B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

15 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz konusu olduğunda genellikle blog çalışmaları çok fazla öncelikli değildir; ancak bu aslında yanlış bir tutumdur.

B2B tarafında internet üzerindeki görünürlüğü artırmanın birçok avantajı vardır. Özellikle web sitesini belli aralıklarla güncellemeyen ya da yeni ürün girişleri yapmayan B2B firmalarının web siteleri belli bir süre sonra arama motorlarınca güncel olarak tanımlanmaz ve bu da sayfa değerinin kaybedilmesine neden olabilir. Blog çalışmaları yapıyor olmak da sitenin devamlı olarak güncel tutulmasına yardımcı olur.

Peki, blog çalışmalarında ne tür içerikler ve ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz? Bu rehberimizde de size fikir verebilecek bazı ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Müşterilerin sık sordukları sorularla ilgili içerikler

Blog sayfalarınızı müşterilerinizi bilgilendirmek için de kullanabilirsiniz. Toptan ve yüklü hacimli satışlarda, müşterilerinizin sık olarak sorduğu bir takım sorular olabilir. Bu sorularla ilgili blog içerikleri oluşturmak, hem müşterilerinizi belli konular üzerinde bilgilendirmenizi sağlar hem de müşteri desteği konusunda üzerinizdeki yükü hafifletmenize yardımcı olur.

Sık Sorulan Sorular sayfasının haricinde, belli bir problemle ilgili çözümlerin yer aldığı blog yazıları hazırlayarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de müşterilerinizin sorularını yanıtlamış olursunuz.

Belli bir sorun üzerinde rehber içerikleri oluşturun

Sorulan soruların yanı sıra müşterilerinizin yaşadıkları ya da yaşayabilecekleri problemler hakkında belli rehber içerikleri oluşturmak da bir hayli faydalıdır. Belki de verdiğiniz hizmetlerle bu problemi siz de çözüyor olabilirsiniz. Bu durumda hizmetlerinizden faydalanarak, müşterilerinizin bu problemleri nasıl çözebileceğine dair de içerikler oluşturarak, onları bilgilendirebilirsiniz.

Bu sorunlarla ilgili doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, web sitenize arama motorlarından ek olarak trafik sağlamanıza da yardımcı olur.

Sektörel haber ve bilgiler

Blog çalışmalarında sektörel haber ve bilgilere de yer verebilirsiniz. Sektörle ilgili teknolojik yenilikleri, sektördeki yasal düzenlemeleri ve değişikliklerini veya sektörle ilgili yeni bilgileri belli aralıklarla blog çalışmalarınızda paylaşabilirsiniz.

Sektörel haber ve bilgilerde kendi görüşlerinizi ve bu yeniliklerin sektörü nasıl bir şekilde etkileyeceğini de kendi yorumlarınızla süsleyebilirsiniz. Sektördeki bilginizi bu içeriklere yansıtmanız, hem kurum olarak değerinizi artırır hem de sektördeki bilginizi yansıtmanıza yardımcı olur.

Şirketinizle ilgili içerikler

Blog çalışmalarınızda şirketinizi farklı yönlerden ele alabilirsiniz. Şirketinizin tarihini, yaptığı çalışmaları, başarılarını ve geleceğe yönelik plan ve vizyonunu anlatan farklı içerik konseptleri oluşturabilirsiniz.

İnfografik paylaşımları

Sektör ya da firmanızla ilgili bilgilerin yer aldığı, infografik çalışmalarıyla blog içeriklerinizi renklendirebilirsiniz. Bu tür grafik çalışmalar, birden fazla konu hakkında özet bilgiler vermek için oldukça idealdir.

Sektör veya firmanızla ilgili olan bu infografik çalışmalarını farklı yayıncılarla paylaşarak, markanızın reklamını da yapabilirsiniz. Basın bülteni olarak bu içerikleri onlara göndererek, sektörle ilgili bilgiler sunarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda farklı yayıncıların web sitelerinden kendi sitenize backlinkler de alabilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

B2B işinde, işin sahne arkasını da ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz. Şirketinizle ilgili fotoğraflar, depo yönetimi, üretim ve imalat süreci gibi detayları gösteren fotoğraf ve video çalışmaları hazırlayarak, şirketinizin iç yüzünü göstererek, müşterilerinizi ve site ziyaretçilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Bu tür içerikler hem eğlencelidir hem de kendinizi pazarlama konusunda size ekstra bir şans sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin