B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep yaratabilmeleri, B2C firmalarının da bu ürünleri alarak tüketicilerle buluşturmalarına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda marka ve ürün bilinirliği için de sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları

Hedefleri ve sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmalardan ne gibi geri dönüşümler almayı amaçladığınızı ve hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemeniz önemli. Amaçlarınızı belirlemeden bu çalışmalara başlamanız doğru stratejileri belirleyememenize ve doğal olarak da beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Marka bilinirliğini artırma, ürünleri tüketicilere tanıtmak, yeni müşteriler edinmek, müşteri desteği sunmak gibi farklı amaçlar üzerinden ilerleyerek sosyal medya yönetimi yapabilirsiniz.

Hangi sosyal ağlarda yer alacağınız da bu süreçte önemlidir. Özellikle ürünlere talep yaratmak ve marka bilinirliğini artırarak, tüketicilerin sizin ürünlerinize yönelmelerini sağlamak için onlara doğru kanallar üzerinden ulaşmanız gerekir. B2B firmaları için Linkedin daha uygun platform olsa da tüketicilere ulaşarak, ürünlere talep yaratmak istediğinizde Facebook, Instagram ve Twitter gibi popüler mecralara da yönelmeniz gerekir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

B2B siteleri sosyal medya yönetimi yapmaya başlarken, profil bilgilerini de detaylı bir şekilde hazırlamalılar. Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, markanız ve ürünlerinizle ilgili tüm detaylara ulaşabilmeliler. Marka bilgileriniz, ürünlerle ilgili bilgiler, iletişim adresleriniz ve web site adresiniz bu profil bilgilerinin içerisinde yer almalı. Böylelikle onları web sitenize çekebilir ve marka tanıtımınızı da yapabilirsiniz. Tüm sosyal medya hesaplarınızda bir bütünlük oluşturmanız, aynı renkleri, profil fotoğrafını ve bilgileri paylaşmanız kurumsallık adına da bir bütünlüğün olmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Renk ve görsel temalarınızı oluşturun

Sosyal medya hesaplarınızda bir kurumsallık oluşturmak ve profesyonel bir şekilde paylaşımlar yapabilmek için kullandığınzı renk ve içerik paylaşım şablonlarınızda bir tema oluşturmanız da etkili olacaktır. Bu kurumsallığı sağlamanız hem işinizin kalitesini ortaya koyacaktır hem de marka algısını artıracaktır. Belli bir süre sonra bu temalar markanızla özdeşleşeceği için kullanıcılar, markanızı tanımaya başlayacaktır. Aşağıdaki örnekte bunun bir örneğini görebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Rastgele içerik paylaşımı ile sosyal medya yönetiminden çok fazla geri dönüşüm alamazsınız. B2B sitesi sosyal medya paylaşımları için bir planın olması ve nasıl çalışmalar yapılacağının önceden planlanması gerekir. Bunun için de bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmanız önemli. Hangi konulara yer vereceğinizi, günde ve haftada kaç paylaşım yapacağınızı, içerik kategorilerini ve hangi sosyal ağlarda bu paylaşımları nasıl yapacağınıza bu takvim üzerinde karar vermelisiniz. Böylelikle planlı ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı devam ettirebilirsiniz. Daha fazla için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sürekliliği korumanız önemli

B2B siteleri sosyal ağlarda çalışmalar yaparken, sürekliliğe de önem vermeliler. Sosyal ağlar her an yenilenen ve güncellenen platformlardır ve yapılan paylaşımlar bir gün sonraya kalmamaktadır. Anlık tüketimin çok fazla olması, markaların da bu tempoya ayak uydurmasını gerekli kılmakta. Hergün düzenli bir paylaşım yapılması tavsiye edilmektedir; ancak elinizde yeterli içerik yoksa ve haftanın belli günlerinde birkaç paylaşım da yapmayı deneyebilirsiniz. Buradaki önemli olan konu, hangi günler paylaşım yapıyorsanız, bu düzeni ve sürekliliği korumaktır. Süreklilik olmadığında, rastgele paylaşım yapıldığında takipçi kitlesi oluşturmak ve etkileşimleri artırarak, marka bilinirliği üzerine çalışmak mümkün değildir. Marka bilinirliği için düzenli olarak paylaşımların yapılması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Son kullanıcı yorumlarını paylaşın

B2B sitesi olarak, son kullanıcılara doğrudan ulaşmasanız da sosyal ağlarda monitoring çalışmaları yaparak, ürünlerinizle ilgili paylaşım yapan kullanıcıları bulabilirsiniz. Son tüketicinin ürünle ilgili yaptığı paylaşımlar ve yorumlar da içerik stratejinizde kullanılabilir. Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, müşteri memnuniyetini göstermek adına son kullanıcı yorumlarını kendi hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz.

Video içeriklere yönelin

B2B siteleri, ürün tanıtımları için video içeriklerden yararlanabilirler. Daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi videolar günümüzün en popüler içerik formatlarından biri ve diğer formatlara kıyasla daha fazla geri dönüşüm ve etkileşim getirmektedir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım videolarına yatırım yaparak, ürüne talep yaratabilir ve sosyal mecralar üzerindeki paylaşımlarınızla ya da reklam kampanyalarınızla ürünlerinizi geniş kitlelere de tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları marka bilinirliklerini artırmak için neler yapabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin