B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm

23 Haziran 2017
Sinan Oypan

İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak onlara ürünlerinizi ulaştırmak için bu konu üzerine yatırım yapılması gerekir.

B2B firmaları için hazırladığımız SEO önerileri rehberimizin son bölümünde, dünkü rehberimizde yarım bırakmış olduğumuz SEO ipuçlarına devam ediyor olacağız. Serimizin önceki yazılarına ulaşmak için aşağıdaki bağlantılardan faydalanabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

Site hızını artırın

Sitenizin açılma hızı da SEO çalışmalarınıza katkı sağlar. Hızlı açılan web siteleri daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunar. Kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesi, daha fazla sayfayı ziyaret etmesi ve site ile etkileşime girmesi, sitenin arama motorlarındaki performanslarını artırmaktadır.

3 saniye içinde yüklenen siteler, 1 saniyede açılan sitelere kıyasla yüzde 22 daha az sayfa gösterimi, yüzde 22 daha düşük geri dönüşüm ve yüzde 50 daha fazla sayfadan çıkma oranına sahip. Bu sebeple de sadece 2 saniyelik bir yüklenme süresi farkı, geri dönüşlere önemli bir şekilde etki edebiliyor.

Site yüklenme hızı 8 saniyeden 2 saniyeye düşürüldüğünde geri dönüşümlerin yüzde 74’lere kadar artabildiği de görülüyor. Sitenizin performansını iyileştirmek için hız testlerinden yararlanmalısınız. “Ücretsiz hız testi araçları” rehberimizden site performansınızın ölçümlemek için araçlara ulaşabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Meta açıklamaları da SEO çalışmalarınız için oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, Google’da arama sonuçlarında çıkan sonuçlarda, her bir sayfayı tanımlayan 160 karakterlik özet metinlerdir. Aşağıdaki örnekte de görebilirsiniz.

meta-aciklamala

Google üzerinde arama yapan kişiler, sonuçlara baktıklarında alttaki özet metni okuyarak sayfa hakkında bilgi sahibi olabilirler. Bunun yanı sıra Google’da bu özet bölüm aracılığı ile sayfanın indekslenmesine yardımcı olur. Meta açıklamalarınızı oluştururken:

  • Sayfanın içeriğini anlatan önemli anahtar kelimelerinizi meta açıklamalarınızda geçirin.
  • Meta açıklamalarınız 135 ile 160 karakter arasında olmalı.
  • Bu alanı kısa bir reklam alanı gibi de düşünebilirsiniz. İlgili sayfayı açıklayıcı ve dikkat çekici kılacak bir metin ile bu alanı yaratabilirsiniz.

Detaylı ürün açıklamaları oluşturun

Arama motorlarının sayfanızı indekslerken dikkat ettikleri öğelerden biri de sayfa içerisindeki metin sayısı oluyor. Bu sebeple de detaylı ürün açıklamaları oluşturmak bu konuda size yardımcı olacaktır.

Ürünün teknik özelliklerinin yanı sıra, kullanım alanlarını, ne tür sorunları çözdüğünü ve sizin ek olarak ne gibi hizmetler sunduğunuzu bu bölümde paylaşmak hem sayfa içeriğinizin kalitesini artıracak hem de Google’a indekslemesi için daha fazla metin sağlayacaktır. Orijinal içerik oluşturduğunuzda, bu sayfalarınızın değeri daha da fazla olacaktır. Tabii ki bu içerikleri oluştururken yine anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekir.

Ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimeleri, anlamlı cümleler halinde bu açıklama metinleri üzerinde geçirerek, sayfa değerinizi artırabilirsiniz.

Sonuç olarak:

Sonuç olarak B2B siteniz üzerinde uygulayabileceğiniz birçok farklı SEO ipucu bulunuyor. Önceki rehberlerimizde belirttiklerimizi de toplayacak olursak,

  • B2B siteniz için en önemli olan sayfalarınızı belirleyin
  • Sektörel ve endüstriyel olarak sizin için önemli olan anahtar kelimeleri belirleyin
  • HTTPS’e geçiş yaparak, site genelinde güvenli veri transferi sağlayın
  • H1, H2 ve H3 gibi başlıklarda, URL’lerde, meta açıklamalarında ve sayfa içi metinlerde anahtar kelimelerden faydalanın
  • Mobil arama sonuçlarına uyumluluk sağlamak için sitenizi mobile uyumlu hale getirin
  • Site yüklenme hızını artırın

Özetle bu çalışmaları yapmak, sitenizin değerinin önemli ölçüde artmasına yardımcı olur.

İlgili rehber: B2B ve B2C sosyal medya strateji farklılıkları – 1.Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan