B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?

29 Nisan 2020
Sinan Oypan

B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de iş yapmalarını zorlaştırmaya başladı. Geleneksel ticaretin değişime uğradığı bu günlerde, B2B firmaları da etkilenmekte. Bu noktada da e-ticarete geçiş ve adaptasyon bu firmalar için de kritik bir önem taşımakta. Peki, bu süreçte B2B siteler e-ticarete nasıl ve neden adapte olmalılar, bu süreçte neler yapabilirler? Bu soruların yanıtlarını da aşağıda bulabilirsiniz.

B2B siteler neden daha fazla e-ticarete adapte olmalı

Sosyal mesafe ve sokağa çıkma engelleri nedeniyle birçok kişi ve firma evden çalışma modeline geçiş yaptı. Bu durumda da fiziki temasın olmayışı ve işlerin çoğunlukla internet üzerine kayması nedeniyle internet üzerinden faaliyet göstermek B2B siteler için de önemli bir unsur haline geldi. Tüketicilere internet üzerinden ulaşmak, siparişleri internet üzerinden oluşturmak ve ödemeleri de internet üzerinden almak bu süreçte gerekli bir durum haline geldi.

Bununla beraber bu salgın, birçok firmaya e-ticaretin ne kadar önemli bir model olduğunu gösterdi; çünkü tüketiciler sokağa çıkamasalar veya normal hayat akışı değişiklik gösterse de internet üzerinden ürün tedarikleri ve satın almalar devam edebildi. Tabii ki genel olarak bakıldığında ekonomide bir küçülme ve satış adetlerinde düşüşler görüldü; ancak internetten satış yapan firmalar bu süreci bir miktar daha az hasarla kapayacaklar.

İnternet üzerinde faaliyet gösteren firmalar, SEO çalışmaları, içerik pazarlama, sosyal medya pazarlama ve Google Adwords türü dijital pazarlama çalışmalarla tüketicilere ulaşarak, satışlarını devam ettirebildiler. Bu da B2B siteler için e-ticarete daha fazla adapte olmaları için bir fırsat doğurdu diyebiliriz.

B2B siteler e-ticarete nasıl daha fazla adapte olabilirler?

E-ticaret altyapınızı güncelleyin

Hali hazırda bir e-ticaret siteniz varsa; ancak yeterli bir altyapı kapasitesi bulunmuyorsa, e-ticarete tam anlamıyla bir adaptasyon için altyapınızı güncellemeniz ve sizi yarı yolda bırakmayacak bir altyapıya geçiş yapmanız önemlidir. Gelen trafiği kaldırabilecek, arama motorlarına uyumluluk sağlayacak, güvenli ödeme imkanı sağlayabilecek bir altyapı seçeneğinizin olması bu adaptasyon sürecinde bir hayli önemldir. Bu sebeple ilk önceliğiniz altyapınızı güncellemek olmalı.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile B2B sitenizin altyapısını güncelleyebilir ve güçlendirebilirsiniz. Güvenli bir altyapı sağlamanın yanı sıra ihtiyaçlarınızı karşılayacak birçok farklı özelliğe de bu paketlerle sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

COVID-19 salgını sürecinde aynı zamanda Kobi E-ticaret Çözüm Paketi ile de e-ticarete geçiş yapmak isteyenlere destek sağlamaktayız. E-ticarete geçiş yapmak isteyen firmalar için sunduğumuz destek hakkında bilgi almak isterseniz de Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? İsimli sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme alternatiflerinizi güncelleyin

Altyapı güncellemelerinin yanı sıra, ödeme seçeneklerinizin de güncellenmesi gerekecektir. E-ticarete adaptasyon sürecinde internetten ödeme kabul ederken müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabilmeniz önemli. Bunun yanı sıra günümüzdeki bu salgın sürecinde birçok firma nakit akışında zorlanabiliyor. Bu durumda da vadeli ödeme seçenekleri gibi alternatifleri de sunmayı göz önünde tutacak çözümleri müşterilerinize sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

B2B siteler, kullanıcı deneyimi ile ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutarak, onlardan alacakları geri dönüşümleri artırabilirler. Kullanıcı deneyimi, aranan ürünün daha rahat bulunmasını sağladığı gibi, kafa karışıklığını azaltarak, kullanıcıları doğrudan satın alma eylemine yönlendirmeye de yardımcı olur.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Buna ek olarak kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicileri site üzerinde daha fazla tutmak ve onların birden fazla sayfa ziyaret etmelerini sağlamanız aynı zamanda sitenizin arama motorlarındaki değerini de yükseltir. Kullanıcılara iyi bir deneyim sunan siteler, Google tarafından değerli bulunur ve arama sorgularında daha öncelikli olarak listelenir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

SEO çalışmalarına ağırlık verin

SEO çalışmaları, organik olarak web sitenize trafik çekmek için de bir hayli önemli. Tabii ki bu süreçte daha önce hiç bu konuya yatırım yapmadıysanız, hızlı bir şekilde sonuç alamayacağınızı hatırlatalım. SEO çalışmaları uzun vadede getiriler sağlamakta. Ancak unutmamalısınız ki, bu yaşanan salgın e-ticaret alanında da birçok şeyi değiştirecek ve hem firmaların hem de tüketicileri internetten satın alma şekillerini değiştirecek. Bu sebeple de daha önce SEO çalışmalarına yatırım yapmadıysanız, bundan sonra değişecek olan tüketici alışkanlıklarına adapte olmak için şimdiden bu konuya yatırım yaparak, uzun vadede size geri dönüşümler sağlayacak stratejiler oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

B2B siteler, dijital pazarlama alanında birçok farklı çalışma yapabilmekteler. Sosyal medya pazarlama ve Adwords kampanyaları oluşturmanın yanı sıra e-posta pazarlama ve içerik pazarlama çalışmaları da marka ve ürün bilinirliği artırma aşamasında oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturmanız, farklı kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayarak, bu salgın döneminde de satışlarınızı devam ettirebilmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut müşteri tabanınıza yönelik e-posta pazarlama çalışmaları yapmanız da onlarla temas halinde kalmanızı ve hizmetlerinizi nasıl devam ettirdiğinizi onlara anlatmanıza fırsat tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Webinarlara odaklanın

B2B siteler, müşterilerine ulaşmak adına dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra webinarlara da odaklanabilirler. Özellikle bugünlerde birçok firma video konferanslara ve toplantılara odaklandıkları için webinarlar bu süreçte, mevcut müşteri tabanınızla iletişim halinde kalmanızı sağlayarak, hizmetlerinize devam etmenize olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan