B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?

27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?

B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler.

Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet sitesinin ürün sayfalarında benzer detayları görmek istiyor ve bu detayların site üzerinde yer alması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

B2B’deki en büyük fark, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oluyorlar ve ürünlerini büyük hacimlerle satıyorlar. Bu nedenle de ürünleri, bir internet sitesi üzerinde gösterirken tüm detaylarıyla en iyi şekilde karşı tarafa göstermek gerekiyor.

Bu rehberimizde de odak noktamız, B2B firmalarının e-ticaret sitelerinde ürün bilgileri konusunda hangi detaylara dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız.

Fotoğraflar

E-ticaret sitesindeki en önemli unsurlardan biri de şüphesiz ürün fotoğraflarıdır. Bu öğe sayesinde tüketiciler, ürünlerin nasıl göründüğü hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bu nedenle de site üzerinde kullanılan görseller büyük önem taşıyor.

Ürünlerin birden fazla fotoğrafına yer vermek ve bu fotoğrafların yüksek çözünürlüklü olması, ürününüzü daha iyi bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayacaktır.

B2B firmaları genelde bu konuya çok önem vermeyebiliyor; ancak ürünlerinizi karşı tarafa iyi bir şekilde göstermezseniz, potansiyel müşterilerinize ulaşmak da zorlanabilirsiniz.

Ürün sayfanızda fotoğraflar küçük bir şekilde görünse dahi, üstüne tıklandığında bu fotoğrafın büyük halleri görünebilmeli. Aynı zamanda birçok farklı açıdan ürünlerin fotoğraflarını göstermek, ürününüzün kalitesini de daha iyi bir şekilde ortaya koyacaktır.

Açıklamalar

Fotoğraflardan sonraki en önemli öğe ise ürün açıklamalarıdır. Fotoğraflar bir ürünün nasıl göründüğünü ortaya koyuyorsa, ürün açıklamaları da bu ürün hakkında gözle görülmeyen ve teknik bilgi gerektiren detayları karşı tarafa sunmaktadır.

Bir ürünün hangi maddeden yapıldığı, teknik olarak ne gibi özelliklere sahip olduğu, hangi alanlarda kullanıldığı, tüketicinin hangi işini kolaylaştırdığını ve hangi sorununu çözdüğünü ürün açıklamalarında karşı tarafa verebilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızda detaylı bilgilere yer vermek, müşterilerinizin ürünle ilgili soru işaretlerini gidermenize yardımcı olacaktır. Orijinal ve yaratıcı metinlerle işin sadece teknik noktalarına değinmekle kalmaz, aynı zamanda bu ürünün hangi amaçlarla kullanıldığını da karşı tarafa anlatabilirsiniz.

Özellikler

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda ürünle ilgili özelliklere de yer verebilirsiniz. Teknik bilgilerden çok bu özellikler, müşterilerinizin daha çok dikkatini çekebilir.

İnternet sitenizdeki ürünlerin ne gibi özelliklere sahip olduğunu detaylı bir şekilde hazırlayabilirsiniz, bunları fotoğraflar ya da videolarla da süsleyebilirsiniz. Video üzerinde bu özellikleri nasıl gösterebileceğinizi yazının ilerleyen bölümlerinde anlatacağız.

Toptan ürün satın alarak, bunları son kullanıcıya satmak isteyen firmalar B2B firmalarından ürün alırken, satın aldıkları ürünlerin özelliklerini merak ederler. Çünkü bu özelliklere göre reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaklarıdır. Sizin de B2B firması olarak bu özellikleri öne çıkartarak, potansiyel müşterilerinize bu bilgileri vermelisiniz.

Destekleyici belgeler (PDF vb.)

Ürünlerinizle ilgili PDF ya da benzeri belgeleriniz varsa, ürün sayfalarınızda bunları da paylaşmalısınız. Tek bir sayfa üzerinde verebileceğinizden çok daha fazla teknik detay bulunuyorsa, bu bilgileri PDF belgeleri üzerinden verebilirsiniz.

Bu belgeleri kendi sunucunuza yükledikten sonra, ürün sayfalarında ilgili ürünler için PDF indirme linkleri verebilirsiniz. Müşterileriniz dilerlerse bu PDF dosyalarını indirerek, ürünler hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Video

Zorunlu olmasa da video içeriklerin e-ticaret firmalarına bir katma değer kattığı görülüyor. Videolar, metinlerden ve fotoğraflardan çok daha fazla şey anlatabilmekteler.

Ürünleriniz tanıtım videolarının yanı sıra ürünlerin özelliklerini sergileyeceğiniz video içerikler de oluşturabilirsiniz. Bu videolar sayesinde biri ürünün nasıl kullanıldığı konusunda daha detaylı bir sunum yapabilirsiniz. Açıklama metinleri ve fotoğraflar, müşterilerinizin kafasında bazı fikirlerin canlanmasını sağlar; ancak bir video ile sunum yaptığınızda ürünü canlı hale getirmiş olursunuz. Bu nedenle de bu tür içerikler geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size daha çok yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin