fbpx

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm

22 Haziran 2017
Sinan Oypan

SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması gerekiyor.

Dünkü yazımızda B2B ve B2C iş modelleri arasındaki SEO uygulama farklarına ve B2B firmaları için önemli olan sayfalar üzerinde durmuştuk. B2B firmaları için SEO önerileri rehberimizin ikinci bölümünde internet sitenizde uygulayabileceğiniz SEO çalışmalarını ele alıyor olacağız. Serinin ilk bölümüne aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

İnternet sinizde HTTPS’e geçiş yapın

İnternet siteleri genellikle HTTP üzerine kuruludur ve kişisel bilgilerin yer aldığı ya da ödeme sayfalarında HTTPS kullanılır. HTTPS ekstra güvenlik sunan bir protokol olduğu ve veri transferinin şifreleyerek yapılmasından dolayı daha güvenli bir bilgi transferi sunmaktadır.

Güvenli bilgi transferinin yanı sıra Google, artık tüm site üzerinde HTTPS’e geçiş yapan firmaların sayfa değerlerini yükseltmeye başlıyor. Kaliteli içerik ve güvenli veri transferi sağlanıyor olması, sitenizin güvenilirliğini hem tüketici hem de Google gözünde artırmaktadır. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Müşterilerimizin bu konuda yapmaları gerekenleri ve HTTPS’in sağladığı diğer avantajları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

İçeriklerinize ulaşılmasını kolaylaştırın

Siteniz üzerindeki sayfalara erişimin ve bu sayfaların navigasyonunun kolay olması da SEO çalışmalarınıza olumlu etki sağlayacaktır. Site üzerindeki sayfa tıklama ya da yeni pencerede açılan sayfa sayısını aza indirgemek, navigasyon kolaylığı sağlayacaktır. Böylelikle kullanıcılar site üzerinde daha fazla vakit geçirebilir. Bu konuyu biraz daha detaylandırmak için aşağıdaki şema üzerinden ilerleyelim.

seo-agaci

Soldaki yapı bir ağaç gibi dallara ayrılmış durumdadır. Böyle bir sayfa kurgulanmasının yapılması durumunda, bir sayfaya ulaşma süresi artacaktır ve bu da kullanıcı deneyimini zorlaştıracaktır. Sağdaki yapıda ise sayfalar daha düz ve birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Sayfaların birbirinden bağımsız olması navigasyonu kolaylaştırırken, sayfaların daha iyi bir şekilde arama motorlarında indekslenmesine yardımcı olur.

Tabii ki site üzerinde bir kategori sistemi oluşturmak faydalı olacaktır; ancak ürün bölümleri haricindeki sayfaları, birbirinin altına kaydırmak, arama motorlarındaki indeksleme için faydalı bir yöntem olmayabilir. Bu sebeple de düz bir yapıda bu sistemi kurmak size fayda sağlayabilir.

Mobil aramalara uyumlu olun

Google son birkaç yıldır, mobile uyumlu olan sitelerin aranma sonuçlarındaki görünürlüklerini artırmaya başladı. Kullanıcıların her geçen gün mobil cihazlara biraz daha kayması nedeniyle mobilden gelen trafik de bir hayli önemlidir. E-ticaret sitenizi mobile uyumlu yapmak, mobilden gelecek trafiğinizin de artmasına yardımcı olacaktır.

Sayfa başlıklarında (H1, H2 , H3) anahtar kelimeler kullanın

İnternet sitelerinde her bir sayfada bir tane başlık bulunur. Bu ana başlık “H1”dir. Google bir sayfayı tararken öncelikle H1 başlığa bakar ve bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Bir sayfada birden fazla H1 kullanılmaz; aksi takdirde Google hangi başlığı indeksleyeceğini bilemez. Sayfa içinde kullandığınız diğer başlıklar H2 ya da H3’tür. (H6’ya kadar başlık kullanmak mümkün) Bir sayfa içerisinden birden fazla H2 ya da H3 kullanabilirsiniz.

Bu başlıkları kullanırken de sayfayla ilgili olacak anahtar kelimeleri bu başlıklarda kullanmalısınız. Bu kelime gruplarını yığınlar halinde yazmak oldukça yanlış bir tutumdur. Bu sebeple de anlamlı cümleler içerisinde bu anahtar kelimeleri geçirmeye çalışmalısınız. Aksi takdirde arka arkaya devamlı bu kelime öbeklerini kullanmak Google’dan ceza almanıza neden olabilir.

Anahtar kelime kullanımında bir soruya yanıt veren, anlamlı cümleler oluşturmak daha değerli ve doğru bir yaklaşımdır. Bu sebeple de başlık yapılarınızı kurgularken bu noktaya özellikle dikkat etmelisiniz.

URL’lerinizde anahtar kelimelere yer verin

Anahtar kelimelerinizi sayfanın URL’lerinde de geçirmeye özen göstermelisiniz. Sayfa başlığını aynen aktarabileceğiniz gibi, bu başlığın uzun olması durumunda, bu başlığı kısaltıp önemli anahtar kelimeleri içeren daha kısa bir URL kullanabilirsiniz. URL yapınızın mümkün olduğunca kısa olması da sizin için bir avantajdır.

Arama motorları sayfanızı indekslerken URL yapınızı da kontrol ettiği için rastgele sayılardan ya da harflerden oluşan bir URL yerine, anahtar kelime içeren linkler kullanmak SEO konusunda size fayda sağlamaktadır.

B2B SEO önerileri serimizin ikinci bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda da serinin son bölümünü ve diğer ipuçlarını sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan