B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

21 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların gelirlerini önemli bir şekilde artırmaktadır.

Bu rehber serimizde B2B ve B2C firmalarının SEO konusunda ne gibi farklılıkları olduğunu, B2B firmalarının SEO konusundaki en önemli sayfalarını ve B2B firmalarının SEO çalışmaları konusunda neler yapmaları gerektiğinin üzerinde duracağız.

B2B ve B2C SEO çalışmaları arasındaki farklar nelerdir?

B2B ve B2C sadece iş modeli olarak farklılık göstermezler. Aynı zamanda bu iki iş modeli için uygulanan çalışmalar da farklılık göstermektedir. Bu sebeple de SEO konusunda da yapılacak olan çalışmalar mantık olarak farklılık gösterir. Bu iki iş modelinde de amaç anahtar kelime, satış ve trafik sağlama odaklı olsa da, uygulanacak olan metodlar ve yöntemler farklılık göstermektedir.

Bu farklılıkları biraz daha iyi anlamak için doğrudan bu iki iş modelinin SEO konusundaki beklentileri ve uygulamalarını karşılaştırmak gerekiyor.

  • B2B firmaları söz konusu olduğunda, satın alma kararını veren birden fazla kişi bulunur; ancak B2C’de satın alma kararı (büyük bir oranla) tek bir kişidedir.
  • B2B ürünler, B2C ürünlerine göre (genellikle) daha pahalıdır.
  • Satın alma süreçleri B2B firmalarında daha uzundur. (Karar verme, araştırma ve onay süreçlerinden dolayı.)
  • B2B ve B2C’de de bir ürün araştırma süreci olsa da, B2B firmalarından toptan ürün alınıyor olması, ürün araştırma sürecinin daha da uzamasına neden olmaktadır.
  • İçerik üretimi söz konusu olduğunda, B2B firmaları eğitim ve bilgilendirme odaklı içeriklere yoğunlaşmaktadırlar. Ürünleri tanıtırken bir yandan da bu ürünlerin kullanımı, teknik detayları, kullanım alanları gibi konularda bilgilendirici içerikler oluşturmaya odaklanırlar. B2C firmaları ise daha çok backlink almak, sayfa değerini yükseltmek ve trafik sağlamak için içerik çalışmalarına odaklanırlar.
  • Anahtar kelime özelinde bakıldığında ise, B2B firmaları endüstri ve sektör odaklı kelime gruplarına odaklanırken, B2C firmalar daha jenerik, belli dönemlerde öne çıkan anahtar kelimelere ve günlük olarak değişkenlik gösterebilecek kelime gruplarına odaklanmaktadırlar.

Bu tür farklılıklardan dolayı da SEO uygulamaları ve yöntemleri her iki iş modelinde de farklılık göstermektedir.

B2B firmaları için en önemli sayfalar hangileridir?

Sitenizin doğru kurgulanması ve her sayfasında doğru SEO yapısının kurulması oldukça önemli olsa da; bazı sayfalarınız SEO’nun yanı sıra hedef kitleye ulaşma ve işiniz ile ürünlerinizi onlara anlatma konusunda daha önemli bir hal almaktadır.

Ana sayfa

Sitenizdeki en önemli alan ana sayfanızdır. Hem SEO konusunda hem de kendiniz tanıtmanız için bu sayfanın yapısının iyi kurulması gerekir. Sade ve açıklayıcı bir tasarımınızın olması, kendinizi, ürünlerinizi, sunduğunuz çözümleri ve hangi sorunları çözen ürünler üzerine odaklandığınızı bu sayfa üzerinde net ve açıklayıcı bir şekilde sunmanız gerekir.

Bu sayfa üzerinde hedef kitlenizi ikna etmeniz, sunduğunuz çözümlerin ne kadar iyi olduğunu ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini hedef kitlenize anlatmanız gerekir.

Çözüm ve ürün özellikleri sayfaları

Siteniz üzerindeki önemli sayfalar arasında çözümlerinizi ve ürün özelliklerini anlattığınız sayfalardır. Çözüm sayfalarınız üzerinde, neden en iyi hizmeti sunduğunuzu, farklılıklarınızı ve firmalara karşı ne gibi çözümler sunduğunuzu detaylandırarak anlatmalısınız. Böylelikle potansiyel müşterilerinize çözümlerinizi anlatarak onları ikna edebilirsiniz.

Ürün özellikleri sayfalarınızda da ürünlerinizin teknik detaylarının yanı sıra, tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü, firmalara bu ürünü satmanın ne gibi avantajlar sağlayacağını anlatmalısınız.

Bu sayfalar hem hedef kitlenizi bilgilendirir hem de SEO konusunda sayfa değeri oluşturmanızı sağlar. Doğru SEO kurgusuyla, bu sayfaların değerlerini artırarak, aranma sonuçlarında üst sıralara çıkartabilirsiniz. Hedef kitleniz, doğrudan sitenize gelmeyebilir; bu sebeple de ürün sayfalarınızın açıklayıcı ve ikna edici olması potansiyel müşterilerinizi site üzerinde daha fazla tutmanıza yardımcı olur.

Blog sayfaları

Blog sayfalarınız da SEO değeri olarak yüksek sayfalardır. Rehber (how-to) içeriklerinizle ürünlerinizin ne gibi değerler kattığını ve hangi sorunları çözdüğünü anlatabilir ve ürünlerinizi tanıtmak için blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Bu içerikler hem Google’daki arama sonuçlarında öne çıkarak size trafik sağlar hem de ürünleriniz hakkında bilgilendirme sunar.

İletişim sayfaları

B2B’de iletişim bir hayli önemlidir. Toptan ürün satın alımlarında, firmalar e-ticaret sitesine bağlı kalmadan doğrudan şirket yöneticileriyle ya da ilgili kişilerle görüşmek isteyebilirler. Bu sebeple de iletişim sayfalarınızı da detaylı hazırlamanız önemlidir.

Satış, ürün müdürleri ve diğer ilgili bölümlerin iletişim adreslerini paylaşmanız, size en kolay ulaşılacak iletişim kanallarını belirtmeniz, geri dönüşler açısından oldukça önemlidir.

B2B SEO ipuçları rehberimizin giriş bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarın yararlanabileceğiniz SEO ipuçlarını paylaşarak serimize devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın