fbpx

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?

E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan bahsetmiyoruz. Backlink alma derken, organik olarak, markanız ve sitenizle ilgili olabilecek web sitelerinden web sitenize yönlendirmeler yapmaktan bahsediyoruz.

Backlink satın alma, tamamen farklı bir konudur ve teknik olarak günümüzde uzak durulması gereken çalışmalardan biridir. Bunun sebebini de önümüzdeki günlerde farklı bir rehberde detaylı olarak ele alacağız.

Web siteniz üzerinde organik olarak backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz ve böylelikle de sayfalarınızın indekslenme ve sıralamasını olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Bugün de bu çalışmaları nasıl yapabilceğiniz ele alacağız.

Backlink nedir?

Öncelikle backlink’in ne olduğu ile başlayalım. Backlink, 3. parti bir web sitesinden, sizin web sitenize bir link yönlendirmesinin yapılması işlemidir. Örneğin, “Telefonun şarjını artırmak için 10 ipucu” isimli bir blog yazısı yazdı ve bir kullanıcı, bir dijital yayıncı ya da bir e-ticaret sitesi bu blog yazınızın linkini, kendi web sitesine ekledi. Bu durumda siz, farklı bir web sitenizden kendi sitenize yönlendirme trafiği çekmeye başlayabilirsiniz. Aynı zamanda bu siteden bir backlink almış olursunuz.

İlgili rehber: Backlink nedir ve e-ticaret siteleri için neden çok önemlidir?

Organik olarak backlink alma çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Organik olarak web sitenize backlink almak için bir strateji oluşturmanız ve bu strateji içerisinde hangi adımları takip edeceğinizi belirlemeniz gerekir. Bu süreçte de stratejinizi belirlerken yapabileceğiniz çalışmaları şöyle sıralayabiliriz:

Kaliteli ve orijinal blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri, backlink alma çalışmaları için oldukça etkili kaynaklardır. Kaliteli ve orijinal blog içerikleri hazırlayarak, belli bir konu üzerinde yeni fikirler ya da ipuçları paylaşabilir; yahut veri veya istatistiksel paylaşımlar yaparak bu konu üzerinde referans kaynağı olabilirsiniz. Backlink alma çalışmalarına başlamadan önce blog içeriklerinizin kalitesini artırmanız bu açıdan oldukça etkilidir.

Web sitenizde 404 hata sayfaları olmasın

404 hata sayfaları, backlinklerin kalitesini ve geri dönüşümünü önemli ölçüde düşürebilir. Bir web site, bu 404 hata sayfalarına link verdiğinde, hata sayfasına ulaşıldığı için bu linkin değeri olmayacaktır ve sizi bir şey kazandırmayacaktır. Bu sebeple de sitenizde 404 hata sayfalarını kontrol ederek, kaldırmanız önemlidir.

Tüm sosyal ağlardan web sitenize yönlendirme yapın

Sosyal medya kanallarında yer aldığınızda bu mecraları da baclink için kullanabilirsiniz. Özellikle sosyal ağ profilinizde web sitenizin ana sayfa yönlendirme linklerini paylaşmalısınız. Sosyal hesaplarınızı ziyaret edenler bu linklerden sitenize yönlenebilirler.

Bunun yanı sıra blogunuzda da sosyal ağlarda paylaşım butonları koymalı ve kullanıcıların bu içerikleri sosyal ağlarda kolay bir şekilde paylaşmalarını sağlamalısınız. Bununla beraber siz de blog içeriklerinizi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşarak, sosyal yönlendirme trafikleri alabilirsiniz.

Trend ve güncel konularla ilgili yazın

Güncel ve trend konular, blog ve yayınlardan trafik çekmek ve yönlendirme trafiği almak için de oldukça etkilidir. Özellikle Twitter ve Instagram güncel konuların sürekli paylaşıldığı mecralardır ve blog yazılarınızda bu konulara değindiğinizde sosyal ağlarda paylaşarak, birçok farklı kullanıcının bu içerikleri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu linklerin hepsi de bir yönlendir linki olarak değer taşımaktadır.

Konuk yazarlık yapın

Bundan önce bahsettiğimi konular kendi e-ticaret siteniz ve sosyal ağlar üzerinde yapabileceğiniz çalışmalardı. Bunun haricinde farklı siteler üzerinde de backlink alma çalışmaları yapabilirsiniz. Konuk yazarlık yapmak da backlink çalışmaları için oldukça ideal yöntemler arasında yer alır.

Farklı yayıncıların web siteleri üzerinde konuk yazarlık yaparak, belli bir konuyu tanıtabilir ya da kullanıcıları bilgilendirebilirsiniz. Bu yazılarda kendi e-ticaret sitenize yönlendirme linkleri koyarak, bu yayıncıların sitelerinden yönlendirme linkleri almış olursunuz. Tabii ki bu çalışmaları yaparken, link alacağınız siteleri de iyi seçmeniz gerekiyor.

Tüm siteler size iyi bir backlink sağlamaz. Sektörünüz ve yaptığınız işle ilgisi olabilicek ve alan adı otoritesi ile sayfa değeri yüksek olan sitelerden backlink almak önemlidir. Aksi taktirde aldığınız backlink’in kalitesi düşük olacağı için size yarardan çok zarar verebilir.

Farklı içerik türlerini birleştirin

Sadece metin odaklı içerikler kullanıcıların çok fazla ilgisini çekmemekte. Bu nedenle de farklı içerik türlerini birleştiren blog yazıları hazırlamanız alacağınız backlink oranını da artırabilir. Özellikle blog içeriklerinize videolar eklemeniz ya da videolarını blog içeriklerine dönüştürerek, video paylaşımları yapmanız bu gönderilerin alacağı etkileşimleri de artıracaktır.

Takım, etkinlik veya grup sponsorluklarını araştırın

Farklı kanallardan link edinmek ve marka bilinirliğinizi artırmak için sponsorluk çalışmaları da etkilidir. Bir spor takımı, etkinlik ya da bir gruba sponsor olmak ve onların web sitelerinden kendinize link alarak site değerinizi artırabilirsiniz.

Bu çalışmalar SEO için önemli olduğu gibi marka bilinirliğiniz için de oldukça önemli konular arasında gelir. Sponsorluk anlaşmalarıyla bu kitlelerin ulaştığı takipçilerin de gözünde görünür olmuş olursunuz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Backlink alma çalışmaları için de influencer pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Özellikle aktif bir şekilde web görünürlüğü olan ve aylık olarak belli bir trafik edinen kişi ya da yayıncılarla iletişme geçerek, içerik ortaklığı yapabilir ve onların sizin için içerikler üretmelerini isteyebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Bu çalışmalar sayesinde hem kendi web sitenizde istediğiniz sayfalar backlink alma çalışmaları yapabilir hem de pazarlama çalışmaları sayesinde bu yayıncıların kitlelerine ulaşarak marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Farklı yayıncılarla içerik ortaklıkları yapmanız, farklı kanallar üzerinden sitenize düzenli olarak trafik çekmenizi sağlayacaktır. Tabii ki bunu yaparken, kaliteli içerik üretimine önem vermeniz gerekmektedir. Kullanıcılar reklam ya da sponsorlu içeriklere mesafeli yaklaşabiliyor. Bu sebeple de kullanıcılara bir değer katan içerikler üzerinde durmanız, alacağınız backlinklerin de performansını artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan