B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?

27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?

B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler.

Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet sitesinin ürün sayfalarında benzer detayları görmek istiyor ve bu detayların site üzerinde yer alması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

B2B’deki en büyük fark, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oluyorlar ve ürünlerini büyük hacimlerle satıyorlar. Bu nedenle de ürünleri, bir internet sitesi üzerinde gösterirken tüm detaylarıyla en iyi şekilde karşı tarafa göstermek gerekiyor.

Bu rehberimizde de odak noktamız, B2B firmalarının e-ticaret sitelerinde ürün bilgileri konusunda hangi detaylara dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız.

Fotoğraflar

E-ticaret sitesindeki en önemli unsurlardan biri de şüphesiz ürün fotoğraflarıdır. Bu öğe sayesinde tüketiciler, ürünlerin nasıl göründüğü hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bu nedenle de site üzerinde kullanılan görseller büyük önem taşıyor.

Ürünlerin birden fazla fotoğrafına yer vermek ve bu fotoğrafların yüksek çözünürlüklü olması, ürününüzü daha iyi bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayacaktır.

B2B firmaları genelde bu konuya çok önem vermeyebiliyor; ancak ürünlerinizi karşı tarafa iyi bir şekilde göstermezseniz, potansiyel müşterilerinize ulaşmak da zorlanabilirsiniz.

Ürün sayfanızda fotoğraflar küçük bir şekilde görünse dahi, üstüne tıklandığında bu fotoğrafın büyük halleri görünebilmeli. Aynı zamanda birçok farklı açıdan ürünlerin fotoğraflarını göstermek, ürününüzün kalitesini de daha iyi bir şekilde ortaya koyacaktır.

Açıklamalar

Fotoğraflardan sonraki en önemli öğe ise ürün açıklamalarıdır. Fotoğraflar bir ürünün nasıl göründüğünü ortaya koyuyorsa, ürün açıklamaları da bu ürün hakkında gözle görülmeyen ve teknik bilgi gerektiren detayları karşı tarafa sunmaktadır.

Bir ürünün hangi maddeden yapıldığı, teknik olarak ne gibi özelliklere sahip olduğu, hangi alanlarda kullanıldığı, tüketicinin hangi işini kolaylaştırdığını ve hangi sorununu çözdüğünü ürün açıklamalarında karşı tarafa verebilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızda detaylı bilgilere yer vermek, müşterilerinizin ürünle ilgili soru işaretlerini gidermenize yardımcı olacaktır. Orijinal ve yaratıcı metinlerle işin sadece teknik noktalarına değinmekle kalmaz, aynı zamanda bu ürünün hangi amaçlarla kullanıldığını da karşı tarafa anlatabilirsiniz.

Özellikler

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda ürünle ilgili özelliklere de yer verebilirsiniz. Teknik bilgilerden çok bu özellikler, müşterilerinizin daha çok dikkatini çekebilir.

İnternet sitenizdeki ürünlerin ne gibi özelliklere sahip olduğunu detaylı bir şekilde hazırlayabilirsiniz, bunları fotoğraflar ya da videolarla da süsleyebilirsiniz. Video üzerinde bu özellikleri nasıl gösterebileceğinizi yazının ilerleyen bölümlerinde anlatacağız.

Toptan ürün satın alarak, bunları son kullanıcıya satmak isteyen firmalar B2B firmalarından ürün alırken, satın aldıkları ürünlerin özelliklerini merak ederler. Çünkü bu özelliklere göre reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaklarıdır. Sizin de B2B firması olarak bu özellikleri öne çıkartarak, potansiyel müşterilerinize bu bilgileri vermelisiniz.

Destekleyici belgeler (PDF vb.)

Ürünlerinizle ilgili PDF ya da benzeri belgeleriniz varsa, ürün sayfalarınızda bunları da paylaşmalısınız. Tek bir sayfa üzerinde verebileceğinizden çok daha fazla teknik detay bulunuyorsa, bu bilgileri PDF belgeleri üzerinden verebilirsiniz.

Bu belgeleri kendi sunucunuza yükledikten sonra, ürün sayfalarında ilgili ürünler için PDF indirme linkleri verebilirsiniz. Müşterileriniz dilerlerse bu PDF dosyalarını indirerek, ürünler hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Video

Zorunlu olmasa da video içeriklerin e-ticaret firmalarına bir katma değer kattığı görülüyor. Videolar, metinlerden ve fotoğraflardan çok daha fazla şey anlatabilmekteler.

Ürünleriniz tanıtım videolarının yanı sıra ürünlerin özelliklerini sergileyeceğiniz video içerikler de oluşturabilirsiniz. Bu videolar sayesinde biri ürünün nasıl kullanıldığı konusunda daha detaylı bir sunum yapabilirsiniz. Açıklama metinleri ve fotoğraflar, müşterilerinizin kafasında bazı fikirlerin canlanmasını sağlar; ancak bir video ile sunum yaptığınızda ürünü canlı hale getirmiş olursunuz. Bu nedenle de bu tür içerikler geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size daha çok yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan