B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020

B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep yaratabilmeleri, B2C firmalarının da bu ürünleri alarak tüketicilerle buluşturmalarına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda marka ve ürün bilinirliği için de sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları

Hedefleri ve sosyal mecraları belirleyin

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmalardan ne gibi geri dönüşümler almayı amaçladığınızı ve hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemeniz önemli. Amaçlarınızı belirlemeden bu çalışmalara başlamanız doğru stratejileri belirleyememenize ve doğal olarak da beklediğiniz sonuçları alamamanıza neden olur.

Marka bilinirliğini artırma, ürünleri tüketicilere tanıtmak, yeni müşteriler edinmek, müşteri desteği sunmak gibi farklı amaçlar üzerinden ilerleyerek sosyal medya yönetimi yapabilirsiniz.

Hangi sosyal ağlarda yer alacağınız da bu süreçte önemlidir. Özellikle ürünlere talep yaratmak ve marka bilinirliğini artırarak, tüketicilerin sizin ürünlerinize yönelmelerini sağlamak için onlara doğru kanallar üzerinden ulaşmanız gerekir. B2B firmaları için Linkedin daha uygun platform olsa da tüketicilere ulaşarak, ürünlere talep yaratmak istediğinizde Facebook, Instagram ve Twitter gibi popüler mecralara da yönelmeniz gerekir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya profil bilgilerinizi detaylı bir şekilde hazırlayın

B2B siteleri sosyal medya yönetimi yapmaya başlarken, profil bilgilerini de detaylı bir şekilde hazırlamalılar. Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, markanız ve ürünlerinizle ilgili tüm detaylara ulaşabilmeliler. Marka bilgileriniz, ürünlerle ilgili bilgiler, iletişim adresleriniz ve web site adresiniz bu profil bilgilerinin içerisinde yer almalı. Böylelikle onları web sitenize çekebilir ve marka tanıtımınızı da yapabilirsiniz. Tüm sosyal medya hesaplarınızda bir bütünlük oluşturmanız, aynı renkleri, profil fotoğrafını ve bilgileri paylaşmanız kurumsallık adına da bir bütünlüğün olmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Renk ve görsel temalarınızı oluşturun

Sosyal medya hesaplarınızda bir kurumsallık oluşturmak ve profesyonel bir şekilde paylaşımlar yapabilmek için kullandığınzı renk ve içerik paylaşım şablonlarınızda bir tema oluşturmanız da etkili olacaktır. Bu kurumsallığı sağlamanız hem işinizin kalitesini ortaya koyacaktır hem de marka algısını artıracaktır. Belli bir süre sonra bu temalar markanızla özdeşleşeceği için kullanıcılar, markanızı tanımaya başlayacaktır. Aşağıdaki örnekte bunun bir örneğini görebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Rastgele içerik paylaşımı ile sosyal medya yönetiminden çok fazla geri dönüşüm alamazsınız. B2B sitesi sosyal medya paylaşımları için bir planın olması ve nasıl çalışmalar yapılacağının önceden planlanması gerekir. Bunun için de bir sosyal medya içerik takvimi oluşturmanız önemli. Hangi konulara yer vereceğinizi, günde ve haftada kaç paylaşım yapacağınızı, içerik kategorilerini ve hangi sosyal ağlarda bu paylaşımları nasıl yapacağınıza bu takvim üzerinde karar vermelisiniz. Böylelikle planlı ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı devam ettirebilirsiniz. Daha fazla için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sürekliliği korumanız önemli

B2B siteleri sosyal ağlarda çalışmalar yaparken, sürekliliğe de önem vermeliler. Sosyal ağlar her an yenilenen ve güncellenen platformlardır ve yapılan paylaşımlar bir gün sonraya kalmamaktadır. Anlık tüketimin çok fazla olması, markaların da bu tempoya ayak uydurmasını gerekli kılmakta. Hergün düzenli bir paylaşım yapılması tavsiye edilmektedir; ancak elinizde yeterli içerik yoksa ve haftanın belli günlerinde birkaç paylaşım da yapmayı deneyebilirsiniz. Buradaki önemli olan konu, hangi günler paylaşım yapıyorsanız, bu düzeni ve sürekliliği korumaktır. Süreklilik olmadığında, rastgele paylaşım yapıldığında takipçi kitlesi oluşturmak ve etkileşimleri artırarak, marka bilinirliği üzerine çalışmak mümkün değildir. Marka bilinirliği için düzenli olarak paylaşımların yapılması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Son kullanıcı yorumlarını paylaşın

B2B sitesi olarak, son kullanıcılara doğrudan ulaşmasanız da sosyal ağlarda monitoring çalışmaları yaparak, ürünlerinizle ilgili paylaşım yapan kullanıcıları bulabilirsiniz. Son tüketicinin ürünle ilgili yaptığı paylaşımlar ve yorumlar da içerik stratejinizde kullanılabilir. Marka ve ürün bilinirliğini artırarak, müşteri memnuniyetini göstermek adına son kullanıcı yorumlarını kendi hesaplarınızda da paylaşabilirsiniz.

Video içeriklere yönelin

B2B siteleri, ürün tanıtımları için video içeriklerden yararlanabilirler. Daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi videolar günümüzün en popüler içerik formatlarından biri ve diğer formatlara kıyasla daha fazla geri dönüşüm ve etkileşim getirmektedir.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım videolarına yatırım yaparak, ürüne talep yaratabilir ve sosyal mecralar üzerindeki paylaşımlarınızla ya da reklam kampanyalarınızla ürünlerinizi geniş kitlelere de tanıtabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları marka bilinirliklerini artırmak için neler yapabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan