fbpx

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep yaratabilmeleri, B2C firmalarının da bu ürünleri alarak tüketicilerle buluşturmalarına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda marka ve ürün bilinirliği için de sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları

Hedefleri ve sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmalardan ne gibi geri dönüşümler almayı amaçladığınızı ve hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemeniz önemli. Amaçlarınızı belirlemeden bu çalışmalara başlamanız doğru stratejileri belirleyememenize ve doğal olarak da beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Marka bilinirliğini artırma, ürünleri tüketicilere tanıtmak, yeni müşteriler edinmek, müşteri desteği sunmak gibi farklı amaçlar üzerinden ilerleyerek sosyal medya yönetimi yapabilirsiniz.

Hangi sosyal ağlarda yer alacağınız da bu süreçte önemlidir. Özellikle ürünlere talep yaratmak ve marka bilinirliğini artırarak, tüketicilerin sizin ürünlerinize yönelmelerini sağlamak için onlara doğru kanallar üzerinden ulaşmanız gerekir. B2B firmaları için Linkedin daha uygun platform olsa da tüketicilere ulaşarak, ürünlere talep yaratmak istediğinizde Facebook, Instagram ve Twitter gibi popüler mecralara da yönelmeniz gerekir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

B2B siteleri sosyal medya yönetimi yapmaya başlarken, profil bilgilerini de detaylı bir şekilde hazırlamalılar. Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, markanız ve ürünlerinizle ilgili tüm detaylara ulaşabilmeliler. Marka bilgileriniz, ürünlerle ilgili bilgiler, iletişim adresleriniz ve web site adresiniz bu profil bilgilerinin içerisinde yer almalı. Böylelikle onları web sitenize çekebilir ve marka tanıtımınızı da yapabilirsiniz. Tüm sosyal medya hesaplarınızda bir bütünlük oluşturmanız, aynı renkleri, profil fotoğrafını ve bilgileri paylaşmanız kurumsallık adına da bir bütünlüğün olmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Renk ve görsel temalarınızı oluşturun

Sosyal medya hesaplarınızda bir kurumsallık oluşturmak ve profesyonel bir şekilde paylaşımlar yapabilmek için kullandığınzı renk ve içerik paylaşım şablonlarınızda bir tema oluşturmanız da etkili olacaktır. Bu kurumsallığı sağlamanız hem işinizin kalitesini ortaya koyacaktır hem de marka algısını artıracaktır. Belli bir süre sonra bu temalar markanızla özdeşleşeceği için kullanıcılar, markanızı tanımaya başlayacaktır. Aşağıdaki örnekte bunun bir örneğini görebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Rastgele içerik paylaşımı ile sosyal medya yönetiminden çok fazla geri dönüşüm alamazsınız. B2B sitesi sosyal medya paylaşımları için bir planın olması ve nasıl çalışmalar yapılacağının önceden planlanması gerekir. Bunun için de bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmanız önemli. Hangi konulara yer vereceğinizi, günde ve haftada kaç paylaşım yapacağınızı, içerik kategorilerini ve hangi sosyal ağlarda bu paylaşımları nasıl yapacağınıza bu takvim üzerinde karar vermelisiniz. Böylelikle planlı ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı devam ettirebilirsiniz. Daha fazla için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sürekliliği korumanız önemli

B2B siteleri sosyal ağlarda çalışmalar yaparken, sürekliliğe de önem vermeliler. Sosyal ağlar her an yenilenen ve güncellenen platformlardır ve yapılan paylaşımlar bir gün sonraya kalmamaktadır. Anlık tüketimin çok fazla olması, markaların da bu tempoya ayak uydurmasını gerekli kılmakta. Hergün düzenli bir paylaşım yapılması tavsiye edilmektedir; ancak elinizde yeterli içerik yoksa ve haftanın belli günlerinde birkaç paylaşım da yapmayı deneyebilirsiniz. Buradaki önemli olan konu, hangi günler paylaşım yapıyorsanız, bu düzeni ve sürekliliği korumaktır. Süreklilik olmadığında, rastgele paylaşım yapıldığında takipçi kitlesi oluşturmak ve etkileşimleri artırarak, marka bilinirliği üzerine çalışmak mümkün değildir. Marka bilinirliği için düzenli olarak paylaşımların yapılması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Son kullanıcı yorumlarını paylaşın

B2B sitesi olarak, son kullanıcılara doğrudan ulaşmasanız da sosyal ağlarda monitoring çalışmaları yaparak, ürünlerinizle ilgili paylaşım yapan kullanıcıları bulabilirsiniz. Son tüketicinin ürünle ilgili yaptığı paylaşımlar ve yorumlar da içerik stratejinizde kullanılabilir. Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, müşteri memnuniyetini göstermek adına son kullanıcı yorumlarını kendi hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz.

Video içeriklere yönelin

B2B siteleri, ürün tanıtımları için video içeriklerden yararlanabilirler. Daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi videolar günümüzün en popüler içerik formatlarından biri ve diğer formatlara kıyasla daha fazla geri dönüşüm ve etkileşim getirmektedir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım videolarına yatırım yaparak, ürüne talep yaratabilir ve sosyal mecralar üzerindeki paylaşımlarınızla ya da reklam kampanyalarınızla ürünlerinizi geniş kitlelere de tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları marka bilinirliklerini artırmak için neler yapabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan