2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

27 Ocak 2020
Sinan Oypan

B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve kişiselleştirilmiş iletişim geliştirme üzerine kurulmakta. Tabii ki bunlara ek olarak B2B firmalarının yapması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bu trendlerin üzerinde duracağız.

B2B pazarlama trendleri - 2020

Kişiselleştirilme ile iletişimi güçlendirmek

B2C firmaları için kişiselleştirme yıllardır önemli bir konu ve B2B firmaları da bu yöntemi kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet verebilirler. Toptan alım satımlarda müşterilerin istek ve taleplerine göre farklı iletişim yöntemleri oluşturulabiliyor. Bu noktada da doğrudan kişiselleştirme üzerine çalışarak, müşterilerle bire bir iletişim kurarak, onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iletişim kurmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

İçerik kalitenizi artırın ve içerik pazarlamaya ağırlık verin

İçeriğin gücü B2B pazarlama çalışmalarında da kendini göstermekte. Markaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmaları ve daha fazla arama sorgusunda üst sıralarda çıkabilmeleri için içerik üretmeleri önemlidir. Blog içerikleri ile SEO odaklı çalışmalar yapılabileceği gibi ürün sayfaları üzerindeki ürün açıklamalarında da içerik kalitesini artırarak, anahtar kelime düzenlemeleri yaparak, organik arama trafiğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılabilir.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sektör, ürün ve bilgi odaklı blog içerikleri yazmanız durumunda, markanızın güvenilirliğini ve tecrübesini de gösterebilirsiniz ve Google’daki arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekerek, potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Sitenize gelen ziyaretçilerin siteniz üzerinde rahatlıkla gezinebilmeleri gerekir. Aradıkları ürünleri kolay bir şekilde bulabilmeleri, rahat bir şekilde sipariş oluşturabilmeleri ya da iletişim kanallarınıza kolaylıkla ulaşarak size ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanmalısınız. Ziyaretçileri sitenizde tutamadığınız durumlarda potansiyel müşterileri kaçırmış olursunuz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Video içeriklere odaklanın

B2B pazarlama çalışmalarınıza video içerikleri de dahil etmeniz 2020’de önemli olacak. Videolar, içerik olarak daha kapsamlı ve marka ile ürünler hakkında daha fazla bilgi verdiği için kullanıcıların satın alma kararlarını daha önemli bir şekilde etkiler. Pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizin bilinirliğini artırma ve ürünlere talep yaratmak; bunun yanı sıra ürün sayfalarınızı da daha kapsamlı hale getirerek, sitenizi ziyaret edenlere ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi sunmak için videolardan yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına yönelin

Sosyal ağlar genellikle B2C firmaları için bir pazarlama kanalı olsa da B2B pazarlama çalışmalarında da sosyal medyadan yararlanılabilir. Özellikle Linkedin, B2B firmaları için daha etkili bir platformdur. Linkedin grupları üzerinde aktif olmak, aktif bir şirket sayfanızın olması, düzenli olarak bu platformda içerikler paylaşmanın yanı sıra Linkedin reklamları ile sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Doğrudan şirketlerle iletişime geçme fırsatınız olduğu için Linkedin üzerinde içerik çalışmaları yapabilir, buradaki profesyonellerle iletişime geçerek, farklı bir iletişim stratejisiyle yeni kitlelere ve firmalara ulaşma şansınız olur.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

B2B pazarlama çalışmalarınıza e-postaları da dahil etmeyi unutmamanız gerekiyor. Kişiselleştirilmiş e-posta çalışmaları yaparak, mevcut müşterilerinize önceki siparişlerini ele alarak yeni kampanya gönderileri hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünleriniz hakkında da bilgi vermek için doğrudan bu e-posta kampanyalarını hazırlayabilirsiniz.

B2B’de e-postalar üzerinden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırmanız, daha kişisel kampanyalar hazırlamanızı sağlayacağı için, müşterilerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirmenin önemi

B2B pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

B2B firmaları için içerik pazarlama stratejileri

B2B firmaları içerik pazarlama için bir strateji belirleyerek, blog ve sosyal medya üzerinde yapacakları paylaşımları planlayabilirler. Bunun için öncelikle mevcut iş gücünüzü değerlendirerek, haftada ve ayda kaç içerik oluşturabileceğinizi belirlelemelisiniz. İlk etapta haftada 1 blog içeriği ile başlayabilirsiniz. Sonrasında da markanızla ilgili içerik konuları araştırarak, SEO çalışmalarıyla beraber ilgili anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturmaya başlayarak, içerik planınızı şekillendirebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

B2B pazarlama için e-posta içerik fikirleri

B2B pazarlama çalışmalarınızda e-posta içeriklerinizde farklı konulara değinebilirsiniz. Yeni ve mevcut ürün tanıtımlarının yanı sıra, ürünlerle ilgili detaylı kullanım rehberleri, özelliklerin tanıtımları, en çok satan ürünler gibi farklı konular üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama içerik fikirleri

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B firmaları için sosyal medya ipuçları

B2B’de sosyal medya yönetimi yapmak da önemlidir. Sosyal ağlar üzerinden farklı hedeflemelerle, sizinle ilgili kitlelere de ulaşabilirsiniz. İçerik çalışmaları ile marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra Linkedin gibi iş odaklı mecralarda reklamlar vererek ürünlerinizi tanıtma fırsatınız da olur.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi