fbpx

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

27 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve kişiselleştirilmiş iletişim geliştirme üzerine kurulmakta. Tabii ki bunlara ek olarak B2B firmalarının yapması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bu trendlerin üzerinde duracağız.

B2B pazarlama trendleri - 2020

Kişiselleştirilme ile iletişimi güçlendirmek

B2C firmaları için kişiselleştirme yıllardır önemli bir konu ve B2B firmaları da bu yöntemi kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet verebilirler. Toptan alım satımlarda müşterilerin istek ve taleplerine göre farklı iletişim yöntemleri oluşturulabiliyor. Bu noktada da doğrudan kişiselleştirme üzerine çalışarak, müşterilerle bire bir iletişim kurarak, onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iletişim kurmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

İçerik kalitenizi artırın ve içerik pazarlamaya ağırlık verin

İçeriğin gücü B2B pazarlama çalışmalarında da kendini göstermekte. Markaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmaları ve daha fazla arama sorgusunda üst sıralarda çıkabilmeleri için içerik üretmeleri önemlidir. Blog içerikleri ile SEO odaklı çalışmalar yapılabileceği gibi ürün sayfaları üzerindeki ürün açıklamalarında da içerik kalitesini artırarak, anahtar kelime düzenlemeleri yaparak, organik arama trafiğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılabilir.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sektör, ürün ve bilgi odaklı blog içerikleri yazmanız durumunda, markanızın güvenilirliğini ve tecrübesini de gösterebilirsiniz ve Google’daki arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekerek, potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Sitenize gelen ziyaretçilerin siteniz üzerinde rahatlıkla gezinebilmeleri gerekir. Aradıkları ürünleri kolay bir şekilde bulabilmeleri, rahat bir şekilde sipariş oluşturabilmeleri ya da iletişim kanallarınıza kolaylıkla ulaşarak size ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanmalısınız. Ziyaretçileri sitenizde tutamadığınız durumlarda potansiyel müşterileri kaçırmış olursunuz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Video içeriklere odaklanın

B2B pazarlama çalışmalarınıza video içerikleri de dahil etmeniz 2020’de önemli olacak. Videolar, içerik olarak daha kapsamlı ve marka ile ürünler hakkında daha fazla bilgi verdiği için kullanıcıların satın alma kararlarını daha önemli bir şekilde etkiler. Pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizin bilinirliğini artırma ve ürünlere talep yaratmak; bunun yanı sıra ürün sayfalarınızı da daha kapsamlı hale getirerek, sitenizi ziyaret edenlere ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi sunmak için videolardan yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına yönelin

Sosyal ağlar genellikle B2C firmaları için bir pazarlama kanalı olsa da B2B pazarlama çalışmalarında da sosyal medyadan yararlanılabilir. Özellikle Linkedin, B2B firmaları için daha etkili bir platformdur. Linkedin grupları üzerinde aktif olmak, aktif bir şirket sayfanızın olması, düzenli olarak bu platformda içerikler paylaşmanın yanı sıra Linkedin reklamları ile sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Doğrudan şirketlerle iletişime geçme fırsatınız olduğu için Linkedin üzerinde içerik çalışmaları yapabilir, buradaki profesyonellerle iletişime geçerek, farklı bir iletişim stratejisiyle yeni kitlelere ve firmalara ulaşma şansınız olur.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

B2B pazarlama çalışmalarınıza e-postaları da dahil etmeyi unutmamanız gerekiyor. Kişiselleştirilmiş e-posta çalışmaları yaparak, mevcut müşterilerinize önceki siparişlerini ele alarak yeni kampanya gönderileri hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünleriniz hakkında da bilgi vermek için doğrudan bu e-posta kampanyalarını hazırlayabilirsiniz.

B2B’de e-postalar üzerinden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırmanız, daha kişisel kampanyalar hazırlamanızı sağlayacağı için, müşterilerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirmenin önemi

B2B pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

B2B firmaları için içerik pazarlama stratejileri

B2B firmaları içerik pazarlama için bir strateji belirleyerek, blog ve sosyal medya üzerinde yapacakları paylaşımları planlayabilirler. Bunun için öncelikle mevcut iş gücünüzü değerlendirerek, haftada ve ayda kaç içerik oluşturabileceğinizi belirlelemelisiniz. İlk etapta haftada 1 blog içeriği ile başlayabilirsiniz. Sonrasında da markanızla ilgili içerik konuları araştırarak, SEO çalışmalarıyla beraber ilgili anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturmaya başlayarak, içerik planınızı şekillendirebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

B2B pazarlama için e-posta içerik fikirleri

B2B pazarlama çalışmalarınızda e-posta içeriklerinizde farklı konulara değinebilirsiniz. Yeni ve mevcut ürün tanıtımlarının yanı sıra, ürünlerle ilgili detaylı kullanım rehberleri, özelliklerin tanıtımları, en çok satan ürünler gibi farklı konular üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama içerik fikirleri

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B firmaları için sosyal medya ipuçları

B2B’de sosyal medya yönetimi yapmak da önemlidir. Sosyal ağlar üzerinden farklı hedeflemelerle, sizinle ilgili kitlelere de ulaşabilirsiniz. İçerik çalışmaları ile marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra Linkedin gibi iş odaklı mecralarda reklamlar vererek ürünlerinizi tanıtma fırsatınız da olur.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan