fbpx

B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm

23 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm

İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak onlara ürünlerinizi ulaştırmak için bu konu üzerine yatırım yapılması gerekir.

B2B firmaları için hazırladığımız SEO önerileri rehberimizin son bölümünde, dünkü rehberimizde yarım bırakmış olduğumuz SEO ipuçlarına devam ediyor olacağız. Serimizin önceki yazılarına ulaşmak için aşağıdaki bağlantılardan faydalanabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

Site hızını artırın

Sitenizin açılma hızı da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Hızlı açılan web siteleri daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunar. Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi, daha fazla sayfayı ziyaret etmesi ve site ile etkileşime girmesi, sitenin arama motorlarındaki performanslarını artırmaktadır.

3 saniye içinde yüklenen siteler, 1 saniyede açılan sitelere kıyasla yüzde 22 daha az sayfa gösterimi, yüzde 22 daha düşük geri dönüşüm ve yüzde 50 daha fazla sayfadan çıkma oranına sahip. Bu sebeple de sadece 2 saniyelik bir yüklenme süresi farkı, geri dönüşlere önemli bir şekilde etki edebiliyor.

Site yüklenme hızı 8 saniyeden 2 saniyeye düşürüldüğünde geri dönüşümlerin yüzde 74’lere kadar artabildiği de görülüyor. Sitenizin performansını iyileştirmek için hız testlerinden yararlanmalısınız. “Ücretsiz hız testi araçları” rehberimizden site performansınızın ölçümlemek için araçlara ulaşabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Meta açıklamaları da SEO çalışmalarınız için oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, Google’da arama sonuçlarında çıkan sonuçlarda, her bir sayfayı tanımlayan 160 karakterlik özet metinlerdir. Aşağıdaki örnekte de görebilirsiniz.

meta-aciklamala

Google üzerinde arama yapan kişiler, sonuçlara baktıklarında alttaki özet metni okuyarak sayfa hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bunun yanı sıra Google’da bu özet bölüm aracılığı ile sayfanın indekslenmesine yardımcı olur. Meta açıklamalarınızı oluştururken:

  • Sayfanın içeriğini anlatan önemli anahtar kelimelerinizi meta açıklamalarınızda geçirin.
  • Meta açıklamalarınız 135 ile 160 karakter arasında olmalı.
  • Bu alanı kısa bir reklam alanı gibi de düşünebilirsiniz. İlgili sayfayı açıklayıcı ve dikkat çekici kılacak bir metin ile bu alanı yaratabilirsiniz.

Detaylı ürün açıklamaları oluşturun

Arama motorlarının sayfanızı indekslerken dikkat ettikleri öğelerden biri de sayfa içerisindeki metin sayısı oluyor. Bu sebeple de detaylı ürün açıklamaları oluşturmak bu konuda size yardımcı olacaktır.

Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra, kullanım alanlarını, ne tür sorunları çözdüğünü ve sizin ek olarak ne gibi hizmetler sunduğunuzu bu bölümde paylaşmak hem sayfa içeriğinizin kalitesini artıracak hem de Google’a indekslemesi için daha fazla metin sağlayacaktır. Orijinal içerik oluşturduğunuzda, bu sayfalarınızın değeri daha da fazla olacaktır. Tabii ki bu içerikleri oluştururken yine anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekir.

Ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimeleri, anlamlı cümleler halinde bu açıklama metinleri üzerinde geçirerek, sayfa değerinizi artırabilirsiniz.

Sonuç olarak:

Sonuç olarak B2B siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz birçok farklı SEO ipucu bulunuyor. Önceki rehberlerimizde belirttiklerimizi de toplayacak olursak,

  • B2B siteniz için en önemli olan sayfalarınızı belirleyin
  • Sektörel ve endüstriyel olarak sizin için önemli olan anahtar kelimeleri belirleyin
  • HTTPS’e geçiş yaparak, site genelinde güvenli veri transferi sağlayın
  • H1, H2 ve H3 gibi başlıklarda, URL’lerde, meta açıklamalarında ve sayfa içi metinlerde anahtar kelimelerden faydalanın
  • Mobil arama sonuçlarına uyumluluk sağlamak için sitenizi mobile uyumlu hale getirin
  • Site yüklenme hızını artırın

Özetle bu çalışmaları yapmak, sitenizin değerinin önemli ölçüde artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: B2B ve B2C sosyal medya strateji farklılıkları – 1.Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan