
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu olduğunda genellikle blog çalışmaları çok fazla öncelikli değildir; ancak bu aslında yanlış bir tutumdur.
B2B tarafında internet üzerindeki görünürlüğü artırmanın birçok avantajı vardır. Özellikle web sitesini belli aralıklarla güncellemeyen ya da yeni ürün girişleri yapmayan B2B firmalarının web siteleri belli bir süre sonra arama motorlarınca güncel olarak tanımlanmaz ve bu da sayfa değerinin kaybedilmesine neden olabilir. Blog çalışmaları yapıyor olmak da sitenin devamlı olarak güncel tutulmasına yardımcı olur.
Peki, blog çalışmalarında ne tür içerikler ve ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz? Bu rehberimizde de size fikir verebilecek bazı ipuçlarını paylaşıyor olacağız.
Müşterilerin sık sordukları sorularla ilgili içerikler
Blog sayfalarınızı müşterilerinizi bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Toptan ve yüklü hacimli satışlarda, müşterilerinizin sık olarak sorduğu bir takım sorular olabilir. Bu sorularla ilgili blog içerikleri oluşturmak, hem müşterilerinizi belli konular üzerinde bilgilendirmenizi sağlar hem de müşteri desteği konusunda üzerinizdeki yükü hafifletmenize yardımcı olur.
Sık Sorulan Sorular sayfasının haricinde, belli bir problemle ilgili çözümlerin yer aldığı blog yazıları hazırlayarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de müşterilerinizin sorularını yanıtlamış olursunuz.
Belli bir sorun üzerinde rehber içerikleri oluşturun
Sorulan soruların yanı sıra müşterilerinizin yaşadıkları ya da yaşayabilecekleri problemler hakkında belli rehber içerikleri oluşturmak da bir hayli faydalıdır. Belki de verdiğiniz hizmetlerle bu problemi siz de çözüyor olabilirsiniz. Bu durumda hizmetlerinizden faydalanarak, müşterilerinizin bu problemleri nasıl çözebileceğine dair de içerikler oluşturarak, onları bilgilendirebilirsiniz.
Bu sorunlarla ilgili doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, web sitenize arama motorlarından ek olarak trafik sağlamanıza da yardımcı olur.
Sektörel haber ve bilgiler
Blog çalışmalarında sektörel haber ve bilgilere de yer verebilirsiniz. Sektörle ilgili teknolojik yenilikleri, sektördeki yasal düzenlemeleri ve değişikliklerini veya sektörle ilgili yeni bilgileri belli aralıklarla blog çalışmalarınızda paylaşabilirsiniz.
Sektörel haber ve bilgilerde kendi görüşlerinizi ve bu yeniliklerin sektörü nasıl bir şekilde etkileyeceğini de kendi yorumlarınızla süsleyebilirsiniz. Sektördeki bilginizi bu içeriklere yansıtmanız, hem kurum olarak değerinizi artırır hem de sektördeki bilginizi yansıtmanıza yardımcı olur.
Şirketinizle ilgili içerikler
Blog çalışmalarınızda şirketinizi farklı yönlerden ele alabilirsiniz. Şirketinizin tarihini, yaptığı çalışmaları, başarılarını ve geleceğe yönelik plan ve vizyonunu anlatan farklı içerik konseptleri oluşturabilirsiniz.
İnfografik paylaşımları
Sektör ya da firmanızla ilgili bilgilerin yer aldığı, infografik çalışmalarıyla blog içeriklerinizi renklendirebilirsiniz. Bu tür grafik çalışmalar, birden fazla konu hakkında özet bilgiler vermek için oldukça idealdir.
Sektör veya firmanızla ilgili olan bu infografik çalışmalarını farklı yayıncılarla paylaşarak, markanızın reklamını da yapabilirsiniz. Basın bülteni olarak bu içerikleri onlara göndererek, sektörle ilgili bilgiler sunarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda farklı yayıncıların web sitelerinden kendi sitenize backlinkler de alabilirsiniz.
Sahne arkası içerikleri
B2B işinde, işin sahne arkasını da ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz. Şirketinizle ilgili fotoğraflar, depo yönetimi, üretim ve imalat süreci gibi detayları gösteren fotoğraf ve video çalışmaları hazırlayarak, şirketinizin iç yüzünü göstererek, müşterilerinizi ve site ziyaretçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bu tür içerikler hem eğlencelidir hem de kendinizi pazarlama konusunda size ekstra bir şans sunar.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler