B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

15 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu olduğunda genellikle blog çalışmaları çok fazla öncelikli değildir; ancak bu aslında yanlış bir tutumdur. B2B tarafında internet üzerindeki görünürlüğü artırmanın birçok avantajı vardır. Özellikle web sitesini belli aralıklarla güncellemeyen ya da yeni ürün girişleri yapmayan B2B firmalarının web siteleri belli bir süre sonra arama motorlarınca güncel olarak tanımlanmaz ve bu da sayfa değerinin kaybedilmesine neden olabilir. Blog çalışmaları yapıyor olmak da sitenin devamlı olarak güncel tutulmasına yardımcı olur. Peki, blog çalışmalarında ne tür içerikler ve ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz? Bu rehberimizde de size fikir verebilecek bazı ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Müşterilerin sık sordukları sorularla ilgili içerikler

Blog sayfalarınızı müşterilerinizi bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Toptan ve yüklü hacimli satışlarda, müşterilerinizin sık olarak sorduğu bir takım sorular olabilir. Bu sorularla ilgili blog içerikleri oluşturmak, hem müşterilerinizi belli konular üzerinde bilgilendirmenizi sağlar hem de müşteri desteği konusunda üzerinizdeki yükü hafifletmenize yardımcı olur. Sık Sorulan Sorular sayfasının haricinde, belli bir problemle ilgili çözümlerin yer aldığı blog yazıları hazırlayarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de müşterilerinizin sorularını yanıtlamış olursunuz.

Belli bir sorun üzerinde rehber içerikleri oluşturun

Sorulan soruların yanı sıra müşterilerinizin yaşadıkları ya da yaşayabilecekleri problemler hakkında belli rehber içerikleri oluşturmak da bir hayli faydalıdır. Belki de verdiğiniz hizmetlerle bu problemi siz de çözüyor olabilirsiniz. Bu durumda hizmetlerinizden faydalanarak, müşterilerinizin bu problemleri nasıl çözebileceğine dair de içerikler oluşturarak, onları bilgilendirebilirsiniz. Bu sorunlarla ilgili doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, web sitenize arama motorlarından ek olarak trafik sağlamanıza da yardımcı olur.

Sektörel haber ve bilgiler

Blog çalışmalarında sektörel haber ve bilgilere de yer verebilirsiniz. Sektörle ilgili teknolojik yenilikleri, sektördeki yasal düzenlemeleri ve değişikliklerini veya sektörle ilgili yeni bilgileri belli aralıklarla blog çalışmalarınızda paylaşabilirsiniz. Sektörel haber ve bilgilerde kendi görüşlerinizi ve bu yeniliklerin sektörü nasıl bir şekilde etkileyeceğini de kendi yorumlarınızla süsleyebilirsiniz. Sektördeki bilginizi bu içeriklere yansıtmanız, hem kurum olarak değerinizi artırır hem de sektördeki bilginizi yansıtmanıza yardımcı olur.

Şirketinizle ilgili içerikler

Blog çalışmalarınızda şirketinizi farklı yönlerden ele alabilirsiniz. Şirketinizin tarihini, yaptığı çalışmaları, başarılarını ve geleceğe yönelik plan ve vizyonunu anlatan farklı içerik konseptleri oluşturabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Sektör ya da firmanızla ilgili bilgilerin yer aldığı, infografik çalışmalarıyla blog içeriklerinizi renklendirebilirsiniz. Bu tür grafik çalışmalar, birden fazla konu hakkında özet bilgiler vermek için oldukça idealdir. Sektör veya firmanızla ilgili olan bu infografik çalışmalarını farklı yayıncılarla paylaşarak, markanızın reklamını da yapabilirsiniz. Basın bülteni olarak bu içerikleri onlara göndererek, sektörle ilgili bilgiler sunarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda farklı yayıncıların web sitelerinden kendi sitenize backlinkler de alabilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

B2B işinde, işin sahne arkasını da ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz. Şirketinizle ilgili fotoğraflar, depo yönetimi, üretim ve imalat süreci gibi detayları gösteren fotoğraf ve video çalışmaları hazırlayarak, şirketinizin iç yüzünü göstererek, müşterilerinizi ve site ziyaretçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bu tür içerikler hem eğlencelidir hem de kendinizi pazarlama konusunda size ekstra bir şans sunar.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
İnternet Üzerinden Kitap Satışı Nasıl Yapılır? Online Kitap Satışı Yöntemleri Nelerdir?
Bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri olarak kabul edilen, online alışveriş deyince akla gelen ilk isim belki de Amazon. Fakat Amazon ile ilgili zaman zaman unutulan bir gerçek var. O da, bu sitenin 1994 yılında kurulduğunda...
10 Şubat 2022
Markethinkers
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Advertorial Reklam Nedir?
Advertorial Reklam Nedir?
Reklam, firmalarca satılan ürün ve hizmetlerin geniş kitlelere duyurulması amacıyla gerçekleştirilen bir tanıtım faaliyetidir. Fakat bugün gelinen noktada reklam kavramı, geleneksel anlamını yitirmeye başlamış, buna bağlı olarak...
13 Aralık 2021
Markethinkers
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını arttırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın