fbpx

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?

27 Temmuz 2016
Sinan Oypan

B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler.

Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet sitesinin ürün sayfalarında benzer detayları görmek istiyor ve bu detayların site üzerinde yer alması tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyebiliyor.

B2B’deki en büyük fark, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oluyorlar ve ürünlerini büyük hacimlerle satıyorlar. Bu nedenle de ürünleri, bir internet sitesi üzerinde gösterirken tüm detaylarıyla en iyi şekilde karşı tarafa göstermek gerekiyor.

Bu rehberimizde de odak noktamız, B2B firmalarının e-ticaret sitelerinde ürün bilgileri konusunda hangi detaylara dikkat etmeleri gerektiği üzerinde duracağız.

Fotoğraflar

E-ticaret sitesindeki en önemli unsurlardan biri de şüphesiz ürün fotoğraflarıdır. Bu öğe sayesinde tüketiciler, ürünlerin nasıl göründüğü hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bu nedenle de site üzerinde kullanılan görseller büyük önem taşıyor.

Ürünlerin birden fazla fotoğrafına yer vermek ve bu fotoğrafların yüksek çözünürlüklü olması, ürününüzü daha iyi bir şekilde tanıtmanıza olanak sağlayacaktır.

B2B firmaları genelde bu konuya çok önem vermeyebiliyor; ancak ürünlerinizi karşı tarafa iyi bir şekilde göstermezseniz, potansiyel müşterilerinize ulaşmak da zorlanabilirsiniz.

Ürün sayfanızda fotoğraflar küçük bir şekilde görünse dahi, üstüne tıklandığında bu fotoğrafın büyük halleri görünebilmeli. Aynı zamanda birçok farklı açıdan ürünlerin fotoğraflarını göstermek, ürününüzün kalitesini de daha iyi bir şekilde ortaya koyacaktır.

Açıklamalar

Fotoğraflardan sonraki en önemli öğe ise ürün açıklamalarıdır. Fotoğraflar bir ürünün nasıl göründüğünü ortaya koyuyorsa, ürün açıklamaları da bu ürün hakkında gözle görülmeyen ve teknik bilgi gerektiren detayları karşı tarafa sunmaktadır.

Bir ürünün hangi maddeden yapıldığı, teknik olarak ne gibi özelliklere sahip olduğu, hangi alanlarda kullanıldığı, tüketicinin hangi işini kolaylaştırdığını ve hangi sorununu çözdüğünü ürün açıklamalarında karşı tarafa verebilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızda detaylı bilgilere yer vermek, müşterilerinizin ürünle ilgili soru işaretlerini gidermenize yardımcı olacaktır. Orijinal ve yaratıcı metinlerle işin sadece teknik noktalarına değinmekle kalmaz, aynı zamanda bu ürünün hangi amaçlarla kullanıldığını da karşı tarafa anlatabilirsiniz.

Özellikler

Ürün açıklamalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda ürünle ilgili özelliklere de yer verebilirsiniz. Teknik bilgilerden çok bu özellikler, müşterilerinizin daha çok dikkatini çekebilir.

İnternet sitenizdeki ürünlerin ne gibi özelliklere sahip olduğunu detaylı bir şekilde hazırlayabilirsiniz, bunları fotoğraflar ya da videolarla da süsleyebilirsiniz. Video üzerinde bu özellikleri nasıl gösterebileceğinizi yazının ilerleyen bölümlerinde anlatacağız.

Toptan ürün satın alarak, bunları son kullanıcıya satmak isteyen firmalar B2B firmalarından ürün alırken, satın aldıkları ürünlerin özelliklerini merak ederler. Çünkü bu özelliklere göre reklam ve pazarlama çalışmaları yapacaklarıdır. Sizin de B2B firması olarak bu özellikleri öne çıkartarak, potansiyel müşterilerinize bu bilgileri vermelisiniz.

Destekleyici belgeler (PDF vb.)

Ürünlerinizle ilgili PDF ya da benzeri belgeleriniz varsa, ürün sayfalarınızda bunları da paylaşmalısınız. Tek bir sayfa üzerinde verebileceğinizden çok daha fazla teknik detay bulunuyorsa, bu bilgileri PDF belgeleri üzerinden verebilirsiniz.

Bu belgeleri kendi sunucunuza yükledikten sonra, ürün sayfalarında ilgili ürünler için PDF indirme linkleri verebilirsiniz. Müşterileriniz dilerlerse bu PDF dosyalarını indirerek, ürünler hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

Video

Zorunlu olmasa da video içeriklerin e-ticaret firmalarına bir katma değer kattığı görülüyor. Videolar, metinlerden ve fotoğraflardan çok daha fazla şey anlatabilmekteler.

Ürünleriniz tanıtım videolarının yanı sıra ürünlerin özelliklerini sergileyeceğiniz video içerikler de oluşturabilirsiniz. Bu videolar sayesinde biri ürünün nasıl kullanıldığı konusunda daha detaylı bir sunum yapabilirsiniz. Açıklama metinleri ve fotoğraflar, müşterilerinizin kafasında bazı fikirlerin canlanmasını sağlar; ancak bir video ile sunum yaptığınızda ürünü canlı hale getirmiş olursunuz. Bu nedenle de bu tür içerikler geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size daha çok yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan