hale bile gelebilir.

Hacklink Nedir? Zararları Nelerdir?

Hacklink, black hat SEO taktiklerinden biri olup bir siteyi hackleyerek, izinsiz bir şekilde o siteye başka bir sitenin linkini yerleştirmektir. İşin içinde site hacklemek olduğu için aslında bu bir suçtur. Genellikle otoritesi yüksek sitelere bağlantı yerleştirmek için uygulanır. Fakat bu siteler yerleştirilen hacklinkleri kısa sürede fark eder ve bağlantısı yerleştirilmiş siteyi Google’a şikâyet eder. Bunun sonucunda Google, hacklink uygulayan siteyi dizinden çıkarabilir. Yani söz konusu site, internet ortamındaki varlığını sürdüremez.

E-ticaret Siteleri Backlink Edinirken Hangi Sayfa Türlerine Öncelik Vermelidir?

E-ticaret sitenizde müşterilerinize özgürlük vermeniz önemlidir. Bu özgürlüğü, başka sitelerdeki bağlantılar üzerinden gelen müşterilerinize de vermelisiniz. Dolayısıyla backlink’leri stabil sayfalarınız özelinde almaya özen göstermelisiniz. Spesifik bir ürün için bağlantı almanız, o bağlantı ile gelen müşteriyi tatmin etmeyebilir. Ya da daha doğrusu mevcut ürün kaldırılabilir ve backlink boşa gidebilir. Bu nedenle doğal backlink kazanımında bir çalışmaya gidildiğinde, özellikle kategori veya anasayfa özelinde bir çalışma yapılması tavsiye edilir.

Örneğin cep telefonları ile ilgili bir içerikten bağlantı aldığınızda kullanıcıyı özel bir ürünün sayfasına yönlendirirseniz, kullanıcı bunun reklam olduğunu düşünebilir. Fakat kategori açıldığı takdirde karşısında pek çok seçenek bulur ve seçme özgürlüğüne sahip olduğu için sitede daha fazla zaman geçirir. Bu çalışmayı dönemsel kampanyalarınızı içeren ya da özel günler için oluşturduğunuz sayfalarınız için de uygulayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

Benzer yazılar

Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin