2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

27 Ocak 2020
Sinan Oypan

B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve kişiselleştirilmiş iletişim geliştirme üzerine kurulmakta. Tabii ki bunlara ek olarak B2B firmalarının yapması gereken başka çalışmalar da bulunuyor. Bu rehberimizde de bu trendlerin üzerinde duracağız.

B2B pazarlama trendleri - 2020

Kişiselleştirilme ile iletişimi güçlendirmek

B2C firmaları için kişiselleştirme yıllardır önemli bir konu ve B2B firmaları da bu yöntemi kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet verebilirler. Toptan alım satımlarda müşterilerin istek ve taleplerine göre farklı iletişim yöntemleri oluşturulabiliyor. Bu noktada da doğrudan kişiselleştirme üzerine çalışarak, müşterilerle bire bir iletişim kurarak, onların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iletişim kurmanız, alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

İçerik kalitenizi artırın ve içerik pazarlamaya ağırlık verin

İçeriğin gücü B2B pazarlama çalışmalarında da kendini göstermekte. Markaların internet üzerindeki görünürlüklerini artırmaları ve daha fazla arama sorgusunda üst sıralarda çıkabilmeleri için içerik üretmeleri önemlidir. Blog içerikleri ile SEO odaklı çalışmalar yapılabileceği gibi ürün sayfaları üzerindeki ürün açıklamalarında da içerik kalitesini artırarak, anahtar kelime düzenlemeleri yaparak, organik arama trafiğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılabilir.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sektör, ürün ve bilgi odaklı blog içerikleri yazmanız durumunda, markanızın güvenilirliğini ve tecrübesini de gösterebilirsiniz ve Google’daki arama sorguları üzerinden web sitenize trafik çekerek, potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Sitenize gelen ziyaretçilerin siteniz üzerinde rahatlıkla gezinebilmeleri gerekir. Aradıkları ürünleri kolay bir şekilde bulabilmeleri, rahat bir şekilde sipariş oluşturabilmeleri ya da iletişim kanallarınıza kolaylıkla ulaşarak size ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamak için de web sitenizdeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanmalısınız. Ziyaretçileri sitenizde tutamadığınız durumlarda potansiyel müşterileri kaçırmış olursunuz.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Video içeriklere odaklanın

B2B pazarlama çalışmalarınıza video içerikleri de dahil etmeniz 2020’de önemli olacak. Videolar, içerik olarak daha kapsamlı ve marka ile ürünler hakkında daha fazla bilgi verdiği için kullanıcıların satın alma kararlarını daha önemli bir şekilde etkiler. Pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizin bilinirliğini artırma ve ürünlere talep yaratmak; bunun yanı sıra ürün sayfalarınızı da daha kapsamlı hale getirerek, sitenizi ziyaret edenlere ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi sunmak için videolardan yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarına yönelin

Sosyal ağlar genellikle B2C firmaları için bir pazarlama kanalı olsa da B2B pazarlama çalışmalarında da sosyal medyadan yararlanılabilir. Özellikle Linkedin, B2B firmaları için daha etkili bir platformdur. Linkedin grupları üzerinde aktif olmak, aktif bir şirket sayfanızın olması, düzenli olarak bu platformda içerikler paylaşmanın yanı sıra Linkedin reklamları ile sizinle ilgili hedef kitleye ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Doğrudan şirketlerle iletişime geçme fırsatınız olduğu için Linkedin üzerinde içerik çalışmaları yapabilir, buradaki profesyonellerle iletişime geçerek, farklı bir iletişim stratejisiyle yeni kitlelere ve firmalara ulaşma şansınız olur.

E-posta pazarlama çalışmaları yapın

B2B pazarlama çalışmalarınıza e-postaları da dahil etmeyi unutmamanız gerekiyor. Kişiselleştirilmiş e-posta çalışmaları yaparak, mevcut müşterilerinize önceki siparişlerini ele alarak yeni kampanya gönderileri hazırlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünleriniz hakkında da bilgi vermek için doğrudan bu e-posta kampanyalarını hazırlayabilirsiniz.

B2B’de e-postalar üzerinden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz. Bunun yanı sıra e-posta listelerinizi farklı kategorilere ayırmanız, daha kişisel kampanyalar hazırlamanızı sağlayacağı için, müşterilerinizden alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kişiselleştirmenin önemi

B2B pazarlama ile ilgili sık sorulan sorular

B2B firmaları için içerik pazarlama stratejileri

B2B firmaları içerik pazarlama için bir strateji belirleyerek, blog ve sosyal medya üzerinde yapacakları paylaşımları planlayabilirler. Bunun için öncelikle mevcut iş gücünüzü değerlendirerek, haftada ve ayda kaç içerik oluşturabileceğinizi belirlelemelisiniz. İlk etapta haftada 1 blog içeriği ile başlayabilirsiniz. Sonrasında da markanızla ilgili içerik konuları araştırarak, SEO çalışmalarıyla beraber ilgili anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturmaya başlayarak, içerik planınızı şekillendirebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

B2B pazarlama için e-posta içerik fikirleri

B2B pazarlama çalışmalarınızda e-posta içeriklerinizde farklı konulara değinebilirsiniz. Yeni ve mevcut ürün tanıtımlarının yanı sıra, ürünlerle ilgili detaylı kullanım rehberleri, özelliklerin tanıtımları, en çok satan ürünler gibi farklı konular üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama içerik fikirleri

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

B2B firmaları için sosyal medya ipuçları

B2B’de sosyal medya yönetimi yapmak da önemlidir. Sosyal ağlar üzerinden farklı hedeflemelerle, sizinle ilgili kitlelere de ulaşabilirsiniz. İçerik çalışmaları ile marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra Linkedin gibi iş odaklı mecralarda reklamlar vererek ürünlerinizi tanıtma fırsatınız da olur.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya