B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

22 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması gerekiyor.

Dünkü yazımızda B2B ve B2C iş modelleri arasındaki SEO uygulama farklarına ve B2B firmaları için önemli olan sayfalar üzerinde durmuştuk. B2B firmaları için SEO önerileri rehberimizin ikinci bölümünde internet sitenizde uygulayabileceğiniz SEO çalışmalarını ele alıyor olacağız. Serinin ilk bölümüne aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

İnternet sinizde HTTPS’e geçiş yapın

İnternet siteleri genellikle HTTP üzerine kuruludur ve kişisel bilgilerin yer aldığı ya da ödeme sayfalarında HTTPS kullanılır. HTTPS ekstra güvenlik sunan bir protokol olduğu ve veri transferinin şifreleyerek yapılmasından dolayı daha güvenli bir bilgi transferi sunmaktadır.

Güvenli bilgi transferinin yanı sıra Google, artık tüm site üzerinde HTTPS’e geçiş yapan firmaların sayfa değerlerini yükseltmeye başlıyor. Kaliteli içerik ve güvenli veri transferi sağlanıyor olması, sitenizin güvenilirliğini hem tüketici hem de Google gözünde artırmaktadır. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Müşterilerimizin bu konuda yapmaları gerekenleri ve HTTPS’in sağladığı diğer avantajları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İçeriklerinize ulaşılmasını kolaylaştırın

Siteniz üzerindeki sayfalara erişimin ve bu sayfaların navigasyonunun kolay olması da SEO çalışmalarınıza olumlu etki sağlayacaktır. Site üzerindeki sayfa tıklama ya da yeni pencerede açılan sayfa sayısını aza indirgemek, navigasyon kolaylığı sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar site üzerinde daha fazla vakit geçirebilir. Bu konuyu biraz daha detaylandırmak için aşağıdaki şema üzerinden ilerleyelim.

seo-agaci

Soldaki yapı bir ağaç gibi dallara ayrılmış durumdadır. Böyle bir sayfa kurgulanmasının yapılması durumunda, bir sayfaya ulaşma süresi artacaktır ve bu da kullanıcı deneyimini zorlaştıracaktır. Sağdaki yapıda ise sayfalar daha düz ve birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Sayfaların birbirinden bağımsız olması navigasyonu kolaylaştırırken, sayfaların daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesine yardımcı olur.

Tabii ki site üzerinde bir kategori sistemi oluşturmak faydalı olacaktır; ancak ürün bölümleri haricindeki sayfaları, birbirinin altına kaydırmak, arama motorlarındaki indeksleme için faydalı bir yöntem olmayabilir. Bu sebeple de düz bir yapıda bu sistemi kurmak size fayda sağlayabilir.

Mobil aramalara uyumlu olun

Google son birkaç yıldır, mobile uyumlu olan sitelerin aranma sonuçlarındaki görünürlüklerini artırmaya başladı. Kullanıcıların her geçen gün mobil cihazlara biraz daha kayması nedeniyle mobilden gelen trafik de bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizi mobile uyumlu yapmak, mobilden gelecek trafiğinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Sayfa başlıklarında (H1, H2 , H3) anahtar kelimeler kullanın

İnternet sitelerinde her bir sayfada bir tane başlık bulunur. Bu ana başlık “H1”dir. Google bir sayfayı tararken öncelikle H1 başlığa bakar ve bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Bir sayfada birden fazla H1 kullanılmaz; aksi takdirde Google hangi başlığı indeksleyeceğini bilemez. Sayfa içinde kullandığınız diğer başlıklar H2 ya da H3’tür. (H6’ya kadar başlık kullanmak mümkün) Bir sayfa içerisinden birden fazla H2 ya da H3 kullanabilirsiniz.

Bu başlıkları kullanırken de sayfayla ilgili olacak anahtar kelimeleri bu başlıklarda kullanmalısınız. Bu kelime gruplarını yığınlar halinde yazmak oldukça yanlış bir tutumdur. Bu sebeple de anlamlı cümleler içerisinde bu anahtar kelimeleri geçirmeye çalışmalısınız. Aksi takdirde arka arkaya devamlı bu kelime öbeklerini kullanmak Google’dan ceza almanıza neden olabilir.

Anahtar kelime kullanımında bir soruya yanıt veren, anlamlı cümleler oluşturmak daha değerli ve doğru bir yaklaşımdır. Bu sebeple de başlık yapılarınızı kurgularken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz.

URL’lerinizde anahtar kelimelere yer verin

Anahtar kelimelerinizi sayfanın URL’lerinde de geçirmeye özen göstermelisiniz. Sayfa başlığını aynen aktarabileceğiniz gibi, bu başlığın uzun olması durumunda, bu başlığı kısaltıp önemli anahtar kelimeleri içeren daha kısa bir URL kullanabilirsiniz. URL yapınızın mümkün olduğunca kısa olması da sizin için bir avantajdır.

Arama motorları sayfanızı indekslerken URL yapınızı da kontrol ettiği için rastgele sayılardan ya da harflerden oluşan bir URL yerine, anahtar kelime içeren linkler kullanmak SEO konusunda size fayda sağlamaktadır.

B2B SEO önerileri serimizin ikinci bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da serinin son bölümünü ve diğer ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın