B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

15 Ocak 2018
Sinan Oypan

Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu olduğunda genellikle blog çalışmaları çok fazla öncelikli değildir; ancak bu aslında yanlış bir tutumdur.

B2B tarafında internet üzerindeki görünürlüğü artırmanın birçok avantajı vardır. Özellikle web sitesini belli aralıklarla güncellemeyen ya da yeni ürün girişleri yapmayan B2B firmalarının web siteleri belli bir süre sonra arama motorlarınca güncel olarak tanımlanmaz ve bu da sayfa değerinin kaybedilmesine neden olabilir. Blog çalışmaları yapıyor olmak da sitenin devamlı olarak güncel tutulmasına yardımcı olur.

Peki, blog çalışmalarında ne tür içerikler ve ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz? Bu rehberimizde de size fikir verebilecek bazı ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Müşterilerin sık sordukları sorularla ilgili içerikler

Blog sayfalarınızı müşterilerinizi bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Toptan ve yüklü hacimli satışlarda, müşterilerinizin sık olarak sorduğu bir takım sorular olabilir. Bu sorularla ilgili blog içerikleri oluşturmak, hem müşterilerinizi belli konular üzerinde bilgilendirmenizi sağlar hem de müşteri desteği konusunda üzerinizdeki yükü hafifletmenize yardımcı olur.

Sık Sorulan Sorular sayfasının haricinde, belli bir problemle ilgili çözümlerin yer aldığı blog yazıları hazırlayarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de müşterilerinizin sorularını yanıtlamış olursunuz.

Belli bir sorun üzerinde rehber içerikleri oluşturun

Sorulan soruların yanı sıra müşterilerinizin yaşadıkları ya da yaşayabilecekleri problemler hakkında belli rehber içerikleri oluşturmak da bir hayli faydalıdır. Belki de verdiğiniz hizmetlerle bu problemi siz de çözüyor olabilirsiniz. Bu durumda hizmetlerinizden faydalanarak, müşterilerinizin bu problemleri nasıl çözebileceğine dair de içerikler oluşturarak, onları bilgilendirebilirsiniz.

Bu sorunlarla ilgili doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, web sitenize arama motorlarından ek olarak trafik sağlamanıza da yardımcı olur.

Sektörel haber ve bilgiler

Blog çalışmalarında sektörel haber ve bilgilere de yer verebilirsiniz. Sektörle ilgili teknolojik yenilikleri, sektördeki yasal düzenlemeleri ve değişikliklerini veya sektörle ilgili yeni bilgileri belli aralıklarla blog çalışmalarınızda paylaşabilirsiniz.

Sektörel haber ve bilgilerde kendi görüşlerinizi ve bu yeniliklerin sektörü nasıl bir şekilde etkileyeceğini de kendi yorumlarınızla süsleyebilirsiniz. Sektördeki bilginizi bu içeriklere yansıtmanız, hem kurum olarak değerinizi artırır hem de sektördeki bilginizi yansıtmanıza yardımcı olur.

Şirketinizle ilgili içerikler

Blog çalışmalarınızda şirketinizi farklı yönlerden ele alabilirsiniz. Şirketinizin tarihini, yaptığı çalışmaları, başarılarını ve geleceğe yönelik plan ve vizyonunu anlatan farklı içerik konseptleri oluşturabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Sektör ya da firmanızla ilgili bilgilerin yer aldığı, infografik çalışmalarıyla blog içeriklerinizi renklendirebilirsiniz. Bu tür grafik çalışmalar, birden fazla konu hakkında özet bilgiler vermek için oldukça idealdir.

Sektör veya firmanızla ilgili olan bu infografik çalışmalarını farklı yayıncılarla paylaşarak, markanızın reklamını da yapabilirsiniz. Basın bülteni olarak bu içerikleri onlara göndererek, sektörle ilgili bilgiler sunarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda farklı yayıncıların web sitelerinden kendi sitenize backlinkler de alabilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

B2B işinde, işin sahne arkasını da ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz. Şirketinizle ilgili fotoğraflar, depo yönetimi, üretim ve imalat süreci gibi detayları gösteren fotoğraf ve video çalışmaları hazırlayarak, şirketinizin iç yüzünü göstererek, müşterilerinizi ve site ziyaretçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bu tür içerikler hem eğlencelidir hem de kendinizi pazarlama konusunda size ekstra bir şans sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan