B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

22 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması gerekiyor.

Dünkü yazımızda B2B ve B2C iş modelleri arasındaki SEO uygulama farklarına ve B2B firmaları için önemli olan sayfalar üzerinde durmuştuk. B2B firmaları için SEO önerileri rehberimizin ikinci bölümünde internet sitenizde uygulayabileceğiniz SEO çalışmalarını ele alıyor olacağız. Serinin ilk bölümüne aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

İnternet sinizde HTTPS’e geçiş yapın

İnternet siteleri genellikle HTTP üzerine kuruludur ve kişisel bilgilerin yer aldığı ya da ödeme sayfalarında HTTPS kullanılır. HTTPS ekstra güvenlik sunan bir protokol olduğu ve veri transferinin şifreleyerek yapılmasından dolayı daha güvenli bir bilgi transferi sunmaktadır.

Güvenli bilgi transferinin yanı sıra Google, artık tüm site üzerinde HTTPS’e geçiş yapan firmaların sayfa değerlerini yükseltmeye başlıyor. Kaliteli içerik ve güvenli veri transferi sağlanıyor olması, sitenizin güvenilirliğini hem tüketici hem de Google gözünde artırmaktadır. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Müşterilerimizin bu konuda yapmaları gerekenleri ve HTTPS’in sağladığı diğer avantajları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İçeriklerinize ulaşılmasını kolaylaştırın

Siteniz üzerindeki sayfalara erişimin ve bu sayfaların navigasyonunun kolay olması da SEO çalışmalarınıza olumlu etki sağlayacaktır. Site üzerindeki sayfa tıklama ya da yeni pencerede açılan sayfa sayısını aza indirgemek, navigasyon kolaylığı sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar site üzerinde daha fazla vakit geçirebilir. Bu konuyu biraz daha detaylandırmak için aşağıdaki şema üzerinden ilerleyelim.

seo-agaci

Soldaki yapı bir ağaç gibi dallara ayrılmış durumdadır. Böyle bir sayfa kurgulanmasının yapılması durumunda, bir sayfaya ulaşma süresi artacaktır ve bu da kullanıcı deneyimini zorlaştıracaktır. Sağdaki yapıda ise sayfalar daha düz ve birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Sayfaların birbirinden bağımsız olması navigasyonu kolaylaştırırken, sayfaların daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesine yardımcı olur.

Tabii ki site üzerinde bir kategori sistemi oluşturmak faydalı olacaktır; ancak ürün bölümleri haricindeki sayfaları, birbirinin altına kaydırmak, arama motorlarındaki indeksleme için faydalı bir yöntem olmayabilir. Bu sebeple de düz bir yapıda bu sistemi kurmak size fayda sağlayabilir.

Mobil aramalara uyumlu olun

Google son birkaç yıldır, mobile uyumlu olan sitelerin aranma sonuçlarındaki görünürlüklerini artırmaya başladı. Kullanıcıların her geçen gün mobil cihazlara biraz daha kayması nedeniyle mobilden gelen trafik de bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizi mobile uyumlu yapmak, mobilden gelecek trafiğinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Sayfa başlıklarında (H1, H2 , H3) anahtar kelimeler kullanın

İnternet sitelerinde her bir sayfada bir tane başlık bulunur. Bu ana başlık “H1”dir. Google bir sayfayı tararken öncelikle H1 başlığa bakar ve bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Bir sayfada birden fazla H1 kullanılmaz; aksi takdirde Google hangi başlığı indeksleyeceğini bilemez. Sayfa içinde kullandığınız diğer başlıklar H2 ya da H3’tür. (H6’ya kadar başlık kullanmak mümkün) Bir sayfa içerisinden birden fazla H2 ya da H3 kullanabilirsiniz.

Bu başlıkları kullanırken de sayfayla ilgili olacak anahtar kelimeleri bu başlıklarda kullanmalısınız. Bu kelime gruplarını yığınlar halinde yazmak oldukça yanlış bir tutumdur. Bu sebeple de anlamlı cümleler içerisinde bu anahtar kelimeleri geçirmeye çalışmalısınız. Aksi takdirde arka arkaya devamlı bu kelime öbeklerini kullanmak Google’dan ceza almanıza neden olabilir.

Anahtar kelime kullanımında bir soruya yanıt veren, anlamlı cümleler oluşturmak daha değerli ve doğru bir yaklaşımdır. Bu sebeple de başlık yapılarınızı kurgularken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz.

URL’lerinizde anahtar kelimelere yer verin

Anahtar kelimelerinizi sayfanın URL’lerinde de geçirmeye özen göstermelisiniz. Sayfa başlığını aynen aktarabileceğiniz gibi, bu başlığın uzun olması durumunda, bu başlığı kısaltıp önemli anahtar kelimeleri içeren daha kısa bir URL kullanabilirsiniz. URL yapınızın mümkün olduğunca kısa olması da sizin için bir avantajdır.

Arama motorları sayfanızı indekslerken URL yapınızı da kontrol ettiği için rastgele sayılardan ya da harflerden oluşan bir URL yerine, anahtar kelime içeren linkler kullanmak SEO konusunda size fayda sağlamaktadır.

B2B SEO önerileri serimizin ikinci bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da serinin son bölümünü ve diğer ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın