B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?

29 Nisan 2020
Sinan Oypan

B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de iş yapmalarını zorlaştırmaya başladı. Geleneksel ticaretin değişime uğradığı bu günlerde, B2B firmaları da etkilenmekte. Bu noktada da e-ticarete geçiş ve adaptasyon bu firmalar için de kritik bir önem taşımakta. Peki, bu süreçte B2B siteler e-ticarete nasıl ve neden adapte olmalılar, bu süreçte neler yapabilirler? Bu soruların yanıtlarını da aşağıda bulabilirsiniz.

B2B siteler neden daha fazla e-ticarete adapte olmalı

Sosyal mesafe ve sokağa çıkma engelleri nedeniyle birçok kişi ve firma evden çalışma modeline geçiş yaptı. Bu durumda da fiziki temasın olmayışı ve işlerin çoğunlukla internet üzerine kayması nedeniyle internet üzerinden faaliyet göstermek B2B siteler için de önemli bir unsur haline geldi. Tüketicilere internet üzerinden ulaşmak, siparişleri internet üzerinden oluşturmak ve ödemeleri de internet üzerinden almak bu süreçte gerekli bir durum haline geldi.

Bununla beraber bu salgın, birçok firmaya e-ticaretin ne kadar önemli bir model olduğunu gösterdi; çünkü tüketiciler sokağa çıkamasalar veya normal hayat akışı değişiklik gösterse de internet üzerinden ürün tedarikleri ve satın almalar devam edebildi. Tabii ki genel olarak bakıldığında ekonomide bir küçülme ve satış adetlerinde düşüşler görüldü; ancak internetten satış yapan firmalar bu süreci bir miktar daha az hasarla kapayacaklar.

İnternet üzerinde faaliyet gösteren firmalar, SEO çalışmaları, içerik pazarlama, sosyal medya pazarlama ve Google Adwords türü dijital pazarlama çalışmalarla tüketicilere ulaşarak, satışlarını devam ettirebildiler. Bu da B2B siteler için e-ticarete daha fazla adapte olmaları için bir fırsat doğurdu diyebiliriz.

B2B siteler e-ticarete nasıl daha fazla adapte olabilirler?

E-ticaret altyapınızı güncelleyin

Hali hazırda bir e-ticaret siteniz varsa; ancak yeterli bir altyapı kapasitesi bulunmuyorsa, e-ticarete tam anlamıyla bir adaptasyon için altyapınızı güncellemeniz ve sizi yarı yolda bırakmayacak bir altyapıya geçiş yapmanız önemlidir. Gelen trafiği kaldırabilecek, arama motorlarına uyumluluk sağlayacak, güvenli ödeme imkanı sağlayabilecek bir altyapı seçeneğinizin olması bu adaptasyon sürecinde bir hayli önemldir. Bu sebeple ilk önceliğiniz altyapınızı güncellemek olmalı.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile B2B sitenizin altyapısını güncelleyebilir ve güçlendirebilirsiniz. Güvenli bir altyapı sağlamanın yanı sıra ihtiyaçlarınızı karşılayacak birçok farklı özelliğe de bu paketlerle sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

COVID-19 salgını sürecinde aynı zamanda Kobi E-ticaret Çözüm Paketi ile de e-ticarete geçiş yapmak isteyenlere destek sağlamaktayız. E-ticarete geçiş yapmak isteyen firmalar için sunduğumuz destek hakkında bilgi almak isterseniz de Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? İsimli sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme alternatiflerinizi güncelleyin

Altyapı güncellemelerinin yanı sıra, ödeme seçeneklerinizin de güncellenmesi gerekecektir. E-ticarete adaptasyon sürecinde internetten ödeme kabul ederken müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabilmeniz önemli. Bunun yanı sıra günümüzdeki bu salgın sürecinde birçok firma nakit akışında zorlanabiliyor. Bu durumda da vadeli ödeme seçenekleri gibi alternatifleri de sunmayı göz önünde tutacak çözümleri müşterilerinize sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

B2B siteler, kullanıcı deneyimi ile ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutarak, onlardan alacakları geri dönüşümleri artırabilirler. Kullanıcı deneyimi, aranan ürünün daha rahat bulunmasını sağladığı gibi, kafa karışıklığını azaltarak, kullanıcıları doğrudan satın alma eylemine yönlendirmeye de yardımcı olur.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Buna ek olarak kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicileri site üzerinde daha fazla tutmak ve onların birden fazla sayfa ziyaret etmelerini sağlamanız aynı zamanda sitenizin arama motorlarındaki değerini de yükseltir. Kullanıcılara iyi bir deneyim sunan siteler, Google tarafından değerli bulunur ve arama sorgularında daha öncelikli olarak listelenir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

SEO çalışmalarına ağırlık verin

SEO çalışmaları, organik olarak web sitenize trafik çekmek için de bir hayli önemli. Tabii ki bu süreçte daha önce hiç bu konuya yatırım yapmadıysanız, hızlı bir şekilde sonuç alamayacağınızı hatırlatalım. SEO çalışmaları uzun vadede getiriler sağlamakta. Ancak unutmamalısınız ki, bu yaşanan salgın e-ticaret alanında da birçok şeyi değiştirecek ve hem firmaların hem de tüketicileri internetten satın alma şekillerini değiştirecek. Bu sebeple de daha önce SEO çalışmalarına yatırım yapmadıysanız, bundan sonra değişecek olan tüketici alışkanlıklarına adapte olmak için şimdiden bu konuya yatırım yaparak, uzun vadede size geri dönüşümler sağlayacak stratejiler oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

B2B siteler, dijital pazarlama alanında birçok farklı çalışma yapabilmekteler. Sosyal medya pazarlama ve Adwords kampanyaları oluşturmanın yanı sıra e-posta pazarlama ve içerik pazarlama çalışmaları da marka ve ürün bilinirliği artırma aşamasında oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturmanız, farklı kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayarak, bu salgın döneminde de satışlarınızı devam ettirebilmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut müşteri tabanınıza yönelik e-posta pazarlama çalışmaları yapmanız da onlarla temas halinde kalmanızı ve hizmetlerinizi nasıl devam ettirdiğinizi onlara anlatmanıza fırsat tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Webinarlara odaklanın

B2B siteler, müşterilerine ulaşmak adına dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra webinarlara da odaklanabilirler. Özellikle bugünlerde birçok firma video konferanslara ve toplantılara odaklandıkları için webinarlar bu süreçte, mevcut müşteri tabanınızla iletişim halinde kalmanızı sağlayarak, hizmetlerinize devam etmenize olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan