B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?

29 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de iş yapmalarını zorlaştırmaya başladı. Geleneksel ticaretin değişime uğradığı bu günlerde, B2B firmaları da etkilenmekte. Bu noktada da e-ticarete geçiş ve adaptasyon bu firmalar için de kritik bir önem taşımakta. Peki, bu süreçte B2B siteler e-ticarete nasıl ve neden adapte olmalılar, bu süreçte neler yapabilirler? Bu soruların yanıtlarını da aşağıda bulabilirsiniz.

B2B siteler neden daha fazla e-ticarete adapte olmalı

Sosyal mesafe ve sokağa çıkma engelleri nedeniyle birçok kişi ve firma evden çalışma modeline geçiş yaptı. Bu durumda da fiziki temasın olmayışı ve işlerin çoğunlukla internet üzerine kayması nedeniyle internet üzerinden faaliyet göstermek B2B siteler için de önemli bir unsur haline geldi. Tüketicilere internet üzerinden ulaşmak, siparişleri internet üzerinden oluşturmak ve ödemeleri de internet üzerinden almak bu süreçte gerekli bir durum haline geldi. Bununla beraber bu salgın, birçok firmaya e-ticaretin ne kadar önemli bir model olduğunu gösterdi; çünkü tüketiciler sokağa çıkamasalar veya normal hayat akışı değişiklik gösterse de internet üzerinden ürün tedarikleri ve satın almalar devam edebildi. Tabii ki genel olarak bakıldığında ekonomide bir küçülme ve satış adetlerinde düşüşler görüldü; ancak internetten satış yapan firmalar bu süreci bir miktar daha az hasarla kapayacaklar. İnternet üzerinde faaliyet gösteren firmalar, SEO çalışmaları, içerik pazarlama, sosyal medya pazarlama ve Google Adwords türü dijital pazarlama çalışmalarla tüketicilere ulaşarak, satışlarını devam ettirebildiler. Bu da B2B siteler için e-ticarete daha fazla adapte olmaları için bir fırsat doğurdu diyebiliriz.

B2B siteler e-ticarete nasıl daha fazla adapte olabilirler?

E-ticaret altyapınızı güncelleyin

Hali hazırda bir e-ticaret siteniz varsa; ancak yeterli bir altyapı kapasitesi bulunmuyorsa, e-ticarete tam anlamıyla bir adaptasyon için altyapınızı güncellemeniz ve sizi yarı yolda bırakmayacak bir altyapıya geçiş yapmanız önemlidir. Gelen trafiği kaldırabilecek, arama motorlarına uyumluluk sağlayacak, güvenli ödeme imkanı sağlayabilecek bir altyapı seçeneğinizin olması bu adaptasyon sürecinde bir hayli önemldir. Bu sebeple ilk önceliğiniz altyapınızı güncellemek olmalı. İdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile B2B sitenizin altyapısını güncelleyebilir ve güçlendirebilirsiniz. Güvenli bir altyapı sağlamanın yanı sıra ihtiyaçlarınızı karşılayacak birçok farklı özelliğe de bu paketlerle sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. COVID-19 salgını sürecinde aynı zamanda Kobi E-ticaret Çözüm Paketi ile de e-ticarete geçiş yapmak isteyenlere destek sağlamaktayız. E-ticarete geçiş yapmak isteyen firmalar için sunduğumuz destek hakkında bilgi almak isterseniz de Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? İsimli sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme alternatiflerinizi güncelleyin

Altyapı güncellemelerinin yanı sıra, ödeme seçeneklerinizin de güncellenmesi gerekecektir. E-ticarete adaptasyon sürecinde internetten ödeme kabul ederken müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabilmeniz önemli. Bunun yanı sıra günümüzdeki bu salgın sürecinde birçok firma nakit akışında zorlanabiliyor. Bu durumda da vadeli ödeme seçenekleri gibi alternatifleri de sunmayı göz önünde tutacak çözümleri müşterilerinize sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

B2B siteler, kullanıcı deneyimi ile ziyaretçileri site üzerinde daha fazla tutarak, onlardan alacakları geri dönüşümleri artırabilirler. Kullanıcı deneyimi, aranan ürünün daha rahat bulunmasını sağladığı gibi, kafa karışıklığını azaltarak, kullanıcıları doğrudan satın alma eylemine yönlendirmeye de yardımcı olur. İlgili rehber: Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarak e-ticaret satışlarını artırmak mümkün Buna ek olarak kullanıcı deneyimini geliştirerek, tüketicileri site üzerinde daha fazla tutmak ve onların birden fazla sayfa ziyaret etmelerini sağlamanız aynı zamanda sitenizin arama motorlarındaki değerini de yükseltir. Kullanıcılara iyi bir deneyim sunan siteler, Google tarafından değerli bulunur ve arama sorgularında daha öncelikli olarak listelenir. İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

SEO çalışmalarına ağırlık verin

SEO çalışmaları, organik olarak web sitenize trafik çekmek için de bir hayli önemli. Tabii ki bu süreçte daha önce hiç bu konuya yatırım yapmadıysanız, hızlı bir şekilde sonuç alamayacağınızı hatırlatalım. SEO çalışmaları uzun vadede getiriler sağlamakta. Ancak unutmamalısınız ki, bu yaşanan salgın e-ticaret alanında da birçok şeyi değiştirecek ve hem firmaların hem de tüketicileri internetten satın alma şekillerini değiştirecek. Bu sebeple de daha önce SEO çalışmalarına yatırım yapmadıysanız, bundan sonra değişecek olan tüketici alışkanlıklarına adapte olmak için şimdiden bu konuya yatırım yaparak, uzun vadede size geri dönüşümler sağlayacak stratejiler oluşturmalısınız. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

B2B siteler, dijital pazarlama alanında birçok farklı çalışma yapabilmekteler. Sosyal medya pazarlama ve Adwords kampanyaları oluşturmanın yanı sıra e-posta pazarlama ve içerik pazarlama çalışmaları da marka ve ürün bilinirliği artırma aşamasında oldukça önemlidir. İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır? İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları Dijital pazarlama stratejinizi oluşturmanız, farklı kanallar üzerinden hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayarak, bu salgın döneminde de satışlarınızı devam ettirebilmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra mevcut müşteri tabanınıza yönelik e-posta pazarlama çalışmaları yapmanız da onlarla temas halinde kalmanızı ve hizmetlerinizi nasıl devam ettirdiğinizi onlara anlatmanıza fırsat tanır. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Webinarlara odaklanın

B2B siteler, müşterilerine ulaşmak adına dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra webinarlara da odaklanabilirler. Özellikle bugünlerde birçok firma video konferanslara ve toplantılara odaklandıkları için webinarlar bu süreçte, mevcut müşteri tabanınızla iletişim halinde kalmanızı sağlayarak, hizmetlerinize devam etmenize olanak tanır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Hedef kitle davranışlarının ölçümü, pazarlama faaliyetlerinin başarısı için önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin; ürünlerinize, kampanyalarınıza veya markanıza gösterdiği ilgiyi ölçmek çalışmalarınız için ciddi bir...
14 Nisan 2022
Markethinkers
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın