fbpx

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?

29 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?

B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de iş yapmalarını zorlaştırmaya başladı. Geleneksel ticaretin değişime uğradığı bu günlerde, B2B firmaları da etkilenmekte. Bu noktada da e-ticarete geçiş ve adaptasyon bu firmalar için de kritik bir önem taşımakta. Peki, bu süreçte B2B siteler e-ticarete nasıl ve neden adapte olmalılar, bu süreçte neler yapabilirler? Bu soruların yanıtlarını da aşağıda bulabilirsiniz.

B2B siteler neden daha fazla e-ticarete adapte olmalı

Sosyal mesafe ve sokağa çıkma engelleri nedeniyle birçok kişi ve firma evden çalışma modeline geçiş yaptı. Bu durumda da fiziki temasın olmayışı ve işlerin çoğunlukla internet üzerine kayması nedeniyle internet üzerinden faaliyet göstermek B2B siteler için de önemli bir unsur haline geldi. Tüketicilere internet üzerinden ulaşmak, siparişleri internet üzerinden oluşturmak ve ödemeleri de internet üzerinden almak bu süreçte gerekli bir durum haline geldi.

Bununla beraber bu salgın, birçok firmaya e-ticaretin ne kadar önemli bir model olduğunu gösterdi; çünkü tüketiciler sokağa çıkamasalar veya normal hayat akışı değişiklik gösterse de internet üzerinden ürün tedarikleri ve satın almalar devam edebildi. Tabii ki genel olarak bakıldığında ekonomide bir küçülme ve satış adetlerinde düşüşler görüldü; ancak internetten satış yapan firmalar bu süreci bir miktar daha az hasarla kapayacaklar.

İnternet üzerinde faaliyet gösteren firmalar, SEO çalışmaları, içerik pazarlama, sosyal medya pazarlama ve Google Adwords türü dijital pazarlama çalışmalarla tüketicilere ulaşarak, satışlarını devam ettirebildiler. Bu da B2B siteler için e-ticarete daha fazla adapte olmaları için bir fırsat doğurdu diyebiliriz.

B2B siteler e-ticarete nasıl daha fazla adapte olabilirler?

E-ticaret altyapınızı güncelleyin

Hali hazırda bir e-ticaret siteniz varsa; ancak yeterli bir altyapı kapasitesi bulunmuyorsa, e-ticarete tam anlamıyla bir adaptasyon için altyapınızı güncellemeniz ve sizi yarı yolda bırakmayacak bir altyapıya geçiş yapmanız önemlidir. Gelen trafiği kaldırabilecek, arama motorlarına uyumluluk sağlayacak, güvenli ödeme imkanı sağlayabilecek bir altyapı seçeneğinizin olması bu adaptasyon sürecinde bir hayli önemldir. Bu sebeple ilk önceliğiniz altyapınızı güncellemek olmalı.

İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile B2B sitenizin altyapısını güncelleyebilir ve güçlendirebilirsiniz. Güvenli bir altyapı sağlamanın yanı sıra ihtiyaçlarınızı karşılayacak birçok farklı özelliğe de bu paketlerle sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

COVID-19 salgını sürecinde aynı zamanda Kobi E-ticaret Çözüm Paketi ile de e-ticarete geçiş yapmak isteyenlere destek sağlamaktayız. E-ticarete geçiş yapmak isteyen firmalar için sunduğumuz destek hakkında bilgi almak isterseniz de Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? İsimli sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme alternatiflerinizi güncelleyin

Altyapı güncellemelerinin yanı sıra, ödeme seçeneklerinizin de güncellenmesi gerekecektir. E-ticarete adaptasyon sürecinde internetten ödeme kabul ederken müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabilmeniz önemli. Bunun yanı sıra günümüzdeki bu salgın sürecinde birçok firma nakit akışında zorlanabiliyor. Bu durumda da vadeli ödeme seçenekleri gibi alternatifleri de sunmayı göz önünde tutacak çözümleri müşterilerinize sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

B2B siteler, kullanıcı deneyimi ile ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutarak, onlardan alacakları geri dönüşümleri artırabilirler. Kullanıcı deneyimi, aranan ürünün daha rahat bulunmasını sağladığı gibi, kafa karışıklığını azaltarak, kullanıcıları doğrudan satın alma eylemine yönlendirmeye de yardımcı olur.

İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün

Buna ek olarak kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicileri site üzerinde daha fazla tutmak ve onların birden fazla sayfa ziyaret etmelerini sağlamanız aynı zamanda sitenizin arama motorlarındaki değerini de yükseltir. Kullanıcılara iyi bir deneyim sunan siteler, Google tarafından değerli bulunur ve arama sorgularında daha öncelikli olarak listelenir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

SEO çalışmalarına ağırlık verin

SEO çalışmaları, organik olarak web sitenize trafik çekmek için de bir hayli önemli. Tabii ki bu süreçte daha önce hiç bu konuya yatırım yapmadıysanız, hızlı bir şekilde sonuç alamayacağınızı hatırlatalım. SEO çalışmaları uzun vadede getiriler sağlamakta. Ancak unutmamalısınız ki, bu yaşanan salgın e-ticaret alanında da birçok şeyi değiştirecek ve hem firmaların hem de tüketicileri internetten satın alma şekillerini değiştirecek. Bu sebeple de daha önce SEO çalışmalarına yatırım yapmadıysanız, bundan sonra değişecek olan tüketici alışkanlıklarına adapte olmak için şimdiden bu konuya yatırım yaparak, uzun vadede size geri dönüşümler sağlayacak stratejiler oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

B2B siteler, dijital pazarlama alanında birçok farklı çalışma yapabilmekteler. Sosyal medya pazarlama ve Adwords kampanyaları oluşturmanın yanı sıra e-posta pazarlama ve içerik pazarlama çalışmaları da marka ve ürün bilinirliği artırma aşamasında oldukça önemlidir.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturmanız, farklı kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayarak, bu salgın döneminde de satışlarınızı devam ettirebilmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut müşteri tabanınıza yönelik e-posta pazarlama çalışmaları yapmanız da onlarla temas halinde kalmanızı ve hizmetlerinizi nasıl devam ettirdiğinizi onlara anlatmanıza fırsat tanır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Webinarlara odaklanın

B2B siteler, müşterilerine ulaşmak adına dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra webinarlara da odaklanabilirler. Özellikle bugünlerde birçok firma video konferanslara ve toplantılara odaklandıkları için webinarlar bu süreçte, mevcut müşteri tabanınızla iletişim halinde kalmanızı sağlayarak, hizmetlerinize devam etmenize olanak tanır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft