B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

21 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların gelirlerini önemli bir şekilde artırmaktadır.

Bu rehber serimizde B2B ve B2C firmalarının SEO konusunda ne gibi farklılıkları olduğunu, B2B firmalarının SEO konusundaki en önemli sayfalarını ve B2B firmalarının SEO çalışmaları konusunda neler yapmaları gerektiğinin üzerinde duracağız.

B2B ve B2C SEO çalışmaları arasındaki farklar nelerdir?

B2B ve B2C sadece iş modeli olarak farklılık göstermezler. Aynı zamanda bu iki iş modeli için uygulanan çalışmalar da farklılık göstermektedir. Bu sebeple de SEO konusunda da yapılacak olan çalışmalar mantık olarak farklılık gösterir. Bu iki iş modelinde de amaç anahtar kelime, satış ve trafik sağlama odaklı olsa da, uygulanacak olan metodlar ve yöntemler farklılık göstermektedir.

Bu farklılıkları biraz daha iyi anlamak için doğrudan bu iki iş modelinin SEO konusundaki beklentileri ve uygulamalarını karşılaştırmak gerekiyor.

  • B2B firmaları söz konusu olduğunda, satın alma kararını veren birden fazla kişi bulunur; ancak B2C’de satın alma kararı (büyük bir oranla) tek bir kişidedir.
  • B2B ürünler, B2C ürünlerine göre (genellikle) daha pahalıdır.
  • Satın alma süreçleri B2B firmalarında daha uzundur. (Karar verme, araştırma ve onay süreçlerinden dolayı.)
  • B2B ve B2C’de de bir ürün araştırma süreci olsa da, B2B firmalarından toptan ürün alınıyor olması, ürün araştırma sürecinin daha da uzamasına neden olmaktadır.
  • İçerik üretimi söz konusu olduğunda, B2B firmaları eğitim ve bilgilendirme odaklı içeriklere yoğunlaşmaktadırlar. Ürünleri tanıtırken bir yandan da bu ürünlerin kullanımı, teknik detayları, kullanım alanları gibi konularda bilgilendirici içerikler oluşturmaya odaklanırlar. B2C firmaları ise daha çok backlink almak, sayfa değerini yükseltmek ve trafik sağlamak için içerik çalışmalarına odaklanırlar.
  • Anahtar kelime özelinde bakıldığında ise, B2B firmaları endüstri ve sektör odaklı kelime gruplarına odaklanırken, B2C firmalar daha jenerik, belli dönemlerde öne çıkan anahtar kelimelere ve günlük olarak değişkenlik gösterebilecek kelime gruplarına odaklanmaktadırlar.

Bu tür farklılıklardan dolayı da SEO uygulamaları ve yöntemleri her iki iş modelinde de farklılık göstermektedir.

B2B firmaları için en önemli sayfalar hangileridir?

Sitenizin doğru kurgulanması ve her sayfasında doğru SEO yapısının kurulması oldukça önemli olsa da; bazı sayfalarınız SEO’nun yanı sıra hedef kitleye ulaşma ve işiniz ile ürünlerinizi onlara anlatma konusunda daha önemli bir hal almaktadır.

Ana sayfa

Sitenizdeki en önemli alan ana sayfanızdır. Hem SEO konusunda hem de kendiniz tanıtmanız için bu sayfanın yapısının iyi kurulması gerekir. Sade ve açıklayıcı bir tasarımınızın olması, kendinizi, ürünlerinizi, sunduğunuz çözümleri ve hangi sorunları çözen ürünler üzerine odaklandığınızı bu sayfa üzerinde net ve açıklayıcı bir şekilde sunmanız gerekir.

Bu sayfa üzerinde hedef kitlenizi ikna etmeniz, sunduğunuz çözümlerin ne kadar iyi olduğunu ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini hedef kitlenize anlatmanız gerekir.

Çözüm ve ürün özellikleri sayfaları

Siteniz üzerindeki önemli sayfalar arasında çözümlerinizi ve ürün özelliklerini anlattığınız sayfalardır. Çözüm sayfalarınız üzerinde, neden en iyi hizmeti sunduğunuzu, farklılıklarınızı ve firmalara karşı ne gibi çözümler sunduğunuzu detaylandırarak anlatmalısınız. Böylelikle potansiyel müşterilerinize çözümlerinizi anlatarak onları ikna edebilirsiniz.

Ürün özellikleri sayfalarınızda da ürünlerinizin teknik detaylarının yanı sıra, tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü, firmalara bu ürünü satmanın ne gibi avantajlar sağlayacağını anlatmalısınız.

Bu sayfalar hem hedef kitlenizi bilgilendirir hem de SEO konusunda sayfa değeri oluşturmanızı sağlar. Doğru SEO kurgusuyla, bu sayfaların değerlerini artırarak, aranma sonuçlarında üst sıralara çıkartabilirsiniz. Hedef kitleniz, doğrudan sitenize gelmeyebilir; bu sebeple de ürün sayfalarınızın açıklayıcı ve ikna edici olması potansiyel müşterilerinizi site üzerinde daha fazla tutmanıza yardımcı olur.

Blog sayfaları

Blog sayfalarınız da SEO değeri olarak yüksek sayfalardır. Rehber (how-to) içeriklerinizle ürünlerinizin ne gibi değerler kattığını ve hangi sorunları çözdüğünü anlatabilir ve ürünlerinizi tanıtmak için blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Bu içerikler hem Google’daki arama sonuçlarında öne çıkarak size trafik sağlar hem de ürünleriniz hakkında bilgilendirme sunar.

İletişim sayfaları

B2B’de iletişim bir hayli önemlidir. Toptan ürün satın alımlarında, firmalar e-ticaret sitesine bağlı kalmadan doğrudan şirket yöneticileriyle ya da ilgili kişilerle görüşmek isteyebilirler. Bu sebeple de iletişim sayfalarınızı da detaylı hazırlamanız önemlidir.

Satış, ürün müdürleri ve diğer ilgili bölümlerin iletişim adreslerini paylaşmanız, size en kolay ulaşılacak iletişim kanallarını belirtmeniz, geri dönüşler açısından oldukça önemlidir.

B2B SEO ipuçları rehberimizin giriş bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarın yararlanabileceğiniz SEO ipuçlarını paylaşarak serimize devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın