B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm

21 Haziran 2017
Sinan Oypan

Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların gelirlerini önemli bir şekilde artırmaktadır.

Bu rehber serimizde B2B ve B2C firmalarının SEO konusunda ne gibi farklılıkları olduğunu, B2B firmalarının SEO konusundaki en önemli sayfalarını ve B2B firmalarının SEO çalışmaları konusunda neler yapmaları gerektiğinin üzerinde duracağız.

B2B ve B2C SEO çalışmaları arasındaki farklar nelerdir?

B2B ve B2C sadece iş modeli olarak farklılık göstermezler. Aynı zamanda bu iki iş modeli için uygulanan çalışmalar da farklılık göstermektedir. Bu sebeple de SEO konusunda da yapılacak olan çalışmalar mantık olarak farklılık gösterir. Bu iki iş modelinde de amaç anahtar kelime, satış ve trafik sağlama odaklı olsa da, uygulanacak olan metodlar ve yöntemler farklılık göstermektedir.

Bu farklılıkları biraz daha iyi anlamak için doğrudan bu iki iş modelinin SEO konusundaki beklentileri ve uygulamalarını karşılaştırmak gerekiyor.

  • B2B firmaları söz konusu olduğunda, satın alma kararını veren birden fazla kişi bulunur; ancak B2C’de satın alma kararı (büyük bir oranla) tek bir kişidedir.
  • B2B ürünler, B2C ürünlerine göre (genellikle) daha pahalıdır.
  • Satın alma süreçleri B2B firmalarında daha uzundur. (Karar verme, araştırma ve onay süreçlerinden dolayı.)
  • B2B ve B2C’de de bir ürün araştırma süreci olsa da, B2B firmalarından toptan ürün alınıyor olması, ürün araştırma sürecinin daha da uzamasına neden olmaktadır.
  • İçerik üretimi söz konusu olduğunda, B2B firmaları eğitim ve bilgilendirme odaklı içeriklere yoğunlaşmaktadırlar. Ürünleri tanıtırken bir yandan da bu ürünlerin kullanımı, teknik detayları, kullanım alanları gibi konularda bilgilendirici içerikler oluşturmaya odaklanırlar. B2C firmaları ise daha çok backlink almak, sayfa değerini yükseltmek ve trafik sağlamak için içerik çalışmalarına odaklanırlar.
  • Anahtar kelime özelinde bakıldığında ise, B2B firmaları endüstri ve sektör odaklı kelime gruplarına odaklanırken, B2C firmalar daha jenerik, belli dönemlerde öne çıkan anahtar kelimelere ve günlük olarak değişkenlik gösterebilecek kelime gruplarına odaklanmaktadırlar.

Bu tür farklılıklardan dolayı da SEO uygulamaları ve yöntemleri her iki iş modelinde de farklılık göstermektedir.

B2B firmaları için en önemli sayfalar hangileridir?

Sitenizin doğru kurgulanması ve her sayfasında doğru SEO yapısının kurulması oldukça önemli olsa da; bazı sayfalarınız SEO’nun yanı sıra hedef kitleye ulaşma ve işiniz ile ürünlerinizi onlara anlatma konusunda daha önemli bir hal almaktadır.

Ana sayfa

Sitenizdeki en önemli alan ana sayfanızdır. Hem SEO konusunda hem de kendiniz tanıtmanız için bu sayfanın yapısının iyi kurulması gerekir. Sade ve açıklayıcı bir tasarımınızın olması, kendinizi, ürünlerinizi, sunduğunuz çözümleri ve hangi sorunları çözen ürünler üzerine odaklandığınızı bu sayfa üzerinde net ve açıklayıcı bir şekilde sunmanız gerekir.

Bu sayfa üzerinde hedef kitlenizi ikna etmeniz, sunduğunuz çözümlerin ne kadar iyi olduğunu ve neden sizi tercih etmeleri gerektiğini hedef kitlenize anlatmanız gerekir.

Çözüm ve ürün özellikleri sayfaları

Siteniz üzerindeki önemli sayfalar arasında çözümlerinizi ve ürün özelliklerini anlattığınız sayfalardır. Çözüm sayfalarınız üzerinde, neden en iyi hizmeti sunduğunuzu, farklılıklarınızı ve firmalara karşı ne gibi çözümler sunduğunuzu detaylandırarak anlatmalısınız. Böylelikle potansiyel müşterilerinize çözümlerinizi anlatarak onları ikna edebilirsiniz.

Ürün özellikleri sayfalarınızda da ürünlerinizin teknik detaylarının yanı sıra, tüketicilerin hangi problemlerini çözdüğünü, firmalara bu ürünü satmanın ne gibi avantajlar sağlayacağını anlatmalısınız.

Bu sayfalar hem hedef kitlenizi bilgilendirir hem de SEO konusunda sayfa değeri oluşturmanızı sağlar. Doğru SEO kurgusuyla, bu sayfaların değerlerini artırarak, aranma sonuçlarında üst sıralara çıkartabilirsiniz. Hedef kitleniz, doğrudan sitenize gelmeyebilir; bu sebeple de ürün sayfalarınızın açıklayıcı ve ikna edici olması potansiyel müşterilerinizi site üzerinde daha fazla tutmanıza yardımcı olur.

Blog sayfaları

Blog sayfalarınız da SEO değeri olarak yüksek sayfalardır. Rehber (how-to) içeriklerinizle ürünlerinizin ne gibi değerler kattığını ve hangi sorunları çözdüğünü anlatabilir ve ürünlerinizi tanıtmak için blog içeriklerinden yararlanabilirsiniz. Bu içerikler hem Google’daki arama sonuçlarında öne çıkarak size trafik sağlar hem de ürünleriniz hakkında bilgilendirme sunar.

İletişim sayfaları

B2B’de iletişim bir hayli önemlidir. Toptan ürün satın alımlarında, firmalar e-ticaret sitesine bağlı kalmadan doğrudan şirket yöneticileriyle ya da ilgili kişilerle görüşmek isteyebilirler. Bu sebeple de iletişim sayfalarınızı da detaylı hazırlamanız önemlidir.

Satış, ürün müdürleri ve diğer ilgili bölümlerin iletişim adreslerini paylaşmanız, size en kolay ulaşılacak iletişim kanallarını belirtmeniz, geri dönüşler açısından oldukça önemlidir.

B2B SEO ipuçları rehberimizin giriş bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yarın yararlanabileceğiniz SEO ipuçlarını paylaşarak serimize devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan