E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan bahsetmiyoruz. Backlink alma derken, organik olarak, markanız ve sitenizle ilgili olabilecek web sitelerinden web sitenize yönlendirmeler yapmaktan bahsediyoruz.

Backlink satın alma, tamamen farklı bir konudur ve teknik olarak günümüzde uzak durulması gereken çalışmalardan biridir. Bunun sebebini de önümüzdeki günlerde farklı bir rehberde detaylı olarak ele alacağız.

Web siteniz üzerinde organik olarak backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz ve böylelikle de sayfalarınızın indekslenme ve sıralamasını olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Bugün de bu çalışmaları nasıl yapabilceğiniz ele alacağız.

Backlink nedir?

Öncelikle backlink’in ne olduğu ile başlayalım. Backlink, 3. parti bir web sitesinden, sizin web sitenize bir link yönlendirmesinin yapılması işlemidir. Örneğin, “Telefonun şarjını artırmak için 10 ipucu” isimli bir blog yazısı yazdı ve bir kullanıcı, bir dijital yayıncı ya da bir e-ticaret sitesi bu blog yazınızın linkini, kendi web sitesine ekledi. Bu durumda siz, farklı bir web sitenizden kendi sitenize yönlendirme trafiği çekmeye başlayabilirsiniz. Aynı zamanda bu siteden bir backlink almış olursunuz.

İlgili rehber: Backlink nedir ve e-ticaret siteleri için neden çok önemlidir?

Organik olarak backlink alma çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Organik olarak web sitenize backlink almak için bir strateji oluşturmanız ve bu strateji içerisinde hangi adımları takip edeceğinizi belirlemeniz gerekir. Bu süreçte de stratejinizi belirlerken yapabileceğiniz çalışmaları şöyle sıralayabiliriz:

Kaliteli ve orijinal blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri, backlink alma çalışmaları için oldukça etkili kaynaklardır. Kaliteli ve orijinal blog içerikleri hazırlayarak, belli bir konu üzerinde yeni fikirler ya da ipuçları paylaşabilir; yahut veri veya istatistiksel paylaşımlar yaparak bu konu üzerinde referans kaynağı olabilirsiniz. Backlink alma çalışmalarına başlamadan önce blog içeriklerinizin kalitesini artırmanız bu açıdan oldukça etkilidir.

Web sitenizde 404 hata sayfaları olmasın

404 hata sayfaları, backlinklerin kalitesini ve geri dönüşümünü önemli ölçüde düşürebilir. Bir web site, bu 404 hata sayfalarına link verdiğinde, hata sayfasına ulaşıldığı için bu linkin değeri olmayacaktır ve sizi bir şey kazandırmayacaktır. Bu sebeple de sitenizde 404 hata sayfalarını kontrol ederek, kaldırmanız önemlidir.

Tüm sosyal ağlardan web sitenize yönlendirme yapın

Sosyal medya kanallarında yer aldığınızda bu mecraları da baclink için kullanabilirsiniz. Özellikle sosyal ağ profilinizde web sitenizin ana sayfa yönlendirme linklerini paylaşmalısınız. Sosyal hesaplarınızı ziyaret edenler bu linklerden sitenize yönlenebilirler.

Bunun yanı sıra blogunuzda da sosyal ağlarda paylaşım butonları koymalı ve kullanıcıların bu içerikleri sosyal ağlarda kolay bir şekilde paylaşmalarını sağlamalısınız. Bununla beraber siz de blog içeriklerinizi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşarak, sosyal yönlendirme trafikleri alabilirsiniz.

Trend ve güncel konularla ilgili yazın

Güncel ve trend konular, blog ve yayınlardan trafik çekmek ve yönlendirme trafiği almak için de oldukça etkilidir. Özellikle Twitter ve Instagram güncel konuların sürekli paylaşıldığı mecralardır ve blog yazılarınızda bu konulara değindiğinizde sosyal ağlarda paylaşarak, birçok farklı kullanıcının bu içerikleri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu linklerin hepsi de bir yönlendir linki olarak değer taşımaktadır.

Konuk yazarlık yapın

Bundan önce bahsettiğimi konular kendi e-ticaret siteniz ve sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardı. Bunun haricinde farklı siteler üzerinde de backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak da backlink çalışmaları için oldukça ideal yöntemler arasında yer alır.

Farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık yaparak, belli bir konuyu tanıtabilir ya da kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz. Bu yazılarda kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri koyarak, bu yayıncıların sitelerinden yönlendirme linkleri almış olursunuz. Tabii ki bu çalışmaları yaparken, link alacağınız siteleri de iyi seçmeniz gerekiyor.

Tüm siteler size iyi bir backlink sağlamaz. Sektörünüz ve yaptığınız işle ilgisi olabilicek ve alan adı otoritesi ile sayfa değeri yüksek olan sitelerden backlink almak önemlidir. Aksi taktirde aldığınız backlink’in kalitesi düşük olacağı için size yarardan çok zarar verebilir.

Farklı içerik türlerini birleştirin

Sadece metin odaklı içerikler kullanıcıların çok fazla ilgisini çekmemekte. Bu nedenle de farklı içerik türlerini birleştiren blog yazıları hazırlamanız alacağınız backlink oranını da artırabilir. Özellikle blog içeriklerinize videolar eklemeniz ya da videolarını blog içeriklerine dönüştürerek, video paylaşımları yapmanız bu gönderilerin alacağı etkileşimleri de artıracaktır.

Takım, etkinlik veya grup sponsorluklarını araştırın

Farklı kanallardan link edinmek ve marka bilinirliğinizi artırmak için sponsorluk çalışmaları da etkilidir. Bir spor takımı, etkinlik ya da bir gruba sponsor olmak ve onların web sitelerinden kendinize link alarak site değerinizi artırabilirsiniz.

Bu çalışmalar SEO için önemli olduğu gibi marka bilinirliğiniz için de oldukça önemli konular arasında gelir. Sponsorluk anlaşmalarıyla bu kitlelerin ulaştığı takipçilerin de gözünde görünür olmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Backlink alma çalışmaları için de influencer pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Özellikle aktif bir şekilde web görünürlüğü olan ve aylık olarak belli bir trafik edinen kişi ya da yayıncılarla iletişme geçerek, içerik ortaklığı yapabilir ve onların sizin için içerikler üretmelerini isteyebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Bu çalışmalar sayesinde hem kendi web sitenizde istediğiniz sayfalar backlink alma çalışmaları yapabilir hem de pazarlama çalışmaları sayesinde bu yayıncıların kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Farklı yayıncılarla içerik ortaklıkları yapmanız, farklı kanallar üzerinden sitenize düzenli olarak trafik çekmenizi sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, kaliteli içerik üretimine önem vermeniz gerekmektedir. Kullanıcılar reklam ya da sponsorlu içeriklere mesafeli yaklaşabiliyor. Bu sebeple de kullanıcılara bir değer katan içerikler üzerinde durmanız, alacağınız backlinklerin de performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin