B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

14 Ağustos 2020
Sinan Oypan

B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep yaratabilmeleri, B2C firmalarının da bu ürünleri alarak tüketicilerle buluşturmalarına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda marka ve ürün bilinirliği için de sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları

Hedefleri ve sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmalardan ne gibi geri dönüşümler almayı amaçladığınızı ve hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemeniz önemli. Amaçlarınızı belirlemeden bu çalışmalara başlamanız doğru stratejileri belirleyememenize ve doğal olarak da beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Marka bilinirliğini artırma, ürünleri tüketicilere tanıtmak, yeni müşteriler edinmek, müşteri desteği sunmak gibi farklı amaçlar üzerinden ilerleyerek sosyal medya yönetimi yapabilirsiniz.

Hangi sosyal ağlarda yer alacağınız da bu süreçte önemlidir. Özellikle ürünlere talep yaratmak ve marka bilinirliğini artırarak, tüketicilerin sizin ürünlerinize yönelmelerini sağlamak için onlara doğru kanallar üzerinden ulaşmanız gerekir. B2B firmaları için Linkedin daha uygun platform olsa da tüketicilere ulaşarak, ürünlere talep yaratmak istediğinizde Facebook, Instagram ve Twitter gibi popüler mecralara da yönelmeniz gerekir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

B2B siteleri sosyal medya yönetimi yapmaya başlarken, profil bilgilerini de detaylı bir şekilde hazırlamalılar. Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, markanız ve ürünlerinizle ilgili tüm detaylara ulaşabilmeliler. Marka bilgileriniz, ürünlerle ilgili bilgiler, iletişim adresleriniz ve web site adresiniz bu profil bilgilerinin içerisinde yer almalı. Böylelikle onları web sitenize çekebilir ve marka tanıtımınızı da yapabilirsiniz. Tüm sosyal medya hesaplarınızda bir bütünlük oluşturmanız, aynı renkleri, profil fotoğrafını ve bilgileri paylaşmanız kurumsallık adına da bir bütünlüğün olmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Renk ve görsel temalarınızı oluşturun

Sosyal medya hesaplarınızda bir kurumsallık oluşturmak ve profesyonel bir şekilde paylaşımlar yapabilmek için kullandığınzı renk ve içerik paylaşım şablonlarınızda bir tema oluşturmanız da etkili olacaktır. Bu kurumsallığı sağlamanız hem işinizin kalitesini ortaya koyacaktır hem de marka algısını artıracaktır. Belli bir süre sonra bu temalar markanızla özdeşleşeceği için kullanıcılar, markanızı tanımaya başlayacaktır. Aşağıdaki örnekte bunun bir örneğini görebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Rastgele içerik paylaşımı ile sosyal medya yönetiminden çok fazla geri dönüşüm alamazsınız. B2B sitesi sosyal medya paylaşımları için bir planın olması ve nasıl çalışmalar yapılacağının önceden planlanması gerekir. Bunun için de bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmanız önemli. Hangi konulara yer vereceğinizi, günde ve haftada kaç paylaşım yapacağınızı, içerik kategorilerini ve hangi sosyal ağlarda bu paylaşımları nasıl yapacağınıza bu takvim üzerinde karar vermelisiniz. Böylelikle planlı ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı devam ettirebilirsiniz. Daha fazla için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sürekliliği korumanız önemli

B2B siteleri sosyal ağlarda çalışmalar yaparken, sürekliliğe de önem vermeliler. Sosyal ağlar her an yenilenen ve güncellenen platformlardır ve yapılan paylaşımlar bir gün sonraya kalmamaktadır. Anlık tüketimin çok fazla olması, markaların da bu tempoya ayak uydurmasını gerekli kılmakta. Hergün düzenli bir paylaşım yapılması tavsiye edilmektedir; ancak elinizde yeterli içerik yoksa ve haftanın belli günlerinde birkaç paylaşım da yapmayı deneyebilirsiniz. Buradaki önemli olan konu, hangi günler paylaşım yapıyorsanız, bu düzeni ve sürekliliği korumaktır. Süreklilik olmadığında, rastgele paylaşım yapıldığında takipçi kitlesi oluşturmak ve etkileşimleri artırarak, marka bilinirliği üzerine çalışmak mümkün değildir. Marka bilinirliği için düzenli olarak paylaşımların yapılması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Son kullanıcı yorumlarını paylaşın

B2B sitesi olarak, son kullanıcılara doğrudan ulaşmasanız da sosyal ağlarda monitoring çalışmaları yaparak, ürünlerinizle ilgili paylaşım yapan kullanıcıları bulabilirsiniz. Son tüketicinin ürünle ilgili yaptığı paylaşımlar ve yorumlar da içerik stratejinizde kullanılabilir. Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, müşteri memnuniyetini göstermek adına son kullanıcı yorumlarını kendi hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz.

Video içeriklere yönelin

B2B siteleri, ürün tanıtımları için video içeriklerden yararlanabilirler. Daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi videolar günümüzün en popüler içerik formatlarından biri ve diğer formatlara kıyasla daha fazla geri dönüşüm ve etkileşim getirmektedir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım videolarına yatırım yaparak, ürüne talep yaratabilir ve sosyal mecralar üzerindeki paylaşımlarınızla ya da reklam kampanyalarınızla ürünlerinizi geniş kitlelere de tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları marka bilinirliklerini artırmak için neler yapabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan