B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

22 Haziran 2017
Sinan Oypan

SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması gerekiyor.

Dünkü yazımızda B2B ve B2C iş modelleri arasındaki SEO uygulama farklarına ve B2B firmaları için önemli olan sayfalar üzerinde durmuştuk. B2B firmaları için SEO önerileri rehberimizin ikinci bölümünde internet sitenizde uygulayabileceğiniz SEO çalışmalarını ele alıyor olacağız. Serinin ilk bölümüne aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

İnternet sinizde HTTPS’e geçiş yapın

İnternet siteleri genellikle HTTP üzerine kuruludur ve kişisel bilgilerin yer aldığı ya da ödeme sayfalarında HTTPS kullanılır. HTTPS ekstra güvenlik sunan bir protokol olduğu ve veri transferinin şifreleyerek yapılmasından dolayı daha güvenli bir bilgi transferi sunmaktadır.

Güvenli bilgi transferinin yanı sıra Google, artık tüm site üzerinde HTTPS’e geçiş yapan firmaların sayfa değerlerini yükseltmeye başlıyor. Kaliteli içerik ve güvenli veri transferi sağlanıyor olması, sitenizin güvenilirliğini hem tüketici hem de Google gözünde artırmaktadır. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Müşterilerimizin bu konuda yapmaları gerekenleri ve HTTPS’in sağladığı diğer avantajları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İçeriklerinize ulaşılmasını kolaylaştırın

Siteniz üzerindeki sayfalara erişimin ve bu sayfaların navigasyonunun kolay olması da SEO çalışmalarınıza olumlu etki sağlayacaktır. Site üzerindeki sayfa tıklama ya da yeni pencerede açılan sayfa sayısını aza indirgemek, navigasyon kolaylığı sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar site üzerinde daha fazla vakit geçirebilir. Bu konuyu biraz daha detaylandırmak için aşağıdaki şema üzerinden ilerleyelim.

seo-agaci

Soldaki yapı bir ağaç gibi dallara ayrılmış durumdadır. Böyle bir sayfa kurgulanmasının yapılması durumunda, bir sayfaya ulaşma süresi artacaktır ve bu da kullanıcı deneyimini zorlaştıracaktır. Sağdaki yapıda ise sayfalar daha düz ve birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Sayfaların birbirinden bağımsız olması navigasyonu kolaylaştırırken, sayfaların daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesine yardımcı olur.

Tabii ki site üzerinde bir kategori sistemi oluşturmak faydalı olacaktır; ancak ürün bölümleri haricindeki sayfaları, birbirinin altına kaydırmak, arama motorlarındaki indeksleme için faydalı bir yöntem olmayabilir. Bu sebeple de düz bir yapıda bu sistemi kurmak size fayda sağlayabilir.

Mobil aramalara uyumlu olun

Google son birkaç yıldır, mobile uyumlu olan sitelerin aranma sonuçlarındaki görünürlüklerini artırmaya başladı. Kullanıcıların her geçen gün mobil cihazlara biraz daha kayması nedeniyle mobilden gelen trafik de bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizi mobile uyumlu yapmak, mobilden gelecek trafiğinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Sayfa başlıklarında (H1, H2 , H3) anahtar kelimeler kullanın

İnternet sitelerinde her bir sayfada bir tane başlık bulunur. Bu ana başlık “H1”dir. Google bir sayfayı tararken öncelikle H1 başlığa bakar ve bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Bir sayfada birden fazla H1 kullanılmaz; aksi takdirde Google hangi başlığı indeksleyeceğini bilemez. Sayfa içinde kullandığınız diğer başlıklar H2 ya da H3’tür. (H6’ya kadar başlık kullanmak mümkün) Bir sayfa içerisinden birden fazla H2 ya da H3 kullanabilirsiniz.

Bu başlıkları kullanırken de sayfayla ilgili olacak anahtar kelimeleri bu başlıklarda kullanmalısınız. Bu kelime gruplarını yığınlar halinde yazmak oldukça yanlış bir tutumdur. Bu sebeple de anlamlı cümleler içerisinde bu anahtar kelimeleri geçirmeye çalışmalısınız. Aksi takdirde arka arkaya devamlı bu kelime öbeklerini kullanmak Google’dan ceza almanıza neden olabilir.

Anahtar kelime kullanımında bir soruya yanıt veren, anlamlı cümleler oluşturmak daha değerli ve doğru bir yaklaşımdır. Bu sebeple de başlık yapılarınızı kurgularken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz.

URL’lerinizde anahtar kelimelere yer verin

Anahtar kelimelerinizi sayfanın URL’lerinde de geçirmeye özen göstermelisiniz. Sayfa başlığını aynen aktarabileceğiniz gibi, bu başlığın uzun olması durumunda, bu başlığı kısaltıp önemli anahtar kelimeleri içeren daha kısa bir URL kullanabilirsiniz. URL yapınızın mümkün olduğunca kısa olması da sizin için bir avantajdır.

Arama motorları sayfanızı indekslerken URL yapınızı da kontrol ettiği için rastgele sayılardan ya da harflerden oluşan bir URL yerine, anahtar kelime içeren linkler kullanmak SEO konusunda size fayda sağlamaktadır.

B2B SEO önerileri serimizin ikinci bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da serinin son bölümünü ve diğer ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan