B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

15 Ocak 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu olduğunda genellikle blog çalışmaları çok fazla öncelikli değildir; ancak bu aslında yanlış bir tutumdur.

B2B tarafında internet üzerindeki görünürlüğü artırmanın birçok avantajı vardır. Özellikle web sitesini belli aralıklarla güncellemeyen ya da yeni ürün girişleri yapmayan B2B firmalarının web siteleri belli bir süre sonra arama motorlarınca güncel olarak tanımlanmaz ve bu da sayfa değerinin kaybedilmesine neden olabilir. Blog çalışmaları yapıyor olmak da sitenin devamlı olarak güncel tutulmasına yardımcı olur.

Peki, blog çalışmalarında ne tür içerikler ve ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz? Bu rehberimizde de size fikir verebilecek bazı ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Müşterilerin sık sordukları sorularla ilgili içerikler

Blog sayfalarınızı müşterilerinizi bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Toptan ve yüklü hacimli satışlarda, müşterilerinizin sık olarak sorduğu bir takım sorular olabilir. Bu sorularla ilgili blog içerikleri oluşturmak, hem müşterilerinizi belli konular üzerinde bilgilendirmenizi sağlar hem de müşteri desteği konusunda üzerinizdeki yükü hafifletmenize yardımcı olur.

Sık Sorulan Sorular sayfasının haricinde, belli bir problemle ilgili çözümlerin yer aldığı blog yazıları hazırlayarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de müşterilerinizin sorularını yanıtlamış olursunuz.

Belli bir sorun üzerinde rehber içerikleri oluşturun

Sorulan soruların yanı sıra müşterilerinizin yaşadıkları ya da yaşayabilecekleri problemler hakkında belli rehber içerikleri oluşturmak da bir hayli faydalıdır. Belki de verdiğiniz hizmetlerle bu problemi siz de çözüyor olabilirsiniz. Bu durumda hizmetlerinizden faydalanarak, müşterilerinizin bu problemleri nasıl çözebileceğine dair de içerikler oluşturarak, onları bilgilendirebilirsiniz.

Bu sorunlarla ilgili doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, web sitenize arama motorlarından ek olarak trafik sağlamanıza da yardımcı olur.

Sektörel haber ve bilgiler

Blog çalışmalarında sektörel haber ve bilgilere de yer verebilirsiniz. Sektörle ilgili teknolojik yenilikleri, sektördeki yasal düzenlemeleri ve değişikliklerini veya sektörle ilgili yeni bilgileri belli aralıklarla blog çalışmalarınızda paylaşabilirsiniz.

Sektörel haber ve bilgilerde kendi görüşlerinizi ve bu yeniliklerin sektörü nasıl bir şekilde etkileyeceğini de kendi yorumlarınızla süsleyebilirsiniz. Sektördeki bilginizi bu içeriklere yansıtmanız, hem kurum olarak değerinizi artırır hem de sektördeki bilginizi yansıtmanıza yardımcı olur.

Şirketinizle ilgili içerikler

Blog çalışmalarınızda şirketinizi farklı yönlerden ele alabilirsiniz. Şirketinizin tarihini, yaptığı çalışmaları, başarılarını ve geleceğe yönelik plan ve vizyonunu anlatan farklı içerik konseptleri oluşturabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Sektör ya da firmanızla ilgili bilgilerin yer aldığı, infografik çalışmalarıyla blog içeriklerinizi renklendirebilirsiniz. Bu tür grafik çalışmalar, birden fazla konu hakkında özet bilgiler vermek için oldukça idealdir.

Sektör veya firmanızla ilgili olan bu infografik çalışmalarını farklı yayıncılarla paylaşarak, markanızın reklamını da yapabilirsiniz. Basın bülteni olarak bu içerikleri onlara göndererek, sektörle ilgili bilgiler sunarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda farklı yayıncıların web sitelerinden kendi sitenize backlinkler de alabilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

B2B işinde, işin sahne arkasını da ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz. Şirketinizle ilgili fotoğraflar, depo yönetimi, üretim ve imalat süreci gibi detayları gösteren fotoğraf ve video çalışmaları hazırlayarak, şirketinizin iç yüzünü göstererek, müşterilerinizi ve site ziyaretçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bu tür içerikler hem eğlencelidir hem de kendinizi pazarlama konusunda size ekstra bir şans sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan