E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

20 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan bahsetmiyoruz. Backlink alma derken, organik olarak, markanız ve sitenizle ilgili olabilecek web sitelerinden web sitenize yönlendirmeler yapmaktan bahsediyoruz.

Backlink satın alma, tamamen farklı bir konudur ve teknik olarak günümüzde uzak durulması gereken çalışmalardan biridir. Bunun sebebini de önümüzdeki günlerde farklı bir rehberde detaylı olarak ele alacağız.

Web siteniz üzerinde organik olarak backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz ve böylelikle de sayfalarınızın indekslenme ve sıralamasını olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Bugün de bu çalışmaları nasıl yapabilceğiniz ele alacağız.

Backlink nedir?

Öncelikle backlink’in ne olduğu ile başlayalım. Backlink, 3. parti bir web sitesinden, sizin web sitenize bir link yönlendirmesinin yapılması işlemidir. Örneğin, “Telefonun şarjını artırmak için 10 ipucu” isimli bir blog yazısı yazdı ve bir kullanıcı, bir dijital yayıncı ya da bir e-ticaret sitesi bu blog yazınızın linkini, kendi web sitesine ekledi. Bu durumda siz, farklı bir web sitenizden kendi sitenize yönlendirme trafiği çekmeye başlayabilirsiniz. Aynı zamanda bu siteden bir backlink almış olursunuz.

İlgili rehber: Backlink nedir ve e-ticaret siteleri için neden çok önemlidir?

Organik olarak backlink alma çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Organik olarak web sitenize backlink almak için bir strateji oluşturmanız ve bu strateji içerisinde hangi adımları takip edeceğinizi belirlemeniz gerekir. Bu süreçte de stratejinizi belirlerken yapabileceğiniz çalışmaları şöyle sıralayabiliriz:

Kaliteli ve orijinal blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri, backlink alma çalışmaları için oldukça etkili kaynaklardır. Kaliteli ve orijinal blog içerikleri hazırlayarak, belli bir konu üzerinde yeni fikirler ya da ipuçları paylaşabilir; yahut veri veya istatistiksel paylaşımlar yaparak bu konu üzerinde referans kaynağı olabilirsiniz. Backlink alma çalışmalarına başlamadan önce blog içeriklerinizin kalitesini artırmanız bu açıdan oldukça etkilidir.

Web sitenizde 404 hata sayfaları olmasın

404 hata sayfaları, backlinklerin kalitesini ve geri dönüşümünü önemli ölçüde düşürebilir. Bir web site, bu 404 hata sayfalarına link verdiğinde, hata sayfasına ulaşıldığı için bu linkin değeri olmayacaktır ve sizi bir şey kazandırmayacaktır. Bu sebeple de sitenizde 404 hata sayfalarını kontrol ederek, kaldırmanız önemlidir.

Tüm sosyal ağlardan web sitenize yönlendirme yapın

Sosyal medya kanallarında yer aldığınızda bu mecraları da baclink için kullanabilirsiniz. Özellikle sosyal ağ profilinizde web sitenizin ana sayfa yönlendirme linklerini paylaşmalısınız. Sosyal hesaplarınızı ziyaret edenler bu linklerden sitenize yönlenebilirler.

Bunun yanı sıra blogunuzda da sosyal ağlarda paylaşım butonları koymalı ve kullanıcıların bu içerikleri sosyal ağlarda kolay bir şekilde paylaşmalarını sağlamalısınız. Bununla beraber siz de blog içeriklerinizi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşarak, sosyal yönlendirme trafikleri alabilirsiniz.

Trend ve güncel konularla ilgili yazın

Güncel ve trend konular, blog ve yayınlardan trafik çekmek ve yönlendirme trafiği almak için de oldukça etkilidir. Özellikle Twitter ve Instagram güncel konuların sürekli paylaşıldığı mecralardır ve blog yazılarınızda bu konulara değindiğinizde sosyal ağlarda paylaşarak, birçok farklı kullanıcının bu içerikleri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu linklerin hepsi de bir yönlendir linki olarak değer taşımaktadır.

Konuk yazarlık yapın

Bundan önce bahsettiğimi konular kendi e-ticaret siteniz ve sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardı. Bunun haricinde farklı siteler üzerinde de backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak da backlink çalışmaları için oldukça ideal yöntemler arasında yer alır.

Farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık yaparak, belli bir konuyu tanıtabilir ya da kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz. Bu yazılarda kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri koyarak, bu yayıncıların sitelerinden yönlendirme linkleri almış olursunuz. Tabii ki bu çalışmaları yaparken, link alacağınız siteleri de iyi seçmeniz gerekiyor.

Tüm siteler size iyi bir backlink sağlamaz. Sektörünüz ve yaptığınız işle ilgisi olabilicek ve alan adı otoritesi ile sayfa değeri yüksek olan sitelerden backlink almak önemlidir. Aksi taktirde aldığınız backlink’in kalitesi düşük olacağı için size yarardan çok zarar verebilir.

Farklı içerik türlerini birleştirin

Sadece metin odaklı içerikler kullanıcıların çok fazla ilgisini çekmemekte. Bu nedenle de farklı içerik türlerini birleştiren blog yazıları hazırlamanız alacağınız backlink oranını da artırabilir. Özellikle blog içeriklerinize videolar eklemeniz ya da videolarını blog içeriklerine dönüştürerek, video paylaşımları yapmanız bu gönderilerin alacağı etkileşimleri de artıracaktır.

Takım, etkinlik veya grup sponsorluklarını araştırın

Farklı kanallardan link edinmek ve marka bilinirliğinizi artırmak için sponsorluk çalışmaları da etkilidir. Bir spor takımı, etkinlik ya da bir gruba sponsor olmak ve onların web sitelerinden kendinize link alarak site değerinizi artırabilirsiniz.

Bu çalışmalar SEO için önemli olduğu gibi marka bilinirliğiniz için de oldukça önemli konular arasında gelir. Sponsorluk anlaşmalarıyla bu kitlelerin ulaştığı takipçilerin de gözünde görünür olmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Backlink alma çalışmaları için de influencer pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Özellikle aktif bir şekilde web görünürlüğü olan ve aylık olarak belli bir trafik edinen kişi ya da yayıncılarla iletişme geçerek, içerik ortaklığı yapabilir ve onların sizin için içerikler üretmelerini isteyebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Bu çalışmalar sayesinde hem kendi web sitenizde istediğiniz sayfalar backlink alma çalışmaları yapabilir hem de pazarlama çalışmaları sayesinde bu yayıncıların kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Farklı yayıncılarla içerik ortaklıkları yapmanız, farklı kanallar üzerinden sitenize düzenli olarak trafik çekmenizi sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, kaliteli içerik üretimine önem vermeniz gerekmektedir. Kullanıcılar reklam ya da sponsorlu içeriklere mesafeli yaklaşabiliyor. Bu sebeple de kullanıcılara bir değer katan içerikler üzerinde durmanız, alacağınız backlinklerin de performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan