B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm

23 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm

İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak onlara ürünlerinizi ulaştırmak için bu konu üzerine yatırım yapılması gerekir.

B2B firmaları için hazırladığımız SEO önerileri rehberimizin son bölümünde, dünkü rehberimizde yarım bırakmış olduğumuz SEO ipuçlarına devam ediyor olacağız. Serimizin önceki yazılarına ulaşmak için aşağıdaki bağlantılardan faydalanabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

Site hızını artırın

Sitenizin açılma hızı da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Hızlı açılan web siteleri daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunar. Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi, daha fazla sayfayı ziyaret etmesi ve site ile etkileşime girmesi, sitenin arama motorlarındaki performanslarını artırmaktadır.

3 saniye içinde yüklenen siteler, 1 saniyede açılan sitelere kıyasla yüzde 22 daha az sayfa gösterimi, yüzde 22 daha düşük geri dönüşüm ve yüzde 50 daha fazla sayfadan çıkma oranına sahip. Bu sebeple de sadece 2 saniyelik bir yüklenme süresi farkı, geri dönüşlere önemli bir şekilde etki edebiliyor.

Site yüklenme hızı 8 saniyeden 2 saniyeye düşürüldüğünde geri dönüşümlerin yüzde 74’lere kadar artabildiği de görülüyor. Sitenizin performansını iyileştirmek için hız testlerinden yararlanmalısınız. “Ücretsiz hız testi araçları” rehberimizden site performansınızın ölçümlemek için araçlara ulaşabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Meta açıklamaları da SEO çalışmalarınız için oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, Google’da arama sonuçlarında çıkan sonuçlarda, her bir sayfayı tanımlayan 160 karakterlik özet metinlerdir. Aşağıdaki örnekte de görebilirsiniz.

meta-aciklamala

Google üzerinde arama yapan kişiler, sonuçlara baktıklarında alttaki özet metni okuyarak sayfa hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bunun yanı sıra Google’da bu özet bölüm aracılığı ile sayfanın indekslenmesine yardımcı olur. Meta açıklamalarınızı oluştururken:

  • Sayfanın içeriğini anlatan önemli anahtar kelimelerinizi meta açıklamalarınızda geçirin.
  • Meta açıklamalarınız 135 ile 160 karakter arasında olmalı.
  • Bu alanı kısa bir reklam alanı gibi de düşünebilirsiniz. İlgili sayfayı açıklayıcı ve dikkat çekici kılacak bir metin ile bu alanı yaratabilirsiniz.

Detaylı ürün açıklamaları oluşturun

Arama motorlarının sayfanızı indekslerken dikkat ettikleri öğelerden biri de sayfa içerisindeki metin sayısı oluyor. Bu sebeple de detaylı ürün açıklamaları oluşturmak bu konuda size yardımcı olacaktır.

Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra, kullanım alanlarını, ne tür sorunları çözdüğünü ve sizin ek olarak ne gibi hizmetler sunduğunuzu bu bölümde paylaşmak hem sayfa içeriğinizin kalitesini artıracak hem de Google’a indekslemesi için daha fazla metin sağlayacaktır. Orijinal içerik oluşturduğunuzda, bu sayfalarınızın değeri daha da fazla olacaktır. Tabii ki bu içerikleri oluştururken yine anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekir.

Ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimeleri, anlamlı cümleler halinde bu açıklama metinleri üzerinde geçirerek, sayfa değerinizi artırabilirsiniz.

Sonuç olarak:

Sonuç olarak B2B siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz birçok farklı SEO ipucu bulunuyor. Önceki rehberlerimizde belirttiklerimizi de toplayacak olursak,

  • B2B siteniz için en önemli olan sayfalarınızı belirleyin
  • Sektörel ve endüstriyel olarak sizin için önemli olan anahtar kelimeleri belirleyin
  • HTTPS’e geçiş yaparak, site genelinde güvenli veri transferi sağlayın
  • H1, H2 ve H3 gibi başlıklarda, URL’lerde, meta açıklamalarında ve sayfa içi metinlerde anahtar kelimelerden faydalanın
  • Mobil arama sonuçlarına uyumluluk sağlamak için sitenizi mobile uyumlu hale getirin
  • Site yüklenme hızını artırın

Özetle bu çalışmaları yapmak, sitenizin değerinin önemli ölçüde artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: B2B ve B2C sosyal medya strateji farklılıkları – 1.Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin